De Lachende Javaan

Frankestraat 27 2011 HT Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant De Lachende Javaan

Maak kennis met de Indonesische kookkunst

Midden in het gezellige centrum van Haarlem is De Lachende Javaan gevestigd. Ben jij klaar voor een op en top Indonesische avond? Dan is dit the place to be. Geniet tussen typerende schilderijen en decoratieve voorwerpen van de specialiteiten uit de Indonesische keuken en maak kennis met de grenzeloze gastvrijheid van deze cultuur!

Meer informatie over restaurant De Lachende Javaan

Sluitingstijd

In verband met een technische storing raden we u aan om rechtstreeks contact op te nemen met het restaurant indien u graag een reservering zou willen maken 0235328792. Vriendelijk bedankt.

MSGC .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
Cijfers zijn gegeven op basis van ons verwachtingspatroon en de samenstelling van ons gezelschap:

Met 20 familieleden (50% Indo)inclusief 8 kinderen(5-17 jaar) - op zaterdagavond bij de Lachend Javaan gegeten - ter gelegenheid van mijn moeders (Indo) 65ste verjaardag.

Het restaurant is erg mooi ingericht met fraaie Indische details. Wij hebben een heerlijke uitgebreide rijstafel gegeten in een zij ruimte van het restaurant- ideaal voor een groep van onze samenstelling.

De smaken van de gerechten waren divers en erg goed/lekker. Met name de verschillende soorten Sate (Badi dan Ajam) en de Gado-Gado (bijna net zo goed als Oma’s) vielen erg in de smaak bij onze juniors.

De bediening (jonge Indo) was erg attent en heeft goed voor mijn familie gezorgd gedurende de avond en had ter afsluiting een leuke attentie voor mijn jarige moeder.

Kortom een rijstafel bij de Lachend Javaan is een aanrader (ook met een groter gezelschap).
santemaatje .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Het eten viel erg tegen. Snel op een bord gekwakt eten, waarschijnlijk oude sperciebonen, aan elkaar geplakt vlees, sate met een erg klein beetje pindasaus. De bediening stond bij bekenden aan tafel te praten, zodat wij lang op een drankje moesten wachten.
Geen aanrader.
Stella B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2013
Restaurant De Lachende Javaan is al meer dan 25 jaar een baken van Javaanse kookkunst in Haarlem. Een prachtig familiebedrijf met hart voor de Javaanse keuken, Indonesische (moderne) kunst en heel gastvrij. Ik eet er minstens een of twee keer per maand. Prijs/kwaliteit is heel goed.
Paulvanderharst .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Omdat sommige iens recensies niet bijsterr goed waren eerst nog overwogen iets anders te gaan doen. Maar ik kwam vanavond helemaal als een Lachende Javaan naar buiten. Heel goede Nasi Rames waarvan ieder onderdeel van de schotel zeer smaakvol was. Bediening heel vriendelijk en adequaat. Wel even reserveren op de zaterdagavond want de zaak zat vol.
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Decor is prachtig, sfeervol aangekleed restaurant. Bediening ook prima. Ondanks aankondiging dat het lang kon duren vanwege drukte werden we erg snel geholpen. Eten was wat flauwtjes, kok had wat meer kruiden mogen gebruiken. De soto was erg zout.
fransel .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Heb er in het verleden prima gegeten,maar ben er gisteren met 3 man wezen eten en het was ronduit slecht te noemen,Na 1,5 uur wachten kwam pas onze rijsttafel ,die bestond uit te kleine porties voor 3 man,ook zaten in 2 gerechten harde stukken waaronder een groot stuk gember en keiharde stukken citroengras,ik heb dit gemeld aan de serveerster en die dit dit af met de woorden `kan gebeuren`en ja die gember had er niet in mogen zitten...en daarmee was het blijkbaar klaar.Kortom 129,- lichter en niet lekker zitten eten.
malasch .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2012
Ik heb altijd heerlijk gegeten bij de lachende javaan en ben altijd in de watten gelegd door het bedienend personeel maar vooral door de kokende familie Helling met Frans aan de Top! Zelf Lou Reed, Philip Glass en paul Simon vinden that smiling indonesian een overheerlijk restaurant en wie er nog niet geweest is weet niet wat echt lekker Indisch/indonesisch eten is: the kitchen of the future Nu at the Laughing Javaan...Een keiharde regelrechte aanrader.
5 sterren..
Johan65 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2012
Tja, altijd goed gegeten bij de Javaan, leuk restaurant, maar laatst: humeurige bijna boze bediening, koude gerechten,(rijsttafel) en eigenlijk gewoon te weinig voor ons gezelschap van 5 personen. Alsof er bakjes vergeten waren? En zo onverschillig. Is er geen interesse meer om het enthousiast te doen? We wilden geen ophef dus rekenden af en gingen weg. Doei. Zo gaat dat dus.
eliana .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
erg slechte bediening met vier man eten , vier voorgerechten het vierde voorgerecht kwam vijf minuten na de rest hoofd gerecht drie tegelijk vierde tien minuten laten nagerecht vier besteld twee na ongeveer tien minuten erg erg slecht (eten was erg goed )