De Lange

Kruisstraat 7 7981 AR Diever Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Lange

Dordrecht50 .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Al vele jaren komen wij regelmatig bij Restaurant De Lange lunchen en /of dineren. Tijdens onze laatste vakantie in Drenthe diverse malen.
Alleen dit geeft al aan dat er kwaliteit geleverd wordt in een rustige sfeer met over het algemeen zeervriendelijk en attente bediening.
Mira72 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Super lekker gegeten. Stoofpot, spareribs en kip pannetje. Allemaal super lekkere gerechten. Een aanrader voor iedereen.
JanPS .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Een ouderwets gezellig dorpsrestaurant waar het goed toeven is. Perfecte mosterdsoep en goed klaargemaakte vleesgerechten. Bediening munt uit door gastvrijheid en klantvriendelijkheid - zeer gewaardeerd. Aanrader voor Diever en omgeving.
Joke .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Ouderwetsch ingericht restaurant waar ze een erg lekkere romige mosterdsoep serveren. Vlees is hier altijd heerlijk mals, of je nu het kippannetje, een biefstuk of stoofpot neemt het vlees is altijd prima. Bijgerechten zijn over het algemeen ook prima. Het prosecco toetje is mijn favoriet: net even iets anders, verfrissend en niet te groot. Bediening is vriendelijk.
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Wanneer je Dorsrestaurant De Lange binnenkomt doet het er oud-Hollands aan. Van het meubilair tot de tegeltjes aan de muur. Hier is al lang niet echt veel aan het interieur gedaan maar alles is netjes en schoon; dus is deze entourage niet gewoon de bedoeling? Hoewel de website niet echt up to date wordt gehouden (wild- en kerstkaart) lijken ze de menukaart wel met enige regelmaat aan te passen.

De bediening is informeel en maakt een praatje over dat het die middag ontzettend druk is geweest en dat ze daarom wat tafels moeten herschikken. Niet storend, eerder laagdrempeling en gezellig.

Bij de menukaart en het serveren van de gerechten krijg je gelijk het idee dat het een mix is van gouwe ouwe en vernieuwend. Gouwe ouwe: Het mandje stokbrood met kruidenboter vooraf dat bij ons per ongeluk tegelijk met de voorgerechten geserveerd werden. Vernieuwend: de haringsalade van een tafelgenoot werd op een tegeltje geserveerd zoals we dat kennen uit de betere lounge restaurants maar daarop staat dan weer een semi oubollig bakje waar de salade in geserveerd wordt. Mijn mosterdsoep werd opgediend in een mooi groot rond bord wat boven verwachting modern aandeed. En ook de heren kregen hun kalfsvlees op moderne wijze gepresenteerd. Alles prima op smaak.

De hoofdgerechten dan, de black angus diamanthaas van de heren zagen er exact hetzelfde uit hoewel 1 deze rare en de andere medium had besteld. Ach, het smaakte prima. Mijn lamskoteletjes waren wat lastig snijden in het gietijzeren bakje waarin ze geserveerd werden en het mes dat het vlees net niet helemaal de baas kon worden. De smaken waren ook hier echter weer prima. Het goede van het oude kwam als bijgerecht op tafel. Een langwerpige bak met 3 kleinere bakjes met frietjes, gebakken aardappeltjes en in het midden met de knipoog naar vroegere tijden de spinazie ala creme met een paar plakjes gekookt ei. Daarnaast maakte de salade het af.

Ook het nagerecht was weer een welkome verrassing. Mijn oog was al gevallen op de kniepertie maar die was er niet meer werd ons bij het overhandigen van de dessertkaart verteld. Over naar plan B, de prosecco de luxe. Een biscuit gevuld met prosecco ijs, opgeklopt gebrand eiwitschuim, toefje slagroom, opgerold wafeltje en 2 halve aardbeitjes in het midden met poedersuiker en een paar tikjes advocaat, dit alles op het tegeltje zorgden ervoor dat je toch verrast wordt. Een tafelgenoot koos de dame blanche, geserveerd in de alom bekende ijscoupe is dan weer een klassieker zonder enig verrassingselement. Samengevat zijn de gerechten overall veel beter en moderner dan je op het eerste oog zou verwachten. En is het stiekem ook niet erg leuk dat de Nederlandse kneuterigheid in Drenthe nog bewaard is gebleven?
Michielvanloon .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Wij hebben voor een Shakespeare hier gegeten. De keuze was mede bepaald door de positieve berichten op Iens.
De bediening door een jongedame was traag en onprofessioneel. De eigenaresse deed het beter.
Het vlees was heel goed, maar de friet heel gewoontjes en de aardappeltjes gewoon slecht.
RiaG .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Na de Roffelroute gezellig in dit Drentse restaurant gegeten. De tafels, stoelen, de blauw-witte tegeltjes in de schouw en de stamgasten gaven me het gevoel in een authentiek Drents etablissement te zijn. We aten paddenstoelensoep, wildpaté en hertencarpaccio vooraf: iedereen was tevreden. De heren kozen als hoofdgerecht de kippenlevertjes, de dames gingen voor ribeye en een vegetarisch paddenstoelengerecht. De kok dacht door deze keuze met een vegetariër van doen te hebben en had daarom bij de ene portie sperziebonen het spek vervangen voor een bieslookspriet. Hoewel ze niet vegetarisch was, werd deze attente reactie wel gewaardeerd. De bediening was vriendelijk, correct en aardig: helemaal prima.
De rode wijn smaakte goed en ook de verhouding prijs-kwaliteit was in orde.
Heidy V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Afgelopen vrijdag vierden mijn ouders hun gouden huwelijksjubileum bij restaurant De Lange. Het werd een avond met een gouden randje. Het eten was fantastisch, de bediening vriendelijk en de sfeer goed. Mijn complimenten!
Marjolijn V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2013
Lekker en gezellig op het terras gegeten voordat we naar het Openluchttheater gingen. De beide soepen (mosterdsoep en bospaddenstoelensoep) waren voortreffelijk; lekker romig en uitstekend van smaak. Het stoofpotje zou wat kruidiger kunnen, de varkenshaas met cantharellen was mooi rose. Ook de bediening was erg prettig en relaxed.
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Het is allemaal wel prima, maar ook niet meer dan dat. De bediening is aardig, maar weinig professioneel. We moesten af en toe zwaaien om contact te maken.

We waren geïnteresseerd in de daghap: garnalen in chilisaus, maar ze kon ons niet meer vertellen dan wat op het bord stond: garnalen in chilisaus. Eigenlijk begreep ik dat ook wel toen we het gerecht kregen: inderdaad het waren garnalen in chilisaus en eigenlijk is daarmee ook alles gezegd. Lijkt alsof er niet erg veel aandacht aan is besteed, gewoon wat in de pan mikken, van die zoete chilisaus erbij en Klaar!

Nouja, dat dus! Prima hoor om te gaan eten als je in de buurt zit, maar ook niet meer dan dat.
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Beste plek in dorp om een hapje te eten. Niet culinair, wel veel keus en prima kwaliteit. Met stip op 1: de verrukkelijke aspergesoep.
Daarnaast vielen de bijgerechten (bietjes) en vega-opties erg in de smaak.
J. Z.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2013
Hier tijdens paar dagen Diever gegeten op 25/2/13. Omschrijving dorps restaurant doet deze zaak tekort. Heel aardig bedrijf met terras (helaas geen straalkachel) en (met name op maandagavond) ook de biljartclub. Waren binnengevallen voor wat te drinken na lange, koude fietstocht, maar uitstraling zaak was meer dan voldoende om ook voor diner te blijven. Aanvankelijk enige gasten, maar later nog 1 tafel bezet. Deed niets af aan inzet aardige (50+) dame in bediening. Zette ook verwarming zelfs nog hoger i.v.m. kou buiten. Varkensschnitzel prima en groot, Angus biefstuk (prima volgens wens rood/medium gebakken) ook uitstekend. Ruim en vers garnituur (frites, gebakken aardappelen, rode kool, salade etc.). Nagerecht (ijs, advocaat, boerenjongens - hoe lekker kan je het krijgen...) ook meer dan voortreffelijk, alhoewel ijs zelf beetje weinig smaak. Al met al een prima diner voor zeer redelijke prijzen.
Huntershof .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2013
Zeer goed gegeten in een eenvoudige omgeving van een dorps- restaurant, soms kun je jezelf verrassen en dit is 1 van die plaatsen.
Heerlijke reerug en ganzenborst voor een zeer schappelijke prijs.
is het omrijden waard!
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2012
Een prima start als je daarna naar het Shakespeare theater gaat. Op zo'n avond moet je wel reserveren. Uitstekend gegeten: heerlijke angus biefstuk, lekker mals en smakelijk. Bediening is zeer attent en vriendelijk.