De Luifel

4,7
7,1
Marcodevos .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Ik heb hier vandaag geluncht. Het duurde erg lang voordat de bediening drankjes en eten kwam opnemen. Een aantal tafeltjes kwamen later maar werden eerder geholpen. De broodjes zelf waren prima. Er werd na het eten ook niet meer gevraagd of we iets anders wilde hebben of dat alles had gesmaakt. Eten is prima maar de bediening niet.
Morrisj .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Je verwacht op een dinsdagmiddag wanneer er maar 8 tafeltjes bezet zijn en 4 man bediening rond loopt dat je toch wel snel geholpen wordt. We hebben 3x moeten wuiven of we alsjeblieft mochten bestellen de jongen van de bediening kwam met volle mond onze bestelling opnemen vind ik erg raar. Het eten is oke maar verwacht ook niet een top gerecht ivm de prijzen. Ook bij het afrekenen meerdere malen de aandacht proberen te trekken van de bediening.
Zwollenaer .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Vandaag gekozen voor winkelen in Utrecht. Om te lunchen kozen we voor De Luifel. Simpele kaart. Normale prijzen. We bestelden de clubsandwich en de luifelburger. Het was nog niet druk op het terras dus we hoefden niet lang te wachten. Vreemd genoeg kregen we geen frietjes bij de burger terwijl dit wel op de kaart staat. Bij de sandwich zat geen salade. overigens smaakt beide lekker. De bediening probeerde vriendelijk over te komen. Had duidelijk een zware nacht gehad.
Robert M.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Tja normaal schrijf ik niet snel een recensie maar aangaande deze gelegenheid doe ik het wel. Werkelijk waar het meest bizarre wat ik ooit heb meegemaakt. De wachttijd was ruim 90 minuten wegens de drukte en niet genoeg capaciteit in de keuken. Helaas werd dit pas verteld toen we besteld hadden en er moet vooraf betaald worden. Toen het eten kwam was het niet volledig, de kaart bleek inmiddels twee jaar oud te zijn maar de eigenaar wilt niet investeren volgens het personeel.
Esther R.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Wij zijn bij de luifel gaan eten vanwege de clubsandwich die aangeraden werd door vrienden. Ondanks dat we erg lekker in het zonnetje hebben gezeten was het toch wel erg vervelend dat we 80 minuten hebben moeten wachten op onze 'lunch'. Toch wel erg vervelend. Toen we er naar vroegen werd verteld dat ze hier niks aan konden doen. Helaas ook geen sorry of eventueel drankje van het huis. Toen het eten eindelijk aankwam miste het bestek en servetten.. Het eten was lekker, maar zo lang wachten is het zeker niet waard.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Wij kozen voor De Luifel omdat we vorige keer op het terras van Le Jounal zagen dat je er 2 x zo snel je eten kreeg. Helaas bleek dat niet te kloppen. Net na lunchtijd verwacht je redelijk snel je bestelling te krijgen maar het duurde bijna een uur voordat wij een broodje geitenkaas en een 12 uurtje kregen. De kroketten met brood was men even vergeten. Die kwamen 10 min later nog na. Het broodje geitenkaas was redelijk maar het 12 uurtje is echt voer voor liefhebbers van de vette hap: 3 sneetjes slap witbrood waarvan 1 met kruidenboter en een kroket, 1 met flauwe carpaccio en 1 met geraspte kaas met wat appelstroop erover. Niet bestellen! Ook al kregen wij 1 gratis Sinas voor het lange wachten, hier komen wij niet meer terug.
Veronicatje .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Altijd prima hier. Beste service van de Neude (al is dat niet heel lastig), maar de mannen helpen je altijd vlot. Simpele kaart met prima gerechten.
Onno Q.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Eenvoudige kaart en aantrekkelijke prijzen. Voor een klein bedrag kun je hier prettig lunchen en de bediening is vriendelijk. Menukaart echt voor studenten of als je gewoon een lekker broodje wilt eten!
Federico B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Wat een negatieve verhalen over de Luifel. Ik kom al sinds ik begon met studeren hier (en dat is lang geleden, gezien het feit dat ik nu inmiddels 10 jaar afgestudeerd ben!) en van de eetcafé's op de Neude echt de beste service. Je krijgt altijd onmiddellijk je bier en er wordt goed op gelet of je wellicht nog wat wil bestellen. Bovendien zijn de heren vriendelijk.
Kwaliteit van het eten is gewoon ruim voldoende voor eetcafé begrippen en de borrelhappen zijn meer dan prima. Kortom prima plek om te borrelen, snel hapje te eten of een biertje te doen. En inderdaad voor wijn moet je er niet komen, maar daarvoor zit weer een uitstekende zaak er schuin tegenover.
Pjmwagenaar .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2014
Vorige maand gaan lunchen bij De Luifel op de Neude. Het was mooi weer dus lekker op het terras gezeten. Het duurde alleen een half uur voordat we de aandacht konden trekken van de bediening, die vervolgens kort zei dat er zo iemand aan kwam. Het was niet druk maar toch duurde het weer meer dan een kwartier voordat iemand ons drinken op kwam nemen, en hij was heel chagerijnig. De rest van het terras zat ook zonder eten of drinken. We bestelden de clubsandwich, en deze was wel echt heel erg lekker! Ook goedkoop in vergelijking met andere plekken in Utrecht.
Loes-b .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Hier van de week met z'n tween gegeten na een dagje shoppen. Je zit natuurlijk heerlijk midden op de Neude. Eten is niet speciaal maar wel goed. Prima Sate gegeten en we werden prima bediend door leuke studenten. Prima avond gehad, goede plek maar verwacht geen culinaire hoogstandjes.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
Tapperij de Luifel is een begrip in Utrecht.
In Tapperij de Luifel werken uitsluitend mannen. Deze heren worden bij de studentenverenigingen weggetrokken en dat merk je.

De heren zijn druk met elkaar en hun kennissen die een biertje komen drinken. Het is een studentencafe waar je terecht kan voor een prima hap tegen een goede prijs. Als je koud bier wil drinken dan kan dat goed en snel, maar verwacht geen wijnkaart of kennis van dranken/kaart.

Ga je voor de hardlopers: De Club Sandwich en de Sate, dan krijg je waar voor je geld.

Het principe is recht toe, recht aan. Geen franje. Als je dat zoekt is Tapperij de Luifel een bezoekje zeker waard. Ben je op zoek naar een verfijnde beleving, dan zit je mis.

Decor een 5: Het terras is natuurlijk erg prettig, maar binnen is het echt aan vervanging toe. Een bruine kroeg hoeft niet "viezig" te zijn. De WC is vooral voor de dames een ontgoocheling.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2012
Lekkerste kipsate van Utrecht, onbegrijpelijk oude recensies. De gasten in de bediening werken hard en het is een eet cafe en geen luxe restaurant. Het is no nonsens hier, wat je besteld krijg je in voor de heren zeer aangename portie maar voor de dames veel te veel. De saté is van kippedijen, heerlijk mals. Voor een snelle hap en weinig geld een goede deal.