De Lage Vuursche

Dorpsstraat 2 3749 AD Lage Vuursche Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Lage Vuursche

Robin S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Gisteravond met zijn drieën gedineerd. Het restaurant was best sferisch. Het personeel daar in tegen was erg arrogant en onvriendelijk.
Er zat ook totaal geen structuur in de bediening. Om de have klap kwam verschillend personeel vragen wat we te eten wilde.
Het eten was ook niet lekker. Het malse stukje vlees werd doordrenkt met saus. Smerig gewoon!
Een beetje kok moet toch weten hoe hij zo'n maaltijd voorbereid.
Ik heb er geen goed woord voor over.
Nee, voor mij komt daar absoluut geen tweede keer.
BernadetteMaria .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Een ontdekking! Ben bij wijze van uitzondering drie keer uit eten geweest de afgelopen maand en al deze keren bij De Lage Vuursche. Een prachtige plek, een beetje aan de rand van de toeristen-/pannenkoekenstraat, het terras onder de platanen.
De bediening is formeel en netjes. Het zou van mij wel wat spontaner, minder 'uit het hoofd geleerd' mogen.
De tafels zijn gedekt met linnen en er kwam heerlijke brokkelkaas vooraf (zout - dorst:)
De rosé uit de Provence smaakte heerlijk.
Het eten vonden we alle keren echt smaakvol, zowel het hoofd als het nagerecht.
Wat ik echter niet meer van deze tijd vind, is dat er maar één gerecht zonder vlees of vis op de kaart staat.
Dit heb ik wel aangegeven, maar ik had de indruk dat 'onze' ober dit niet zo belangrijk vond.
Gisteren at ik de salade met gorgonzola en peer. Deze was heerlijk, al had ik er wel iets meer 'groen' (anders dan sla) doorheen willen hebben om het tot een volledige maaltijdsalade te maken (aspergetips? haricots verts? tomaatjes?).
Cornoor .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wij (als Schiedammers )waren door onze lieve vrienden uit Bos en Duin uitgenodigd voor het diner in dit rustieke restaurant. Ontvangst was recht hartelijk (familie-bedrijf) en ondanks de drukte werd alles binnen een zeer redelijke termijn opgediend.
Tafel keurig verzorgd, voorgerecht (zwezerik) fijn van smaak en het hoofdgerecht ( wild) meer dan uitstekend gegaard. Voor zoverre wij de prijs-kwaliteit verhouding konden beoordelen, waren de prestaties meer dan uitstekend. Wij vinden dit restaurant een omweg waard!
Oevermans .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Tijdens onze vakantie in de Lage Vuursche, ons op onze laatste zondag getrakteerd met een diner bij dit restaurant, het decor wat ons betreft een beetje oudbollig maar de service en het eten van ouderwets goeie kwaliteit. Het was duidelijk dat het druk was, er werd zowel binnen als buiten gegeten, de keuken en bediening hadden hier echter geen moeite mee! Een aanrader, als we in de buurt zijn zeker weer!
Norfolkgirl .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Redelijke koffie en een redelijk broodje kroket. Ouderwetse, beetje versleten inrichting in een mooi pand op een drukke locatie in het (soms) charmante Lage Vuursche. Dit zou best een aardig adres kunnen zijn. Maar wat ontzettend jammer van de wel zeer onbehoorlijke bediening. Bij het afrekenen wordt mijn betaalkaart uit mijn handen gegrepen en door de "ober" voor de scanner gehouden zonder dat ik überhaupt kan zien wat ik verschuldigd ben. Wanneer ik daar een opmerking over maak, word ik grof terecht gewezen. "Zo gaat het en niet anders" is zijn repliek. Gastvrijheid en beleefdheid lijken niet hoog in het vaandel te staan van deze meneer. Gelukkig kom je dit soort gedrag in de Nederlandse horeca nog maar zelden tegen en word je tegenwoordig vrijwel overal keurig en vriendelijk ontvangen. Op dit adres zien ze mij in ieder geval nooit meer. Jammer ...
Olaf A'dam .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Deze avond allemaal nieuwe personeel, althans wij hadden ze nog nooit gezien. En een verademing. Correct, deskundig en attent. Zelfs tot bij het weggaan. En dat was in het verleden wel eens anders.
De kaart is onoverzichtelijk. Maak een duidelijk verschil tussen voor- en hoofdgerecht. Nu staat alles door elkaar heen.
De gerechten waren prima. Mooie kalfslever, goed gevulde salades maar voor een voorgerecht te groot, en mooie bijpassende wijnen. Bij sommige gerechten is de prijs kwaliteit wat zoek.
CvdA .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Er wordt bij dit restaurant wel erg chic en formeel gedaan, personeel loopt als generaals tussen de tafels door, strak in het pak, maar attent zijn ze niet. Er werd best lang geaarzeld ("heeft u gereserveerd?") toen we aankwamen en vroegen om een tafeltje voor twee. En dat terwijl het halve terras leeg was. Vervolgens duurde het een half uur voor we een kaart kregen, en drie kwartier voor we een drankje en een stokbroodje kruidenboter hadden. Een extra drankje werd vergeten, we hebben twee keer om een servet moeten vragen en het kaarsje heeft die avond het licht niet gezien.
Het eten was heerlijk, maar het was al met al een vrij kille ervaring.
Met iets minder aandacht voor uiterlijk vertoon en iets meer warmte voor de gast zou het hier geweldig zijn.
Jan N.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Woensdag 20/07/2016 een bezoek gebracht
ten eerste ,duurde erg lang eer wij onze bestelling op konden geven, en toen wij wilde betalen moest ik het wel 4 x vragen
heel onvriendelijk personeel , diversen mensen op het terras horen klagen over de bediening en zelf diversen boos zien weglopen.
al met al een zaak waar ik m'n vrienden niet heen gaat sturen .

JW Nederlof Capelle aan den IJssel
Francie V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Wij hebben hier gegeten om de verjaardag van mijn moeder te vieren. Het begon al slecht toen we binnenkwamen en nogal ongeïnteresseerd naar een aparte ruimte werden verwezen waar een ander besloten feestje was. Toen maar zelf onze tafel in het restaurant gezocht. De voorgerechten waren op zich prima, maar daarna ging het goed mis. Bij het uitserveren van het hoofdgerecht bleken er twee gerechten bij te zitten die niet waren besteld. Zelden zo'n chagrijnige obers gezien die met de borden terug naar de keuken liepen. Wat schetste mijn verbazing dat dezelfde obers twee minuten later met deze zelfde borden weer bij onze tafel stonden, zo mogelijk nog chagrijniger keken en een van hen zelfs de bestelbon voor onze ogen geïrriteerd verfrommelde. De twee tafelgenoten die toen nog niets hadden hebben toen maar gezegd dat ze dan dan deze gerechten toch maar namen. Ik heb zoiets echt nog nooit meegemaakt en het was zeker niet fijn voor de sfeer aan tafel waar iedereen zich inmiddels opgelaten voelde. De kwaliteit van de hoofdgerechten was ook niet altijd goed. Een van ons had het vanuit het aspergemenu lamshaas besteld. De lamshaas was doorbakken en hij telde welgeteld één groene asperge op zijn bord die doormidden was gesneden. Vervolgens na lang wachten het dessert besteld. Ik deelde samen met een tafelgenote de crepes suzette. Een wat duurder nagerecht maar dit wordt dan ook aan tafel bereid. Ook dit bleek een deceptie te zijn. Zelden zo'n desinteresse gezien dan bij de ober die dit deed. Toen bleek dat de andere toetjes nog even op zich lieten wachten heeft hij het brandertje gewoon uitgezet en is weggelopen. Uiteindelijk bleek een van de crepes op mijn bord nauwelijks gaar en daardoor ook zeker niet lekker. Wat mij betreft is dit restaurant absoluut niet voor herhaling vatbaar.
Robje-eet .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Plezierige ouderwets interieur en een vriendelijke, professionele bediening. Als lunch namen we een 'pranzo'. Smakelijk, maar niet echt bijzonder. Naar mijn smaak was de espresso aan de koele kant en dat vind ik altijd jammer.
Robkempers .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Wij hebben met pasen het paasdiner met drie personen gegeten wij kregen een warm onthaal vooraf kregen wij kleine hapjes heel gezellig en goed toen het hoofdgerecht, wij mochten zelfs afwijken van het paasmenu door vlees te kiezen van de kaart en het toetje was ook lekker.
De porties waren ruim voldoende prijs kwaliteit verhouding is erg goed
Marij V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Bij binnenkomst vielen de mooie boeketten erg op, als er aandacht wordt besteed aan zoiets als bloemen zal het eten ook wel goed zijn. Dat was inderdaad, heerlijk gegeten o.a. fazant. Een foutje bij het dessert werd goed gemaakt door gratis koffie. Al met al een feestelijk etentje
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Mooi klassiek restaurant, klassieke service met uitstekende klassieke gerechten zonder poespas van schuimpjes en gelletjes.
De kingcrab was voortreffelijk, maar ook de andere voorgerechten waren heerlijk.
De hoofdgerechten waaronder chateau briand en een kalfszwezerik met sukade en de hertrnbiefstuk waren stuk voor stuk uit de kunst! Als klapper de crêpe suzette ( aan tafel bereid) en een tarte tartin, top.
Een tafelgenoot had een te klein plekje over voor het dessert en vroeg om een klein bolletje ijs, en ook dat was geen enkel probleem. Tot slot de wijn kaart bood heel veel, de mooie rode " huiswijn" was heerlijk maar loodzwaar.
Monok .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
De meeste restaurants zijn op 2 januari (mijn verjaardag) gesloten, dus wij waren blij verrast dat De Lage Vuursche geopend was. Wij hebben genoten van het zg. Jubileum Menu (ze bestonden 150 jaar) Vooral het voorgerecht, dat bestond uit meerdere kleine hapjes was heerlijk. Het restaurant was behoorlijk gevuld, maar er werd toch de tijd genomen om ons alles over de gerechtjes uit te leggen. Zelfs in welke volgorde ze het beste gegeten konden worden. Ook kwam er iemand bij ons om de wijn te laten proeven en er (goed) advies over te geven en dat terwijl we beiden een los glas bestelden en geen hele fles..
Bij de reservering had ik gevraagd om een rustige plek en daar werd prima aan voldaan.
De akoestiek is erg goed, iets gedempt, ik denk dat dit komt door de verdeling in meerdere kleinere ruimtes en een wat lager plafond. Ik was hier nog niet eerder in de avond geweest, maar ook dan heeft het restaurant een warme en intieme sfeer, nu vooral door de zachte, maar goede verlichting in combinatie met de vele kaarsen, erg mooi.
Voor ons is De Lage Vuursche niet echt dichtbij huis, maar toch komen we hier zeker terug!!
Gooiland .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Lekker weer voor eind oktober, dus we zaten gezellig buiten.
We bestelden verse muntthee, uiensoep en boerenbrood. En een bak water voor de hond.
Helaas was alleen het brood erg lekker. Vers, bruin en knapperig. Het beloofde water kwam niet, de uiensoep was bremzout en de muntthee was geen muntthee, maar warm water met wat munttakjes erin. Nadat we aangaven dat dit geen muntthee was, nieuwe 'thee' gekregen. Was weer warm water met munt erin. Gek, een restauranthouder zou toch moeten weten dat je kokend water nodig hebt voor muntthee?
Lambert B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Ook deze keer heeft De Lage Vuursche ons weer verrast met heerlijk eten, goede wijnen en een uitstekende bediening met verstand van zaken. In de winter is dit ons favoriete restaurant: een heerlijk wildkaart, een gezellige ouderwetse sfeer met open haard, een geweldige wildkaart, heerlijke wijnen (vraag vooral naar wat past bij het eten, want er zijn altijd speciale wijnen buiten de kaart om). Deze keer hadden wij het voorafje van het jubileum menu, 4 losse gerechtjes met zalm, cocquille, pate en paddestoelensoep, midden heerlijke hazenrug op ouderwetse wijze, en ree-filet. De wijnen hebben on ook weer verrast met een heerlijk Saint Emillion Grand Cru uit de kelder.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Sinds begin juli is in dit restaurant de 'Vuursche Maandag'; dan is er een Indisch buffet of BBQ voor €17,50 per persoon, exclusief drankjes. Wij, liefhebbers van de Indische keuken, wilden dit proberen.
Wij hadden een tafeltje dicht bij het buffet, dat was wel een beetje druk/onrustig eten. De bediening was vriendelijk. Geen voorgerecht of nagerecht, maar heerlijk en gevarieerd Indisch eten. Lekkere saté en satésaus, vlees- vis- en groentegerechten, ei, rijst, nasi, etc. Genoeg keuze. De rendang vonden we te zout, maar dat was eigenlijk het enige dat we daardoor minder lekker vonden. Gerechten werden steeds goed en bijtijds aangevuld. Soms was het erg druk om de buffettafel, dan was het wat rommelig. De mensen staan dan te dicht op elkaar met hun hete borden met eten.
Wij vonden het zeker voor herhaling vatbaar.
Jeroen H.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Duidelijk uitgelegd dat ik strikt zoutloos ben. En dat dat iets anders is dan zoutarm (een oud en hardnekkig misverstand) Bij reservering medegedeeld en bij de bestelling opnieuw verteld. Geen enkel probleem, zei de ober!
Carpaccio: er is zout gestrooid op of onder het vlees.
De lever opgediend met uitgebakken ontbijtspek, erg lekker als je niet zoutloos bent, een stapeltje gebakken uien (verder géén groente), zoute aardappelpuree en zout in de jus.
Reactie: de kok dacht dat het alleen om het vlees ging. Ik krijg echter wel patat zonder zout, mijn 6 andere gasten ook! De volgende dag gebeld naar het management, zouden het nagaan en snel terugbellen. Al 4 dagen niet gebeurd.
S1chaflaar .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Hoge verwachting in de verste verte niet waargemaakt!!
Eten brem zout!!
Steak tartaar absoluut smakeloos!!
Stofpotje zo droog als gort!!
Salade geen dressing!!
Samengevat JAMMER!!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
De voorgerechten van ons gezelschap van vier personen werden allemaal zeer gewaardeerd. De Hors D'oeuvres van het lustrum menu, de Coquille en de Steak tartaar. Reeds vanaf het begin vergezeld door een uitstekende Pinot Blanc, waar de ober aanvankelijk wat geheimzinnig over deed. De uitleg over het verschil tussen Roodbaars en Zeebaars was aandoenlijk grappig in overeenstemming met Wikipedia. De voortzetting met de vis van de dag viel ook prima, evenals de Zeebaars met Gamba. Helaas waren de aardappelschijfjes in het overigens heerlijke runderstoofpotje niet voldoende gegaard. Dat was jammer, anders was de acht hierboven een negen geworden. Het restaurant was gezellig bijna vol en er hing een rustige prettige sfeer. Er was voldoende ruimte tussen de tafels om niet de gesprekken van de buren te moeten aanhoren.
Het personeel deed uitstekend zijn best om ons gast te laten voelen. Een minuscuul vliegje in mijn glas wijn deed de serveerster besluiten om het glas weg te halen en een nieuwe fles te openen. De inrichting is wat oubollig klassiek, maar past verder prima in het zeer oude pand.
De heerlijke 25 jaar oude Calvados als afsluiting is ook het vermelden waard.
Wij gaan hier zeker terugkomen.