De Lindenhof

Beulakerweg 77 8355 AC Giethoorn Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Lindenhof

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Holle Bolle Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Voorafgaand aan onze vakantie door mijn partner verrast met diner. Na de aperitiefjes voldeden ook ons 4 gangen diner en wijnarrangement ruimschoots aan onze verwachtingen. Bij het ontbijt stonden onze glazen verse jus d'orange al gereed, daarna volgde een ontbijt van 12 gerechtjes, verrassend en erg lekker. Al met al een zeer geslaagde verrassing in een plezierige en rustige omgeving.
Conny Z.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
We hadden iets te vieren zondagavond,met hoge verwachtingen van een 2 sterrenrestaurant liepen we naar de entree. Op tijd aanwezig maar we stonden helaas voor een gesloten deur. Dat was iets minder prettig binnenkomen. Dat was nu geduldig wachten tot we binnengelaten werden.
Het interieur zag er voor ons niet sfeervol genoeg uit. De gordijnen waren te lang en verkreukeld, zodat ze niet mooi hingen. Er stond een nep bloemstuk in de vensterbank. Ook waren er net iets te veel goudkleurige elementen, dat oogde een beetje oubollig. De grote ronde tafel bij het raam daarentegen was wel prettig om aan te eten. Ook op de lege tafels was de boter al aanwezig, iets minder smakelijk, omdat er een aantal fruitvliegjes en vliegen op bezoek kwamen die avond.
Het personeel was vriendelijk, formeel en correct. Alles werd in een prettig tempo geserveerd. Op de site werd aangeven dat het 4-gangen menu aan de tafel zou worden verteld. Dit is niet gebeurd en daar hebben we zelf ook geen initiatief getoond door het zelf te vragen. Het bleef dus een verrassing. Niet erg, het viel ons alleen op.

Er werden veel visgerechten geserveerd bij dit verrassingsmenu. Uiteraard waren alle gerechten stuk voor stuk een mooi plaatje om te zien, de meeste gerechten waren iets te fris-ziltig. Zelfs tot aan het dessert voerde deze smaak de boventoon. Jammer.
We hebben al een paar keer bij een sterrenrestaurant gegeten, van 1 ster tot 3 sterren en kunnen dan ook een vergelijking maken in beleving, service en smaaksensatie. Ik miste de verrassende smaken en textuur in de gerechten. Qua beleving vonden we het niet een 2 ster waardig restaurant. Er werd niet gevraagd of we iets lekkers bij de koffie of thee wilde hebben, er werd uitgepakt met veel soorten zoetigheid. Dit bleef grotendeels liggen. Wel was dit een groot bedrag op de rekening voor eigenlijk maar 1 kopje thee en koffie.
We komen hier niet meer terug. De Lindenhof heeft op alle drie de onderdelen niet voldaan aan onze verwachtingen.
Lilian91 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Afgelopen weekend gegeten bij De Lindenhof. Wij kozen voor het 8-gangen menu "Martins Ziel & Zaligheid". Eerst een aantal amuses, gevolgd door de verschillende gangen. Een paar amuses waren goed van smaak, maar voornamelijk gewoontjes, evenals de opmaak. De eerste 3 gangen waren goed van smaak en redelijk verfijnd. De zwezerik en ijsselrund grof en lomp opgemaakt (zou ik thuis niet eens zo doen). Hetzelfde was het geval bij de desserts; niet bijzonder van smaak (slecht ijs en geen reactie na het aangeven hiervan bij de bediening) en gewoon geen gerechten die je in een sterrenzaak verwacht, laat staan een zaak met 2 sterren! Dit was het gevoel wat we de hele avond hadden: op zich lekkere gerechten, maar absoluut geen sterren waard. We hebben door het hele land al in veel sterrenrestaurants gegeten en nog nooit een teleurstellende ervaring gehad, tot nu bij De Lindenhof. Dit terwijl de rekening verreweg het hoogste was in vergelijking met al die andere keren.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Onverwacht een reservering gemaakt bij De Lindenhof waar ik vroeger veel vaker kwam, maar door een langdurig verblijf in het buitenland was dat een beetje verwaterd. De ontvangst door Marjan de Jong was hartelijk en professioneel. Wachten in de zon, op het mooie terras met een heerlijke champagne, is geen straf. Al snel kwamen er drie amuses die aangaven op wel niveau hier wordt gekookt. We bestelden het 4 gangen Lindenhof-menu, omdat mijn ervaring is dat dit voor mij de juiste hoeveelheid is. Een echte aanrader. Voor mij was het stukje IJsselrund een absolute topper, maar ook de dorade was van grote klasse.
Ik ben een heel grote fan van Martin Kruithof en Marjan de Jonge en zal dat altijd blijven. Zij hebben samen met Jonnie Boer en Jan-Jacob Boerma de regio culinair op de kaart gezet. Zelfs de regio Amsterdam is daar jaloers op. Toch heb ik de indruk dat de vernieuwing bij hen een beetje achterblijft ten opzichte van andere sterrenrestaurants. Dat kan perceptie zijn of zelfs een bewuste keuze, maar ik zou een beetje vernieuwing door toevoeging van wat oosterse smaken niet vervelend vinden.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Op een mooie zonnige dag waren bij de Lindenhof. We hadden de eer om door Giethoorn gevaren te worden door de Chef zelf. Een zeer toegankelijke man met een puur karakter, passie en gevoel voor humor.
Met een team van vijf man worden de mooiste gerechten gemaakt. De bediening was uitstekend en de sommelier een kenner met goed smaak.
Een verrassing aan amuses was de start van een bijzonder avond. De gerechten, vis, lam ed waren goed van smaak en mooi qua opmaak. Dessert volgens het plaatje. Complimenten voor de mooie uitgebreide kaaswagen.
De gehele avond zijn er prachtige wijnen geserveerd die uitstekend paste bij de gerechten (er zat bij ons een kenner aan tafel).

Omdat wij bleven slapen hadden we het genoegen om het 14gangen ontbijt (zonder wijn....;)) was een ware sensatie. Nog nooit zo'n ontbijt gehad, heel bijzonder. 14 gangen zijn eigenlijk 14 hapjes, waar je een uur over doet.

Te veel om op te noemen. Echt super genoten!
Omdat we dit niet vaak doen, blijft het bijzonder. Een waar feest!
Nic T.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Zeer mooie locatie, ontvangst in de prachtige tuin met heerlijke en verrassende amuses onder het genot van een heerlijke champagne en lekkere alcohol vrije alternatieven. De lunch met rode Mul, kabeljauw en heerlijke ree en het zeer verrassende rabarber dessert was erg lekker. Aardige en niet te formele bediening. We hebben genoten.
Marlon B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Het Robijnen huwelijk van onze ouders bracht ons naar dit paradijs van smaken. Slapen en eten compleet ervaren op deze plek. Goed en vriendelijk zijn we ontvangen. De suites zijn modern ingericht en het voelde er aangenaam & huiselijk aan. Ook voor onze kleinste (dochter 1,5 jr.) is goed gezorgd: een goed hotelbedje i.c.m. onze babyfoon stelde ons gerust voor het diner. Nadat de kleine meid in slaap gevallen was, begaven we ons naar het restaurant. Daar zijn welkom geheten door gastvrouw Marjan (echtgenote van sterrenchef Martin)...de keuze op het menu viel op "Martins ziel & zaligheid". De wijnen daarbij waren subliem van smaak en zeer goed afgestemd op de gerechten. Echtwaar: er werd ons een opera gekookt die klonk tot in de hemel en het zaaide een smakenzee die voerde naar Het paradijs!...De volgende morgen ook ontbeten. Nu kan ik vertellen nooit zo heerlijk ontbeten te hebben. Puntje: de moderne inrichting van de suites keert niet terug in het restaurant, dat juist klassiek is ingericht...een beetje verwarrend.
Verder complimenten aan de bediening: familiair, jong, attent, vriendelijk, behulpzaam en wetenschap van smaak en proeven.
Theo L.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Wij zijn hier met zijn vieren wezen dineren was top we hebben in de loop der jaren al vele sterren restaurants mogen bezoeken in binnen en buitenland wat voor de beoordeling altijd ieders persoonlijke smaak belangrijk is nu zouden wij deze keuken als klassiek Frans willen beschrijven waar de gerechten nog echte natuurlijke smaken hebben en niet over de Hill, we hebben 5 gangen gegeten met verschillende voorgerechten eerst de amuses zeer verassend en vol van smaak daarna hadden we verschillende voorgerechten waar de langoustines en de Coquilles absoluut van een topniveau waren net als het hoofdgerecht Ree met dikke frieten een fantastisch stuk vlees desserts warm vers fruit met vanille ijs mooi opgediend en goed op smaak we hadden een wijn arrangement geboekt prima wijnen mooie structuren bij de gerechten was er dan niets op of aan te merken nou ja eigenlijk niet maar we vonden de gerookte zalm iets te veel rook smaak en de Rode wijn iets te koud hebben deze later op kamertemperatuur gebracht verder was de service van het nivo wat bij een 2 sterren restaurant hoort zeer vriendelijk echt een aanrader en wij hopen er zeker terug te komen
RoccoDeSommelier .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Leuk restaurant in de uithoeken van Nederland :) oude boerderij met veel sfeer. Niet te groot, knus en warm ingericht. Het eten was goed, veel variatie in de gerechten. Een mooi pallet van smaken inclusief de wijnen, die verrassend waren en goed pasten. De service kon professioneler, de bediening was vrij jong en wat 'lomp'. Dit doet wel afbreuk aan de totaal ervaring.
Anne-Greth V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Dit restaurant is niet voor niets de nummer 6 van Nederland en twee michelin sterren rijk. Je geeft cijfers naar verhouding van wat je mag verwachten en die verwachtingen waren dus erg hoog, maar ze hebben de 10en verdiend want we hadden niets aan te merken.
Het restaurant heeft een warme, gezellige sfeer en de tafeltjes staan niet te dicht op elkaar. De fauteills zaten bijzonder goed en op de achtergrond stond fijne muziek op.
In de bediening liepen twee jonge mensen. Beide vriendelijke en netjes. We zaten nooit zonder drinken en zodra iets leeg was werd het van tafel gehaald.
We hadden het 5-gangen menu van DiningCity. Mijn man koos voor een bijpassend wijnarrangement. Voor de eerste gang kregen we 6 amuses. Het hoonrtje van wakame met zalm en sesam was wel erg lekker, maar alles was weer zo anders van smaak dat nauwelijks te kiezen valt. De eerste gang werd voorafgegaan door een bouillon van ree en een broodje. Als eerste gang kregen we een zoetzure salade met lauwwarme kreeft. Daarna volgde kabeljauw met dashi, beukenzwammetjes, aubergine en glasnoodles. Als derde gang hadden we rode mul met pompoen, macadamia en kreeftenschuim. Als vierde gang canneloni gevuld met sucade, wortel, witlof, eekhoorntjesbrood, een creme van knolselderij en jus. Waren de eerste gangen heerlijk, dit vond ik wel helemaal top. Voordat het nagerecht kwam eerst even een frisje in de vorm van een amuse van dillegranité, komkommer en ijs van Griekse yoghurt. Ik was verrast door de smaak. Het nagerecht zat in een hoog cocktailglas en bestond uit mokka bluf, epresso granite en gecaramellisseerde amandel. Natuurlijk sloten we een perfect diner af met koffie en thee en ook hier maken ze een feestje van met hun friandises: koffiekaramel, drie verschillende bonbonnetjes, truffels en heel leuk gedaan we mochten nog een koekje uit de koektrommel kiezen.
De twee uur die wij hier voor moesten rijden is het meer dan waard!
Sven R.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
We hebben hier met 4 personen gegeten.

Het pand/de locatie zijn echt prachtig. Met name ook de achtertuin is erg mooi. En daarnaast is de aankleding binnen erg mooi en sjiek, wat je verwacht bij een dergelijk restaurant.

De ontvangst was vriendelijk, maar niet heel hartelijk. En dit zette wat ons betreft beetje de toon voor de rest van de avond.

Het eten vonden wij al met al wat tegenvallen. Het is allemaal erg klassiek en ik zou bijna zeggen daardoor wat 'gewoontjes'. Het is lekker, maar er was eigenlijk geen moment waarop wij echt merkten dat dit een restaurant is dat uitstijgt boven het gemiddelde.

We hebben eerder gegeten bij Chapeau en FG, alwaar we eigenlijk continue verrast werden. En dat gevoel hebben we bij de Lindenhof niet 1 keer gehad.

Dus ons gevoel aan het eind van de avond was hetzelfde als bij aanvang... Ok/goed, maar niet bijzonder.
RD77 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
In het kader van de Heerlijk restaurantweek hier gegeten. We hadden positieve verwachtingen na het bezoeken van andere (sterren) restaurants in dit kader. Helaas bleef De Lindenhof ver achter. Het eten was weinig verrassend maar voor een aanbieding zeer zeker niet slecht. Het was met name de zeer timide, niet gepassioneerde en veel te jonge bediening die het geheel niet beter maakte. We wisten wel wat er op ons bord lag maar van enige toegewijde uitleg was geen sprake. Het werd op tafel gezet en dat was het. Eten hoort een beleving te zijn maar dat was hier totaal niet het geval. Jammer, een gemiste kans.
Harriet K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
leuke avond gehad bij de lindenhof. mooie degelijke inrichting, ruime tafel, heerlijke wijnglazen. prima avond. toch een kanttekening bij wat we zien gebeuren: het werkt prima als je voor een meer gangen verrassingsmenu kiest. kies je echter gewoon een voor- en hoofdgerecht, dan merk je dat je toch in het totaal-concept wordt meegezogen: veel 'extra' voor-en nagerechten waar we niet om hebben gevraagd, maar die natuurlijk zijn verdisconteerd in de (te) hoge prijzen voor het voor- en hoofdgerecht. de gerechten zelf waren goed van kwaliteit qua ingredienten, maar ook hier gebied de eerlijkheid te zeggen dat ze culinair gezien niet veel om het lijf hadden. een plak foie gras op een bord is zonder culinaire toevoeging al snel lekker, net zoals kreeftjes met foie gras en sla in een jus die erg veel weg had van de soep die we overigens ook ongevraagd tussendoor kregen. leuk voor mensen die veel gangen willen als verrassingsmenu. niet geschikt als a la carte restaurant voor bourgondiers.
Alie Y.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Tijdens de fijnproefdagen heerlijk gegeten bij de lindenhof. Spannende amuses, smaakvolle soep, prima gerookte zalm, speciaal bereide kwartel en malse eend. Het toetje was een explosie aan smaken, zalig. De wijn die geserveerd werd bij de gerechten top. De koffie werd geserveerd met fantastische lekkernijen.

Opvallend deze avond was dat het personeel niet allemaal dezelfde service hanteerde, die je verwacht bij een tweesterrenrestaurant. Mogelijk nog in opleiding?

wat betreft de ambiance, deze is sfeervol oudhollands . Maar ik kan mij voorstellen dat dit niet bij iedereen in de smaak valt.
Jeroen_79 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Na een hartelijke ontvangst en heerlijk aperitief hadden gekozen voor het 8 gangen menu. De amuses, gerechten en wijnen allemaal even heerlijk. Alleen een toetje met groenten is niet helemaal ons "ding". Aangezien wij heerlijk hadden genoten van de lekkere wijnen en er geen taxi te krijgen was bood Martin aan om een naar het Hotel te brengen. Dit gebeurde in onze eigen auto en zijn vrouw reed achter ons aan! Wat een service, waar kom je dat nog tegen? Al met al een zeer geslaagde avond!!!
Paddy2 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Het 4 gangen menu "De Lindenhof" was echt te weinig. Naderhand thuis nog toastjes gegeten. De kwaliteit van het eten was goed, maar is beter geweest, en was ook niet vernieuwend. De amuses zijn al jaren het zelfde.
Dolf70 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Prachtige tuin en pand. Inrichting wel wat gedateerd.
Eten is goed maar niet overtuigend. Eet met regelmaat in betere zaken maar miste duidelijk wat spanning en overtuiging in de gerechten. Wel een overdaad aan amuses en lekkers bij de koffie maar dat mag ook gezien de prijzen.
De prijzen zijn overigens fors en ik heb geen moeite met dat gegeven maar de relatie prijs kwaliteit vonden wij niet hoger dan een 6.
Een plus is de ligging en de prachtige tuin.
Joorb .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Heerlijk gegeten, de zachtste kabeljauw, fijnste zalm, en inderdaad heel fijne amuses. Ook het notensoepje vond ik een feest, evenals de zachte caramel bij de koffie, heel bijzonder en van hoge kwaliteit. Maar de gastvrijheid en ontzorging van de was onder de maat: terwijl het restaurant bruiste van de gezelligheid aan de achterzijde zaten wij uiteindelijk moederziel alleen aan de voorzijde in de herrie van de keuken. Pas na ons rechtstreekse verzoek (eerdere hints werd aan voorbijgegaan) mochten wij alsnog de achtertuin in, voor ons dessert en de koffie. Niet van harte overigens. Jammer hoor, we hadden dan wel een arrangement van Diningcity, maar hadden niet verwacht dat daar ook een tweederangs behandeling bij hoorde.
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Toch wat teleurstellend allemaal. Wat mij betreft verdienen ze de tweede ster niet. Het eten was goed, maar niet heel spannend. De service vond ik onder de maat. Toen we 15 minuten te vroeg aankwamen bij het restaurant (het was een heel eind rijden), was de deur nog op slot. Het duurde even voordat we opgemerkt werden. De toelichting van de gerechten ging grotendeels aan ons voorbij, omdat de dame die onze tafel serveerde heel slecht te verstaan was. Er zat een stuk kurk in mijn champagne glas. Allemaal dingen die niet heel erg zijn, maar die niet passen bij een restaurant met twee sterren.
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
We hadden hier een lazy sunday arrangement geboekt. Onderdeel hiervan is een 4 gangen verrassingsmenu. Voordat we hieraan toe waren, werden we getrakteerd op zeven (!) amuses, waarbij ik de gekaramelliseerde tomaat en de bitterbal van pittige rijst er uit vond springen.
Het menu bestond uit een salade van lauwwarme kreeft, zeetong met tomaat, IJsselrund met gekaramelliseerde witlof en friet en als laatste gang een dessert van mokka met espresso, whiskey en karamel.
Stuk voor stuk heerlijke gerechten, waarbij opvalt dat de borden (in tegenstelling tot wat je regelmatig ziet) niet van al te veel liflafjes zijn voorzien: de opmaak beperkt zich tot de essentie van de gerechten en dat zorgt ervoor dat je je daarop goed kunt concentreren.
De bediening is vlot, attent en correct. De door de sommelier bij de gerechten gekozen wijnen bevielen uitstekend.
Het meubilair is comfortabel en de tafels staan niet te dicht op elkaar.
Het arrangement bevatte verder een overnachting in een prachtige suite en de volgende ochtend: geen ontbijtbuffet, maar 10 verse gerechten die rechtstreeks uit de keuken worden uitgeserveerd. Kortom, dit was genieten en voor herhaling vatbaar.