De Markies

Haarstraat 50 7462 AR Rijssen Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant De Markies

Ervaar de Griekse gastvrijheid

De Markies is een Griekse bistro die zich ook wel "de eetkamer van Twente" noemt. De kaart is gevarieerd van tosti’s tot maaltijdsalades en van hapje tot een driegangenmenu. Gerechten zoals Dolmadakia, Moussaka en voor de kleintjes de Piet Piraat worden door de vriendelijkste bediening geserveerd. Speciale gelegenheid? Er zijn verschillende buffetten (ook als catering) te bestellen!

Halve fles mineraalwater

Donderdag t/m Zaterdag 10:00 - 01:00
Zondag Gesloten

AartSmit .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
De Markies is een gezellig familierestaurant waar je geen Griekse kaart verwacht! Het eten is lekker, de bediening vlot en heel vriendelijk. Het was onze derde keer en we waren weer tevreden!
Marian S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Het eten was heerlijk en de bediening zeer spontaan, wat ďe sfeer en de menukaart betreft: het kan nog veel meer grieks dan dit. Ben je een echt grieks restaurant gewend, dan mis je hier wel de meze (voorgerechten) en de blauw witte inrichting. Maar je zal hier zeker lekker eten!
Pk N.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
We hebben heerlijk gegeten!
lomekoj .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Geweldig goed restaurant. Bijzonder vriendelijk personeel. Met 4 personen daar gegeten van de AH actie, de vis was op, maar daar kon wat anders voor besteld worden. Komen graag nog eens terug!!
Gerrit T.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
gisteravond een heerlijk AH 3 gangen menu" gegeten. Als entree een heerlijke uiensoep met vers stokbrood en kruidenboter daarna 1x mixed grill heerlijk gekruid en excellent van smaak en 1x Moussaka vegetarische schotel ook fijn van smaak. Ons dessert was een heerlijke sorbet en ipv een uitgebreide koffietafel wilde mijn vrouw ipv koffie de luxe een verse munt thee. Tot onze stomme verbazing kwam de serveerster ons meedelen dat wij hier extra voor moesten betalen. Dat hebben wij dus uit principe maar niet gedaan. Er kwam daarna eerst niets(misverstand) en na overleg met een van de serveersters is er alsnog met excuses gewone thee (weliswaar met koekjes en bonbons) geserveerd. Wij begrijpen niet waarom er voor verse munt thee extra betaald moet worden want qua prijs is het zelfs goedkoper dan de sorbet.
Prijzen waren tov vorig jaar volgens ons wel opgetrokken. Een AH menu kost nu €32,50 excl drank.
Janny EnJan D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Eten was goed. Helaas was normaal elektrisch roken toegestaan. Heel veel Ijskristallen echt dikke stukken zaten in het ijs. Ik kreeg geen nieuwe maar een kop thee.
Willem G.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Aardige en leuke serveersters.
Eten smaakt erg goed.
we komen er graag.
m.vr.gr.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
prima service en eten alleen een beetje teveel. Gingen met AH bonnen dineren en de keus was prima van DE MARKIES. Bevelen het restaurant wel aan bij familie en kennissen. Gezellige tent.
monique R.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
hoofdgerecht prima, voor en nagerecht vond ik minder ,Met Iens goed te doen,32,50 vrij duur voor dit 3 gangen menu. personeel is zeer vriendelijk en attent, en het is er gezellig. Zowel binnen als buiten kun je goed zitten.
siny C.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
We hebben met de ah-actie hier gegeten. Ze hadden een speciaal 3 gangenmenu. 2 voorgerechten, hoofdgerecht keuze uit mixed grill vlees of vis en als 3de gang sorbet of koffie de luxe, een kop koffie met slagroom likeurtje en bonbon.
We hebben heerlijk gegeten en was ruim voldoende.
joop.bonte .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Gezellig restaurant in het centrum van Rijssen. Vriendelijke bediening, menu van een prima kwaliteit. Kan iedereen dit restaurant aanbevelen. Parkeergelegenheid dichtbij.
Adrie F.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Er wAs een groep die zeer luidruchtig was. Vond ik wel storend. Verder was alles zeer goed.
marianne K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Ik had goede verwachtingen door de recencies.. Knullige bediening..voorafjes waren redelijk maar kwamen niet tegelijk. Ik had stifado masr dat had niets met grieks eten te maken.. het was zeker geen stoofvlees en had weinig smaak..
De andere 3 vonden het eten veel te zout. Weinig Grieks eten en Griekse sfeer. Wij gaan er zeker niet terug...
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Heerlijk rustig na moederdag :-) , met AH actie- kaart wederom gegeten met verzoek om het voorgerecht, de griekse salade i.p.v. de uiensoep, die zeer goed smaakte. Het hoofdgerecht de vis en de mix grill was ruim voldoende en smaakte ook zeer goed, zodat we alleen nog wat ruimte hadden voor een klein ijsje. Echt een aanrader!
Gerbert S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
geweldig avond gehad. Ongedwongen sfeer, gezellig druk en toch een topservice. Het eten was goed klaargemaakt en heerlijk. We komen zeker een keer terug.
Wil L.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Eten was heerlijk,jammer dat het zo rumoerig was omdat er een hele grote groep zat en een uitleg over asielzoekers hadden met discussie en vragen!!!!!zit ik niet op te wachten als ik gezellig uit eten wil!!!!
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Op een woensdag waren we in Rijssen en hadden trek. Zo maar iets gezocht en we kwamen terecht bij De Markies. Grieks zou het moeten zijn, de sfeer was nou niet echt Grieks, verder was alles echt perfect en genoeg. Veel extra dingetjes erbij zoals brood vooraf (lekker veel, maar niet te) Je krijgt een drie leuke schaaltjes met een salade, rijst en gebakken aardappeltjes bij het hoofdgerecht. Mijn brouw nam mixed gril en ik een palet van vis. Het was echt heel lekker. We namen nog een heerlijk toetje (weer veel) en heerlijke koffie. Dat laatste weer met een stukje noga en een lekker koekje. Daarbij was de serveerster een schatje en uiterst vriendelijk en we hebben haar daarom ook getipt. Prettig publiek en geen harde muziek. Geen haute cuisine, wel een aanrader.
leowassen .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Met ah kaart gisteren avond geweest Zeer vriendelijk personeel het eten was voortreffelijk ,dit Restaurant is een aanraden en vooral een om door te geven aan Familie en Vrienden wij komen beslist nog terug.
lageurtse .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Zeer vriendelijk personeel en het eten was uitstekend. We waren met de AH restaurant actie. Een aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt.
joop.bonte .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Het eten bij de Markies is van een prima kwaliteit. De bediening is super vriendelijk. De prijzen zijn gunstig te noemen.