Meer informatie over restaurant De Machinist

Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant De Machinist

Anneke T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Een paar opmerkingen heb ik wel, al was het al met al een prima avond. Mijn schoonouders van 86 en 87 jaar trakteerden ons op een gezellig etentje, zij waren al keer eerder bij jullie geweest. Bij het aanmelden bleek al dat het aantal personen verkeerd was doorgekomen (op bevestiging via internet stond duidelijk 5 personen op hun lijst 2 personen), het werd wel snel in orde gemaakt. Het voorgerecht voor mijn schoonmoeder een Carpaccio viel erg tegen. Het is een gerecht wat flinterdun gesneden behoort te zijn. Dit werd gepresenteerd als filélapjes met fikse berg rucola, het vlees was moeilijk te kauwen voor mijn schoonmoeder en snijden met de "smeermesjes" was lastig. Bij een opmerking van mij hierover werd er gereageerd als "klopt, de dikte is een bewuste keuze van ons", Ik meldde dat wij dit niet lekker vonden (hebben met z'n drietjes geproefd). Reactie: "dat kan" en ober liep weer door.
Met drankbezorging ging het ook mis, voor cola werd een glas witte wijn gebracht, bij verzoek dit om te ruilen duurde dit erg lang en deze bleek dus vergeten. De glazen van het aperitief stonden tijdens het nuttigen van dessert nog op tafel. Het wachten op een ober voor drank duurde al met al best lang. Het zijn kleine missers die voorkomen hadden kunnen worden. Een avondje uit moet voelen als een verwenfeestje. Beetje puntjes op de ï" en het is perfect.
Goede menukaart, maar mijn advies" sla de Carpaccio over.
rest-bezoeker W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Leuk restaurant in een voormalig schoolgebouw. We hadden alleen het hoofdgerecht "Rotterdamse tafel vol". Allerlei kleine schaaltjes/bordjes met verschillende vis-, vlees- en groentegerechten. Zeer smakelijk, vers, divers en verrassend (je weet nl. niet wat je krijgt). Wanneer een gerechtjes op is, kan je nogmaals dat gerecht bestellen. Erg leuk idee. Zo kon je van alles en nog wat proberen.
Bediening kan beter.....Was vrij druk.
Krista V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Leuke zaak, vriendelijke bediening maar ze hebben niet echt de aandacht. Verschillende keren met lege glaZen gezeten. Eten was prima maar niet bijzonder: koude pasta salade met pesto en paprika, mosselen waren echt verziekt door toevoeging van heel veel olie. zonde en niet nodig!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
In dit trendy restaurant heerlijk eendeborst gegeten met een tomatensalade met een glas chardonnay en water. Vriendelijke bediening.
De volgende keer ga ik bij het visrestaurant eten om dan van uit uitzicht over het water te kunnen genieten
MAUDY070 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Mooie plek om met zijn tweeën, of zoals wij met een grotere groep te eten. Het eten smaakt er goed. De bediening is vriendelijk. Parkeren kan er gemakkelijk voor de deur.
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
De Machinist is altijd een genot om te eten. De daghap was echt verrukkelijk! En om de prijs hoef je het bijna niet te laten.
Ella W.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met de service van een top bediening. Vrolijk en gezellig
Mijn vader heeft hier vroeger op school gezeten en dit maakte het nog leuker.
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Mooi stuk kabeljauw in filodeeg, met frisse stukjes groenten, augurk en kappertjes. Apart nog gegratineerde witlof besteld. Lichte maaltijd, zeker als je de frieten met mayo onaangeroerd laat. Samen nog in oven bereide appel met kaneelijs toe. Na een dubbele espresso met een goed gevoel maaltijd afgesloten. Bediening was attent, vriendelijk en snel. Prima restaurant, en optimale prijs/kwaliteit verhouding. Van harte aanbevolen!
J. V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
was onze eerste keer in dit restaurant en we komen van de zomer zeker een keer terug voor het visgedeelte/bbq. prima gegeten.
Rens En Elly D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Trendy Restaurant met veel mogelijkheden in een authentiek gebouw. De rode Tempranillo was smakelijk doch behoorlijk aan de prijs met 4.50 euro en de Ruby port 10 years eveneens met 6.00 euro. Het diner was goed, de diamanthaas smaakte voortreffelijk. Echter werd er geen groente bij geserveerd...wel frites. Salade diende apart te worden besteld. Het dessert was smakelijk en de cappuccino heerlijk. De twee karafjes water werden gratis aangeboden. Nadien veel plezier gehad in de kelder van de brasserie alwaar twee singersongwriters hun muziek en zang ten gehore brachten. Een geslaagde avond en een mooie omgeving!
Charlotte B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Heerlijk genoten van het Rotterdamse tafeltje vol! Er was heel veel en lekker eten. Goede, vlotte bediening & lekkere wijn.
L B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Het eten is slechter dan in een tankstation en de bediening ongeïnteresseerd en onbeleefd. De kip was rauw maar de bediening vond dat ik niet moest zeuren. Erg slecht.
rosa M.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Met grote groep vrijdag geweest. Eten was redelijk. Duidelijk niet wat je krijgt als je met z'n 2en gaat eten. Grote groepen van tafel met honger weg gegaan. Ik moest vragen om nog meer eten. Keuze uit 2 toetjes. Trio chocola was hap slik weg, ik moest nog net niet naar de Mac. Oh ja en er moest vooral veel wijn gedronken worden. Met grote groep, niet hier heengaan.
M M.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
De Machinist geeft je een sfeer die precies past zoals een avondje uit en eten bedoeld is.
De Machinist geeft je een intiem gevoel.
Kelo1 V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Prima gegeten. Er waren meerdere groepen waardoor het soms wat lang duurde voor er geserveerd werd.
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Na een lange tijd weer eens teruggekeerd naar De Machinist.

De sfeer is zeker wel leuk en het is allemaal vrij ruimtelijk.

De bediening was correct maar je voelt niet de echte gastvrijheid. Het is een beetje, omdat het moet.
Hierin is eigenlijk niet veel veranderd, maar we kunnen het ook niet meteen met een sterrenrestaurant vergelijken. De bediening was overigens deze keer wel snel en efficiënt.

Het eten:
Diamanthaas met bospeen
Smaak is prima. Het vlees had iets malser gekund en de medium garing, die ik vroeg, was niet heel gelijkmatig op het bord. De jus was uitstekend. De bospeen was met "velen" en daarmee kwam ik ruim aan mijn dagelijkse portie groente. Prachtig op smaak gebracht.
Hoewel de frites in De Machinist normaliter een hoogtepunt zijn, viel dat nu wat tegen. Heel onregelmatig en vaak te ver gefrituurd. En teveel van die kleine leftover-stukjes friet.
De mayonaise is heel lekker, maar het is wat weinig wat je erbij krijgt.
Maar de bospeen maakte veel goed.

Crème brûlée
Dit was normaliter in het verleden zeker een hoogtepunt in De Machinist, omdat dit een echte top-bereide créme brûlée is en geen fake.
Vandaag kwam dat ook niet helemaal tot zijn recht. De smaak was goed, maar het krokante toplaagje was nu niet krokant, zelfs wat taai.

Het blijft voor mij een beetje hetzelfde met de Machinist. Veel potentie en volgens mij uitstekende producten. Maar het mist aan alle kanten wat aan verfijning. Met die verfijning zou het volgens mij een toprestaurant kunnen worden. Misschien heeft het meer passie vanuit het kokend en bedienend personeel nodig. Dat kan een wereld van verschil maken, want de potentie is er wel, vind ik.
beverbende .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Erg lang moeten wachten op de menukaart en die uiteindelijke maar opgehaald. Één gerecht was verkeerd opgenomen en er moest dus langer gewacht worden tot de laatste persoon eten had. Weinig patat voor 5 man. De diamanthaas was amateuristisch gesneden en veel te zout, bovendien ontbrak de wijnjus. De burger was wel erg lekker. Bovendien was het raar dat er geen groenten bij de gerechten inbegrepen zijn, terwijl de gerechten wel onnodig prijzig waren.
lauren D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Wat een drama. Niets klopte de bediening had alleen tijd voor roken mobieltjes en totaal niet voor de gasten en het was een rommelig geheel zonder leiding of beleid eten koud en te duur personeel hier begrijpt er niets van. Jammer
C.A. V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Als vanouds weer erg lekker gegeten bij de Machinist. Leuke attente bediening en de vis was verrukkelijk. Weer een volle tent op deze zaterdag, wat de snelheid van de bediening niet ten goede kwam, maar we hebben ons als vrienden onder elkaar niet verveeld.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
De Angus bavette was een mooi stuk vlees, prima bereid en royaal voorzien van verse knoflook, maar helaas nauwelijks gekruid. De (drie) slibtongen leken te zijn gefrituurd, desalniettemin goed van smaak - € 19,75 is echt te duur voor zo'n goedkope vis. De Eton mess was een heerlijke afsluiting, een royale portie, mooi in balans, niet te zoet en de merengue was knapperig en vers. De Brouilly was op dronk en betaalbaar.
Een prettige akoestiek in een bijzondere omgeving. Attente en vriendelijke bediening.