De Liefhebbers

Dinsdag vanaf 17:00
Woensdag t/m Zondag vanaf 12:00

Kary H.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Heerlijk gegeten. De fijnproevende man was erg te spreken over de dry aged hamburger en ook de zalmfilet met kreeftsaus was erg lekker. Bediening was attent en vriendelijk. Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Denise1972 .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Vorige week hier gegeten op zondag. Heerlijk gegeten carpaccio was super mals met een goede saus en rucola en veel pijnboompitjes!! Hoofdgerecht had ik zalmfilet was verrassend lekker met zwarte pasta en kreeftensaus! Mijn partner had tournedos was heerlijk mals en de patatjes lekker gebakken. We hadden extra een salade besteld. En een heerlijke Italiaanse wijn om het af toemaken. De ober was zeer beleefd en kwam ook even een praatje maken! Wij zijn fan en komen zeker een keer terug!!
Denise S.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Op derde kerstdag na een wandelingetje over het strand hebben we hier gedineerd. Gericht, want we hadden al eens een drankje met borrelhapje genoten bij De Liefhebbers.
De verontschuldigingen voor het ontbreken van een aantal producten vanwege de drukke kerstdagen en de vakantie de volgende dag waren niet nodig. Wat er was, was heerlijk! Een perfecte tournedos en aan mooie hertenrack.
Ik moet me wel aansluiten bij de feedback over het ontbreken van groenten, ook voor de kinderen was hierin geen keuze.

Wat een hoop goedmaakt is een attente bediening en die hadden we zeker. We werden geholpen met humor, gevoel voor timing en een authentiek gastheerschap. We komen daarom graag terug en wensen De Liefhebbers alvast veel succes in het nieuwe pand!
E.C. B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Zondag tegen de avond gegeten in dit restaurant, het terras oogt verzorgd en gezellig maar het grillige weer heeft ervoor gezorgd dat wij een tafeltje binnen uitkozen. Eenmaal binnen weet ik niet zo goed wat dit restaurant wil uitdragen. De inrichting is een ratjetoe van verschillende stijlen die het wat rommelig maken. Een eetlokaal dat wat kantine achtig aandoet met hier en daar weer een druk behangetje, het bracht niet echt sfeer er zit geen lijn in het interieur, erg jammer. Het was nog lekker rustig maar ondanks dat duurde het een tijdje voor de kaart werd gebracht, de keuze van de kaart is summier. Gekozen voor carpaccio als voorgerecht, deze was lekker zacht maar teveel saus en teveel kaas en een te klein toefje rucola waardoor het geheel wat te zout werd. Als hoofd gekozen voor tournedos, deze was ronduit heerlijk niets op aan te merken maar de side dishes bestonden uit friet en saus, ik heb nog gevraagd waar de groentes waren maar die zaten er niet bij zei de serveerster dus wij moesten het doen met de 5 boontjes die in een reepje spek was gewikkeld dat naast de tournedos op het bord lag. Erg jammer want voor die prijs mag je wel minimaal een beetje rauwkost o.i.d. erbij serveren. Als toetje gekozen voor het chocolade taartje, deze chocolade muffin was veel te hard en droog geworden in de oven, zelfs het ijs en de slagroom kon dat niet meer goed maken. Ik lees meer reacties over het ontbreken van de groenten bij een hoofdgerecht, erg jammer dat dit restaurant hier niet op inspeelt.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Op aanraden van ons B&B adresje dit restaurant bezocht op een zeer regenachtige, winderige avond. Zeer gastvrij ontvangen en de hond was welkom (een gunstige plek kregen we aangewezen).
Heerlijk speciaal 3-gangenmenu gegeten; voorgerecht:carpaccio van dunne lende, hoofdgerecht gegrilde zalm met kreeftensaus en partner kon kiezen, (daar hij niet zo van vis houdt) voor een ander hoofdgerecht kalfsribeye met saus, op bedje van bijzondere aardappelpuree en groenten.
Dessert: was een verrassing; crême brulee met bloedsinaasappelijs gegarneerd met verse munt.
Alles was bijzonder smakelijk, proefde zeer vers en met passie bereid.
Serveerster was charmant en erg vriendelijk, attent. Op de kaart bijzondere gerechten vermeld. We weten niet of daar meer groenten worden geserveerd? In de regel wordt helaas, vinden we te weinig groenten geserveerd, terwijl dit toch best bijzonder bereid kan worden (zoals vergeten groenten). Nu het eten een 9, bij nog meer groenten was het een 10 geweest.
Eten bij De Liefhebbers is een feestje voor fijnproevers! We komen dan ook zeker terug en willen graag hiervoor omrijden.
Bram P.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Op de bonnefooi hier met mijn vrouw gaan eten. De vriendelijke ontvangst en rustgevende ambiance sprak ons gelijk aan. Wijnrek aan het begin van de zaak deed ons verheugen op een goede wijnkaart. Het aperitief een flesje Cava Rose Brut deed het goed. De voorgerechten gegrilde tonijn en salade geitenkaas werden netjes gepresenteerd en waren goed op smaak. Hoofdgerechten Tournedos en Heilbot. De Heilbot wat mooi gebakken en samen met de risotto in goede balans. De Tournedos was goed volgens de wens gebakken. Medium done blijft de nachtmerrie van iedere chef, maar deze chef wist hoe hij dat moest fixen. Wel 1 minpuntje, we misten groenten. Bij het hoofdgerecht een mooie Montagny Premier Cru gedronken. Geen dessert genomen, maar een muntthee. Totale kosten met wat tafelwater Euro 132,75. Al met al onverwacht een hele gezellige avond gehad mede door de kundige en vriendelijk bediening. We kunnen De Liefhebbers zeker aanraden en mochten we nog een keer in Wijk aan Zee zijn,
dan weten waar we gaan eten.
Drrrrkkk .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2013
Afgelopen zondag heb ik hier met m'n gezin geluncht. Zaak was uitgestorven, ik hoop niet dat ze dit altijd zo hebben. Inrichting was wat kitcherig, maar wel gezellig. Prima kreeftensoep gegeten (in een voorverwarmd bod, fijn!), vrouw en kind hadden boerenbrood met kroketten en bitterballen. Alles was prima van kwaliteit, bediening was keurig. Nu was het de lunch, maar het maakte ons nieuwsgierig hoe een diner hier zal smaken, wij gaan dus nog een keer terugkomen bij De Liefhebbers. Sanitair had wel schoner gekund.
De horecaprijs van 2,10 Euro voor een glas appelsap is natuurlijk schandalig, maar goed dat zie je tegenwoordig overal.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
Gelunched in dit eetcafé vlak bij het duin en Hotel Het Hoge Duin. Heerlijke eigengemaakte kroketten op overheerlijk knapperig brood en lekkere mosterd.
Ook de cappuccino een aanrader.
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
Een leuk restaurant midden in wijk aan zee met een mooi terras ervoor. De inrichting was ruim opgezet, maar er miste iets van sfeer. Het voorgerecht van carpaccio van gerookte runderlende was erg smakelijk en de kort gegrilde Yellowfin tonijn om te zuigen! De kalfsoester was goed bereid en lekker. Op de kaart stond ook een combi van lamsrack en rundersukade, maar schrijver lust geen lam maar is gek op sukade. Was geen probleem en de dubbele portie sukade met heerlijke groenten was een feestje. Later buiten nog genoten van een lekker afzakkertje.
Pogey .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2013
Met vriendengroep hier gegeten.Als amuse een werkelijk verrukkelijk kreeftensoepje.Als voorgerecht carpaccio, naar wens.Als hoofdgerecht heerlijke kabeljauw op puree van aardappel en knolselderie en beurre blanc saus.Bediening zeer attent.Huiswijn prima.Gezellig terras.
Karin O.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Vandaag door verkeerde info 2x voor nix een uur naar Beverwijk gereden, de Bazaar bleek dicht. We kregen de tip eens naar Wijk aan Zee te rijden en zodoende kwamen we onverwacht bij De Liefhebbers terecht. Er is niet een duidelijke reden te noemen, maar we werden allevier als een magneet aangetrokken tot het gezellige terrasje. Wij, twee moeders met 2 meisjes van 9 en 10 jaar, streken neer. Prettig vlot werd ons gevraagd wat we wilden drinken. Er was een zgn. Couponnenboekje beschikbaar, waardoor ik van het Huis heerlijk van een glaasje bubbels heb genoten; het glaasje bleek een echt kadootje. De lunchkaart was eenvoudig, bondig en superaantrekkelijk, iets dat ik zelf als Chef erg kan waarderen: als je iets doet, hou het eenvoudig en breng het naar perfectie. Er stond geen enkel gerecht op de kaart waar ik geen zin in zou hebben en de keus viel me daarom zwaar. Als tonijnfan kon ik niet anders kiezen dan de tonijn; op twee dikke, knapperige maisbroodjes gepresenteerd, afgemaakt met rucola, wasabimayo (toppie mix!), wakame en sesamzaadjes. En als ik me niet vergis (Chef, spreek me tegen als ik het mis heb), waren de broodjes bestreken met huisgemaakte aioli wat een smaakexplosie veroorzaakte! Mijn vriendin had een zalige carpaccio die binnen enkele minuten door haar verslonden werd, een goed teken. Uiensoep rijk gevuld en hoog op smaak, lekkere patatjes waardoor mayo eigenlijk overbodig was. We hebben een geweldige middag doorgebracht in dit restaurant en ik vind het serieus jammer dat ik niet dichterbij woon!
Jaspermeershoek .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
We hebben hier heerlijk kunnen genieten van een fantastische diner. De bediening van vriendelijk en attent, aangezien we de dag ervoor er een borreltje hadden gedaan en de gastheer ons op zaterdag vroeg hoe de dag was geweest ed.
Zeker een aanrader als je in Wijk aan Zee bent en een avondje heerlijk wil tafelen.
Het voorgerecht de halve kreeft met risotto en spinazie was top, net als de carpaccio. Lam en sucade in 1 hoofdgerecht was erg lekker met name in combinatie met de italiaanse huiswijn.
En hier hebben we de meest goddelijke cheesecake mogen proeven, deze staat bij ons nu op nummer 1.
MariskavanZetten .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2013
Met een groepje van 6 vrienden heerlijk gegeten en genoten van de entourage. Goede bediening die ons vriendelijk bediende. Het personeel oogt fris en enthousiast wat ik niet bij elk restaurant aantref.

Wij komen hier zeker weer!! De carpacio en de kreeftensoep zijn als voorgerecht of lunch een echte aanrader(wij hadden ze als voorgerecht)

Genoten !! Bedankt dames en heren
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2012
Vodde. Een ander woord heb ik er niet voor. Weinig hoogstaand maar bovenal traag. Erg traag. In totaal ruim 4 uur gezeten voor een voorgerecht, hoofdgerecht en kopje koffie.

De zaak zat vol (ik schat zo'n 50 couverts) en werd bestierd door 1 ober en een mevrouw die zo nu en dan een drankje kwam brengen. Ook in de open keuken waren 2 poppetjes waarneembaar. Soms plaats ik mijn vraagtekens bij het hoge aantal medewerkers in een restaurant, maar hier heeft het tegenovergestelde plaats met als resultaat enorm lange wachttijden.

De menukaart was voor de gelegenheid (Kerst) beduidend ingekort. 3 voorgerechten, 4 tussengerechten, 3 hoofdgerechten en 4 desserts. Gekozen voor een carpaccio als voorgerecht en een tournedos als hoofdgerecht. De kwaliteit van het vlees van de carpaccio was in orde, maar al met al erg saai. Een overdaad aan pijnboompitjes, die ik liever voor een deel vervangen had zien worden voor een paar zongedroogde tomaatjes en groene olijven.

De beperkte bezetting in de bediening heeft waarschijnlijk bijgedragen aan enkele storende fouten. Een tafelgenoot bestelde een eendenborst zonder eendenlever, maar werd onaangenaam verrast toen de eendenlever alsnog bovenop de eendenborst lag. Het verzoek om een hoofdgerecht in een diep bord te serveren bleek onmogelijk. Hoewel het verzoek ruim 2 uur voor het uitserveren van het gerecht werd gedaan, was er evengoed geen schoon exemplaar in de keuken aanwezig.

Nadat de 2e fles wijn door 3 personen nog voor het uitserveren van het hoofdgerecht(!) soldaat gemaakt was, begon de irritatie toe te nemen. Het lange wachten heeft echter niet geresulteerd in onvergetelijke gerechten. De tournedos met bacon en stroganoffsaus was van prima kwaliteit, maar gepaard met een flauwe aardappelpuree voor 26,50 behoorlijk aan de prijs. De tarbotfilet had hetzelfde probleem, maar was daarnaast ook nog eens smakeloos.

Bij vrijwel ieder restaurantbezoek kijk ik uit naar het dessert. De desserts zagen er aantrekkelijk uit, maar gezien de ellenlange wachttijd tussen de gerechten voor een kopje koffie gekozen. Bij het afrekenen had ik in ieder geval op een excuus en wellicht op iets van het huis gerekend, maar een zitting van ruim 4 uur voor 2 gerechten en een kop koffie lijkt hier de normaalste zaak van de wereld te zijn. Vooraf had ik er - mede gezien de lovende recensies - veel vertrouwen in, maar na deze ervaring raad ik niemand maar dan ook niemand aan om dit restaurant met een bezoek te vereren.

Tiny-M .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Restaurant ziet er mooi uit en er hangt een gezellige sfeer.

De kaart ziet er gevarieerd en goed uit en het eten was goed bereid. Vooral de kreeft was erg lekker.

Bediening was niet heel vlot, maar ik heb hier geen last van ondervonden.

Kortom, ik ga hier zeker vaker komen.