De Lof der Zotheid

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant De Lof der Zotheid

John N.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Even lekker uit eten met z'n vieren? Helaas dit was niet wat wij gewend waren. Koude spareribs, terug naar de keuken en na circa een kwartier verbrand en uitgedroogd terug. Deze hebben wij niet opgegeten. De ossenhaas sate was naar onze mening ook geen ossenhaas gezien de structuur en taaiheid van het vlees.
Roelant V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Woensdag 8-2 gegeten bij Lof der Zotheid Voorburg. Lekker eten tegen een redelijke prijs. Goede wijn. De bediening is goed, prettig, ontspannen en behulpzaam. Dat laatste hadden we even nodig; De desertkaart stond niets naar onze gading op. Wel een combinatie; het vanilleijs van het ene dessert en de warme chocoladesaus van het andere dessert. De dames van de bediening vonden het wel een leuk idee en tweemaal deze versie was niet al te ingewikkeld, tenminste dat dachten we. De chef-kok dacht daar duidelijk anders over; Dame Blanche is jaren op de kaart geweest en nu maak ik het niet meer. Was ook niet bereid een uitzondering te maken. Daar waren de dames van de bediening het niet mee eens en dus bedachten we; we bestellen een vanille ijsje (want dat kon dan weer wel....) en een tijdje later de warme chocolade saus. Het ging goed! Genoten van een lekkere Dame Blanche. Jammer dat het van de kaart af is......en zo heeft Lof der Zotheid Voorburg zich toch positief weten te onderscheiden..........dankzij de klantgerichtheid van de bediening.
whitney .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Ossenhaas vol zenen en de slager kreeg de schuld ! Makkelijk toch? je kan ook kwaliteit vlees kopen voor 19,00 euro kan je best wel een beter stuk vlees presenteren daarbij een heel klein beetje pepersaus waar amper smaak aan zat! Geen groente maak een bakje rauwe courgette! Ben dit niet gewend van dit Restaurant en het personeel was ook niet wat we er van verwachten, zeer ongeïnteresseerd

Wij hebben een Florence pas en in het nieuwe boekje is deze nog steeds vermeld maar het restaurant heeft t opgezegd dat kan maar doe dan uit coulance een tegemoet koming door bv een kleine korting te geven of een toetje of iets van dien aard.
Maar helaas niets van dit alles! Gemiste kans wij komen hier niet meer terug
hans K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Leuk restaurant met een goede sfeer, ben hier vorige week wezen eten en het smaakte allemaal goed. Bediening netjes en keurig gekleed, ik moest ietsjes langer op mijn eten wachten maar vond dat helemaal geen probleem
Anja T.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Een leuk restaurant. Wij komen hier regelmatig en graag. De amuze van het huis betreft een lekker knolselderij soepje. De kaart zou iets uitgebreider mogen. De bediening is prima en gezellig, maar op de spitsuren mag er rustig een ervaren kracht bij. Gisterenavond was het vrij druk en het was bijna niet te doen voor de 2 personeelsleden. Wat ook een goede tip is dat er permanent iemand achter de bar staat. Dat oogt ook heel gezellig en werkt ook uitnodigend om gewoon een drankje na te blijven drinken aan de bar.
Sanne D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Onlangs wezen eten met een grote groep. Bij iedereen was het eten smakeloos, spareribs, verschillende soorten vis.

Daarnaast duurde de bestelling erg lang(1,5 uur). Excuses vanuit het meisje dat serveerde die klaarblijkelijk de enige was met evvaring. Het was voor haar niet te doen in een drukke tent en continue vragende klanten waar het eten bleef.

Al met al: nooit meer
Constantijn R.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Op de langste dag hier gegeten, rommelige binnenkomst. Hoofdgerecht tournedos was echt niet goed. Voor euro 20 kan je dit echt niet voorzetten. Ook de kabeljauwhaas was smakeloos en was met weinig passie gemaakt. We dachten na al die jaren we proberen het weer een keertje maar dat gaan we niet nog een keer doen. Jammer!
matthijs.schroeder .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
At hier op 1 juni met mijn echtgenote. Twee hoofdgerechten besteld (zeeduivel en varkenssaté), en een gedeelde tonijn als voorgerecht (de laatste op uitdrukkelijk aanraden van de bediening). Bediening erg traag, maar eten op zich in orde, zij het aan de prijzige kant. Evenwel onaangename verrassing bij afrekening toen het gedeelde voorgerecht samen met het goedkoopste hoofdgerecht (de saté) in rekening werd gebracht als tweegangenmenu. Het was aanzienlijk goedkoper geweest als men het voorgerecht had gekoppeld aan de duurdere zeeduivel. Geen enkele reactie gekregen op klacht hierover.
EscoffierDeux .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
All you can eat: gamba's voor 16,50, stond er op het bord bij de ingang. Toevallig had ik die dag een reuzehonger, dus hier had ik wel oren naar. Ze schenken een heerlijke witte Spaanse huiswijn. Het eerste bordje gamba's werd geserveerd met mooie frieten en een salade. Bij de volgende porties krijgt men alleen gamba's, wat billijk is. Alles was smakelijk. Het personeel, bestaande uit studenten, was een beetje slordig maar attent. Wel kon ik, aangezien ik dichtbij de bar zat, meegenieten van hun luidruchtige gesprekken over de hoeveelheid alcohol die ze in het weekend genuttigd hadden en de blijkbaar bijbehorende seksuele veroveringen. Niet iedereen zal hiervan gediend zijn. Hier speelde het gemis aan een op de zaak aanwezige manager parten. Samenvattend: eten & drinken waren goed, de bediening verdient nog een stoomcursus horeca.
iovj ..
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Het was tjokvol, maar gelukkig mochten we aan de bar eten. Konden we weer een beetje opwarmen en hoefden we niet terug de stromende regen in. Het eten is prima, de service was erg goed en de locatie uitstekend.

Waarom zijn er toch zoveel goede restaurants in Voorburg?
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Afgelopen woensdagavond (koningsdag) hier weer eens gegeten met vrouw en kind.
Het was druk en rommelig.

De volgende zaken vielen ons op:
- Onervaren personeel op drukke dag. Bedienend personeel wist niet altijd wat er precies op de vaste menu kaart stond en wat dit inhield; Bij navragen wat "bacon rib" was geen antwoord meer gekregen, staat niet duidelijk op de kaart. Ook de bijgerechten zijn niet altijd even duidelijk aangegeven op de menukaart (bv wat zit er bij kiphamburger?)
- Teveel reserveringen gemaakt? Veel onduidelijkheid aan de bar bij binnenkomst voor de gasten die na ons kwamen;
- Te weinig aioli/olie voor hoeveelheid brood 3 personen, terwijl dit wel voor 3 personen op de rekening stond;
- Nieuwe kaart weinig verrassend
- Asperges stonden buiten op het bord vermeld, maar werden binnen niet genoemd door het personeel ?
- Afstapje/verhoging in de zaak dient gemarkeerd te zijn met een gele waarschuwingsstreep. Is nog steeds niet gedaan, het is wachten op het eerste ongeval.
- Eten wel lekker en kwam goed door
- Thee besteld, kreeg warm water maar geen theezakje
- Personeel wist niet hoe de dinerjaarkaart werkte;
- Prijs/kwaliteit kiphamburger (€ 16,95 !!) klopt niet, veel te duur !
Francesca F.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Paar keer gegeten altijd prima. Heerlijke tonijn voorgerecht hiervoor kom ik het liefst elke week terug. Hoofdgerecht vind ik prima niet geweldig( biefstuk). En als Desert kaasplankje heerlijk ( grote portie). Ja wij komen hier zeker vaker.
VEG .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Je moet een zot zijn als je hier smaakvol vegetarisch wilt eten. Zowel De bij voor- en hoofdgerecht beperkt de keuze zich tot één gerecht wat zonder aandacht voor smaak en presentatie wordt geserveerd. Zo zag de pompoenburger eruit alsof die samen met twee stukje brood en veel patat zo op het bord was gekwakt en het geheel was smaakloos. Kortom: slecht snackbarniveau
Jet-1 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Gezellig restaurant, leuke sfeer en zachte jazzy muziek. We kwamen wat later binnen, het was niet druk. We kregen snel wat te drinken, het brengen van de kaart duurde wel wat lang. Maar vervolgens kwam het eten vlot achter elkaar. Heel vriendelijke bediening die ook aangeeft dat je ipv voorgerecht ook nagerecht kan kiezen en dus flexibel is. We vroegen fles water en uit eigen initiatief werd aangegeven dat we ook een karaf kraanwater konden bestellen. Brood vooraf wat droog en te weinig smeersel (klein beetje olie maar daar kan je het brood niet in dopen). Amuse prima. Het eten erg lekker, vooral vlees en vis. Kok gaat erg zuinig met zout om. Tartaar had daarentegen te veel peper. De salade bij de hoofdgerechten vonden wij minder geslaagd. De prijs kwaliteit is erg goed te noemen. Zeker van de menu's. Wij hadden bovendien een kortingskaart die vlot geaccepteerd werd. Een restaurant waar wij zeker zullen terugkomen.
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Gisteravond ons laten verrassen met een 3 gangen menu. Het was een feestje. Heerlijk gegeten, goede amuses en prima wijnen. Ook de bediening was goed en attent.
We hebben de kok nog even bedankt. Prima avond gehad.
We komen binnenkort terug om ons opnieuw te laten verrassen!
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Weer eens gegeten met vrouw en zoon.

Nieuwe menukaart geprobeerd.
Aparte kaart voor kindermenu aanwezig (bijv. extra groente mogelijk).
Goed eetcafe niveau.
Bijzondere en lekkere combinaties van smaken.
Leuke wijnkaart, diverse wijnen op glas verkrijgbaar.

Goede porties en geen lange wachttijden.
We komen hier vaker en komen zeker weer terug.
Ed U.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Op 11 sept met 4 personen smaakvol gegeten van het 3 gangenmenu.Gastvrij ,informeel en gezellig.Vooraf zijn de salades,tonijn en carpaccio prima.Ook lekkere hoofdgerechten met geb.scholfilet,schotse zalm ,rib-eye en kogelbiefstuk, samen met een goede fles wijn en gratis waterkan. Ook de deserts zijn goed verzorgd. Zeker iets om te onthouden!
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Heerlijk in de tuin gegeten, het is er altijd leuk om te komen. Aardige bediening en prima eten...ook de wijn was weer heerlijk! Aanrader en vooral bij heel mooi weer in de tuin.
Hans P. V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Met een aantal collegae een gezellige avond gehad in De Lof der Zotheid in Voorburg. Het was gezellig en het eten was wat je van een goed eetcafe mag verwachten. Je kunt een twee- of driegangendiner bestellen tegen een vaste prijs. Op de kaart dus steeds een gelijk bedrag per voor- of hoofdgerecht. Een van de bestellingen ging mis (verkeerd gerecht), maar dat werd door de kok netjes hersteld, kostte wel wat extra tijd, maar dan weet je ook dat het vers wordt gemaakt. Mijn escargots waren goed op smaak, de entrecote ook goed op orde. Om het vlees echt blue te krijgen had het wel enige voeten in de aarde. U bedoelt: doorbakken? Nee dus: als je er je vinger indrukt moet het nog "boe" zeggen. Oh, nu dat zal ik dan maar aan de kok vragen. Zo kwam het toch nog goed. Desserts ook goed, bij een wat beperkte keus.
wiskey .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Gister avond met vrienden daar gegeten, de bediening is niet goed op elkaar afgestemd, want nadat wij onze drankjes hadden besteld, kwam er ca 3 minuten later nog iemand om onze bestelling op te nemen, toen werd er gevraagd of we brood wilden hebben, en na ca. 20 minuten nog steeds geen brood maar wel ons hoofdmenu, wij hadden allemaal een hoofdgerecht en een dessert besteld .Na het toetje wilden wij afrekenen, en ziedaar het brood stond wel op de rekening, dat werd er wel weer afgehaald nadat wij hier een opmerking over hadden gemaakt. Verder vinden wij dat de prijs kwaliteit verhouding niet goed is, voor het eten wat je krijgt, betaal je relatief erg veel. Wij gaan hier niet meer terug komen.