De Lof der Zotheid

Breitnerlaan 84 2596 HD Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant De Lof der Zotheid

Zotheid in Benoordenhout

Bij Lof der Zotheid is het genieten tot je niet meer kunt. Je kunt hier terecht voor onder andere een heerlijk 3-gangen menu, gevuld met fijne seizoensgebonden ingrediënten, maar je kunt ook langskomen voor een gezellige borrel of een kop koffie in de middag. Voor elk moment en voor ieder wat wils! In de Haagse wijk Benoordenhout is dit een van de lekkerste eetcafés van de omgeving!

Meer informatie over restaurant De Lof der Zotheid

Maandag 17:00 - 23:30
Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 23:30
Zaterdag en Zondag 17:00 - 23:30

Duur
Erg rumoerig
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Afgelopen zaterdagavond hier met vrouw en zoon voor het eerst gegeten.
We hadden een tafeltje in een bijzaaltje, niet in de hoofdzaal.
Het was redelijk druk binnen en erg rumoerig. Daar zou je met een paar eenvoudige ingrepen snel verbetering in kunnen krijgen. Kennelijk is dat nog steeds niet gebeurd ?

Onze bestelling was recht toe en recht aan en kwam snel door, prima !
Ook de extra bestelling van een salade zat er meteen bij (in andere restaurants wordt deze vaak vergeten).
Bij een hoofdgerecht zit namelijk een heel klein schaaltje salade, erg weinig dus. Kosten ?
Vandaar de extra bestelling van een salade (wel bijbetalen natuurlijk).
Bij een hoofgerecht (hamburger van de week) zat zelfs geen portie groente/salade.
De prijs is, in verhouding wat je krijgt, aan de hoge kant. De bijbetaling voor een extra portie salade en een extra portie patat doet daar ook geen goed aan.

De menukaart in het restaurant is een andere dan op de website ? Hoe serieus neem je dan je eigen website en je gasten ? Dat kan toch veel beter !

De smaak van het eten was verder goed.
Goede wijnen te verkrijgen, ook op glas.
De extra bestelling van een portie patat liet erg lang op zich wachten, jammer ! Het eten was al (bijna) op.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Vanavond weer eens een keertje gegeten bij "De Lof."
Lekker, en gezellig. Vooraf een goed glas Primitovo en brood met smeerseltjes. Personeel had snel door dat mijn tafelgenoot en ik hier kwamen om gezellig te praten en lieten ons daarom met rust en kwamen alleen op ons teken informeren en bestelling opnemen. Goed zo!
Lekkere Gamba's gegeten, en Irish Coffee toe.
Helaas liet het weer het niet toe om buiten onder de nieuwe luifels en op het terras te eten. Volgende keer misschien.
Nicbel .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Gezellig buurt eetcafe waar we vriendelijk werden geholpen. Als voorgerecht was de gamba goed, maar de hert carpaccio vlakker dan gehoopt. De varkenshaas en rib-eye staan bijna standaard op het menu van eetcafes en waren ook hier een prima keuze. Zou de prijs van de voorgerechten paar euro laten dalen om prijs/kwaliteit beter in balans te brengen. Handige locatie, dus kom zeker nog eens terug.
M.P.C. K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
We hebben hier met een groep van 9 personen heerlijk gegeten. We kregen een tafel in een aparte ruimte wat erg prettig was. Een aantal personen nam als voorgerecht de carpaccio die bijzonder mals was. Ook de biologische kogelbiefstuk was goed medium gebakken. En de chocolade mousse als nagerecht maakte het geheel helemaal af. De bediening was snel en vriendelijk.
Marten F.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Lekkere, gezellige en snelle hap om de hoek bij restaurant de Lof der Zotheid. Saté-tje Varkenshaas en flesje Tempranillo, prima start om 2016 te beginnen.
LL T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Geen haute cuisine, maar altijd lekker eten van een voorspelbare kaart. Jammer dat mijn reservering via seatme niet opgemerkt was.
Echte buurtbistro.
Jeroen U.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Dit restaurant ligt in een mooie oude haagse wijk aan een mooie straat. We waren met twee families inclusief oudere en kleine kinderen en werden op een prima plek aan het raam neergezet. Door de hoge banken lekker privé en prima voor de kinderen. De bediening was vlot, vriendelijk en alert. Het eten was zeer lekker met een prachtige wijnkaart. De kinderen hielden het prima vol en met z'n allen hebben we een mooie maaltijd genoten!
Hannes S.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Ik heb zelden zo'n malse Rib Eye gegeten. Het restsurant was vol met ouders en jonge kinderen maar alhoewel ik alleen was werd ik uitstekend en snel bediend. Gewoon uitstekend. Ik reis veel voor mijn werk en ik schrijf zelden recensies maar deze vermelding vind ik zeer verdiend.
Valentijn25 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Komen al enkele jaren bij de lof der zotheid en ook dit keer was het eten prima en de bediening ok. Verwacht geen hoogstaande kwaliteit gerechten, maar als je daar op ingesteld bent is het prima. Gewoon een prima restaurant waar je erg gezellig zit met je tafelgenoten, zeker in de nisjes is het goed toeven.

Voor een snelle/simpele hap is het toch wel het enige/leukste restaurant in Benoordenhout.
Jaapdh .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Heerlijk snel gegeten. Ik had weinig tijd. Maar was graag langer blijven zitten. De spare ribstof die ik had als hoofdgerecht waren zeer goed bereid en hadden een heerlijke marinade.
NicoleM1974 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Geen bijzonder restaurant, maar voor deze prijs vond ik het eten boven verwachting goed. Een krabsalade met avocado vooraf was aardig, de kogelbiefstuk was prima met lekkere garnituur en het toetje van passievruchten crème was heerlijk. Een aanrader voor zomaar een avondje eten. En het is er niet voor niets altijd afgeladen vol.
Robemo .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Kom hier nu al jaren en nog nooit een recensie geschreven. Dat moet er maar eens van komen. Knap is, dat door de jaren heen de kwaliteit op hetzelfde hoge niveau is gebleven. Nog nooit heb ik er slecht gegeten. Het menu bestaat deels uit dezelfde vaste gerechten en deels uit wisselende gerechten. Door de tijd van alles van het menu gegeten. Je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt, omdat ze een brede keuze hebben. Ook wat de wijn betreft. Naast de prima huiswijn kun je ook jezelf verwennen met exquise wijnen die per glas worden verkocht. Slim! Het is er ook nog gezellig, of komt dat omdat ik altijd met gezellige mensen eet?
Hipenhot .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Wij eten hier vaker met onze 3 kinderen. Het is een heel kindvriendelijk restaurant, met kleurplaten als placemat. Onze kinderen vinden de spareribs echt heerlijk, ze vragen regelmatig: wanneer gaan we weer naar het restaurant met de spareribs? Zelf vind ik het leuk om wat anders van de kaart te proberen. Afgelopen zaterdag was dat hertenbiefstuk. Nu vind ik het de laatste tijd zeldzaam dat je ergens nog echt goed vlees krijgt, maar het blijft toch altijd weer jammer als het taai is. Zo ook de hertenbiefstuk. Jammer. Ik vind: of je haalt je vlees bij een hele goede leverancier, zodat je zeker weet dat het goed is, of je zet het niet op de kaart. Bovendien was de hertenbiefstuk op sommige plekken verbrand. Overigens waren de spareribs, zoals altijd prima hoor. Qua bediening zijn wij eigenlijk ook altijd enthousiast. Erg kindvriendelijk. Nu was een minpuntje, dat ik na de maaltijd benoemde dat de biefstuk verband was. Degene in de bediening reageerde meteen: dat is niet verbrand, dat is van de grill. Vond ik niet fijn overkomen. Het smaakte namelijk echt verbrand. Dat zei ik dus ook. Toen zei ze: dan had je het eerder moeten zeggen, dan had je een nieuwe gekregen. Daar ging het mij helemaal niet om. Ik snap dat zelf ook. Ik wilde alleen gewoon feedback geven, geen nieuwe. De reactie vond ik dus niet zo handig van haar, maar gelukkig werd het goed gemaakt door ons een kopje koffie aan te bieden. Zo simpel kan het zijn. Wij blijven fan van Lof der Zotheid en zullen er zeker weer komen. Dan is alles vast weer perfect!
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2013
Sinds jaar en dag zit Lof der Zotheid in 'mijn' buurtje. Men kijkt niet raar op van solotafels; de zaak barst uit z'n voegen van singe expats en andere min of meer zakelijke gasten. Het afficheert zich als een eetcafé, maar gaat voorbij de verwachtingen. Uitstekende wijnkaart, doorgaans creatieve voorgerechten gevolgd door iets minder uitbundige hoofdgerechten. Daar speelt men erg op veilig, zowel qua keuze van vlees of vis als bij de garnituren. Matige frites en sla moeten we echt niet meer willen op dit niveau. Een groot pluspunt qua keuze is dat de gerechten van het driegangenmenu ook per onderdeel zijn te bestellen, daar kunnen veel andere zaken ook eens aan denken. Bediening is correct en vriendelijk, maar moet af en toe oppassen niet teveel te socializen met de buurtbewoners en daarmee het contact met de rest van de zaak verliezen. Vriendelijke en warme inrichting, tikje aan de luxe-kant, hetgeen prima past in deze buurt.
Nils V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2013
Met onze drie kinderen heerlijk gegeten. De service was top en de sfeer was erg gezellig. De prijs/kwaliteit is hier uitstekend. Verrassend hoe vaak de seizoenskaart verandert, dus leuk om meer dan een paar keer per jaar terug te keren! Maar ook de vaste kaart met saté, rib-eye, gamba's of spareribs is echt top en biedt voor heel weinig geld een heerlijke maaltijd. De wijnkaart is bijzonder, en er staan altijd een aantal top wijnen open, die kunnen dan per glas besteld worden.
Indebs .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Wij komen hier nu al een aantal keren en waren t.n.t. erg tevreden.
Echter zaterdag j.l. liep het helemaal storm.
Wij hebben 35 minuten op het hoofdgerecht (na het voorgerecht) nadat we dit twee maal hadden gesignaleerd.
Men deelde mee dat de keuken de bestelling over het hoofd hadden gezien..! Slecht!
Later is uitgebreid excuses gemaakt en en koffie met avec werd aangeboden van de zaak.
Netjes en we komen zeker terug omdat het eten gewoon goed is.
NicoleM1974 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Met een stel vrienden hier gegeten op een zaterdagavond. De zaak zat vol en toch werden we vlot geholpen. Ik had eendeboutjes in groene curry met rijst en oosterse groenten. Prima te eten. Echt goed zijn ze in de basics: een goede biefstuk, saté en spareribs. Decor is niet helemaal mijn smaak. Bediening was uiterst vriendelijk en correct.
Kiki S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Vanaf de 1e dag komen wij hier heel erg graag. Het is 1 van de weinige restaurants in het Benoordenhout, maar dat maakt het er niet op dat de kwaliteit en/of service daarmee in het slop raken. Voor zowel mijzelf als mijn broer en de rest van onze familie, is het na ál die jaren nog steeds het restaurant bij uitstek waar wij onze verjaardagen vieren of "zomaar" spontaan gaan lunchen. Ikzelf ben sales & marketing manager van 3 restaurants, en ben zeer kritisch als het aankomt op service en kwaliteit, maar het Lof heeft nog nooit mis geslagen. De gerechten zijn niet van Michelin niveau, daar heb je de andere restaurants voor, maar elk gerecht is met liefde, kennis en finesse bereid. De service is geweldig, ook al kom je hier voor de 1e keer, zal je worden benaderd en behandeld alsof je kind aan huis bent. Vanavond hebben we met 12 pax heerlijk geborreld en gedineerd bij jullie voor mijn broers verjaardag, en, hoe cliché ;) iedereen was vol LoF! Dank jullie wel voor de heerlijke avond, Wouter voor je geweldige service, en UiteraarD komen wij snel weer terug! Kiki
Babette V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Hier kan je prima eten, weing spannende kaart, maar soms voldoen spareribs met patat gewoon. No-noinsense en lekker. De prijs voor een 3-gangen menu is goed. A la carte zijn de gerechten echter aan de dure kant gezien het culinaire niveau. Blijkbaar weinig concurrentie aan deze kant van de Raamweg. Personeel is vriendelijk en correct. Decor mag wel een up-grade krijgen.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Blijft betrouwbaar om vlot wat te eten. De huiskamer van Benoordenhout. Geen spectaculaire kaart, eerder traditioneel. Wel meestal goed en wanneer dat niet het geval is, zeg je dat gewoon. Wordt niet moeilijk over gedaan. Goede service door personeel. Wijnen wel wat aan de dure kant. Echt familie restaurant, inclusief rond rennende kinderen. Tafeltjes mogen wel wat ruimer worden opgesteld, maar misschien is het de bedoeling om weer senl te vertrekken na het eten