De Lindehof

Beekstraat 1 5671 CS Nuenen Nederland Kaart

Over het restaurant De Lindehof

Soenil Bahadoers smaakclimax

Chef-kok Soenil Bahadoer belichaamt zijn restaurant De Lindehof. Zijn passie voor het koken proef je in geïnspireerde gerechten. Een reeks aan kleine hapjes bouwt op naar een ware smaakclimax. De gastvrijheid en het plezier van de keuken heeft hij van huis meegenomen. Iedereen is welkom en zo voelt het ook in deze warme en gezellige omgeving.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Lindehof

Maandag
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag
- Lunch 12:00 - 14:00 (m.u.v. zaterdag)

Uitmuntend
9,8
9,3

Jouw recensie over het restaurant De Lindehof

Wesley V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Het eten was echt geweldig! Met een heel gastvriendelijk ontvangst, heerlijke wijnen en een fantastische bediening. Echt een aanrader voor een gezellig en ontspannen avond uiteten
NellieL .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Weer heerlijk genoten bij ons met stip meest favoriete restaurant.
Na een reeks van overheerlijke amuses een fantastisch eerste gerecht van ganzenlever, framboos en radijs. Ongelooflijke smaakcombinatie. Dit mooie gerecht werd gevolgd door een perfecte gebrande langoustine met heerlijk garnituur en saus. Als derde een lekker visgerecht met daslook en bereidingen van tomaat. Het hoofdgerecht, zomerree met een mooie krachtige saus onze favoriet van de avond. Als afsluiter 2 overheerlijke desserts. Wat een verwennerij weer en wat hebben we dan ook weer genoten!
Bediening perfect als altijd, deze keer met de super enthousiaste toelichting van een van de jonge mensen van de keukenbrigade bij een aantal gerechten.
Michel L.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Supervriendelijke ontvangst door de chef zelf! Gezellig restaurant, toffe sommelier! We hebben enorm genoten van 'Soenil's signature' dit waren 3 TOP gerechten!! We komen nog terug :-)
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
We aten hier geweldig. Heerlijke smaken van de hele wereld, heel verrassend gecombineerd. De chef heeft een Surinaams-hindoestaanse achtergrond en laat dit terugkomen in diverse gerechten. Het is allemaal erg smaakvol en ook ruim voldoende. De bediening is correct en vriendelijk, gelukkig niet stijfjes. Het tempo is goed, variatie in de gerechten ook prima. Het is een heerlijke avond uit. De prijs is er wel naar, bv water kost 11€ pp.
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Emotioneel! Wat was dit geweldig! Ik heb al op heel wat plaatsen mogen eten maar dit overtrof echt alles. We werden zo goed ontvangen en begeleid tijdens de hele avond. Ik werd van een paar gerechten gewoon emotioneel, dit had ik nog nooit zo meegemaakt. WoW! Als je de kans hebt, doen!!!
Marcella L.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Op uitnodiging gegeten bij dit sfeervolle restaurant in het centrum van Nuenen. Gratis parkeren in de omgeving. In het weekend wel even rondrijden voor een vrije plaats.

Na de gastvrije ontvangst en het serveren van een aperitief volgde een reeks van heerlijke, prachtig gepresenteerde amuses. De een nog spectaculairder dan de ander. Een waanzinnige mix van traditioneel en oriëntaal. De recensies lezend blijkbaar de zeer herkenbare stijl van de chef.

Om het kort te houden: de rest van het menu was net zo indrukwekkend. We hadden geen spijt van onze keuze voor het wijnarrangement. De combinaties waren prima en er werd ook nog eens royaal (bij)geschonken. De friandises bij de koffie waren onovertroffen.

Alleen de stijl van de sommelier was wat ons betreft voor verbetering vatbaar. We kunnen ons voorstellen dat anderen daar anders over denken: veel kennis, flair en gevoel voor presentatie. Aan onze tafel alleen wel erg vrijpostig.
Sanne B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Wij hebben genoten van een werkelijk waar ongelooflijk mooie gastronomische avond bij Soenil en zijn brigade.
De talloze amuses, ware kunstwerkjes, de persoonlijke touch van Soenil, wat een beleving. Het verrassingsmenu; subliem! De wijnen die door de zeer kundige en ook erg aardige sommelier geserveerd werden droegen zeker bij an de ervaring.
Ik vind het ongelooflijk knap als mensen zoveel smaken en texturen in 1 gerecht weten te brengen en dat je dit als een prachtig geheel ervaart, dan ben je een kunstenaar!
Deze avond ging de boeken in!
Sharifa C.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Geweldig! Top! Heerlijk! Gastvrij! Te veel om op te noemen. We hebben onze Suri-roots geproefd in Soenil's Franse keuken. Geweldig!
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Het was erg lang geleden maar nu Zondag op mijn Verjaardag met 3 personen gereserveerd in dit 2 sterren restaurant van Soenil Bahadoer.
De inrichting is gelukkig nu meer neutraal modern klassiek en de ontvangst is prima. Ons drietal heeft gekozen voor het menu van Sunil dat bestaat uit vele fantastische amuses en een 6 gangen tasting menu.
De karakteristieke Aziatische kruiden komen fantastisch tot zijn recht in combinatie met de Europese ingrediënten.
Ook zijn alle andere gerechten van grote klasse goed begeleid door mooie (maar geen aparte) wijnen.
Service door personeel en sommelier is top precies op de juiste toon opvallende ( en prijzenswaardig) is dat de chef ook in de bediening zelf meewerkt zowel met inzetten als uithalen. Klasse.
Al met al een geslaagde Avond. Wel ff sparen.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Wie ben ik om de professionele recensenten te verbeteren of aan te vullen?
Een geweldige moederdag gevierd in een heerlijke atmosfeer met veel kleine heerlijke gerechten en over het algemeen prima passende wijnen.
Alhoewel de aanduiding "gast" in de horeca meer een woord dan een classificatie is geworden, hier is dat anders en voel je jezelf echt de "gast". De gastheren en gastvrouwen hebben blijkbaar ogen in hun achterhoofd, ze zien werkelijk alles en reageren direct.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Wat een fantastische ervaring. Het is veel meer dan eten het is beleven en genieten. De eerste twee uur van de avond tijdens de negen amuses en de voorgerechten kunnen we alleen maar praten over het eten. Het totaal plaatje van sfeer, de professionele bediening en de sublieme smaken klopt gewoon. Kortom heel bijzonder!
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Een fantastische Lunch,

We zijn hier vaste klant en komen regelmatig. Maar eigenlijk altijd voor het diner. Toen we de mailing binnen kregen voor de kerstlunch hebben we meteen gereserveerd.

Het was weer een aaneenschakeling van smaak explosies.
Ook de wijn was weer top verzorgd door Edgar. Deze keer hadden we speciaal voor hem een flesje Kaiken Ultra meegenomen, kan ie thuis ook eens genieten van een lekker wijntje :-)

Ga alsjeblieft zo door mensen!
NellieL .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Op ons verzoek een menu met overwegend wildgerechten. Van de amuses tot en met het dessert was het weer genieten, van de prachtige smaken en mooi opgemaakte borden, over het algemeen begeleid door goed passende wijnen. Onze absolute favoriet van de avond was het eerste voorgerecht lamellen van fazant en ganzenlever met bospaddenstoelen. Echt ongelooflijk! Maar ook het hoofdgerecht van hazenrug en hazenpeper was helemaal top! Keer op keer komen we hier met plezier terug, er is geen enkel restaurant dat ons zo kan verrassen met uitzonderlijke smaken als de Lindehof.
David B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Met z'n vieren op zondag geluncht bij deze smaakkunstenaar en zijn enthousiaste brigade. Ondanks het hoge niveau van de gerechten straalt de zaak in vergelijking met soortgelijke restaurants een zekere informaliteit uit. Het heeft wel wat. Een onophoudelijke toevoer van amuses (bites volgens de bediening); creatief en zonder uitzondering bijzonder smakelijk. Daarna zes gangen toque blanche. Heel verrassend allemaal, met inderdaad smaken die je niet vaak tegenkomt. Niet in deze categorie restaurants of überhaupt niet. Daarvoor verdient De Lindehof een groot compliment. Moeilijk te zeggen wat er bovenuit sprong, want alles was heerlijk. Ik noem dan toch de patrijs met een mooie jus met diepte. Zal ik nog iets over de Baltische sommelier zeggen? Wat een talent, op meerdere fronten. En is het bon ton om te beweren dat het bedrag op de rekening ons meeviel?
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Je kunt van Soenil Bahadoer zeggen wat je wilt, maar hij is in elk geval heel origineel. Gerechten die bij hem op de menukaart staan, vind je nergens anders. De meeste gerechten hebben een 'spicy touch', een pittig accent dat echter nooit de andere smaken overheerst. Wie dat kan, is een echte kookkunstenaar. Je proeft dat hij zijn inspiratie overal in de wereld opdoet. Zo serveert hij bijvoorbeeld bij een smakelijk stukje wagyu-rund een onvervalst Grieks broodje gyros met tzatziki. Je moet maar lef hebben.
Een zes-gangen menu is in dit restaurant een belevenis. Als het voorgerecht met krab wordt binnengebracht, hebben we overigens al een lawine van heerlijke amuses achter de rug. Alle gerechten zijn moeite waard, van de inktvis gevuld met aubergine tot en met de variaties met kersen als dessert. Het is allemaal voortreffelijk van smaak en van variatie.
De bediening is ongedwongen, wat voor een restaurant van dit niveau een verademing is. De sommelier, Martijn Struijk, kiest prima wijnen uit: alle geselecteerde wijnen passen uitstekend bij de gerechten. Zijn collega sommelier Edgaras Rasminas, die ons bedient, zou ons het liefst in het Engels toespreken – hij woonde namelijk jarenlang in Engeland - maar als hij langzaam praat dan is zijn Nederlands goed te verstaan. De rekening noemt hij nogal ironisch "the damage". En vergeet hem vooral niet te vragen of hij de drankenwagen met kermiseffecten wil demonstreren. Dat vindt hij leuk. En wij ook.
Van de inrichting van het restaurant zijn we niet onder de indruk. Het is een beetje van dit en dat, van alles wat. Smaken verschillen natuurlijk, maar als wij het voor het zeggen hadden dan ging er iemand met artistiek gevoel aan de slag om meer eenheid en een warmere sfeer te creëren. Misschien moet de chefkok zich ook eens met het interieur bezig houden.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Wat hebben we een geweldige avond gehad aan de Chef's Table. Heerlijke amuses, geweldige gerechten met bijzondere combinaties en perfecte bijpassende wijnen. En dat terwijl je op de eerste rang zit in de keuken en iedereen is ontzettend gastvrij. Onder andere langoustine op 2 manieren bereid (de gebrande langoustine was echt prefect), diverse bereidingen van lam en Noordzee krab, en tussendoor nog genieten van allerlei kleine hapjes die Soenil ons liet proeven (wat was de coquille geweldig lekker). We zullen nog lang nagenieten van deze topavond, bedankt Soenil en team!
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Absolute wereldtop

We komen al jaren in dit restaurant. Bij binnenkomst wordt je altijd hartelijk welkom geheten door Soenil de chefkok en eigenaar. Hij is zo toegankelijk, dat maken we wel eens anders mee bij andere restaurants. Ook de hele brigade maakt een gemotiveerde maar niet gestresde indruk. Iedere keer als we weer komen, passeren er een grote hoeveelheid amuses en gerechten die werkelijk onbeschrijfelijk lekker zijn én een lust voor het oog. De wijnen worden hier op geheel eigen wijze geserveerd door sommelier Edgar. Je moet houden van zijn stijl, maar wij vinden het fantastisch om te zien hoe deze jongen met zoveel verstand van zaken met vol enthousiasme je glazen de hele avond gevuld houdt met fantastische wijnen. Ook de rest van het personeel is heel goed. Er wordt binnen de bediening ook wel gewerkt met mensen die nog in opleiding zijn, deze laten een enkele keer een klein steekje vallen, wat natuurlijk eigenlijk op dit niveau niet mag, maar een kniesoor die daar op let.
Vorige maand waren we hier met een gezelschap van 16 personen. Ook zo'n grote groep was geen enkel probleem en ook deze avond was een grote aaneenschakeling van culinaire hoogtepunten.
Soenil en brigade ga zo door, wij zullen hier zeker nog met grote regelmaat terugkomen!

Ps: Ook dieetwensen zijn hier geen enkel probleem. Wij plagen ze wel eens met zeer complexe en uitgebreide wensen, maar deze worden altijd perfect uitgevoerd!
MBerendse .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Op zondagavond een 6-gangen diner bij Soenil. Nav ons net afgesloten huwelijk. Prachtige gerechten, met voorafgaand heerlijke amuses, waar geen eind aan leek te komen. De bonbon van witte chocolade met bloody Mary was fantastisch. Alles wordt prachtig geserveerd, met oog voor detail. Tijd tussen de gerechten was perfect. De wijnen waren echt super, mooie bijzondere wijnen.

Bij binnenkomst doet Soenil de deur open om je te begroeten met je naam. Op zich een hele leuke binnenkomer, waar het dat hij dit, in mijn beleving, zeer overdreven doet. Tevens bij de tafel aangekomen is het 'He guys' en ander populair taalgebruik waarmee hij wel tegen je praat maar geen contact maakt. Hij straalt uit dat wij als gasten het fantastisch moeten vinden dat we in zijn restaurant kunnen eten (wat uiteraard ook zo was) ipv een meer bescheiden houding waarin 'wij gaan jullie een fantastische avond bezorgen' meer op de plaats is.

Een van de sommeliers maakt op dezelfde populaire wijze contact, met veel flauwe grapjes, die overigens bij elke tafel hetzelfde zijn en zo hard dat wij ze steeds opnieuw hoorde.
Bij de 5de gang kregen wij erg weinig wijn ingeschonken, zonder uitleg over de wijn. Toen we later een extra glas wilde bestellen, bleek deze wijn op te zijn, waardoor we ook ontdekte waarom er zo weinig was ingeschonken. Hiervoor uiteraard excuses van de sommelier. Het zou een misverstand zijn, in mijn ogen een vreemd misverstand in een restaurant van dit niveau.

Een prachtige locatie, met een een chef-kok die echt fantastisch kan koken, ware schilderijen op het bord! Ik ben van mening ben dat bediening / contact maken en de visie 'ik doe er alles aan om het mijn gasten naar de zin te maken' net zo belangrijk is als de gerechten die je uitserveert. Dat heb ik gemist.

Samuraiconnaisseur Y.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
De lindehof is bij uitstek ons favoriete restaurant en dat is niet zonder reden. Al bij binnenkomst word je in de watten gelegd op een manier die ik in nog geen ander michelinster restaurant heb mogen ervaren: een charismatische hartelijkheid gecombineerd met zeer professionele service! Er wordt standaard een klein bijzettafeltje gehaald voor de handtas van mijn wederhelft en bij kortstondig verlaten van de tafel wordt de tafel afgeveegd en de servet netjes over de armleuning neergelegd; zelfs wordt de toiletdeur opengehouden voor de dames.

Wat betreft het eten daar kunnen we kort over zijn: fenomenaal. Het mooie van de kookkunst van Soenil is dat hij je met ieder gerecht, zelfs iedere hap wil laten verrassen. De basis is de Franse keuken, maar daar komt altijd een exotische invloed doorheen geknald. En het knallen bedoelen we letterlijk: het zijn echte smaakexplosies die je beleeft waar de passie vanaf spat. Of het nu het gebruik is van een bijzondere Japanse miso, of de inmiddels befaamde amuse van witte chocolade en een altijd varierend ingredient.

Last but not least een vermelding voor sommelier/gastheer/entertainer: Eddy. Voor ons is hij een waardevol en onmisbaar onderdeel van de Lindehof, zonder Eddy is de Lindehof simpelweg niet meer hetzelfde. Immer attent, ziet en voelt hij zaken aan voordat je ze zelf hebt uitgesproken. Galant en hartelijk precies zoals je van de Lindehof mag verwachten. Buiten dat is hij een uitstekende sommelier die zowel de beste champagnes, wijnen als whiskeys weet te combineren. Had ik al verteld dat hij bij vlagen hilarisch is?

Kortom dames en heren aub ga hier heen en ervaar wat wij altijd mogen ervaren, een onvergetelijke avond!
John T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Samen met mijn vrouw daar heerlijk geluncht. Bijna alle tafeltjes bezet, toch altijd leuker dan een half leeg restaurant wat we ook wel eens tijdens de lunch hebben meegemaakt. 's Avonds zit het overigens bijna altijd vol.
Soenil's signature gekozen, dan weet je dat het weer 'zo'n middag' wordt met heerlijke amuses en drie topgerechten. Soenil vroeg nog naar speciale wensen, iets met ganzenlever, en ik vroeg of hij voor mij een combinatie kon maken van bloedworst en ganzenlever. Ja mensen, gewoon proberen. Lekkerder wordt het niet. En al helemaal niet als je bij Soenil gegeten hebt. Wat een klasse elke keer weer toch! Overigens bleek het gerecht gewoon op de kaart te staan, ik heb dus een goede smaak, haha.
Mijn vrouw had langoustine vooraf en begon met een cava als begeleider in plaats van champagne. Een uitstekende vervanger. Als aperatief wist ik in eerste instantie even niets beter dan de witte huiswijn, een prima sauvignon. Dat ben ik blijven drinken, geen straf. Een goed restaurant heeft nu eenmaal ook een goede huiswijn.
Als hoofdgerecht kozen we de rode mul met krab, kokos en limoen en als dessert een mooie compositie van aardbeien, yoghurtijs en hangop. Koffie en een mooie grappa na.

Ik kom een keer of 3-4 per jaar bij dit restaurant en het is elke keer weer een verrassend feest met de joviale Soenil als stralend middelpunt van de ingetogen jolijt. De sommelier (die steeds maar weer aan iedereen geduldig moet uitleggen dat hij uit Litouwen komt) is er een van het vrolijke, komische soort mét verstand van zaken. En Soenil's dochter doet het uitstekend in de bediening, evenals de rest van de brigade die wat ingetogener op de achtergrond hun werk doen. Mooi in balans wat mij betreft.
Het enige dat bij mij een klein beetje blijft knagen is het volgende: deze reservering heb ik in eerste instantie een keer moeten annuleren om een vervelende medische reden wat achteraf gelukkig meeviel. Daar kreeg ik totaal geen reactie op. Niet tijdens de annulering en niet op het moment dat we er waren, al kan ik me dat laatste wel voorstellen. Je kunt nu eenmaal niet álles onthouden. Een reactie als "wat vervelend voor u en we hopen dat alles goedkomt" was wat mij betreft op zijn plaats geweest. Zeker omdat ik het ook had uitgelegd ipv botweg annuleren zonder reden.
Maar...verder geen enkele reden voor mij om dit beste restaurant van Nederland niet meer te bezoeken!