De Lage Vuursche

6,5

Jouw recensie over het restaurant De Lage Vuursche

Welmer B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Hier neergestreken na een bezoekje in de regio. Allervriendelijkst personeel, behulpzaam.
Leuke kaart voor als je op zoek bent naar traditioneel lunch of diner. Gezellig druk, soms een tikje rumoerig. Traditionele inrichting. Verwacht hier geen experimenten, maar een gedegen concept dat decennia lang niet veranderd is, omdat het werkt en omdat het gewoon soms fijn is om even het idee te hebben dat je weer in grootmoeders tijd bent beland. Wat jammer was dat ik geen theesoort kon kiezen, Ik kreeg een keurig dienblaadje met een theepot (MET MUTS!), melk, suiker, een koekje en een zakje Engelse thee. Persoonlijk had ik graag ook een caffeine vrije optie gehad. Mijn kroketten op wit brood waren zalig. Het leek alsof ze huisgemaakt waren (wat niet het geval was bij navraag). Personeel is vriendelijk en ziet er perfect aangekleed uit. Aanrader als je even terug in de tijd wil!
Yolande G.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Een kennis had tafelgenoot en mij al diverse malen getipt over het Indisch Buffet dat restaurant De Lage Vuursche nu in het najaar op maandagavond aanbiedt voor de actieprijs van € 17,50 p.p. Het moest erg lekker zijn. 'Echt iets voor jullie' kregen we te horen en dus togen wij op een maandagavond naar dit restaurant in het gelijknamige dorp.

Het eerste wat bij binnenkomst opviel, was de traditionele inrichting, de vriendelijke ontvangst, een familiair enthousiaste ober en de rij mensen rondom de direct bij de entree opgestelde ronde buffettafel. Die drukte beloofde veel goeds, maar uiteindelijk toonde het alleen maar aan hoezeer smaken kunnen verschillen. Want het is ons in ieder geval een raadsel hoe iemand zó enthousiast kan zijn over dit buffet, dat volgens ons de naam 'Indisch' niet eens mag dragen.
Er zijn geen uitgesproken smaken in te ontdekken (laat staan smaken, die aan Indisch eten doen denken), de verschillende vleesgerechten lijken allemaal op elkaar, doorgegaarde groente die vermoedelijk moet doorgaan voor gado gado en sambal goreng telor die niet verder komt dan de status van hardgekookt ei. Misschien nog wel het meest tekenend, is dat de rijst pas aan het eind van het buffet staat opgesteld, waardoor de diverse onderdelen al door elkaar zijn gelopen voordat je ze met rijst uit elkaar kunt houden.

Conclusie: als de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit al vindt dat de Vegetarische Slager z'n productnamen moet aanpassen omdat deze misleidend zijn, dan zou de NVWA per direct bij dit restaurant in actie moeten komen!
Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Gegeten met grootouders, bij dit restaurant weet men precies hoe ze het de oudere generatie perfect naar de zin kan maken. De eigenaar heet de gasten welkom en converseert gemakkelijk, hij is een echte gastheer. Dat is klantgericht, maar voor mij is deze setting en opzet te traditioneel. Typisch Hollandse gerechten zoals garnalen cocktail en slibtongetjes, met salade en friet. Ik bestelde een tonijnbiefstuk, vond ik niet lekker mals en zelfs een beetje taai. Prijs/prestatie voor mij veel te ver uiteen, voorgerechten al snel € 15,00 en hoofgerechten gemakkelijk € 25,00. Alles à la carte, dus het telt lekker op. Mijn grootouders hebben genoten, zelf zal ik hier niet snel terug gaan.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Wat een commentaar allemaal op dit restaurant. Zeer verschillend
en ik ben er dan ook van overtuigd dat hier veel "verschillend"publiek komt. Ik voor de 1e keer en op uitnodiging. Als ik eerst de soms vreemde recensies had gelezen was ik zelf nooit gegaan. Terug in de tijd is qua interieur wel eens leuk. Van onwillig personeel heb ik niets gemerkt. Integendeel. Wat erop tafel komt is redelijk van kwaliteit. De meeste gasten kunnen zo niet koken. Maar ik rij niet om voor deze zaak. De garnalen in de garnalenkroketten trof ik nauwelijks aan maar
het kreeften/garnalen soepje erbij vergoedde veel. De kalfszwezerik was een flinke portie maar had krokanter gebakken moeten zijn. Het garnituur van groentes erbij had smaak. De truffel jus was pittig. Smaakte wel maar niet naar enige truffel. In het vanille ijs was geen spoor van vanille te bekennen. De grote sneden zacht bruin en wit brood die tegelijk met het voorgerecht kwamen bevallen mij niet. Stokbrood graag of bescheiden bolletjes. De caffe espresso was weer zo'n Hollandse te dunne. De gebrokkelde oude kaas als appetizer doet het goed.
Gezien de prijs zijn alle huiswijnen acceptabel. Het is allemaal hier zo slecht nog niet, dames en heren Mopperkonten !
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Zo slecht maak je toch echt niet meer mee. Een vol terras met klagende bezoekers, geen service, chagrijnige blikken van het personeel. een wespenplaag waar niets tegen gedaan wordt. Een dure maaltijdsalade voor de lunch die echt nergens op lijkt. Brrrrr
Prunus P.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Leuke ambiance, maar bediening is slecht georganiseerd en opgeleid. Dit uit zich in taalgebruik, het vergeten van bestellingen en ongeïnteresseerdheid. Met andere leiding en personeel zou dit een toprestaurant kunnen zijn. Het eten was prima. De huiswijn was goed. Van speciaal bier uit de tap hebben ze nog nooit gehoord.
De prijzen op de kaart zijn niet in balans vindt ik. Soms laag, en dan weer erg duur. Het driegangen menu was er niet met vlees, terwijl op de website staat gekozen kan worden uit vlees of vis.
Maar zoals gezegd is de ambiance prima en hebben we een gezellige avond gehad.
Anna H.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Slecht personeel, drinken kwam niet. Andere gasten waren merkbaar geïrriteerd waardoor de sfeer niet goed was. Drinken kwam niet, of van de ene wel en de andere niet, geen glas bij bier, geen rekening op verzoek etc etc. Wij hadden gevraagd om de gorgonzola weg te laten, werd niet doorgegeven aan de keuken en zat er gewoon in. Vervolgens werd het "omgewisseld" dat wil zeggen de kaas was weggeschrapt, de smaak zat er nog steeds aan. Kortom hier komen we niet meer terug.
s D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Lage vuursche is een mooi gezellig dorp , maar er zijn betere restaurants te vinden. Bediening is traag en snauwt heeft het duidelijk niet naar hun zin. Eten is niet bijzonder en wij moesten lang wachten nadat eerst al een verkeerd gerecht werdt gebracht. Geen excuses en het kwam over alsof we maar lastig werden gevonden. Geen aanrader
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Ik kom hier al jaren, vroeger kwam ik hier al met mijn ouders en nog steeds vind ik het een fijn restaurant. Het eten is altijd goed en heeft me dan ook nog nooit teleurgesteld. Ook de bediening is erg netjes en professioneel, ieder heeft echt verstand van zaken.
Hanna M.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Alles was slecht!! Afgelopen week geluncht en gedineerd maar het was verschrikkelijk,,.. niemand zag ons zitten' vorig jaar in de zomer kwamen wij erg veel en was er zo een leuke en echt professionele meid, die had productkennis en veel kennis over de wijn, wij kwamen veel maar nu even niet meer...... Grapjes maken vond ze leuk.. Maar constant werd ze gecommandeerd door Pedro zoiets; op die manier raak je je personeel kwijt
Marc H. .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Wij zijn hier de afgelopen 10 jaar regelamtig geweest, maar de laatste tijd zit de klad er behoorlijk in.
Vandaag met 5 personen gegeten. Veel fouten in de bediening en keuken. Geen citroen bij de tonic, verkeerde thee, droge fazant, volgens de kaart met rillettes van eend welke na lang zoeken en met veel fantasie uiteindelijk gevonden werd, droge stukken haas in de hazenpeper, dat dan weer wel met harde stukken steranijs erin. En als klap op de vuurpijl €1,50 voor kraanwater, hetgeen niet van te voren gemeld werd.
Dit laatste werd gemotiveerd met de opmerking dat veel mensen anders alleen maar water drinken, terwijl ze er wel werk van hebben. Terwijl wij een rekening hadden van €140,-
Klaarblijkelijk is dit verworden tot een ouderwetse toeristenfuik.
Wij komen hier nooit meer en ik kan deze zaak helaas inmiddels dan ook alleen maar afraden
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
wij hebben op 11-12-2016 het stoofpotje gegeten werden vriendelijk ontvangen toen wij aankwamen was het niet druk gelukkig werd het later een stuk drukker. Het stoofpotjes was voor de prijs erg smakelijk kregen vooraf brokkelend kaas er zat wijn en koffie bij. Ik geef er geen 10 voor daar het enige minpuntje was dat er bijna geen vlees inzat en dat was jammer het werd heet opgediend borden warm allemaal zoals het hoort. Komen zeker terug
Robin S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Gisteravond met zijn drieën gedineerd. Het restaurant was best sferisch. Het personeel daar in tegen was erg arrogant en onvriendelijk.
Er zat ook totaal geen structuur in de bediening. Om de have klap kwam verschillend personeel vragen wat we te eten wilde.
Het eten was ook niet lekker. Het malse stukje vlees werd doordrenkt met saus. Smerig gewoon!
Een beetje kok moet toch weten hoe hij zo'n maaltijd voorbereid.
Ik heb er geen goed woord voor over.
Nee, voor mij komt daar absoluut geen tweede keer.
BernadetteMaria .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Een ontdekking! Ben bij wijze van uitzondering drie keer uit eten geweest de afgelopen maand en al deze keren bij De Lage Vuursche. Een prachtige plek, een beetje aan de rand van de toeristen-/pannenkoekenstraat, het terras onder de platanen.
De bediening is formeel en netjes. Het zou van mij wel wat spontaner, minder 'uit het hoofd geleerd' mogen.
De tafels zijn gedekt met linnen en er kwam heerlijke brokkelkaas vooraf (zout - dorst:)
De rosé uit de Provence smaakte heerlijk.
Het eten vonden we alle keren echt smaakvol, zowel het hoofd als het nagerecht.
Wat ik echter niet meer van deze tijd vind, is dat er maar één gerecht zonder vlees of vis op de kaart staat.
Dit heb ik wel aangegeven, maar ik had de indruk dat 'onze' ober dit niet zo belangrijk vond.
Gisteren at ik de salade met gorgonzola en peer. Deze was heerlijk, al had ik er wel iets meer 'groen' (anders dan sla) doorheen willen hebben om het tot een volledige maaltijdsalade te maken (aspergetips? haricots verts? tomaatjes?).
cornoor .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wij (als Schiedammers )waren door onze lieve vrienden uit Bos en Duin uitgenodigd voor het diner in dit rustieke restaurant. Ontvangst was recht hartelijk (familie-bedrijf) en ondanks de drukte werd alles binnen een zeer redelijke termijn opgediend.
Tafel keurig verzorgd, voorgerecht (zwezerik) fijn van smaak en het hoofdgerecht ( wild) meer dan uitstekend gegaard. Voor zoverre wij de prijs-kwaliteit verhouding konden beoordelen, waren de prestaties meer dan uitstekend. Wij vinden dit restaurant een omweg waard!
Oevermans .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Tijdens onze vakantie in de Lage Vuursche, ons op onze laatste zondag getrakteerd met een diner bij dit restaurant, het decor wat ons betreft een beetje oudbollig maar de service en het eten van ouderwets goeie kwaliteit. Het was duidelijk dat het druk was, er werd zowel binnen als buiten gegeten, de keuken en bediening hadden hier echter geen moeite mee! Een aanrader, als we in de buurt zijn zeker weer!
Norfolkgirl .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Redelijke koffie en een redelijk broodje kroket. Ouderwetse, beetje versleten inrichting in een mooi pand op een drukke locatie in het (soms) charmante Lage Vuursche. Dit zou best een aardig adres kunnen zijn. Maar wat ontzettend jammer van de wel zeer onbehoorlijke bediening. Bij het afrekenen wordt mijn betaalkaart uit mijn handen gegrepen en door de "ober" voor de scanner gehouden zonder dat ik überhaupt kan zien wat ik verschuldigd ben. Wanneer ik daar een opmerking over maak, word ik grof terecht gewezen. "Zo gaat het en niet anders" is zijn repliek. Gastvrijheid en beleefdheid lijken niet hoog in het vaandel te staan van deze meneer. Gelukkig kom je dit soort gedrag in de Nederlandse horeca nog maar zelden tegen en word je tegenwoordig vrijwel overal keurig en vriendelijk ontvangen. Op dit adres zien ze mij in ieder geval nooit meer. Jammer ...
Olaf a'dam .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Deze avond allemaal nieuwe personeel, althans wij hadden ze nog nooit gezien. En een verademing. Correct, deskundig en attent. Zelfs tot bij het weggaan. En dat was in het verleden wel eens anders.
De kaart is onoverzichtelijk. Maak een duidelijk verschil tussen voor- en hoofdgerecht. Nu staat alles door elkaar heen.
De gerechten waren prima. Mooie kalfslever, goed gevulde salades maar voor een voorgerecht te groot, en mooie bijpassende wijnen. Bij sommige gerechten is de prijs kwaliteit wat zoek.
CvdA .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Er wordt bij dit restaurant wel erg chic en formeel gedaan, personeel loopt als generaals tussen de tafels door, strak in het pak, maar attent zijn ze niet. Er werd best lang geaarzeld ("heeft u gereserveerd?") toen we aankwamen en vroegen om een tafeltje voor twee. En dat terwijl het halve terras leeg was. Vervolgens duurde het een half uur voor we een kaart kregen, en drie kwartier voor we een drankje en een stokbroodje kruidenboter hadden. Een extra drankje werd vergeten, we hebben twee keer om een servet moeten vragen en het kaarsje heeft die avond het licht niet gezien.
Het eten was heerlijk, maar het was al met al een vrij kille ervaring.
Met iets minder aandacht voor uiterlijk vertoon en iets meer warmte voor de gast zou het hier geweldig zijn.
Jan N.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Woensdag 20/07/2016 een bezoek gebracht
ten eerste ,duurde erg lang eer wij onze bestelling op konden geven, en toen wij wilde betalen moest ik het wel 4 x vragen
heel onvriendelijk personeel , diversen mensen op het terras horen klagen over de bediening en zelf diversen boos zien weglopen.
al met al een zaak waar ik m'n vrienden niet heen gaat sturen .

JW Nederlof Capelle aan den IJssel