De Lange Waard

Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 14:00 - 00:00
E V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heel goed. Wij zijn geen grote eters (meer), maar wilden toch graag Stroganoff bestellen, dat o.a uit een dubbele biefstuk bestaat. Geen probleem: een enkele biefstuk is ook mogelijk. Het was echt heerlijk; ook de bijlagen waren meer dan lekker. Dit is met recht "dineren". Ook de bediening en ambiance dragen hier aan bij. Een aanrader!
SLS08 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Bijna nooit heb ik dat ik een menu niet op kan. Maar dit 5 gangen menu, daar zitten grote eters zelfs vol van!
Het zijn 9 gerechten verspreid over 5 gangen, heel leuk idee!
Eerst een voorgerechtje met 3 gerechten. Heerlijke soep.
Daarna een tussengerecht, vis. Een groot stuk vis! Een groot tussengerecht, maar heerlijk klaargemaakt.
Dan nog een tussengerecht, kalfskoontjes. Dit gerecht smolt bijna in je mond, zo zacht gegaard. Dit was bijna een hoofdgerecht, zo groot!
Toen het hoofdgerecht kwam, zaten wij al op het randje van vol zitten. Toch hebben we alles opgegeten, zo lekker was het!
Het toetje was iets minder, er werd veel alcohol gebruikt in het toetje, en als je niet een liefhebber bent van sterke drank, was dit zeker niet geschikt.
Wij hebben heerlijk gegeten!
Connyvandermolen .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Wij komen regelmatig bij dit gezellige restaurant dichtbij ons huisadres. De laatste keer was het eten weer zo goed, beter dan ooit, dan ik een recensie moet schrijven.
Smaken zijn goed op elkaar afgestemd en seizoengebonden; er is per drie maanden een andere kaart, zodat je altijd weer iets nieuws kunt kiezen. Bijgerechten zijn fantasievol zonder te vervallen in bizarre en modieuze combi's. Goed vlees, ruime viskeuze en vegetarisch!
Ambiance is gezellig, met een buitenzit voor al die mooie dagen. Prettige bediening waardoor je je thuis voelt. Onthaast! Een aanrader voor al die mensen uit de regio of al de toeristen die in grote getale dit deel van de Geldersche Achterhoek bezoeken.
Jannie K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Op 15juli jl wederom bij de Lange Waard gegeten met vrienden. Een mooi gedekte ronde tafel.heerlijk eten en fijne adviezen en bediening.
Heerlijk gratis brood en een karaf helder kraanwater.
Dan rest een 3 gangen diner voor een mooie prijs en gaan we met een meer dan tevreden gevoel naar huis.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Omdat we toch in het oosten van het land moesten zijn, al googlend bij de Lange Waard terecht gekomen. Vriendelijke ontvangst van de eigenaar, we krijgen een tafel op het terras.
De menukaart gaf ons voldoende aanleiding om het Festival van Smaakmakers te bestellen, je wordt dan verrast met 9 gerechten in 5 gangen. Leuk idee!
Het voorgerecht bestond uit een mostersoep, kreeft met avocado en een rouleau van kip. Drie gerechten, één gang. Qua smaak en opmaak weinig schokkend , soepje had ook zo uit een pak kunnen komen.
Daarna drie gangen, drie gerechten: roodbaars, ravioli op een lekker stoofpotje van bavette, en lam. De thijmsaus bij het lam was erg zurig. Tussenstand: 6 gerechten, 4 gangen.
Met nog één gang te gaan konden we dus nog drie gerechten verwachten, dat was bij het voorgerecht ook goed gekomen, dus waarom niet?
Bij het nagerecht konden we kiezen tussen kaas en zoet, we kozen de kaas en waren benieuwd welke drie kaasgerechtjes de kok voor ons in petto zou hebben.
Het nagerecht bleek te bestaan uit 3 stukjes kaas, desgevraagd waren dit drie gerechtjes......Daar moet je toch wel erg veel fantasie voor hebben. Met de klacht werd aanvankelijk niets gedaan, "ik zal het doorgeven" . Daarom bij het afrekenen nog maar eens gevraagd wat er met de klacht was gedaan. Het kwam er op neer dat we dan maar het zoete dessert hadden moeten kiezen, dat waren wel drie gerechtjes. En bovendien, we hadden toch drie stukjes kaas gehad?
Na lang soebatten ging er wat van de rekening af en vertrokken we met een ontevreden gevoel.
Tip: laat de klant niet kiezen als je die keuze niet geloofwaardig kunt presenteren.
JaapUlft .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
We gaan erg graag naar de Lange Waard, want het is in mijn ogen één van de beste restaurants uit de Achterhoek. Er is voldoende keuze, waarbij naast klassieke gerechten ook vaak wat onbekendere gerechten op de kaart staan. Er worden goede porties geserveerd en de smaak is altijd geweldig. De bediening en de lange waard zelf (eigenaar) zijn buitengewoon vriendelijk. Het restaurant straalt veel gezelligheid uit, en sinds het eetgedeelte uitgebreid is met een ruimte met zithoek en wijnbar is het echt genieten. Het enige nadeel is dat veel mensen het restaurant ontdekt hebben, waardoor het vaak niet mogelijk is om kort van tevoren nog een tafel te reserveren.
ArnieWe .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Wij hebben hier met een wat grotere groep mensen heerlijk gegeten.
Het 5-gangen verrassingsmenu was meer dan voortreffelijk en het geheel was zijn geld dubbel en dwars waard. Over waard gesproken: die is echt zo´n twee meter of zo,
maar een uiterst vriendelijke en kundige man.
De ambiance is netjes, misschien een tikje sober.
Zou een stúk plezieriger zijn met tafelkleden in plaats van placemats,
ook al zou er dan wat meer betaald moeten worden,
maar we komen hier desondanks graag terug!
Seijsjes .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Heerlijk wild gegeten hert met draadjesvlees en rode wijnsaus tarbotfilet met gamba's, mooie bouillon soepen vooraf volle wijnen en lekker Bock biertje van de tap. Ook voor kinderen is t leuk geen speelhoek, maar restaurant is ruim opgezet waardoor er vrijheid is om te spelen. Aardige bediening en de waard is inderdaad lang en gastvrij ,voegt of bereid aan tafel gerechten. Aanrader
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2012
Ontvangst was zeer vriendelijk en professioneel. Het lijkt erop dat hier veelal in groepsverband wordt gegeten, want het aantal tafeltjes (binnen) voor twee personen was/is erg beperkt en bovendien niet op de beste plek (direct bij de ingang). Maar ach, buiten is toch niet zo veel te zien op deze locatie, dus dat maakt dan ook niet zo veel uit.
De proeverij van 9 gerechtjes is goed afgemeten qua hoeveelheid en men vraagt na een gang of zes hoe het er voor staat en past dan de finale aan. Erg prettig.
De gerechten worden aantrekkelijk gepresenteerd en waren over het algemeen prima, hoewel de smaakopbouw (van mild tot sterkere smaken) beter geaccentueerd zou kunnen worden.
Door de hoeveelheid gerechtjes is het lastiger een cijfer voor het eten te geven, sommige niet meer dan een 6 (de uiensoep) tot een 9 (voor de zalmtompouce). Doordat de bijbehorende wijnen waren redelijk waren, ben ik uitgekomen op een 7.

Al met al een prima avond met heel plezierige service.