De Lachende Javaan

Frankestraat 27 2011 HT Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant De Lachende Javaan

Maak kennis met de Indonesische kookkunst

Midden in het gezellige centrum van Haarlem is De Lachende Javaan gevestigd. Ben jij klaar voor een op en top Indonesische avond? Dan is dit the place to be. Geniet tussen typerende schilderijen en decoratieve voorwerpen van de specialiteiten uit de Indonesische keuken en maak kennis met de grenzeloze gastvrijheid van deze cultuur!

Meer informatie over restaurant De Lachende Javaan

Sluitingstijd

In verband met een technische storing raden we u aan om rechtstreeks contact op te nemen met het restaurant indien u graag een reservering zou willen maken 0235328792. Vriendelijk bedankt.

9,4
pieter1212 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Mooie ambiance en goede bediening . Wel duurde het behoorlijk lang voor
wij ons eten geserveerd kregen ( nasi rames) Alles had dezelfde kleur
en dezelfde smaak en was nogal een brij.
Volgende keer weer naar Amsterdam !
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Dit was voor ons de eerste keer dat we Indisch hebben gegeten en ondanks dat we wel eens wat bij een toko hebben gehaald zal het ook bij deze ene keer blijven. Achteraf konden wij niet echt zeggen dat we genoten hadden en hier nog een keer terug zouden komen. Het was beslist niet slecht maar wij hadden er meeer van verwacht
ericks .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Indonesisch eten op zijn Nederlands! Dit is koken op huishoudelijk niveau. Het heeft qua smaak niet veel met indonesisch te maken, smaak noch kraak. Absoluut niet onderscheidend of het moet zijn omdat het zo nietszeggend is.
Jolien D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Een tweetal heerlijke rijsttafels Kunig genuttigd; een aardappelgerechtje hierbij werd op verzoek vervangen door gebakken banaan, super. Verder vond ik persoonlijk een gemis dat er geen sambal goreng boontjes of iets met kokos geserveerd werd. Er waren in mijn optiek ook wat te weinig groentegerechten, in verhouding dan die met vlees; de laatste waren wel heerlijk, mals en smakelijk gereid.
Bediening was vlot en attent; alles stond ook snel op tafel, ondanks de toenemende drukte van de zaterdagavond. Decor is en blijft heel leuk; ontspannen sfeer en niet opgeprikt.
Kortom, een aanrader om hier lekker te dineren.
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Een erg goed Indonesisch restaurant. Wij hebben de goedkoopste rijsttafel genomen met een lekkere combinatie van verschillende smaken. Voor ons was dit iets te weinig en daarom nog een portie Rendang, boontjes en saté genomen.
De bediening is erg vriendelijk en het decor is gezellig.
eatlove .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Iemand raadde dit restaurant aan als een van de lekkerste Indonesische restaurants van Nederland en dat was niets teveel gezegd. Heerlijk gegeten. Zalige rijsttafel dus veel verschillende smaken kunnen proeven. Bediening is zeer vriendelijk en attent. De ambiance is gezellig en rustig, de akoestiek is zeer prettig, heel gedempt dus je kunt goed je gesprekspartners volgen zonder rumoer. Boven de zaak is een galerij met een kleine tentoonstelling, dit keer oude reclame posters uit de Nederlands/Indische tijd. Al met al een aanrader!
Elise A.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Al vele jaren komen wij, met name met buitenlandse gasten, bij de Lachende Javaan. Het eten was wederom heerlijk, al was het niet geheel warm. Maar wat de service betrof verging ons dit keer het lachen. De dame in de bediening was druk met van alles, behalve met haar gasten. Zo moesten wij zelf vragen om uitleg over de gerechten en moesten wij keer op keer de aandacht vragen voor nog een drankje. Tot drie keer toe moesten wij de dame in kwestie vragen om wat extra rijst. Via haar mannelijke collega hebben wij uiteindelijk nog wat rijst en een drankje weten te krijgen. Het zal een poos zijn voordat wij hier terugkomen!
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Bij binnenkomst was het nog niet zo druk, maar na een half uur zat de zaak goed vol. Dit kon je ook merken aan de bediening. In het begin attent, maar daarna te druk om het eten uit te serveren, en niet meer op de andere tafels letten. We hadden een we de rijsttafel Nasi Kuning voor twee personen. Het eten was meer dan voldoende, maar de temperatuur van alles was matig warm, tot zeer lauw. De smaak van het eten was meer dan goed.
berthus B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Goede smaken van het eten alleen jammer dat de temperaturen niet helemaal goed waren. Gerechten waren eerder lauw dan warm zonde. Dit kwam waarschijnlijk door de drukte want ze waren goed gevuld. Bediening liet het daarom af en toe is afweten maar dit hebben ze goed opgelost door er te staan op de momenten dat wij ze nodig hadden. Ook een leuke inrichting!
moniqueha63 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Een gastvrij restaurant waar je welkom bent en heeft een prachtige inrichting. Het eten is heerlijk vooral de rijsttafels die je ook met twee personen kunt bestellen is zalig. Je kan gerechten bijbestellen als je daar behoefte aan hebt.
tisa.schrijer .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Op aanraden van een vriendin zijn we naar de lachende Javaan geweest. Je komt in een bijzonder restaurant met een prachtig decor. Het personeel is erg vriendelijk en toe ik vroeg om niet al te pittig eten, werd het meteen aangepast. We hebben gesmuld. Zeker een aanrader!
Joeri F.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Goede service, fijne bediening. We hadden gekozen voor een rijsttafel voor 7 personen. We kregen daar veel verschillende gerechten bij. De rijsttafel was een groot succes.
BVoorman88 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Heerlijk gegeten wij hadden de nasi koening rijsttafel. Alle gerechten waren even smakelijk ook mijn kinderen(8 en 10 jaar) hebben gesmult. Wij komen hier graag weer.
jojanneke W.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Vast adres voor Javaans eten voor ons. We hadden niet gereserveerd maar konden wel terecht met een groep van 6 personen. We kwamen wat laat binnen, half 9. Na even wachten konden we aan tafel.
Van de lekkere geur van kruiden die binnen hangt kreeg ik meteen trek in de rijsttafel Kuening. Gelukkig wilde al mijn tafelgenoten deze rijsstafel ook dus binnen een half uur stond de hele tafel vol met heerlijke gerechtjes. 4 soorten stoofvlees, rendang, 2 soorten sateh, ei in sambal, verschillende soorten groeten, waarvan 1 in een kokosroomsaus (?), gado gado etc, het was weer fantastisch lekker! De rode wijn paste wel bij het kruidige eten maar mag van mij wel wat voller van smaak. Prijs-kwaliteit is hier altijd super, voor 35euro pp heb je hier een prima en heerlijke avond!
Lyza .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Direct al bij binnenkomst werd ik overweldigd door het prachtige interieur wat Nederlands-Indische tijden doet herleven. Passie vind je in alles terug in dit restaurant; van het interieur tot in het eten en in alle details die naadloos aansluiten op het thema. We gingen voor de driegangenrijsttafel en oh la la, wat heb ik het geweten. Wat een 'selamat makan' (eet smakelijk in het Indonesisch) festijn! Ik heb bij veel Indonesische gezinnen mogen aanschuiven aan tafel en deze gerechten deden geenszins hiervoor onder. De ajam, rendang, gado gado etc.; alle klassiekers werden geserveerd en precies op smaak en op de juiste temperatuur. Terima kasih (veel dank) aan het evenzo gepassioneerde personeel voor deze geweldige avond!
dekkerview .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Prima eten en een mooie ambiance.
De bediening was vriendelijk en attent.
Wij zijn grote liefhebbers van de indische keuken en koken zelf ook vaak indisch. We zijn dus kritisch maar de Lachend Javaan is met vlag en wimpel geslaagd!
Suzanne R.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Afgelopen zaterdag bij dit Indisch restaurant gegeten. Ondanks de drukte was de bediening prima. Alles werd goed in de gaten gehouden. We hadden een rijsttafel en alles was erg lekker. Met een soep als voorgerecht, was het voor ons zelfs aan de ruime kant qua porties. Al met al een hele gezellige avond in een ontspannen setting.
Vincent K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Goed gegeten en een leuke avond. Bediening over het algemeen vriendelijk. Met vier personen hadden we niet helemaal genoeg aan de SIR rijsttafel. Dus nog wel iets bijbesteld.
krish .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Lekker genoten van de rijsttafel Kunning.Zeer heerlijk van smaak.
Afgerond met kokos ijs, ook heerlijk.

Bediening is goed en vriendelijk.
Wij komen zeker weer terug.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Voorkomende bediening, smakelij eten dat snel opgediend werd. Wat beter kan is inspelen op gasten met voorkeuren, zoals in mijn geval dat ik geen rundvlees eet. De eerste serveerster zei dat hier geen rekening mee kon worden gehouden, later gaf een ander aan dat dit wel kon. Ruimte is wat groot, wat gezelliger zou mooi zijn!
Geachte Hr. Ron,

Excuses dat uw wens op deze manier is aangenomen.
Wij zullen het met ons team bespreken.
mvg
de lachende Javaan