Over het restaurant De Limonadefabriek

Een droompaleis op het water

Geniet van de landelijke schoonheid van de Alblasserwaard en de rust van de rivier bij De Limonadefabriek. Hier dineer je op topniveau in een drijvend restaurant aan het water, de oever van de Lek. Ervaar de kookkunst van chef-kok Erik Hermans en zijn getalenteerde brigade. Temidden van de bijzondere architectuur geniet je in de heerlijke fauteuils van de betaalbare klasse van dit restaurant.

Meer informatie over restaurant De Limonadefabriek

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag
Zaterdag 17:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant De Limonadefabriek

Marco J.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
Mijn eerste bezoek aan de Limonadefabriek. Zonsondergang en een mooie omgeving wat wil je nog meer. Genoten van passende wijnen bij ons 4 gangen menu. Goed gegeten. Amuses hadden voor mij meer power mogen hebben. Ook het dessert (structuren mais en ananas) verdeeld over een bord en een schaaltje had elkaar op 1 bord beter kunnen ondersteunen. Bediening is jong, vriendelijk maar mist wel ervaring.
John V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2018
op zondag eerst een bezoek aan de molens van Kinderdijk en dan ben je te laat voor een lunch en te vroeg voor het diner. Dan kun je genieten van en high tea. we kunnen inmiddels vergelijken en de conclusie is dat de limonadefabriek net iets meer doet dan anderen. kippensoep muffin en tortelini heerlijke verassingen. bediening is jong maar kundig. in het restaurant heb je een bijzonder uitzicht over de rivier de Lek. comfortabele moderne stoelen
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Heerlijk gegeten bij de Limonadefabriek. Mooie gerechten en passend wijnarrangement. Fijn ook dat je er kunt overnachten! Na een lekker ontbijt uitgerust baar huis.
Eintgroen .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Mooie locatie en top eten! Met name het dessert was erg bijzonder! Fijn dat je ook op het terras een geweldig uitzicht hebt. Prima prijs kwaliteit verhouding. Een aanrader
Opama .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Unieke locatie, hoge verwachtingen! Jawel, de ontvangst was zeer vriendelijk en attent, strak ingerichte comfortabele kamer' en dan het 5-gangendiner: lekkere voorafjes, alle gerechten naar wens, vaak verrassend van combinatie.Wat trage start, het was voor een doordeweekse dag erg druk als verklaring, Het fraaie uitzicht maakte het wachten acceptabel.Goed ontbijt. Kortom, hier komen we nog terug.
Erwin K.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Bediening is ronduit slecht. Lui, arrogant en enorm langzaam. Tussen de gerechten in zit bijna een uur! Als je er iets van zegt interesseert ze dat geen zier!
David B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Terugdenkend aan de keren dat ik in de afgelopen jaren bij De Limonadefabriek gegeten heb, lijkt het alsof er nu verfijnder gekookt wordt dan voorheen. Het 5 gangen menu van de chef zat vol culinaire verrassingen die bij mij en mijn vrouw erg in de smaak vielen. Gepekelde zalm, verschillende bereidingen van coquille, tarbot geserveerd met stoofvlees, dry aged entrecote en brisket, een bordje kaas en een dessert van mango en chocolade. Vooral de coquilles staken er wat mij betreft bovenuit. Leuke amuses, aangename wijnen erbij. Ga ook zeker voor de friandises bij de koffie, vooral de bonbons zijn heerlijk en het ziet er prachtig uit. De bediening is keurig, vriendelijk en attent. Na het diner zo de suite ingerold voor een overnachting. Locatie en aankleding verdienen een speciale vermelding. Mooi uitzicht over de rivier vanuit een stijlvol en ruimtelijk restaurant. Heel fijn.
Martie S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Met vriendinnen gegeten in De Limonadefabriek. Via de site van Bistro Prik gereserveerd voor de Bistro dachten wij. Echter op het reserveringsformulier wordt nergens gevraagd of je voor het restaurant of de bistro wenst te reserveren. Na eerst een tijdje volkomen genegeerd te zijn door het bedienend personeel, discussie van een medewerkster met de chef die het niet nodig vond even persoonlijk met ons zelf even de fout door te nemen, uiteindelijk toch een tafel aangeboden gekregen in het restaurant. Bistro zat vol. Geen enkel excuus over tekortkoming van de reserveringspagina. Ook weer discussie nodig over het feit dat wij het Bistro menu prefereerden boven de , twee keer zo dure, restaurant kaart. Hier werd de oplossing gevonden dat wij wel de hapjes mochten eten, mits wij allen hetzelfde menu zouden kiezen.
Voorgerecht, hoofdgerecht en dessert waren zeer smakelijk. De borden zagen er mooi uit. Over de keuken niets dan goeds.
De bediening echter was traag, je moest vragen om uitleg over de gerechten. De hele avond geen vriendelijk woord gehoord.
Op de rekening stond €5 per persoon waterarrangement. Schandalig voor gewoon kraan water! Toen wij daar wat van gezegd hadden, werd de rekening met een paar euro verlaagd. Ook hier geen excuus of uitleg.
Wij hebben een gezellige avond gehad, maar niet dankzij De Limonadefabriek. Hier komen wij niet vaker.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Gekozen voor het vijf gangen verrassingsmenu waarbij de menig overheerst dat meer aandacht wordt besteed door de keuken aan de opmaak van de borden dan aan de smaken. Vrijwel alle gangen waar zeer vlak van smaak. Het feit dat de tijd tussen de gangen fors is met uitschieters van meer dan een uur maakt dat een positief gevoel niet overheerst.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Wij hebben afgelopen zondag 29 Oktober bij de Limonadefabriek gegeten met een groep van 8 personen met de AH bonnen.
de ontvangst was prima en wij kregen een apart zaaltje toegewezen hetgeen prettig was om vrijuit te kunnen praten. We hebben gekozen voor een 4 gangen verrassingsmenu. Het eten was zoals gebruikelijk van prima kwaliteit en smaak alhoewel de porties karig waren. Het meest storend was echter dat er, in tegenstelling met vorige keren dat wij daar aten, tussen de 4 gangen telkens ruim een uur zat waardoor iedereen zich telkens afvroeg waar de volgende gang bleef. Wel werd ons overmatig gevraagd of er nog wat te drinken moest worden ingeschonken. Dit was uitermate storend.
Hopelijk zal hiermee een volgende keer rekening worden gehouden.
Gert V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Wij werden vriendelijk ontvangen en direct naar onze plaats gebracht
Snel daarna werd er gevraagd of wij een aperitief wilden en daar werd snel in voorzien.
Hoewel wij voor de tweede keer in veertien dagen het AH menu bestelden bleek toch dat het gehele menu anders was. dat was klasse en alles ook zeer goed van smaak.
Beslist geen verloren avond.
C.H. K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Met onze dochter weer uitstekend gedineerd, zijn al diverse malen hier geweest en komen zeker weer terug.
Prijzen zijn tamelijk hoog, maar voor wat men er voor krijgt is het dit zeker waard.
Miguel R.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Limonade fabriek, blijft mijn lievelings-restaurant, boven Francoise Geurts en menige andere restaurant in de buurt van Rotterdam....!!
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Bij binnenkomst voelde we ons direct welkom, heerlijk buiten in de zon kunnen zitten. We namen het verrassingsmenu via AH dinercheque.
Alle gerechten werden toegelicht, de gerechten allen met zorg opgemaakt. Met een heerlijke variatie aan smaken.
Bij de koffie en thee na nog extra lekkernijen genomen ook in 1 woord geweldig????.
Ik wil hier zeker nog eens terugkomen!
Marielle_ .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Wij hebben met de AH-actie gegeten bij de Limonadefabriek, na al vele goede verhalen gehoord te hebben. Het eten was subliem! Erg verrassende smaken en heerlijke gerechten. Er is goed rekening gehouden met een allergie, top! Je hebt de mogelijkheid om het 3 gangen menu uit te breiden met een tussengerecht. De hoeveelheid eten was prima en locatie is prachtig met uitzicht over de Lek.
Arie S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Mooie compositie van gerechten. Heerlijk bereid, met altijd verrassende smaakcombinaties. Bij vorige restaurantactie was ik minder enthousiast; dit jaar heeft ons doen besluiten hier vaker een bezoek te brengen. Ietsje duurder dan een gemiddeld restaurant, maar zijn geld zeker waard!
Margré D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
een prachtige lokatie zo aan de Lek en de jachthaven met een perfect restaurant en een vriendelijke bediening. Alles, inclusief de toiletten, ziet er schoon en netjes uit.
Hanneke H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Wat een verwennerij. We hebben heerlijk een 4 gangen lunch op en zaten op het terras. Heerlijk in het zonnetje en leuk uitzicht over de haven. Borden waren allemaal mooi opgemaakt. Bijpassende wijnen was goed, niet bijzonder.
Bij aankomst hebben wij, en vele andere gasten, lang moeten wachten. Na 20 minuten kwamen ze pas vragen wat we wilde drinken en na 1 uur kregen wij de eerste gang. Daarna zat het tempo er normaal en goed in (er was toen ook meer personeel aanwezig). Bij het afrekenen was er iets mis gegaan, mijn vriendin had een BOB arrangement, dit tot twee keer toe aangegeven. De glazen werden steeds normaal ingeschonken. Bij het afrekenen dit aangegeven omdat er 2 x volledig wijnarrangement op de bon. De serveerster gaf als eerste reactie: ja we twijfelde al. De rekening werd direct aangepast. Wel hadden wij zo iets: als je twijfelt, vraag het dan even :-). Buiten deze twee punten was het gewoon TOP. Moderne zaak, veel glas (ook naar de keuken), ze komen open en transparant open. Ook de zaak sfeervol ingericht en mooi afgewerkt.
Gert V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
wij werden vriendelijk ontvangen door het personeel
Het 3 gangen diner was voortreffelijk en de tijd tussen de gangen was ook goed.

Ik moet echter wel een opmerking maken over het waterarrangement van € 3,-- per persoon.
In ons geval wij waren met 4 personen met een gebruik van 2 flessen wat er op neer komt van 6 euro per fles
zodat het arrangement slecht uitkomt .
Men wordt gedwongen om meerdere flessen te nemen daar men anders teveel betaald.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Het is altijd weer een positieve ervaring om op deze lokatie van een fantastische keuken en prima wijnadviezen te genieten.