Over het restaurant De Mallemok

Ongedwongen sfeer

Sloten is één van de Friese elfsteden. Met 650 inwoners is dit het kleinste stadje van Nederland. De eigenaren Martrude en Bjørn de Bruijn hebben zich laten beïnvloeden door de gastvrije Arubanen, zij verbleven hier 10 jaar. Daarna namen zij “De Mallemok” over van de ouders van Martrude. Als gast heb je in dit knusse restaurant een goed uitzicht op de keukenbrigade. Of kom gezellig aan de bar zitten. Welke plek je ook kiest, de sfeer is goed en het eten heerlijk.

Meer informatie over restaurant De Mallemok

Woensdag t/m Zondag 11:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant De Mallemok

Jeannette S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk gegeten, aardige mensen, goede bediening (ook voor de hond), geweldige entourage, fantastische sfeer. We gaan hier zeker nog eens terugkomen! TOPPERS!!!!!!
Joke R.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Jammer, een aantal hoofdgerechten waren niet meer aanwezig.

Wel kregen we compensatie hiervoor.
Jetty B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
De Mallemok is een aanrader! Ze hebben bijzondere en erg lekkere gerechten, sommige iets duurder en sommige juist iets goedkoper. Mooi restaurant, prettige sfeer en bekwame bediening.
Ilona B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Perfect! Heerlijk gegeten.
Alleen de jongens in de bediening komen iets te onzeker over.
Voor de rest super. Lekker buiten kunnen eten.
l L.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Samen weer heerlijk genoten van allerlei heerlijke gerechten.Top team in de bediening en in de keuken! We komen zeker terug, een aanrader!
Hilga V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Verrassende gerechten met aparte smaakjes. Echt lekker.
Alleen de drankjes die bij de gerechten horen komen wat laat
Toiletcapaciteit is aan de krappe kant.
KoosHugen .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Voor de 2e keer waren wij te gast gisteren.
Heerlijk gegeten en de gastvrijheid weer onvoorstelbaar! Rode wijn over mijn shirt? Uittrekken en gelijk wassen door moeder van de gastvrouw! Geweldig! Je eet nergens zo lekker als thuis!! Bij de Mallemok dus!!!!
Tot ziens bij ons volgende Culinaire feestje bij jullie in Sloten....
Groeten Koos Hugen
Zwaantje Z.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Ontzettend lekker gegeten. De vis, salade en vlees was allemaal perfect op smaak en mooi gepresenteerd op het bord. Menukaart compact en voor ieder wat wils. Absolute aanrader.
christine V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Het is altijd een feestje om bij De Mallemok te eten. De gastvrijheid is super en heel belangrijk: het eten wordt met zorg en smaak bereid.
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Aspergetijd is weer aangebroken. Dit op een zeer smakelijk wijze verwerkt in een 4 gangen menu. Voorgerecht een prachtig tuintje met paling. Een waar kunstwerkje en smaakte voortreffelijk. Ook de andere gerechten deden hier niet voor onder. Wederom een avondvullende culinaire belevenis. Hulde aan de keukenbrigade en bediening.
Christel D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Een heerlijke coppa van wildzwijn en daarna een prachtige tournedos uit het 'van kop tot staart' assortiment. Beiden boterzacht en smeltend op de tong. De heilbot van mijn partner heerlijk klaargemaakt met een ouderwetse hollandaise. Als toetje chocolade!! Warme taartje met een zachte kern: lavataartje ten top, afgemaakt met heerlijk ijs erbij. Wij genieten elke keer weer als we hier zijn, van de prettige ontvangst tot het met aandacht klaar gemaakte eten. Alles top!
Christel D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
een heerlijk menu van vlees en vegetarische voor mij en vis voor mijn man. We genieten elke keer weer als we hier zijn. De service is persoonlijk en plezierig zonder opdringerig te zijn, het eten een feestje van mooie producten op enthousiaste en liefdevolle manier bereid. Wij blijven komen!
marika D.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Zeer zeer vriendelijk en erg lekker!
Gina75 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Genoten van een heerlijk 6-gangen diner! We hadden gekozen voor de vlees versie. Heerlijk, heerlijk! Verschillende soorten mals vlees. Goed bereid. Daarnaast ook erg mooi servies. Een compleet plaatje!
Bediening was keurig.
Willem Jan P.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk verrassingsmenu in sfeervolle ambiance. Goede keuken en fijne bediening met uitleg over hetgeen je voorgeschoteld krijgt. Bereikbaarheid en parkeren is een probleem in Sloten, zeker wanneer iemand slecht ter been is.
Jet A.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Wat een leuk en goed restaurant! Heerlijk eten, originele gerechten en leuke sfeer. De eigenaren Maltrude en Bjorn maken het plaatje compleet. Hij in de keuken, zij in de bediening. De openhaard met heerlijke fauteuils zijn een absolute aanrader. Bjorn en Maltrude zijn gastvrouw en gastheer op hun best, we hebben nog een lange tijd nageborreld met beiden. Ambitieus en gepassioneerd met hun vak bezig, we hebben genoten!
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
In april hier van een heerlijke start van het aspergeseizoen genoten en nu geboekt voor een Thaise avond. En dat in een statige Friese kop hals romp boerderij. Ontvangst met een lekkere cocktail en prachtige Thaise tafeldecoraties gemaakt van minutieus gesneden vruchten. Mijn referentiekader met Thais eten is niet groot maar deze avond hebben we heerlijk gegeten. Als amuse een prima loempiaatje, vervolgens een salade van papaja, pinda's, tomaat, kokossoep, gestoomde vis met gember en sojasaus, een heerlijke curry van rundvlees, kokosmelk, zoete aardappel, diverse kruiden. Tussen door nog genoten van rijstcrackertjes met kip en jasmijnthee om de smaken te neutraliseren. Als afsluiter kokos ijs met diverse garnituren. De aanbevolen wijn was inderdaad een schot in de roos. Dit alles geserveerd door vakkundige en vriendelijke bediening. Na afloop kwam de chefkok een praatje maken. Een authentieke Thaise kok, mevr Wandee. Niet alleen in haar koken maar ook in haar praten een enthousiaste dame. Al met al een avond met veel smaaksensaties, kortom een belevenis!
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Een prima restaurant in een leuke omgeving. Ontvangst, bediening perfect. Prijs/kwaliteit eten prima. We hebben er heerlijk gegeten.
Een aanrader.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Een tafel geboekt bij De Mallemok. Na het boeken kreeg ik twijfel of het wel het geschikte restaurant was voor een intiem diner daar het op de foto’s best wel een beetje groot lijkt. Dus het internet weer opgedoken opzoek naar een ander restaurant maar nergens kon ik een verrassingsdiner met meer dan 4 gangen vinden. Dus de reservering laten staan op goed geluk naar de Mallemok in Sleat.

Wat zijn wij blij dat we hier geweest zijn, een gastvrouw met een enthousiasme waar gegarandeerd iedereen vrolijk van word. En dan het 7 gangen verrassingsdiner . in een woord Fantastisch, mooie gerechten en bijzondere smaken, je kunt proeven dat het enthousiasme wat de gastvrouw uitstraalt ook zijn uitwerking in de keuken heeft gehad of misschien heeft de gastvrouw het van de keuken gekregen dat kan ook. Onze avond was prachtig en na ruim vier uren tafelen zijn we met een voldaan gevoel weer huiswaarts gegaan. De vier uren waren op ons eigen verzoek want het kan ook wel een beetje korter.

Dit restaurant is echt een aanrader en wij komen hier zeker weer terug .

Oant sjen
John .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Uitstekend restaurant op een unieke locatie aan het water. Personeel is bijzonder vriendelijk, kundig en attent. Grote variëteit aan originele, smakelijke en met zorg bereide gerechten. Alles kraakvers, ruim voldoende en alleszins betaalbaar. We waren er met z'n vieren en hebben genoten van de schotels met varkenswangetjes en zijlende, het visduo van tonijn en scholfilet, en de Black Angus filet. Daarbij heerlijke voorgerechten (courgettesoep, knoflooksoep en charcuterie) en dito desserts (kaasplankjes en chocoladeplate). De excellente wijn en port maakten het geheel compleet. Absoluut een aanrader!