De Liefde

Bilderdijkpark 1a 1052 RZ Amsterdam Nederland Kaart
31-203892354

Over restaurant De Liefde

Culinair genieten in een charmante omgeving

Verscholen in een idyllisch parkje in het drukke Amsterdam. Of je hier nou ‘s middags langsloopt met de hond, uitblaast na een vermoeiende vergadering of ‘s avonds bewust op dit restaurant afkoerst, hier kun je altijd terecht voor een lekkere en kwalitatief goede hap. Met een naam als deze weet je het bovendien zeker, hier wordt echt heel veel liefde in het eten gestopt. In een intieme setting geniet je van delicate gerechten, een heerlijk glas wijn en toegewijd personeel.

Meer informatie over restaurant De Liefde

- Lunch vanaf 12:00

Robert V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Heel gezellig tentje! Woon al meer dan 10 jaar in Amsterdam, en heb ook in dat buurtje gewoond, maar het plein, hoe centraal ook, was me nooit echt opgevallen, en dit tentje kende ik ook helemaal niet. Heerlijk in de zomer periode! Het voelt alsof je in een parkje zit, maar dan in het centrum. en afgelegen. goede service. eten is gewoon ' standaard', en ook niet duur. Had een lekkere burger. Zou het aanraden als lunchtent, voor dates of met vrienden.
lotte.vanandel .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Gisteren zijn we hier voor de High Wine geweest. Het was erg goed verzorgd - zowel het eten als de service. Met een zwangere vriendin werd goed rekening gehouden, op 1 hapje na. Ze heeft hier verder geen punt van gemaakt, want verder leek het personeel wel erg zijn best te hebben gedaan. Ik zal De Liefde zeker aanraden.
Floor S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De bediening was erg aardig, maar het eten was een beetje teleurstellend. De schiphol gans was taai, ookal kwam er achter dan gans voor mij niet weggelegd is. De wijn was overigens erg lekker.
Mjz .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
wat een bijzonder plekje, in het parkje met uitzicht op de mooie bomen. En een goede aardige bediening die snel is. Verder was het eten en de wijn lekker. We hebben genoten.
Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Heerlijk gegeten op een lekker terras in een rustig parkje (hartje Amsterdam). Prima, service gerichte, vriendelijke bediening.
Miem80 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Bij dit restaurant is er bij mooi weer veel plek om buiten te zitten. Binnen is het klein en knus. Ze hebben een gevarieerde kaart met verschillende burgers en een paar vis en vleesgerechten. En een uitgebreid assortiment biertjes.
Yuhroon_B .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
De snob burger was helaas op en de bediening had enige moeite met de drukte maar ze waren erg vriendelijk en het heerlijke terras in het park maakt een hoop goed.
Suzan T.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
De Liefde is een goeie plek in een schattig parkje. De mensen zijn vriendelijk, het eten is goed en de service is prima. Het was een goeie avond, ondanks de fikse regenbui. En dan toch lekker buiten kunnen blijven zitten..
Lydwin V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
De Liefde is een officiële trouwlocatie, en wij hebben deze plek uitgekozen om de 'mooiste dag van ons leven' te vieren. Is helemaal gelukt. De sfeer is fantastisch, de eigenaar en de bediening denkt in alles met je mee om er iets prachtigs van te maken. We hebben een lekker driegangendiner gegeten, maar waren nog meer onder de indruk van de hapjes 's avonds.
Ik kan deze plek alleen maar aanraden. Toch nog een minpuntje? Je moet een beetje uitkijken waar je gaat zitten als er duiven in de bomen zitten...
Tbos .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
De dorade was heel lekker. De chocolade toetje ook. Goede sfeer. Service wat langzaam.
Goede locatie in het Bilderdijkpark!
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Uitermate sfeervolle locatie in een parkje. Kaart is klein maar de gerechten die we hebben geproefd waren fantastisch bereid. Hulde
Daika D.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Verrassend goed eten hier! Wij waren op een rustige dinsdagavond. Ik had een veggie burger van quinoa die echt heerlijk was. Heel smeuïg en goed op smaak! Lekkere frietjes erbij, niks te klagen. Vriendelijke bediening.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Leuke zaak, mooi uitzicht, lekker eten, fijne bediening. Een aanrader!
Ik ga hier zeker in de zomer naar terug want dan zal het terras ook vol zitten.
Tarik M.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
De coquille met bacon als voorafje waren lekker, de snobburger net zo, de dorade van mijn vriendin smaakte ook goed en de toetjes, chocolade trio en de cheesecake, waren ook prima. De bediening was vriendelijk en de locatie lijkt me in de zomer helemaal fantastisch. Het eten was goed, niet wel goed of redelijk, gewoon goed, maar niet 'omg dit is het lekkerste wat ik ooit geproefd heb'.
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Bij de Liefde eet ik ca. 3 keer per jaar. Het eten is altijd simpelweg goed en de bediening is onvervalst vriendelijk. Maar ik kom ook vanwege de entourage, de setting. Het parkje heeft een bijzondere geschiedenis en zo ook het gebouwtje dat ooit in een buitenwijk voor andersdenkende en -gelovige Amsterdammers stond. Met mooi weer is het goed toeven en genieten van spelende kinderen, senioren op de bankjes en stelletjes op het gras. Alles kan, niks moet. Tip: Het heerlijke vleesplankje voor bij de borrel is een zomermust. Uitstekende wijnen!
RStet .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Gezellige sfeer en vriendelijke bediening. Eten smaakte prima en was goed verzorgd. De vijfde stoel van onze tafel stond aan de raamkant, daar komt in de winter wel aardig wat kou vanaf. Al met al een leuke plek voor een gezellige avond.
Freek Van K.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Gezellig klein zaakje, lekker eten en vriendelijke bediening! Echt een plaats voor in de zomermaanden, maar ondanks de kou buiten was het binnen heerlijk knus
Marthalokin .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij de liefde! De gerechten zijn simpel maar erg goed bereid. Aardige bediening en lekkere wijn. Genoten en we koken zeker een keertje terug! Groetjes Martha
A S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Lekker en "leuk" gegeten in De Liefde. Het is een klein restaurant gelegen in het Bilderdijkparkje in OudWest. In vroegere eeuwen werd dit aan de gracht gelegen huisje gebruikt als lijkenhuisje bij de begraafplaats De Liefde. Het huisje was al meer dan 70 jaren niet meer in gebruik en in verval geraakt totdat iemand op het idee kwam hier een horecagelegenheid van te maken. De locatie is prachtig (helemaal in de zomer) en de geschiedenis geeft het een extra tintje en de bediening is bijzonder sympathiek.
Mijn vriendin en ik maakten gebruik van een iens dinner deal. Vooraf hadden we zalm met toast en de coquilles. Beide voorgerechten waren heerlijk. Als hoofdgerecht hadden we de entrecote en een beefburger. Lekker, maar niet spectaculair. Het nagerecht bestond uit een scroppino (soort cocktail met citroenijs, wodka en prosecco) en mijn partner genoot van drie varianten chocolade (ijs, brownie en mousse).
Ik kwam hier al vaker, maar meestal zat ik dan op het terras in het park met een biertje in de zon. Erg leuk zaakje, de moeite waard.
Ahollanders .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Heerlijk eten, aardige bediening en fijne intieme sfeer, alsof je in iemands huiskamer eet. Vooral de coquilles en de wayguburger zijn subliem! Een aanrader!