De Lunterse Beek

• Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
9,2
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Het 6-gangen schaal- en schelpdieren menu is een echte aanrader. Ook de wijn en bediening zijn top. Ga zo door team De Lunterse Beek!
Jacob Jan V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Vandaag van het 6-gangen schaal- en schelpdieren menu genoten met het bijpassende wijnarrangement. We kunnen niet anders concluderen dan dat het niveau van deze gelegenheid een stijgende lijn vertoont. Het is zeer zeker voor herhaling vatbaar! Een Michelinster of een andere toon van waardering is slechts een kwestie van tijd! Met culinaire groet, uw Lunterse Postbooi, Jobje.
Grannie .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
We eten regelmatig bij De Lunterse Beek en hebben nog nooit een recensie geschreven. En dat terwijl het altijd top is!!! Daarom nu wel. Freek is een geweldige kok met erg veel creativiteit. Hij bedenkt altijd mooie combinaties en kookt geweldig goed. Teveel koks bakken vis te lang, bij hem is het altijd goed met echte smaaksensaties. De vis komt uit de winkel en is altijd supervers. De bediening is gemoedelijk en vriendelijk en het wijnadvies altijd goed. Echt een aanrader! En hou je niet van vis, bel dan van tevoren en dan maken ze iets met vlees of vegetarisch.
Marreke P.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Wat hebben heden heerlijk gegeten bij dit visrestaurant
Vooraf haring met bietensalade. Een plaatje
Daarna verrassing van de chef. Zeer smaakvol allemaal. Kleine stukje vis. Heerlijk!! Brood erbij en goede wijn. Trotse bediening. En terecht. De catering afdeling deed ons jaloers worden. En ook de afhaal. Hadden wij maar zo'n zaak in Amsterdam. De inrichting is gepast tussen keurig en vlot. Met uiteraard veel blauwe accenten. Toeristen gaat hier naartoe .
Francisca1 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Via googlen terecht gekomen bij De Luntersebeek. Geen spijt. Nieuwe haring met bietensla in cremefresh, top! Mijn partner palingrelets. Heerlijk en ook mooi opgemaakt. Door de chef ons laten verrassen. Gebakken palming, die appart en lekker gekruid was. Begeleid met groene asperges en nog meer groeten. Goed gebakken frietjes erbij. Omdat we geen grote eters zijn hebben we het dessert een dame noir samen gedeeld. We begrijpen alleen niet, dat sommige mensen het interieur laag waarderen. Het is er schoon, de stoelen zitten prima, mooie foto's aan de wanden en je hebt voldoende privesie. De gastheer is heel vriendelijk en legt alles goed uit, zonder langdradig te zijn. Zo'n restaurant zou hier in Breda bomvol zitten.
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Vis op de Veluwe? Geweldig!
Na een prachtige wandeling rondom Lunteren vroegen wij in Lunteren "waar kan je hier lekker eten?" Hou je van Vis? Bij de Lunterse Beek... Gelegen op het dorpsplein is de Lunterse Beek een viswinkel én een restaurant. Persoonlijke, heel vriendelijke ontvangst door de eigenaar die de hele avond met een grote glimlach alles kan vertellen over vis en zichtbaar geniet. Hij geeft goede suggesties en is het stralende middelpunt. Lekkere chardonnay, vooraf aten wij Trio garnalencocktail en rilettes van paling met piccalilly ijs. Alles even vers, smaakvol en erg mooi opgemaakt. Als hoofd kozen we alle vier voor de suggestie van de chef; Paling en zeewolf met zalm omwikkeld met ham. Om je vingers bij af te likken. Lekkere vlaamse frieten erbij. De eigenaar stelde als nagerecht voor een schaal met toetjes samen te stellen. Wat een heerlijke afsluiting van het diner. Lekkere ("chinese, van de lokale koffieleverancier want we moeten elkaar wel helpen") koffie na en de avond kon niet meer stuk. Wij hebben een reden om vaker rond Lunteren te gaan wandelen.
Marion K.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijke kreeft, oesters en diverse vissoorten gegeten bij de Lunterse beek. Zeer gastvrije ontvangst en bediening die zorgt voor een zeer prettige sfeer. De maaltijd werd afgesloten met een speciaal voor ons samengesteld dessert voor 6 personen!
Karin_heijmans1957 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Een heerlijke avond.gastvrij ontvangen,goede warenkennis van de gastheer,die goede adviezen gaf,en voor ons gezelschap van 9 personen mooie gerechten op tafel zette.complimenten voor de keukenbrigade.
Marleenvb .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Vanavond voor het eerst bij de Lunterse Beek gegeten, wat een aangename verrassing! Voor ons onbekende combinaties welke erg lekker waren. Vooraf de gamba's met mango en spekjes, hoofdgerecht heilbotfilet met risotto, nagerecht griesmeelpudding en een warm fruit met heerlijke sabayon. De opgemaakte borden zijn een plaatje om te zien. Complimenten voor de kok en de vriendelijke bediening, wij gaan vaker bij jullie eten!
Tklijn .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Vanwege files toevallig hier terecht gekomen, maar een schot in de roos. Bijna nog nooit zo lekker vis gegeten. Heerlijk bereid en de hoeveelheden vis zijn niet te zuinig. De geserveerde sauzen zijn appetijtelijk (o.a. mangosaus, saus met mierikswortel). Uitbaters zijn vriendelijk en allerminst gehaast. Enig minpunt is dat het vrij koud is binnen; dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het restaurant gecombineerd is met een winkel en dat het voor de vis niet te warm moet zijn. Neem dus een vest of sjaal mee, en laat je verwennen!
Geertjevanrossum .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Wat een feestje om hier te zijn!!! Een heerlijk voorgerecht 'rondje lunteren'. En een feestelijk hoofdgerecht met allerlei visgerechten.
Een sympathieke bediening, de borden zijn schilderijtjes!!!!
We komen zeker terug.
Jacques P.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Ook al ben je "van het vlees", bij dit visrestaurant wordt met passie gekookt. En dan krijg je niet alleen mooi gedecoreerde borden op tafel, de smaak is hemels. Probeer gerust het menu van de kok. Een feestje! Als dessert: warme perzik met gorgonzola. En de bediening? Lunters warm en betrokken. Aanrader!
Mgvdvendel .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Hier eet je vis, zoals vis hoort te zijn.
Zaterdag lekker wezen eten, werden wij verrast met een speciaal Valentijn menu, als wij dat op prijs stelden. Heerlijk zalm voorgerecht, met daarna een mix van tong en kabeljauw, allebei de vissoorten hun eigen smaak, maar wel zo perfect bij elkaar gebracht, en dan met een heerlijk bijpassende wijn. Dan eet je echt vis. Afgesloten met een heerlijk dessert, mijn valentijn kon niet meer stuk. En dat voor een meer dan acceptabele prijs. Maar wat schets mijn verbazing, maandag werden nog twee rozen nageleverd, was hij vergeten te geven toen wij naar huis gingen. Dat is je klanten in de watten leggen. Meneer de visboer BEDANKT!!!
Kimmelkim .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Lunterse Beek, wat een heerlijk sfeer. Als je binnenkomt voel je je meteen welkom. Niets gehaast of geren. Gewoon goede service. De kaart wisselt regelmatig en per visseizoen. En heb je zin in iets wat niet op de kaart staat? Gewoon aangeven want deze kok weet van alles wat uit zijn pannen komt een pareltje te maken. Hier leert een vleeseter vis eten!!

Wij hopen dat de mannen van de Lunterse Beek nog lang door mogen gaan!!
LLeet .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Heb hier met opa en oma en de kinderen (9 en 12 jaar) gegeten. Super vis! Ik heb dorade gegeten; heel goed met couscous. Lekker knapperig. De rosbief van tonijn was ook heel goed (geproefd van mijn dochter). Ook de verrassing van de Chef zag er bijzonder goed uit en smaakte ook heerlijk volgens de anderen. De witte huiswijn was ook erg goed. We zijn allemaal echte lekkerbekken en ik geef niet zo maar een 9. Je gaat hier niet naartoe voor een romantisch etentje bij kaarslicht; de viswinkel ernaast is nl. ook gewoon open. Hier kom je om te genieten van het eten. En daar komen we graag nog eens voor terug!
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Van vishandel naar visrestaurant, van leerlooier naar schoenmaker, van schapenwol naar wintertrui, begint niet alles bij een gedegen kennis van de ingredienten? Geen flauwe kul, een fijne combi van wat de zee ons geeft, smaakvol opgewaardeerd met passende wijn. In de winkel eten, net zoals vroeger thuis in de keuken, de opkamer was voor de visite, de keuken het eerlijke domein van de meer dan verse vis. Korte lijnen, verse aanvoer, en met een beetje geluk zingt de eigenaar een shantyliedje op bijzonder verzoek. Lunteren aan zee.
Margriet D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Voor de tweede keer hier wezen eten. Wederom heerlijke gerechten en mooi opgemaakte borden. Gevraagd om gebakken aardappels ipv frieten en dit was geen probleem. En ze smaakte ook nog eens goed! Leuke diverse menukaart ook. Deze kok is echt erg goed in zijn vak! Het enige nadeel is dat je toch echt bij een winkel zit te eten en dus voor mijn gevoel niet echt in een restaurant zit.. Maar het eten maakt alles goed! En dat is toch het belangrijkste.
Theolun .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2013
Sedert mijn vorige recensie betreffende De Lunterse Beek (13 maart 2012) hebben we hier regelmatig gegeten. Vorige week waren we er weer. Wederom uitstekend. De Lunterse vissoep was lekker pittig en goed gevuld met garnalen en vis. Mijn echtgenote nam - zoals altijd - de garnalenkroketten. Waren wederom perfect. Als hoofdgerecht gebakken roodbaars met Ardenner ham. Onvermoede maar heerlijke combinatie. Alles begeleid door een fles goede huiswijn. Aanbevolen.
fvandam .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2012
we hebben voor de tweede keer een meer dan zalig kerstdiner gegeten bij de Lunterse Beek. Wat een feest! Mooi opgemaakte borden, alles lekker vers en de smaakcombinaties zijn verrassend en heel erg lekker. Een pluim voor de kok, dit is echt van sterren niveau! Goede biologische wijn maakte de gerechten helemaal af. Wij komen hier regelmatig en het is altijd van een zeer goede kwaliteit.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Combinatie van viswinkel en restaurant, wat verscholen aan een gerenoveerd pleintje in het centrum van Lunteren. Helaas staan er veel winkels leeg, zodat het decor allemaal wat kaal oogt.

Het eten was voortreffelijk, fraai opgediend, mooie combinaties van smaken. Vriendelijke bediening, zonder poeha. We hadden een snoekbaars met een pittige saus en rode mul met groene asperges. Voorafjes ook prima, net als een karafje van de wittte huiswijn. Enige min is de koffie, de echte espresso hebben we gehaald in de gelateria even verder op in de Dorpsstraat, met ijs van bloedsinasappel.