De Lachende Koe

Kleinzand 35 8601 BE Sneek Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Lachende Koe

• Pin , Visa card
  • Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Lang
Keesenmieke .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Het restaurant waar we zouden eten zat te vol. Vandaar dat we op goed geluk eens ergens anders gingen kijken. Helaas was dit een vervelende ervaring. Ten eerste de inrichting. Kaal volgens mijn man en niet uitnodigend. Er kwam een kaart aan een touw naar beneden, ach goed bedoeld maar voor ons zeker niet iets toevoegend. De bediening was op zich prima maar onervaren. Mijn man had eendenborst. Zijn gerecht was warm maar al na de eerste hap werd mij duidelijk gemaakt dat het niet bijzonder was. Hij heeft vaker eendenborst gegeten en was daar veelal erg verheugd over. Nu niet. Mijn kipfilet werd koud geserveerd. Er zaten waarschijnlijk drie soorten kaas op waarvan ik alleen de kaas die niet gesmolten was en taai was, heb geproefd. Op onze opmerking dat de kip koud was werd het bord (kan gebeuren) meegenomen mét de daarop geschepte groenten. Pas toen mijn man zijn eendenborst al op had werd de kip dit keer warm geserveerd. Er was niet echt iets mis met de kip maar ik hield er letterlijk een nasmaak aan over evenals mijn man die de laatste happen van zijn eendenborst liet liggen. Het was volgens mijn man een boerentent/snackbar met toch wel behoorlijke prijzen. De groenten zaten er niet meer bij en waren inmiddels ook erg koud geworden. Het biertje werd niet op tijd geserveerd. De kok eigenaar had het druk met een groepje mensen hoewel de tent zeker niet vol zat. Aardappelen waren niet lekker enz. Wij gaan best vaak uit eten en geven eigenlijk te weinig een mening als het goed is wat meestal het geval is. Maar deze tent is beslist niet aan te raden. Ook jammer dat er niet goed werd omgegaan met onze klacht.
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Buiten gezeten, tuin vol, maar in de "tent" nog plaats.
Vriendelijke bediening, lekker gegeten.
Prijs-kwaliteitverhouding in orde.
Komen zeker een keer terug.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Lekker gegeten bij de lachende koe. De kaart niet al te groot, maar de porties daar tegenover aardig groot. Wat ik ook zeer positief vind, is dat er een menu kaart is voor mensen met een koolhydraten arm dieet, nog nooit eerder ergens gezien. Zo kunnen er ook mensen komen eten, die een speciaal dieet hebben en toch lekker even willen uiteten gaan. Bediening erg gastvrij, maar geen uniforme bedrijfskleding, beetje zomers gekleed, korte mouwen.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Tijdens een weekendje in Friesland gegeten bij de lachende Koe nadat we er van anderen van gehoord hadden. Hier kwamen we vrij laat aan en bij het binnenlopen zat er dan ook bijna niemand op het terras achter en konden we een tafel uitkiezen.

Het was jammer dat we hier vrijwel de enige waren want dit maakte het terras net wat minder gezellig. Later op de avond bleek er echter nog een minpunt te zijn en dat zijn de vele muggen op het terras. Hier hebben ze volgens mij wel kaarsen voor maar deze werden helaas niet aangestoken waardoor we veel gestoken werden.

Nu over het eten, dit was gezien de prijs niet verkeerd maar ook hier zijn er zeker punten ter verbetering. Allereerst had ik de carpaccio welke te koud geserveerd werd. Samen met de sterke balsamico stroop leidde dit ertoe dat je het vlees nauwelijks proefde.
Vervolgens bij de mixed grill als hoofdgerecht niet de vraag hoe ik mijn biefstuk wilde waardoor ik deze te ver vond(was voorbij medium) net als de varkenshaas. De kip was wel goed en sappig. De bijgerechten waren er in overvloed en waren goed.
Als nagerecht had ik de Crème brullee welke eigenlijk een crème catalana is met de sinaasappel. Hierbij was de suikerlaag mooi krokant en goed over het hele dessert. In de sinaasappel eronder zat echter iets scherps, ik vermoed zelf alcohol wat de smaak niet ten goede kwam.
Overal echter was het dus voldoende maar meer niet.

De service was goed maar in mijn ogen iets te amicaal. Gasten met jij aanspreken en naar gasten wijzen zou ik zelf niet doen.
Romano B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
In de lente zijn wij hier met familie geweest, de kids hebben zich vermaakt.
Vriendelijk personeel, goed prijs verhouding en het eten smaakte wel goed.

L V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Goede prijs dat zeker. Eten is vaak lekker. Maar kaart is erg beperkt dus drie maal geweest heb je het er ook wel gezien. Vlees is ene keer wel lekker andere keer weer wat minder (kok? Haast? )
Koldijk .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2014
Heerlijk gegeten, gezellige ambiance, mooi uitzicht op grachtenpanden op het Kleinzand en zeer vriendelijke en behulpzame bediening. Kortom voortreffelijk. Een echte aanrader voor iedereen die eens heerlijk wil eten voor een prima prijs in Sneek.
Marjanp .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Een heel leuke avond gehad door te eten bij De Lachende Koe.
Het (vegetarisch) voorgerecht (een veelkleurige salade + een tomatensoep), hoofdgerecht (gefrituurde mozzarella + loempia's) waren top, en het mangoijs als toetje... daar zijn geen woorden voor.
De temperatuur van de gerechten kan je je niet beter wensen, koud wat koud moet zijn, en heet wat heet moet zijn. Dat maak je wel eens anders mee. Krokant wat krokant moet zijn: de korstjes van de gefrituurde mozzarella en van de loempia's, super. Het mango-ijs, je vraagt je af: hoe krijgen ze dat zo lekker, zo vol stukjes, zo smaakvol? Een aanrader!
De bediening was vlot en correct van begin tot eind.
Het decor, warm en donker, maar niet te donker. Aangenaam in de akoestiek. Hoewel het restaurant goed gevuld was, kon je elkaar prima verstaan aan je tafeltje. Dat maak je wel eens anders mee.

De licht humoristische knipoog met de koe-rant (
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Met bootje op doortocht en afgemeerd in centrum van Sneek, Eigenlijk wilden we Mexicaans eten, maar de Mexicaan die vroeger op Kleinzand zat was er niet meer. Een Mexicaans klinkende naam op het Kleinzand had ons op het verkeerde spoor gezet. De Lachende Koe riep goede herinneringen op, dus daar weer "aangeschoven". De Varkenshaas van de aanbieding op het bord was goed verzorgd en smaakte prima. Voldoende groente (bloemkool en rauwkost(kool)salade en lekkere aardappeltjes,

Wat opviel was dat de keuken snel en goed zijn werk deed. Zo snel dat het vooraf aangeboden mandje stokbrood/kruidenboter vrijwel gelijk met het eten kwam. Voor Euro 14,50 een prima en prijsvriendelijke aanbieding, Een zaak om terug te komen!
Mafra .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
17-8-13
We waren er te eten als een fijn samen zijn van twee gasten.
De voorgerechten waren redelijk gepresenteerd.
(broodplankje en olijven)
olijf tapenade was smaakloos
tomaten tapenade(saus) was vlak van smaak
Knoflookmayo kan man niet veel aan verprutsen.

olijven waren niet echt lekker gemarineerd echt erg vlak van smaak.

Hoofdgerecht.
COW biefstuk was naar juiste gaarheid gebakken.
Helaas was het bord niet warm zodat de garnituur snel afgekoeld was.
Mixed grill.
kipfilet was droog en smaakloos (niet goed gemarineerd)
Varkenshaas was goed gegaard licht rosé van binnen.
Dan biefstukje was erg donker gebakken niet goed op temperatuur van binnen.
Helaas vraagt de service bij een mixed grill niet na de wens van de gast desbetrevend het biefstukje. (gaarheid)

Bijlage de aardappelen smaken niet meer naar aardappel
er zitten zoveel kruiden overheen dat man deze niet meer smaakt.(is persoonlijke smaak maar hou van eerlijk puur eten)

De worteltjes die er bij geserveerd werden zagen er droog uit
als ze in de steamer kort opgewarmd zijn
(heel mooi te voorkomen door ze heel kort door een gesuikerde bouillon te halen of licht door de boter)

Dan moet ik zeggen dat als enige de koolsalade die bijgeleverd werd zijn eigen smaak en karakter uitsprak.

IK wens jullie succes met jullie zaak en hopelijk een goeie toekomst.
Ienimini .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Afgelopen dinsdag hebben wij hier heerlijk gegeten. Wij kozen voor varkenshaas teriyaki en reepjes bief. De porties zijn ruim en de bijgerechten goed verzorgd. Goede prijs-kwaliteitverhouding en vriendelijke bediening. Het was heerlijk toeven op het terras, een soort binnentuin, dat ze volgens ons nog leuker kunnen aankleden.
Roëlla V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2013
Gisteravond net voor de terugreis naar België en na familiebezoek hier gegeten.Lekker buiten want daar was het weer nog goed voor. Erg gezellig zitten daar trouwens.
Aangezien ik met een dieet bezig ben was het even kijken wat ik kon eten maar dat was zo opgelost.
Ik koos voor een broodplankje met diverse lekkernijen als hoofdgerecht. Ik moet zeggen dat het een beetje tegenviel die lekkernijen (olijventapenade, tomatentapenade (geen smaak aan) en knoflookmayo) maar ja dat kan gebeuren. Mijn hoofdgerecht was een maaltijdsalade met kipfilet en die was heerlijk. Er zaten noten in, brie, fetakaas kortom een rijk gevulde salade. Als nagerecht koos ik voor een capuccino. Mijn partner koos het 3 gangen menu dat bestond uit een garnalencocktail, varkenshaasje met bospaddestoelensaus en als nagerecht een schuimpje met vanilleijs en appel/kaneel dressing. Ze heeft ziten smullen dus we kunnen zeggen dat we goed tevreden waren! prijs/kwaliteit ligt mooi op 1 lijn ook.
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2013
Afgelopen maandag hier een hapje gegeten, de meid in de bediening was erg vriendelijk. We hebben een prima wijntje gedronken en elk een menu van het krijtbord gekozen. Een prima keuze, beide gerechten waren goed qua bereiding (vooral de biefstuk was goed gebakken). Daarnaast is de prijs die je betaald volledig in verhouding met wat je krijgt. Een gezellige 'eetcafé' sfeer.
Cornelia K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2012
We hebben hier prima gegeten, in overleg gekozen voor een dagspecial. De prijzen zijn gunstig voor wat je krijgt.
De bediening was nog 'in opleiding', werd goed gecontroleerd. Daardoor duurde alles wel wat lang.
De inrichting heeft iets aparts met o.a. de hangende menukaarten boven de tafels.
Heel geen slechte keus om hier te gaan genieten.