De Machinist

Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant De Machinist

Johan V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Vanavond gegeten in restaurant de Machinist in Rotterdam.
Voorgerecht goed (drentse bloedworst). Hoofdgerecht kalfssukade met boletensaus.
Veel te vet en de boletenssaus smaakte nergens naar. Ober (Jelmer) aangesproken. hij vond het jammer en bood me een ander gerecht aan: steak met bearnaisesaus. was lekker. Tot mijn verbazing werden beide hoofdgerechten in rekening gebracht. Dit besproken met Jelmer. Hij had hij besproken met de chef en deze had gezegd beide hoofdgerechten in rekening te brengen (Jelmer had dit niet vermeld toen hij ander gerecht aanbood). Dus betaald (€ 135 voor voorgerecht, hoofd en wijn dus niet weinig). Toen ik al buiten stond dacht ik: dit kan niet, Zeer klant onvriendelijk. Vervolgens afdelingsmanager gesproken. Ook hij ving weer bot bij de chef. en weer stond ik buiten. Vervolgens toch maar de chef/eigenaar gesproken. Hij kwam met zn bordje met een onbereid stukje kalfssukade aanzetten. de discussie of het goed/lekker is kwamen we natuurlijk niet uit. zijn woord tegen het mijne. Echter de chef/eigenaar is zo ongelooflijk eigenwijs. hij bleef erop staan dat ik beide hoofdgerechten moest betalen. Hoezo klant is koning. Wat een arrogante behandeling van klanten. mij zie je er nooit meer. En ik had nog wel zo'n goede recentie gelezen. Wat een tegenvallen. Johan van der Riet
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Top restaurant met een topchef. Eet hier altijd voortreffelijk. Rotterdams tafeltje vol is zeker een aanrader!
Kom hier meerdere keren per jaar.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Vlakbij de Euromast is dit restaurant. Ik nam de halve portie hamburger met een groene salade en friet. Vlotte bediening en prima eten.
kees V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Mijn schoonmoeder heeft hier onlangs met een groep gegeten en was lyrisch. Prachtige entourage in een oude school. Of is het een fabriek? Zou ook zomaar kunnen. Bij het aperitief ook de menukaart en een mandje brood ontvangen. We vroegen de drankenkaart en kregen die ook. Super! Reeds na 15 minuten, ons aperitief was nog niet op, stond het voorgerecht al op tafel. We hebben meteen aan de bediening gezegd dat we vaart wilden maken. Gelijktijdig hebben we een fles bier besteld, deze werd op tafel gezet in een fles. Een kwartier eerder stond het hoofdgerecht al op tafel. Nadat het hoofdgerecht was afgeruimd stond er bijna direct iemand naast ons met de kaart voor het nagerecht. Er stond nog een halve fles bier op tafel. Mijn partner bestelde nog een kopje koffie. Toppers waren de longhaas (met zenen!) met chimichurri (heerlijk drijvend in de olijfolie). Mij zien ze hier terug. Op zeker.
Marthie G.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Mijn partner heeft hier onlangs met een groep gegeten en omdat ik dit als positief heeft ervaren zijn wij hier vanavond naar toe gegaan om mijn verjaardag te vieren. Bij het aperitief ook de menukaart en een mandje brood ontvangen en na ca. 10 minuten een voor- en hoofdgerecht besteld. Reeds na 15 minuten, ons aperitief was nog niet op, stond het voorgerecht al op tafel. Voor het bestellen van een drankje bij het eten hebben we geen tijd gehad. We hebben meteen aan de bediening dat we het rustig aan wilden doen, dit zou worden doorgegeven aan de keuken. Gelijktijdig hebben we een fles wijn besteld, deze werd op tafel gezet in een fles zonder etiketten, er werd niet gevraagd of een van ons wilde proeven. Een kwartier na het voorgerecht stond het hoofdgerecht al op tafel. Na hier wat van gezegd te hebben kwam de leidinggevende zijn excuses aanbieden, er was iets mis gegaan in de communicatie. Nadat het hoofdgerecht was afgeruimd stond er bijna direct iemand naast ons met de kaart gr het nagerecht, dit hebben we maar afgewen, want er stond nog een halve fles wijn op tafel. Er is nog twee keer iemand langsgeweest met de menukaart, maar daar hadden we geen zin meer in. Mijn partner bestelde nog een kopje koffie, deze kreeg hij als excuus van het huis. Mede gezien de matige kwaliteit van het hooofdgerecht, longhaas ( vol met zenen) met chimichurri ( een prutje drijvend in de olijfolie) zien ze mij hier niet meer terug.
Anneke T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Een paar opmerkingen heb ik wel, al was het al met al een prima avond. Mijn schoonouders van 86 en 87 jaar trakteerden ons op een gezellig etentje, zij waren al keer eerder bij jullie geweest. Bij het aanmelden bleek al dat het aantal personen verkeerd was doorgekomen (op bevestiging via internet stond duidelijk 5 personen op hun lijst 2 personen), het werd wel snel in orde gemaakt. Het voorgerecht voor mijn schoonmoeder een Carpaccio viel erg tegen. Het is een gerecht wat flinterdun gesneden behoort te zijn. Dit werd gepresenteerd als filélapjes met fikse berg rucola, het vlees was moeilijk te kauwen voor mijn schoonmoeder en snijden met de "smeermesjes" was lastig. Bij een opmerking van mij hierover werd er gereageerd als "klopt, de dikte is een bewuste keuze van ons", Ik meldde dat wij dit niet lekker vonden (hebben met z'n drietjes geproefd). Reactie: "dat kan" en ober liep weer door.
Met drankbezorging ging het ook mis, voor cola werd een glas witte wijn gebracht, bij verzoek dit om te ruilen duurde dit erg lang en deze bleek dus vergeten. De glazen van het aperitief stonden tijdens het nuttigen van dessert nog op tafel. Het wachten op een ober voor drank duurde al met al best lang. Het zijn kleine missers die voorkomen hadden kunnen worden. Een avondje uit moet voelen als een verwenfeestje. Beetje puntjes op de ï" en het is perfect.
Goede menukaart, maar mijn advies" sla de Carpaccio over.
rest-bezoeker W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Leuk restaurant in een voormalig schoolgebouw. We hadden alleen het hoofdgerecht "Rotterdamse tafel vol". Allerlei kleine schaaltjes/bordjes met verschillende vis-, vlees- en groentegerechten. Zeer smakelijk, vers, divers en verrassend (je weet nl. niet wat je krijgt). Wanneer een gerechtjes op is, kan je nogmaals dat gerecht bestellen. Erg leuk idee. Zo kon je van alles en nog wat proberen.
Bediening kan beter.....Was vrij druk.
Krista V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Leuke zaak, vriendelijke bediening maar ze hebben niet echt de aandacht. Verschillende keren met lege glaZen gezeten. Eten was prima maar niet bijzonder: koude pasta salade met pesto en paprika, mosselen waren echt verziekt door toevoeging van heel veel olie. zonde en niet nodig!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
In dit trendy restaurant heerlijk eendeborst gegeten met een tomatensalade met een glas chardonnay en water. Vriendelijke bediening.
De volgende keer ga ik bij het visrestaurant eten om dan van uit uitzicht over het water te kunnen genieten
MAUDY070 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Mooie plek om met zijn tweeën, of zoals wij met een grotere groep te eten. Het eten smaakt er goed. De bediening is vriendelijk. Parkeren kan er gemakkelijk voor de deur.
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
De Machinist is altijd een genot om te eten. De daghap was echt verrukkelijk! En om de prijs hoef je het bijna niet te laten.
Ella W.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met de service van een top bediening. Vrolijk en gezellig
Mijn vader heeft hier vroeger op school gezeten en dit maakte het nog leuker.
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Mooi stuk kabeljauw in filodeeg, met frisse stukjes groenten, augurk en kappertjes. Apart nog gegratineerde witlof besteld. Lichte maaltijd, zeker als je de frieten met mayo onaangeroerd laat. Samen nog in oven bereide appel met kaneelijs toe. Na een dubbele espresso met een goed gevoel maaltijd afgesloten. Bediening was attent, vriendelijk en snel. Prima restaurant, en optimale prijs/kwaliteit verhouding. Van harte aanbevolen!
J. V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
was onze eerste keer in dit restaurant en we komen van de zomer zeker een keer terug voor het visgedeelte/bbq. prima gegeten.
Rens En Elly D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Trendy Restaurant met veel mogelijkheden in een authentiek gebouw. De rode Tempranillo was smakelijk doch behoorlijk aan de prijs met 4.50 euro en de Ruby port 10 years eveneens met 6.00 euro. Het diner was goed, de diamanthaas smaakte voortreffelijk. Echter werd er geen groente bij geserveerd...wel frites. Salade diende apart te worden besteld. Het dessert was smakelijk en de cappuccino heerlijk. De twee karafjes water werden gratis aangeboden. Nadien veel plezier gehad in de kelder van de brasserie alwaar twee singersongwriters hun muziek en zang ten gehore brachten. Een geslaagde avond en een mooie omgeving!
Charlotte B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Heerlijk genoten van het Rotterdamse tafeltje vol! Er was heel veel en lekker eten. Goede, vlotte bediening & lekkere wijn.
Laura B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Het eten is slechter dan in een tankstation en de bediening ongeïnteresseerd en onbeleefd. De kip was rauw maar de bediening vond dat ik niet moest zeuren. Erg slecht.
rosa M.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Met grote groep vrijdag geweest. Eten was redelijk. Duidelijk niet wat je krijgt als je met z'n 2en gaat eten. Grote groepen van tafel met honger weg gegaan. Ik moest vragen om nog meer eten. Keuze uit 2 toetjes. Trio chocola was hap slik weg, ik moest nog net niet naar de Mac. Oh ja en er moest vooral veel wijn gedronken worden. Met grote groep, niet hier heengaan.
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
De Machinist geeft je een sfeer die precies past zoals een avondje uit en eten bedoeld is.
De Machinist geeft je een intiem gevoel.
Kelly V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Prima gegeten. Er waren meerdere groepen waardoor het soms wat lang duurde voor er geserveerd werd.