De Lindehof

Beekstraat 1 5671 CS Nuenen Nederland Kaart

Over restaurant De Lindehof

Soenil Bahadoers smaakclimax

Chef-kok Soenil Bahadoer belichaamt zijn restaurant De Lindehof. Zijn passie voor het koken proef je in geïnspireerde gerechten. Een reeks aan kleine hapjes bouwt op naar een ware smaakclimax. De gastvrijheid en het plezier van de keuken heeft hij van huis meegenomen. Iedereen is welkom en zo voelt het ook in deze warme en gezellige omgeving.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Lindehof

Maandag
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag
- Lunch 12:00 - 14:00 (m.u.v. zaterdag)

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Uitmuntend
9,6
9,2
David B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Met z'n vieren op zondag geluncht bij deze smaakkunstenaar en zijn enthousiaste brigade. Ondanks het hoge niveau van de gerechten straalt de zaak in vergelijking met soortgelijke restaurants een zekere informaliteit uit. Het heeft wel wat. Een onophoudelijke toevoer van amuses (bites volgens de bediening); creatief en zonder uitzondering bijzonder smakelijk. Daarna zes gangen toque blanche. Heel verrassend allemaal, met inderdaad smaken die je niet vaak tegenkomt. Niet in deze categorie restaurants of überhaupt niet. Daarvoor verdient De Lindehof een groot compliment. Moeilijk te zeggen wat er bovenuit sprong, want alles was heerlijk. Ik noem dan toch de patrijs met een mooie jus met diepte. Zal ik nog iets over de Baltische sommelier zeggen? Wat een talent, op meerdere fronten. En is het bon ton om te beweren dat het bedrag op de rekening ons meeviel?
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Je kunt van Soenil Bahadoer zeggen wat je wilt, maar hij is in elk geval heel origineel. Gerechten die bij hem op de menukaart staan, vind je nergens anders. De meeste gerechten hebben een 'spicy touch', een pittig accent dat echter nooit de andere smaken overheerst. Wie dat kan, is een echte kookkunstenaar. Je proeft dat hij zijn inspiratie overal in de wereld opdoet. Zo serveert hij bijvoorbeeld bij een smakelijk stukje wagyu-rund een onvervalst Grieks broodje gyros met tzatziki. Je moet maar lef hebben.
Een zes-gangen menu is in dit restaurant een belevenis. Als het voorgerecht met krab wordt binnengebracht, hebben we overigens al een lawine van heerlijke amuses achter de rug. Alle gerechten zijn moeite waard, van de inktvis gevuld met aubergine tot en met de variaties met kersen als dessert. Het is allemaal voortreffelijk van smaak en van variatie.
De bediening is ongedwongen, wat voor een restaurant van dit niveau een verademing is. De sommelier, Martijn Struijk, kiest prima wijnen uit: alle geselecteerde wijnen passen uitstekend bij de gerechten. Zijn collega sommelier Edgaras Rasminas, die ons bedient, zou ons het liefst in het Engels toespreken – hij woonde namelijk jarenlang in Engeland - maar als hij langzaam praat dan is zijn Nederlands goed te verstaan. De rekening noemt hij nogal ironisch "the damage". En vergeet hem vooral niet te vragen of hij de drankenwagen met kermiseffecten wil demonstreren. Dat vindt hij leuk. En wij ook.
Van de inrichting van het restaurant zijn we niet onder de indruk. Het is een beetje van dit en dat, van alles wat. Smaken verschillen natuurlijk, maar als wij het voor het zeggen hadden dan ging er iemand met artistiek gevoel aan de slag om meer eenheid en een warmere sfeer te creëren. Misschien moet de chefkok zich ook eens met het interieur bezig houden.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Wat hebben we een geweldige avond gehad aan de Chef's Table. Heerlijke amuses, geweldige gerechten met bijzondere combinaties en perfecte bijpassende wijnen. En dat terwijl je op de eerste rang zit in de keuken en iedereen is ontzettend gastvrij. Onder andere langoustine op 2 manieren bereid (de gebrande langoustine was echt prefect), diverse bereidingen van lam en Noordzee krab, en tussendoor nog genieten van allerlei kleine hapjes die Soenil ons liet proeven (wat was de coquille geweldig lekker). We zullen nog lang nagenieten van deze topavond, bedankt Soenil en team!
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Absolute wereldtop

We komen al jaren in dit restaurant. Bij binnenkomst wordt je altijd hartelijk welkom geheten door Soenil de chefkok en eigenaar. Hij is zo toegankelijk, dat maken we wel eens anders mee bij andere restaurants. Ook de hele brigade maakt een gemotiveerde maar niet gestresde indruk. Iedere keer als we weer komen, passeren er een grote hoeveelheid amuses en gerechten die werkelijk onbeschrijfelijk lekker zijn én een lust voor het oog. De wijnen worden hier op geheel eigen wijze geserveerd door sommelier Edgar. Je moet houden van zijn stijl, maar wij vinden het fantastisch om te zien hoe deze jongen met zoveel verstand van zaken met vol enthousiasme je glazen de hele avond gevuld houdt met fantastische wijnen. Ook de rest van het personeel is heel goed. Er wordt binnen de bediening ook wel gewerkt met mensen die nog in opleiding zijn, deze laten een enkele keer een klein steekje vallen, wat natuurlijk eigenlijk op dit niveau niet mag, maar een kniesoor die daar op let.
Vorige maand waren we hier met een gezelschap van 16 personen. Ook zo'n grote groep was geen enkel probleem en ook deze avond was een grote aaneenschakeling van culinaire hoogtepunten.
Soenil en brigade ga zo door, wij zullen hier zeker nog met grote regelmaat terugkomen!

Ps: Ook dieetwensen zijn hier geen enkel probleem. Wij plagen ze wel eens met zeer complexe en uitgebreide wensen, maar deze worden altijd perfect uitgevoerd!
MBerendse .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Op zondagavond een 6-gangen diner bij Soenil. Nav ons net afgesloten huwelijk. Prachtige gerechten, met voorafgaand heerlijke amuses, waar geen eind aan leek te komen. De bonbon van witte chocolade met bloody Mary was fantastisch. Alles wordt prachtig geserveerd, met oog voor detail. Tijd tussen de gerechten was perfect. De wijnen waren echt super, mooie bijzondere wijnen.

Bij binnenkomst doet Soenil de deur open om je te begroeten met je naam. Op zich een hele leuke binnenkomer, waar het dat hij dit, in mijn beleving, zeer overdreven doet. Tevens bij de tafel aangekomen is het 'He guys' en ander populair taalgebruik waarmee hij wel tegen je praat maar geen contact maakt. Hij straalt uit dat wij als gasten het fantastisch moeten vinden dat we in zijn restaurant kunnen eten (wat uiteraard ook zo was) ipv een meer bescheiden houding waarin 'wij gaan jullie een fantastische avond bezorgen' meer op de plaats is.

Een van de sommeliers maakt op dezelfde populaire wijze contact, met veel flauwe grapjes, die overigens bij elke tafel hetzelfde zijn en zo hard dat wij ze steeds opnieuw hoorde.
Bij de 5de gang kregen wij erg weinig wijn ingeschonken, zonder uitleg over de wijn. Toen we later een extra glas wilde bestellen, bleek deze wijn op te zijn, waardoor we ook ontdekte waarom er zo weinig was ingeschonken. Hiervoor uiteraard excuses van de sommelier. Het zou een misverstand zijn, in mijn ogen een vreemd misverstand in een restaurant van dit niveau.

Een prachtige locatie, met een een chef-kok die echt fantastisch kan koken, ware schilderijen op het bord! Ik ben van mening ben dat bediening / contact maken en de visie 'ik doe er alles aan om het mijn gasten naar de zin te maken' net zo belangrijk is als de gerechten die je uitserveert. Dat heb ik gemist.

Samuraiconnaisseur Y.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
De lindehof is bij uitstek ons favoriete restaurant en dat is niet zonder reden. Al bij binnenkomst word je in de watten gelegd op een manier die ik in nog geen ander michelinster restaurant heb mogen ervaren: een charismatische hartelijkheid gecombineerd met zeer professionele service! Er wordt standaard een klein bijzettafeltje gehaald voor de handtas van mijn wederhelft en bij kortstondig verlaten van de tafel wordt de tafel afgeveegd en de servet netjes over de armleuning neergelegd; zelfs wordt de toiletdeur opengehouden voor de dames.

Wat betreft het eten daar kunnen we kort over zijn: fenomenaal. Het mooie van de kookkunst van Soenil is dat hij je met ieder gerecht, zelfs iedere hap wil laten verrassen. De basis is de Franse keuken, maar daar komt altijd een exotische invloed doorheen geknald. En het knallen bedoelen we letterlijk: het zijn echte smaakexplosies die je beleeft waar de passie vanaf spat. Of het nu het gebruik is van een bijzondere Japanse miso, of de inmiddels befaamde amuse van witte chocolade en een altijd varierend ingredient.

Last but not least een vermelding voor sommelier/gastheer/entertainer: Eddy. Voor ons is hij een waardevol en onmisbaar onderdeel van de Lindehof, zonder Eddy is de Lindehof simpelweg niet meer hetzelfde. Immer attent, ziet en voelt hij zaken aan voordat je ze zelf hebt uitgesproken. Galant en hartelijk precies zoals je van de Lindehof mag verwachten. Buiten dat is hij een uitstekende sommelier die zowel de beste champagnes, wijnen als whiskeys weet te combineren. Had ik al verteld dat hij bij vlagen hilarisch is?

Kortom dames en heren aub ga hier heen en ervaar wat wij altijd mogen ervaren, een onvergetelijke avond!
John T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Samen met mijn vrouw daar heerlijk geluncht. Bijna alle tafeltjes bezet, toch altijd leuker dan een half leeg restaurant wat we ook wel eens tijdens de lunch hebben meegemaakt. 's Avonds zit het overigens bijna altijd vol.
Soenil's signature gekozen, dan weet je dat het weer 'zo'n middag' wordt met heerlijke amuses en drie topgerechten. Soenil vroeg nog naar speciale wensen, iets met ganzenlever, en ik vroeg of hij voor mij een combinatie kon maken van bloedworst en ganzenlever. Ja mensen, gewoon proberen. Lekkerder wordt het niet. En al helemaal niet als je bij Soenil gegeten hebt. Wat een klasse elke keer weer toch! Overigens bleek het gerecht gewoon op de kaart te staan, ik heb dus een goede smaak, haha.
Mijn vrouw had langoustine vooraf en begon met een cava als begeleider in plaats van champagne. Een uitstekende vervanger. Als aperatief wist ik in eerste instantie even niets beter dan de witte huiswijn, een prima sauvignon. Dat ben ik blijven drinken, geen straf. Een goed restaurant heeft nu eenmaal ook een goede huiswijn.
Als hoofdgerecht kozen we de rode mul met krab, kokos en limoen en als dessert een mooie compositie van aardbeien, yoghurtijs en hangop. Koffie en een mooie grappa na.

Ik kom een keer of 3-4 per jaar bij dit restaurant en het is elke keer weer een verrassend feest met de joviale Soenil als stralend middelpunt van de ingetogen jolijt. De sommelier (die steeds maar weer aan iedereen geduldig moet uitleggen dat hij uit Litouwen komt) is er een van het vrolijke, komische soort mét verstand van zaken. En Soenil's dochter doet het uitstekend in de bediening, evenals de rest van de brigade die wat ingetogener op de achtergrond hun werk doen. Mooi in balans wat mij betreft.
Het enige dat bij mij een klein beetje blijft knagen is het volgende: deze reservering heb ik in eerste instantie een keer moeten annuleren om een vervelende medische reden wat achteraf gelukkig meeviel. Daar kreeg ik totaal geen reactie op. Niet tijdens de annulering en niet op het moment dat we er waren, al kan ik me dat laatste wel voorstellen. Je kunt nu eenmaal niet álles onthouden. Een reactie als "wat vervelend voor u en we hopen dat alles goedkomt" was wat mij betreft op zijn plaats geweest. Zeker omdat ik het ook had uitgelegd ipv botweg annuleren zonder reden.
Maar...verder geen enkele reden voor mij om dit beste restaurant van Nederland niet meer te bezoeken!
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Wat een luxe om doordeweeks naar dit restaurant te gaan. Deze keer voor de schaal- en schelpdieren. We waren met z'n drieën en we gingen samen voor het 4-gangenmenu met schaal-en schelpdieren. De vorige keer kwam er een soort van parade van amuses in sneltreinvaart (erg leuk!), deze keer werden veel kleine amuses op tafel gepresenteerd en hield het daar niet bij op. Heerlijk was het en wat wordt het leuk gepresenteerd. De aspergebonbon met een crème van ham blijft me bij! Alles is weer heerlijk gekruid; dat zie je bijna nergens op dit hoge niveau.

Over de gerechten kan ik alleen maar zeggen dat alles top was. De watermeloen met langoustine was erg bijzonder en het dessert met de hangop was ook erg verrassend! De bediening is goed. De sommelier blijft bijzonder en zorgt voor grappige, maar soms ook ongemakkelijke, momenten. 10,50 euro voor een koffie/thee met friandises was prijzig, maar als gast kun je ook de keuze maken om geen friandises bij de koffie geserveerd te krijgen en dat was weer uitzonderlijk. Dat mis ik bij de meeste restaurants. Ik vond het wel jammer dat de chef-kok niet even aan tafel kwam bij ons zoals dat bij ons vorige bezoek wel het geval was.
Duncan V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Weer fantastisch gegeten bij de Chef der Chefs wat mij betreft, de heer Bahadoer!!
Heerlijke bonbon amuse(s) dit keer van asperge; hoe krijg je het zo smaakvol gemaakt..
Alle gerechten helemaal ok, conform 2x ** :)
Graag tot de volgende keer.
Eelco A.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Heerlijke lunch gehad op 2e pinksterdag. Na een eerdere korte ervaring met de bijzondere keuken van Soenil Bahadoer gegaan voor 3 mooie gangetjes. Oosterscheldekreeft en Langoustine waren heerlijk om te beginnen, beide gerechten bestaan eigenlijk uit 2 losse gerechtjes. Prachtige uitgesproken smaken met toch veel balans. Hoofd weer Oosterscheldekreeft en Lam. Ook deze beide weer 2 losse gerechten en totaal anders dan voor. Na alle amuses en krachtige smaken ging er nog maar 1 toetje in, de Dame Blanche 2.0. Ook erg lekker en bijzonder maar wat ons betreft minder onderscheidend dan de hartige gangen. Bediening was voorbeeldig en de sommelier compleet (Brabants) op z'n gemak. Mooi hoe de chef vol trots en enthousiasme vaak de zaal inkomt en iedereen aandacht geeft. Terecht onderdeel van de top van Nederland op gastronomisch gebied en gastheerschap!
NellieL .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Het was al wat langer geleden dat we bij de Lindehof gegeten hadden. Te lang geleden concludeerden we na een heerlijk avondje vol verwennerijen.
Het menu begon met een reeks van lekker amuses. Die werden gevolgd door ons favoriete gerecht van de avond. Het beste ganzenlever gerecht dat we ooit aten! 3 bereidingen: gebakken ganzenlever met bereidingen van asperge. Verrassend en de ganzenlever smeltend op de tong. Terrine van ganzenlever met framboos en radijs en ganzenlever met maccadamianoot en een siroop van port en amarenkersen. Geserveerd op 3 prachtige bordjes, stuk voor stuk plaatjes om te zien en zo fantastisch van smaak. Deze topper werd gevolgd door een heerlijk stukje vis van de barbecue met antiboise en bereidingen van tomaat en een crème van daslook. Als hoofdgerecht een aantal uitstekende bereidingen van zuiglam met een heerlijke spicy saus. De afsluiter een heerlijk dessert met bereidingen van karamel. Wat een topavondje! Dit alles vergezeld van royaal geschonken heerlijke wijnen. Koffie na met nog 3 lekkere zoetigheden. De bediening is zoals altijd correct en attent, zonder te formeel te zijn. Met de nieuwe sommelier en de gedrevenheid van de rest van de bediening lijkt er weer een vaste basis te staan, met oog voor contact met de gasten en dat is mooi! De entourage is goed. Zeker op een avond dat het niet te druk is is het rustig genieten in een strakke en stijlvolle omgeving.
Shayed S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Wat een fenomenale chef die Soenil Bahadoer! Haute cuisine meets Suriname, de keuken waar zoveel lekkerbekken dol op zijn. Zoveel spannende smaken en specerijen omlijst door de verfijning die bij een 2-sterrenzaak past. Inclusief sublieme wijnen die stuk voor stuk gewaagd zijn aan al dat exotische geweld. Erg goed bediening en een heel grappige sommelier ook.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Hier geluncht, en wat een avontuur! Eerst een serie amuses, die voor het merendeel een fusion waren van gerechten met een Surinaamse touch, werkelijk geweldig. De geserveerde gerechten waren iets traditioneler, maar steeds spectaculair qua smaak, structuur, verfijning, en wanneer iets aan tafel wordt geflambeerd, dan ben ik daar toch van onder de indruk. Voor lunch niet overdreven duur, en zeker waar voor je geld. Dus: tot de volgende keer!
HDroppert .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
We hebben geluncht op een maandag. Het was niet druk. Het ten was echter als vanouds geweldig! Een serie zeer goede amuses, met bijzondere smake. Daarna het topgerecht was een voorgerecht met krab en andere geweldige ingerdienten.
Als hoofdgerecht bereidingen van lam. Dit werd top door de saus, die fantastisch van smaak was.
Het dessert was ook heerlijk.
Joachim V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Zakelijke lunch genoten. Het was een beleving zoals je mag verwachten. Rijkelijk verwend met bijzondere amuses waarvan alleen de hartige bonbon helaas te koud bevroren was van binnen waardoor de smaakbeleving niet optimaal was. De zeeduivel vis was ongelooflijk goed. De sommelier sprak soms onduidelijk en was niet altijd goed te volgen. Toen wij dit aangaven ging hij daar gewoon overheen.
Verder een geweldige lunch genoten.
Haute Cuisine- DenHaag .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Wij hebben afgelopen zondag echt heerlijk gegeten. Ik ben zelf nogal lastig en er zijn wat producten waar ik niet van houd. Hier werd super goed rekening mee gehouden! We namen het 5 gangen menu met bijpassend wijnarrangement, prachtige gerechten en een kaaskar aan tafel met erg veel keuze! De wijnen waren heerlijk en daarna nog een likeurtje en whisky besteld, wat dmv een leuke dranken kar aan tafel gepresenteerd word!
Ilja .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Een paar dagen voor de Kerst belden wij om te reserveren in de week voor Oud & Nieuw, helaas voor ons zat het restaurant op dat moment vol. We werden een paar dagen later terug gebeld met de mededeling dat er een plekje vrij gekomen was op 2 januari. Uiteraard hebben wij toen onze kans gegrepen. 2 januari was het dus zover, we gingen op weg naar Nuenen. Bij binnenkomst werden we netjes en vriendelijk opgevangen, jassen aangenomen en naar onze tafel gebracht. We kregen een tafel midden in het restaurant, prachtige plek. Het restaurant zelf heeft een huiselijke sfeer, knus en gezellig. Er is een kleine doorkijk naar de keuken mogelijk door de glazen wanden, wat altijd leuk is. Gelijk werd naast mijn stoel een tafeltje gezet voor mijn handtas, wat ik uiterst vriendelijk en handig vond. We bestelden een champagne als aperitief en werden toen aan de tafel welkom geheten door de chef, Soenil Bahadoer. Voor ons bekend geworden toen hij in 2014 zijn tweede ster, geëmotioneerd, in ontvangst nam. Wij kregen een kleine uitleg over het verrassingsmenu, waar wij voor gekozen hebben. 6 gangen de beste gerechten van de keuken. Voor we aan die gerechten begonnen kregen wij eerst een aantal amuses/hapjes. Herkenbaar voor deze chef is het gebruik van iets pittigs zoals een pepertje maar ook het gebruik van klassieke Franse bereidingswijzen aangevuld met invloeden van andere keukens zoals de Surinaamse. Dit kwam vanaf de eerste hap die we proefden geweldig naar voren. We begonnen met twee verschillende koekjes. Één met kaas en popcorn, de ander met tandoori. Daarnaast een cassave met pinda en rode peper en een tonijnhapje. Daarna kwam er onder andere een bonbon van witte chocolade gevuld met een fruitige vloeistof en een klein gerechtje van kip met bruine bonen, klinkt misschien niet zo culinair maar het wordt naar een ander niveau getild in dit restaurant, werkelijk om je vingers bij af te likken. Het eerste gerecht van het menu bestond uit twee gerechtjes. Twee verschillende bereidingen van makreel. Op het eerste bord, rauwe makreel met oester en radijs, op het tweede bordje lag gerookte makreel met pinda. Verrassende smaakcombinaties die ontzettend goed bij elkaar pasten. Tarbot met een krokante korst van kleine groentetjes vormde het hoofdbestanddeel van het tweede gerecht. Daarbij een aardappelhapje en een soort van spinazie. Daaropvolgend ganzenlever met mango en een saus van duindoornbessen. Als laatste hartige gerecht hazerugfilet met pastinaak, spruitje en aardappel. Het eerste dessert gerecht was met een speciale camembert, afkomstig uit Frankrijk, gewassen in cognac, op een soufflé, overgoten met Luikse stroop en daarna bedekt met schaafsel van zwarte truffel, het absolute hoogtepunt voor mij van deze avond. En dat was niet alleen omdat dit gerecht aan tafel geprepareerd werd, wat uiteraard wel mee helpt. Het gerecht leek simpel op het eerste gezicht maar eenmaal in je mond was het bijna moeilijk bij te houden welke smaak nou het meest naar voren kwam, een echte perfecte smaakbom. Daarna het zoete dessert met verschillende bereidingen van amandelen, waaronder spijs, ijs en een kletskopje en diverse variaties van donkere chocolade, waaronder een krul en een soort van parfait. Bij de koffie en thee kwamen heerlijke friandises. En voor de thee kreeg ik een ware menukaart! Wederom kwam de chef aan tafel, ditmaal om te vragen hoe de avond naar onze mening verlopen was, en hij was aardig genoeg dat wij een foto mochten maken. De service gedurende de avond bleef van ongelooflijk hoog niveau. Altijd oplettend, maar niet te opdringerig en erg gastvrij. Wij voelden ons enorm thuis in dit gezellige restaurant tegelijkertijd geeft een avond in dit restaurant een gevoel van luxe en verwennerij. In onze ogen is dit restaurant de twee sterren meer dan waard!
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Wederom geboekt voor de altijd zeer succesvolle kliekjesavond (na kerst) bij de Lindehof. Alweer 6 jaar geleden voor het eerst beleefd. Helaas wel een wat late aftrap, maar dat mag de pret niet drukken. Als aperitief een heerlijke champagne, de brut reserve van Charles Heidsieck, keurig gepresenteerd door de flamboyante Edgaras Razminas. We starten met verschillende krokantjes met ernaast een dip van wortel gekruid met chili, keurige presentatie. Gevolgd door een broodsoldaatje in een ronde vorm met tonijn gepresenteerd op een kleine Lindehof pallet, jammie.

De welbekende praline van witte chocolade ontbrak niet en had ditmaal een vloeibare vulling gekruid met sereh en gember.

De presentatie op de hand was een merengue van gember met erop stukjes mango en papaja, delicaat.

In een schaaltje gemarineerde kip in een soepje van curry met bruine bonen, verrassend lekker.

In een kleine mok, een snack balletje gevuld met daahl overgoten met een kokossoepje.

De afsluiter van de parade was een frietje van cassave met erop een quenelle brandade van bakkeljauw in een jasje van tomaat.

De eerste begeleider kwam uit de Franken, een Sylvaner Kabinet Trocken van de Wiesenbronner Geißberg, gemaakt door Roth, bloemig aroma, fris en verfijnd in de mond. De tafel werd helemaal volgezet met langoustine bereidingen, o,o. In een blik van kaviaar, geplette langoustine met bloemkool structuren en eilandjes van kaviaar, delicaat maar toch ook weer redelijk uitbundig.

In een blauw schaaltje een langoustinestaart gevuld met een eigen tartaar aangekleed met een exotische kruidenmelange. Waaronder seroendeng en koriander cress. Super!

Op een oranje rood bord een grote geschroeide staart van de langoustine met een verfijnd maar complex garnituur met exotische smaakjes. Wat een genot om te eten en wat een geweldige begeleider ernaast die zich door al de specerijen niet liet beïnvloeden. Duidelijk een gerecht voor hoog in mijn toplijst, keurig!

Over op een gerenommeerde witte bourgogne uit Rully, een 1e cru Gresigny van Andre Delorme, een hele mooie, rijke chardonnay. Op een groot zwart bord een keurig stuk heilbot met erop dunne plakjes inktvis, garnituur van verschillende exotische bereidingen, aan tafel afgewerkt met een currysaus. Heerlijke smaken, prima cuisson en mooie textuur. De wijn kon het overigens maar net bijbenen, genieten!

Geen andere chef heeft voor mij al zo vaak bief bereid, helaas niet altijd even succesvol. Ditmaal had Soenil iets heel bijzonders in huis. Japanse Kobe beef van de hoogste kwaliteit (BMS 12). Als begeleider uit Oostenrijk, Heinrich Red, heerlijk aroma vol met kersenfruit, subtiele kruidigheid, aardse tonen en een sappige afdronk. Als opwarmertje een zwarte krokant hoorntje gevuld met tartaar van de bief afgewerkt met schaafsel van truffel. Erg lekker, maar nog niet helemaal onder de indruk.

Op een wit bord twee stukken subtiel geroosterde plakjes bief met ernaast kimchi, aardappel krokant, gefermenteerde pruim en gebakken paddenstoelen aan tafel afgewerkt met een fruitige saus mooi hoog op smaak. Textuur van de bief heeft voor mij niks herkenbaars en is sappig en zacht, speciaal! De smaak is eveneens ongekend, delicaat en verfijnd. Het garnituur bood ruim voldoende afwisseling, de heerlijke wijn vulde het gerecht aan, smullen!

De dessertwijn kwam uit Baden (Kaiserstuhl) een Ruländer Beerenauslese Kieslingsberger 2009, een bonbonnetje met een uitstekende zoet zuur balans. Op het bord een mooie presentatie van kokos, citrus en chocolade stucturen. Mooie smaken en verrassende texturen, vooral het pepernootje met vloeibare vulling. De heerlijke wijn paste, maar had voor mij ietsje spannender gemogen.

Als afsluiter nog een heerlijke espresso met een keurige presentatie van prima friandises waarin ook wat specerijen aanwezig waren, leuk.

Bediening was grote klasse door en groot team. Veel aandacht en keurige uitleg bij wijn en spijs. Goed om te zien dat Edgaras versterking heeft gekregen door een degelijke jongeman die kennis van zaken heeft.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend. De All-in kliekjesavond koste €115,- wat natuurlijk serieus geld is, maar je krijgt er erg veel voor terug. Zeker als je de kostprijs voor het exclusieve Kobe rund gaat meewegen.

Kortom, Soenil en zijn brigades hebben niet stil gezeten en hij blijft werken aan zijn unieke signatuur. We kunnen stellen dat deze avond groots was. Veel exotische smaken, keurig in balans door verfijnde doseringen. Die leverde smaak avontuur op. Mooie wijnen, keurig geselecteerd. Kortom, een aanrader voor de levensgenieter en avontuurlijke proever. Bedankt!
Pistorius .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Wederom geboekt bij De Lindehof.

Soenil is op zijn best als hij simpelweg aankondigt dat hij "iets lekkers voor jullie gaat maken". Ook dit keer overtrof dat onze verwachtingen: een spervuur aan smaken en als geheel toch in balans. Het enthousiasme spat ervan af, ook op deze 'derde' kerstavond. Ondanks de tweede ster blijft de Lindehof huiselijk en heel toegankelijk, en we hopen dat dat nog lang zo blijft.

Een extra compliment voor de bediening: precieze timing, vriendelijk en goed op de hoogte.

Volgend jaar weer.

1410 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Een beleving aan eten!
Geweldig, echt een aanrader
TOP!
Super gastvrij en stijlvol.
Als klant wordt je echt in de watten gelegd.