De Loohoeve

Hoofdstraat 20 9443 PA Schoonloo Nederland Kaart

Over het restaurant De Loohoeve

Pareltjes om te zien

Ambacht en smaak staan centraal. Groente en vlees van dichtbij, kruiden en groente uit eigen tuin, vis uit de Noordzee; de chef kookt met prachtige producten uit ons eigen land. De gerechten zien er niet alleen schitterend uit maar smaken ook fantastisch. Alles wat op je bord ligt klopt en is een aanvulling op het gerecht. Dus strijk hier neer voor een lunch of diner en maak de verfijnde smaken compleet met een passend glas wijn.

Meer informatie over restaurant De Loohoeve

9,7
9,4

Jouw recensie over het restaurant De Loohoeve

• Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Vorige week wederom bij De Loohoeve geweest en ook deze keer weer boven onze verwachtingen uitgestegen. Het bedienings- en keukenteam is weer een tikkeltje professioneler, serieuzer en preciezer zonder dat dit stoort. Grapjes kun je hier nog steeds maken en er wordt dan ook hard mee gelachen. "Ze vinden het echt leuk hea om hier te werken, dat stralen ze gewoon uit" zegt me vrouw. Helemaal mee eens ...

Wij hadden echt een ster verwacht voor 2018 ... maar ook dit jaar niet gevallen. Een aantal weken voor dit diner hebben wij bij twee twee sterrenzaken gegeten en hoewel het daar echt heel goed is zijn ze hier net zo goed dan wel niet beter op sommige vlakken.

De forel was geweldig zacht, op smaak en smaakte echt naar forel met wat frisse tonen. De ondersteunende jus van zuring was voortreffelijk en de venkel maakte het gerecht af. De knolselderij die er naar kwam heb ik echt nog nooit op deze manier gegeten en is uniek in zijn vorm. Ik eet veel buiten de deur, meestal in sterrenzaken maar dit heb ik nog nooit ergens gezien. De langoustine erna was zacht, oosterse smaken, sterk pittig maar verzacht door komkommer. Erg prettig. De winter kabeljauw gezouten met zeewier en daarna gegaard in zeewier boter en allemaal koolsoorten wederom een uniek plaatje. Daarna pittig draadjes vlees, geweldig .. dat aten wij vroeger ook in een minder pittige variant. De parmezaan, champignon bouillon en de pasta doen het erg goed erbij. Als hoofdgerecht gerijpt Holstein rundvlees uit Epe met allemaal kleine garnituurtjes. Fris, zuur, zout, aards helemaal prima. Daarna (we waren toch lekker op gang) een kaas bordje en een kersen dessert na. Op de menukaart simpel omschreven maar visueel en qua smaak erg complex en volledig in balans.

Als dit voor 2019 geen Michelin ster krijgt vreet ik mijn schoenzool op.
Tineke G.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Vrijdag 17 november jl. hebben wij gegeten in restaurant de Loohoeve. Na een hartelijk ontvangst kregen wij een tafel toegewezen in het midden van het restaurant. Al vrij snel volgden de heerlijke amuses. Wij hebben gekozen voor het 6-gangen menu. De rest van de gerechten waren goed en daar viel wat ons betreft niet veel op aan te merken. Door de grote gezelschappen die avond werd het erg druk en warm in het restaurant. Door de gastvrouw is gehoor gegeven aan onze wens om de rest van avond op een rustigere plek door te brengen. De keuken en de bediening wisten goed om te gaan met de drukte en slaagden erin zowel de kwaliteit van het eten als de tijd tussen de gerechten op peil te houden. Iets wat wij in andere restaurants wel eens anders hebben meegemaakt. Aangezien één van ons een grote eter is, is gevraagd om extra garnituren bij de duif. Deze konden echter niet geleverd worden, maar een extra dessert was daarentegen geen probleem. Het dessert betrof een heerlijke soufflé met ijs. Bij ons bestaat er geen twijfel over dat de Loohoeve op deze manier een Michelinster gaat krijgen, temeer omdat wij onlangs nog in een Michelinsterrenrestaurant hebben gegeten die beduidend minder presteerde.
John S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Hulde! Onverwachts een pareltje op culinair gebied gevonden in Drenthe. De ontvangst was allerhartelijkst.
Zeer vriendelijke jongeman!
Voor ons alles eters, is het geen punt als het menu vast staat. wij laten ons graag culinair verwennen. En dat was het geval. We kozen voor een zes gangen menu. De amuses waren een prachtig begin. Gang 1; Een bereiding van tomaat, was een ware smaak sensatie. We kwamen goed in de stemming. Gang 2; Koolrabi met mosselen. Nooit geweten dat een koolrabi zo heerlijk kon smaken. Knapperig, sappig, houtig, en dan met de zachte zilte smaak van de mosseltjes! Gang 3; Kabeljauw, groentjes enz. Gang 4; Zwezerik, krokant, met een aanvulling van paddenstoeltjes (zelf geplukt door de kok), met mooie ronde smaken. Gang 5; Eend, sulfide gegaard. Met o.a. biet en een prachtige jus. Gang 6; Dessert; Kersen voeren de boven toon. En dan natuurlijk koffie met lekkers. Bij ieder gerecht een prima wijn. De brigade is jong, maar zeer professioneel. Wat een belofte is dit restaurant!
Kleine puntjes; hier en daar waren de gerechten naar onze smaak iets te zout.
Tip: laat iemand eens kijken naar het lichtplan van het restaurant. Wij zaten prima in het licht en konden onze gerechten goed bewonderen, maar een aantal mensen zaten in rare donkere hoeken.
Wacht met opruimen en afbreken tot iedereen weg is. Staat ongezellig en ongastvrij als je nog zit na te genieten met een kop koffie. Denk eens na over de muziekkeuze in de zaak.
Wij houden Jeroen en Marleen in de gaten, want hier gaan we meer van horen.
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Afgelopen donderdag met mijn vriendin hier gegeten. Smaakvolle gerechten en bijzonder lekkere combinaties. Heb bij menig sterrenzaak slechter gegeten. Gerechtjes zien er verzorgd uit. Van mij mochten de porties net iets ruimer (grote eter) maar dat is persoonlijk. Goed met de allergieën rekening gehouden op een foutje bij het dessert na.. snel opgelost. Nog even de puntjes op de I en ik ben ervan overtuigd dat er een nieuwe ster in de regio bij komt.
Daantjeuitassen .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Afgelopen zaterdag van een zesgangenmenu genoten. Bijzondere gerechten, als kunstwerkjes gepresenteerd en fantastisch van smaak. Een dikke pluim voor de kok en zijn bediening. We hopen dat meer Assenaren de weg naar de Loohoeve weten te vinden. Want zo ver is het niet....gewoon doen
aj B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Zaterdag 3 juni weer een bezoek gebracht aan dit toprestaurant. Jonge enthousiaste ondernemers die prima presteren. Het 5 gangen diner is geweldig en nodigt weer uit voor een volgend bezoek. Ook het wijnarrangement is mooi afgestemd op de smaken. De locatie is netjes en schoon. Kortom alles klopt. Ga zo door en dan kan de erkenning met een ster niet lang uitblijven.
Marriette B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Het eten is geweldig, bijzonder en smaakvol! De bediening is vriendelijk en kundig. Marleen en Jeroen zijn top chefs! Wanneer komt die ster? Restaurant de Loohoeve is ster-waardig!
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Na alle goede recensies waren we erg nieuwsgierig en heeft het onze verwachting ruimschoots overtroffen. Het zesgangenmenu was echt fantastisch en verdient wat ons betreft een Michelinster! We hebben deze topper toegevoegd aan onze lijst en we komen zeker terug
Derde .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Vandaag kerstlunch genoten bij de nieuwe eiegenaars: we werden niet teleurgesteld: zeker ster waardig! Twe kleien tips: wij eten normaal zoutarm en dan lijken sommige gerechten al snel veel zout te bevatten en de bediening leek soms wat ongeduldig als wij het gesprek niet snel genoeg onder braken bij de presentatie van de gerechten. toch komen wij graag eens terug , een aanvulling voor de regio!
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Fantastische kerslunch, verrassende smaken, uitstekende bijpassende wijnen, juiste hoeveelheden. Prima bediening. Waarom dit restaurant geen ster heeft, is ons een raadsel. Hoort zeer zeker in de top 100 van Lekker. Zijn speciaal vanuit de randstad naar de Loohoeve gereden om de verdere ontwikkeling van het team te kunnen volgen. Waren weer beter dan vorig jaar.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Weer geweldig gegeten! Het eten is weer een niveautje hoger. Maar wat echt opviel was de bediening. Ze waren relaxed, rustig maar zagen werkgelijkwaar alles maar niet vervelend. Wij voelen ons helemaal thuis hier en ze klimmen langzaam naar de top. Jammer genoeg geen ster ontvangen dit jaar, maar van ons krijgen ze er direct twee! Tot snel!
kebrouwer .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
We hebben ons weer lekker laten verwennen door Jeroen en Marleen.
De prachtige gerechten, die als schilderijtjes geserveerd worden ,door vriendelijk personeel ,in een rustige gezellige omgeving, zorgen ervoor dat we weer een heerlijke avond hebben gehad!
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Op 15 taximinuten van Hof van Saksen ligt De Loohoeve, waar een landelijk dagblad begin dit jaar een fantastische recensie over schreef. We zijn dus al lang van plan hier een keer te gaan eten. Bij binnenkomst schrokken wij iets van het interieur. Beetje type kale eetzaal, kwestie van smaak denk ik. Een ander zal het "strak design" noemen. Voor het aperitief is er een mooie gin tonic kaart. Wij kozen voor de Nolet. Erg lekker altijd. Tijdens het bestuderen van de menukaart werden we verrast met diverse top-amuses. De kaart bevat 8 gerechten: 2x vis, 2x vegetarisch en 4x vlees, allen 15 euro. Je kan de chef laten kiezen, dan ben je sowieso voordeliger uit, maar wij kiezen liever zelf. Elk vier gangen, en o.a. kwam op tafel tartaar, geroosterde avocado, gnochi met pittige tomaat, zeebaars, hert en buikspek. Smakelijk opgediend in oosters aandoende schaaltjes en voorzien van diverse andere ingrediënten. Heel knap dat het geen ratjetoe van smaken werd, maar alles zeer goed op elkaar afgestemd. Het was een fantastische maaltijd. Met het staartje van de fles rode wijn hebben we nog een portie kaas gedeeld. Aanrader! De eigenaresse / gastvrouw en het kundige personeel maken hier de avond af.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Hier afgelopen zaterdag genoten van het all in verwenarrangement. Hartelijke ontvangst met een flesje champagne op de fijne en ruime kamer. 's Avonds een werkelijk heerlijk zesgangendiner gegeten, alle gerechten bijzonder mooi opgemaakt en geweldig lekker van smaak. Een zeer hartelijke gastvrouw met verstand van zaken (ze is zelf ook kok), een uitstekende kok en een goede zwarte brigade. We hebben genoten en keren zeker terug.
Opama .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Hier weer een heerlijk verblijf gehad: vriendelijke ontvangst, rustige kamer waar niets ontbrak en het belangrijkste: 2 daags arrangement met 2 avonden zeer lekker 4-gangendiner: fraaie voorafjes, vis-, vlees en zelfs een vega tussengerecht was origineel en zeer lekker; het uitstekende nagerecht deed niet onder voor de rest. Klasse. Goede prijs -kwaliteit. Mooi tempo en vriendelijke bediening. We kijken al weer uit naar volgend bezoek.
De wijnkaart bevat een ruime keus ook aan niet klassieke Franse wijnen, wij genoten o.m van een voortreffelijke Weissburgonder.
erwinsayang .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Als lekker wilt eten dan moet je naar de Loohoeve. We waren met z,n 4 - en en ieder hebben 3 gerechtjes gegeten inclusief een overheerlijk kaasplankje. Elk gerecht was helemaal top, subtiel, verrassende smaken zowel vlees vis als vegetarisch. In een woord geweldig! Prettige bediening, attent. Wanneer ze het niet wisten gingen ze het vragen. De klant staat voorop. Heel belangrijk was de goeie akoestiek. Waar je in sommige restaurants hard moet praten om je verstaanbaar te maken kon je hier op conversatie niveau je gesprek voeren. Het enige minpuntje waren de afzichtelijke schilderijen. Echt Loohoeve die moeten van de muur. Ondanks dat zou ik ieder die van echt eten houdt hier te koem. Zelf komen we ook zeker terug!
gribru .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
gisteravond bij de Loohoeve gegeten. We hadden het 6 gangen menu, eenmalig vegetarisch en eenmaal gewoon. Inclusief wijnarrangement.
We hebben fantastisch gegeten, zeer verrassende gerechten, het bijpassende wijnarrangement sloot soms heel goed aan, maar was ook af en toe heel verrassend.
Geweldige service en sfeer. We kwamen hier al regelmatig,maar gaan dit zeker voortzetten. Complimenten voor Marleen en Jeroen met de wijze waarop ze dit restaurant vorm geven
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Vanavond bij u mogen genieten van fantastische gerechten en wijnen met een ongedwongen sfeer super bij jullie genoten
Kom graag nog eens in jullie prachtige bedrijf eten
Lenie L.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Op aanraden van de eigenaarvan de Villa van Streek in Borger kwamen wij terecht bij De Loohoeve. Op een prachtig aangelegd terras temidden van het groen werden wij welkom geheten door een jonge ober, die ons een witte wijn adviseerde genaamd "just fucking good wine" van Neleman. Deed zijn naam eer aan. Daar willen we meer van. Na enkele amuses, bijzonder van smaak en origineel geserveerd aten wij allebei twee gerechtjes met avocado, eend en krab. Zeer smaakvol. Daarna was de kaastrolley onze keuze. Dit waren nu eens niet de bekende kazen die je in veel restaurants kunt krijgen. We hebben ons verlekkerd aan verrassende smaken, natuurlijk vergezeld van een glaasje goede port. Afgesloten met goede espresso met enkele friandises. Samenvattend: uitstekend en verrassend gedineerd.
De sfeer was zoals deze behoort bij een restaurant van dit kaliber, maar door de jonge leeftijd van eigenaren, kok en bediening, ook wat "lichter".
De bediening was uitstekend op de hoogte van hetgeen geserveerd werd en onze ober Marti wist veel te vertellen over de wijnen. Men was er vooral op gericht je op alle terreinen van dienst te zijn en te zorgen voor een geweldige 'andere' avond.

Wil iedereen De Loohoeve van harte aanbevelen. Zij verdienen een hoogcijfer!
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Afgelopen augustus gegeten bij de Loohoeve en nog gepraat met de jonge eigenaren over de toekomstplannen! Kort geleden weer teruggekeerd met mijn vrouw en twee vrienden en het helemaal weer geweldig gehad. Niveau weer flink gestegen. Prachtig servies waar de gerechten echt veel beter uitkomen. Geweldige bediening, stukken beter dan eerst. De sfeer vind ik nog steeds het minste van alles. Maar ach? In een dik half jaar, wellicht pas vanaf januari, al weer veel veranderd. Er moet tenslotte eerst verdient worden alsdus de nieuwe eigenaresse. De eigenaar blijft stilletjes in de keuken, maar kwam toen wij vertrokken even de hand schudden. Mooi gebaar! We komen zeker weer terug! We duimen voor jullie vanaf november! Komt zeker goed!