de Lingehoeve

Lingedijk 199 4163 LK Oosterwijk Nederland Kaart

Over het restaurant de Lingehoeve

Herberg Restaurant de Lingehoeve is levend schilderij. De karakteristieke boerderij heeft een unieke uitstraling dankzij de oude elementen en het sfeervol gestileerde interieur. In het restaurant serveren ze huisgemaakte gerechten, bijna alle ingrediënten zijn biologische streekproducten. Ieder seizoen zijn hier weer nieuwe smaken te ontdekken. Dankzij deze culinaire hoogstandjes en originele setting, worden hier ook veel huwelijken voltrokken. Daarnaast is er ook volop ruimte voor zakelijke bijeenkomsten.

Meer informatie over restaurant de Lingehoeve

• Kom je met de auto?
    Het restaurant is gevestigd in Oosterwijk, gemeente Leerdam. Volg de A15 en neem de afslag Leerdam.
  • : Ruime eigen parkeergelegenheid, ook voor touringcars.

Maandag geopend van 10.00 uur tot 17.00 uur.
Dinsdag t/m zondag van 10.00 tot 22.00 uur.

Jouw recensie over het restaurant de Lingehoeve

Leo L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Mooie ambiance,vriendelijke bediening. Wel vreemd dat je bij de gerechten apart moet betalen voor frites of aardappeltjes en de mayonaise ook apart wordt berekend!!!
mchvangenderen .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Prima lunch gehad, jammer dat de tonijn op was. Verder was alles smakelijk, vriendelijke bediening ook.
Locatie onder aan de dijk is heel mooi.
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Gezellige warme lokatie. Smakelijk gegeten
rosanne K.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Zeer goed! Gezellig restaurant, leuk aangekleed en goede sfeer. Eten was goed. Er werd alles aan gedaan om het ons naar de zin te maken. Een gezellige avond????!
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Mooie locatie-vooral in de zomer vanwege de tuin achter
Leanne K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Super locatie! Het eten was meer dan heerlijk. Echt genieten een aanrader om samen met je partner of familie of zakelijk te eten!
E B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Ons 40-jarig huwelijk gevierd in De hooiberg van De Lingehoeve. Alles perfect georganiseerd en alles was bespreekbaar. Het buffet was top en de volgende ochtend het ontbijt keurig verzorgd en lekker. De bediening zeer attent. Wij vonden de locatie helemaal geweldig. Een aanrader als je van een dergelijke sfeer houdt!
Ben K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Ingang moeilijk te vinden. Kwamen naar aanleiding van de AH actie en vonden de keuze zeer beperkt. Een pompoensoep vooraf, hoofdgerecht keuze uit een vegetarische pie of spareribs. Bijgeleverde groenten waren niet gaar en de "'frietjes"' waren slap. Nagerecht een brownie. Jammer had beter gekund. Voor het boeken op site gekeken en werd er een ander menu aangeboden.
Marjan O.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Eten was prima (spareribs zijn heerlijk) en bediening aardig. Alleen jammer dat we binnen een uur al aan het dessert zaten.
Dessert was een heerlijke brownie maar het was een te groot stuk voor een toetje. De helft was genoeg evt met een bolletje ijs erbij.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
heerlijk gegeten en heel gezellig echt een aanrader voor mensen die van gezelligheid houden,voorkant is prachtig verbouwd
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Wij hebben met een groep van 20 personen gegeten en gekozen voor 3 gangen shared dining. Vooraf keurig contact over onze wensen, die ook allemaal goed zijn ingevuld! Top! Het restaurant is gezellig ingericht, sfeervol. Ons aperitiefje konden we in een leuk en gezellig zitgedeelte nuttigen, zeer fijn. De bediening was zeer correct en attent. De twee wat jongere kinderen wilden liever spareribs dan shared dining, geen probleem, ze kregen erg lekkere spareribs! Van de kleine voorgerechtjes was de carpaccio erg goed, ook het soepje was zeer smaakvol. Bij de hoofdgerechtjes hadden we o.a. een heerlijk black angus burgertje, maar de zalm en kipsate waren ook zo op. Kortom, we hebben genoten en komen zeker terug!
jan willem S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Bitterballen besteld :7 voor 4 personen,
handig he.
Vooraf; plankje worst/ham/kaas...was lekker.
Hoogdgerecht: 4 x sate.
We kregen 1 stokje + 1 stukje quiche ( hard en droog, hoort er toch ook niet bij) 1 stukje kroepoek en een paar groene blasdjes op het bord. € 14 pp
Ieder een zakje vette friet in de schil
€ 3, 75 pp.
Wij waren de enige gasten.
De bedieining werd gedaan door een mevrouw met een tshirt aan vol vetvlekken.
Rekening € 140.
Conclusie: Leuk van buiten....zeer slect van binnen
Jorge N.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Eten was goed, romantische sfeer.
De bediening was ver onder de maat niet representatief.
schiwa12 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
het eten vond ik erg tegenvallen
ivm mijn dieet had ik erg weinig eten en er zat geen broodje bij
uiteindelijk heb ik alleen carpaccio op en 3 stukjes kippendij op
de groente en friet die erbij geserveerd was heb ik niet gegeten waren niet lekker
het dessert vd chef 3 bolletjes ijs met slagroom en paar stukjes aardbei en
klein glaasje advocaat
al met al niet echt culinair
ivm het kleine portie vlees kreeg ik een glas wijn aangeboden. Dat vond ik zeer netjes
IEA W.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
op basis van heel hoog cijfer en hoofdzakelijk zeer positieve recensies gaan eten, maar zo'n deceptie dat ik een iens-account aangemaakt heb om een recensie achter te kunnen laten, zodat het in mijn ogen onterecht hoge cijfer wat zakt..

gekozen voor 1) brood met smeersels: 2 stukjes taai brood pp met smakeloze smeersels. voor 6 euro toch echt veel meer verwacht. 2) soep van de dag (dit zou kippensoep zijn): flauwe bouillon met serieus 1 stukje kip erin en voor de rest een handje taugé. 3) spareribs met huisgemaakte friet en een groentetaartje. eerlijk is eerlijk, dit was lekker, hoewel niet bijzonder. 4) na héél lang wachten en uiteindelijk zelf maar om de dessertkaart vragen chocolademousse met chocoladetaart en chocoladeijs: taart was hetzelfde als de mousse, maar dan even in de koelkast opgestijfd en met een bodem eronder..

verder met veel pijn en moeite 3 glaasjes drinken gehad, bediening had het drukker met katten wegjagen dan met ons, en laat je niet wijsmaken dat, zoals de kaart belooft, alle ingrediënten en gerechten echt vers zijn, want veel komt gewoon uit een pakje.

Tip: absoluut niet heengaan!!
Arina U.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Het eten was echt super, we hebben er van genoten in een sfeervol, gezellig restaurant met vriendelijk en gezellige bediening. Ga zo door!!
A. V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
fantastisch restaurant, eten overheerlijk en het personeel was erg attent, aardig en heel behulpzaam.
gezellige lokatie.
pierre V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Daar wij dicht in de buurt wonen van de Lingehoeve en deze een cijfer van 9,1 scoorden brachten wij met een hoge verwachting een bezoek aan deze locatie. Op het moment van ons bezoek was er ook een feest aan de gang in een andere ruimte waardoor er waarschijnlijk een oproep kracht was ingehuurd, die toch ietwat kortaf was en er niet zoveel zin in had om te werken op zondagavond. Nadat we onze drank hadden besteld, dames hadden een fles witte wijn besteld welke zomaar plomp verloren op tafel werd gezet zonder de fles te openen en in te schenken en ook nog zonder wijnkoeler die kregen we een half uur later pas. Hierna ruim 50 minuten moeten wachten op ons voorgerecht, tussentijds is er niets gevraagd aangaande een eventueel broodmandje en/of een flesje water tijdens het eten. Bij het uitserveren van het dessert werd er dan eindelijk gevraagd of we nog iets wenste te drinken, terwijl de glazen al redelijk lang leeg stonden, dit hebben we dus maar vriendelijk afgeslagen. Al met al en ondanks dat we hier waren met de AH bon kan ik niet begrijpen dat de Lingehoeve zo goed aangeschreven staat, of wij hebben het gewoon heel slecht getroffen!!! Hierna met piepende bandjes snel naar huis gereden voor een lekkere kop koffie.
Riny I.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Afgelopen zaterdag sharing diner met mijn vriendinnen. Heerlijk gegeten en wat een leuke locatie. De bediening was super vriendelijk, wij komen zeker nog een keer terug.
kees B.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
wij zijn met 8 personen wezen eten afgelopen zaterdag ,bij binnenkomst voelde je al de gezelligheid ,alles even mooi ,en zeker de voorkamer waar we gezelig een tafel hadden ,we namen allemaal een ander gerecht van de uitgebreide kaart ,maar we werden verrast door mooie en lekkere voorgerechten ,en vooral mijn buurvrouw die vegatarisch is die had de warme peer met geitenkaas,ze was verrukt.daarna kwam de hoofdgerechten de zalm was perfeckt en de kippendyen was ook heerlijk met echte huisgemaakte friet een aanrader voor iedereen .mijn zoon had de black angus burger ,hij wil wel elke week terug komen zo lekker vond hij het ,wij danken u zeer voor de geslaagde avond en we raden u bij iedereen aan kees braven