De Mallemolen

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

Tom D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Heerlijk avondje met z'n tweeen bij Mallemolen gehad! Wij vinden het fijn als een kok ons verrast dus we kozen het menu van de chef van 4 gangen met bijbehorende wijnen. Doordat het mooi weer was konden we buiten onder de lindeboom zitten. Frans sfeertje in Gouda!
Het eten was ronduit super. Gerookte zalm, coquilles, duet van kalf en lam met als dessert een proeverij. Gerechten stuk voor stuk pareltjes.
Bediening was deels onervaren maar vriendelijk. De chef kwam ook af en toe langs om te vernemen of alles maar wens was.
Prima restaurant en aan te bevelen voor avondje culinair tafelen
yarisje .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Met ruim 30 collega's hier wezen eten, besloten avond. Bediening super attent. Eten kwalitatief prima. Alle gerechten tegelijkertijd op tafel, knap.
Duurde allemaal wel wat lang, maar zal te wijten zijn geweest aan de grote groep. Prachtig oud pand, mooie locatie. Parkeermogelijkheid slecht, maar valt een mooie oude stad niet aan te rekenen. Met beetje zoeken is dit gelukt.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Gebruik gemaakt van de actieprijs voor het Mallemolenmenu op woensdag en donderdag. Ruime keuze voor zowel voor-, hoofd- als nagerecht. Allemaal uitstekend van kwaliteit. Koffie toe met heerlijke friandises. Kraanwater gratis, dat door de zeer attente bediening regelmatig werd bijgeschonken. Door de kleine ruimte was ons ronde tafeltje wat ongelukkig geplaatst, maar dat was ook echt het enige minpuntje van een heerlijk avondje eten met vrienden.
Chris01 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Met zijn vieren van het Mallemolen-maandmenu genoten. Zowel vlees, vis als vegetarisch. Allemaal voortreffelijk. Vriendelijke, attente bediening in een heel leuke ambiance. Absolute aanrader!
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Samen met mijn vrouw het Mallemolen Menu (EUR30 voor 3 gangen) gegeten.

Het restaurant heeft een erg gezellige sfeer, vriendelijke bediening, heel aardig eten en een vriendelijke prijs. Daarmee is het gewoon een aanrader.
Echter, ik ben er ook weer niet kapot van. Dat komt misschien doordat het restaurant qua prijs op een eetcafe+ niveau zit (waarvoor hulde), maar qua uitstraling iets meer pretenties heeft. De kwaliteit van de bediening is net iets te amateuristisch (maar wel vriendelijk en goedbedoeld) om die pretenties te matchen.
Wat wel slim en goed is is de keuze voor asperges als leidraad voor alles. Dat houdt het efficiënt en lekker. De asperges waren uitstekend en het lamsvlees was heel erg goed. Maar als je echt culinair wilt eten is dit niet het meest geschikte restaurant.
Dus gezellig en lekker, maar niet heel bijzonder.

MathSalden .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Tijdens een weekend Gouda ervoor gekozen bij de Mallemolen te dineren en daar hebben we geen spijt van. Ontvangst en bediening gedurende de avond was professioneel en zeer vriendelijk. Opvallend , geen gedoe met dure flessen (kraan)water, maar tijdens het hele diner kwam de bediening aan tafel met vers water. De uitgespaarde euro's besteed aan een keuze uit de gevarieerde wijnkaart. Een mooie Chenin Blanc uit Zuid-Afrika begeleidde onze visgerechten.
We kozen voor het Mallemolen menu, een gevarieerd keuzemenu dat uiterst scherp geprijsd is met €27,50 voor 3 gangen. De eerste gang pulled salmon op salade was smakelijk, goed geportioneerd alleen mocht de sla iets meer dressing hebben. Het hoofdgerecht, het trio van vis was uitstekend bereid en mooi gevarieerd. Een mooie selectie kazen misstond zeker niet.
De Mallemolen weet alle aspecten die van belang zijn bij een avond uit eten uitdtekend te combineren. Wij kijken er met plezier op terug.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Vriendelijk welkom gegeten. Klein restaurant in een oud sfeervol grachtenpandje met tafels op 2 verdiepingen. Vanwege groot gezelschap beneden gekozen voor een tafeltje boven, met uitzicht naar buiten en op de tafels beneden. We namen het 3-gangen Mallemolen menu. Daarvoor kan gekozen worden uit een deel van de kaart. Vooraf een amuse met stukje quiche en een soepje, was een goede combinatie en zeer smakelijk. Zalm met salade als voorgerecht was prima. Daarbij royaal brood geserveerd met 3 smeersels. Vishoofdgerecht aantrekkelijk geserveerd en uitstekend van smaak. Vleeshoofdgerecht was eveneens uitstekend van kwaliteit, maar voor de garnering had wel wat fantasie en variatie toegepast kunnen worden. De apart erbij geserveerde gebakken krieltjes waren een beetje overbodig gelet op de reeds in ruime mate aanwezige in de schil gebakken aardappelschijven. Zoet nagerecht en kaasplankje ook weer goed van smaak en kwaliteit. Omdat het redelijk druk was verdween de eigenaar in de keuken en werd de bediening overgenomen door 2 dames. Die deden echt hun best, maar waren te vaak samen met één tafel bezig, waardoor de aandacht voor de andere tafels regelmatig tekort schoot. Een leeg glas bij een door de bezetting oplopende wachttijd voor de volgende gang gaat snel irriteren. Voor het eten en de entourage zeker een restaurant om regelmatig te bezoeken. Jammer dat het een beetje uit de loop ligt, want toeristen die Gouda bezoeken blijven veelal rond de Markt hangen en de daar aanwezige eetgelegenheden kunnen niet tippen aan hetgeen de Mallemolen serveert.
Sanneeetbuitendedeur .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Ons favoriete restaurant in Gouda. Al jaren komen we hier met enige regelmaat, met name ook omdat zowel vegetariërs als vlees / viseters hier ruime keus hebben.
Dit keer een high wine, op zondagmiddag. De hele middag werden we verrast met heerlijke gerechtjes met goede wijn. Wel een beetje teveel gegeten, omdat het zo verschrikkelijk lekker was bleven we eten. Uitermate goede prijs / kwaliteit verhouding.
Wouter H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Met een groot gezelschap wezen eten. De keuzes die er waren voor voorgerecht en hoofd waren mooi divers zodat een ieder iets kon kiezen waar hij/zij zin in had. Het eten was constant en goed, misschien af en toe iets te lang onder de salamander, waardoor het iets uitgedroogd was. Dessert viel iets tegen, was een dessert van verschillende gerechtjes, maar opmaak en smaak miste diepgang. Zeker een leuk klassiek franse restaurant, beetje jaren 90 look en feel, maar verder prima.
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Heerlijk gegeten tijdens de restaurant week. We werden goed verzorgd door de bediening. Leuk sfeer en knus gezellig. De gerechten waren goed verzorgd de drieluik van gevogeld en de drieluik van vlees was super lekker. Het tempo van het eten is langzaam maar voor mij prima. Als je hier wilt eten is het echt een avondje uit en moet je heen haast hebben.
Ed R.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Enkele weken terug weer bij De Mallemolen gegeten, ons lievelings restaurant wanneer we iets bijzonders te vieren hebben. Bijzonder leuk en gezellig klein restaurant op een mooi plekje aan de gracht. Het eten was altijd erg bijzonder en lekker waarbij de kok graag tips geeft hoe hij het bereid heeft. De bediening is attent en snel. Het aanbod in gerechten wisselt vaak zodat elke keer een moeilijke keuze is waar we voor gaan. Een aanrader voor liefhebbers van goed eten in een decor dat goed bij het historische centrum van Gouda past.
rdijko .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Heerlijk gegeten op het terras, wel even zoeken naar een parkeerplaats want alles (duur) betaald parkeren. Knus restaurant met authentieke inrichting. Enthousiaste bediening. Prettig geprijsd 3/4/5 gangen keuzemenu. Geen opschmuck op de borden, gewoon eerlijk eten met goede ingrediënten.
ynnad .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Dit was onze eerste en laatste keer bij De Mallemolen. De prijs-kwaliteit verhouding is hier compleet zoek. Decor is wat oubollig, maar heeft daarom ook wel iets. Twee jonge dames in de bediening zijn erg vriendelijk en attent.

Het eten is hier saai, smakeloos en niet goed bereid. Vooraf had ik een carpaccio, deze was ok, de gebakken spekjes hoeven van mij niet. Mijn partner had een bonbon van zalm, deze vond zij lekker. Voor het hoofdgerecht koos ik voor de gebakken grietfilet. Deze was smakeloos en doorbakken. Geserveerd op een bedje van 3 asperges en een kruidensabayon (wat meer op aardappelstampot leek). Samen met de gebakken aardappeltjes is dit machtig en qua verhouding zoek. Mijn partner had het trio van vis; zalmfilet, coquilles St. Jacques en grietfilet. Zij vond ze alle drie hetzelfde smaken, de coquilles waren ook doorbakken (niet mooi glazig van binnen).

Toch maar een toetje proberen. Hier koos ik voor de kaas, vier weinig spannende kazen. Mijn partner had de drieluik van koek. Deze vond ze het beste van de drie gerechtjes.

Al met al een tegenvaller. Als je dan EUR 126,- moet afrekenen (incl flesje witte wijn), dan ga je toch niet met een lekker gevoel naar huis.

Ton-Marjolijne .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
We dineren regelmatig bij de Mallemolen met z'n tweeën of met gasten en zijn dan altijd tevreden met de geleverde maaltijd, bijbehorende wijn en attente verzorging.
Om eens wat anders te doen hebben we zondag 25 januari gereserveerd voor de High Wine.
We zijn gestart met een roséprosecco met brood met toebehoren en geitenkaas in deegjasje.
Daarna kregen we diverse gevarieerde vis/vlees/groenten hapjes met daarbij passende wijnen.
Elke keer kregen we de keuze uit twee wijnen en was het ook mogelijk om tussendoor te switchen.
De etagères met de gerechten zagen er steeds weer heerlijk uit.
Uiteindelijk was het een uitgebreide lunch met goede wijn-spijscombinaties.
Ook de afsluiting met de dessertwijn was zeer verrassend en verfrissend, omdat deze niet super zoet was.
Kortom: een aanrader om eens was anders te doen dan een lekker diner.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
De Mallemolen is ontzettend leuk gelegen aan een gracht in Gouda. Bij binnenkomst wordt je hartelijk welkom geheten door de gastheer of een van de serveersters; je voelt je direct welkom. De ruimte is sfeervol, met een prachtige plafonddecoratie. De stoelen zijn voor iemand met rugklachten wat minder, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het eten, de wijn en de bediening. Voor de prijs van het driegangenmenu, het menu dat wij altijd nemen, krijg je ontzettend veel waar voor je geld.
Hans en Dona H.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Met drie personen heerlijk gegeten, het Mallemolen menu en dat was fantastisch, de proeverij van wild, 3 soorten wild, mmmm heerlijk. De hertensukade kon je bijna opzuigen zo lekker. Het dessert was ook weer af. Kortom, het was een verrukkelijke avond. Perfecte bediening ook door de eigenaar/chef-kok! Een geslaagde avond!
Delreu .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Mijn vrouw en ik hadden dit jaar besloten om onze vroegere en huidige huishoudhulp nu eens geen Kerstgeld te geven, maar hen eens te verwennen met een hele dag uit. Wij hadden een dag op de Kerstmarkt bij kasteel Haarzuilens gepland en wilden erna op weg terug naar huis afsluiten met een diner in Gouda. Via internet vonden wij restaurant de Mallemolen. De keuze van dit restaurant bleek een absolute voltreffer. Wij hadden gekozen voor het Mallemolenmenu (3-gangen - € 27,50) en waren verrast door de mooie opmaak, de grootte van de porties en geweldige kwaliteit van het opgediende. In de categorie prijs/kwaliteitsverhouding scoort dit menu een dikke 10. De huiswijn was uitstekend en er werd niet gierig mee gedaan, daar hebben we ook wel vaker minder goede ervaring mee opgedaan, waardoor wij meestal kiezen voor een fles. Onze gasten drinken echter zelden tot nooit wijn en gezien het nog moeten rijden, kozen we voor glazen wijn. De bediening was ook zeer attent, kortom wij hebben geen enkel minpuntje. Als ik er dan toch eentje zou moeten noemen is het er eentje, waar de Mallemolen niets aan kan doen. De parkeerkosten na 18.00 uur zijn € 3,90 p.u. Maximaal een uur en dus elk uur verlengen, waardoor je tijdens het menu niet moet vergeten dit te doen. Voor deze locatie en niet eens direct in het hart van Gouda, is dit toch wel exorbitant te noemen. Maar goed op de kosten van een hele dag een kniesoor, die daar op let en dat doen we dan maar ook niet. Wij hebben een geweldige dag gehad met een uitstekend slotakkoord en dat zullen onze gasten vast nooit meer vergeten en wij ook niet.
Wilfred1963 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Onlangs met een groep van elf collega's op de "mezzanine" gegeten. Voor ons prima, maar ik vroeg me af of het kleine restaurant wel op zo'n groep berekend is. Er waren nog twee tafeltjes bezet, en hoewel we een heel betamelijke club zijn, kan ik me voorstellen dat we de avond voor anderen domineerden.
Maar goed, wij hebben het prima gehad.
Zonder problemen konden we allen een eigen keuze maken uit het driegangenmenu van € 27,50. Helaas vond iedereen dat moeilijk, want het beloofde allemaal even lekker te zijn. Geen haute cuisine, maar best wel spannend gezien de niet al te hoge prijs. Zelf had ik een wildtrio. Mooi opgemaakt, langwerpig bord, bestaande uit een wildzwijn lasagne (vreemde ervaring, had m warm verwacht, maar bleek erg lekker), haaskroketje (doe daar nog maar eentje van) en een tompouce van hert. Mijn hoofdgerecht was een vistrio (normaal heb ik echt niets met trio's hoor). Lekkere scampi's, niet droog, aardig stukje zalm en sint jacobsschelpen op een pompoenprutje. Ok, allemaal niet heel kek, maar gezien de prijs en de wijze van bereiding heel goed!
Nagerechten zijn niet zo aan mij besteed. Ik had een soort grand dessert, waar mijn tafelgenoten iig zeer enthousiast op reageerden.
De bediening is los. Peter (zijn vrouw deze avond niet gezien) doet amicaal, is zichzelf en zet gewoon een lekker maaltje op tafel.
Prijs kwaliteit verhouding is scheef, en wel dan in positieve zin. Ik had het geluk de rekening bij mijn werkgever te mogen declareren, maar zelfs met een flinke fooi bleef de factuur bescheiden.
Het eten is dus prima. Maar ik heb het gevoel als je echt iets spetterends wil, je dit gewoon met de eigenaren moet bespreken. Tien tegen een dat je helemaal gelukkig wordt.
Geer S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Komend van buiten Gouda, op basis van Iens recensies bij dit restaurant gegeten. In de meeste opzichten hebben de recensies gelijk. Goede prijs-kwaliteit verhouding: voor slechts 27,50 drie nette gangen met een enkele uitschieter (voorgerecht drieluik asperges: origineel en smaakvol, met name de coquille met gestoofde asperge). De zalmfilet van mijn partner smaakte haar goed, mijn livar-filet was helaas erg vlak van smaak, wat ik niet van livar gewend ben. Het buikspek smaakte teveel naar kerrie, waardoor het een 'supermarkt bbq-smaakje' kreeg. Beide zoete nagerechten waren goed. De bediening was correct, maar wel veel verschillende personen met zo weinig tafels bezet (we hadden vroeg gereserveerd). We werden niet blij van het interieur, maar dat is puur een kwestie van smaak. De inrichting was verzorgd, keurig onderhouden, maar zo oubollig. Dat is een keuze en er zijn zeker gasten die dat waarderen, maar voor ons iets te saai. Ook in andere opzichten is de zaak niet zo van deze tijd, zoals een erg beperkte bierkeuze en slechts drie wijnen per glas: wit, rood en rosé (en enkele dessertwijnen). Ook de muziek was helaas niet onze keuze, maar dat is eveneens een kwestie van smaak. Positief is dat we tevoren hadden aangegeven dat we niet veel tijd hadden, en daar hebben ze keurig rekening mee gehouden. Een goede zaak, goede prijs-kwaliteitverhouding, maar een volgende keer voor ons toch wat moderners.
Dirkdenvreede .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Hier met zakenrelatie gegeten. Prachtig pandje, wat sfeervol is ingericht. Vriendelijke ontvangst en verdere bediening ook prima. Heerlijke amuses. Prima bevallen en zowel zakelijk als privé zeker voor herhaling vatbaar!