De Mandemaaker

Kerkstraat 103 3751 AT Bunschoten-Spakenburg Nederland Kaart

Over het restaurant De Mandemaaker

Van walking diner tot kookworkshop en hotel-faciliteiten.

Al tientallen jaren een begrip in Spakenburg! De Mandemaaker is binnen klassiek en fris ingericht terwijl je buiten op een groot terras aan een haventje reuring vindt. Dit restaurant biedt allerlei arrangementen zoals walking diners, aparte ruimtes voor zakelijke bijeenkomsten en een heel pakket aan kookworkshops van bereiden van vis tot black box.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Mandemaaker

Vanuit Amersfoort Bus 76 . Uitstappen bij bushalte Broerswetering in Sapkenburg
  • Kom je met de auto?
    Achter ons restaurant is een parkeerterrein met de naam Schansplein. U kunt daar gratis parkeren. Overige (gratis) parkeergelegenheden: Parkeergarage Oostpoort (50 meter lopen) en De Westmaat (250 meter lopen langs de haven door ons pittoreske dorp)
  • : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Valet parking

Maandag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Invalidentoilet , Kookcursus , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Belia V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
We hebben fantastisch lekker geluncht! We kozen “Mondvermaak” een selectie van 7 kleine hapjes uit de kaart. Dat was een schot in de roos. Zes gerechtjes en een voortreffelijke bisque, voor ons speciaal met accent op vis gemaakt. Verrukkelijk!!
Daarbij vriendelijke en vlotte bediening, perfect!
Jurgen R.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Altijd weer een feestje om hier te eten. De verassende smaken die ze telkens weer weten te combineren is echt mondvermaak. Het AH-restaurantactie verassingsmenu is ook een aanrader. En natuurlijk de heerlijke wijnen niet te vergeten en dat op een gezellig terras midden in het centrum.. alle ingrediënten voor een culinair avondje uit.
Amy V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Een heerlijk 5-gangen diner gegeten met goed bijpassende wijnen. Vooral het hoofd en dessert was erg lekker. Een aanrader!
Connie V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Wij waren hier in het kader van de AH-restaurantactie. Het restaurant serveert een drie-gangen verrassingsmenu, door ons uitgebreid met een vierde gang. Start met een mandje desembrood en boter. Smaakvol brood dat helaas te weinig tot zijn recht kwam omdat het niet warm geserveerd werd. Hierdoor was het taai. De amuse was een pannacotta van asperge (weinig smaak) met daarop een mousse van wortel en gember. Het voorgerecht een rolletje kalfsvlees met stukjes groene asperge, daarbij verschillende bereidingen van tomaat (cherrytomaat, tomatenpuree en rood poeder) en boven op een gepocheerde eierdooier. Vreemde combinatie, wederom flauw en weinig smaak. Tussengerecht een bouillabaisse. Op bord wat venusschelpen, een (wat muffe) reuzenmossel, 2 gefrituurde sardientjes en een (oud) toastje met rouille. De bouillon was goed, maar wij werden van het geheel niet vrolijk. Hoofdgerecht gebakken schelvis met bulgur en schuim van hollandaise, wat peultjes en tuinboontjes. Dit gerecht was goed, maar wederom niet schokkend. Tenslotte een kaasplankje voor mijn partner en voor mij het zoete dessert, bestaande uit een stukje bosbessentaart, hangop en kleine macarons. Lekker. Al met al hadden wij -gelet op de naam en het prijsniveau van dit restaurant- meer verwacht. Jammer.
Jan N.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Super lekker gegeten. Heerlijk menu samengesteld voor de AH actie. Bijpassend wijnarrangement gebruikt voor extra beleving.
An A.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Wij aten hier met de AH Restaurantactie en kregen een verrassingsmenu. Vooraf brood dat een beetje Japans aandeed met allemaal sesamzaad rondom. Het was wat taai en stug, daar moet je van houden. Erbij werd boerenroomboter geserveerd, maar die was licht rans. Er zat ook geen zeezout door zoals werd gezegd. Een vrouw aan de tafel naast ons had dezelfde mening. We hebben gevraagd om nieuwe boter, maar de kwaliteit verbeterde niet echt terwijl de leverancier 's middags nog was geweest, het zou dus vers moeten zijn. De boter was ook te zacht, te lang uit de koeling.
De amuse die we kregen was koudgerookte zalm met zalmmousse en een soort jam van Japan citrusfruit. Deze zeer friszure smaak paste naar ons idee helemaal niet bij de zalm. De zalm was nogal koud en had daardoor geen smaak. Het zag er wel leuk uit.
Het voorgerecht van geplukte krab was best aardig, maar had weinig smaak. Wij houden van volle smaken, en dit was flauw en licht zilt. Op zich niet verkeerd en het zegt niets over de kwaliteit, die was goed, maar over onze smaak. De kokkeltjes erbij waren lekker.
Het hoofdgerecht was gebraden Veluwse eend. Die was echt heel lekker, alleen de ergste hitte was er al af. Een fijne jus erbij met sinaasappel en citroengras.
Ook het nagerecht van bosbessentaart (een soort kwarktaart) op een bodem van zandkoekjesdeeg met daarbij kersenmerengues en lavendelmousse was heel lekker.
De ambiance was wat saai. De muziek had iets harder gemogen vanwege het geringe aantal mensen, je kon ze nu te goed verstaan.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Afgelopen week weer eens in de Mandemaaker geweest. Wat een geweldig restaurant toch. Goeie menukaart, prachtige gerechten en uitstekende wijnen. Bediening - ook tijdens een stormachtig Nederland - was buitengewoon plezierig en correct, aardige mensen! Kookstudio boven het restaurant is ook zeer de moeite waard!
Adrianus W.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Prima eerste ervaring met de Mandenmaaker. Hier gekomen via de Diner Cadeau Kaart. Heerlijke carpaccio vooraf. Gebakken zeebaars met schuim van schelp wat knolselderijpuree was mooi op smaak. Chocolade taartje als dessert was ook echt home made.
Begeleiding met uitstekende wijnen.
Vriendelijke, vlotte bediening.
Zeker een plek om nog eens een keer terug te komen.
Marius D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Wij hebben met al onze collega's van twee kantoren uit Amersfoort en soest met al onze collega's mogen eten. De bediening was perfect en ondanks de grote groep stond men constant klaar en was al het eten perfect getimed op tafel. Ook de kwaliteit van de keuken was uitmuntend en ook de volgende dag was iedereen bij de koffie nog steeds lovend en enthousiast over de lekkere spijzen, dranken, gastvrije ontvangst en bediening. Opvallend was de knusheid en het gemak waarmee een groep van ca. 20 man kon worden opgevangen en worden bedient.
jan V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Met vrienden wezen eten en ik moet zeggen we hebben echt genoten! Zeebaars spartelde nog op mijn bord, zo vers en mijn vrouw had boerderijhert , heerlijk mals! Net een nieuwe menukaart zag er verrassend uit! (leuk met die Spakenburgse vrouwtjes) Onze vrienden waren hier al vaker geweest en nu ook weer zeer enthousiast. Vriendelijke en gastvrije bediening! Hier komen we zeker terug!
J. V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Kwamen er voor de lunch, maar het was geen enkel probleem om gerechten van de dinerkaart te bestellen. Wijnen blijven verrassend, maar goed.Wat het eten betreft keurige hoeveelheden en goede presentatie. Zoals te verwachten, was de visbereiding optimaal (vis van de dag:zeewolf), maar ook de partner kon met het kalfsvlees goed uit de voeten
Bediening verzorgt en voldoende kennis van zaken. Kortom aan te raden.
I'll be back...
Josien H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijk buiten gegeten op het terras van de Mandemaaker. Een prachtig decor, je hebt het gevoel dat je op vakantie bent. Het eten is heel smaakvol. Wij hadden allemaal andere keuzes gemaakt van de menukaart en vonden dat er niet verkeerd gekozen kon worden. Alles heerlijk vers en diverse smaken en structuren. Bovendien ziet het er mooi uit. Het oog is ook een zintuig! Fijne ontspannen bediening, je hoeft hier niet opgeprikt te gaan zitten om heerlijk te eten.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Beiden hadden we een dagmenu van € 25,- dat bestond uit 9 mosselen, 30 doperwtjes, drie kleine wortelen en driekwart paarse aardappel en twee stukjes zeeduivel ter grootte van een duim. Dat werd in dit restaurant een menu genoemd, maar we hadden het idee dat we een voorgerecht kregen. Gelukkig was er bij de haven nog een viskraam open waar we voor een fractie van de kosten de nog aanwezige honger konden stillen.
Geachte heer Rein Visser. Dank dat u de moeite neemt om een recensie te schrijven. Als opmerking hebben wij dat u niet een menu heeft gekozen maar één gerecht. U heeft gekozen voor "de visvangst van de dag"en dat is 1 gerecht. Een menu bestaat bij ons uit een voorgerecht , een hoofdgerecht en een nagerecht. Wij hebben geen dagmenu's zoals u schrijft. Wij noemen dat ook geen menu zoals u schrijft, maar een gerecht. Jammer dat u dit zo begrepen heeft. Desondanks vertrouwen wij erop dat het u wel gesmaakt heeft. Graag tot een volgende keer. Wij adviseren u dan te kiezen voor een 3-gangen menu. U zult zien dat uw trek dan echt gestild is.

Reactie van proever:

We waren ons ervan bewust dat we één "hoofd"gerecht hadden besteld en dan verwacht je wel een grotere portie dan enkele stukjes groente, driekwart aardappel, negen mosselen en minder dan één ons vis. Wat meer uitleg bij het opnemen van de bestelling is dan ook gewenst.

anf 2e reactie van restaurant:

Geachte heer Visser. Uitleg van de bestelling doen wij natuurlijk zo wie zo. Jammer dat u het zo heeft ervaren. Graag tot een volgende keer. Samen komen we er zeker uit!
Wessel1997 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Op een (voor Nederlandse begrippen) zomerse donderdag avond heerlijk buiten gegeten op t terras van de Mandemaaker. Het mooie terras met prachtig zicht op de haven en alle mensen die daar rond lopen was heerlijk om op te verblijven. Wij namen een 3 gangen verrassings menu met wijn arrangement.
Begonnen met een glaasje bubbels en een vers broodje, als voorgerecht de parelhoen met een glaasje la Peña, heerlijk gerecht nog lekkerder met de wijn.
Als hoofdgerecht had ik de Lam met een mooie zware, Toscaanse rode wijn die samen dit was wederom een goede combi.

Mijn moeder had de kabeljauw met een krokant korstje van kruiden Eem saffraan saus. De gerechten waren kunstwerken echt prachtig opgemaakt, en de smaak? Voortreffelijk, alles klopte!
Mijn moeder zei zelfs: "lekkerste gebakken vis die ik ooit gehad heb" en als een rasechte Spakenburger dat zegt, dan weet je dat het goed zit!
Het dessert, van o.a. lavendel en yoghurt met een glaasje dessertwijn was ook niet te overtreffen.

Geen fout woord dus over dit restaurant. Met zijn super gerechten en uitmuntende bediening komen wij zeker een keer terug!
Anne-Marie H.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Op 30 mei 2016 vierden mijn ouders bij De Mandemaaker hun 60 jarig huwelijksfeest.
Hun wensen waren: kwalitatief goed eten, een ongedwongen sfeer en service. Ze hadden in overleg met het management van De Mandemaaker gekozen voor 6 kleine gerechten.
Er waren ongeveer 80 familieleden en vrienden. De tafels waren in groepjes geplaatst en mooi gedekt. Het zag er feestelijk en sfeervol uit!
De gerechten waren heerlijk en allemaal opgediend als kunstwerkjes.
De service was geweldig. Het maakte niet uit waar je ging zitten, altijd wist de bediening precies wie nog wat moest krijgen. We hoefden niet te wachten en ook onze drankjes werden tijdig bij geschonken.
Al met al een zeer geslaagd feest: voortreffelijke gerechten, mooi afgewisseld met vlees en vis, heelijke amuse vooraf. Super bediening met uitstekende service en heerlijke ongedwobgen sfeer.
Kortom: enorm genoten en een aanrader om uw feest bij De Mandemaaker te vieren!
De Mandemaaker voelt exact aan wat u wilt!
Anne-Marie van Genderen
JanVeldhoen .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Ik kende de Mandemaaker al van heerlijk met zijn twee en met een groter gezelschap genieten van de overheerlijke gerechten. Maar onlangs een nieuwe beleving meegemaakt: we hebben een geweldig huwelijksfeest van mijn ouders gevierd in de Mandemaaker. In diverse gangen werden veel verfijnde gerechten geserveerd; een heel uitgebreid menu. Het concept klopte: je kon gewoon rondlopen en aanschuiven aan één van de vele tafels bij wie je wilde (fijn dat je niet aan een grote dis zit en niet van je plaats komt) en de bediening wist je feilloos te vinden om het volgende gerecht te serveren. Verfijnde gerechten, mooie variaties van vis en vlees, buitengewoon smaakvol. Ook fantastische vegetarische hapjes! Ik weet niet precies hoeveel gangen, maar het ging maar door. Knap staaltje van ook een grote gastengroep laten genieten. Top middag en avond!
Absolute aanrader!
José H.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Walking Diner in De Mandemaaker!
Geweldig!
Wat een ongedwongen sfeer en prettige bediening.
De gerechten waren supermooi en lekker!
Echt een aanrader!
Boudewijn C.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Heerlijk gegeten bij De Mandemaaker in Spakenburg. Het interieur straalt een gezellige en warme sfeer van klasse uit. Dat wordt direct na binnenkomst waar gemaakt door de gastheer en zijn medewerkers. Vriendelijk legt hij uit wat De Mandemaaker de afgelopen 50 jaar heeft betekend en heeft gedaan om deze naam en positie te bereiken en te behouden.
We hebben gekozen voor het 3 gangen verrassings menu. Daar kunnen we kort over zijn TOP. Verrassend was het, maar we hebben vooral heerlijk gegeten. Het hoofdgerecht was langzaam gegaarde kalfsnek, een uitdaging voor mijn vrouw die kalfsvlees niet kan waarderen. Het vlees was dusdanig bereid dat mijn vrouw kalfsvlees opnieuw heeft ontdekt, heerlijk vond ze het. De Mandemaaker - Een regelrechte aanrader!!
Dank heer en mevrouw b.coert. Fijn om te lezen dat u zo genoten heeft. Graag tot een volgende keer!
Melle V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Naar aanleiding van goede recensies gekozen voor De Mandemaaker. Ontvangst was vriendelijk. Restaurant oogt niet heel knus, warm of intiem. Het ziet er wel mooi verzorgd en ruim uit. De kaart biedt veel mogelijkheden, aantrekkelijke voor- en tussengerechten en soep. Vervolgens hoofdgerechten met veel keuze uit vis en vlees. En daarnaast nog wat gerechten van het seizoen. Maar ook diverse verrassingsmenu's: van 3 tot 7 gangen. Wij kozen voor een 5 gangen menu in de hoop om veel verschillende smaken te mogen beleven. Elke gang die voorbij kwam zag er steeds weer uit als een plaatje en ook de afzonderlijke smaken van de gerechtjes op het bord waren steeds weer een streling voor de smaakpapillen. Soms ook een zoektocht naar smaak en dat was best leuk. Al met al lekker gegeten dus. Maar... nu we een paar dagen verder zijn en deze recensie wordt geschreven valt het ons op dat we vooral het gevoel hebben veel van (bijna) hetzelfde te hebben gegeten. Allemaal mooi bordjes met iets lekkers: stukje vlees, stukje vis, een beetje saus, een beetje groen, een beetje moes. We zouden met 3 gangen al meer dan tevreden zijn geweest vanwege gebrek aan afwisseling en echte smaaksensaties in alle 5 gangen. Ik denk dat we best nog eens terug zouden gaan, maar dan gewoon een eigen menu van de kaart zullen samenstellen. Onze conclusie is dat het een prima restaurant is, vriendelijke dames in de bediening, mooie keuken en dito menukaart. Maar dat uiteindelijk de prijs-kwaliteit ons wat minder is bevallen. Ook het droge koekje bij de overigens lekkere koffie viel tegen, zeker wanneer wij op andere tafels ook bonbons hebben zien liggen...
Geachte heer /mevrouw mjvos. Hartelijk dank voor uw uitgebreide recensie. Wij gaan eens kritisch naar ons 4-5-6-7 gangen menu kijken ! Er moet zeker variatie in de smaak zitten en zoals u het beschrijft - een afwisseling van smaaksensatie- zou het zeker moeten zijn ! Wij vinden het fijn om te lezen dat u dit zo op schrijft, zodat we hier wat aan kunnen /gaan veranderen! Opbouwende kritiek daar kunnen we wat mee! Graag tot een volgende keer. (met natuurlijk een bonbonnetje bij de koffie !)

Reactie van proever:

Mooi dat jullie het zo oppakken. We zijn al benieuwd naar de bonbons... En nog een schreifvout mijnerzijds herstellen: met "moes" heb ik natuurlijk de wat meer culinaire "mousse" bedoeld.
frankvdk .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We hebben erg lekker gegeten. Aangenaam verwelkomd bij binnenkomst en goede bediening. Het verrassingsmenu was erg lekker en ook de dingen van de normale kaart waren prima verzorgd.
Zeker de moeite waard om voor te rijden (vanuit Utrecht) en voor herhaling vatbaar.