De Magere Brug

Amstel 81 1018 EK Amsterdam Nederland Kaart
31-202213400

Over restaurant De Magere Brug

De beste plek van Amsterdam

Dit is, zonder overdrijven, een van de meest gewilde plekjes in Amsterdam. Pal aan de Magere Brug vind je - erg toepasselijk - eetcafé De Magere Brug. Hier zit je als koning te rijk heerlijk in het zonnetje of juist gezellig binnen met een kopje koffie, vers croissantje en de krant. Blijf vooral lekker zitten, want de lunchkaart liegt er niet om! En om dit culinaire rijtje compleet te maken, noemen we ook de menukaart even. Eerlijke gerechten die met veel liefde en passie worden bereid. Geloof ons, hier kom je graag een keertje terug!

Meer informatie over restaurant De Magere Brug

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 03:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
6,5
Voordelig
Helene D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Wat een heerlijke gezellige zaak. Alleen maar leuke mensen. Lekker gegeten met goede wijnen, geen achterlijke prijzen. Druk eetcafé op een fantastische locatie zeker als je naar carre gaat of lekker romantisch de hele avond naar je liefje wilt staren. Mijn lievelingsplek!
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Wisselende ervaring bij De Magere Brug. Voor dit eetcafé gekozen vanwege de locatie, voorafgaand aan een voorstelling in Carré.
Beperkte kaart, zonder verrassingen.
Kwaliteit van het eten was wisselend: mosterdsoep lauw en extreem zout. Vis in combinatie met een vette gratin viel ook niet in de smaak en de saté was bijna verbrand, maar dat bleef verborgen onder de saus. Biefstuk was oké.
Al met al een heel krappe voldoende, maar ons zien ze er niet meer terug.
JasperdeG .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Prima biefstuk gegeten met koffie en appeltaart toe.
Dat Paulaner bier van jullie, is zeer aan te bevelen!
Overigens, de nieuwe inrichting heeft goed uitgepakt, niet te modern en belangrijk, de prettige sfeer is behouden gebleven. Tot gauw weer!
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Een aardig eetcafe met een beperkte menukaart. De sate was prima, de daghap oke, maar de vis lag bloedend op mijn bord. Verder hebben we veel te lang moeten wachten op de kaart, de broodjes en het hoofdgerecht, terwijl om ons heen mensen die later binnen kwamen het eten al op hadden. Geen tijd meer voor een dessert en koffie.
Beste Carla206,

Dank dat u de tijd heeft genomen om een recensie te schrijven over uw ervaring bij Eetcafe de Magere Brug. De reden voor een beperkte menukaart is de druk die de keuken soms kan ervaren met veel last minute inloop van gasten die naar Carre gaan. We streven er altijd naar om de daghap een goede toevoeging te laten zijn en dat onze klassiekers altijd juist bereid zijn. Vervelend dat er geen tijd meer was voor een kopje koffie en een dessert. Wij raden onze gasten bij het reserveren altijd aan om redelijk op tijd te komen juist om dit soort dingen te voorkomen. Jammer dat u onze favoriete chocoladefondant heeft moeten missen maar wellicht zien we u nog eens terug om er een 'complete' avond van te maken.

K D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Weer heerlijk gegeten met kinderen bij de Magere Brug. Personeel is snel maar niet gehaast en erg vriendelijk. Genoten van de kipsate, daar komen we voor terug!
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Gisteren met een groep van 10 collega's gegeten en geborreld bij dit leuke cafe aan de magere brug. De brugse zot en witte wijn waren niet aan te slepen en hoe vaak de serveerster dan ook weer terug moest komen met 1 extra drankje de vrolijkheid bleef en niets was teveel. De sfeer en bediening is wat ons betreft een dikke 10 waard.! Ook het eten was helemaal goed. Favoriet was de kipsate en als dessert een feestje van chocolade. Voor ons een zekerheidje om hier snel weer terug te gaan. Bedankt meiden voor de gezellige avond.!!
Beste Laura,

Fijn te lezen dat jullie met z'n allen een geslaagde avond hebben gehad. We hopen jullie snel weer te mogen verwelkomen in ons cafe!

Petervanijzendoorn .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Wat een leuke avond had ik bij de Magere Brug. Het begon met een heerlijke witte chardonnay en vervolgens een echte goede kipsaté. En aangezien ik alleen was vond ik het heel prettig dat de barvrouw mij ook nog een beetje aandacht gaf. Dat zou meer moeten gebeuren, goed eten, goed drinken en goede service!
Beste Peter van Ijzendoorn,

Dank dat u de tijd heeft genomen om een recensie te schrijven. Wij vinden het ook leuk om te lezen als mensen een fijne avond hebben gehad.

Tot snel!

LvanBeek .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Tijdens het Amsterdam Light Festival hier gegeten omdat het toevallig aan de route ligt. Goed dat ik binnen ben gestapt want van dit soort tentjes word ik blij: gezellig, authentiek, geen absurde prijzen, lekker eten en de barvrouw is ook niet vervelend om naar te kijken ;)

De kogelbiefstuk is een aanrader en Brouwerij t ij van de tap
Beste L van Beek,

Wat fijn te lezen dat u een leuke avond heeft gehad en de barvrouwen in de smaak vallen ;)

Tot snel!

NPddlR .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Gisteren gegeten bij de Magere Brug. In 1 woord: bedroevend!
Het is een leuk bruin café, gezellig vol. We werden bediend door een vriendelijke vrouw. Dat is het enige positieve dat ik kan melden. Ze liet wel een paar steken vallen, door meermalen iets vergeten te brengen. Maar door haar vriendelijkheid en door het feit dat het een bruin café is en geen hoogstaand restaurant, is dat haar vergeven.
Het eten was enorm slecht. Vooraf een oosterse sla (drijvend in de dressing) met biefstukpuntjes (geen normale biefstukpuntjes maar brokken vlees die soms ongelooflijk taai waren). Hoofdgerecht: vis (overgaar) met groenten (half rauw). De saté waren 3 hompen kip die niet gemarineerd waren en niet geroosterd. Dus hoezo saté?! De frites waren slap.
Kortom, als je de sfeer leuk vindt, houd het dan bij een drankje uit een fles(je) en evt. de bitterballen. Laat de rest aan je voorbij gaan, het was te erg voor woorden. En m.i. beschamend voor eventuele toeristen.
Geachte NPddlR,

Dank u wel dat u de tijd genomen heeft om een recensie over Eetcafe de Magere Brug te schrijven. Vervelend te lezen dat u het eten als enorm slecht beschrijft. Wij hebben uw punten van kritiek intern besproken want het niveau wat u beschrijft is niet wat wij nastreven. Juist over de kipsate zijn onze gasten over het algemeen lovend. Uw serveerster van de avond heeft laten weten dat u toen niet positief stond tegenover het bereiden van nieuwe gerechten voor uw tafel. Wellicht dat u ons in de toekomst een herkansing geeft.

Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Een prima eetcafe vlak naast Carre. We eten hier met twee gezinnen na de matinee voorstelling van het wintercircus. Er hangt een ontspannen sfeer in het cafe. We hebben gereserveerd, en achterin het cafe is een tafel voor 8 personen voor ons vrijgehouden. De tafel zit ongeveer tegen een tweepersoons tafel van een stelletje aan. En we zitten midden voor de ingang van de toiletten. Kortom, niet ideaal!
De bediening is vriendelijk en speelt daarnaast goed in op de wensen van de kinderen! (Een van de kids wil graag veel komkommer...)
Het eten is okay maar ook niet meer dan dat.
Angelina V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Veel te duur voor wat je krijgt! Kindermenu is een kinderhandje met frietjes... Echt zelfs voor onze zeeer kleine eters weinig. Kipsate aardig maar niet voor dit bedrag.
Tafel bij de toilet waar het enorm druk was, geeft geen fris gevoel tijdens het eten.
Geen aanrader!
Corry V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Voorafgaand aan een voorstelling in Carré bij dit restaurant gegeten. Het was duidelijk veel te druk voor de jongen die het op het terras bij probeerde te houden. Borrel en borrelhapjes duurde veel te lang. IJs voor in de wijn vergeten, ene drankje kwam wel, andere weer niet. Ronduit rommelig. Allebei de sate besteld. Deze was echt te rauw, binnenkant was echt tegen rood aan. Ook al is de sate van kippendijen gemaakt en niet van kipfilet, het hoort wel gaar te zijn. Onder protest zijn onze borden weer meegenomen en hebben we (andere?) meer doorbakken kip gekregen. Deze was wel erg lekker. Ook de patat was heerlijk. Toch voorlopig maar even niet meer.
Beste Miju18,
Dank u wel dat u de tijd genomen heeft een recensie over ons restaurant te schrijven. Vervelend te lezen dat jullie eerste ervaring met Eetcafe de Magere Brug niet helemaal vlekkenloos is verlopen. Gelukkig lezen wij wel dat jullie alsnog lekker hebben gegeten. Helaas komt het weleens voor dat een team onder bezet is vanwege ziekte oid en dat was toen ook het geval. Uit eindelijk is het wel zo dat de ervaring van een gezellig avondje uit wel een goed gevoel moet geven als je de zaak verlaat. We hopen jullie nog eens terug te zien bij cafe de magere brug en ons team nog een kans geeft.

Reactie van proever:

Top dat jullie gereageerd hebben op mijn recensie en die serieus nemen. De herkansing komt er zeker.
Dehaarlemsegenieter .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Gezellig café op een toplocatie! De bediening is vriendelijk en werkt retehard. Zo hoort het ook! Wij komen hier graag terug voor nog zo'n topavond.
Lisselot12 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Gister besloten om buiten de deur te eten om nog van het zonnetje te kunnen genieten. we kwamen bij een gezellig cafe aan de amstel terecht "eetcafe de Magere Brug". Een typisch amsterdams cafe. Hier van heerlijke wijn genoten en besloten hier te blijven eten. De sfeer was goed, het terras was druk maar erg gezellig! Bediening was uitstekend en ging goed overweg met de drukte! (mijn glas was alsmaar gevuld). Gekozen voor de vis van de dag: Dorade, dit geserveerd met pasta. Erg goede en lekkere combinatie, complimenten aan de chef!
Mijn vriend ging voor de kipsate, ook hij was positief te spreken over de kwaliteit van het eten!
Complimenten voor dit bedrijf, dat zij met een volle zaak zulke goede service verlenen en zulk lekker eten weten te serveren! Wij komen hier zeker vaker terug!

Khekman .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Afgelopen zaterdag bij eetcafe de magere brug gegeten en gedronken met een paar vriendinnen. Eerst genoten van de laatste avond zon op het terras. We moesten even wachten op een plekje, want het zat helemaal vol. Maar uiteindelijk gelukkig toch een plekje kunnen bemachtigen achterin. Weliswaar doorloop naar de toiletten, maar door de schuifdeuren heb je daar helemaal geen last van!
Heerlijk gegeten en gedronken, super vriendelijk personeel. Zij zijn echt de personal touch in dit gezellige eetcafe met een top uitzicht over de magere brug. Een echte aanrader!
Gajth .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Dit eetcafe ligt prachtig aan de Amstel en lijkt een ideale uitvalsplek om daarna naar Carre te gaan. Helaas. Het eerste tafeltje was veel te krap en het tweede toegewezen tafeltje kan meegenieten van de toiletten. De bediening is overigens allervriendelijkst. Met een vriendelijke lach toveren ze erbarmelijk slecht eten op je tafel. Wij hadden een kipsate besteld en onze jongens (pubers) Hamburger “De Magere Brug”. De kipsate was overgaar en de bij geserveerde friet was te bruin. Bovendien waren de gerechten al niet warm meer.
In het eerste het beste cafetaria eet je veel beter dan hier. Bovendien krijg je daar ook sla en atjar er bij geserveerd. Wij eten regelmatig buiten de deur en wij schrijven nooit recensies, maar dit eetcafe heeft duidelijk zijn loop te danken aan zijn ligging, de toerist of de bezoeker die alleen voor zijn pilsje komt. Advies: loop even iets verder naar de Utrechtse weg.
Lekkor E.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Voor een avondje Carré hier een hapje gegeten. Leuk tentje met een leuk uitzicht over de Amstel. Het eten was prima maar duurde wel lang voordat we het kregen. De bediening was erg druk maar kwam wel vaak vragen of we wat wilden drinken. Iets te vaak, de glazen waren net weg gehaald door een dame toen er binnen 3 minuten al 4 andere ook kwamen vragen of we nog wat wilden drinken. Misschien dus beter afspreken bij wie zijn of haar wijk de tafel hoort.
Petra .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Leuk en gezellig eetcafe. Vanaf de buitenkant lijkt het niet veel, maar gezellig café achting van binnen. Saté gegeten was lekker, frites erbij heerlijk rood wijntje en ijs toe. Prijs kwaliteit prima. Zou hier zeker nogmaals naar toe gaan!
L S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
De lunch was hier voortreffelijk, prettig geprijst met ruime porties en vers! We hadden bruscetta, tosti, brood met Italiaanse vleeswaren en een Ceasarsalade (met heerlijke ansjovis en knapperige romasla). Blij, dat we dit adres hebben ontdekt, dankzij een erg aanstekelijke website. We komen terug, ook een keer van het diner. De sfeer is van een eetcafé. De indeling met drie à vier eetruimtes in een langgerekt pand is niet overzichtelijk, maar het voordeel is dan weer wel, dat je tamelijk knus hier je eigen stekje beleeft. Pas toen ik aan het eind naar het toilet ging ontdekte ik nog een hele serie tafels en eters, achter de kapstok. Hinderlijk was de jonge dame van de bediening, die vlaj voor ons een kist sinaasappels stond uit te persen met een electrische pers. Het kwam niet in haar op, dat dit irritant is als je een gesprek wilt voeren. Zelfs toen ik voor de grap door de telefoon riep, dat ik niet te verstaan was omdat een dame een kist sinaasappelen wilde uitpersen, moest zij wel lachen, maar begreep de hint niet, of negeerde het. Dommer is nog, dat een paar liter sinaasappelsap na een half uur zijn meeste vitamine kwijt is. Waar om zou je hier dan nog vers geperste jus d'orange bestellen. Koop dan die goedkope literflessen bij de supermarkt. Scheelt een hoop lawaai en ergernis. Maar ja, lekker gegeten dus. We geven De Magere Brug nog een nieuwe kans.
Jeanette R.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
Gisteravond voor Carre zeer gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten (kipsate) was supermals en prima aangevuld met salade kroepoek en patatjes. Bediening was ook perfect! Heerlijk begin gehad voor een heerlijke avond dus wij komen vast en zeker nog een keer terug in jullie knusse amsterdamse cafe! Uiteraard van tevoren wel even gereserveerd.
Jeanette