De Mangerie/Houtrust

Heideweg 23 3829 BC Hooglanderveen Nederland Kaart

Over restaurant De Mangerie/Houtrust

Uitgebreid dineren in Amersfoort

Bij de Mangerie, restaurant van Houtrust in Amersfoort, kun je terecht voor heerlijke lunches, high-teas of diner. Iedere zondag serveren zij een brunch van 12.00 tot 15.00 uur. In de maanden van april tot oktober kun je gebruik maken van het mooie terras. De Mangerie is centraal gelegen en beschikt over een ruim eigen parkeerterrein.

Glas champagne

- High Tea 14:00 - 18:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Fijne ambiance, vriendelijk personeel en bovenal: heerlijk gegeten! Goede regeling als je wilde afwijken van het standaardmenu. Kortom, zeker een plek in terug te komen.
Els O.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Prima gelegenheid. De bediening is vriendelijk. Bij de vraag om water werd er de mogelijkheid van een karaf water genoemd en kwam men niet met een fles bronwater aan waar dan meestal voor betaald moet worden. Aanpassen van gerecht naar wens van de gast was geen probleem.
Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Astrid D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Vriendelijke en correcte bediening. Gezellig en sfeervol restaurant.
Iets meer voedsel voor de prijs was beter geweest.De gerechten waren zeer bescheiden.
Renée S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Goed gegeten aan een ronde tafel met 8 personen. Via de AH actie was er een menu maar je mocht (tegen bijbetaling uiteraard) ook andere gerechten kiezen, goed geregeld! Wij waren er om half 8 en rond 10 uur was het restaurant wel aardig leeg.
Lenieuijttewaal .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Tafel stond geheel klaar. Voor de kinderen stonden de kinderstoelen klaar. Het eten was lekker en mooi en goed verzorgd. Een klacht werd serieus genomen en prima opgeĺost.
Het systeem om van de normale kaart te kunnen kiezen waarna het bedrag voor de iensbon werd verrekend is ons prima bevallen. Prettig prrsoneel waardoor je echt uit voelde.
Efsittrop .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Geboekt via AH restaurant actie. Geen probleem om uit de "normale" menu kaart iets anders te bestellen.
AH actie werd verrekend. Heel goede Carpaccio als voorgerecht, gevolg door een door ons gekozen " Chef Grill" met Stroganoff saus, wat heel veel vlees, Ossehaas, was , uitstekend gebakken, afgesloten met een Dame Blanche.
Heerlijk gegeten, en we komen hier zeker weer terug.
Ine K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
We hebben prima gegeten via de AH actie. We hebben het menu gevolgd, daar stond voldoende keuze op. Als we wat anders wilden was dat ook geen probleem. Ook prima bereikbaar en voldoende parkeergelegenheid
Mbreunesse .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het eten en de servicewaren goed
Alleen één groot minpunt is het water .
Op tafel stond een fles water bij de peper ,zout en olie .
Nergens stond er vermeld dat het water niet gratis is .
Daarbij stond onze fles precies boven een verwarming waardoor het water lauw was .
En dan krijg je de rekening met daarop een fles water van 5,75 euro .
Knap balen en een hoge prijs voor een glaasje lauw water .
Jan-Willem H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We werden netjes ontvangen, alleen moesten we wel wachten terwijl wel gereserveerd hadden. Daarna kregen we een gezellig plekje en hebben we genoten van een heerlijk diner! Vooral de Hertenbiefstuk was een aanrader, echt erg lekker!
P. S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Gister prima gegeten. Ontvangst was goed. Bediening was goed en sfeer was goed. Tot we gingen afrekenen. Omdat we een ander hoofdgerecht hadden gekozen dan in het menu zat moesten we, naast natuurlijk de drankjes, nog ruim 30 euro bij betalen. Is een ander hoofgerecht dan ruim € 10,- duurder?? Toen we gewoon om uitleg vroegen werd de rekening meegenomen en uiteindelijk terug op tafel gelegd met 7 euro korting?? Wij vonden het echt een afknapper en we voelde ons afgeserveerd met een sigaar uit eigen doos!
Brokkie .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Zoals ik het restaurant al kende was het prima. We kwamen er met de AH aanbieding maar er waren geen beperkende zaken. We mochten ook andere dingen kiezen en dan kregen we € 25,- korting. Erg netjes. De patat was heel erg zout maar men schrok toen ik er een opmerking over maakte. Advies: Doer er helemaal geen zout op. Dat staat op tafel. Voor herhaling vatbaar.
Rieneke V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Een sfeervol restaurant met goed eten en een fijne bediening. Het eten werd alleen wel erg snel achter elkaar uitgeserveerd. Maar we zouden er zo weer een keer terugkomen!
Mmorrensmeels .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Ruime keuze, heerlijk gegeten, goede wijn, gewoon goed!!! Gaan zo nog een keer met de AH actiebonnen, vrije keuze je kreeg 25 korting per bon, top geregeld
Krystle V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Goed restaurant en heerlijk gegeten. Ondanks de AH bonnen gewoon een super ontvangst. Totaal geen andere behandeling omdat je met korting komt eten! Absoluut een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar!
Floon .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gastvrije ontvangst. We maakten gebruik van de AHrestaurantactie. Er is een speciaal menu, maar daar mocht ook van worden afgeweken met een prijsaanpassing. De gerechten, voorgerecht carpaccio en gamba´s, hoofdgerechten oerhammetje en vispannetje waren heerlijk. De bediening was heel attent en vriendelijk.
Jvanwankum .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Toppertje! Komen zeker terug. Ongedwongen sfeer, keurig nette vriendelijke bediening en goed eten zonder poespas.
Willemijn K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Via de Bongo bon hier een hightea gedaan. Niets van het eten was zelfgemaakt en ver onder de maat! De zoete hapjes waren redelijk, maar al het hartige was slecht. De sandwiches waren gemaakt op goedkoop plakbrood en de quiche was denk ik wel 6x in de oven geweest. De bediening was slecht. De bon van tevoren ingeleverd en toen we opstonden om weg te gaan, besloot de serveerster gauw weg te lopen, terwijl ze net onze kant op liep. Geen tot ziens etc. Ook nooit gevraagd of alles naar wens was.
Hier kom ik nooit meer terug en zal het ook zeker niet aan iemand anders aanraden.
Gerrit76 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Behalve de carpaccio (was niet vers, maar uit de vriezer), was de kwaliteit van het eten zeer goed, zij het wat weinig.

De bediening was zeer correct en vroeg tussen de gangen of al dan niet met de volgende gang moest worden gewacht.

Gerrit
Marjolein2312 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Gisteravond samen met een vriendin hier gegeten. de gerechten waren verrukkelijk! Goed op smaak, goed warm ( hete soep!) . Zeer prettige bediening, leuke ambiance. Men heeft een menu samengesteld speciaal op de AH actie gericht, maar men kan ook uit de kaart kiezen. Erg goed! Ga zeer zeker terug.
Eef V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
service was ontzettend goed en eten ok bediening nks over te klagen we hoefden niet lang op ons eten te wachten helemaal perfect