De Mandemaaker

Kerkstraat 103 3751 AT Bunschoten-Spakenburg Nederland Kaart

Over het restaurant De Mandemaaker

Van walking diner tot kookworkshop en hotel-faciliteiten.

Al tientallen jaren een begrip in Spakenburg! De Mandemaaker is binnen klassiek en fris ingericht terwijl je buiten op een groot terras aan een haventje reuring vindt. Dit restaurant biedt allerlei arrangementen zoals walking diners, aparte ruimtes voor zakelijke bijeenkomsten en een heel pakket aan kookworkshops van bereiden van vis tot black box.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Mandemaaker

Vanuit Amersfoort Bus 76 . Uitstappen bij bushalte Broerswetering in Sapkenburg
  • Kom je met de auto?
    Achter ons restaurant is een parkeerterrein met de naam Schansplein. U kunt daar gratis parkeren. Overige (gratis) parkeergelegenheden: Parkeergarage Oostpoort (50 meter lopen) en De Westmaat (250 meter lopen langs de haven door ons pittoreske dorp)
  • : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Valet parking

Maandag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

Odette B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Wat een top restaurant! Van het begin tot het eind word je in de watten gelegd door de bediening. Zo hoort het te zijn. Super lekker verse vis gegeten. Mijn complimenten.
jennichje K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Viscombinatie gegeten.kleine porties zowel de vis als de groentes.
De hoeveelheid saus was te groot, vooral als de smaak te overheersend wordt ervaren. Het gerecht zwom in de saus.
De proeverij als dessert was smaakvol.
Opzich niet prettig dathet nodig is een dessert te nemen omdat je nog trek hebt na het hoofdgerecht.
Bieke J.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Lekker gegeten met onze dansgroep, na het optreden op de 'Spakenburgse dagen'. Heel prettige bediening, goede ontvangst, zeer verzorgde maaltijd, vlotte afspraken kunnen maken vooraf (belangrijk als je met een groep reserveert).
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Lange wachttijd. Service niet erg hartelijk.
Anneke R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Afgelopen vrijdag met de bewoners van Het Seminarie uit Amersfoort genoten van een overheerlijke lunch.
Super gastvrij ontvangst.
Keurig rekening gehouden met dieet wensen van onze bewoners. De culinaire lunch was voor ons allemaal een verrassing van smaken en kleuren.
Een plek om zeker een keer naar terug te gaan.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Gisteren heerlijk verrassingsmenu gegeten. Snel contact met onbekende, maar wel gezellige mensen op het terras. Bediening was spontaan met als uitblinker Patricia. Wat een topper voor de horeca. Zeldzaam. Wij hebben genoten. Gr. Jeroen en Monique uit Zelhem
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Gisteren heerlijk verrassingsmenu gegeten. Gezellige mensen ontmoet op het terras. Bediening was goed met als uitblinker Patricia. Wat een topper en aanwinst voor de horeca. Zeldzaam. Wij hebben genoten. Gr. Jeroen en Monique uit Zelhem
jaco D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Gisteren super lekker gegeten bij de mandemaaker, zeetong was top.
bediening was goed met een prachtig uitzicht over de oude haven.
o g V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
het was slecht weer, maar de lunch maakte veel goed. de gerechten hadden originele invalshoeken, de kwaliteit prima. bediening was vriendelijk, alleen duurde het tussen de gerechten wel heel lang, waarschijnlijk iets te trage keuken
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
We. Vonden het eten. Perfect en genoeg. Het was gezéllig mijn familie, vrienden en kennissen zal ik zeker aanraden om daar te gaan eten. Bediening ook vriendelijk.
Toon V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
De gerechten waren kwalitatief gezien van een hoog niveau. Het buitengewoon vriendelijke personeel gaf een prima uitleg over de gerechten.
h.kamphorst2 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Het eten was goed maar ook erg gewaagd je smaak papillen werden op de proef gesteld. Een leuke sfeer leuke uitkijk. Gelukkig dichtbij een parkeer- gelegenheid. Makkelijk te bereiken.
Belia V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
We hebben fantastisch lekker geluncht! We kozen “Mondvermaak” een selectie van 7 kleine hapjes uit de kaart. Dat was een schot in de roos. Zes gerechtjes en een voortreffelijke bisque, voor ons speciaal met accent op vis gemaakt. Verrukkelijk!!
Daarbij vriendelijke en vlotte bediening, perfect!
Jurgen R.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Altijd weer een feestje om hier te eten. De verassende smaken die ze telkens weer weten te combineren is echt mondvermaak. Het AH-restaurantactie verassingsmenu is ook een aanrader. En natuurlijk de heerlijke wijnen niet te vergeten en dat op een gezellig terras midden in het centrum.. alle ingrediënten voor een culinair avondje uit.
Amy V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Een heerlijk 5-gangen diner gegeten met goed bijpassende wijnen. Vooral het hoofd en dessert was erg lekker. Een aanrader!
Connie V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Wij waren hier in het kader van de AH-restaurantactie. Het restaurant serveert een drie-gangen verrassingsmenu, door ons uitgebreid met een vierde gang. Start met een mandje desembrood en boter. Smaakvol brood dat helaas te weinig tot zijn recht kwam omdat het niet warm geserveerd werd. Hierdoor was het taai. De amuse was een pannacotta van asperge (weinig smaak) met daarop een mousse van wortel en gember. Het voorgerecht een rolletje kalfsvlees met stukjes groene asperge, daarbij verschillende bereidingen van tomaat (cherrytomaat, tomatenpuree en rood poeder) en boven op een gepocheerde eierdooier. Vreemde combinatie, wederom flauw en weinig smaak. Tussengerecht een bouillabaisse. Op bord wat venusschelpen, een (wat muffe) reuzenmossel, 2 gefrituurde sardientjes en een (oud) toastje met rouille. De bouillon was goed, maar wij werden van het geheel niet vrolijk. Hoofdgerecht gebakken schelvis met bulgur en schuim van hollandaise, wat peultjes en tuinboontjes. Dit gerecht was goed, maar wederom niet schokkend. Tenslotte een kaasplankje voor mijn partner en voor mij het zoete dessert, bestaande uit een stukje bosbessentaart, hangop en kleine macarons. Lekker. Al met al hadden wij -gelet op de naam en het prijsniveau van dit restaurant- meer verwacht. Jammer.
Jan N.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Super lekker gegeten. Heerlijk menu samengesteld voor de AH actie. Bijpassend wijnarrangement gebruikt voor extra beleving.
An A.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Wij aten hier met de AH Restaurantactie en kregen een verrassingsmenu. Vooraf brood dat een beetje Japans aandeed met allemaal sesamzaad rondom. Het was wat taai en stug, daar moet je van houden. Erbij werd boerenroomboter geserveerd, maar die was licht rans. Er zat ook geen zeezout door zoals werd gezegd. Een vrouw aan de tafel naast ons had dezelfde mening. We hebben gevraagd om nieuwe boter, maar de kwaliteit verbeterde niet echt terwijl de leverancier 's middags nog was geweest, het zou dus vers moeten zijn. De boter was ook te zacht, te lang uit de koeling.
De amuse die we kregen was koudgerookte zalm met zalmmousse en een soort jam van Japan citrusfruit. Deze zeer friszure smaak paste naar ons idee helemaal niet bij de zalm. De zalm was nogal koud en had daardoor geen smaak. Het zag er wel leuk uit.
Het voorgerecht van geplukte krab was best aardig, maar had weinig smaak. Wij houden van volle smaken, en dit was flauw en licht zilt. Op zich niet verkeerd en het zegt niets over de kwaliteit, die was goed, maar over onze smaak. De kokkeltjes erbij waren lekker.
Het hoofdgerecht was gebraden Veluwse eend. Die was echt heel lekker, alleen de ergste hitte was er al af. Een fijne jus erbij met sinaasappel en citroengras.
Ook het nagerecht van bosbessentaart (een soort kwarktaart) op een bodem van zandkoekjesdeeg met daarbij kersenmerengues en lavendelmousse was heel lekker.
De ambiance was wat saai. De muziek had iets harder gemogen vanwege het geringe aantal mensen, je kon ze nu te goed verstaan.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Afgelopen week weer eens in de Mandemaaker geweest. Wat een geweldig restaurant toch. Goeie menukaart, prachtige gerechten en uitstekende wijnen. Bediening - ook tijdens een stormachtig Nederland - was buitengewoon plezierig en correct, aardige mensen! Kookstudio boven het restaurant is ook zeer de moeite waard!