De Limonadefabriek

Nieuwe Haven 1 2959 AT Streefkerk Nederland Kaart

Over het restaurant De Limonadefabriek

Een droompaleis op het water

Geniet van de landelijke schoonheid van de Alblasserwaard en de rust van de rivier bij De Limonadefabriek. Hier dineer je op topniveau in een drijvend restaurant aan het water, de oever van de Lek. Ervaar de kookkunst van chef-kok Erik Hermans en zijn getalenteerde brigade. Temidden van de bijzondere architectuur geniet je in de heerlijke fauteuils van de betaalbare klasse van dit restaurant.

Meer informatie over restaurant De Limonadefabriek

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag
Zaterdag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Sebastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Naar aanleiding van het 15 jarig jubileum hebben we gegeten bij de limonadefabriek. We hebben hierdoor gekozen voor de 15 beste gerechten van de afgelopen jaren, maar wat was dit een grote flop. Het eerste drankje van de avond dat we wilden bestellen was een gin-tonic maar we werden bijna opgescheept met een bitter Lemon, terwijl er gewoon een kaart aanwezig was met 4 soorten gin-tonic. Het ontbreekt dus aan kennis! De gerechten waren alles behalve spannend maar ook kwalitatief slecht. Een voorbeeld was verschillende bereidingen van eend. Maar de lucht van oud frituurvet overheerste alles. Op tafel 2 kapotte wijnglazen, na dit gemeld te hebben werd de wijn gewoon over gegoten in een ander glas. Tijdens het eten bleek de wijn die we bij het eten dronken op te Zijn, ik had liever van tevoren geweten dat er maar 2 flessen van op voorraad waren met een gezelschap van 8 personen. Kortom geen aanrader
ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Beetje afgelegen en waarschijnlijk in de zomer leuker aan het water.
Er wordt wel aan de weg/haven gewerkt dus even zoeken.
Het gebouw heeft niets met een limonadefabriek te maken en is vrij nieuw (5 jaar). Desalniettemin een mooie locatie
Het eten was prima, vier gangen met een goede prijs kwaliteit verhouding. Persoonlijk had het eerste (vis) gerecht best warm mogen zijn in deze koude dagen.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wat een leuke locatie en wat een mooi restaurant alles ziet er heel verzorgd en schoon uit, personeel is zeer vakkundig en heel vriendelijk het eten is heel bijzonder weer eens wat anders dan het gebruikelijke. De gerechten waren stuk voor stuk heerlijk.
Heidi V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wachttijd was precies goed, maar dat kan ik niet invullen. Bediening voelt heel goed aan, wat de wensen van de klant zijn. Alle gerechten waren goed. Het hoofdgerecht en de kaas top. Hele goede wijnen. Prachtige wc! Met schonere glazen en bestek, een beter starthapje en iets redelijkere prijzen wordt het ster waardig.
overtollig55 M.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Het was een heerlijke middag/ vroege avond 4 gangen diner.
Geen haast bij het serveren..alles relaxed...wij misten alleen wat brood of iets dergelijks op tafel duurde nl wel lang voordat het eten opgenomen werd. Water werd ingeschonken aan tafel maar niet bij geschonken.
Prachtige HEERLIJKE gerechten.
Voor de vegetariers onder ons een FEEST ..nog nooit zulk mooi. Veelzijdig diner geserveerd gekregen terwijl ik la 45 jaar vegetarisch eet.een restaurant om graag bij terug te komen.
john V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Een driegangen diner met een verrassend voorgerecht (licht gerookte zeebaars met radijs rettich, piccalilly. Als hoofdgerecht langzaam gegaarde kalfssucade en kalfswang met paddenstoelen, aardappelmuffin en pastinaak en mooie bruine jus en een dessert van broodpudding, pannacotta en appelparfait met appel en cranberrieaccenten.
Mooie porties en een deskundige en vriendelijke bediening. Heel erg goed gedaan
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Hier voor het jubileummenu gegeten. 15 gerechten maar liefst. Proportionering was top. Sommige gerechten erg goed, de meesten gewoon prima. Overigens vond ik de wijnen voor deze prijs wat tegenvallen. De bediening was wat wisselend, ervaren en onervaren, allen erg vriendelijk, maar het duurde soms heel erg lang tussen de gerechten door.
Al met al lekker gegeten, leuke ervaring, maar voor deze prijs ga ik niet naar deze plek terug.
Marthine R.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Een fantastisch restaurant op een prachtige plek. Direct aan het water en met een beetje geluk kan je prachtige zonsondergangen en of een onweers schouwspel bekijken. De bediening is snel en het eten is een waar samenspel van smaken. Echt een aanrader zijn de huisgemaakte bonbons en zoettigheden. Kortom een heerlijke ervaring.
Tessa455 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Zoals altijd werden we goed ontvangen en naar onze plaatsen gebracht.
De amuses is klein en voor het oog simpel
Het voorgerecht Koolvis met diverse tomaat bereidingen was erg lekker.
Het hoofdgerecht in het verrassingsmenu was scharrelkipfilet goed gebakken maar niet verrassend als hoofdgerecht.
Het nagerecht was lekker en afsluitend de lekkere koffie met friandises die er weer uitspringen.
zweedjes .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
We vonden de inrichting verouderd en er was erg weinig sfeer. Ondanks dat we 3 dagen voor kerst kwam was er ook weinig kerstsfeer. Het menu was helaas afgestemd voor AH wat het hoofdgerecht niet ten goede kwam, jammer. Verder was het eten goed en het wijnarrangement uitstekend. Het lekkers bij de koffie was echt een grote desillusie, 1 cakje was echt veel te hard gebakken, 1 cakeje maakte echt vies (zeggen we niet snel) en de citroenvulling in de macaron was echt veel te zuur. De noga en bonbon waren goed.
Ab B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
De Limonadefabriek heeft ons niet teleurgesteld met het 15-gangen verrassingsmenu en dat terwijl de verwachtingen heel hoog gespannen waren na de 12,5 van het vorige jubileum!
Wobke P.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Heerlijk gegeten via de AH bon, er valt niets op dit restaurant aan te merken. Het eten was heerlijk en ook de bediening was netjes en attent. Hier gaan we zeker nog een keer terugkomen.
Jorita V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Een sfeervol rustig restaurant, we hebben eens een keer de lunch gedaan zodat we over het water konden kijken. Het eten was zoals altijd af en een goede afwiseling van vis, vlees en hapjes. Verwonderlijk dat je na zoveel kleine hapjes toch vol zit. Personeel is vriendelijk, de sfeer is rustig, je zou zo een hele middag kunnen blijven zitten. Het bob wijn arrangement is precies goed. Water van eigen merk lekker en betaalbaar. Een aanrader we komen zeker vaker.
wijn-spijs-genieter .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Mooi strak ingericht restaurant met heerlijk zittende stoelen. Prachtig uitzicht op jachthaven en de Lek. Echte plek om
heerlijk te lunchen. Trek daar wel 3 uur voor uit, maar het genot nodigt er voor uit.
Bediening zeer vriendelijk en kennis van zaken. Zeer attent.
Weer nieuwe smaken ontdekt. Aparte amuses, voorgerecht met snoekbaars, hoofdgerecht met heek. Uitstekende garnituren. Dessert mooi van smaak en niet massief; het kaasplateau uitgebreid en deskundig toegelicht.
Het wijnarrangement getuigt van kennis van zaken. De kwaliteit van De Limonadefabriek lijkt nog hoger dan bij het vorige bezoek! Zeker een omweg waard.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Bij Prik gegeten, een super concept met de kleine gerechtjes die je kunt kiezen. Per seizoen een wisselde kaart, altijd lekker.
rosannedewith .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
We hebben weer heerlijk gegeten bij de limonade fabriek. De smaken en gerechten verassen ons elke keer weer. We zijn vol lof. Echt een aanrader!
Rien V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Vandaag het jubileummenu geproefd. Eten was uitstekend. Wijnen prima. Jammer dat de bediening niet altijd, soms wel, het niveau van het 'eten' haalt: duurt tamelijk lang bij binnenkomst voordat men vraagt wat men wil drinken. De toon klinkt niet echt 'enthousiast'. Later 'ontdooit' de bediening. Waarom niet direct een enthousiaste toon aanslaan?@
Jurrie D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Verrassingsmenu met AH korting. Kwaliteit restaurant !
Ondanks ons eten met AH korting is er nergens op bezuinigd. Klasse!
Dick T.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Viergangen diner met veel verschillende gerechtjes en verrassende bereidingswijzen. Voor herhaling vatbaar!
Ellie G.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
De lunch bij de limonadefabriek was in een woord "geweldig" bij de reservering aangegeven dat wij de ah kortingsbon gebruikten en dat was niet te merken, een keurige ontvangst, subliem eten, zelfs een amuse vooraf en de prijs is de gerechten waard, prachtig ingericht restaurant met een geweldig uitzicht aan alle kanten, vriendelijke correcte bediening, keurige toiletten, wij komen hier graag terug!
In één woord een absolute aanrader.