De Loocatie

Het Loo 20 1851 HT Heiloo Nederland Kaart

Over restaurant De Loocatie

Prachtige locatie met culinair hart

In het gezellige Heiloo tegenover een karakteristiek wit kerkje ligt De Loocatie. Een lunch of diner is hier een culinaire reis vol smaakuitspattingen. Het oog wil ook wat, daarom zijn de gerechten net kunstwerkjes op een bord. Chefkok Hans en gastvrouw Ingrid zorgen ervoor dat het je aan niets ontbreekt. Dit is het omrijden waard!

Meer informatie over restaurant De Loocatie

- Lunch vanaf 12:00

• Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Suzanne N.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Op een vrijdagavond hier gegeten. De bediening was zeer vriendelijk. Het eten duurde jammer genoeg wel wat lang.. Voorgerecht van zeebaars was overheerlijk, de hoofdgerechten (veggie en saltimbocca) vielen tegen, kwam niet boven ons thuis-kook-niveau uit en dat verwacht je hier eigenlijk wel. Chocolade dessert was weer erg lekker, ondanks dat de chocolade er niet uit liep zoals beloofd. We komen hier zeker nog wel eens terug, maar dan als we meer tijd hebben en vooral voor de voorgerechten en desserts.
Test T.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
2 soorten (droog) brood met boter,tapenade en een sausje stonden al op tafel bij binnenkomst.
Een kniesoor die daarop let? Pastrami was prima. De Kemper boerderij hoen
was een vreemd stuk vlees en te droog. Op het bord lag ook nog een wel goed
gegaard boutje maar piepklein. Van een kuiken misschien? Panna cotta was buitengewoon smakelijk maar wel heel erg weinig als de naam van het gerecht met Panna cotta begint. Meer ijs en framboos. Wel lekker. De Patates Frites iets te zacht. Die krijg je in veel restaurants hier er vaak bij om je maag te vullen. Gewoonte. De Hans Kokjes in de keuken zetten de stijl van de Hans Kok voort. De Kemper boerderij hoender was een misser.
Dat was Hans niet overkomen. Overigens zijn er veel te veel restaurants van dit kaliber
in de streek waar de kok min of meer hetzelfde kookt. Doe er wat aan!
Niet vergeten de buitengewoon charmante gastvrouw. Beter kan bijna niet.
Geen 20x smaakt het u. Niet overdreven. Heel aangenaam. Wijnen prima.
Prijzen prima. Volgende keer maar geen Kemper boerderij hoender.

Elisabeth S.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Het is een tijdje geleden. Was uitgenodigd om hier te eten door vrienden van mij. Het was op maandag. Dan is het super monday en kun je aanschuiven voor een viergangenmenu. Het voorgerecht, een Vitello Tonnato, was heerlijk en een behoorlijke portie. Als tweede gang hadden wij een paprikasoepje. Als hoofdgerecht een heerlijk stukje rundvlees met een prima garnituur. Het toetje ben ik een beetje vergeten, maar het was met rabarber en al even smakelijk.
Ik vond de bediening uiterst charmant en correct. De wijn was heerlijk. Goed gezelschap en de avond kon niet meer stuk.
Marga S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Italiaanse avond, 4-gangen voor €49,50 inclusief wijnen. (!!) Heerlijke amuse, voorgerecht met vongole, dorade, groenten, polenta en een heerlijke dressing met zuurtje van citroen en een zoutje van ansjovis: geweldig! Tussengerecht ravioli met prachtige paprikasaus, hoofdgerecht ossobuco (grote portie!) met risotto en dessert met tiramisu. Alle gerechten met bijpassende wijnen. Het team als een geoliede machine, bediening, sommelier en keuken communiceerde perfect. Complimenten voor onze tafeldame Emma, alle gerechten werden perfect uitgelegd en de flessen (gratis!) water keurig bijgevuld. Wij hebben genoten!!!
Dolfbvk .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Voor de speciale Italiaanse avond gereserveerd. Niets kiezen, vast menu, maar wat hebben we genoten. Chef Sam Piscaer had zichzelf overtroffen. Via een Caprese en de Caponata Siciliano belandden we bij het tussengerecht: Ravioli met ricotta en wilde spinazie. Dat mogen ze van mij volgende maand wel als hoofdgerecht op de kaart zetten. Fantastisch, lekkerder dan bij een top Italiaan! Het hoofdgerecht (ossobuco) en het dessert (tiramisu) waren ook al super. De wijnen van het bij het menu behorende arrangement, bij elke tafel uitstekend toegelicht door Bas van Wijnkoperij Okhuysen, sloten naadloos aan bij de gerechten.
Kortom, een culinair hoogstaande avond. Zeker aan te raden nog eens te reserveren voor een speciale avond bij de Loocatie.
In G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Afgelopen maandag hier met zijn tweeën gegeten. Elke maandag serveren ze een 4-gangen SuperMonday verrassingsmenu voor 19,95. Vooraf kregen we carpaccio van hert met truffelmayonaise. Daarna een zoete aardappelsoepje. Als hoofdgerecht biefstuk van hert met pastinaak, frietjes en groenten en als nagerecht bavarois van boscruchten met een bolletje vanille-ijs. Alle gerechten smaakten even goed en de bediening was vriendelijk. Kraanwater was gratis, vooraf kreeg je heerlijk brood en bij de koffie zelfgemaakte koekjes. Groot pluspunt!
1234567891 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Heerlijk gegeten, houden rekening met dieëten en blijft dan evengoed heel lekker.
Bediening vriendelijk.
Leuk ingericht, klein knus restaurant
PRotteveel .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Afgelopen zaterdag even lekker wezen lunchen bij de loocatie in Heiloo. We hebben er al vaker gegeten maar deze keer maar eens een lunch geprobeerd. Met een glas zalige Rueda namen wij een een zogenaamde 12 uurtje en een salade Loocatie met vis. compleet gemaakt met een zelfgemaakt broodje. 12 uurtje met aspergesoep, salade op brood en een krotketje. Gewoon de combinatie was prima en zeer smakelijk. De salade was overweldigend. verse vis en alles prima op smaak. Samen met de uitstekende en vriendelijke bediening was het gewoon top.
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Heerlijk en gezellig! Goede bediening en als geste een heerlijk zelfgemaakt sinaasappellikeurtje bij de koffie, plus lekkere bakseltjes...... Huiswijnen prima en water komt daarbij vanzelf op tafel.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
We hebben hier een heel plezierige avond gehad. Meteen na binnenkomst werd er water ingeschonken, dit maken we zelden mee! Bediening was prima, met plezier en aandacht.
Uitstekende huiswijnen, en een mooi menu met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Vooral voor- en nagerecht konden ons zeer bekoren.
Hier komen we zeker terug.
Marian D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Echt een aanrader. Goede chef, heerlijk gegeten. Ook een mooie prijs voor een 3 gangen diner.
Waren hier al eerder geweest, maar komen ook zeker terug.
SpijsenWijn .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015

Heerlijk, eerlijk smaakvol eten. Sluit goed aan op een gezond eetpatroon. Een restaurant waar je echt te gast voelt. Waar fles(sen) kraanwater en goed brood bij de service zijn inbegrepen. Dit restaurant stelt ons nooit teleur. Ga zo door!!
Dolfbvk .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
Afgelopen maandag heerlijk gegeten bij de Loocatie in Heiloo. Super Monday avond: Iedere maandag 4 gangen voor € 19.95 p.p. Ondanks de lage prijs een top kwaliteit. Een vast menu, maar er wordt wel gevraagd of er iets is, wat je beslist niet eet. Vooral het tussengerecht ( een prima stukje zalm) en het hoofdgerecht (een stoofpotje hertenvlees afgedekt met een laagje heerlijke aardappelschuim) waren, samen met de bijzonder vriendelijke bediening ons bezoek meer dan waard. Een echte aanrader voor de maandagavond, als de meeste restaurants gesloten zijn.
Marina W.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Wij eten vaker bij De Loocatie, vandaar dat wij graag ook onze familie uit Amerika wilden laten meegenieten van zowel de kookkunsten als presentatie en ambiance hier in Heiloo. Wij waren nieuwsgierig geworden na het lezen over het Monumentale Menu met o.a. vergeten groentes. De diverse gerechten waren bijzonder smaakvol en kunstwerken om te zien. Voor ons is het iedere keer een verassing om te proeven van hun originele gerechten met lokale ingrediënten van het seizoen.
Wilhelmina55 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Bijzonder lekker gegeten, voor een zeer vriendelijke prijs (menu)
De sukade was erg lekker, en de kaas als dessert (tegen kleine meerprijs) ook erg goed
fijn, dat de namen van de kaasjes erbij geleverd worden
Bediening is erg vriendelijk, professioneel en alert
kortom: ga hierheen
Ctrl-alt-and-eat .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Net gegeten bij de Loocatie, echt een aanrader!
Alle gerechten waren verfijnd, mooie producten en smaak combinaties.
Geweldige prijs/kwaliteit verhouding. De bediening was professioneel, had verstand van de wijn en de wijn/spijs combinaties en was heel vriendelijk.
We komen zeker terug!!
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Op 2e Pinksterdag werkelijk heerlijk gegeten en gedronken. We hebben met 5 personen gebruik gemaakt van het op die maandag geldende verrassingsmenu, 4 gangen waarvan 2 vis voor een heel klein prijsje. We verblijven in de mooie aparte ruimte en kregen een warm welkom door de eigenaar, een bijzonder vriendelijk en voorkomende man. Het is een mooi restaurant, eten en drinken is bijzonder goed en de bediening verstaat haar vak. Aanrader.
Klots .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Vrijdag even een verjaardag gevierd met een etentje. We kozen voor de Loocatie. Het menu sprak ons aan en onze dochter ging voor vegetarisch. Het eten was een groot 'feest van smaak'.
Schuim van komkommer. Heerlijk zachte makreel. Prachtige combinaties van crème mierikswortelsaus met hazelnoot en een stukje vis erbij. En alles met veel plezier geserveerd.
De ambiance is een mooie mix van klassiek en modern zonder 'kil' te zijn. En zo nu en dan een tafel gedekt met een kleedje (deden ze nooit) is toch wat chiquer. Beter dan bij de Loocatie heb ik in Heiloo nog niet gegeten.
Ans123 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Prachtig avondje uit gehad, met zijn vieren gegeten. Deur werd open gedaan en we kregen een hartelijke ontvangst. We kozen voor het 3 gangen menu, heerlijke wijn erbij, en vooraf gegaan door een broodje met lekkers en een amuse. Allemaal bijzondere hapjes, hoeveelheid prima en een prima prijs kwaliteit verhouding. Bediening was correct en hartelijk, uitleg bij elk gerecht.
Kortom, we waren zeer aangenaam verrast. Een topper waar we zeker nog eens terug komen
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Met zijn tweeën gegeten tijdens de Spaanse weken. Wat een feest aan smaken, texturen, originele bereidingen en zowel mooie als lekkere garnering, alles klopte. Ik geloof niet dat ik ooit bij een niet-sterrenrestaurant zo goed gegeten heb. Ook de wijnen waren prima, de een natuurlijk iets meer mijn smaak dan de ander, maar allemaal prettig en duidelijk waarom die juist bij dat gerecht geserveerd werden. Bediening was inderdaad correct en professioneel, en evengoed de juiste mate van informaliteit, daar is goed gevoel voor.

Enige punt van verbetering voor wat mij betreft is de ambiance; hoewel de gedimde lichten wel wat gezelligheid brengen, is het geheel mij smaak net te weinig warm en sfeervol. Het is meer Van Til dan Piet Boon, en dat eerste is nou eenmaal niet helemaal mijn smaak. Maar absoluut keurig en verzorgd. Het helpt ook niet dat je door de zwarte vitrage uitkijkt op de neon lichtbak van de ING. Van mij hadden ze achter de vitrage shutters of vouwgordijnen of panelen of wat dan ook op mogen hangen die het zicht naar en van buiten (je voelt je soms wat in een vissenkom) in ieder geval van het plafond tot onder ooghoogte wegnemen, met name als het buiten donker is. Maar over smaak valt niet te twisten. Over het eten nog minder, dat is gewoon topklasse.