Over restaurant De Luytervelde

Mooie balans

Hier kennen ze het geheim van echt genieten en dat wordt maar al te graag gedeeld met alle gasten. Echt genieten doe je namelijk pas als alles klopt: het eten, de wijnen, het gezelschap en de sfeer. Gastvrouw Karin Smits en Chef-kok Leon Bogers verwelkomen je dan ook graag in dit smaakvolle stukje Eindhoven.

Meer informatie over restaurant De Luytervelde

Voordelig
Erg kort
Rik K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Fijne plek om gasten uit te nodigen en ze kennis te laten maken met een beleving op het gebied van gastvrijheid en heerlijk eten.
Joan T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Fantastische vriendelijke service, er wordt erg goed naar je wensen geluisterd en die hadden we nogal wat! Het eten is ongelooflijk lekker en wordt mooi gepresenteerd. Het enige minpuntje zou ik de inrichting van het restaurant noemen. Maar dat is uiteindelijk ook een kwestie van smaak! Ik vond het weer een bijzonder prettige ervaring en we gaan zeker nog eens.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Wat een fantastisch restaurant is dit! Ambiance bijzonder gemoedelijk. Personeel is heel attent en snel. We hebben gekozen voor een gangen menu. Voorgerecht tartare van tonijn. Prachtige textuur en smaak. Tarbot met kreeft als tussen gerecht, een plaatje. Hert als hoofdgerecht, uitstekend.
Tia H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Een meer dan prima locatie voor een bijzondere familie aangelegenheid. Top!
Ine D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Het was geweldig!
Grotegenieter .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Mooi weer om op het terras te dineren. Attente bediening, met een wilswaar iets oppervlakkige toelichting op de wijnen. Zeer smakelijk en mooi opgediende gangen van het verrassingsmenu. Al met al was het een feestje om in De Luytervelde te zijn.
Dmoonen .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Gisteren hebben we heerlijk gegeten in restaurant de Luytervelde in Acht.
We werden vriendelijk ontvangen en kregen een mooie plek aangewezen in hun prachtige tuin.
Het eten was als een schilderijtje gepresenteerd. Goede combinaties en de smaak was uitstekend. Zeker voor herhaling vatbaar. Een aanrader.
HDroppert .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
We hadden een lunch met prachtig warm weer in de tuin. Het was een heerlijk twee gangen menu met amuse vooraf. Alle gangen heerlijk. Zowel het hoofdmenu met zeebaars en dat met parelhoen waren uitstekend.
Twee van ons hadden een Romanoff dessert. Ook dat was prima. Prijs-kwaliteitsverhouding goed.
Robine V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Afgelopen week weer bij De luytervelde gaan eten met mijn partner. We kregen een tafel toegewezen in de prachtige tuin. We hebben aan het begin van de avond aangegeven rustig aan te willen doen zodat we de hele avond konden tafelen, dit werd goed opgepakt! De gastvrouw is een charmante, vriendelijke vrouw met hart voor de zaak. Als afsluiter hebben we het nieuwe 'Tony's Chocolony' dessert besteld en dit was echt overheerlijk! Alles was nog beter dan verwacht, jullie zien ons snel weer!
Mborghs .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Bij binnenkomst werd ik vriendelijk onthaald en werd ik naar mijn tafel begeleid. We zaten in de schittererende tuin. Ik startte met een erg lekkere gin-tonic. Ik had gekozen voor het amuse-menu. Dit was werkelijkwaar fantastisch. Veel gerechten zijn mij bijgebleven, in het bijzonder het gerecht met de handgedoken coquille met een heerlijke saus van vongole. De verschillende wijnen die we geserveerd kregen waren erg lekker en pasten uitstekend bij de gerechten. Het eten, in combinatie met de wijnen en fantastische gastvrouw, laten mij zeker vaker terugkomen.
Schoonhoven .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Goed eten, zeer vriendelijke bediening in een mooi pand. Lunch was licht verteerbaar zonder dat je het idee hebt te weinig eten. Lunchmenu heeft uitstekende prijs-kwaliteits verhouding.
jopio65 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Top restaurant sterwaardiger dan ?? en dit wordt zeker een van mijn 3 favoriete toprestaurants in Eindhoven, mooie gerechtjes en een streling op de tong, vriendelijke bediening, vlot,
ga er zeker meer komen, we hadden een fijne avond, en dat we werden begeleid onder de paraplu naar de auto vind ik helemaal service!!
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Karin Smits is weer helemaal terug! Hopelijk gaat zij weer volop voor het beste restaurant van Eindhoven, want dat kan zij! Toen ik nog werkzaam was op het industrieterrein Acht at ik er zeer regelmatig, zakelijk veelal tijdens de lunch, privé meestal tijdens het diner. Als pensionado is de frequentie van uit eten gaan duidelijk afgenomen, net zo als de restaurantkeuze. De Luytervelde is daarop echter een uitzondering want daar ben ik vanaf 1992 blijven komen, toegegeven wel wat minder vaak. Want het is altijd puur genieten op dat unieke plekje aan de Goudkuillaan of je nu binnen zit of op het terras. De laatste keer met mijn Bourgondische boezemvriend weer een keertje binnen ouderwets a la carte gedineerd. Van te voren hadden wij afgesproken één gaat voor de vis, de ander voor het vlees. En dan van elkaar proeven is dan het concept. Ik won de toss en ging ditmaal voor vlees, Oester en pata negra bij het aperitief, de klassiekers kreeftensoep en steak tartare als voorgerecht. Als hoofdgerecht viel de keuze op de zeebaars en de lamsrugfilet. Met een kaasarrangement als afsluiter werd het een top avond. De door mijn vriend daarbij uitgezochte wijnen, dat is zijn grote hobby, maakte het tot een ouderwets 'ronde' avond. Zowel Karin als Leon hebben het voor ons tot een echt feest gemaakt, chapeau! Even sparen en dan komen wij terug, dan wel in de tuin als het weer het toelaat.
Annagien S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Prima gegeten hier. Heerlijke tuin waar je kunt zitten. Lekkere gerechten met goede wijnen. De bediening was zeer vriendelijk en gemoedelijk.
Kroetoj .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Goed gegeten, mooi afgewerkte gerechten, maar ik heb maar zelden zo'n slechte bediening gehad in een goed bekend staand restaurant.
Het kwam zo ver dat ik me afvroeg of ik niet even met de dame in kwestie apart moest gaan zitten om wat dingen over gastvrouwschap te bespreken.
Niet gedaan, ook omdat het eten met een wat groter gezelschap was en ik de sfeer niet wilde verpesten.

Dieptepunten waren dat ze op een vraag die ik stelde reageerde dat ik die mocht stellen als ik aan mijn eigen tafel zat, aangebrand reageerde toen er wat gewisseld werd tussen tafels (familie die graag wat wilden rouleren tussen tafels om iedereen te spreken), geen uitleg over de wijn (Welk jaar is dat? 'Oh geen idee. Oh hier staat het'), achter een pratend groepje gaan staan en zonder te vragen of ze even mag interrumperen over het gesprek heel hard zeggen dat iedereen naar buiten mocht voor koffie..

Als ik de rest van de reacties lees neem ik aan dat dit een uitzondering is, maar ik vermeld het toch, in de hoop dat de dame in kwestie hiervan leert.
Fok1 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Uitstekende bediening, mooie zaak. Lunch ging op correct tempo zonder dat vooraf hierover iets werd gevraagd. Verzorgde gerechten, op de kom- terug lijst zetten.
Gerda2000 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Lekker gegeten van de overheerlijke gerechten.De bijpassende wijnen waren ook super.
Nette bediening , helemaal niet opdringerig.
De sfeer was gezellig .We waren al blij om in de tuin te mogen zitten.

Zeker een aanrader
Jamie V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Wat een geweldige ervaring om hier te hebben gegeten. We wilde ons 2 jarig partnerschap vieren, maar het hoefde allemaal niet te stijfjes en prijzig zoals in een Michelin-restaurant. Uiteindelijk kwam ik bij de luytervelde terecht omdat deze in de top van noord Brabant stond. Het enige wat ik kan bedenken waarom dit restaurant geen ster zou hebben, is de ontzettend vriendelijke bediening! Ze zijn correct, maar kunnen ook zeker een grapje maken. Persoonlijk vind ik dit veel prettiger dan de bediening in een Michelin-restaurant. Alle personeelsleden zagen er goed verzorgd uit, netjes gekleed en gaven bij elk gerecht een duidelijke uitleg op een leuke, vlotte manier.

Het eten was simpelweg niks op aan te merken. Zo'n perfectie in zowel het bereiden als het serveren. Het viel me op dat we na ontvangst steeds verrast werden met smakelijke amuses en na de derde de kaart kregen! Deze waren gewoon "van het huis". Uiteindelijk zijn we voor het 4 gangen verrassingsmenu gegaan. Na de tweede gang kregen we wederom een heerlijke amuse. Als afsluiter hebben we een cappuccino met een plateau van diverse zelfgemaakte zoetigheden besteld. Zelfs deze waren gewoon perfect.

Uiteindelijk hebben we voor twee personen €150,- afgerekend voor 4 amuses (deze stonden dus niet op de rekening), 5 gangen en 4 drankjes pp. Samen met mijn partner ga ik geregeld uit eten (3 keer per maand) en dit is naar mijn mening het tweede restaurant waar de prijs-kwaliteitverhouding zo perfect is!

Kortom heeft dit restaurant het goede van 2 werelden. Het eten van een topchef en bediening waar ik me op m'n gemak bij voel.

Ben zeker van plan om hier vaker te gaan eten! (Heb over 2 weken weer een reservering staan!)
Rruisch .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Het probleem van een dubbele reservering werd soepel opgelost. Ontvangst en seating was ok
Eten en menu zeer goed. Zaak was nagenoeg vol en toch ging de. Bediening. Vlot en vriendelijk. Er is duidelijk een positieve verandering gaande
Voor herhaling vatbaar
Cijfer 9
Zweedse_chef .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Recentelijk hier geluncht en een paar weken geleden hier een zakendiner gehad. Beide ervaringen waren buitengewoon geweldig. De gerechten was zeer smaakvol, mooi opgemaakt en netjes geserveerd. Bediening was uitstekend en ook de locatie in een oude boerderij is bijzonder. Zonder twijfel een restaurant om vaker te bezoeken.