de lantaarns Echt

Bovenstestraat 4 6101 EK Echt Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant de lantaarns Echt

5,7
6,6
6,6
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het eten was absoluut niet goed van kwaliteit. Bediening was niet volledig op hoogte van de kaart. Men ging al opruimen en inventariseren toen wij nog aan het eten waren. Nooit meer en absoluut geen aanrader.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Mijn man had gehaktbal was compleet uitgedroogd.. en echt niet door te snijden zo hard. Het eten is echt slecht, het terras vuil en het placemat en bestek zaten na vervanging nog etensresten op. Dit nooit meer
Lila52 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wij zijn vanavond gaan eten met zijn vieren en hadden een socialdeal we kunnen de slechte recensies niet begrijpen het eten was lekker de bediening was heel goed en de eigenaresse was ook zeer vriendelijk,we komen zeker nog eens terug
Marga D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Lekker gegeten, goede bediening, ondernemers doen hun uiterste best om hun klanten tevreden te stellen.mail2marga@gmail.com
Sabine M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
In een woord wat een smeerboel op mijn bord!nadere uitleg:als dit een kok gebrouwd heeft twijfel ik aan zijn kunnen?goor en aggresief ook nog als je wil uitleggen op een nette manier dat het niet te pruimen is.en dan ook nog een extra rekening durven te presenteren voor 2 glaasje fris,ondanks dat we nog niet eens de helft van het reeds betaalde menu hebben durven te nuttigen.
Gabi1967 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Vandaag heb ik met een gezelschap van 10 personen bij De Lantaarns in Echt gegeten. Een echte brasserie waar het eten gewoon goed en lekker is; geen overbodige poespas. We hebben heerlijk in de tuin gezeten, lekker relaxed en dankzij een schaduwdoek ook nog redelijk koel, wel zo fijn als het 30 graden C is. De bediening is top en komt regelmatig langs om te vragen of alles in orde en zo niet dan wordt het in orde gemaakt. Super! We komen zeker terug! Bedankt voor de fijne avond.
Hilde56 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Het personeel was vriendelijk, maar ik moest zelf gaan vragen om nog iets te drinken te krijgen. De fles wijn (witte cote du rhone) werd goed koud aan tafel geserveerd, maar niet geopend. Ik ben weer gaan vragen of ze aub de fles met een kurkentrekker konden openen. De wijn was overigens uitstekend.
Aangezien we regelmatig nieuwe restaurants uitproberen met een deal waren we ook hier beland. De tafels waren voorzien van een plastic loper en plastic placemats. Zag er in principe wel schoon uit. Het is tenslotte een eetcafe en geen sjiek restaurant, dat nu een paar maanden geopend is.
Als voorgerecht namen we salade niçoise en carpaccio. De salade niçoise was OK, maar bij de carpaccio lag een lepel met saus/dressing, die naar onze smaak al een week in de koelkast had gelegen en totaal verkleurd en uitgedroogd was aan de bovenkant. Het smaakte boterachtig. Verder zag het geheel er zeer karig uit. Nauwelijks sla, alleen een paar plakjes tomaat. Drie croutons en 5 pijnboompitjes en wat extra frisse salade op een groot bord zouden wonderen doen. Balsamicosaus uit een knijpflesje zou oké zijn geweest. Het bord (ter grootte van een ontbijtbord) zag er totaal niet feestelijk uit. Stokbrood was er voldoende, maar de kruidenboter ontbrak. Die hadden we tegen een meerprijs wel kunnen bestellen.
Als hoofdgerecht namen we (4 personen) 3x een grillschotel en eenmaal de kogelbiefstuk. Toen het geserveerd werd bleek dat we alle 4 de grillschotel kregen. Aangezien de dame in kwestie niet aanbood om het op te lossen hebben we het geaccepteerd. Het vlees was OK, maar de gekookte groenten zagen er zo plat gekookt en verkleurd uit dat we die, nadat we een hap geproefd hadden, hebben laten liggen. Er was een grote kom frieten bij en een bakje mayonaise dat er ook verkleurd uit zag aan de bovenkant. Verder kregen we een kleine salade erbij die er ook uitzag alsof die al uren geleden bereid en klaargezet was.
Het toetje, kersen met ijs, aardbeien met ijs, banana split en dame blanche was OK, maar het ijs was al behoorlijk aan het smelten toen het geserveerd werd. De slagroom, die we extra moesten betalen, was uit een spuitbus en zag er al ingezakt uit.
Als je het ons vraagt een gemiste kans om klanten te winnen, daar de locatie best leuk is en dicht bij de snelweg ligt. Maar als er in de toekomst een hapje gegeten moet worden dan kiezen wij toch voor een andere gelegenheid.
Marny W.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Te treurig voor woorden. Geplastificeerde a4 kaart met onvolledige info. Stokbrood met kruidenboter, kruidenboter kon je t niet noemen eerder zachte roomboter wat smaakte na slagroom.... varkenshaas met pepersaus taai en saus was totaal geen smaak. De bijgevoegde groente zag er niet uit en was totaal niet representatief opgemaakt zowel warm als koud schandaal voor t oog... ijs als toetje was de laatste hoop, maar zelfs die was al half gesmolten met aankomst en niets speciaals. Personeel was vriendelijk en deed zeker hun best, mag ook wat representatiever. De kok heeft kennelijk geen verstand van zaken, op elk gebied dan ook!!! Bestek viel uiteen, borden waren lomp en oudbollig en opmaak ervan was er niet.

Jammer jammer maar deze gaan t echt niet redden! Zelfs voor een wowdeal te duur betaald...
Yvonne3088 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Vandaag met 7 personen wezen eten met een aanbieding van wow-deal. We hebben lekker gegeten en het was zeker voor herhaling vatbaar!! Het personeel deed echt super veel moeite om het naar je zin te maken. Kwamen vaker vragen of alles nog voldoende was. Onze dochter was jarig en kreeg zelfs als verrassing een vuurwerkfontijn op haar nagerecht...toppie!!!
Ankie B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Gezellig uit eten, met wow deal en social deal kun je lekker nieuwe en onbekende restaurants uitproberen. Gezellige zaak, vriendelijke serveerster. Voorgerecht serranoham met meloen.
Nieuw dat dit met watermeloen geserveerd word (past toch niet echt bij elkaar). 3 schijven meloen en 2 plakjes ham en 3 schijfjes komkommer_+ plakjes tomaat. Opmaak niet geweldig. Stokbrood in overvloed. Hoofdgerecht mixed grill, maar had de grill niet gezien. Saus was dik en smakeloos. Bovendien niet echt warm. Mijn tafelgenote had bief besteld, en dan komt de vraag: "hoe wilt u de bief gebakken hebben?". Graag doorbakken aub, kan dat? Hier nog grapjes over gemaakt, geen probleem. Mijn andere tafelgenote hetzelfde, graag medium plus doorbakken. Ook geen probleem. Toen de biefstukken kwamen zag je het bloed al boven de saus uitkomen. kan dit aub nog terug in de pan? Ja hoor. Bij terugkomst niet veel beter. Ze wilden het al opgeven en het vlees laten liggen, maar na nogmaals de bief terug te sturen met hetzelfde verzoek stond er opeens een boze man achter ons die riep: "ik ben kok en ik doe dit niet". De bief zagen we niet meer terug. Wij waren even sprakeloos. Vraag dan niet hoe je de bief gebakken wilt hebben, of los dit op een andere manier op. Bijzonder slechte ervaring en een slechte kok. Zal dit niet iemand aanraden.

Ingrid A.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Met een wow- of socialdeal deze eetgelegenheid geprobeerd. We begonnen met een carpaccio en een goulashsoep. Soep waarschijnlijk uit blik van een niet A merk en carpaccio was bleek, zuur en ijskoud. Geserveerd op een ontbijtbordje met 3 kruimels parmezaansekaas en 2 pijnboompitten blaadje sla, schijfje tomaat en komkommer en schijfje citroen.
Toen wij aan ons voorgerecht bezig waren was aan een andere tafel een biefstuk niet naar wens.
Wij zaten dicht bij de keuken en wij konden horen dat de kok not amused was hiermee. Hoe konden ze nu doorbakken biefstuk aannemen. Ineens vloog de deur open van de keuken en liep de kok naar de tafel toe waar men die doorbakken biefstuk had besteld. Hij maakte geen doorbakken biefstuk. Als je een medium biefstuk niet lekker vond, moest je geen biefstuk bestellen. De rest van deze vertoning zal ik u besparen.
Hoofdgerecht mix grill en kogelbief (medium), beiden met zigeunersaus. Deze werden geserveerd met een kom friet met mayonaise en een plat bordje sla (zonder bestek) waar in het midden wat dressing overheen zat met een paar schijfjes tomaat, komkommer en ei.
De mix grill was redelijk maar u raad het vast, de biefstuk was redelijk doorbakken. Toen ik aan de serveerster aangaf dat mijn biefstuk voor iemand die alleen maar medium biefstuk serveert wel erg doorbakken was, zei ze, ja biefstuk bakken is altijd moeilijk.
Het toetje was aardbeien met ijs en mousse. Het aardbeien toetje was redelijk goed. De mousse leek uit een pot geschept in een glas met daarop chocoladeroom. Ik had nog gevraagd of daar slagroom op zat. Maar nee dus.
Al met al hebben wij ons prima vermaakt die avond maar dit was de eerste en laatste keer dat wij hier gegeten hebben.
Fam-Hobus .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Inmiddels hebben wij nu twee keer de brasserie bezocht. De eerste keer gezellig op het terras voor gezeten. Hier vriendelijk geholpen en genoten van een heerlijke kop koffie met gebak. Dit heeft ons doen beslissen om 4 juni eens de kaart te proberen. Wederom vriendelijk ontvangen en de keuze gekregen om voor op het terras, binnen of op het binnenterras te zitten. Wij hebben bij deze gekozen om op het binnenterras plaats te nemen. Het was hier heerlijk zitten. Wij hadden een drie gangen menu genuttigd. De keuze was ruim en het eten was netjes verzorgd.
Wij hadden als hoofdgerecht gekozen voor de kogelbiefstuk en de grillschotel.
Het vriendelijke personeel kwam regelmatig langs om te kijken of alles nog naar wens was en of het allemaal voldoende was. Dit was het zeker.
Het is ons opgevallen dat bij deze pas geopende brasserie er hard aan gewerkt wordt om er een succes van te maken. Uiteraard zijn er altijd wel minpuntjes te vinden maar het eten was prima verzorgd en het personeel zeer vriendelijk .
Wij komen zeer zeker nog een keer terug.
Itie .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Maandagmiddag rond 3 uur aangeschoven op het terras. Eerst de kaart ingekeken voordat we plaatsnamen en deze leek oke. Er was nog een tafeltje bezet. Na geruime tijd gewacht te hebben, hebben we de kaart vd andere mensen gevraagd want er was verder niemand te bekennen. Beatelling doorgegeven op moment dat bediening cq kok de andere mensen kwam helpen. 1 koffie, 1 droge witte wijn , een schnitzel met championsaus en een wiener schnitzel zonder saus. Op de kaart stond niet vermeld waar het hoofgerecht mee geserveerd zou worden. Vij navraag zou dat natuurlijk frite en alles erop en eraan zijn. Stomme vraag van ons eigenlijk want met serveert toch geen tosti of pannenkoek bij een hoofdgerecht, volgens de heer. Wijn oke, koffie niet te deinken en ook nog zonder melk geserveerd, maar wel met een glaasje room en een ander bodempje van iets.
Binnen enkele seconden stond onze salade op tafel, blaadjes sla, schijf sinasappel, die uitzag alsof er in gebeten was, tomaat, komkommer, en enkele schijfjes ei. De dressing was een dot mayonaise in het midden. Geen peper geen zout niks. Inmiddels hadden we iets langer naar deze meneer die ons hielp kunnen kijken. Onverzorgd haar, ongeschoren, pantalon kapot, enorme vlekken op het overhemd.
Het hoofdgrecht werd zeer snel gereserveerd, schnitzel koud, saus dikke kloder met klontjes, zelfde salade ook op bord, brocolli waarvan sommige partjes nog echt bevroren waren, dus niet koud maar echt bevroren. Dit direct gemeld en dit werd ook opnieuw gemaakt. Na enkele minuten kwamen dan ook de lang verwachte friten. Hierop was niks aan te merken. Wel nog eens gevraagd of we misschien peper en zout konden krijgen. Meneer was uiterst vriendelijk en behulpzaam en wilde al het mogelijke voor ons doen. Voor de grap bracht meneer ook nog 2 poffertjes bij het hoofdgerecht omdat wij gevraagd hadden wat hierbij gereserveerd werd.
Te treurig voor woorden. Ik wilde eens een andere plek proberen dan onze vaste stek. We hebben er gelukkig hartelijk om gelachen en bij thuiskomst een lekkere boterham gegeten. Jammer maar hier komen wij niet meer terug
Jeroen F.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Ik heb eerst een dag nagedacht of ik wel een recensie wilde schrijven over dit restaurant. Uiteindelijk kon ik het niet laten. Van de wijnkaart waren de eerste twee gekozen flessen wijn niet voorradig. Uiteindelijk een 16 euro kostend bocht genomen die het predikaat wijn echt niet verdiende. Tegen de goede gewoontes in werd ook niet eerst een proefje verschonken. Een gevraagde sherry behoorde helaas ook nog niet tot de inkoop. Daarna om wat brood gevraagd. Dit geleverd gekregen in een mandje met kruidenboter. Het brood was letterlijk oud en taai en ondanks dat het verkocht werd als stokbrood was het op geen enkele manier knapperig te noemen. Na klagen werd het brood zonder meer met een excuus vervangen door brood dat nog warm was en dus nu wel vers (af)gebakken was. Daarna het voorgerecht de carpaccio lag op een bordje waar de gemiddelde Limburger net zijn stuk vlaai op krijgt. Pas na drie happen raakte ik langzaam ervan overtuigd dat ik geen ham maar rundvlees zat te eten. De kleine stukjes Italiaanse kaas moest met enkele slablaadjes de handel op smaak brengen. Iets van saus was niet te bekennen. Opmerkelijk detail. Op een van de drie bordjes lag een schijfje van een hard gekookt ei?
Nog steeds goed gemutst en vergevensgezind omdat er duidelijk nieuwe mensen in zaten, die hun enorme best deden, begonnen aan het hoofdgerecht. Het drama werd nu echt compleet. een van de twee biefstukken (die zonder saus) was koud). de andere met saus had juist weer koude champignonsaus. De gebakken forel was niet gaar en koud en de frietjes leken net even door het vet gezwommen te hebben in een tijd die Pieter van de Hoogenband niet had misstaan. Ze waren bleek en van binnen niet gaar gebakken. het opschepbestek bij de frietjes was vet en nat. Het groentegarnituur was van een erbarmelijke kwaliteit en kon zo uit een film van de jaren 70 weggelopen zijn. Dus retour keuken: een biefstuk met koude champignonsaus. Een koude biefstuk zonder saus en een, niet gare, forel en een schaal frieten. Het bordje met de schnitzel kon de toets der kritiek net doorstaan waardoor dus een persoon gezellig zat te eten (zonder frietjes) maar met warme saus. Na enige tijd kwamen de frietjes en de biefstukken terug en nu allebei met een beetje maar warme champignonsaus. De forel duurde wat langer want er werd een nieuwe gebakken. Eerlijk is eerlijk: De mayonaise smaakte best goed. Toen de biefstukjes op waren kwam de forel die inmiddels zijn jasje uit had en goed gaar gebakken was. Bij het omdraaien van het diertje zagen we, zonder extreme anatomische kennis, precies het stuk eruit dat eerder was geprikt om te proeven. Toen hierover een opmerking werd gemaakt werd het bijna ruzie aan tafel want het was echt een echte nieuwe! Na gesuste gemoederen toch maar aan het dessert begonnen. Ik kan een heel verhaal schrijven maar het feit dat al het vanilleijs in vloeibare toestand op de bordjes lag maakt nader betoog overbodig. Dat de tafel niet meer werd afgeruimd zal ik maar als logisch accepteren.
Jammer dus. Het excuus dat we de laatste waren van de avond snijdt natuurlijk absoluut geen hout en het is voor deze nieuwe uitbaters te hopen dat wij echt een slechte dag of slecht tijdstip hadden want als dit de norm is dan heeft men over twee maanden ernstig spijt van een langer durend huurcontract.
De mensen van de Lantaarns zijn niet de jongste en maken een vriendelijk indruk. Hard werken doen ze zeker maar ik vrees dat dit niet genoeg is. De kaart is niet van deze tijd. De bereiding van de gerechten was kwalitatief gewoon slecht en de opmaak van de borden van decennia geleden. Dat de voorraad niet op orde is, zou nog kunnen liggen aan de opstartfase maar wekt ook geen vertrouwen. Tenslotte maakt het ontberen van een website ook duidelijk dat in restaurant de Lantaarns de tijd heeft stil gestaan. Misschien waren we er echt wel op het verkeerde moment.