De Lelie

6,9
6,1
Ties_S .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
zaterdag avond, even met z'n tweeën eten, voor het eerst bij wok restaurant De Lelie in Wadenoijen...

voorgerechten:
een soepje, ben een liefhebber van een goede soep dus, 2 pannen, één soort soep??, tomatensoep in dit geval, wel een goede, smakelijke soep met stukjes kip.
stokbroodje met kruidenboter, maar wat een hompen brood, meer dan dubbele dikte...
verder een buffet met vis van redelijke kwaliteit, diverse salades enz
alleen de sla was op en werd ook niet bijgevuld.. slordig om 20.30 uur

hoofdgerechten:
buffet met Oosterse gerechten, staan alleen nergens een kaartje bij wat het is.
het zijn wel de gangbare gerechten maar toch, de kwaliteit is redelijk maar wel vet, heel veel dingen hebben het net niet.
"krokant spek' wat niet krokant is, garnaaltjes in een gefrituurd korstje die half slap en niet knapperig zijn en ook hier heel veel schalen (bijna) leeg dat mag eigenlijk gewoon niet maar zeker niet op dit tijdstip (20.30 uur).
later word de schaal met mini loempia's en een garnaaltje in filodeeg (op) aangevuld met gebakken bananen.
alleen niet goed doorbakken, het deeg is slap en binnenin half rauw, de banaan heeft geen warmte gehad.
de grill; de kok heeft de vreemde gewoonte om de bestelde biefstuk eerst in de olie te verdrinken voor hij op de bakplaat gaat.
ik mis elke logica bij deze manier van bereiden, een naar overwegend vet smakende laffe biefstuk... jammer
zo ook de wok, kipreepkes met wat groenten, saus?, kerry graag, eerst een plons olie in de wok??? die amper heet genoeg was...
resultaat, een in olie gekookte vette hap, ipv knapperig krokant gewokt vlees/groente
een T-bone steak, als diegoed bereid een geweldig lekker stukje vlees....
werd op verzoek niet eerst onder gedompeld in de olie, maar gaat even op de bakplaat en daarna op de grill, dat kan op zich wel maar de grill was blijkbaar ook niet meer op temperatuur was (21.15 uur dus drie kwartier voor sluiten van de keuken)
na een kwartier een bleke, half gare T-bone steak waar veel vette oneetbare randen aan zaten (kwam ook door de manier van bereiden)... weer een misser, het begint nu wel echt vervelend te worden.

nagerechten:
naast wat vruchten mini Tompouce (op), mini Brownie (op), mini bananensoes (op)
er waren alleen nog wat chocolade soesjes
wel goede verse aardbeien bij de chocolade fontein
bij het schepijs staat een bak met water waar heel de avond de scheplepels al in staan, het leek wel melk.
het ijs is groothandel ijs in 10 l bakken, niet slecht maar niets bijzonders, wel goede slagroom uit een automaat....

het drinken:
alcoholische dranken en frisdranken zitten in de prijs in...
de dranken zijn van de grote bekende merken, een Jup is een goed biertje en de dranken zijn van Coca Cola, Fanta en 7-up
het sinasappelsap is vers geperst al met al prima..

decor:
strak maar niet ongezellig, het was er koud de airco had best een standje zachter gemogen.
de sanitaire ruimten, 1 toilet en 2 urinoirs voor de heren en 3 toiletten voor de dames zijn voor een zaak van deze omvang absoluut onvoldoende, moet minimaal het dubbele zijn.
als je er dan tussentijds niet heel erg hard bovenop zit, is het gewoon niet schoon en dat was het dus ook niet terwijl het helemaal niet overdreven druk was.
kun je nagaan als het dat wel is...
de keuken. toen de kok even weg was over het randje gekeken.
alles is vies en vet maar dat is ook geen wonder met dat geklieder met die olie.
even in de pot met olie gekeken waar hij het vlees voor het grillen in verdrinkt, daar wordt je niet vrolijk van en van de bakplaat en alles er omheen ook niet de naden om de bakplaat en de bakplaat zelf worden slecht en onvoldoende schoon gemaakt.
hoe de keuken achter is... met dit als voorbeeld maar niet aan denken

eind conclusie.... het viel niet mee... niet voor herhaling vatbaar
Cornelis K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
gingen hier eten om dat wij gehoord hadden dat het er zo goed was, waren ongeveer 10 andere gasten aanwezig vonden wij raar in zo'n groot bedrijf.
je word op je plaats gezet krijgt uitleg en dag ga je eten.
stond personeel achter dat bijna niets verstond helaas vraag tot 2 maal biefstuk rood krijg deze doorbakken 2de keer ook gewezen wil hem nu hebben maar word niet op gereargeerd de koude gerechten zagen er half uitgedroogd uit heb ze ook niet genomen de groente gerechten waren lekker ik ik ben een vis / vlees eter kwamen niet aan ons trekken jammer.
ElAntonio .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
met zijn zessen de wok gedaan.
Goede kwaliteit, mooie prijs, beetje strak interieur maar niet storend.
Aanvullen was goed geregeld, bij de wok en de gril af en toe een wachtrijtje.
Jammer dat je niet voor meer knoflook o.i.d. kan kiezen bij de gril.
Jhsc1957 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Bij Wok restaurant De Lelie zijn we al een paar keer wezen "wokken", hoog tijd voor een recensie die dan ook direct op de laatste 3 bezoeken in de afgelopen maanden van toepassing is. Dat zegt in ieder geval al iets over de stabiliteit van wat dit restaurant te bieden heeft! De ontvangst is altijd hartelijk en geschiedt meestal door de uiterst vriendelijke eigenaren mevrouw en meneer Hu. Altijd even de check of het concept bekend is maar, ook erg leuk, herkenning van de vaste klanten! De uitstraling van het restaurant is sinds de verbouwing (ruim een jaar geleden) "modern en strak" en doet in niets denken aan een "traditioneel" Chinees restaurant. En dat oogt verfrissend. Over fris gesproken, dat geldt zeker voor alles in het restaurant: van sanitair tot de tafels en open keuken. Niet alleen de tafels maar ook de stoelen worden na gebruik tussentijds keurig afgenomen met een natte doek, klaar voor de volgende klanten. Meer het gaat natuurlijk vooral om het eten en dat is voortreffelijk! Alles ziet er enorm vers en daarmee zeer aantrekkelijk uit, zowel het koud als warm buffet. Tussentijds wordt voortdurend voor nieuwe aanvulling gezorgd en het assortiment is zeer ruim te noemen. De open keuken bestaat uit het wok gedeelte en twee aparte teppanyaki bakplaten voor vlees en vis. En ook hier is het assortiment zeer ruim! Uiteraard de bekende biefstuk en kipsaté maar ook kangoeroe en wildzwijn voor de liefhebbers. Voorts diverse vissoorten zoals zalm, sliptong, garnalen aan een spies etc. En 2 porties tegelijk bestellen is geen enkel probleem! Toegegeven, bij de wok en grill moet je even wat langer wachten maar dan krijg je ook wat! En: uiterst hygiënisch en vriendelijke koks. Van vrijdag t/m zondag betaal je "all inclusive" 28,00 voor 2,5 uur "all you can eat". De overige dagen in de week is het een paar euro goedkoper. Kortom, het wokken bij de Lelie is een, op dit gebied, culinair feestje en daarmee een absolute aanrader!
Ronald1973 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Als ik denk aan wokken dan stel ik meestal mijn verwachtingen wat naar beneden bij. Maar dat is bij De Lelie niet nodig. Of je nu sushi kiest of warme gerechten van het buffet, of je stukje vlees of vis laat bereiden op de tepanyaki, het is erg lekker. De ingredienten zijn vers, de gerechten goed op smaak. Heel geschikt voor groepen door de aparte "kamers" waar je plats kunt nemen.
Als je dan toch een keer wilt wokken, dan hier!
Shobha V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Ben hier samen met mijn vriend wezen eten toen wij een maand samen waren.Sfeer is waar wij zelf zaten erg goed..wij zaten achteraf in het rustige gedeelte en dat was toch wel erg prettig..Heerlijk eten,veel keus,goed buffet en goede bediening..Zeker voor herhaling vatbaar en als je toch in de prachtige Betuwe bent is dit echt een restaurant wat je niet mag overslaan..
Fiem .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Op donderdag 16 januari zijn wij bij De Lelie wezen eten. We zijn al bij veel verschillende wokrestaurants geweest maar deze is voor ons erg dichtbij en wilden we graag eens proberen.
Prettige binnenkomst waar we werden ontvangen door de gastvrouw. Wat ons meteen opviel is de moderne, maar toch warme, inrichting. Het zag er spik en span uit.
We kregen een tafel toegewezen en mevrouw legde het principe van All-you-can-eat-wokken uit.
Drinken zit inbegrepen maar koffie moet apart voor worden bijbetaald.
Al het eten zag er kakelvers uit (zowel de koude als warme gerechten) en waren mooi gepresenteerd.
Als eerste heb ik sushi genomen en deze was van sublieme kwaliteit! Ze zouden misschien iets kleiner geserveerd mogen worden omdat dat net even wat makkelijker eet.
Daarna heb ik van het warme buffet het een en ander geproefd en dat smaakte ook heerlijk. Gerechten werden goed warm gehouden. Tomatensoep was ook goed van smaak en gelukkig niet zo zoet dat je glazuur er vanaf springt. Ook leuk dat je spare-ribs kon eten. Dit heb ik in andere wokrestaurants niet eerder gezien en vind ik origineel.
Wok was lekker en fijn dat de kok niet teveel saus toevoegde (meestal proef je alleen de saus die je kiest maar hier proef je gelukkig je ingredienten).
Bij teppanyaki heb ik gekozen voor eendenborst en kangoeroe. Wederom subliem. Smaak was goed en het vlees lekker mals!
Bij wok en teppanyaki hoefden we niet te wachten omdat er donderdag weinig gasten waren (tip voor als je niet van wachten houdt: ga doordeweeks)!
Drinken: wijn, bier en verse jus hebben we van genoten. Alleen zouden we graag de koffie inclusief willen zien.. Dit vonden wij persoonlijk een gemis en hadden geen zin om bij te betalen (voor 25,50 kan er best een koffie vanaf toch)..
Als laatste de toetjes. Hier helaas niet heel veel te kiezen. Het gebak (2 soorten) leek me te machtig en sprak me niet aan. Het ijs dat ik koos was van prima kwaliteit.

De bediening: was snel, spraken goed Nederlands en maakten een gezellig praatje. Ga zo door!

Al met al een super fijne avond gehad maar ik kan ze geen 10 geven.
Voor mij een paar verbeterpuntjes:
- Koffie inclusief maken
- Meer keuze bij toetjes
- 2,5 uur voor 25,50 is wat vriendelijker dan 2uur.. Na tafelen zit er niet in (en wil je wel rustig een koffie moet je je koffie apart betalen en nog 3 euro p/p voor een half uur extra)..
Saartje2013 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Super lekker en gezellig gegeten in dit restaurant. We waren hier op een door de weekse avond dus het was niet vreselijk druk en daardoor nauwelijks wachttijd. Mooie buffetten en verse ingrediënten voor de wok! De teppan gril is fantastisch, de koks hebben er zichtbaar plezier in om het de gasten naar het zin te maken. We konden heerlijk genieten van ons eten zonder ons opgejaagd te voelen, veel keuze en alles goed verzorgd! Zeker voor herhaling vatbaar!
SR K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Helaas niet veel keus voor een "wok restaurant "' maar het eten was lekker. Helaas zit na tafelen er niet in. 1 1/2 en je moet echt gaan of Bij betalen . Voor de rest prima wok restaurant.
Reviewers .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Wanneer je naar een wok restaurant gaat, moet je er rekening mee houden dat intiem dineren met een goed gesprek er niet echt in zit. Wokken is uitstekend geschikt voor families en grotere gezelschappen. Dit in acht nemende kunnen wij een positieve beoordeling geven voor dit restaurant. De ingrediënten voor zowel wok als teppanyaki zijn van prima kwaliteit. Ook de sushi en voorgerechten zijn dik in orde. Voor de liefhebbers is er ook nog een chinees buffet, met alle afhaalklassiekers van babi pangang tot pangsit. Drinken is inbegrepen, zowel de rode als de witte huiswijn zijn goede begeleiders van het eten dat je er kunt laten bereiden. Mensen die hier een exclusieve bordeaux of schuimwijnen verwachten moeten zich echt afvragen of ze wel naar een wokrestaurant willen gaan. Er is ook een dessertbuffet met gebak, vruchten, diverse soorten schepijs en een chocolade fontein. Het restaurant is nog niet zo lang geleden verbouwd en heeft een moderne, strakke uitstraling die je niet direct bij een chinees restaurant zou verwachten. De koks werken hard om alles binnen acceptabele tijd te bereiden, het afruimen van gebruikt servies zou soms iets sneller kunnen. Personeelsleden die wij hebben gesproken spraken uitstekend Nederlands. Al met al vinden wij Lelie een prima wokrestaurant, waar de verhouding prijs/kwaliteit echt in orde is.
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2013
Laten we voorop stellen dat als je naar een onbeperkt wokken-restaurant gaat, je weet dat je tussen de grote groepen gaat zitten, en dat je in de rij zult moeten aansluiten wil je iets gewokt hebben.

Dat gezegd hebbende; de Lelie is toch nét even iets beter dan het gemiddelde wok-restaurant. Waarom?

- ze bieden de optie aan om ook drank inclusief te maken; dit is echt een aanrader want het zal je veel geld besparen. Bovendien leuk dat je lekker kunt pakken waar je zin in hebt; bier en wijn doen ook mee!
- ze hebben sinds enige tijd ook sushi, die zeker het proberen waard is. Ze zijn zelfs beter dan die in sommige echte sushi-restaurants.
- sinds kort is er ook een verse sinaasappelsap-machine, die ze voor je neus perst. Geweldig.
- voor kinderen is de chocoladefontein heel erg leuk (lekker knoeien!). En er is ook een gedeelte waar je verse pannenkoeken kunt laten bakken.
- als je dat leuk vindt; ze hebben ook oesters en kangaroe.

Verder hebben ze echt voor elk wat wils, zelfs verse ham en Italiaanse hapjes.

Zijn er dan geen minpunten?

- mja, het wachten tijdens het wokken of grillen kan soms lang duren, maar je hebt wel wat te kijken.
- er is geen tofu of ander vegetarisch ingredient om te wokken
- het kan veel uitmaken waar je zit; als je pecht hebt moet je telkens met de trap

Vriendelijk personeel dat niet vaak wisselt (goed teken), decor is heel erg opgeknapt na de verbouwing. Er is nu ook een speelruimte voor kinderen.

Kortom: een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding, voor elk wat wils en heel erg geschikt om met kinderen naartoe te gaan.
Tijn2004 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
Helaas een hele slechte ervaring. Ik volg een glutenvrij dieet. Bij reserveren aan aankomst werd aangegeven dat dit heel goed mogelijk is. Dit is dus niet het geval. Er wordt gereedschap gebruikt waarmee ook gemarineerd vlees wordt gepakt. Er wordt olie gebruikt waar de bami in ronddrijft. Gelukkig is er een openkregen, waardoor je kan zien hoe je eten wordt bereid. Na veel aandringen en onder streng toezicht is het uiteindelijk gelukt om een biefstukje te grillen op een schone plaat. Helaas kon ik de hoofdprijs betalen en werd ik ronduit onvriendelijk behandelt.
Marina Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
In wokrestaurant De Lelie wordt niet alleen gewokt. De ingredi?nten van je keuze kun je ook laten bereiden op een teppanyaki bakplaat. Daarnaast heb je de keuze uit meerdere buffetten. Van sushi en warme gerechten tot een dessertbuffet. Voor %u20AC 25,90 p.p. (op vrijdag t/m zondag) kun je hier 2 uur lang onbeperkt eten en drinken. Een bekend concept. In tegenstelling tot velen, zijn wij er echter geen fan van. Telkens je tafel verlaten voor een nieuwe gang, betekent voor ons dat ook de relaxte sfeer van een avondje uit verdwijnt. Vaak maakt het sushibuffet bij ons nog veel goed, maar deze avond(?) bij De Lelie was de keuze aan sushi helaas beperkt. En van stokjes hadden ze ook nog nooit gehoord... probeer maar eens sushi te eten met een vork. Gaat niet.