De Lindeboom

6,4
7,1
Ijsvogeltje .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Bij dit restaurant geluncht op het terras. Bediening is vriendelijk en redelijk snel. De lunch viel wat tegen. De garnalen kroketten op brood waren wat flauw en het brood bestond uit twee sneetjes albert Heijn brood met een weinig inspirende cocktailsaus.
Hennievandersluis .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
We hebben geluncht op het terras van dit restaurant. Een leuke ligging aan een plein, waarop veel te zien is.
Jammer genoeg viel de lunch tegen. Een gehaaste en ongeïnteresseerde bediening. De 2 kroketten met bruin brood waren zeer matig. De 2 dunne bruine boterhammen leken niet vers, maar eigenlijk meer op overgebleven brood van het ontbijt. De kroketten waren lauwwarm en niet zo smakelijk.
Er moet meer te maken zijn can deze mooie plek.

Ellen R.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Vriendelijk maar in de recent verbouwde aanbouw keken we tegen een houten plaat waar nog een raam moest komen. De bar gaapte ons met lege vakken waar meestal flessen staan, het deed Oost-Duits aan maar het zal beteren. Het eten was matig, vis droog, kalfsmedailon met spek erg zout,maar liet erg lang wel driekwartuur op zich wachten Toetje idem.. De rekening was twee maal compleet fout. Men bleef vriendelijk z'n best doen om de ongemakken op te lossen en we kregen gratis koffie als goedmakertje. Het wordt vast beter, de inzet is er op zich.
Marijn W.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
De medewerksters wisten vrij weinig van enige etiquette. Het is normaal als wanneer de menukaart dichtgeslagen is het personeel vraagt om de bestelling, maar in onze situatie kwamen ze al na 2 minuten of wij een keuze hadden gemaakt..
Graag steak met een pepersaus of stroganoff saus gewild, maar volgens de medewerkers kon de kok dit niet speciaal bereiden.
Tot onze grote verbazing konden wij richting de keuken kijken waarbij het halletje nog in verbouwing stond. Dit geeft geen impressie van een goed decor.
Als klap op de vuurpijl kwamen er 4 personen binnengewandelt met 4 honden. Even serieus.. Ik heb bij vele restaurants gegeten, maar nog nooit is het voorgekomen dat het gedoogd is dat er honden achter de zaten te hijgen, terwijl jij aan je eten wilt beginnen.
Wij komen hier niet meer terug.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Veel en vaak gelunched met een lekker glas wijn op het mooie terras. Nu weer (Pinksteren 2016) maar de prijzen zijn fors verhoogd toen we even afwezig waren... 2 broodjes, 3 glazen wijn en een spa... €40.- Dat is echt stevig. Vorig weekend zat ik te lunchen in hartje Maastricht en rekende ik €30.- af voor een lunch die zeker vergelijkbaar is. Dit is doodgewoon té duur. Texel is gewoon Texel en niet Amsterdam of Ibiza.
Benita123 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Wat een geweldig restaurant! Wij hebben twee avonden achter elkaar met z'n vieren "gerechies" gegeten. Op de eerste avond 12 gerechten en de avond daarop 12 andere gerechten. In alle gevallen ontzettend smakelijk met een prettige en warme bediening.
Een avondvullend programma tegen een zeer redelijke prijs.

Als we weer op texel komen dan is onze keuze voor een gezellig diner snel gemaakt.

Het gerechtshuis in den Burg.
Ans-hendrikx .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wij hebben hier al vele malen geluncht met z'n tweeën maar ook vaak met familie. Ik neem vaak de clubsandwich en beveel hem ook bij mijn familie aan, maar deze keer was hij erg droog met name het brood was erg en er zat wat ham opgepropt kaas en wat tomaat en sla en uitgedroogd (wat krokant hoort te zijn)ontbijtspek geen sausje of boter of iets dergelijks en als het brood dan ook nog droog is lijkt het wel of je stikt. Zonde, bij het afrekenen heb ik het wel gezegd, ze zei dat ik het eerder had moeten zeggen dan hadden ze er nog iets aan kunnen dien zei ze , maar ik vind dat je zoiets niet kan voorschotelen aan je klanten. Ze zou het tegen de kok in de keuken zeggen, maar toen we de rekening vroegen zei ze niets meer, dat vind ik niet netjes. Jammer want nu ga ik hier niet meer eten
Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Prima gegeten: eenmaal slow food menu: gerechies. een proeverij, zelfgebakken brood met pesto, ham, paprikasoep en pate erg lekker, sushi flauw. lam, botergaar, licht zilt en veel tijm. 2e menu carpaccio, vrij smakeloos, het zuurtje ontbrak. entrecote was mooi rood, maar eigenlijk ook vrij vlak van smaak. salade erbij vrijwel zonder dressing, ook daar had een zuurtje niet misstaan.

we wilden eigenlijk tweemaal het slow food maar dan met de gerechies. dat mocht niet, zodat we die als losse gerechten moesten bestellen. flauw. ik had een meerprijs prima gevonden. bediening verder vriendelijk.
Arjo W.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Heerlijk gegeten, super om echte Texelse producten te proeven en mooi concept met Gerechies! Hierdoor kun je veel verachillende dingen proeven. Wat ons betreft een aanrader.
Patrice V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Ik was bijzonder teleurgesteld in het eten en de service. We zijn hier 2 jaar geleden wezen eten en ik had toen niks aan te merken. Dit keer helaas was het een totale misser. Ik had een Argentijnse grillsteak met ui en champignons besteld die zo droog was dat het net leek alsof ik lever at. Het merendeel van de frietjes waren donkerbruin, wat duidelijk inhield dat ze minstens 2-3 al meegebakken waren. Het kan heus wel eens gebeuren dat er wat bruine frietjes tussen zitten, maar dit was gewoon belachelijk. Ik had vreselijke honger en heb toen maar het vlees opgegeten en 1/3 van de frietjes opgegeten. De rest kreeg ik gewoonweg niet naar binnen vanwege de nare smaak. Toen de jongedame vroeg of het gesmaakt had, vertelde ik haar dat ik niet bijzonder onder de indruk was van de leverachtige smaak en de verbrande frietjes en ze zei dat ze dit aan de keuken zou vermelden. Bij het afrekenen werd er verder niks gezegd, gewoon een simpele excuses zou al geholpen hebben. Nu heb ik gewoon een intens zure nasmaak van dit restaurant. Ik kom hier niet meer terug.
Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Heerlijk geluncht op het terras. Het waaide erg en we waren blij met ons plekje tegen het gebouw aan. Binnen zit het er leuk uit. Het terras kijkt uit op het marktplein, niet zo bijzonder. Ik koos voor de Texelse salade, bestaande uit zilte aardappels, truffelaardappel-chips, zeekraal, lamsoor (zulte), sla met duindoorn dressing. Geserveerd met een mandje brood en echte boter. Ik vond het lekker! De bediening was attent maar had het erg druk, het was wachten om te kunnen betalen. Een paar dagen hiervoor hebben we het gebakje 'Ervaring' gegeten, marsepein met slagroom, sinaasappel en huislikeur, ook prima!
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Bij de lindeboom wezen lunchen tijdens een bezoek aan Texel.

Ze hebben hier zeer attent personeel wat geregeld komt vragen of alles naar wens was en ook het eten werd snel gebracht. We hebben hier een broodje met geitenkaas en een broodje met gerookte zalm en garnalen genomen. Beiden waren zeer ruime porties en waren zeer goed op smaak.
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Vorige week lunchten wij op het heerlijke zonnige terras van De Lindeboom waarbij ik een maaltijdsalade met gerookte zalm en garnaaltjes bestelde. Toen de salade kwam, schrok ik van de hoeveelheid. Voor € 17,50 en met als omschrijving maaltijdsalade, is dat precies wat ik had verwacht en dus niet enkele blaadjes sla met 2 fliebertjes zalm en een paar verdwaalde garnalen. Toen ik dat aangaf bij de bediening werd mij medegedeeld dat de garnalen duur zijn op dit moment(!) maar werd er toch een hoopje sla en wat meer zalm bijgevoegd. De smaak was niet geweldig maar ok. Bij een maaltijdsalade voor deze prijs had ik toch een wat gevulder bord verwacht met wat meer variatie aan groenten en wellicht voor de broodeter een mandje brood erbij ipv 4 toastjes met tomatentapenade. Aangezien ik geen brood eet, kon ik die 4 toastjes niet eens eten en heb ik bij een ander lunchtentje nog wat besteld, want van deze salade vult echt de allerkleinste eter nog niet.
Renske M.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Stop hier en eet de getrancheerde lam met een Texels biertje. Voortreffelijk. De bediening is erg vriendelijk en zeer attend. Zeker een aanrader om hier te dineren.
Franciscabeck .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Wij aten een maaltijdsalade met zalm en garnaaltjes en slibtongetjes. Beide smakelijk klaargemaakt en in een gezellige ambiance. Vriendelijk personeel. Maar mag die muziek wat meer op de achtergrond. Het hoeft echt niet zo hard.
Guusensep .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
We aten op terras aan het plein waar kermis was . Gezellige drukte dus en veel te zien. Ondanks drukte attente en vlotte bediening . We wilden een wat kleiner gerecht gebruiken en dat was prima mogelijk door een aparte kaart die zich hier op richt . We namen de Indische haassaté en de shoarma van texels lam . Beide gerechten waren heerlijk en authentiek van smaak . Vergezeld van prima salade en frieten met zelfgemaakte mayonaise hebben we prima getafeld voor een kleine prijs . De witte huiswijn is eenvoudig .
Het was opvallend hoe prettig en vakkundig de Indische kelner die de 40 ruim moet zijn gepasseerd ,met zijn vak omgaat .hij ziet alles wordt niet haastig maar is erg adequaat en correct bezig . Hij neemt daar het jongere personeel duidelijk in mee en dus is de bediening een verademing in vergelijking met veel seizoensbedrijven met onervaren vakantiekrachten .
Een erg leuke zaak die ik van harte aan beveel .
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Redelijk restaurant dat het vooral van zijn locatie lijkt te moeten hebben. De bediening maakte een valse start door ons tamelijk ongeïnteresseerd duidelijk te maken dat we mochten gaan zitten waar we wilden, kleine tafeltjes, nauwelijks geschikt voor 2 personen, we waren met z'n vijven en mochten zelf met tafels gaan slepen om een geschikte plek voor diner te regelen. Op dit niveau verliep ook de rest van de avond, de bediening was druk druk druk, ondanks dat het restaurant zeker niet vol zat, dus het was wachten geblazen, op onze gerechten en op tussentijds bestelde drankjes. De gerechten zelf waren redelijk tot goed, daarover eigenlijk geen enkele wanklank, maar de service laat beslist te wensen over!
Hans_H .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Wij hadden op vrijdagavond een tafel gereserveerd bij ’t Schoutenhuys, een prachtig gebouw grenzend aan Hotel de Lindeboom. Reserveren bleek achteraf niet nodig want er waren nauwelijks gasten op dat moment. Misschien ook de reden dat wij na binnenkomst zo'n 5 minuten hebben moeten wachten totdat er überhaupt bediening te vinden was. Wij bestelden het "Gerechies menu". Het wijnadvies (Shiraz) was prima. Spijzen en drank zeker de moeite waard, een heleboel minigerechten, waarbij de kok ook rekening hield met speciale voorkeuren. Helaas ging de bediening erg (te) vlot te werk (misschien omdat het niet zo druk was). Later werd men zich daar van bewust en werd de vraag gesteld of we wat meer tijd wensten te nemen tussen de gerechten. De bediening was overigens wel vriendelijk. Wel een aanrader voor een avondje uit eten. Hele mooie locatie.
Beste Hans, hartelijk dank voor je recensie op IENS. Dat het toevallig rustig was afgelopen vrijdag mag geen excuus zijn. Onze collega stond helaas iets lang in de keuken het menu van de avond door te nemen met de kok. Excuus. Gelukkig hebben de 'Gerechies' de avond toch nog goed gemaakt. Mooi!
Hanneke B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2013
Heerlijk vegetarisch menu van de chef. Vooraf een salade met vergeten groente, daarna heerlijke witlof en risotto met geitenkaas en als dessert een bananenparfait. Alles vers, biologisch en met veel zorg en aandacht klaargemaakt. Een aanrader voor wie Den Burg aandoet!
Rvan .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Met zijn vieren een 3 gangen diner. Begint met een kerriesoep, eenvoudig maar prima van temperatuur en smaak. Als
hoofdgerecht een rundersteak. Er werd niet gevraagd hoe die bereid moest worden. Voor de liefhebbers van medium pakte dat goed uit, maar voor het tweetal van ons dat de voorkeur geeft aan rare was dit minder. De bijlagen waren standaard, een simpele salade, frites en gebakken aardappelstukjes. Wat te weinig voor 4 personen, dus frites bijbesteld, die helaas pas na bijna een kwartier werden gebracht, voor enkelen van ons te laat. Als dessert 3 bolletjes ambachtelijk ijs, iets te hard maar goed van smaak. De huiswijn was een lichtgewicht, minder passend bij het hoofdgerecht. Goede en attente bediening, maar in de keuken kan het (met weinig moeite) wel wat beter.