De Leuf

Dalstraat 2 6367 JS Voerendaal Nederland Kaart

Over restaurant De Leuf

Paul's levenswerk

De passie voor koken en fijne gerechten wordt geëerd in restaurant De Leuf in de Zuid-Limburgse heuvels. Het familierestaurant eert de culinaire kunde van de recent overleden geestelijk vader sterkok Paul van de Bunt. Bas van Kranen en Robin van de Bunt zetten Paul’s levenswerk voort.

Meer informatie over restaurant De Leuf

9,3
Duur
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Na ons laatste bezoek in september nu ook weer met vrienden en familie fantastisch genoten van het 7 gangen menu "Sensatie".
Na diverse heerlijke amuses genoten we van ons 1e gerecht "bio-eendenlever" met rode kool, druif en hibiscus, was een super start, als 2e gerecht "langoustine" met wortel, gele pruim en citrusafrikaan, wat een heerlijke smaken.
Ons 3e gerecht "geuren van de zee" (classic Paul van de Bunt) geweldige smaken en een lust voor het oog, zeker
de manier hoe dit gerecht wéér werd geserveerd.
Ons 4e gerecht "griet" met schorseneren, beurre noisette en champignon, mooie smaken en ook weer prachtig geserveerd.
Ons 5e gerecht was "hert" met aardpeer, appel en bloedworst, dit was óók weer culinair genieten op hoog niveau.
Onze laatste 2 gerechten waren de geweldige kazen van Michel van Tricht en "lychee" met rode biet, rozen en geitenyoghurt.
Bij al onze gerechten werden er weer prachtige wijnen geserveerd en we hebben deze geweldige avond afgesloten met mokka/theeservies en heerlijke zoete lekkernijen.
Sandra, Bas, Michelle, Iris en de gehele crew jullie hebben mijn 71e verjaardag weer tot één groot feest gemaakt.

Na een heerlijke nachtrust bij De Leuf en Kasteel Terworm was het óók weer genieten van een geweldig ontbijt.
Chapeau voor Sandra en haar jonge brigade.
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
30 september gegeten via de restaurantweek. Het wil allemaal niet lukken met die acties lijkt wel. Het eten is overwegend goed. Het voorgerecht en het nagerecht zijn uitzonderlijk goed. Het hoofdgerecht is een stukje rundsvlees dat niet mals was. Jammer van de lijn, want de rest was echt heel erg goed. Wat gewoon niet goed is, is het gastheerschap. We komen binnen in een enorme chloordamp, schoonmaken ok, maar het is geen café. We krijgen een net tafeltje voor twee.
Aan de zijkant zie ik een tafeltje waar je niet tegenover elkaar zit, maar haaks. Ik vraag de gastvrouw of we eventueel daar mogen zitten als het niet gereserveerd is. Dat is alleen voor onze á la carte gasten geeft ze, zonder krimp, aan. He? Oh, ja wij zijn ander volk, het vouchervolk…
Een ober komt aan tafel en vraagt iets van : “beginnen met bubbles, een champagnetje?”. Misschien heeft u een alcoholvrij bier of iets anders zonder alcohol? Nee, dat hadden ze niet.. Wat is het toch, dat denken voor je gasten, dat weten hoe zij zich moeten gedragen en wat ze moeten drinken om geschikt te zijn voor jouw restaurant. Wat is het dat je blijkbaar afwijkend bent als je kiest voor weinig of geen alcohol?
Bij het hoofdgerecht kies ik voor een glas rode wijn. Een ober, mogelijk sommelier, komt met een fles rode wijn die hij gekozen heeft. Ik vraag hem of een keuze mogelijk is, ik houd in de regel meer van vol en zacht, dan van krachtig en als je maar één glas drinkt… De man begint direct een preek dat het echt niet de bedoeling is dat er een huiswijn geschonken wordt. Er is nagedacht over wat passend is.
Ik geef aan dit ik gewoon een voorkeur heb en dat dat niet persé een huiswijn hoeft te zijn. Zelfs al zou ik een huiswijn willen, zou ik mogen verwachten dat dit in zo’n restaurant gewoon goed is. De arrogantie en vooringenomenheid over de gasten is gewoon niet goed.
Het gekke is, dat de informatie op de site, de uitspraken over vakmanschap, pure smaken, aandacht, precies aansluiten bij onze ideeën en voorkeur, maar dat de uitvoering ervan er nogal ver vanaf lijkt te staan.
Een toch flinke rit naar Voerendaal, maar herhaling of het delen van enthousiasme zal er zo niet komen…
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
We werden getipt voor de Leuf, (winnaar van de gouden koksmuts 2015) door de winnaar van 2016. Een nette aanbieding van Groupon trok ons meteen over de streep.
Het verkeer zat reuze mee waardoor we nog een wandeling konden maken door de mooie omgeving, die vanwege het geglooide landschap meteen een vakantiegevoel gaf. Leuk dat er in het dorp een wijnboer zit “Wijngoed Fromberg”, hoewel we de ranken niet tegen gekomen zijn.

We werden ontvangen door de charmante Michelle van de Bunt die ons begeleide naar de gezellig ingerichte patio waar we een tafel mochten kiezen, fijn. Een dak van platanen beschermde ons tegen de zon en een kabbelend fonteintje zorgde voor extra sfeer.
Als aperitief een Verdejo 2015 uit de Rueda die goed beviel. Het eerste hapje werd gepresenteerd in mooi servieswerk van Pieter Stockmans, een ronde cilinder met dekseltje. Onder de deksel een strakke presentatie van pompoenbereidingen. Keurige schijfjes op een crème afgewerkt met een vinaigrette van pompoen met blaadjes citrusafrikaan die zorgde voor verrassend lekkere smaakaccentjes. Een sterke start.

De cracker met pompoenpitten herkende we nog van ons vorig bezoek, erg lekker. Tegelijk kwam ook ons menu op tafel met de opmerking of we nog wat wilde aanpassen, keurig! Beide wilde de runder bavette wisselen voor vis, wat geen enkel probleem was.

In een klein dekschaaltje de volgende amuse. Een dooier van hoeve-ei met een luchtige crème van dashi afgewerkt met een Tahoon cresse (beukennoot). Lekker smeuïg en mooi op smaak.

Op lavastenen kwamen zuurdesem krokantjes met carpaccio van haring, bedekt met fijngesneden ui en bieslook, lekker.

Ons nieuwe menu verscheen samen met een warm zuurdesem broodje waarbij een stukje Guerensey boter. Marco Linck had inmiddels de wijnen voorbereid en geplaatst in een grote ijskoeler.
De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd, een droge Riesling Koningsschild spätlese 2013 uit de Nahe van Honrath, rijk aroma, in de mond mooie zuren met tonen van tropisch fruit, heerlijk. Ernaast een hele mooie strakke presentatie. Tartaar van makreel met erop toefjes crème van mayonaise en selderij afgedekt met plakjes witte aardbei en groene ronde blaadjes, ernaast een heerlijke frisse kruiden vinaigrette. De makreel was zeer delicaat, de aardbei gaf een aangename bite, de vinaigrette zorgde voor aangename zuren en de Riesling maakte het feestje compleet. (9.7)

Over naar een Sauvignon blanc 2015 uit de Loire van het huis Gibault, behoorlijk ingetogen aroma beetje grassig, fris in de mond en een klein bittertje in de afdronk. Chef Bas van Kranen presenteerde zelf zijn gerecht, toppie! Tartaar van de black tiger garnaal in een Tom Yum, erop toefjes crème van yoghurt, crème van sesam, luchtig krokant van rijst en Tahoon cresse, afgewerkt met wat druppels yuzu. Wat een verfijning en wat een mooie zuren, super. Een sappige mondbeleving met aangename toets van de rijst. De wijn kon het allemaal niet bijhouden en persoonlijk vond ik het bittertje wat storend. (9.5)

Over naar een hout gelagerde Viognier 2015 van het huis Metairie, rijk aroma met tonen van abrikoos, peer en een vleugje vanille, vol in de mond met een lange afdronk. Uit de keuken de klassieker van Paul van de Bunt, “Geuren van de zee”. Een royaal gevulde oester op een bedje van zeewier met de schelpen van de producten waarmee de oester is gevuld. Stikstof zorgde voor een stukje spektakel maar ook dat de ziltige geuren van het wier loskwamen, leuk. In de oester als basis gestoofde prei, erop kokkel, scheermes, mossel en grijze garnaal in een heerlijke frisse saus van limoen en citroengras. Mooie ziltige smaken die door de heerlijke zuren van de saus werden versterkt. De wijn paste maar hij had van mij ietsje frisser en eleganter mogen zijn. (9,4)

We schakelde door naar Italiaans wit van de Falanghina druif van het huis Feudi di San Gregorio, mooi aroma met tonen van witte bloemen, verfijnd in de mond met mooie zuren. In een zwart schaaltje een smal stukje gebakken rogvleugel met ernaast een stuk kropsla met cressjes en een lobbige Hollandaise. De kropsla was erg lekker maar de delicate rog viel hiertegen wat weg, de heerlijke Hollandaise zorgde voor de koppeling naar de prima wijn die voor mij de hoofdrol speler van deze ronde was. (8,8)

Over naar rood met een licht terug gekoelde Givry 1e cru 2014 van het huis Parize, fonkelend robijn rode keur met in het aroma tonen van kers en framboos, aangenaam fruitig in de mond met subtiele aardse tonen, heerlijk. Uit de keuken een exotisch gerecht op een prachtig bord. Twee stukken gebakken dorade met ernaast een crème van pompoen waarop seroendeng en een toefje pindacrème. Verder een tagiatelle van venkel en een schuimige bisque van langoustine met kokos en een vleugje limoen. De dorade was ietsje te ver maar met zo’n smaakvol garnituur valt dat niet echt op. De wijn sloot verrassend goed aan, hield zelfs stand naast de pinda en vulde het gerecht met zijn heerlijke aroma en mooie zuren aan. Dit is helemaal mijn ding. (9.8)

De eerste dessertwijn was een Moscatel de Alejandria van het huis Añadas met kunstzinnig etiket en natuurlijk gemaakt. Rijk met tonen van rijp fruit toets van vanille, in de mond een mooie zoet zuur balans en een lange afdronk. Op het mooie bord een soepje van komkommer met gin tonic waarin een lint van zoetzure komkommer en een quenelle abrikozensorbet met blaadjes van de goudsbloem. Dit is een dessertje waar je vrolijk van wordt, licht, fruitig, subtiele bite van de komkommer en een aangenaam diepe abrikozentoets. De wijn was keurig in balans, genieten! (9.6)

Een feestelijke dessertwijn uit Italië, een licht mousserende rode Brachetto d'acqui van Cascina Ghercina. Een transparante licht rode kleur met in de neus tonen van rood fruit en in de mond soepel en rond. In een dikke zwarte schaal verse frambozen met een luchtige schuim van Bergamot waarin schotsen van bergamot en topjes van basilicum en een quenelle tomatenijs. Framboos met basilicum was al een top combinatie maar met het hartige tomatenijs en fruitige toetsen van de bergamot maakte het feestje compleet. (9.7)

Als afsluiter een krachtige Buscaglione espresso met een drietal prima friandises. Complimenten voor de canelé de Bordeaux die perfect was.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd. Ondanks dat Michelle nog op school zit kent ze haar vak, complimenten. Marco Linck zorgde naast keurige presentaties en volop achtergrond informatie ook nog voor een stukje gezelligheid aan tafel. En natuurlijk erg leuk dat Bas van Kranen zelf verschillende gerechten presenteerde. We voelde ons helemaal in de watten gelegd in een correcte informele sfeer.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend. Aperitief €6,-, menu €64,50, wijnarrangement (halve glazen) €30,- en koffiearrangement €7,50.

Samengevat kunnen we stellen dat we weer een uitstekende middag hebben beleefd. Gerechten die uitstekend aansluiten bij het seizoen, licht, verteerbaar met verfijnde smaken maar toch ook met voldoende afwisseling. Ernaast goede tot heerlijke wijnen die weliswaar niet allemaal naadloos aansloten. We willen hierbij onze tipgever nog even bedanken. Aanrader!
Myrna C.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Wat een smaakexplosies , wat een feest was t weer om bij de Leuf te mogen genieten van de "Ontdekkingsreis" .
Het was weer een onvergetelijke culinaire ervaring.
De bediening was weer erg vriendelijk en attent , dat maakt zo'n heerlijke lunch helemaal compleet.
Chapeau voor de Chef en zijn team en voor de bediening.
Mevrouw van de Bunt, wat een geweldig team heeft uw restaurant ! Chapeau !
John G.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Verjaardag samen vieren, bij restaurant De Leuf
Het was een heerlijke zaterdagavond, aangenaam van temperatuur. De voortuin van het restaurant zag er prachtig uit. Weelderig bloeiende hortensia's en strak geknipte buxushaagjes, met daartussen de kleurrijke beelden. Een lust voor het oog.
Bij binnenkomst werden we allerhartelijkst begroet door de charmante gastvrouw, Sandra Van de Bunt.
We namen plaats op het kleine buitenterras, onder een dak van platanen. Gezellig en sfeervol deze oude boerderij met zijn karakteristieke bouw. We begonnen met een glas huis champagne van Charles Heidsieck, aangenaam fris, klein zuurtje en een prima bubbel. Hierbij volgden enkele zeer smakelijke amuse's. Als eerste een schaaltje met structuren van komkommer en groene curry sorbet, schuim van komkommer en koriander. Een ware smaakexplosie, fris, zacht pittig een culinair pareltje. Vervolgens een krokantje met gelei van Gruyere, watermeloen en basilicum. En als laatste krokant zuurdesembrood met gepekelde haring, bieslook crème en uitjes. Allemaal kleine schilderijtjes mooie gepresenteerd en hoog op smaak.
We hadden gekozen voor vis gerechten deze avond. Op tafel stond een mooi menukaartje met al de gerechten die we uitgekozen hadden met speciale vermelding van mijn verjaardag, aardig en attent.
Deze keer geen wijnarrangement maar twee witte wijnen. Als eerste een Grüner Veltliner Van Weingut Brundelmayer uit het Kamptal 2014. Vol en fris, kruidig en mooie mineraliteit.
Ons eerste gerecht, Kvitsoy zalm, als tartaar, als gepekelde carpaccio en als mousse met citroen. Hierbij structuren van wortel, crème van citroen en een vinaigrette van vlierbloesem en duindoornbes. Een mooi gerechtje, hoog op smaak, de fijne zuurtjes in combinatie met het zoete van de wortel waren een prima begeleider voor de zalmstructuren. De wijn was een prima begeleider en gaf ons het aangename mond en smaakgevoel.
Vervolgens een klassieker van Paul van de Bunt: Geuren van de zee. Een schelp gevuld met gestoofde prei, mossel, kokkel, oester, scheermes, garnaaltjes . Dit alles overgoten met een subtiel sausje van sereh en limoenblad. Wederom een smaakexplosie, zilte en subtiele zuurtjes gaven dit sausje de schelpdieren een heerlijke ondersteuning een top gerecht.
We gaan verder met Langoustine, rauw gemarineerd en stukje gebakken langoustine, hierbij een jus van venkel, crème van venkel en rauwe gemarineerde venkel. Als smaakbegeleider sinaasappel en abrikoos. Ook dit gerechtje weer hoog op smaak, mooie structuren en cuisson. Hierbij dronken we een Meursault, Les Vireuils 2011. Een volle krachtige wijn vol exotisch fruit, klein botertje en mooie mineraliteit, het plaatje was compleet, het ware genieten.
Vervolgens zeetong met beurre noisette en hazelnoot. Gecombineerd met structuren van koolrabi, creme van zwarte knoflook . Een klassiek gerechtje maar perfect bereid, fijne smaakbalans en prima cuisson van de tong.
Als vlees gerecht hadden we gekozen voor lam. Texels lam, gekonfijte dikke rib, rosé gebraden rugstuk, vergezeld door krokante polenta geitenkaas, cremé van parika en gepofte paprika en een eigen jus van lam. Krachtig van smaak en structuur , bij elkaar wederom een bewijs dat chefkok Bas van Kranen samen met zijn team hier de sterren van de hemel koken.
Chapeau ook voor de zwarte brigade, vriendelijk en gezellig, niet formeel. Geven de gast een thuisgevoel op het juiste moment aanwezig en attent.
Als afsluiting het dessert: Kers: sorbet van kers en rode biet, gel van kers, crème van gezouten mascarpone en een vinaigrette van rozenblad. Lekkere smaak combinatie van de kers en rode biet, het zoete en het aardse bij elkaar, aangevuld met het romige van de mascarpone .
Als afsluiting koffie en huisgemaakte friandises.
Het was een gezellige en culinaire avond. We hebben genoten. Respect voor gastvrouw Sandra Van de Bunt die met haar charme en doorzettingsvermogen trots mag zijn op De leuf. En zeker chefkok Bas van Kranen en team, jullie hebben ons een culinaire avond bezorgd die op alle fronten top was. Tot zeker gauw een volgende keer.

Peter M.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Prettige ambiance. Fijne stoelen en gezellig hoor, zo'n ronde tafel. Het menu op niveau waarbij de tonijn er uit sprong. Asperges op verschillende manieren in het menu gebruikt maar door de karakteristieke smaak is dat best lastig. Bediening prettig en attent. Sommelier vulde de glazen soms nog ff bij wanneer het wat langer duurde tussen de gangen maar de dames zonder wijnarrangement moesten tot twee keer toe de bediening attenderen op (al wat langere tijd) lege glazen. Prijs-kwaliteit prima en zeker wanneer je in de buurt bent voor herhaling vatbaar!
Samantha D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
De Leuf.. Wow.. Wat hebben wij een fantastische avond beleefd! Van de mooie champagne, alle wijnen, van de amuses, brood, en alle goddelijke gerechten die hemels smaakten, tot aan de thee met friandises.. Jammer dat we niet in de buurt wonen..wat hebben wij genoten! Bedankt allemaal.
Frederik_de_Baspod .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Een lang gekoesterde wens van Frederik De Baspod om in het fameuze Restaurant de Leuf in Ubachsberg aan te mogen schuiven.

Mensen mensen.....wat een geweldige keuken.

De rauwe tonijn met radijs....een kunstwerk.
Een verrassende oester met shellfish....idem.
Cod fish met Jerusalem artisjok....geniaal.
Dan de Herefords Beef met zwarte knoflook...tja

Het toetje....hahaha...je moet maar durven: geiten yoghurt ijs met rozenblaadjes

De wijnen....ach....van Inzolia tot Panamera, en van Puglia tot Semillion....

Groots!

Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Wat kan ik schrijven over het diner bij de Leuf?
Een restaurant om terug naar te verlangen. Alles klopte van de bediening tot de wijnen en, niet onbelangrijk de 7 gangen die we hier genoten hebben.
Bedankt voor de onvergetelijke avond.
Nog bedankt, Ferry en Marijke
Vief07 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Het is waarlijk een belevenis, een avond doorbrengen in dit schitterende restaurant. Mooi voor alle zintuigen. Van de persoonlijke ontvangst, de ontspannen bediening, de mooi opgemaakte borden tot de heerlijke gerechten met bijpassende wijnen, zeer de moeite waard. Het was ook geen enkel probleem om het hoofdgerecht in het menu te laten vervangen. Top. Als visliefhebber heb ik genoten van tartaar van tonijn, schaal en schelpdieren en skrei. Chapeau.
Tkoopman .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Ik probeer deze recensie kort te houden;
Bij binnenkomst zeer vriendelijk ontvangen door Mw. van de Bunt die ons onze hotelkamers wees. De kamers zijn erg gezellig en met warme kleuren ingericht!
's Avonds genoten van een 7-gangen menu "Ontdekkingsreis".
De 3 amuses waren al heerlijk, prima opgebouwd in smaak.
Daarna begon het feest der smaken.
Als eerste een tartaar van makreel met bieslook en als topping kleine radijsbloemen.
2e gang verschillende soorten bloemkool en spitskool met diverse kruiden en citrus.
De 3e gang was de alom beroemde "geuren van de zee" een classic van Paul van de Bunt.
Dit gerecht is spectaculair en nìet alleen qua smaak, maar tevens de manier van opdienen!
Daarna tussengerecht bouillabaisse, prima bereid!
Vervolgens patrijs met verschillende smaken van pompoen en abrikoos op het bord.
Erbij geserveerd een aardappelcrème op abrikozenijs; een spannende, heerlijke combinatie!
Langzamerhand richting de nagerechten; eerst kleine bolletjes appel met pareltjes van bladselderijolie. Chefkok Bas van Kranen kwam persoonlijk het gerecht bestrooien met bevroren geitenyoghurt.
Als allerlaatste de chocolade boomschors met caramelvulling.
We hebben bij dit voortreffelijke menu een wijnarrangement genomen. De wijnen zijn perfect afgestemd op alle gerechten, wat heerlijk!
Tot slot bij de open haard koffie met allerlei zoetigheden gehad.
Ons feest was nog niet afgelopen; de volgende ochtend hebben we van een sùper ontbijt aan tafel genoten.
Heerlijke broodjes, een volkoren croissantrol, eigen gemaakte appelstroop, pindakaas, marmelade en paté.
Boeren Beemsterkaas, Limburgse cervelaat, ook dit paste nog op tafel...
Tevens vers sap, oa. boerenkoolsap met ananas, wàt een smaaksensatie is dat!
Ook yoghurt met granola, heerlijke koffie en thee was aanwezig.
Dit was voor ons de eerste keer genieten bij De Leuf maar absoluut niet de laatste keer!
Opnieuw een 2e Michelinster zal een zeer terechte ster erbij zijn, het is dit restaurant van harte gegund.
Bedankt, hele team van De Leuf voor een fantastische beleving!

Dick D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Na ons laatste bezoek in mei was dit wéér een goede reden om met 35 personen naar Limburg af te reizen om bij De Leuf mijn 70e verjaardag te vieren.
Het werd een avond die niemand snel zal vergeten, het was puur genieten van een geweldig 6 gangen menu. Na diverse heerlijke amuses o.a. wortel en koolrabi was het 1e gerecht een lust voor het oog, tonijn met bieslook, bergamot en radijs wat een geweldige smaken.
Als 2e gerecht 'geuren van de zee' ( classic Paul van de Bunt ) geweldige smaken en prachtig
hoe dit werd geserveerd met vloeibare stikstof.
Als 3e gerecht hebben wij genoten van sliptong met livar, kapperjes en noilly prat, wat een verwennerij. Het 4e gerecht was piepkuiken met pompoen, abrikoos en zwarte kardamon,
een mooi gerecht met prachtige smaken.
Als hoofdgerecht was er weer een 'classic Paul van de Bunt', rundersucade - foie gras- cèpes en pastinaak, óók weer puur genieten op hoog niveau.
Als dessert was er een prachtige afsluiter van deze culinaire avond n.l. de 'chocolade boomschors'.
Bij al onze gerechten werden er prachtige wijnen geserveerd en we hebben dit geweldige diner afgesloten met koffie en frandises.
Chapeau voor Sandra en haar jonge brigade.
Onze familie en vrienden hadden de avond van hun leven en genoten daarna van een heerlijke nachtrust in Kasteel Terworm.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Afgelopen donderdag mochten we weer eens bij de Leuf aanschuiven en we waren na afloop onder de indruk. Wat hebben wij lekker gegeten! De twee amuses van wortel en koolrabi konden ons al bekoren maar daarna werd het alleen maar leuker. De Yellowfin tonijn met bergamot, bieslook en radijs was subtiel van opmaak en heerlijk van smaak, het hoofdgerecht van patrijs, pompoen en zwarte kardemom lekker (en hulde voor de extra saus) en het dessert van granny Smith, geitenyoghurt, bladselderij en zonnebloempit was zeer licht en verfrissend. Maar de absolute topper van de avond was het tussengerecht genaamd 'Geuren van de zee'. Een classic van wijlen Paul van de Bunt bestaande uit diverse schelpdieren met citroengras en limoenblad. Wat een prachtig gerecht met sublieme verfijnde smaken en mooi gepresenteerd met behulp van vloeibare stikstof. De uitvoering van deze klassieker was perfect en een terecht eerbetoon aan de veel te vroeg overleden chef, kippenvel !
Al met al hebben we een heerlijke avond beleefd. Dank aan allen en diep respect voor hetgeen jullie na een zeer moeilijke periode bereikt hebben. Mogen we nog eens terugkomen?
Ed W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Samen met mijn echtgenote middels een Groupon wezen eten bij dit mooie restaurant. Bij aankomst valt op het gevestigd is in een sfeervol gerestaureerde oude schuur. Ontvangst was vriendelijk. Ontspannen maar op het randje van amicaal. We krijgen al snel drie amuses voorgeschoteld. De één iets lekkerder dan de andere. Het tempo zit er in ieder geval in. De 7 gangen van ons menu komen in ieder geval, gelukkig, minder snel. Als eerste krijgen we tartaar van yellowfin tonijn. Een plaatje voor het oog en smaak waar ik ontroerd van raak. Fantastisch! (9.2, ik geef graag cijfers aan gerechten om voor mezelf enigszins een waardering te bepalen..). Hierop volgt een gerecht met verschillende bereidingen van bloemkool. Erg lekker maar een minder hoog cijfer (7.5). Hierop volgt een gerecht genaamd 'geuren van de zee'. Het bestaat uit zeevruchten geserveerd in een oesterscheld met een heerlijke saus. Het opdienen is spectaculair waarbij vloeibare stikstof aan tafel over het gerecht wordt gegoten. De smaak is wederom uitmuntend (8.9). Hierop volgt een bouillabaisse. Ik had me hier op verheugd als liefhebber van alles dat met vis te maken heeft. Uiteindelijk was het 'gewoon' een lekker gerecht, maar ik miste net dat beetje extra (7.8). Vervolgens patrijs met verschillende bereidingen van pompoen en wat abrikoos. Uitstekend gerecht waarbij de smaken elkaar goed complimenteren. Er wordt een aardappel crème apart bij geserveerd op een bedje van abrikozenijs. Een spannende, maar niet minder lekkere smaaksensatie. De eveneens apart geserveerde saus maakt het gerecht compleet en helpt een volle smaak te creëren (8.5). Dan volgt een gerecht met gepocheerde granny smith. Het wordt geserveerd met een gelei van zoete appel met pareltjes van bladselderijolie. Aan tafel wordt met stikstof bevroren geitenyoghurt over de gerecht gestrooid. Dit was voor mij de minste gang. Voor mijn smaak is het gerecht net te zuur (6.2). Als nagerecht krijgen we een chocolade boomschors met caramelvulling. Er wordt een heerlijke crunch bij geserveerd die het gerecht helemaal afmaakt. Iedere hap was genieten (8.8). De teleurstelling was groot toen het op was. Na de maaltijd nog een koffie arrangement genoten met wat zoete lekkernijen. Als kritische kanttekening kan ik zeggen dat de eerste drie gerecht toch iets naar dezelfde zure smaken neigde, maar dit kan persoonlijk zijn. Bediening was redelijk in orde. We hebben in ieder geval genoten van een fijne avond! Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar.

Lowiekedevos .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Op 24 oktober gingen we eten bij de Leuf. Het was sinds lange tijd dat ik blij verrast was door eten. Wat een mooie presentatie en goede sfeer in dit restaurant. Eindelijk een echt eigen stijl wat ik nog nergens zo meemaakte. Het was een totaal ervaring. Geweldig eten en een geweldige bediening. Alles was even lekker en bijzonder. Gelukkig niet een disco van smaken maar steeds een paar smaken die elk voor zich heel intens waren en mooi bij elkaar paste. Ook de presentatie van elk gerecht was bijzonder. Bijvoorbeeld smaken van de zee wat ging dampen en de zeelucht te voorschijn toverde. Het begon al met het super lekkere brood en crackers met zonnebloempitten en het eindigde met een marshmallow van banaan. Alles daar tussen in moet je zelf maar gaan proeven. Van mij krijgen ze een 2e ster!
Myrna C.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
We hebben genoten van het Pitstop menu met vele smaakexplosies. Wat een team in de Leuf. Petje af voor de geweldige keukenbrigade en de vriendelijke mensen die ons bedienden!
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Na enkele Jaren weer eens in dit mooie in een Limburgs dorpje gelegen restaurant gegeten.
Bas van Kranen en Robin van de Bunt zetten op een fantastische wijze het werk van Paul voort.
De bediening komt na een ietwat stroeve start ook professioneel maar toegankelijk op gang.
De traditionele Limburgse boerderij is een prachtig decor waarin top prestaties worden geleverd.
Als heerlijk aperitief plaatselijke bubbels van wijngoed Fromberg uit Ubachsberg.
Een aantal heerlijke amuses worden geserveerd op de door bomen overschaduwde binnenplaats.
Dan begint het echte culinaire geweld binnen.
Het eerste gerecht gepekelde zalm met groene curry voor een spicy touch begeleid door een zalmmoes. Top gerecht en door ons gekozen als het beste van alle gangen.
Volgende gerecht een Gamba met het zoete van venkel en sinaasappel. Jammergenoeg maar een Gamba p.p. net wat weinig.
Dan een klassieker de Geuren van de Zee Diverse schelpdieren opgediend in de oesterschelp waarbij een krachtige bouillon opgegoten met stikstof de ziltige geuren van de Zee inderdaad op tafel brengen.
Het hoofdgerecht was een boutje en borstje van een piepkuiken in eigen Jus met oa wortel en kumquat, een mooi en lekker gerechtje maar redelijke eenvoudig maar strak uitgevoerd.
Jammer dat het brood niet werd ingevuld al was het maar om wat extra jus mee te proeven.
Als afsluiter een niet alleen prachtig maar ook uiterst smaakval dessert van Bietjes-ijs (had iets meer punch mogen hebben), mascarpone en zoete kersen.
Mooie begeleidende open wijnen erbij geserveerd om de smaakbeleving te complementeren.
Uiteraard afgesloten met koffie en zoetigheden.
Chapeau voor de zeer jonge brigade top prestatie.

Elsdick .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Het was voor ons alweer 6 maanden geleden dat we bij De Leuf met vrienden hebben genoten van alle culinaire hoogstandjes van Bas van Kranen en Robin van de Bunt. Het was voor ons weer een goede reden om samen met mijn vrouw naar Ubachsberg af te reizen.
We kozen voor het menu Verwondering, na diverse heerlijke amuses begonnen we als eerste met oosterscheldekreeft vervolgens sint-jakobsvrucht, dorade royal en bresseduif (classic Paul van de Bunt) om daarna af te sluiten met twee heerlijke desserts, ieder gerecht was een plaatje op zich met
geweldige smaken en voeg daarbij de mooie ambiance en fantastische bediening, kortom weer een culinaire ervaring om niet snel te vergeten. We moesten er 250 km voor rijden maar het was meer dan de moeite waard, chapeau voor de gehele crew. Dick en Els
Marion-Chris .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Een een en al geoliede machine waarbij overheerlijke hapjes met unieke smaakjes en voortreffelijke bijpassende wijnen onze smaakpapillen streelden. Natuurlijke betaal je een stevig bedrag, maar dan heb je ook wat!
Welgemeende complimenten,
Marion & Chris
Joffer .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Afgelopen zaterdag gedineerd bij de Leuf.
Verrassende smaken en geweldige bediening, maar de porties zijn zo minimaal dat je zelfs met een viergangen menu veel van het, overigens verrukkelijke, brood moet eten om een gevulde maag te krijgen.