De Lunterse Boer

Boslaan 87 6741 KD Lunteren Nederland Kaart

Over het restaurant De Lunterse Boer

In de keuken van de Lunterse Boer werken de chef en zijn team uitsluitend met dagverse (streek)producten en wordt er graag gebruik gemaakt van al het heerlijks dat het seizoen te bieden heeft. In de zomer lekker op het terras genieten van zacht mals lamsvlees. Of toch liever in de winter met een glas wijn en wild gerechten bij de warmte van de open haard. De menu’s van de Lunterse Boer zijn altijd geïnspireerd door de seizoen.

Glas champagne

Dinermenu doordeweeks
  • € 30 - € 55
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant De Lunterse Boer

Gratis shuttle vanaf Station Lunteren op aanvraag.
  • Kom je met de auto?
    Routebeschrijving Routebeschrijving naar De Lunterse Boer, Boslaan 87, 6741 KD Lunteren • Vanuit Amsterdam (via de A1) • Afslag A30 Barneveld • Afslag Lunteren • Onderaan de afslag linksaf, onder viaduct door weg volgen • Bord ‘Welk
  • : Eigen gratis parkeergelegenheid

Maandag t/m zondag

Jouw recensie over het restaurant De Lunterse Boer

Sjaak B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Gisteren gegeten bij de Lunterse boer op aanraden van familie. Helaas een forse tegenvaller. Onvriendelijke en ronduit sacherijnige bediening. Niet een keer gevraagd of we iets wilden drinken. Twee keer iets gekregen wat we niet besteld hadden en eindeloos moeten wachten terwijl er amper bezoekers waren. Uiteindelijk hebben we maar niets te drinken genomen omdat we geen zin meer hadden nog langer te wachten. Toen we de bediening op e.e.a. aanspraken moesten we genoegen nemen met een nors “sorry”. Zeker niet voor herhaling vatbaar wat jammer is omdat het eten op zich prima was..
Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Was erg enthousiast over de locatie, de bediening en vooral ook het eten. De sfeer was gezellig en wij mochten aan de ovale tafel zitten. Voor 6 personen de beste plaats.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Heerlijke plek, in alle opzichten. Zalige gerechten, personeel heeft verstand van wijn, voelt stemming prima aan, op het terras eten is een genot, je ziet iedereen genieten van het goede leven. Een aanrader en op onze vaste lijst!
joskosterman .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Gekozen voor een viergangen menu met voorgerecht van ganzenlever, tussengerecht van gebakken coquilles, hoofdgerecht van hertenfilet en een nagerecht van tiramisu. Ondanks dat ik hier heerlijk heb gegeten, ben ik teleurgesteld in de Lunterseboer en dan met name de bedrijfsleider. Toen ik thuis kwam had ik een opgeblazen maag. S’nachts continu misselijk geweest. Mijn eerste gedachte was, dat zijn de coquilles die niet helemaal oké zijn geweest. De volgende dag onmiddellijk de Lunterseboer gebeld en mijn verhaal gedaan, dit om te voorkomen dat ook andere gasten mogelijk deze verkeerde ervaring zouden krijgen. De dame aan de telefoon klonk afstandelijk en gaf aan dat zij haar collega die die avond dienst had zou vragen om mij de volgende dag terug te bellen. Tot op de dag van vandaag ben ik niet terug gebeld. Een zeer slechte beurt van de Lunterseboer. Zo hoor je niet met je gasten om te gaan. Ik zal hier dan ook niet meer gaan eten!
Weimy V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Heerlijk duo van wild zwijn gegeten. Mijn tafelgenoten waren zeer te spreken over de hertenrugfilet en het corvina visje. Tongstrelend dessert met gepocheerde peer! Fijne en vlotte bediening. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Prettige ambiance.
Antje Z.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Prachtig gelegen. Binnen oogt gezellig, ook als het niet heel druk is. En verrassende gerechten! Bediening vriendelijk en volgens mijn moeder behoorlijk de pas erin.
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
We hebben erg genoten van de avond bij de Lunterse Boer
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
We hebben voortreffelijk gegeten, Michelin waardig. Alleen de friet deed er afbreuk aan (1 proeven was heerlijk, en fijne zelfgemaakte mayonaise), maar friet past niet bij de kwaliteit van de rest van het eten. Dat is te goed voor friet.
Goede akoestiek, nette service. Hier konen we zeker nog eens terug!
Klaas* V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
heerlijk gegeten bij De Lunterse Boer, mooi wijnarrangement. Prijs zeer gunstig, hoge kwaliteit. Rustieke ambiance, plezierige bediening. Flexibel, kon de koffie bij de open haard geserveerd krijgen.
marel L.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Wij hebben hier alleen geborreld. Gezellig voor het haardvuur en knusse ambiance. We hebben de kaart ingezien en die ziet er zeer smakelijk uit! Wij komen zeker terug voor een heerlijk uitgebreid diner.
Michaela D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Mooie omgeving & vriendelijke bediening maar het eten (lunch) was echt teleurstellend.

Er was vandaag kennelijk 1 basis salade (sla, zongedroogde tomaat, olijven). Niet alleen de kip kreeg deze ondergrond maar ook de tempura gamba’s werden geserveerd op salade met zongedroogde tomaat & olijven. Dat is geen fijne combinatie van smaken. Bovendien was het tempura beslag een dikke laag meel om de gamba’s in plaats van het dunne knapperige jasje dat het moet zijn. Jammer!
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Heerlijk gegeten in een prachtige bosrijke omgeving met deskundige bediening. Mooie gerechten met aandacht bereid. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Een aanrader!
Roger J.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Vandaag voor het eerst geluncht bij De Lunterse Boer en het 2-gangen dagmenu besteld: gazpacho met basilicum, zalm en gamba vooraf en angus biefstuk met rode portsaus en minibietjes als hoofdgerecht. Beide gerechten zagen er geweldig uit en smaakten ook zo. Kortom, het was genieten en het zal dus niet bij dit eerste bezoek blijven!
Freek N.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Prima restaurant. Goede kwaliteit. Een echte aanrader. Zeer vriendelijk personeel die de tijd nemen. Ontspannen sfeer waarin aandacht wordt besteed aan de gasten.
Sacha S.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Heerlijk gegeten bij de Lunterse boer. Etentje was voor een speciale gelegenheid en we hadden dit restaurant uitgekozen voor de romantische inrichting van het restaurant. Precies op onze avond was het top zomerweer waardoor er buiten geserveerd werd. Heerlijk, maar hierdoor was er helaas geen romantische sfeer en aten we op een doorsnee terras, waar je normaal even een drankje drinkt en hierna weer verder gaat met je fiets- of wandeltocht. Neemt niet weg dat de gerechten prima waren en de wijnen heerlijk. De chef heeft laten zien verstand te hebben van lekker koken en de bediening was netjes en vriendelijk.
Kees Jan W.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Lekker gegeten. Ons laten verrassen door de chef. Daarbij waren er een aantal wensen die perfect zijn opgepikt door de bediening en keukenbrigade. Heel lekker gegeten! Aanrader!
Gusti V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Mooi restaurant om te zien, enigszins gedateerde indruk hoewel het niet per direct ouderwets ingericht is. Eten was prima, ik vond het wel nogal duur nadat ik mij achteraf realiseerde wat wij hebben gegeven en wat ik moest betalen. Maar goed, het eten was prima!
Bediening was snel en accuraat totdat we de laatste waren en men begon met opruimen, daarna hebben wij geen aandacht meer gehad.
JandL .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Op de eerste mooi lentedag een lange wandeling gemaakt in de omgeving van Lunteren. Ik arriveerde iets te vroeg bij de Lunterse Boer, maar dat was een mooie gelegenheid om het achter het restaurant gelegen pinetum te bezoeken (en via het terras van de Lunterse boer te bereiken). Zeer de moeite waard om er door te wandelen en een mooie aanloop naar de maaltijd. Als voorgerecht koos ik voor "vergeten groente". Dat was een bijzondere verrassing, het waren niet alleen vergeten groenten, maar zelfs groenten die ik nooit had geproefd en dus niet kon zijn vergeten. Een buitengewone combinatie van smaken, met frisse bloemetjes gegarneerd. Zeker aan te bevelen voor wie van verrassingen op dit gebied houdt. Het hoofdmenu was roodbaars, die opgediend werd met een grote gepelde langoustine. Beiden perfect van smaak. Na een kop koffie kan ik met een tevreden gevoel weer naar huis rijden.
C W.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Geluncht. Was stralend weer dus deels op het zoover goten terras gezeten. We namen 2 keer de boeren omelet die erg smakelijk was. 1 keer de vissalade, deze was erg uitgebreid en goed verzorgd. En 1 keer de preisoep. Deze was goed maar niet extreem. Het dessert was ijs met ers fruit en slagroom. Geen grote hoeveelheid en een beetje fantasieloos. Vriendelijke bediening. Het restaurant binnen was wat kleurloos. Dit kwam wellicht door de tegenstelling met buiten. Zeker een aanrader voor de zomer. Het terras is heerlijk.
Rianne H.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Zoals gewoonlijk hebben we ons weer laten verrassen bij de Lunterse boer en ze hebben onze verwachtingen weer in alle opzichten waargemaakt! Heerlijk gegeten!