Over het restaurant De Mallemok

Ongedwongen sfeer

Sloten is één van de Friese elfsteden. Met 650 inwoners is dit het kleinste stadje van Nederland. De eigenaren Martrude en Bjørn de Bruijn hebben zich laten beïnvloeden door de gastvrije Arubanen, zij verbleven hier 10 jaar. Daarna namen zij “De Mallemok” over van de ouders van Martrude. Als gast heb je in dit knusse restaurant een goed uitzicht op de keukenbrigade. Of kom gezellig aan de bar zitten. Welke plek je ook kiest, de sfeer is goed en het eten heerlijk.

Meer informatie over restaurant De Mallemok

Woensdag t/m Zondag 11:00 - 23:00

Christel D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
een heerlijk menu van vlees en vegetarische voor mij en vis voor mijn man. We genieten elke keer weer als we hier zijn. De service is persoonlijk en plezierig zonder opdringerig te zijn, het eten een feestje van mooie producten op enthousiaste en liefdevolle manier bereid. Wij blijven komen!
marika D.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Zeer zeer vriendelijk en erg lekker!
Gina75 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Genoten van een heerlijk 6-gangen diner! We hadden gekozen voor de vlees versie. Heerlijk, heerlijk! Verschillende soorten mals vlees. Goed bereid. Daarnaast ook erg mooi servies. Een compleet plaatje!
Bediening was keurig.
Willem Jan P.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk verrassingsmenu in sfeervolle ambiance. Goede keuken en fijne bediening met uitleg over hetgeen je voorgeschoteld krijgt. Bereikbaarheid en parkeren is een probleem in Sloten, zeker wanneer iemand slecht ter been is.
Jet A.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Wat een leuk en goed restaurant! Heerlijk eten, originele gerechten en leuke sfeer. De eigenaren Maltrude en Bjorn maken het plaatje compleet. Hij in de keuken, zij in de bediening. De openhaard met heerlijke fauteuils zijn een absolute aanrader. Bjorn en Maltrude zijn gastvrouw en gastheer op hun best, we hebben nog een lange tijd nageborreld met beiden. Ambitieus en gepassioneerd met hun vak bezig, we hebben genoten!
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
In april hier van een heerlijke start van het aspergeseizoen genoten en nu geboekt voor een Thaise avond. En dat in een statige Friese kop hals romp boerderij. Ontvangst met een lekkere cocktail en prachtige Thaise tafeldecoraties gemaakt van minutieus gesneden vruchten. Mijn referentiekader met Thais eten is niet groot maar deze avond hebben we heerlijk gegeten. Als amuse een prima loempiaatje, vervolgens een salade van papaja, pinda's, tomaat, kokossoep, gestoomde vis met gember en sojasaus, een heerlijke curry van rundvlees, kokosmelk, zoete aardappel, diverse kruiden. Tussen door nog genoten van rijstcrackertjes met kip en jasmijnthee om de smaken te neutraliseren. Als afsluiter kokos ijs met diverse garnituren. De aanbevolen wijn was inderdaad een schot in de roos. Dit alles geserveerd door vakkundige en vriendelijke bediening. Na afloop kwam de chefkok een praatje maken. Een authentieke Thaise kok, mevr Wandee. Niet alleen in haar koken maar ook in haar praten een enthousiaste dame. Al met al een avond met veel smaaksensaties, kortom een belevenis!
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Een prima restaurant in een leuke omgeving. Ontvangst, bediening perfect. Prijs/kwaliteit eten prima. We hebben er heerlijk gegeten.
Een aanrader.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Een tafel geboekt bij De Mallemok. Na het boeken kreeg ik twijfel of het wel het geschikte restaurant was voor een intiem diner daar het op de foto’s best wel een beetje groot lijkt. Dus het internet weer opgedoken opzoek naar een ander restaurant maar nergens kon ik een verrassingsdiner met meer dan 4 gangen vinden. Dus de reservering laten staan op goed geluk naar de Mallemok in Sleat.

Wat zijn wij blij dat we hier geweest zijn, een gastvrouw met een enthousiasme waar gegarandeerd iedereen vrolijk van word. En dan het 7 gangen verrassingsdiner . in een woord Fantastisch, mooie gerechten en bijzondere smaken, je kunt proeven dat het enthousiasme wat de gastvrouw uitstraalt ook zijn uitwerking in de keuken heeft gehad of misschien heeft de gastvrouw het van de keuken gekregen dat kan ook. Onze avond was prachtig en na ruim vier uren tafelen zijn we met een voldaan gevoel weer huiswaarts gegaan. De vier uren waren op ons eigen verzoek want het kan ook wel een beetje korter.

Dit restaurant is echt een aanrader en wij komen hier zeker weer terug .

Oant sjen
John .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Uitstekend restaurant op een unieke locatie aan het water. Personeel is bijzonder vriendelijk, kundig en attent. Grote variëteit aan originele, smakelijke en met zorg bereide gerechten. Alles kraakvers, ruim voldoende en alleszins betaalbaar. We waren er met z'n vieren en hebben genoten van de schotels met varkenswangetjes en zijlende, het visduo van tonijn en scholfilet, en de Black Angus filet. Daarbij heerlijke voorgerechten (courgettesoep, knoflooksoep en charcuterie) en dito desserts (kaasplankjes en chocoladeplate). De excellente wijn en port maakten het geheel compleet. Absoluut een aanrader!
Von_Altengart .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
We hebben hier vanavond samen met twee vrienden gegeten. Er was voldoende keuze op de kaart. Daarbij kwamen nog wat daggerechten / dagspecialiteiten. Uiteindelijk hebben we voor drie gangen gekozen. De gangen volgden elkaar snel op. Dit zou wat langzamer mogen. Verder waren de gerechten verassend zeker aangaande smaakpalet. De porties waren betreffende grootte prima. Ook de presentatie was mooi. De ambiance, we zaten buiten, was prima. De bediening was wat gehaast. De verhouding prijs - kwaliteit is goed te noemen. Al met al een leuke plek om lekker te eten. Wij komen zeker terug.....
KeKa .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Geweldige locatie in Sloten, met geweldig terras. Mooie kaart ook met een prima prijs-kwaliteitsverhouding, ook voor de verrassende wijnen. Paling in het groen prachtgerecht van culinair niveau, de andere iets minder maar ook goed en erg smakelijk. Heerlijke avond gehad; als we in de buurt zijn gaan we weer
Arjen P.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Prachtige locatie, zeer goede bediening en heel goed eten. Beste steak ooit gegeten, en alles van de houtskool grill. Een aanrader!
Diederick39 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Geweldig gegeten met zicht op de open keuken, je ziet dat er hier liefhebbers met je vlees bezig zijn! Leuke gerechten voor de kinderen die voor de verandering niet bestaan uit een pannenkoek of pasta, een echte aanrader!
jobvanh .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Zeer orginele kaart, ver weg van middle of the road waar heel Friesland mee is vergeven. Top voor mij was de varkenslende met varkenswangen, absolute 10 !!!!!
Paling in t groen was iets te koud geserveerd.
De fruits de mers van mijn disgenoten earen ook top met mooie rijke variëteit aan vis.
Chacuterie als voorgerecht idem.

Complimenten voor een heerlijke culinaire avond
Thijs K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Een aperitief gedronken in de zonnige tuin en een lekkere amuse gekregen. Nadat tig verschillende vriendelijke serveersters aan tafel zijn geweest, hebben we binnen in een grote ongezellige ruimte gegeten. Als hoofdgerecht een smakeloos visduo op een bedje van zeefruit in het zuur op een koud bord. Het nagerecht was oké.
Geachte heer Kwaspen,

Allereerst bedankt voor uw opbouwende kritiek.
Wat ontzettend vervelend dat u niet tevreden bent over uw diner bij ons. We hadden dit graag tijdens het diner op willen lossen.
Daarom nodigen wij u graag uit voor een herkansing op het visduo op onze kosten.

Heel graag tot ziens bij ons in de Mallemok,

Martrude de Bruijn- Rutgers
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Erg lekker gegeten! Sukade met vetje was top, ossobuco heerlijk mals en goede hamburger. Knoflooksoep en cheesecake ook erg lekker.
Een extra compliment voor de groenten bij de hoofdgerechten! De opmaak van de gerechten was hierdoor prachtig en de groenten waren heerlijk.
Het terras is een prachtige plek, dat krijgt een 10. Binnen erg donker, voor de wintermaanden waarschijnlijk erg knus, maar door het mooie weer zaten wij heerlijk buiten.
Attente, vriendelijke bediening, met zeer goede uitleg over de gerechten.
Nicky .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Mooie locatie, met speeltuin voor de kinderen voor de deur. De amuse (huisgemaakte bitterbal en brood) schiep hoge verwachtingen, echter toen het hoofdgerecht kwam lag er nog geen bestek, ook kregen we geen servetten, hier kwamen we natuurlijk pas achter toen we ze nodig hadden. Toen maar de snoetendoekjes van de kinderen gebruikt.
Mijn burger was erg lekker (vooral de BBQ-sauce), maar de rest was niet zo te spreken over het eten, m.n. de spare-ribs. De bijbestelde friet en vergeten appelmoes voor de kinderen liet erg lang op zich wachten, we waren al klaar met eten toen het eindelijk kwam.
Geachte NickyvV,

Allereerst hartelijk dank voor voor uw feedback,
Wat fijn om te horen dat u ondanks de vergeten punten toch heeft genoten van de amuses en uw burger. Wel vinden wij het heel vervelend dat de rest van uw gezelschap niet geheel tevreden was. Heel graag zouden we u willen vragen om ons nog eens de kans te geven om u te laten zien dat dit niet onze normale werkwijze is. Daarom zouden wij u graag een tegoedbon willen sturen, hiervoor hebben wij natuurlijk uw adres nodig, u mag dit sturen naar info@mallemok.nl.
We hopen heel graag iets van u te horen.

Nogmaals onze excuses en hopelijk tot ziens!

Vriendelijke groet,

Martrude de Bruijn- Rutgers
dja_ruhuputty .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Verrassend goed smaakvol eten. De borden waren erg mooi opgemaakt. De bediening was erg vriendelijk en adequaat. We hoefden niet lang te wachten en schonken ons water telkens bij.
Christel D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Heerlijke vissoep, prima teryaki kipburger en goed stuk vlees. Elke keer weer een traktatie. Het terras zal vol en toch persoonlijke aandacht.
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Het was druk op het terras, bediening met vijf personen en dat ging vlotjes, prettig en gastvrij. De rookoven, zo groot als een stoomtrein zal ik maar zeggen, verspreidt een lekkere rookgeur. (Een aantal gerechten worden daarin, wel 20 uur, bereid.) De amuse, ei-gebak met kaas en een haringhapje, was verrassend en lekker. Toen venkelsoep en paprikasoep: die krijgen een ruime 8. De sliptongen waren perfect gegaard en de hamburger uitbundig en lekker. De (witte) wijn was goed op temperatuur, nu een keer niet te koud. De dubbele espresso was te dun en leek een lungo, jammer. Correcte kwaliteit/prijs-verhouding. We komen terug.