De Lelie

Europapark 1 2408 EN Alphen aan den Rijn Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Meer informatie over restaurant De Lelie

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:30
- Brunch 11:00 - 15:00

Jouw recensie over het restaurant De Lelie

Henk B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Wij hebben hier met vrienden gedineerd en onze vrienden waren enthousiast over wat ze gegeten hadden.

Wij komen hier regelmatig om onze verjaardagen te vieren en andere gelegenheden te vieren daarom een dikke 10 voor de Lelie en personeel
Concetta V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Super leuke team werking. Super service kwa bedinging overal hielden ze rekening mee voor jong En oud. Was een geslaagde verjaardag van
My gisteren we komen gauw terug ga zo door groeten van fam van de wetering
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Voor de prijs prima, veel kleine verbeter puntjes bij de lunch
EmJee V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Voor de derde keer geweest,twee keer was de bediening goed en de derde keer bedroevend,eten kwam snel eerste drankjes hadden we ook snel en toen sloeg de klad erin. Lopen je voorbij en laten je met een leeg glas zitten,hebben wel oog voor andere tafels waar meer dan twee personen aanzitten, de ruimte is klein en overzichtelijk en dus kan bedienend personeel zo zien of je nog wat nodig heb maar daar wordt overheen gekeken. Na vijf kwartier gegeten en een glas wijn en twee biertjes verder besloten we geen nagerecht te nemen en besloten we weg te gaan, tijdens betalen klacht geuit verontschuldiging hiervoor van hun kant. als compensatie glas wijn en een bier van de rekening....bij thuiskomst klopte de rekening niet,stond een consumptie op die wij niet hadden genuttigd. Netjes mail gestuurd naar Alex de eigenaar over het gebeuren en tot op heden geen reactie. Wilden er een familie etentje geven en dit zet ons aan het denken om niet meer te gaan zeker omdat er geen reactie komt na ons mailtje. Komt erop neer dat het uitmaakt hoe druk het is en wanneer je gaat,op sommige momenten hebben ze geen oog voor de klant en willen wel indruk maken op grotere groep.
N.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Ondanks het feit dat het redelijk rustig was, was de wachttijd lang. Eten en bediening was goed, maar nogmaals het duurde wat lang, ook omdat we 4 kinderen bij ons hadden. Wel kregenzij een leuke placemat met puzzles en kleurplaat..
Marieke T.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Het was lekker eten voor een goede prijs.
De locatie is een leuke plek. Van binnen ziet het er leuk en gezellig uit. Ook gezellig om buiten te zitten.
En er werkt heel enthousiast personeel.
Ondanks de drukte altijd een lach.
Erica V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Top bediening en Top eten.
Dennis R.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Met mijn zoontje uit eten geweest.
Het wachten op gerechtjes duurde niet te lang wat ideaal is met een kind.
Het was gezellig druk.
De kleine kon lekker buiten spelen bij het strandje.
Eten was heerlijk. (Pannenkoek en Spareribs die heerlijk mals was).
Toos S.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Heerlijk eten voor een redelijke prijs. Ontvangst en service prima, zelfs tijd voor een praatje.
Erg gezellig, echt wel een aanrader. Wij gaan hier zeker nog eens terug komen.
ineke V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
eten was prima, 1 minpuntje, er werd ons gevraagd frietjes of gebakken aardappels bij ons hoofd gerecht, mijn man wilde frietjes en ik heel graag gebakken aardappels , toen ons hoofdgerecht kwam had mijn man inderdaad friet en op mijn bord was ook friet neergelegd met de mededeling de aardappels zijn op u heeft vast geen bezwaar tegen friet......................jammer.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Erg gezellig voor mijn partner zijn verjaardag uit eten geweest. Bediening was vriendelijk, het eten lekker. Geen klachten
Verena H.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
De lelie is een gezellig restaurant waar het eten lekker is. Deze keer moesten we echter erg lang op ons eten wachten terwijl er maar 2 andere mensen in het restaurant zaten. Volgens de bediening was dit vanwege een telefoonstoring, wat dat met eten koken en opdienen te maken heeft werd mij niet duidelijk. De inrichting van het restaurant is mooi en stijlvol, helaas werd de sfeer verpest door het luide gepraat van de bediening en de kok achter de bar. In combinatie met de belachelijk lange wachttijd was dit geen geslaagde lunch, de volgende keer eet ik ergens anders.
Paulmmuller M.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
De 18e verjaardag van onze zoon gevierd met een doorlopend warm en koud buffet. Voor ieder wat wils en prachtig opgemaakt. Vriendelijke bediening en een eigenaar die de benen uit zn lijf loopt om zijn klanten tevreden te stellen. Mooie ambiance waarbij je met mooi weer heerlijk naar buiten kunt. Kinderen vermaken zich in het parkje met watervlot. Zeker aan te bevelen.
Conny K.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Na een prachtige fietstocht door het groene hart hadden we trek in een hapje. De Lelie bleek helemaal te voldoen aan onze verwachtingen. Ruime keus in eenvoudige en lekkere gerechten voor een betaalbare prijs. We namen alle zes iets anders en hebben genoeglijk zitten smikkelen van o.a. stoofvlees, salade gerookte kip, sate, pannenkoek.
Een vriendelijke ontvangst, geduldige bediening en mooi geserveerde gerechten maakten dat we ons helemaal op ons gemak voelden.
Een plek om zeker terug te komen, ook al door de handige ligging vlakbij het station!
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Leuk, eenvoudig restaurant. Bediening was zeer vriendelijk, soms traag met brengen van bestelde drankjes, en later op de avond wat minder zichtbaar aanwezig. Pannekoeken, een paar maaltijdsalades en verschillende basic, traditionele gerechten om uit te kiezen. Wij hadden o.a. kaasfondue. Lekkere fondue, fijn met brood en verschillende groenten. Minder goed in de details: pitjes op de paprika, wortel en bloemkool te ver doorgekookt. Zalm met friet, mayonaise en salade op zich prima.
Binnen is het vrij knus, aan de donkere kant zelfs. Hoofdgerechten goed betaalbaar. Drankjes staan niet op de kaart.
Abi G.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Recentelijk hier (alleen) gegeten. De Lelie is een simpel restaurant/eetcafe met een kaart die in de afgelopen jaren weinig is veranderd. Het is gelegen in een park, met uitzicht om een vijvertje met strand; het park ligt midden in een grote woonwijk.

De lamsrack die ik at was goed van smaak, maar was te ver gebakken om hem nog medium te noemen -- terwijl ik medium besteld had. De frites waren lekker, en ruim voorzien. Mayonaisse kost extra. Ieder gerecht komt met dezelfde, kleine, Griekse salade. Ook komen veel gerechten met twee stukjes meloen -- wat dit toevoegt aan de gerechten is mij nooit duidelijk geworden.

Verwacht geen geweldige gerechten; het is niet de moeite waard om hier special naar toe te gaan. Maar het is een prima alternatief als je geen zin in koken hebt. De prijzen zijn schappelijk: veel hoofdgerechten zijn minder dan 15 Euro, sommige zelfs minder dan 10 Euro.
jocoranda .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Vaak komen we hier eten, altijd gezellig! Bediening perfect je kan ze al je wensen door geven. Portie's zijn groot en goeie kwaliteit voor een hele mooie prijs. Gevarieerde kaart.
Zeker een aanrader! Super gezellig!!!
Aad G.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Voor haute cuisine hoef je niet naar De lelie. Het is een familierestaurant waar je met (kleine) kinderen terecht kunt.
Op zaterdagavond was het gezellig druk met wat groepjes en inderdaad kinderen. Wij kozen nadat we even moesten wachten op een vrij tafeltje, voor de combi met zalm, paling als voorgerecht. Mooi opgemaakt maar matig van smaak. Het leek niet allemaal even vers.
Het hoofdgerecht was een mixsate van 300 gram, met kippen- varkensvlees en runderbief. Helaas was de biefstuk erg doorbakken en het varkensvlees te droog. De tournedos daarentegen was wel smakelijk, de stroganoffsaus matig en de gebakken aardappels zouden iets krokanter mogen. de bijgeleverde salade voldeed, maar meer ook niet.
De uitstekende koffie na, smaakte in ieder geval wel prima.
Wout K.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Heerlijk buffet gegeten, barbecue, goed bereid, prachtig opgemaakte salades, bediening vriendelijk goed geïnstrueerd. Decor leuk, neigt naar bruin café. Zeker aan te bevelen.
schermpeter .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Na jaren weer eens in De Lelie gegeten (op een zaterdag), het was gezellig druk met leuk uitzicht op het strandje.

Als voorgerecht hadden we een broodmandje, maar dat bleken voorgebakken broodjes te zijn, die ook nog wel wat langer in de oven hadden gemogen, ze waren er bleek.

Als hoofdgerecht had ik runderspies met stroganoff saus besteld, maar ik kreeg een gewone biefstuk. Dan had ik de biefstuk ook liever een kort gebakken, niet medium gehad. De saus was niet bijzonder van smaak.
Bij het gerecht waren de patatten groot en wat melig. (De patatten van een disgenoot, die de budget plate service had, waren wel franse frietjes en lekkerder).

De borden waren niet voorverwarmd, op het laatst was het eten dus wat koud.
De dranken stonden niet op de kaart, en bleken bij het betalen vrij prijzig te zijn Eur 3,25 voor huiswijn en 3,75 voor een tapbiertje (lente bok).

Conclusie: iets te veel kleine foutjes en te gewoon eten voor een toch nog vrij dure prijs.