De Machinist

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 21:30
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 22:00

Rens En Elly D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Trendy Restaurant met veel mogelijkheden in een authentiek gebouw. De rode Tempranillo was smakelijk doch behoorlijk aan de prijs met 4.50 euro en de Ruby port 10 years eveneens met 6.00 euro. Het diner was goed, de diamanthaas smaakte voortreffelijk. Echter werd er geen groente bij geserveerd...wel frites. Salade diende apart te worden besteld. Het dessert was smakelijk en de cappuccino heerlijk. De twee karafjes water werden gratis aangeboden. Nadien veel plezier gehad in de kelder van de brasserie alwaar twee singersongwriters hun muziek en zang ten gehore brachten. Een geslaagde avond en een mooie omgeving!
Gingerrr .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Heerlijk genoten van het Rotterdamse tafeltje vol! Er was heel veel en lekker eten. Goede, vlotte bediening & lekkere wijn.
L B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Het eten is slechter dan in een tankstation en de bediening ongeïnteresseerd en onbeleefd. De kip was rauw maar de bediening vond dat ik niet moest zeuren. Erg slecht.
rosa M.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Met grote groep vrijdag geweest. Eten was redelijk. Duidelijk niet wat je krijgt als je met z'n 2en gaat eten. Grote groepen van tafel met honger weg gegaan. Ik moest vragen om nog meer eten. Keuze uit 2 toetjes. Trio chocola was hap slik weg, ik moest nog net niet naar de Mac. Oh ja en er moest vooral veel wijn gedronken worden. Met grote groep, niet hier heengaan.
M M.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
De Machinist geeft je een sfeer die precies past zoals een avondje uit en eten bedoeld is.
De Machinist geeft je een intiem gevoel.
Kelo1 V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Prima gegeten. Er waren meerdere groepen waardoor het soms wat lang duurde voor er geserveerd werd.
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Na een lange tijd weer eens teruggekeerd naar De Machinist.

De sfeer is zeker wel leuk en het is allemaal vrij ruimtelijk.

De bediening was correct maar je voelt niet de echte gastvrijheid. Het is een beetje, omdat het moet.
Hierin is eigenlijk niet veel veranderd, maar we kunnen het ook niet meteen met een sterrenrestaurant vergelijken. De bediening was overigens deze keer wel snel en efficiënt.

Het eten:
Diamanthaas met bospeen
Smaak is prima. Het vlees had iets malser gekund en de medium garing, die ik vroeg, was niet heel gelijkmatig op het bord. De jus was uitstekend. De bospeen was met "velen" en daarmee kwam ik ruim aan mijn dagelijkse portie groente. Prachtig op smaak gebracht.
Hoewel de frites in De Machinist normaliter een hoogtepunt zijn, viel dat nu wat tegen. Heel onregelmatig en vaak te ver gefrituurd. En teveel van die kleine leftover-stukjes friet.
De mayonaise is heel lekker, maar het is wat weinig wat je erbij krijgt.
Maar de bospeen maakte veel goed.

Crème brûlée
Dit was normaliter in het verleden zeker een hoogtepunt in De Machinist, omdat dit een echte top-bereide créme brûlée is en geen fake.
Vandaag kwam dat ook niet helemaal tot zijn recht. De smaak was goed, maar het krokante toplaagje was nu niet krokant, zelfs wat taai.

Het blijft voor mij een beetje hetzelfde met de Machinist. Veel potentie en volgens mij uitstekende producten. Maar het mist aan alle kanten wat aan verfijning. Met die verfijning zou het volgens mij een toprestaurant kunnen worden. Misschien heeft het meer passie vanuit het kokend en bedienend personeel nodig. Dat kan een wereld van verschil maken, want de potentie is er wel, vind ik.
beverbende .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Erg lang moeten wachten op de menukaart en die uiteindelijke maar opgehaald. Één gerecht was verkeerd opgenomen en er moest dus langer gewacht worden tot de laatste persoon eten had. Weinig patat voor 5 man. De diamanthaas was amateuristisch gesneden en veel te zout, bovendien ontbrak de wijnjus. De burger was wel erg lekker. Bovendien was het raar dat er geen groenten bij de gerechten inbegrepen zijn, terwijl de gerechten wel onnodig prijzig waren.
lauren D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Wat een drama. Niets klopte de bediening had alleen tijd voor roken mobieltjes en totaal niet voor de gasten en het was een rommelig geheel zonder leiding of beleid eten koud en te duur personeel hier begrijpt er niets van. Jammer
C.A. V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Als vanouds weer erg lekker gegeten bij de Machinist. Leuke attente bediening en de vis was verrukkelijk. Weer een volle tent op deze zaterdag, wat de snelheid van de bediening niet ten goede kwam, maar we hebben ons als vrienden onder elkaar niet verveeld.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
De Angus bavette was een mooi stuk vlees, prima bereid en royaal voorzien van verse knoflook, maar helaas nauwelijks gekruid. De (drie) slibtongen leken te zijn gefrituurd, desalniettemin goed van smaak - € 19,75 is echt te duur voor zo'n goedkope vis. De Eton mess was een heerlijke afsluiting, een royale portie, mooi in balans, niet te zoet en de merengue was knapperig en vers. De Brouilly was op dronk en betaalbaar.
Een prettige akoestiek in een bijzondere omgeving. Attente en vriendelijke bediening.
Ruben W.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij De Machinist. Gekozen voor het hoofdgerecht Rotterdamse tafel vol. Je krijgt dan een variatie aan vlees- en visgerechtjes aangevuld met diverse groenten en heerlijke frieten. De lamshaasjes en de gebakken makreel vielen bij mij zeer in de smaak. Bij de bereiding van de mosselen was men wat uitgeschoten met de knoflook. Jammer. De witte huiswijn was wel prima. Mooi terras met uitzicht op de Coolhaven. Ongedwongen sfeer. Voor herhaling vatbaar!
CvdS_te_R .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Misschien word je wel kritischer als je regelmatig uit eten gaat, want het is voor ons onbegrijpelijk dat het gemiddelde cijfer (tot nu toe) 7.8 is.
Gisteren met vijf personen hier gegeten; het voorgerecht was nog wel ok, maar het hoofdgerecht was zeer matig. De zeebaars en poon (dagvis) waren gewoon smakeloos terwijl de slibtong en lamshaasjes niet veel voorstelden. Ook hier weer het irritante gedoe dat je salades en groentes apart bij moet bestellen.
Het is weliswaar vakantietijd, maar er was duidelijk te weinig bediening; je moest echt moeite doen om de aandacht te trekken.
Het decor oogt leuk maar als je het goed beschouwt zaten we aan een paar keukentafeltjes. De 5e persoon werd overigens aan de kopse kant aangeschoven waardoor het extra krap werd. Toegegeven, de ruimte tussen de tafeltjes is wel ruimer dan gebruikelijk.
Kortom ... niet meer dan een zesje.
anneliesvandeursen .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Een fantastische plek met gratis parkeren op zondag!! Kreeft viel qua inhoud een beetje tegen maar daarnaast waren de groene salades en groente heerlijk en qua prijs prima. Lekkere wijn en prima cappuchino! Ik heb een heerlijke avond gehad!
msutterland .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Het was een gezellige avond. De friet en de mayonaise waren uitstekend. De kreeften waren van mindere kwaliteit dan verwacht. Volgende keer mag het iets duurder als dit de kwaliteit ten goede komt.
We komen graag nog een keer terug.
ajv_otten .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Genoten van de Kreeftweek! Super service, goed eten (zowel de kreeft als de bijgerechten) en lekker buiten kunnen zitten. Aanrader!
Eddy1956 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Kreeftweek. Een mooie en lekkere betaalbare manier om (in ons geval) kennis te maken met dit gerecht. Was super. Lekker eten in een mooie ambiance. Echt Rotterdams! Bediening kan wat scherper zijn. We komen zeker terug! De viskantine hebben we ook in het vizier.
siesroel44 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
De kreeft met saus Americain en de kreeft met bernaise saus waren heerlijk. De groene salade was perfect en de sinaasappeltaart met kardemomijs was prima.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Wij bezochten De Machinist in het kader van Kreeftenweek. Een goede aanbieding van een halve kreeft (keuze uit verschillende bereidingen) met frites, groente of salade bestel je als bijgerecht. De kreeft was zeer smakelijk, net als de voorgerechten carpaccio van pulpo en toast zalm. Toen wij klaar waren met onze halve kreeft vroeg de bediening of we misschien nog een kreeft wilden bestellen.... die suggestie had ik liever gekregen bij aanvang van de avond, dan hadden we het voorgerecht wellicht ingewisseld voor nog een halve kreeft. Nu we dit weten komen we in de volgende Kreeftenweek misschien nog wel eens terug!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Kreeftenweek is altijd fijn! Prima prijs, prima kwaliteit. Mijn enige probleempje met De Machinist is de akoestiek als het een beetje druk wordt. Verder een leuke zaak.