De Markies

Haarstraat 50 7462 AR Rijssen Nederland Kaart

Over het restaurant De Markies

Ervaar de Griekse gastvrijheid

De Markies is een Griekse bistro die zich ook wel "de eetkamer van Twente" noemt. De kaart is gevarieerd van tosti’s tot maaltijdsalades en van hapje tot een driegangenmenu. Gerechten zoals Dolmadakia, Moussaka en voor de kleintjes de Piet Piraat worden door de vriendelijkste bediening geserveerd. Speciale gelegenheid? Er zijn verschillende buffetten (ook als catering) te bestellen!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Markies

ja
  • : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats in de buurt

Maandag t/m Woensdag 10:00 - 22:00
Donderdag t/m Zaterdag 10:00 - 01:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Duits gesproken , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Wilma E.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
2 dagen achter elkaar!
Heerlijk uit eten geweest. 2 verschillende koks maar 2x super gegeten. Complimenten aan de koks.
Een super gezellige bediening met oog voor hun gasten.
Zeker een aanrader en voor ons een adres om goed te onthouden!
Dank je wel!!
Jantien W.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
lomekoj .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Gezellig restaurant. Leuke ontvangst. We hadden het A.H. menu, goede en ruime keuzes, er werd met speciale wensen rekening gehouden. Goede hoeveelheden (we konden het niet op) en zeer smaakvol. Zeker de moeite waard om daar te gaan eten, wij komen graag nog eens terug. Leuke vlotte medewerkster, gezellig met elkaar gepraat. Prijs / kwaliteit verhouding heel goed.
Joost N.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
De Markies is prima restaurant in het hart van Rijssen. Er hangt een gezellige sfeer. Het eten is prima. Goed van smaak en voor een mooie prijs! Ook de bediening is alert en men hoeft dus niet lang te wachten op het opnemen van bestellingen van drinken en eten. We hebben ons goed vermaakt!
Luppo L.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Weer lekker gegeten en de porties leken nog groter geworden ,kortom we komen weer terugom de gewone kaart te proeven,compliment voor de bediening ondanks de jonge leeftijd zeer alert en vriendelijk
Leon S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Het was er erg druk en dus ook luidruchtig.
De tafels zijn niet afgescheiden door bijvoorbeeld schermen of plantenbakken.
Dit zou de sfeer en het geluid ten goede komen.
Verder heb ik vaak met een leeg glas gezeten. Dit kan beter. Voor restaurant beter gezien omzet en voor klant beter omdat hij dan niet lang hoeft te wachten.
A J.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Leuk restaurant, heerlijk eten en grote porties. Keuze uit drie menu's. We komen hier zeker terug.
Jolien H.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Lekker gegeten voor een mooie prijs/kwaliteit. Een aanrader om gezellig met je partner, vrienden of familie te gaan eten.
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk gegeten, bediening en eten was zeer goed. Kortom een fijne avond gehad. Een min puntje het was er heel remoerig.
Frans L.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Vriendelijke bediening, lekker mals vlees, ruime porties. Al met al een reden om zeker een keer terug te komen. Gezellige avond gehad.
Soldahi .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Met de AH actie hier gegeten en het was echt heel erg lekker. De bediening is super vriendelijk.
Wij zijn hier een paar jaar geleden al een keer eerder geweest en ook toen was het uitstekend. Als wij hier in de. Buurt zijn gaan we zeker terug.
Else V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Heerlijk gegeten met het iens menu, 29,95 voor het eten met 2 personen. De porties waren ruim, erg smaakvol en ze hebben zeer vlotte en vriendelijke bediening. We werden hartelijk ontvangen en kregen een mooi plekje aan het raam toegewezen. Ondanks dat het woensdag was was het gezellig druk, een groot deel van de tafeltjes waren gevuld. We hadden het gevoel dat we in het weekend uiteten waren. Ook is de zaak erg sfeervol aangekleed in kerstsferen. Al met al hebben we een heerlijke avond gehad!
H-J-G .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij de Markies.
De ontvangst was hartelijk en er was een vlotte vriendelijke bediening.
Je kon kiezen uit 3 voor-, 3 hoofd- en 3 nagerechten.
De gerechten zagen er goed uit en de hoeveelheid was meer dan voldoende.
Zeker een aanrader om eens heen te gaan.
Wij zullen hier zeker nog wel eens een vorkje komen prikken.
Beautysalon D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Heerlijk gegeten met de AH actie.
We hadden de mosterdsoep, Mix Zeus en dame blanche.
Allemaal heerlijk en vooral hoofdgerecht en nagerecht waren veel. Ik kreeg het niet op.
En de bediening is ook goed.
Zeker een aanrader!
gapierik .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Heerlijk gegeten met AH-actie. Gekozen voor carppacio, kippannetje en crème brûlee. Vlot en vriendelijk personeel. Gezellig restaurant. Het was op maandagavond, dus wel rustig, maar wij vonden het prima.
Janna V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Met de AH-restaurant actie bij de Markies gegeten. Keuzemenu heeft voor ieder wat wils, ook voor de mensen die niet specifiek van Grieks eten houden. Voorgerecht was een Griekse salade. Deze was vrij simpel, daar had wel iets meer gemaakt van kunnen worden. Als hoofdgerecht de mix en pannetje kip. Allebei lekker van smaak en de porties zijn ruim. Ook de bijgerechten waren ruim en voldoende. Nagerechten waren prima. Ook van de Dame Blanche had iets meer werk gemaakt kunnen worden. Het is een gezellig restaurant met zeer vriendelijke bediening. Leuke en gezellige avond gehad, met vooral goede hoofdgerechten.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Vlotte bediening, maar het was op een doordeweekse dag en niet druk in de zaak. Voldoende keus in de ah actie. We hebben lekker gegeten. De porties waren ruim voldoende. Qua uitstraling niet echt Grieks, meer een stadscafe, maar dat hadden we al begrepen uit andere recensies. Desalnietemin een prima avond gehad.
ben-braamhaar .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Je kunt bij de MARKIES heerlijk eten voor een redelijk bedrag
Wij komen al jaren bij de MARKIES
Vriendelijk personeel
Wij komen zeker nog terug om bij de MARKIES te eten
Zomers kun je heerlijk bij de MARKIES op het terras zitten
Herma K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten met vrienden uit Amersfoort
De bediening was goed aardig personeel ,keuze was ok
we komen zeker terug !
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Afgelopen weekend heerlijk uiteten geweest met de familie. Via de AH actie. We zijn vriendelijk ontvangen door het personeel. We kregen een menu waarvan ruime keuze. Ik koos voor de carpaccio, de mix zeus en als nagerecht de dame blanche. Heerlijk! En goede keuze, de rest van de familie was ook erg tevreden. De bediening was erg vriendelijk en flot. Zeker een aanrader