De Markies

Haarstraat 50 7462 AR Rijssen Nederland Kaart

Over restaurant De Markies

Ervaar de Griekse gastvrijheid

De Markies is een Griekse bistro die zich ook wel "de eetkamer van Twente" noemt. De kaart is gevarieerd van tosti’s tot maaltijdsalades en van hapje tot een driegangenmenu. Gerechten zoals Dolmadakia, Moussaka en voor de kleintjes de Piet Piraat worden door de vriendelijkste bediening geserveerd. Speciale gelegenheid? Er zijn verschillende buffetten (ook als catering) te bestellen!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Markies

ja
  • : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats in de buurt

Maandag t/m Woensdag 10:00 - 22:00
Donderdag t/m Zaterdag 10:00 - 01:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Duits gesproken , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
H-J-G .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij de Markies.
De ontvangst was hartelijk en er was een vlotte vriendelijke bediening.
Je kon kiezen uit 3 voor-, 3 hoofd- en 3 nagerechten.
De gerechten zagen er goed uit en de hoeveelheid was meer dan voldoende.
Zeker een aanrader om eens heen te gaan.
Wij zullen hier zeker nog wel eens een vorkje komen prikken.
Beautysalon D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Heerlijk gegeten met de AH actie.
We hadden de mosterdsoep, Mix Zeus en dame blanche.
Allemaal heerlijk en vooral hoofdgerecht en nagerecht waren veel. Ik kreeg het niet op.
En de bediening is ook goed.
Zeker een aanrader!
Gapierik .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Heerlijk gegeten met AH-actie. Gekozen voor carppacio, kippannetje en crème brûlee. Vlot en vriendelijk personeel. Gezellig restaurant. Het was op maandagavond, dus wel rustig, maar wij vonden het prima.
Janna V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Met de AH-restaurant actie bij de Markies gegeten. Keuzemenu heeft voor ieder wat wils, ook voor de mensen die niet specifiek van Grieks eten houden. Voorgerecht was een Griekse salade. Deze was vrij simpel, daar had wel iets meer gemaakt van kunnen worden. Als hoofdgerecht de mix en pannetje kip. Allebei lekker van smaak en de porties zijn ruim. Ook de bijgerechten waren ruim en voldoende. Nagerechten waren prima. Ook van de Dame Blanche had iets meer werk gemaakt kunnen worden. Het is een gezellig restaurant met zeer vriendelijke bediening. Leuke en gezellige avond gehad, met vooral goede hoofdgerechten.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Vlotte bediening, maar het was op een doordeweekse dag en niet druk in de zaak. Voldoende keus in de ah actie. We hebben lekker gegeten. De porties waren ruim voldoende. Qua uitstraling niet echt Grieks, meer een stadscafe, maar dat hadden we al begrepen uit andere recensies. Desalnietemin een prima avond gehad.
Ben-braamhaar .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Je kunt bij de MARKIES heerlijk eten voor een redelijk bedrag
Wij komen al jaren bij de MARKIES
Vriendelijk personeel
Wij komen zeker nog terug om bij de MARKIES te eten
Zomers kun je heerlijk bij de MARKIES op het terras zitten
Herma K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten met vrienden uit Amersfoort
De bediening was goed aardig personeel ,keuze was ok
we komen zeker terug !
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Afgelopen weekend heerlijk uiteten geweest met de familie. Via de AH actie. We zijn vriendelijk ontvangen door het personeel. We kregen een menu waarvan ruime keuze. Ik koos voor de carpaccio, de mix zeus en als nagerecht de dame blanche. Heerlijk! En goede keuze, de rest van de familie was ook erg tevreden. De bediening was erg vriendelijk en flot. Zeker een aanrader
Rinie-1445 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Zoals al eerder aangehaald is dit qua uitstraling niet een echt authentiek Grieks restaurant, en door de grote open zaal zelfs luidruchtige te noemen. Hebben hier (4 pers.) gegeten via de AH actie, en op het eten viel gelukkig helemaal niets aan te merken. De samengestelde menu's waren alle smaakvol. Ook de bediening (overwegend jong) was flot en in voor een praatje. Prijs kwaliteit verhouding dus ruim voldoende.
Herma E.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Het eten was goed en lekker van smaak. Het personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Het restaurant ziet er niet erg Grieks uit, maar de sfeer is goed. Buiten is een mooi verwarmd terras met leuke banken. We hebben een gezellige en geslaagde avond gehad die zeker voor herhaling vatbaar is.
Hille M.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Met de AH actie hier geweest. 30 euro voor een driegangen menu. Het zijn kleinere porties dan de andere gasten krijgen (dit was vooral te zien aan de dame blanche), maar we hadden meer dan genoeg. Mijn twee jarig kindje kon met ons mee eten, er was genoeg. Ik had bij de heerlijke mosterdsoep nog wat extra brood gevraagd en daar werd niets voor gerekend. Super netjes. Het pittige kip pannetje was erg lekker. Wel jammer van de griekse yoghurt die op het bord lag. Ik gruwel daar echt van en heb er wat om heen moeten scheppen. Liever dat ze zoiets apart doen. Porties waren ruim. Het was best druk, loopt uitstekend denk ik. Mijn kindje kreeg speciaal beker met water, op de vraag wat hij moest drinken. De ander had als voorgerecht de salade die was ruimschoots. Een maaltijdsalade bijna. Ik heb ook geproefd en smaakte heerlijk.We zouden zo teruggaan als we er in de buurt zouden wonen.
Gerdakoekkoek .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Hebben heerlijk gegeten. Na een drankje op het terras stond binnen de tafel voor ons gedekt. We vonden de mosterdsoep echt een aanrader, ook het eten was uitstekend. De bediening vriendelijk en correct.
Deegens .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Het eten was erg lekker, schotel Zeus. Het vlees was erg mals. Super .
De bediening was een beetje traag. Het duurde lang voordat ze de bestelling kwamen opnemen en het duurde ook lang voor de drankjes kwamen terwijl het niet druk was. Maar al met al een fijne avond gehad.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Gisterenavond hebben wij gegeten bij de Markies met onze AH actie kaart. We kregen een apart menu met drie keuzes voor het voorgerecht, het hoofdgerecht en het toetje. Dit alles voor een bedrag van €29,50 en tweede driegangenmenu gratis. Dus voor nog geen €15,00 per persoon heerlijk gegeten. De porties waren ruim en we kregen het niet allemaal op. De Griekse salade had zeven verse olijven en was een heel bord vol met komkommer, tomaat, rode ui en sla met een heerlijke dressing van olijfolie en een schijfje citroen en natuurlijk feta!
Het hoofdgerecht de gegrilde zalm en groente met tjaziki was ook erg lekker, helaas kreeg ik het niet allemaal op. Gelukkig was de creme brullee een wat kleiner portie, zodat ik het bijna allemaal op kon eten.
Met de warme temperatuur was het heerlijk toeven op het terras. We komen graag nog een keer terug!
R.eeftink .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
lekker gegeten en de bediening was vriendelijk.
Locatie heeft geen Griekse uitstraling.
de prijs vermeld bij iens komt niet overeen met de menuprijs die de Markies berekend (duurder)
J.den.boer .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Het eten was goed maar niet echt bezonder
koffie was niet lekker , erg sterk
bediening er vlot en vriendelijk, goede locatie in het centrum
Femkeboone .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Goed eten en genoeg keus. Heerlijk buiten kunnen zitten. Goede service en je krijgt zeker waar voor je geld. Het was voor ons een geslaagde avond.
AnnemiekT .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
De Markies is een Griekse Bistro, maar wij vonden het eten niet echt Grieks. Desalniettemin hebben we heerlijk gegeten!!! Goed bereid, heerlijk van smaak. Bediening was netjes en adequaat. Leuke entourage binnen en buiten.
Boldy1963 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Een erg groot restaurant. We aten binnen omdat buiten alles vol zat. Het personeel had het er druk mee. Pas na een kwartier werden de drankjes opgenomen. Helaas was het menu beperkt voor de AH actie. Met 3 gerechten per gang was het vooral voor de kinderen moeilijk kiezen. Hier werd slechts beperkt rekening mee gehouden. Eten was redelijk. De zalm was erg vet. Bij het dessert kregen de kinderen gelukkig ijs naar keuze. De luxe koffie bestond uit 1 bonbon erbij.
De wijnkaart was beperkt, zonder Griekse dranken.
En waar was de ouzo als welkomstdrankje?
Natas1974 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Via de AH actie gegeten bij dit restaurant. Wij zijn een weekend weg met ons gezin en zijn via internet bij dit restaurant gekomen. Echt Grieks oogt het niet. We hadden keuze uit drie vastgestelde menu's. Vooraf namen we carpaccio en mosterdsoep. Dat smaakte prima. Als hoofdgerecht hadden we Mixed grill en kip in het pannetje. Helaas was de Mixed grill erg zout. Dit was jammer. Kip in het pannetje smaakte goed. De toetjes waren erg royaal maar geen ambachtelijk ijs. Koffie de luxe was koffie met een likeurtje met slagroom erop en goedkope chocola. Helaas is dit niet wat we verwachtten van een etentje. Geen volgende keer dus