De Lunterse Boer

Boslaan 87 6741 KD Lunteren Nederland Kaart

Over het restaurant De Lunterse Boer

In de keuken van de Lunterse Boer werken de chef en zijn team uitsluitend met dagverse (streek)producten en wordt er graag gebruik gemaakt van al het heerlijks dat het seizoen te bieden heeft. In de zomer lekker op het terras genieten van zacht mals lamsvlees. Of toch liever in de winter met een glas wijn en wild gerechten bij de warmte van de open haard. De menu’s van de Lunterse Boer zijn altijd geïnspireerd door de seizoen.

Glas champagne

Dinermenu doordeweeks
  • € 30 - € 55
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant De Lunterse Boer

Gratis shuttle vanaf Station Lunteren op aanvraag.
  • Kom je met de auto?
    Routebeschrijving Routebeschrijving naar De Lunterse Boer, Boslaan 87, 6741 KD Lunteren • Vanuit Amsterdam (via de A1) • Afslag A30 Barneveld • Afslag Lunteren • Onderaan de afslag linksaf, onder viaduct door weg volgen • Bord ‘Welk
  • : Eigen gratis parkeergelegenheid

Maandag t/m zondag

• Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Nederlands Gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
C W.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Geluncht. Was stralend weer dus deels op het zoover goten terras gezeten. We namen 2 keer de boeren omelet die erg smakelijk was. 1 keer de vissalade, deze was erg uitgebreid en goed verzorgd. En 1 keer de preisoep. Deze was goed maar niet extreem. Het dessert was ijs met ers fruit en slagroom. Geen grote hoeveelheid en een beetje fantasieloos. Vriendelijke bediening. Het restaurant binnen was wat kleurloos. Dit kwam wellicht door de tegenstelling met buiten. Zeker een aanrader voor de zomer. Het terras is heerlijk.
riannehoksbergen .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Zoals gewoonlijk hebben we ons weer laten verrassen bij de Lunterse boer en ze hebben onze verwachtingen weer in alle opzichten waargemaakt! Heerlijk gegeten!
Willem-Jan K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Op wandelafstand: waarom eten we hier niet vaker? Mooie compacte maar gevarieerde kaart en meer wijnen per glas te bestellen dan de kaart aangeeft. Attente en warme bediening; je hebt hier echt een fijne avond.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Prima geluncht in een rustige omgeving.
Bea010 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Enkele dagen in dit hotel verbleven. Een simpele lunch genuttigd (goede kwaliteit!) een goed ontbijt maar bovenal een uitstekend 5 gangen verrassingsmenu. Er wordt veel met streekgerechten gewerkt. Uitermate spontaan en vriendelijk personeel . Men geeft een goede toelichting bij de gerechten en zoekt er de perfecte wijn bij voor een zeer redelijke prijs. Het verrassingsmenu bestond uit diamanthaas, een risotto van biet, roodbaarsfilet, hertenrugfilet, diverse bereidingen van bloedsinaasappelen , met recht een verrassingsmenu! Alles in balans en perfect op smaak. Wat ons betreft mag hier een michelinster uitgedeeld worden!
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Van binnenkomst tot vertrek wordt er ongelofelijk goed voor je gezorgd. Het eten is exclusief maar zo goed! Door de open keuken kan je zien wat de koks doen. Het personeel weet veel over het eten en de verschillende soorten wijnen. Wij gaan er elk jaar minstens 1 keer heen en ik kijk nu al weer naar de volgende keer uit!
Tip: loop voor het eten een rondje in het prachtige Pinetum achter De Lunterse Boer!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Weer eens gelunched op deze mooie plek. Zuurdesembrood met carpaccio en kroketten met volkoren. Kwaliteit prima, leuk dat er streekproducten in verwerkt worden. Dat brood blijft de reden dat we terug zullen blijven komen. Super van smaak en vers. Het zou mooi zijn als meer restaurants mooi brood van een lokale warme bakker serveren. Een 'simpel' broodje kroket wordt zo echt een genot.
Sebastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Op uitnodiging bij de Lunterse Boer gegeten, een restaurant wat mij totaal onbekend was. Mooi is dat de beleving al begint op het moment dat je onderweg bent naar het restaurant, ze bieden namelijk de mogelijkheid de gast in een bepaalde straal op te halen zodat iedereen in het gezelschap kan genieten van wijn/bier of andere alcoholische versnaperingen. Het is een mooi pand rustig gelegen, erg mooie sfeer als je binnen bent, het deed mij door het dak denken aan Zuid Afrika. Mooie open haard welke te zien is vanaf bepaalde tafels, mooi afstand tussen de tafels waardoor er privacy is maar de setting toch intiem blijft zonder dat je direct bij een ander gezelschap op schoot zit. Erg prettige gerechten, mooi gepresenteerd en goed op smaak voorzien van mooie, smaakvolle wijnen. Ook even in de keuken mogen kijken welke er zeer goed en strak uitziet. Menig restaurant kan daar nog wat van leren.

Zeker een aanrader om intens te genieten.
Ruud H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Met 4 personen hier gegeten. Ik had het Valentijnsmenu en de rest bestelde lunch al la carte. Vooraf een terrine van rivierkreeft en daarna kabeljauw, anderen hadden resp. Biefstuk, Roodbaars en wilszwijnsukade. Alles was zeer smakelijk en werd ook nog aangevuld met zelf gebakken frites. Ook de 2 honden die mee waren was geen probleem om deze in het restaurant mee te nemen. We hadden de witte en rode wijn van het huis en hier was niets op aan te merken. Inrichting is landelijk en licht modern. Service van de ober was keurig alsmede de ontvangst was zeer hartelijk. We zijn hier een aantal jaren geleden ook geweest met overnachting en Kerstdiner en dezelfde kwaliteit en service troffen we wederom weer aan. Prijs/ kwaliteit verhouding is goed.
gonnyvos .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Afgelopen weekend onverwachts in de lunterse boer gegeten en geslapen. Geweldig. Prima keuken. Vijf gangen diner, porties mogen iets kleiner,smaak fantastisch. Service en wijnkenners van gastheer Daniël Luyten voorbeeld voor velen. Attent en veel passie. Kamers prima, alleen jammer dat je buitenom moet lopen. Bij regen lastig,echter paraplu's staan klaar .
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Gisteren met ca 10 man bij De Lunterse Boer gegeten. Een mooie omgeving, met verschillende zaaltjes in het restaurant. Het driegangen menu begon met een paté. Naar mijn mening wat droog en niet echt op smaak. Een collega met een vegetarische versie had een zeer mooi opgemaakt bord!
Hoofdgerecht hert. Vlees mooi rood en mals, maar ook hier weer niet op smaak. Garnituur sprak mij wat minder aan, maar mijn collega's aten allemaal bord netjes leeg. Hierbij echter de misser van de bediening: nadat het hoofdgerecht opgegeten was kwamen drie schaaltjes met friet.... Jammer, anders hadden ze een 7 gekregen...
Dessert oa met perentaartje. Ook weer niet echt op smaak...
Wijn was prima..

Als er wat meer aandacht aan bovenstaande geschonken kan worden, kunnen het echt allemaal achten worden, de potentie is er!
Sandra T.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Lekker gegeten op het zonnige terras. Genoten van het broodje zalm en de boeren beenham. Leuke plek in het bos, en we werden keurig bediend. We zaten buiten, maar ook binnen zag het er prachtig uit.
Dordtenaren .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Komen regelmatig in Lunteren. En altijd bij de lunterse sfeer. Gerechten goed. Decor terras heerlijk. Bediening mag iets meet attenter mogen zijn
Verse Italiaanse bollen verse tonijn. Met een minpuntje wat de dressing. Komt waarschijnlijk uit een potje van een horeca groothandel.
Jammer voortaan zelf de dressing maken. Is toch een fluitje van een cent
terriet .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Twee jonge gastheren hebben ons een fijne avond bezorgd. Lekker gegeten. A la carte keuze vonden wij wel beperkt, maar we konden ook buiten de kaart bestellen. Het was heerlijk.
theo M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Een stevige boswandeling en dan een lunch bij De Lunterse Boer. Verrassende broodjes - wildzwijnham en brie - en een lekker kopje koffie. Mooie locatie, vriendelijk personeel maar wel lang wachten terwijl het toch bijzonder rustig was.
Theolun .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Het was druk bij de Lunterse Boer. Het duurde enige tijd voor de keuken en de bediening de drukte de baas waren. In het begin van ons verblijf liepen de wachttijden wat op, daarna ging het vlotter. Het iets verlengde wachten werd beloond door alles wat volgde. Twee van ons namen het seizoenmenu en twee het verwenmenu, beide 4 gangen. We hebben genoten van alle gangen, de mooi opgemaakt geserveerd gerechten smaakten uitstekend.
De bediening was vlot en attent, merkte op dat bij één schotel een ingrediënt was gebruikt waarvan bij het opgeven van de bestelling was gezegd dat het ongewenst was en regelde vervanging.
Een herhaald bezoek ligt in de lijn der verwachtingen.
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
Kwamen gisteren onverwachts terecht bij de Lunterse Boer. Voortreffelijke gegeten op het mooie terras en voor een een schappelijke prijs. Verrassende weloverwogen combinatie van smaken.
Suzanne .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Kom vaak bij de Lunterse Boer, heerlijk rustig terras over het algemeen en vriendelijk personeel. Aangezien ik er niet vaak dineer, maar wel lunch gaat deze recensie daarover. Prima lunchgerechten, ik vind met name de carpaccio op zuurdesembrood erg lekker, mijn man de uitsmijter... Prima porties en je gaat met een voldaan gevoel weg. Wat ik juist zo fijn vind aan deze plek, is dat zij je niet constant vragen of je nog wat wil bij bestellen, maar als je dat wel wilt, staan ze snel bij je tafeltje. De desserts zijn ook zalig trouwens, of een lunchmenu.. Allemaal erg smakelijk.
Klein nadeel is dat hij nu tot 19 augustus wegens zomervakantie gesloten is..
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
We hebben heel aardig op het mooie terras van de Lunterse Boer gegeten en de gerechten waren zeker in orde, maar de wachttijden tussen de gerechten door waren echt veel te lang. (Dit om het drinken te bevorderen?)
Aan het eind kregen we ook weer te maken met zo'n naar Horeca-slimmigheidje waar we zo'n hekel aan hebben.
Wij hadden gekozen voor het 3-gangen verrassingsmenu van € 34, maar op de rekening stond een Verwen-3 gangen menu van € 42,50. Daar hebben wij het nooit over gehad en wij hadden dat zeker niet besteld. Er was ons niks bijzonders opgevallen, of het moest zijn dat ze ons de amuses, die in geen enkel restaurant worden berekend, extra lieten betalen?
Zoiets laat dan toch een nare indruk achter.
l_consoli .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Mooie locatie in Lunteren, ideale plek om een dagtocht af te sluiten. Eten is goed, zeer goed zelfs. Seizoensmenu laat goed zien wat de keukenbrigade kan. Toppers van dit bezoek: entrecote uit de rijpingskast (magnifique!) en een fenomenale soepje van erwten en langoustines. Goede wijncombinaties. Een minpunt (of door mij als zodanig ervaren): het restaurantgedeelte is niet echte afgescheiden van de andere ruimtes (terras, hotel) wat m.i. de culinaire ervaring niet ten goede komt.