De Loohoeve

Hoofdstraat 20 9443 PA Schoonloo Nederland Kaart

Over het restaurant De Loohoeve

Pareltjes om te zien

Ambacht en smaak staan centraal. Groente en vlees van dichtbij, kruiden en groente uit eigen tuin, vis uit de Noordzee; de chef kookt met prachtige producten uit ons eigen land. De gerechten zien er niet alleen schitterend uit maar smaken ook fantastisch. Alles wat op je bord ligt klopt en is een aanvulling op het gerecht. Dus strijk hier neer voor een lunch of diner en maak de verfijnde smaken compleet met een passend glas wijn.

Meer informatie over restaurant De Loohoeve

Maandag gesloten
Lunch: elke zondag van 12:00 tot 14:00
Diner: elke dag van 18:00 tot 22:00

9,1
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Na alle goede recensies waren we erg nieuwsgierig en heeft het onze verwachting ruimschoots overtroffen. Het zesgangenmenu was echt fantastisch en verdient wat ons betreft een Michelinster! We hebben deze topper toegevoegd aan onze lijst en we komen zeker terug
Derde .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Vandaag kerstlunch genoten bij de nieuwe eiegenaars: we werden niet teleurgesteld: zeker ster waardig! Twe kleien tips: wij eten normaal zoutarm en dan lijken sommige gerechten al snel veel zout te bevatten en de bediening leek soms wat ongeduldig als wij het gesprek niet snel genoeg onder braken bij de presentatie van de gerechten. toch komen wij graag eens terug , een aanvulling voor de regio!
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Fantastische kerslunch, verrassende smaken, uitstekende bijpassende wijnen, juiste hoeveelheden. Prima bediening. Waarom dit restaurant geen ster heeft, is ons een raadsel. Hoort zeer zeker in de top 100 van Lekker. Zijn speciaal vanuit de randstad naar de Loohoeve gereden om de verdere ontwikkeling van het team te kunnen volgen. Waren weer beter dan vorig jaar.
vluggejaapie1 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Weer geweldig gegeten! Het eten is weer een niveautje hoger. Maar wat echt opviel was de bediening. Ze waren relaxed, rustig maar zagen werkgelijkwaar alles maar niet vervelend. Wij voelen ons helemaal thuis hier en ze klimmen langzaam naar de top. Jammer genoeg geen ster ontvangen dit jaar, maar van ons krijgen ze er direct twee! Tot snel!
kebrouwer .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
We hebben ons weer lekker laten verwennen door Jeroen en Marleen.
De prachtige gerechten, die als schilderijtjes geserveerd worden ,door vriendelijk personeel ,in een rustige gezellige omgeving, zorgen ervoor dat we weer een heerlijke avond hebben gehad!
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Op 15 taximinuten van Hof van Saksen ligt De Loohoeve, waar een landelijk dagblad begin dit jaar een fantastische recensie over schreef. We zijn dus al lang van plan hier een keer te gaan eten. Bij binnenkomst schrokken wij iets van het interieur. Beetje type kale eetzaal, kwestie van smaak denk ik. Een ander zal het "strak design" noemen. Voor het aperitief is er een mooie gin tonic kaart. Wij kozen voor de Nolet. Erg lekker altijd. Tijdens het bestuderen van de menukaart werden we verrast met diverse top-amuses. De kaart bevat 8 gerechten: 2x vis, 2x vegetarisch en 4x vlees, allen 15 euro. Je kan de chef laten kiezen, dan ben je sowieso voordeliger uit, maar wij kiezen liever zelf. Elk vier gangen, en o.a. kwam op tafel tartaar, geroosterde avocado, gnochi met pittige tomaat, zeebaars, hert en buikspek. Smakelijk opgediend in oosters aandoende schaaltjes en voorzien van diverse andere ingrediënten. Heel knap dat het geen ratjetoe van smaken werd, maar alles zeer goed op elkaar afgestemd. Het was een fantastische maaltijd. Met het staartje van de fles rode wijn hebben we nog een portie kaas gedeeld. Aanrader! De eigenaresse / gastvrouw en het kundige personeel maken hier de avond af.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Hier afgelopen zaterdag genoten van het all in verwenarrangement. Hartelijke ontvangst met een flesje champagne op de fijne en ruime kamer. 's Avonds een werkelijk heerlijk zesgangendiner gegeten, alle gerechten bijzonder mooi opgemaakt en geweldig lekker van smaak. Een zeer hartelijke gastvrouw met verstand van zaken (ze is zelf ook kok), een uitstekende kok en een goede zwarte brigade. We hebben genoten en keren zeker terug.
Opama .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Hier weer een heerlijk verblijf gehad: vriendelijke ontvangst, rustige kamer waar niets ontbrak en het belangrijkste: 2 daags arrangement met 2 avonden zeer lekker 4-gangendiner: fraaie voorafjes, vis-, vlees en zelfs een vega tussengerecht was origineel en zeer lekker; het uitstekende nagerecht deed niet onder voor de rest. Klasse. Goede prijs -kwaliteit. Mooi tempo en vriendelijke bediening. We kijken al weer uit naar volgend bezoek.
De wijnkaart bevat een ruime keus ook aan niet klassieke Franse wijnen, wij genoten o.m van een voortreffelijke Weissburgonder.
erwinsayang .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Als lekker wilt eten dan moet je naar de Loohoeve. We waren met z,n 4 - en en ieder hebben 3 gerechtjes gegeten inclusief een overheerlijk kaasplankje. Elk gerecht was helemaal top, subtiel, verrassende smaken zowel vlees vis als vegetarisch. In een woord geweldig! Prettige bediening, attent. Wanneer ze het niet wisten gingen ze het vragen. De klant staat voorop. Heel belangrijk was de goeie akoestiek. Waar je in sommige restaurants hard moet praten om je verstaanbaar te maken kon je hier op conversatie niveau je gesprek voeren. Het enige minpuntje waren de afzichtelijke schilderijen. Echt Loohoeve die moeten van de muur. Ondanks dat zou ik ieder die van echt eten houdt hier te koem. Zelf komen we ook zeker terug!
gribru .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
gisteravond bij de Loohoeve gegeten. We hadden het 6 gangen menu, eenmalig vegetarisch en eenmaal gewoon. Inclusief wijnarrangement.
We hebben fantastisch gegeten, zeer verrassende gerechten, het bijpassende wijnarrangement sloot soms heel goed aan, maar was ook af en toe heel verrassend.
Geweldige service en sfeer. We kwamen hier al regelmatig,maar gaan dit zeker voortzetten. Complimenten voor Marleen en Jeroen met de wijze waarop ze dit restaurant vorm geven
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Vanavond bij u mogen genieten van fantastische gerechten en wijnen met een ongedwongen sfeer super bij jullie genoten
Kom graag nog eens in jullie prachtige bedrijf eten
Lenie1951 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Op aanraden van de eigenaarvan de Villa van Streek in Borger kwamen wij terecht bij De Loohoeve. Op een prachtig aangelegd terras temidden van het groen werden wij welkom geheten door een jonge ober, die ons een witte wijn adviseerde genaamd "just fucking good wine" van Neleman. Deed zijn naam eer aan. Daar willen we meer van. Na enkele amuses, bijzonder van smaak en origineel geserveerd aten wij allebei twee gerechtjes met avocado, eend en krab. Zeer smaakvol. Daarna was de kaastrolley onze keuze. Dit waren nu eens niet de bekende kazen die je in veel restaurants kunt krijgen. We hebben ons verlekkerd aan verrassende smaken, natuurlijk vergezeld van een glaasje goede port. Afgesloten met goede espresso met enkele friandises. Samenvattend: uitstekend en verrassend gedineerd.
De sfeer was zoals deze behoort bij een restaurant van dit kaliber, maar door de jonge leeftijd van eigenaren, kok en bediening, ook wat "lichter".
De bediening was uitstekend op de hoogte van hetgeen geserveerd werd en onze ober Marti wist veel te vertellen over de wijnen. Men was er vooral op gericht je op alle terreinen van dienst te zijn en te zorgen voor een geweldige 'andere' avond.

Wil iedereen De Loohoeve van harte aanbevelen. Zij verdienen een hoogcijfer!
vluggejaapie1 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Afgelopen augustus gegeten bij de Loohoeve en nog gepraat met de jonge eigenaren over de toekomstplannen! Kort geleden weer teruggekeerd met mijn vrouw en twee vrienden en het helemaal weer geweldig gehad. Niveau weer flink gestegen. Prachtig servies waar de gerechten echt veel beter uitkomen. Geweldige bediening, stukken beter dan eerst. De sfeer vind ik nog steeds het minste van alles. Maar ach? In een dik half jaar, wellicht pas vanaf januari, al weer veel veranderd. Er moet tenslotte eerst verdient worden alsdus de nieuwe eigenaresse. De eigenaar blijft stilletjes in de keuken, maar kwam toen wij vertrokken even de hand schudden. Mooi gebaar! We komen zeker weer terug! We duimen voor jullie vanaf november! Komt zeker goed!
Frederique K.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
logisch dat dit een 'Iens topper' is! Wat een feestje om hier te eten, zeg. Mooie 4 gangen lunch, heerlijk op het terras met een erg mooi wijn arrangement. Elk gerecht was elke keer weer een mooie combinatie van smaken en structuren. Echt bijzondere combinaties, smaakexplosies! Ook de wijnen die er bij geadviseerd werden waren elke keer weer een mooie aanvulling op het gerecht. Bij de Loohoeve weten ze er echt een heerlijke middag van te maken qua smaak, wijn en bediening. Chapeau!
harry S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Mede naar aanleiding van een positief verhaal in de Telegraaf afgereisd naar het mooie Drente voor een z.g. verwen arrangement!
Dat houd o.a. een 6 gangen diner in met wijnarrangement. Dat er in de Loohoeve 2 koks de cepter zwaaien (een in de keuken en een in de bediening) was goed te merken! Een paar fraaie amuses, al was die met zoute drop, over de top! Heel mooi de kalfstartaar met piccalilly, mooi op smaak de gnocchi met Parmezaanse kaas.
Memorabel was ook de boerderij eend, en het ree. Wat minder aansprak was een lichtelijk overspannen ogende sommelier die zeer obligaat telkens zijn riedeltje afstak bij matige wijnen. Alle wijnen behoren in het "verwen" pakket te zitten, alsmede volgens de site een mooie fles Champagne.
Viel tegen dat die mooie fles 18cc groot was, en bij het betalen tot 2 maal toe de wijnen alsnog op de nota verschenen en er ruim 400 euro zou moeten worden afgerekend.....
Jammer dat er dit soort slordigheden de hele totaalervaring naar de gallemiezen is!
Harry Spithoven,

Inmiddels hebben wij op een vreemde manier erg veel bewondering gekregen voor u hoeveel tijd u wel niet spendeert om ons zwart te maken. Vaak pakken gepensioneerde hobbymatig hun oude werk op, of schoffelen de voortuin .. maar u niet!
Integendeel, een aantal mails verder en een eis van u om een fles champagne te sturen per post als compensatie.

Het klopt, wij hebben fouten gemaakt en het klopt dat het wijnarrangement op de rekening stond.
Dit neemt niet weg dat wij elke gast vragen om de rekening te controleren om geen fouten te maken.
Soms worden er wel fouten gemaakt (we zijn tenslotte ook mensen) en dan wordt dit zo snel mogelijk aangepast.
Wat wonderbaarlijk ook het geval was bij u!! Waarom dan nog zoeken naar problemen?

Ook klaagde u in mail contact naar ons dat er alsof teveel in rekening is gebracht. Ik heb u gevraagd om een kopie van de rekening te sturen zodat ik deze achteraf nogmaals kan inlezen en eventueel nog fouten kan ontdekken. Mocht ik er achter komen dat u teveel heeft betaald word dit direct overgemaakt. Helaas reageerde u hier niet op. Toch een beetje stoerdoenerij ?

Het lijkt wel alsof u totaal geen argumenten heeft en dan dit soort kleine dingetjes meeneemt om er toch een groot opgeblazen verhaal van te maken!

Tevens als u netjes aangaf dat u de fles champagne te klein vond, hadden wij u direct een grote gekoelde gebracht tegen een gereduceerd tarief. Maar u moest er een groot drama van maken en u heeft een "goedkope" fles CAVA besteld en het kleine flesje champagne ook opgedronken. Wees dan een grote meneer en besteld een grote fles Laurent-Perrier champagne!?

Afijn, jammer dat het op deze manier moet.
Maar ook wel lachwekkend.

Groet,

De Loohoeve

Reactie van proever:

Ach heeft u toch nog gelachen vandaag!
Uw denigrerende opmerkingen laat ik voor uw rekening.
U krijgt van Iens het laatste woord, dus kunt u nog een keer los...
ter info hier de inhoud van mijn mail:
Dank voor uw uitgebreide antwoord mijnheer Brouwer
paar puntjes:
de juiste omschrijving op uw site moet natuurlijk zijn : een klein flesje mooie Champagne, of : Champagne op de kamer.

aangezien dit een daagse "verwen arrangement" net zoveel kost als uw 2 overnachtingen aanbod incl. 2 diners ging ik er van uit dat er sprake zou zijn van een normaal formaat fles.
Heb mijn verbazing meteen kenbaar gemaakt, en een fles Cava laten komen.
Dat vervolgens niet alle wijnen bij het diner in het pakket zaten, was ook teleurstellend.
De rekening heb ik niet eens meegenomen maar uw vrouw was er nog al stellig over, en ik heb betaald.
Als u zich wil revancheren kan dat maar op een manier: alsnog een fles Laurent op de post!
Het is niet mijn stijl zaken de grond in te schrijven.

MartenKoen .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Wij aten met z'n vieren een 4-gangs verrassingsmenu met als extra voorafgaand aan het dessert nog een kaasplank. het menu werd begeleid door een wijnarrangement.
Het was een avond genieten van eerst enkele kostelijke amuses en een aantal heerlijke, perfect bereide gerechten met verrassende smaakcombinaties. De begeleidende wijnen waren met zorg uitgekozen.
Het kaasassortiment Telde een aantal deels voor ons onbekende Nederlandse, Belgische en Franse kazen met een breed palet aan smaken.
In het modern, niet te strak ingerichte restaurant heerste een prettige sfeer. Het personeel wil je een heerlijke avond bezorgen, zonder daarin te overdrijven: keurig zoals het hoort, maar gelukkig toch zo informeel dat je het met je vrienden heel gezellig kon hebben.
De herberg bleek ook een prima hotel, gelegen in een prachtig gebied, waar je fijn kon nagenieten van het culinaire feest.
Wilma H.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Een geweldig 6 gangen diner op de 1e dag, begeleidt door heerlijke wijnen. Een even geweldig 4 gangen diner op de 2e dag wat spontaan werd uitgebreid naar vijf gangen. Marleen je bent een supergastvrouw en.... Je toetjes zijn zooooooo lekker.
Wij komen zeker nog eens terug. Groetjes uit Someren
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Ik ben blij dat ik dit restaurant heb ontdekt; heerlijk gegeten. Vooraf twee amuses, als voorgerecht verschillende soorten bereiding van bieten met eendenlever (was erg lekker), hoofdgerecht eend met heerlijke bereide groentes en als dessert een kaasplankje. Bij de gerechten werden heerlijke wijnen geschonken. De bediening was goed en vakkundig. Kortom een aanrader!
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016

Ons lunchavontuur begint bij Herberg De Loohoeve in Schoonloo als Marleen Brouwer ons vanaf de parking naar het restaurant in de herenboerderij tot aan de linnen gedekte tafel begeleidt. Samen met sommelier/ober Gemma voltrekt zich een gastheerschap als in een restaurant op sterniveau. Het voorgerecht van kippenlever, iets fijner van smaak en structuur dan foie gras, met schijfjes groente als rettich, rode ui en biet, stukje fruit en krokant hulsje, in een kruidenschuim, gearrangeerd in een aardewerk kom, is de aftrap voor een originele lunch van vier gangen. Daarna een marbre van kabeljauw, een oester op prei erbij, en een aan tafel toegevoegde oestersaus, als zilte touche. Een fijnzinnige eenheid. Derde gang is een rosé gebraden boerderijeend, mals, met marginaal randje vet, in jus, bij toefjes pompoen- en Hollandaisesaus, aardappel croutons, spruitje en gefrituurd stronkje boerenkool. Een smakelijk en kleurrijk hoogtepunt. Hierna een mousse op basis van citrus en witte chocola, met gekaramelliseerd graan, waarbij de zoete toon, als vaak bij desserts, is gemeden. Lunchbeleving met finesses geworden, een kruidje, een zaadje en zuurdesembol met krokante korst, en boerenboter. Vier gangenlunch € 48,-, fles rosé, een château uit de Languedoc, 2010, zacht karakter en mooie afdronk € 32,-. Chef-kok Jeroen Brouwer. Interieur strak en postmodern, uitzicht op tuin en groen land. Terras, herbergkamers. Prijs/kwaliteit in orde.
anetbartlett .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Dit keer zijn we gegaan voor een 6 gangen diner inclusief wijnarrangement. Flinterdunne en zeer smakelijke amuses, 3 gangen met geselecteerde witte wijnen, 3 gangen met geselecteerde rode wijnen.....de presentatie uitmuntend, alleen al een lust voor het oog ( om over de smaakpapillen dan nog te zwijgen).
De ontvangst liet dit keer een beetje te wensen over, het was druk in het restaurant. De service altijd weer even correct en vriendelijk, al missen we wel de sprankeling van onze vertrokken gastheer (even wennen).
Decor aangenaam, maar de ruimte is anders opgedeeld en er zijn meer tafels, hierdoor allemaal wat luidruchtiger en gevoel van minder privacy aan de tafels.
Desalniettemin opnieuw een zalige ervaring om hier te zijn en we kijken met verlangen uit naar ons diner inclusief hotelovernachting in februari.