De Leugenaar

Boulevard Bankert 132 4382 AC Vlissingen Nederland Kaart

Over restaurant De Leugenaar

Tussen stad en strand

In Vlissingen is er een paalhoofd 'de Leugenaar' genoemd omdat het leek op een havenhoofd. Tegenwoordig is het een hotel brasserie gelegen aan de langste zeeboulevard van Nederland, met andere woorden een schitterend uitzicht op de boulevard en de schepen. Op de kaart staan de gouden ouwe, maar ook tapas en lekkernijen voor de kleintjes.

Meer informatie over restaurant De Leugenaar

- Ontbijt 07:00 - 10:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,6
6,4
Ludo V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
OP 15 jullie heb ik met een groep van 20 personen gegeten en gedronken bij het Leugenaartje. Ik vroeg voordat ik bestelde of wij individueel af konden rekenen. Dat mocht. Toen een aantal personen af wilde rekenen zei de gastvrouw dat dit teveel gedoe was. Ik vind dit niet behoren bij een horeca gelegenheid en vertelde haar dat andere restaurants wellicht blij zijn dat ze geld kunnen verdienen. Over het eten waren wij tevreden. Afgelopen maandag was ik ook al hier met een groep van 20 personen en hebben wij een totaalbon gekregen. Dat accepteerde zij wel.Daar was niets mis mee. Maar naar mening verdient dit restaurant een dikke min als het gaat over ondernemend gedrag. Iedereen moet voor zijn centen werken, dus waarom zij niet?
Beste Ludo,

Bedankt voor je recensie.
Zoals eerder aangegeven willen wij zeker wel wat verdienen. Het had geen probleem geweest als jullie aan tafel het bedrag samen bij elkaar gelegd hadden en dan net zoals maandag de totaal rekening in 1 x voldaan hadden. Voor 20 personen 1 biertje p.p. afrekenen a € 2,80 is voor ons inderdaad nog al een gedoe plus al ons wisselgeld gaat er dan doorheen. Dit is een normale gang van zaken in de horeca, wij zijn hier in zeker niet uniek. We hopen hiermee e.e.a. te hebben verduidelijkt. en verwelkomen jullie graag een volgende keer weer in onze brasserie of op ons terras!

Met vriendelijke groet,

Team Hotel Brasserie De Leugenaar
Ravana .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Wij hadden gereserveerd en daarvan ook een schriftelijk bevestiging ontvangen. Toen wij aankwamen en meldden dat we gereserveerd hadden, werd heel bot gevraagd of we dat ook zeker wisten! We lieten de bevestiging zien en kregen een wazig verhaal over verkeerde reserveringen. Maar we mochten (!!) gaan zitten omdat het toch niet druk was. (later werden nog 2 tafels bezet). De soep was flauw van smaak, de frietjes dropen van de olie/vet. De groente was te lang doorgekookt. En de bediening niet erg klantvriendelijk. Ze was zwanger en kon (vanwege haar verandering van hormonen en smaak) niet echt een gerecht aanbevelen, zei ze. Kortom: niet aanbevelenswaardig.
Jannemieke V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Wat een gezellige brasserie ! Heel sfeervol, erg vriendelijk bediening. We hebben fantastisch gegeten. Vooral de tournedos was meer dan geweldig! Dikke complimenten.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Toen we kwamen, was er een aardige dame die ons hielp..haalde gelijk water voor de hond...Daarna kwam er een jong meisje ons bedienen..br carpaccio..was heerlijk..alleen jammer ze hadden geen verse pepermolen. ..en brood met kaas ham en gebakken ei erop...jammer genoeg kaas en ham niet mee gebakken...uitzicht was mooi
Bobbi2016 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Vanavond genoten van een vegaburger, echt een aanrader! Bediening was correct en vriendelijk en ook ons hondje Bobbi kreeg een schaaltje water wij komen terug!
Sjarlotje .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Gisteravond de maaltijdsalade geitenkaas en maaltijdsalade Italië besteld. Bij beiden wordt expliciet gemeld dat deze ook vegetarisch te bestellen zijn. Wat de kok blijkbaar niet begrijpt is dat een vegetarische variant niet hetzelfde is als vlees uit een gerecht weglaten: wat een waardeloze en smaakloze maaltijd. TREURIG.
Zowel de dames in de keuken als degene die serveerden straalden weinig plezier uit in hun werk. En dan kan het uitzicht prachtig zijn, maar als het donker is maakt dat weinig meer goed. Erg fantasieloos allemaal.
RoCo2006 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
We hebben vanmiddag geluncht bij de Leugenaar. De bediening was wisselend. De dames die ons bedienden leken met weinig plezier te werken. De ober daarentegen vormde een mooi contrast. Wat ons betreft verstaat hij het vak. Een echte gastheer. Hij haalt de 6 op naar een 7 qua service.
We moesten lang wachten op het eten. De kwaliteit was goed. Een lekkere vissalade gegeten en de anderen een uitsmijter en omelet.
Entourage is basic.
Michael J.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Na een dagje strand met de kids (0 en 3 jaar) besloten om even te kijken waar je volgens Iens goed mosselen kon eten in Vlissingen. De keuze viel op De Leugenaar. We waren lekker vroeg, zodat de kinderen ook op tijd naar bed konden.

Bij aankomst werden we heel vriendelijk geholpen en de eerste drankjes werden snel gebracht. So far so good.

We gaven direct aan dat we ook graag wat wilden eten met de kids. We zaten al zeker een half uur met lege glazen toen ik zelf maar een serveerster aansprak. Ik vroeg haar meteen of het mogelijk was om voor de baby wat gekookte groenten met pasta te krijgen. Dat moest even aan de chef gevraagd. Prima. Nog een drankje besteld en toen de serveerster terugkwam vertelde ze dat het babyhapje mogelijk was.

Vervolgens ging ze er vandoor en duurde het weer bizar lang voordat ze de bestelling kwam opnemen (en het was niet eens druk).

Na een tijdje (normale tijd) verscheen het eten. Er was voor twee personen één schaaltje friet en dat waren nog van die harde stukjes ook. De bovenste mossels waren zanderig en je raadt het nooit: er kwam nooit meer een serveerster langs waar we nog wat friet aan konden vragen.

De kok heeft trouwens met zekerheid géén kinderen, want dan snap je wel dat het geen succes is als je al dente gekookte tagliatelle met gebakken rode ui en stukjes paprika geeft als "babyhapje".....

Overigens moet wel gezegd worden dat het kindermenu voor onze dochter van drie (stukje kabeljauw, patat, en appelmoes) en de tournedos wèl goed waren.

Uiteindelijk toch wel teleurgesteld en hongerig afgerekend (€ 80,-) en thuis flink aan de zoetigheden 's avonds. Nee, De Leugenaar heeft het voor ons niet kunnen waarmaken.
Eefje V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Gisteren zijn wij uit eten geweest hier.
Samen met twee kinderen en 2 personen met een gastric bypass.
Eerst vroegen we om een kindermenu omdat een gewoon menu te groot is met een gastric bypass.

Een kindermenu was niet mogelijk. Maar wel een hoofdgerecht halveren en dan ook de prijs. Geweldig alternatief.
Ik heb Besloten een voorgerecht met zalm te kiezen. Precies genoeg En erg lekker gegeten!

Geweldige service dus om mee te denken met een aanpassing in de grootte van een maaltijd.
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
We hebben hier op vrijdagavond met 5 personen van het maand (lezers) menu gebruik gemaakt. Bij zowel voor-als hoofdgerecht konden we kiezen uit vlees of vis.
Zelf had ik als voorgerecht Zeeuws lam met Zeeuwse appelgelei, bijzonder lekker en een prima combinatie.
Als hoofdgerecht nam ik zeebaars met gegrilde coquille en een langoustine, hierbij wat zeekraal. Ook dit gerecht was heerlijk, ik vond vooral de zeebaars erg lekker bereid.
Bij het hoofdgerecht werd voldoende frites en sla geserveerd, als we meer wilden hebben werd dit gewoon verzorgd.
Als nagerecht kregen we een champagne sabayon met vers fruit en een bolletje ijs, een waardige afsluiter.
We zaten in de serre van het restaurant, vanwaar we een geweldig uitzicht op de boulevard en de vlak langsvarende schepen hadden, dit prachtige uitzicht kregen we er gratis bij.
Het restaurant ziet er voor de rest heel sfeervol en netjes uit, met langs de wanden foto's van oud Vlissingen.

• Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
Weer eens lekker gegeten bij de Leugenaar.
De gewone kaart is jammer genoeg wat klein dit zomer seizoen.
Daarvoor is er wel een uitgebreide tapas te krijgen.

Ik ben echter voor het maandmenu gegaan.

Vooraf een heerlijke gazpacho met brood. Lekker van smaak en heerlijk fris.

Het hoofdgerecht bestond uit een forse pan met Zeeuwse mosselen gekookt in bier.
Goed schoon en mooi van smaak.
Daarbij een schaal frieten maar die heb ik laten staan.

Het dessert was een bolletje ijs mooi opgemaakt met twee stukjes peer en cake.

Al met al een mooi menu dat het zeker waard was om gekozen te worden.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
De tapas zijn een lekkere proeverij. De zeebaars met een jus van garnalen goed! Aardige tent aan de boulevard met uitzicht op zee.
Tanja .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Het eten was lekker, maar wel wat aan de dure kant. De service was prima; het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Daarnaast kon er kosteloos extra brood, aardappeltjes en salade worden besteld. Het was niet zo druk, waardoor het, ondanks zachte achtergrondmuziek, een beetje ongezellig was. Dit zal in drukkere tijden echter zeker anders zijn. Al met al een leuke avond gehad met lekker eten. Ik zou dit restaurant zeker aanraden.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2014
Gisteravond weer bij De Leugenaar gegeten.
Deze keer vooraf de Salade Niçoise genomen. Normaal verwacht je dan een salade voorzien van allerlei vissoortenmaar De Leugenaar pakt het anders aan: een mooie, malse moot gegrilde tonijn bovenop een lekkere salade met blokjes aardappel, tomaat en niet teveel dressing.
Als hoofdgerecht koos ik voor de kangoeroe biefstukjes. Op advies van de serveerster waren ze medium-rare gebakken (anders wordt het snel te droog) en dat bleek een perfecte keus. Heerlijk van smaak en lekker mals, het smolt bijna in de mond.
De groenten en gefrituurde aardappel partjes op schil waren voldoende aanwezig en smaakten ook weer goed.
Opnieuw heerlijk gegeten bij de Leugenaar, waarbij ik me toch afvraag waarom de tonijn niet als hoofdgerecht op de kaart staat. Gezien de kwaliteit van de tonijn bij het voorgerecht is dit mi. zeker het overwegen waard.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2014
Alleen voor het hoofdgerecht en dessert gegaan deze keer.
Hoofdgerecht was Surf&Turf, heerlijk malse vleespuntjes en lekkere, gedeeltelijk gepelde, gamba's. Daarbij voldoende warme en koude groente en gefrituurde aardappel partjes op schil.
Het dessert was vanille ijs met advocaat en slagroom, lekker fout maar wel erg lekker.
Wat kan beter?:
- niet hoeven vragen voor je drankje
- een doekje oid. om je vieze vingers mee schoon te maken na het pellen van de gamba's
Desondanks een prima plek om lekker te eten!
Egbert B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2013
Op een van de mooie laatste zomeravonden (29/8/2013) - neem ik aan - op het terras van de Leugenaar het menu besteld en gegeten. Vissoep iets te zout voor mijn smaak, maar dat meer dan goed gemaakt door de verrukkelijke sliptong met o.m. zilte zeekraal en prachtige in de schil gebakken 'friet'. Het toetje maakte het geheel af met nou eens geen overdaad aan slagroom, wat je nogal eens ziet om de karigheid te bedekken.
Kortom: heerlijk en goed, een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Ook nog een compliment voor het vriendelijke personeel. Een perfecte afsluiting van onze vakantie!
Vleuten93 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2012
Gisteren op een heerlijke zomerse dag gegeten op het terras van de Leugenaar, glegen aan de boulevard van vlissingen met prachtig uitzicht op het water en strand. De kaart biedt voor ieder wat wils: vis (vanzelfsprekend in vlissingen), vlees, vegetarisch en een aantal leuke specials, zoals tapas, asperge-menu en gekookte mosselen in 4 variaties. Heb zelf voor de laatste gekozen, en dat was een goede keuze! De imperial mosselen waren gekookt of in bier, of wijn, of naturel of met blauwe kaas. Bediening was vriendelijk, ondanks dat het goed druk was op het terras. Wij gaan deze vakantie zeker nog eens terug om de tapas te proberen!
Theovanderhoek .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2012
Prachtig gelegen aan aan de Vlissingse Boulevard. Er waren niet veel klanten. Na een kleine 10 minuten kwam men de bestelling opnemen die, zo bleek uit de rekening, om 18:46 in de computer werd ingevoerd. 2 personen van ons gezelschap bestelden een combinatie van boter-en zon vis. Om 20.10 uur kwam het eten op tafel ( bijna 1,5 uur na bestelling!). De afmetingen van de botervis: 6 x 4 x 1,5 cm (180 gram vis werd ons verteld na reklamatie). De zonvis (nog geen 30 gram lag verstopt onder een bedje van groente. Om 20.33 snel afgerekend. Van het nagerecht, de koffie met cognac en de sigaar hebben we bij elders genoten.
Als je weinig honger heb en veel tijd adviseer ik de Leugenaar.