Meer informatie over restaurant De Machinist

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 21:30
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 22:00

Lauren D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Wat een drama. Niets klopte de bediening had alleen tijd voor roken mobieltjes en totaal niet voor de gasten en het was een rommelig geheel zonder leiding of beleid eten koud en te duur personeel hier begrijpt er niets van. Jammer
C.A. V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Als vanouds weer erg lekker gegeten bij de Machinist. Leuke attente bediening en de vis was verrukkelijk. Weer een volle tent op deze zaterdag, wat de snelheid van de bediening niet ten goede kwam, maar we hebben ons als vrienden onder elkaar niet verveeld.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
De Angus bavette was een mooi stuk vlees, prima bereid en royaal voorzien van verse knoflook, maar helaas nauwelijks gekruid. De (drie) slibtongen leken te zijn gefrituurd, desalniettemin goed van smaak - € 19,75 is echt te duur voor zo'n goedkope vis. De Eton mess was een heerlijke afsluiting, een royale portie, mooi in balans, niet te zoet en de merengue was knapperig en vers. De Brouilly was op dronk en betaalbaar.
Een prettige akoestiek in een bijzondere omgeving. Attente en vriendelijke bediening.
Ruben W.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij De Machinist. Gekozen voor het hoofdgerecht Rotterdamse tafel vol. Je krijgt dan een variatie aan vlees- en visgerechtjes aangevuld met diverse groenten en heerlijke frieten. De lamshaasjes en de gebakken makreel vielen bij mij zeer in de smaak. Bij de bereiding van de mosselen was men wat uitgeschoten met de knoflook. Jammer. De witte huiswijn was wel prima. Mooi terras met uitzicht op de Coolhaven. Ongedwongen sfeer. Voor herhaling vatbaar!
CvdS_te_R .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Misschien word je wel kritischer als je regelmatig uit eten gaat, want het is voor ons onbegrijpelijk dat het gemiddelde cijfer (tot nu toe) 7.8 is.
Gisteren met vijf personen hier gegeten; het voorgerecht was nog wel ok, maar het hoofdgerecht was zeer matig. De zeebaars en poon (dagvis) waren gewoon smakeloos terwijl de slibtong en lamshaasjes niet veel voorstelden. Ook hier weer het irritante gedoe dat je salades en groentes apart bij moet bestellen.
Het is weliswaar vakantietijd, maar er was duidelijk te weinig bediening; je moest echt moeite doen om de aandacht te trekken.
Het decor oogt leuk maar als je het goed beschouwt zaten we aan een paar keukentafeltjes. De 5e persoon werd overigens aan de kopse kant aangeschoven waardoor het extra krap werd. Toegegeven, de ruimte tussen de tafeltjes is wel ruimer dan gebruikelijk.
Kortom ... niet meer dan een zesje.
Anneliesvandeursen .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Een fantastische plek met gratis parkeren op zondag!! Kreeft viel qua inhoud een beetje tegen maar daarnaast waren de groene salades en groente heerlijk en qua prijs prima. Lekkere wijn en prima cappuchino! Ik heb een heerlijke avond gehad!
Msutterland .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Het was een gezellige avond. De friet en de mayonaise waren uitstekend. De kreeften waren van mindere kwaliteit dan verwacht. Volgende keer mag het iets duurder als dit de kwaliteit ten goede komt.
We komen graag nog een keer terug.
Ajv_otten .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Genoten van de Kreeftweek! Super service, goed eten (zowel de kreeft als de bijgerechten) en lekker buiten kunnen zitten. Aanrader!
Eddy1956 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Kreeftweek. Een mooie en lekkere betaalbare manier om (in ons geval) kennis te maken met dit gerecht. Was super. Lekker eten in een mooie ambiance. Echt Rotterdams! Bediening kan wat scherper zijn. We komen zeker terug! De viskantine hebben we ook in het vizier.
Siesroel44 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
De kreeft met saus Americain en de kreeft met bernaise saus waren heerlijk. De groene salade was perfect en de sinaasappeltaart met kardemomijs was prima.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Wij bezochten De Machinist in het kader van Kreeftenweek. Een goede aanbieding van een halve kreeft (keuze uit verschillende bereidingen) met frites, groente of salade bestel je als bijgerecht. De kreeft was zeer smakelijk, net als de voorgerechten carpaccio van pulpo en toast zalm. Toen wij klaar waren met onze halve kreeft vroeg de bediening of we misschien nog een kreeft wilden bestellen.... die suggestie had ik liever gekregen bij aanvang van de avond, dan hadden we het voorgerecht wellicht ingewisseld voor nog een halve kreeft. Nu we dit weten komen we in de volgende Kreeftenweek misschien nog wel eens terug!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Kreeftenweek is altijd fijn! Prima prijs, prima kwaliteit. Mijn enige probleempje met De Machinist is de akoestiek als het een beetje druk wordt. Verder een leuke zaak.
Sannerosalie .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Tafeltje vol verrast ons iedere keer weer, het was wederom fantastisch! We komen hier vaker en zijn nog nooit teleurgesteld
TimmerJan .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gisteravond hebben mijn vrouw en ik ons weer eens laten verassen door de kookkunsten van chef-ook Marcel.
Als vooraf kozen we het inmiddels beroemde " tafeltje vol".
Nou...die keuze doet zijn naam eer aan.
Als welkomst aperitief kregen we een versgebakken toastje met vers gesneden Parmaham wat was besprenkelt met een zachte olijfolie.
Dit hapje was perfect op temperatuur .
Vervolgens werd er een viertal bordjes neergezet, een carpaccio van een lauw warme super zachte pulpo. Op het andere bordje een waanzinnig lekkere rullo van Schellevis omwikkelt met zeewier wat op smaak gebracht was met sesamolie.
Het derde bordje was gevuld met krokant gefrituurde spierinkjes. En op laatste bordje lag de huis gerookte zalm. Man man wat een genot .
Toen dit allemaal op gesmuld was kregen we nog een Thais soepje met kip en oesterzwammen, ik ben de naam hiervan vergeten maar niet de smaak, die was namelijk heerlijk.

Als hoofdmenu namen wij de “vis van de dag” zwaardvis met dopgarnalen.
De tafel werd door nette serveersters in gereedheid gebracht voor het echte werk.
En bedekt met een schaaltje in de schil gefrituurde patatjes met vers getikte mayonaise.
En twee groot gevulde borden met zwaardvis van de gril bedekt met de meest lekkere garnalen die ik gegeten hebt.
Dit waren namelijk verse gamba’s en geen diepvries, die smaak is niet te vergelijken met de diepgevroren . Bij dezen garnalen proefje het zoetige nog, echt een genot om te ervaren.
Ook de service is uitstekend en loopt als een trein, in de open keuken is het leuk te zien hoe de chef-kok zijn gasten in de gaten houdt en zorg draagt voor een ongekende culinaire beleving.

Nvandenbemt .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Erg lekker eten, mooie entourage en wij hebben het advies van de serveerster opgevolgd bij de keuze van gerechten hetgeen erg goed uitpakte.
Leonie B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Eten was heerlijk (daghap was buikspek, erg lekker), vriendelijk personeel alleen de akoestiek was lastig, soms kon je elkaar niet verstaan. Het personeel hield goed rekening met de plannen later die avond (Breakout Rotterdam).
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Informele sfeer met attente bediening. De prijs/kwaliteit verhouding is o.k. Moderne,gezonde kookstijl. Voor herhaling vatbaar.
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Leuke ambiance, gezellig personeel, en heel lekker gegeten. Alleen het was er bloedheet.
Hoge temperatuur en volop draaiende maaltijdverwarmers. pffffff.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Prachtige plek, industrieel, mooie geschiedenis. Lekkere visjes gegeten, prima plek om af te spreken, aanrader, buitenterras is ook erg leuk.
10031981michelle141 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Erg lekker gegeten!! En vriendelijke bediening :-)
Wij hebben a la carte gegeten en dat beviel prima! Staan ook niet alledaagse dingen op de kaart wat ook erg leuk is want zo eet je weer eens wat anders (bijvoorbeeld bloedworst....)