De Mandemaaker

Kerkstraat 103 3751 AT Bunschoten-Spakenburg Nederland Kaart

Over restaurant De Mandemaaker

Van walking diner tot kookworkshop en hotel-faciliteiten.

Al tientallen jaren een begrip in Spakenburg! De Mandemaaker is binnen klassiek en fris ingericht terwijl je buiten op een groot terras aan een haventje reuring vindt. Dit restaurant biedt allerlei arrangementen zoals walking diners, aparte ruimtes voor zakelijke bijeenkomsten en een heel pakket aan kookworkshops van bereiden van vis tot black box.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Mandemaaker

Vanuit Amersfoort Bus 76 . Uitstappen bij bushalte Broerswetering in Sapkenburg
  • Kom je met de auto?
    Achter ons restaurant is een parkeerterrein met de naam Schansplein. U kunt daar gratis parkeren. Overige (gratis) parkeergelegenheden: Parkeergarage Oostpoort (50 meter lopen) en De Westmaat (250 meter lopen langs de haven door ons pittoreske dorp)
  • : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Valet parking

Maandag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Kookcursus , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Met vrienden wezen eten en ik moet zeggen we hebben echt genoten! Zeebaars spartelde nog op mijn bord, zo vers en mijn vrouw had boerderijhert , heerlijk mals! Net een nieuwe menukaart zag er verrassend uit! (leuk met die Spakenburgse vrouwtjes) Onze vrienden waren hier al vaker geweest en nu ook weer zeer enthousiast. Vriendelijke en gastvrije bediening! Hier komen we zeker terug!
J. V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Kwamen er voor de lunch, maar het was geen enkel probleem om gerechten van de dinerkaart te bestellen. Wijnen blijven verrassend, maar goed.Wat het eten betreft keurige hoeveelheden en goede presentatie. Zoals te verwachten, was de visbereiding optimaal (vis van de dag:zeewolf), maar ook de partner kon met het kalfsvlees goed uit de voeten
Bediening verzorgt en voldoende kennis van zaken. Kortom aan te raden.
I'll be back...
Josien H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijk buiten gegeten op het terras van de Mandemaaker. Een prachtig decor, je hebt het gevoel dat je op vakantie bent. Het eten is heel smaakvol. Wij hadden allemaal andere keuzes gemaakt van de menukaart en vonden dat er niet verkeerd gekozen kon worden. Alles heerlijk vers en diverse smaken en structuren. Bovendien ziet het er mooi uit. Het oog is ook een zintuig! Fijne ontspannen bediening, je hoeft hier niet opgeprikt te gaan zitten om heerlijk te eten.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Beiden hadden we een dagmenu van € 25,- dat bestond uit 9 mosselen, 30 doperwtjes, drie kleine wortelen en driekwart paarse aardappel en twee stukjes zeeduivel ter grootte van een duim. Dat werd in dit restaurant een menu genoemd, maar we hadden het idee dat we een voorgerecht kregen. Gelukkig was er bij de haven nog een viskraam open waar we voor een fractie van de kosten de nog aanwezige honger konden stillen.
Geachte heer Rein Visser. Dank dat u de moeite neemt om een recensie te schrijven. Als opmerking hebben wij dat u niet een menu heeft gekozen maar één gerecht. U heeft gekozen voor "de visvangst van de dag"en dat is 1 gerecht. Een menu bestaat bij ons uit een voorgerecht , een hoofdgerecht en een nagerecht. Wij hebben geen dagmenu's zoals u schrijft. Wij noemen dat ook geen menu zoals u schrijft, maar een gerecht. Jammer dat u dit zo begrepen heeft. Desondanks vertrouwen wij erop dat het u wel gesmaakt heeft. Graag tot een volgende keer. Wij adviseren u dan te kiezen voor een 3-gangen menu. U zult zien dat uw trek dan echt gestild is.

Reactie van proever:

We waren ons ervan bewust dat we één "hoofd"gerecht hadden besteld en dan verwacht je wel een grotere portie dan enkele stukjes groente, driekwart aardappel, negen mosselen en minder dan één ons vis. Wat meer uitleg bij het opnemen van de bestelling is dan ook gewenst.

anf 2e reactie van restaurant:

Geachte heer Visser. Uitleg van de bestelling doen wij natuurlijk zo wie zo. Jammer dat u het zo heeft ervaren. Graag tot een volgende keer. Samen komen we er zeker uit!
Wessel1997 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Op een (voor Nederlandse begrippen) zomerse donderdag avond heerlijk buiten gegeten op t terras van de Mandemaaker. Het mooie terras met prachtig zicht op de haven en alle mensen die daar rond lopen was heerlijk om op te verblijven. Wij namen een 3 gangen verrassings menu met wijn arrangement.
Begonnen met een glaasje bubbels en een vers broodje, als voorgerecht de parelhoen met een glaasje la Peña, heerlijk gerecht nog lekkerder met de wijn.
Als hoofdgerecht had ik de Lam met een mooie zware, Toscaanse rode wijn die samen dit was wederom een goede combi.

Mijn moeder had de kabeljauw met een krokant korstje van kruiden Eem saffraan saus. De gerechten waren kunstwerken echt prachtig opgemaakt, en de smaak? Voortreffelijk, alles klopte!
Mijn moeder zei zelfs: "lekkerste gebakken vis die ik ooit gehad heb" en als een rasechte Spakenburger dat zegt, dan weet je dat het goed zit!
Het dessert, van o.a. lavendel en yoghurt met een glaasje dessertwijn was ook niet te overtreffen.

Geen fout woord dus over dit restaurant. Met zijn super gerechten en uitmuntende bediening komen wij zeker een keer terug!
José H.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Walking Diner in De Mandemaaker!
Geweldig!
Wat een ongedwongen sfeer en prettige bediening.
De gerechten waren supermooi en lekker!
Echt een aanrader!
JanVeldhoen .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Ik kende de Mandemaaker al van heerlijk met zijn twee en met een groter gezelschap genieten van de overheerlijke gerechten. Maar onlangs een nieuwe beleving meegemaakt: we hebben een geweldig huwelijksfeest van mijn ouders gevierd in de Mandemaaker. In diverse gangen werden veel verfijnde gerechten geserveerd; een heel uitgebreid menu. Het concept klopte: je kon gewoon rondlopen en aanschuiven aan één van de vele tafels bij wie je wilde (fijn dat je niet aan een grote dis zit en niet van je plaats komt) en de bediening wist je feilloos te vinden om het volgende gerecht te serveren. Verfijnde gerechten, mooie variaties van vis en vlees, buitengewoon smaakvol. Ook fantastische vegetarische hapjes! Ik weet niet precies hoeveel gangen, maar het ging maar door. Knap staaltje van ook een grote gastengroep laten genieten. Top middag en avond!
Absolute aanrader!
Anne-Marie H.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Op 30 mei 2016 vierden mijn ouders bij De Mandemaaker hun 60 jarig huwelijksfeest.
Hun wensen waren: kwalitatief goed eten, een ongedwongen sfeer en service. Ze hadden in overleg met het management van De Mandemaaker gekozen voor 6 kleine gerechten.
Er waren ongeveer 80 familieleden en vrienden. De tafels waren in groepjes geplaatst en mooi gedekt. Het zag er feestelijk en sfeervol uit!
De gerechten waren heerlijk en allemaal opgediend als kunstwerkjes.
De service was geweldig. Het maakte niet uit waar je ging zitten, altijd wist de bediening precies wie nog wat moest krijgen. We hoefden niet te wachten en ook onze drankjes werden tijdig bij geschonken.
Al met al een zeer geslaagd feest: voortreffelijke gerechten, mooi afgewisseld met vlees en vis, heelijke amuse vooraf. Super bediening met uitstekende service en heerlijke ongedwobgen sfeer.
Kortom: enorm genoten en een aanrader om uw feest bij De Mandemaaker te vieren!
De Mandemaaker voelt exact aan wat u wilt!
Anne-Marie van Genderen
Boudewijn C.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Heerlijk gegeten bij De Mandemaaker in Spakenburg. Het interieur straalt een gezellige en warme sfeer van klasse uit. Dat wordt direct na binnenkomst waar gemaakt door de gastheer en zijn medewerkers. Vriendelijk legt hij uit wat De Mandemaaker de afgelopen 50 jaar heeft betekend en heeft gedaan om deze naam en positie te bereiken en te behouden.
We hebben gekozen voor het 3 gangen verrassings menu. Daar kunnen we kort over zijn TOP. Verrassend was het, maar we hebben vooral heerlijk gegeten. Het hoofdgerecht was langzaam gegaarde kalfsnek, een uitdaging voor mijn vrouw die kalfsvlees niet kan waarderen. Het vlees was dusdanig bereid dat mijn vrouw kalfsvlees opnieuw heeft ontdekt, heerlijk vond ze het. De Mandemaaker - Een regelrechte aanrader!!
Dank heer en mevrouw b.coert. Fijn om te lezen dat u zo genoten heeft. Graag tot een volgende keer!
Melle V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Naar aanleiding van goede recensies gekozen voor De Mandemaaker. Ontvangst was vriendelijk. Restaurant oogt niet heel knus, warm of intiem. Het ziet er wel mooi verzorgd en ruim uit. De kaart biedt veel mogelijkheden, aantrekkelijke voor- en tussengerechten en soep. Vervolgens hoofdgerechten met veel keuze uit vis en vlees. En daarnaast nog wat gerechten van het seizoen. Maar ook diverse verrassingsmenu's: van 3 tot 7 gangen. Wij kozen voor een 5 gangen menu in de hoop om veel verschillende smaken te mogen beleven. Elke gang die voorbij kwam zag er steeds weer uit als een plaatje en ook de afzonderlijke smaken van de gerechtjes op het bord waren steeds weer een streling voor de smaakpapillen. Soms ook een zoektocht naar smaak en dat was best leuk. Al met al lekker gegeten dus. Maar... nu we een paar dagen verder zijn en deze recensie wordt geschreven valt het ons op dat we vooral het gevoel hebben veel van (bijna) hetzelfde te hebben gegeten. Allemaal mooi bordjes met iets lekkers: stukje vlees, stukje vis, een beetje saus, een beetje groen, een beetje moes. We zouden met 3 gangen al meer dan tevreden zijn geweest vanwege gebrek aan afwisseling en echte smaaksensaties in alle 5 gangen. Ik denk dat we best nog eens terug zouden gaan, maar dan gewoon een eigen menu van de kaart zullen samenstellen. Onze conclusie is dat het een prima restaurant is, vriendelijke dames in de bediening, mooie keuken en dito menukaart. Maar dat uiteindelijk de prijs-kwaliteit ons wat minder is bevallen. Ook het droge koekje bij de overigens lekkere koffie viel tegen, zeker wanneer wij op andere tafels ook bonbons hebben zien liggen...
Geachte heer /mevrouw mjvos. Hartelijk dank voor uw uitgebreide recensie. Wij gaan eens kritisch naar ons 4-5-6-7 gangen menu kijken ! Er moet zeker variatie in de smaak zitten en zoals u het beschrijft - een afwisseling van smaaksensatie- zou het zeker moeten zijn ! Wij vinden het fijn om te lezen dat u dit zo op schrijft, zodat we hier wat aan kunnen /gaan veranderen! Opbouwende kritiek daar kunnen we wat mee! Graag tot een volgende keer. (met natuurlijk een bonbonnetje bij de koffie !)

Reactie van proever:

Mooi dat jullie het zo oppakken. We zijn al benieuwd naar de bonbons... En nog een schreifvout mijnerzijds herstellen: met "moes" heb ik natuurlijk de wat meer culinaire "mousse" bedoeld.
Frankvdk .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We hebben erg lekker gegeten. Aangenaam verwelkomd bij binnenkomst en goede bediening. Het verrassingsmenu was erg lekker en ook de dingen van de normale kaart waren prima verzorgd.
Zeker de moeite waard om voor te rijden (vanuit Utrecht) en voor herhaling vatbaar.
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Eind van de middag bij de Mandemaaker binnengestapt omdat we geen eten in huis hadden. We zijn met een verhuizing / verbouwing bezig en moesten toch in de buurt van Spakenburg zijn. En toevallig zat de Mandemaaker op ons pad. We hebben een tafeltje van 16:15 tot 18:45 bezet gehouden.
Te vroeg en te kort.
Een leuke bijkomstigheid, de servetten waren echt en niet van de weggooikwaliteit.
We begonnen met een steak tartaar en Reypenaar.
De steak was niet op de bekende klassieke manier bereid met uitjes, kappertjes, augurkjes, maar met wasibi en soja. De smaak was goed. Hoewel aan de eidooier niet veel smaak zat.
Het Reypenaar voorgerecht smaakte prima. niet te laf en niet te scherp.
Vervolgens nam de één red snapper en de ander de visspecialiteit, dat was vandaag rode poon.
Op beide gerechten was alleen de opmerking: de twee ons groente die wordt aangeraden?
De smaak van deze visgerechten was goed, de bijgevoegde garnituur was zeker ook lekker.
Frietjes hebben we zeker niet gemist. Dat zou bij deze gerechten ook misstaan
Jammer dat we geen tijd meer hadden.
Een volgende keer blijven we langer en gaan dan één van de menuutjes uitproberen.
We betaalden met een paar borreltjes en een glaasje wijn 81,-.
Hoti .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Geweldig restaurant!
Gisteren gegeten. Heerlijke gerechten en een geweldige dame in de bediening die veel kennis had van het eten.
Super lekker gegeten, ik had veel vis = waanzinnig lekker.
Ook een groot compliment over de opmaak van de borden, echt een waar kunstwerk, elk gerecht weer!
Ik kom hier graag terug.
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Eigenlijk kwam ik deze middag bij restaurant Mandemaaker terecht, omdat ik een diner-cadeaukaart te ‘verzilveren’ had in combinatie met de afstand tussen onze woonplaatsen en hetgeen ik op Iens gelezen had.
We werden vriendelijk ontvangen en voorzien van een lekker glas witte wijn. De menukeuze was snel gemaakt: ‘Mondvermaak’ en dit lunchgerecht bestond uit 7 kleine ‘hapjes’.
We kregen een kleurrijk bord met daarop 6 dezelfde schaaltjes en in het midden een glaasje met kreeftensoep. In de schaaltjes zagen we: Gepekelde heilbot (met zuurkool en zeekraal); gekookte kalfstong; paling, gerookte zalm en garnalen; gebakken coquille met bataat, risotto met anijspaddenstoeltjes en amandel; gebakken schelvis met een gel van rijst.
Het smaakte zoals het er uit zag: erg goed, met soms verrassende smaken/combinaties.
Na voldoende pauze, gingen we voor de Jan Hagel; het nagerecht waar ik al over gelezen had en (mede daarom) graag wilde proeven.
Omdat mijn vriendin niet zo veel zoetigheid wil snoepen, vroegen we om 1 dessert met 2 vorkjes en dat was geen enkel probleem. Dit dessert van o.a. Jan Hagelkoek, pistache en bloedsinaasappel werd erg mooi gepresenteerd en we hebben er samen van zitten genieten (Er bleef voor mij dus slechts de helft over!).
We sloten af met een cappuccino, latte macchiato, likeur 43 en friandises (cafe complet).
Toen dat laatste werd geserveerd liep het water uit onze mond! Het zag er uit als een plaatje en leek wel een dessert. Fantastisch! Wat hebben we samen van dit schaaltje gesmuld!
Toen ik aangaf een review te willen schrijven, maar echt niet alles kon onthouden, werd enthousiast voorgesteld e.e.a. voor me op zou schrijven!
Ook vermeldenswaard: toen we naderhand graag wilden weten wat voor ingrédiënten in die ene quenelle zat, ging het personeel in de keuken informeren en ze kwamen met 2 theelepeltjes mousse terug om te checken of dit hetgeen was dat we bedoelden!
De rekening bleek ook nog eens redelijk; zo was het water niet op de bon terug te vinden en werd niet steeds gevraagd of we nog iets wilden drinken, terwijl we best lang natafelden.
Het was een perfecte (lunch)middag! Hier kom ik terug!

Beste Gijsje30.
Hartelijk dank voor uw prachtige review! We gaan er zowat van blozen! Geweldig om te lezen hoe u van de friandises gesmuld heeft en natuurlijk bent u weer van harte welkom bij uw volgende bezoek aan ons restaurant! Ons team staat voor u klaar!
JWKBS .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Afgelopen zaterdag heerlijk genoten van een 7-gangen diner. De gerechten waren werkelijk voortreffelijk. Er was een uitstekende combinatie van diverse smaken. De Mandemaaker speelt goed in op de seizoenen. Dat maakt een bezoek aan dit restaurant erg leuk en verrassend. De wijnen die geschonken werden waren uitstekend en pasten prima bij de gerechten. Ook was er een mooie opbouw van smaken.

De bediening was top. Ze wisten precies wat er geserveerd werd en konden alles prima uitleggen. Andere restaurants kunnen hier een voorbeeld aan nemen.

Kortom, een echte aanrader! De Mandemaaker wil haar gasten tot in de puntjes verzorgen en dat is duidelijk te merken. Top!
Beste JWKBS Dank voor u mooie woorden! Fijn om te lezen dat u zo genoten heeft ! Graag tot een volgende keer!
LKvanderPost .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Gister heerlijk gegeten bij Restaurant de Mandemaaker (uit de Lekker500), het Proef Amersfoort-menu van 4 gangen is een geweldige aanrader! Ook het wijnarrangement was voortreffelijk, vooral de Spaanse Alberino vonden wij erg lekker. Ondanks de drukte kwam alles toch op tijd en de bediening was uiterst vriendelijk. Zeker voor herhaling vatbaar!
Beste LKvanderPost. Dank u wel voor uw lovende woorden. Leuk dat u een bezoek aan ons restaurant voor herhaling vatbaar vindt! U bent natuurlijk weer van harte welkom! Ons team staat voor u klaar!
Lilo2013 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
De visgerechten zijn werkelijk uitstekend ! Mooie inrichting van het restaurant en de bediening neemt alle tijd voor je , het is een plezier om daar te zitten . Een klein minpuntje....tussen het voor en hoofdgerecht zat iets teveel tijd en zou beter kunnen. Voor de rest een absolute aanrader !
Beste Lilo2013 . Dank voor uw lovende woorden. Wij zullen extra aandacht aan de tijd tussen voor- en hoofdgerecht besteden! Graag tot ziens.
Fijnproeve R.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Lekker gegeten kreeftensoep, bouillabaisse uitstekend, vers gesneden carpaccio, verse tong en vismalen, goede wijnen lekker dessert, leuke locatie, attente bediening leuk praatje met de baas helemaal goed!
Beste heer, mevrouw . Dank voor uw mooie recensie. Leuk om te lezen dat u het naar uw zin heeft gehad. Graag tot ziens!
JMvandenHam .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Jl. vrijdag, schitterend weer, mooie locatie en een stijlvolle inrichting kwamen wij met 6 personen voor het eerst bij Mandemaaker, we zaten binnen voor de openslaande deuren naar het goed bezochte terras. De bediening kwam wat rommelig en amateuristisch over, er werden menu's aanbevolen die vervolgens tot 2x toe niet meer beschikbaar bleken, wat tot verwarring en vertraging leidde. De voorgerechten verschenen op tijd, smaakten merendeels goed. Na een te lange onderbreking, bijna een uur, volgden de hoofdmenu's. Die waren stuk voor stuk een regelrechte teleurstelling, veel stippen saus op het bord, maar de hoofdmenu's bleken veelal smakeloze muizehappen, geplukte eend en gestoofde paling spanden de kroon, de paling, flinterdunne deeltjes/staartjes waren compleet kapot gestoofd, waardoor de graatsegmenten volledig uit elkaar waren gevallen, deze smakeloze graatdrap was niet te genieten (en ging dus vrijwel compleet retour). Een totaal gebrek aan groenten, ieder 2 schijfjes harde wortel en 1peul, aardappel-varianten waren in alle menu's kompleet afwezig. Toen wij de bediening met de hopeloze paling confronteerden werd er weggekeken en volgde een totale negering en vlucht naar de keuken. We waren perplex.
Een 3-tal verschillende desserts en de koffie waren okay. Daar wij allen nog een grote auto-rit voor de boeg hadden is er nauwelijks wijn gedronken, maar mineraalwater lest ook bij dit warme weer de dorst. Wij rekenden Euro 333 af. Dit was onze 1ste keer Mandemaaker, maar tevens onze laatste!
Geachte heer van den Ham. Het spijt ons te lezen dat u een slechte ervaring heeft gehad in ons restaurant. Dit is niet ons beleid , wij gaan voor kwaliteit en tevreden gasten! Graag willen wij dit met u oplossen. Wilt u a.u.b. contact met ons opnemen? Dat kan door ons te bellen 033-2980255 (elke dag , behalve zondag na 12.00 uur) U kunt ook mailen naar info@demandemaaker.nl . Bij voorbaat hartelijk dank voor de moeite. Met vriendelijke groeten; Bert van Eijden (eigenaar van Restaurant de Mandemaaker)

Reactie van proever:

Zaterdag 15aug. heb ik via E-mail de restaurateur laten weten dat ik op het punt sta op vakantie te gaan en eind september met hem in overleg zal treden inzake afronding van deze recensie.
Ygs Y.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Heerlijk gegeten. Vooraf een carpaccio en als hoofdgerecht de tong filet. Als nagerecht Bunschotense Jan Hagel en kaas. Prima plekje als de zon schijnt bij de haven.
Fijn om te lezen dat u heerlijk gegeten heeft. Graag tot een volgende keer!