De Lachende Koe

7,1
Voordelig
Sanne L.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Met zo'n 24 collega's op dinsdag gegeten. De sfeer onderling was geweldig maar helaas waren de dames van de bediening niet zo vrolijk als wij waren. Daarnaast waren er een aantal tegenvallers, de medium bestelde biefstukjes veel te rauw en de stoofpotjes waarin de groenten ver te zoeken waren werden geserveerd in een kommetje ipv in een potje. De groenten bestonden uit een aantal schaaltjes rauwkost. De partjes aardappel waren lekker, de frietjes waren bleek. De kipspies bestond uit 5 iele stukjes kip. De mayonaise werd in vla bakjes geserveerd . Ondanks de gezelligheid met de afdeling zou ik hier met partner niet voor kiezen. Erg jammer.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Wij vinden De Lachende Koe een geweldig eetcafé. De prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend. Geen culinaire hoogstandjes, maar gewoon lekker en gezellig eten met prima bediening. Ook het all-in-concept vinden wij erg geslaagd, temeer daar de bediening lege glazen zeer snel opmerkt en bijvult. Het terras tussen twee panden in, schuin tegenover het restaurant, vinden wij bij zomerse dagen een prachtige plek om te zitten. Wij raden dit eetcafé dan ook eenieder aan.
Johson01 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Al hoewel al jaren dit restaurant is gevestigd in Leeuwarden, had ik hier nog nooit gegeten. Grappig concept (op vrijdagavond € 2,- meer) leek het. Achteraf vond ik het wel dik betaald! Mini garnalenspiesjes vooraf gegeten en een saté gegeten wat een stuk kipfilet is met pindasaus er op. Patatjes waren net aan. Het decor is leuk en gezellig en de service super. Superaardige bediening was er. Onze zoon van 11 vond zijn schnitzel te gekruid (was ook zo), na melding werd er kosteloos een stuk kipfilet voor hem gebracht. Conclusie: leuke tent met aardige bediening maar prijs/kwaliteit hield niet over.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Op uitnodiging van vrienden waren wij in dit drukbeklante restaurant in het centrum van Leeuwarden. De voorgerechten carpaccio en mosterdsoep, de hoofdgerechten biefstuk met blauwe kaas en kabeljauw met bijgerechten, alsmede het dessert sorbet waren goed van smaak. De rode wijn was wat dun. De bediening was snel en vriendelijk. De inrichting is niet bijzonder. Voor heel weinig geld kan men hier een heerlijke maaltijd genieten.
AGB .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Als je een avond gezellig uit wilt gaan en niet te veel geld uit wilt geven is het drukbezochte eetcafé De Lachende Koe een absolute aanrader. Culinaire hoogstandjes moet je niet verwachten maar het eten is met zorg bereid en zeer smakelijk. De drankjes zijn in de prijs van het menu begrepen. Er wordt vlot geschonken De bediening is attent en het decor is eenvoudig en schoon. De prijs/ kwaliteitsverhouding is uitstekend. Voor drie personen E 70,55.
AGB
SiemHoumes .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heel gezellig eetcafé met een hele goede formule, namelijk een vaste prijs voor een 2 of 3-gangenmenu inclusief drank.

De carpaccio is met veel groente en dat maakt het bijzonder en smaakvol.
Cpvhoorn .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
All in 3 gangen heeft dit restaurant qua kwaliteit afbraak gedaan. Toeslag voor weekend absurd. Drankjes worden sporadisch geschonken, wijn is van slechte kwaliteit. Kwaliteit eten is hier beter geweest, niets bijzonders wat je ook niet thuis kan eten. Bediening vriendelijk, maar te weinig aanwezig. Wijn voor bij hoofdgerecht kwam pas ah eind vd maaltijd. Prijs-kwaliteit is niet in verhouding! Weggestopt in t uiterste donkere hoekje vh restaurant voelden wij ons niet echt welkom. Niet voor herhaling vatbaar
Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Mijn moeder en ik eten zo'n 2 a 3 keer in de maand bij 'de lachende koe' in leeuwarden en de bediening is altijd even vriendelijk en als er iets niet goed is ( iets wat eigenlijk bijna nooit voorkomt)wordt daar altijd meteen iets aan gedaan. De sfeer is altijd lekker gezellig druk. Wij raden dan ook altijd iedereen aan om er te gaan eten en iedereen is altijd net zo positief als ons. kortom een geweldig restaurant!
E.sieraad .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Vanavond hier gegeten met het all in koe sief menu van 25.35 inclusief drankjes.
Eten was goed en bij het hoofdgerecht veel bij garnituur spareribs een van de beste ooit gegeten
Goed gemarineerd en gleden zo van botjes af.
Zeer vriendelijke bediening kwamen constant vragen of je nog drinken wilde zelf toen hoofdgerecht al uit geruimd was en we dessert hadden besteld dit maak je vaak anders mee met inclusief drankjes.
Als we weer in de buurt van Leeuwarden zijn komen we zeker terug.
Ruurt S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Onbekend in Leeuwarden gingen we een klein tentje binnen - nou, klein is het niet! Achter een smal geveltje schuilt een (met alle panden eromheen uitgebroken) ruimte waar een enorm aantal mensen in kan. De diverse pandjes zijn nog goed herkenbaar, en daardoor ontstaat er een sluip-door-kruip-door sfeertje waarbij je nooit last hebt van veel anderen om je heen. Wij zaten niet zo goed, in een doorloop, omdat we niet gereserveerd hadden, "en dat is nog het enige tafeltje". Was dat nou ècht zo?
Zeer attente bediening die lege glazen direct opmerkt en je vriendelijk in de gaten blijft houden. En bij commentaar op het eten daar ook wat mee doet.
Dat commentaar hadden we op de biefstuk (geserveerd met gambas). Lekkere garnalen, schoenzool-biefstuk. Niet door te komen zo taai. Wanneer ze er vooraf naar gevraagd hadden dan had ik 'm minder doorbakken gevraagd, maar nu was er werkelijk niets meer mee te beginnen. Ik zou dat een 1 geven. Waarom dan toch een 5? De bediening bood gelijk aan een andere te laten maken (hebben we niet gedaan), en dat gerecht was van de rekening afgehaald. Netjes.
De slibtongetjes, de zalmcarpaccio en de champognonsoep waren prima, niks op aan te merken. De huiswijn is een gewone slobberwijn, goed te doen.
Voortaan willen we wel ergens anders zitten.
Annax .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Het was erg druk en enorm warm binnen, toen wij binnen kwamen werden wij niet geholpen. We moesten zelf op zoek naar personeel. De tafel waaraan wij gezet weerden was duidelijk niet schoongemaakt en er lagen nog vieze servetten van de vorige klanten waarschijnlijk. Bij het hoofdgerecht kreeg mijn zoon de Italiaanse kip die van binnen nog rauw was, toen wij dit melden werd er niets gezegd en werd het bord weggehaald. Na 10 minuten kreeg hij een nieuwe portie ( waarschijnlijk zijn oude portie opnieuw gebakken aangezien de kip zwart was) excuses werd pas bij het afrekenen aangeboden.. een no go! Zeker niet voor herhaling vatbaar
MamavanJort .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Afgelopen donderdag kwamen we zonder reservering bij De Lachende Koe. Relaxed terras, aardige mensen en voor onze zoon met allergie werd bij het naastgelegen restaurant een glas limonade geregeld. Top! Heerlijk eten.
Thom1940 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Op donderdag 23 april waren mijn vrouw en ik 50 jaar getrouwd. Onze kinderen hadden als verrassing een etentje voor ons uitgezocht bij de Lachende Koe. We hadden zelf de 25 ste april een feest avond voor familie en vrienden, ook met eten in buffet vorm.
Maar deze ontmoeting bij de lachende Koe was in een woord geweldig. Het is zo bie zo een aanrader. Op donderdag avond en heel druk, maar geen probleem. De bediening was zeer correct en de glazen zijn niet leeg geweest. We hadden een drie gangen menu met drinken er bij.Het was prima in orde. Goed en smakelijk opgediend. Voor ons zeker een aanrader om terug te komen.
Pluim voor deze zaak.
Fijnproevertje123 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
De Lachende Koe.. Inmiddels een begrip geworden onder het Leeuwarder publiek. Elke keer gaan wij hier weer met een glimlach heen en verlaten we het restaurant op dezelfde wijze. Vooral de spareribs zijn een aanrader! Tussen de gerechten door worden lege glazen gauw opgemerkt en is de bediening vlot en vriendelijk. Het concept is een waar succes en voor relatief weinig geld kun je toch heerlijk uit eten! Minpuntje: Op vrijdag- en zaterdagavond kan het erg druk zijn waardoor je het gevoel krijgt dat je niet altijd opgemerkt wordt door de bediening.
DemideJonge .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Heerlijk gegeten met een vriendin bij de Lachende Koe. Het eten was lekker, al duurde het wel een tijdje voor we het eten kregen. De bediening was goed en aardig en de sfeer was heel gezellig!
Auke Pieter W.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Een huiswijn hoort een visitekaartje van de zaak te zijn.
Bovendien moet een dergelijke wijn ook drinkbaar zijn voor beginnende wijn drinkers. Kortom een allemansvriend. Ik heb de rode wijn gedronken (er is maar een soort). Een Merlot uit het gebied Bergerac. Daar komen nu niet direct de meest vriendelijke wijnen vandaan. Zo ook dus de huiswijn van de Lachende Koe. In één woord: Vreselijke wijn. Snap niet dat een dergelijke wijn geschonken durft te worden, zeker als je niet de keuze hebt voor iets beters. Dit moet echt anders. Ik hoop dat dit ook z.s.m. gaat gebeuren, willen ze mij terug zien.
Erikdh1982 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Super gezellig, betaalbaar en goede kwaliteit, niet lang hoeven wachten, ondanks de drukte ik kan niet anders concluderen dan: aanrader
MurielG .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Onlangs heerlijk gegeten bij de lachende koe. Ze hebben 2 terrassen en we mochten kiezen op welk terras we wilden gaan zitten. De bediening was super. We kregen snel de kaart, onze drankjes en ze waren super gastvrij. Over aanpassingen werd niet moeilijk gedaan en we konden kosteloos aardappels en friet bijbestellen. Al met al een leuke avond hier gehad, we komen zeker terug!
Erik .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Lekker eten in een ongedwongen (huiskamerachtige) sfeer. Prijs/kwaliteit is in orde. Hier en daar kan het wel wat schoner. De inrichting mag sowieso wel eens opgefrist worden, want die is al jaren hetzelfde. Ook de hangende menukaarten (aan koordjes) hebben we nu wel eens gezien. Kassa/afrekenen is op gekke plek. Samengevat: eten is goed (betaalbaar), maar er zijn zeker verbeterpunten die vrij makkelijk te realiseren zijn.
Erikreal .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Ben hier vanavond voor het eerst geweest.hoorde goede verhalen over het concept wat ze hanteren.ze hebben mij niet teleurgesteld,3 gangen en zo weinig kwijt.ik voelde me bijna bezwaard toen ik de rekening kreeg.kortom lekker gegeten voor weinig en erg attente bediening.