De Lachende Javaan

Frankestraat 27 2011 HT Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant De Lachende Javaan

Maak kennis met de Indonesische kookkunst

Midden in het gezellige centrum van Haarlem is De Lachende Javaan gevestigd. Ben jij klaar voor een op en top Indonesische avond? Dan is dit the place to be. Geniet tussen typerende schilderijen en decoratieve voorwerpen van de specialiteiten uit de Indonesische keuken en maak kennis met de grenzeloze gastvrijheid van deze cultuur!

Meer informatie over restaurant De Lachende Javaan

Sluitingstijd

In verband met een technische storing raden we u aan om rechtstreeks contact op te nemen met het restaurant indien u graag een reservering zou willen maken 0235328792. Vriendelijk bedankt.

9,1
Margot G.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Het was jammer dat de menukaart enkel in het Engels aanwezig was.
Mc.prins P.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Ik kom al heel wat jaartjes bij De lachende javaan, maar nu naar een aantal maanden niet geweest te zijn viel mij op dat de bediening totaal geen oog had voor de gasten. Ze keken totaal niet naar je om, of iemand wat drinken wilde bij bestellen en of alles naar wens was. Het eten was goed maar de service viel echt tegen. Toen we de rekening wilde ging het weer mis, we dachten dat we die kregen en moesten uiteindelijk weer heel lang wachten. Jammer! Er WAS altijd uitstekende service.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wat een leuke sfeer hier. Batiks, oude foto's, schilderijen, wajangpoppen, -maskers, zijkamer. Je waant je een beetje in Indonesië. De familie tovert authentieke smaken op het bord, zelfs de krupuk heeft een pure smaak.
Carly K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk gegeten, goede service en een erg fijne sfeer in een prachtig pand. Niet negatiefs te zeggen, zal zeker een keer terugkomen!
Rhee .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Sfeer prima saté lamsvlees heerlijk en rijst met ikan boemboem bali was heerlijk aanrader al zag de nasi rames plate er ook prima uit.
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Erg goede rijsttafel, beetje beperkte keuze, maar goed gedaan. bediening soms wat langzaam, interesssante desserts, coconut ijs erg lekker.
Mozes H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Ik heb eerder bij de Lachende Javaan gegeten en dat was toen subliem. Blijkbaar waren mijn verwachtingen te hoog gespannen, want ik vond het gisterenavond wat vlak qua smaak. Ik ben echt beter gewend en zeker voor die prijs. Ik was er met vrienden en heb er hoog over opgegeven. Jammer hoor.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Heel bijzonder,een traditioneel Indisch restaurant, midden in Haarlem, met onder meer een héérlijke rijsttafel! Bijzonder vriendelijk personeel, rustige passende muziek op de achtergrond. En als extra een stukje geschiedenis van het Nederlands-Indië aan de wand en op de bovenetage. De moeite waard en een echte aanrader.
killvito40 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Ik vond het alleen jammer dat de reservering van Seat-me een beetje tussen het wal en het schip was geraakt. Maar omdat met een drankje weer goed te maken was geweest wil ik er verder niets over zeggen.
Annemieke W.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Prima eten, aardig personeel. We wilden naar het theater en waren netjes op tijd klaar. We hadden dat bij de reservering ook al aangegeven.
Kat J.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Fijne rustige entourage waar je simpele pure Indonesische gerechten eet. Snelle bediening. De voorgerechten waren wel groter dan ik had gedacht.
TvR27 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Zonder reservering op een drukke zondagavond rond 19.00 uur spontaan binnen gewandeld met z'n tweetjes. De manager was uitermate vriendelijk en vroeg ons even te wachten om voor ons een plekje vrij te maken. We kozen voor een voor- en hoofdgerecht. Dat was heerlijk! We komen geheid weer terug.
chantalbot .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
We hadden een heerlijke avond in de klein zaal met Indonesische maskers ( prachtig verlicht tegen de muur). De service was aller vriendelijk en we voelden ons al gauw thuis. Mijn vrienden hadden allebei de Rijsttafel, die erg goed smaakte. Ik had als voorgerecht de Pecel (wilde spinazie met saus van vers gemalen pinda's en verse kentjur) en de Perkedel (gefrituurde aardappel gehaktballetjes). Als hoofd de Ikan Bumbu Bali (gebakken vis in tamarinde gemarineerde kabeljauwfilet met sambal saus. De smaken waren goed uitgebalanceerd.
Chino7 .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
De menu kaart is wat kleiner dan een paar jaar geleden maar dit maakt de keuze alleen maar makkelijker. Gewoon de rijsttafel kiezen dan proef je van alle hapjes wat en is er eentje op dan vraag je gewoon bij. De smaken zijn gevarieerd en erg puur en lekker. Het was er druk dus we moesten wat geduld hebben maar ook dat was onder het genot van diverse kroepoekjes niet erg.De prijs was ook goed te doen.
petrapeters1988 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Wat een geweldig restaurant!
Echt authentiek Indonesisch gegeten, de rijsttafel was zeer compleet. Ook hebben we genoten van de expositie met reclameposters uit de tijd van Nederlands-Indie, boven in het restaurant. Dit restaurant is al 30 jaar een aanwinst voor Haarlem, en terecht!
frank S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Erg lekker gegeten! Leuk restaurant met vriendelijke bediening.
Reservering was niet in het boek bijgeschreven, maar dat was geen probleem. Zeker een aanrader en wij komen er nog eens terug.
wnbergmans .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Ongedwongen, gezellig, ontzettend lekker eten, goede prijs, wel heel druk en moeilijk om een gesprek te voeren, maar dan moet je op een rustiger avond dan de vrijdag gaan.
pieter1212 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Mooie ambiance en goede bediening . Wel duurde het behoorlijk lang voor
wij ons eten geserveerd kregen ( nasi rames) Alles had dezelfde kleur
en dezelfde smaak en was nogal een brij.
Volgende keer weer naar Amsterdam !
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Dit was voor ons de eerste keer dat we Indisch hebben gegeten en ondanks dat we wel eens wat bij een toko hebben gehaald zal het ook bij deze ene keer blijven. Achteraf konden wij niet echt zeggen dat we genoten hadden en hier nog een keer terug zouden komen. Het was beslist niet slecht maar wij hadden er meeer van verwacht
ericks .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Indonesisch eten op zijn Nederlands! Dit is koken op huishoudelijk niveau. Het heeft qua smaak niet veel met indonesisch te maken, smaak noch kraak. Absoluut niet onderscheidend of het moet zijn omdat het zo nietszeggend is.