De Lachende Gans

Lingedijk 43 4196 HA Tricht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Lachende Gans

ArieRave .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Als verrassing hier gegeten nadat de locatie ons opgevallen was. Heerlijk weer en plaats genomen op terras. We bestelden het maandmenu voor 29,50 euro en eerlijk is eerlijk, we hebben heerlijk gegeten. Carpaccio, kervelsoep, rib eye en frozen bloedsinasappel met hugo.
Prijzen op de menukaart zijn stevig en daarvoor zou er ook wel een karaf kraanwater naast de gebruikelijke drankjes mogen staan. Personeel is vriendelijk en brengt de gerechten/drankjes in een juist tempo. De prijs/kwaliteit is prima voor het menu, wat hoog voor de afzonderlijke gerechten.
Simone B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Met een groep van 20 personen gegeten. We begonnen op het terras met een mooi uitzicht op de linge. Helaas door de regen die eraan zat te komen naar binnen gehaald door het personeel.

Binnen zag er ook alles goed uit. Mooie opgewekte tafels. Goed personeel, goede service.

En dan het eten. Wat kan ik daarover zeggen. Van voorgerecht tot dessert was het top. Mooie opgemaakte borden en de smaakcombinaties waren ook goed.

Mocht ik ooit weer in de buurt komen, dan weet ik nu al waar ik ga eten...
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Heerlijk gegeten Helaas binnen vanwege regen maar wel mooi uitzicht op de Linge. Aparte bereiding van tonijncarpaccio was erg lekker. Ook pulled porc was heerlijk van smaak. Aardige en vlotte bediening Babette goed bereid op de green egg.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Tijdens Lingefietstocht `geland` op een van de mooiste terrassen aan de Linge. Het is altijd een plezier om hier op een zomerse dag te lunchen. Deze lunch bestond uit een prima Caesar Salade met zeer royale hoeveelheid vers gebakken malse kipstukjes. De begeleidende hoeveelheid warm Turks brood met knoflook boter is ook prima en kwantitatief zeer fors te noemen. De Petit Pain met kwalitatief uitstekende zalm ,was ook zeer royaal belegd. Gezien de hoeveelheid van de genoemde gerechten, geen ruimte meer voor het appelgebak. Prijzen worden soms als wat pittig ervaren, maar wij klagen niet . Het zonnetje schijnt. Het terras is comfortabel en prettig . Het belangrijkste... er wordt een uitstekende en royale lunch geserveerd.
Jippie13 D.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Kwaliteit eten en wijn is goed. Geen spannende gerechten maar wel goed klaargemaakt. De vegetarische gerechten mogen wel een tikkeltje prikkelender, maar voordeel is dat er sowieso keuze is.
Whveeken .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Ogenschijnlijk lijkt alles hier oké en menigeen zal zich hier prima vermaken. De grote vraag is of je hier in een dure brasserie zit (qua smaak en portionering van de gerechten) of in een verfijnd restaurant (qua prijs en ambiance ): voorbeelden:
-de kok houdt duidelijk van sla, maar voor mij was het veel te veel
-de gerechten zijn veel te groot, temeer wanneer je 3 gangen eet
-ik hoef geen doorgebakken friet met mayo
-ik had een zeetong voor maar liefst 39 euro en dat is best veel voor een gebakken vis

De wijn en de bediening waren gewoon goed.
De prijs / kwaliteit qua eten is niet goed, maar je betaalt waarschijnlijk voor de lokatie.

Sander H.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Na een heerlijke fietsdag langs de Linge hier neergestreken voor een diner, op het terras aan diezelfde Linge. Vooraf knapperig warm brood met kruidenboter van het huis, lekker. We hadden nog geen twee stukjes op of het hoofdgerecht werd al geserveerd, dat is snel! Helaas maakten de hoofdgerechten de verwachting niet helemaal waar. Ik had eend met mandarijnsaus, eend was prima (al had 'ie wat langer mogen rusten getuige de flinke plas bloederig vleessap op het bord), maar de saus was een dikke melige bedoening, echt niet goed. Bij de groenten was de kok flink uitgeschoten met de knoflook, de bimitoppen zaten er vol mee.
Mijn vriendin had speenvarkenfilet, die was ronduit droog. Ook hier een melig metselwerk als saus, en de beloofde appelstroop was niet terug te proeven.
Frieten en salade waren prima.
Ober vroeg of het smaakte, wij vertelden eerlijk dat we niet met alles even gelukkig waren. Daar werd niets mee gedaan; de dame die later de rekening kwam brengen wist van niets.
Laten we hopen dat het koksmaatje was uitgeschoten met de bloem en de knoflook, want als dit het niveau is van de chef zal het lachen de gans snel vergaan.
Vanwoudenberg .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Genoten van het 4 gangen maand menu. Het voorgerecht was erg lekker, de soep matig, het zou pompoensoep moeten zijn, maar de smaak werd overheerst door kerrie, als hoofdgerecht wildzwijnhaas, erg lekker, mooi gebakken, en een goede wijn geadviseerd. Het nagerecht, bavaroise van wel erg pure chocolade was te zwaar als afsluiting.
Nadeel erg lawaaierig, en wordt er geen karaf water geserveerd, jammer!
2Fred .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Na een fietstocht hier neergestreken op het mooie terras aan het water. Wij namen de etagere met diverse gerechten waar onder garnalen en geitenkaas. Prima gerechten..
Er werd heerlijk brood bij geserveerd.
Later bleek dat het brood wel in rekening werd gebracht...
Wij hadden vooraf de online menukaart bekeken en kregen tijdens het afrekenen geen bon.
Daarover nog contact gehad en specificatie opgevraagd (rekening was ca 15e meer dan vlgns online menukaart) maar kregen de mededeling dat hun rekening klopte.
Geen excuus dat wellicht de online menukaart niet meer up to date was. Jammer, gemiste kans.
Charles M. G.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
De Lachende Gans bestaat al weer ruim vijf jaar en wordt geleid door Reinout en Gerrit. Vanaf het begin hebben zij de zaak tot in de puntjes voor elkaar en in de loop der jaren uitgebouwd tot een Top Bistro. Aan alles is gedacht. Buiten of binnen eten? Alles is mogelijk. Ook voor de ondernemer of vertegenwoordiger die goed willen lunchen is dit een geweldig restaurant. Goed bereikbaar vanaf de A2 of vanaf Geldermalsen. Binnen is er ook klimaatregeling. Heel fijn als het buiten zo warm is. De kaart is altijd heel divers en voor iedereen staat er wel iets lekkers op. Het maandmenu is altijd een aanrader om te overwegen. Kwaliteit / prijs verhouding is uitstekend. Wij komen hier altijd weer terug en constateren elke keer weer dat het eten, de bediening en de sfeer heel erg goed is. Ga zo door.
Arneos .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Wat het decor betreft moet ik voorzichtig zijn want ik zat op het beeldschone terras aan het water. De mensen van de Lachende Gans zijn de vriendelijkheid zelve en geen moeite is te veel. Eerst een keertje gewoon gegeten en dat beviel al prima, maar de tweede keer een bootje gehuurd en heerlijk gevaren over de Linge. En uiteraard een tafeltje aan het water gereserveerd om na afloop toch weer even te blijven eten. Mooie, wel grote, kaart en de kwaliteit van de gerechten is prima. Geen pretenties maar gewoon zeer behoorlijke tot uitstekende kwaliteit. De bavette van de Big Green Egg was rood zoals beloofd en botermals. Prijs/kwaliteitsverhouding is in orde. Zeker in combinatie met de heel erg prettige bediening en de locatie. Graag tot ziens!
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Wat een leuke verrassing dit restaurant. zo maar tegengekomen tijdens onze rit door de betuwe en heerlijke lunch gedaan. Eten, bediening, ligging, helemaal goed.
we komen zeker een keertje terug.
HugoWalg .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
De ligging is goed, aangezien het terras aan de Linge ligt. Dat is ook het enige dat voor deze tent pleit. Ober weigerde "onze" parasol op te halen van een tafeltje aan het water.
Voorgerechten: tomatensoep was goed. Geitenkaassalade met spek en dadels bevatte maar 3 bolletjes geitenkaas, en dat was ook het enige dat er warm was aan dit warme voorgerecht.
Vreselijk slechte en dure hoofdmaaltijden (tussen 26 € en 28 €). Taaie ossenhaaspuntjes, niet warm. Oneetbaar, niet te snijden lamsrack. Livar varkensrack bestond uit één redelijk dikke carbonade, maar op de kwaliteit ervan geen aanmerkingen. Klein bakje frites voor 4 man, klein bakje sla voor 4 man. Koude borden. Diepe borden voor de ossenhaaspuntjes zodanig van vorm dat er geen bestek op kon worden neergelegd, dus geknoei op kleding.
Brutale obers die niet wachtten tot ze geroepen werden, maar uit zichzelf herhaaldelijk kwamen "informeren" of er nog drank moest worden besteld. Mannelijke ober ongevoelig voor klachten. Teleurstelling over het rack van het Livarvarken, dat maar één carbonade was, weggewoven alsof wij de beschrijving niet goed hadden gelezen.
Kortom, vreselijke tent, een eetcafé geeft aanzienlijk meer value for money. Wegblijven dus!
HaenA .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Wij hebben vorige week bij de Lachende Gans een sloep gehuurd en daarna een hapje gegeten. Op het terras voldoende ruimte voor zon en schaduw. Een aanrader is zeker de etagere met vis en vlees. Als hoofdgerecht had ik de zalmfilet uit de Big Green Egg, deze was fantastisch van smaak. Ondanks dat het terras aardig vol zat had de bediening alle tijd voor ons. Eigenlijk zoals we het gewend zijn bij de Lachende Gans: gezellig en smakelijk.
Duif56 .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Het restaurant is ruim van opzet. De kleuren van het interieur zijn smaakvol op elkaar afgestemd, prachtige kroonluchters maken het geheel af. We hadden een tafel aan het raam, met uitzicht op de Linge en op een boomgaard. Na een cappuccino, kozen we als lunch voor de etagère. Deze etagère is opgebouwd uit drie lagen. Op de bovenste schaal lag een heerlijke carpaccio. De tweede laag bestond uit salade met gerookte zalm. De onderste schaal bevatte salade en lauwwarme geitenkaas. Ook kregen we een mandje warm Turks brood.
Bij dit alles dronken we chardonnay. Het geheel smaakte heerlijk. Daarbij was de bediening zeer vriendelijk. We sloten het geheel af met een cappuccino. De lach van die gans is wat ons betreft heel terecht!
Josan65 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Eten was weer super, vooral de hete gamba`s. En altijd gezellig. Erg mooie zaak, met gezellig personeel. Licht gezellig aan water, erg leuk terras in de zomer top plek.
Jeal .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
3 gangen maandmenu gehad, geen keuze uit verschillende gerechten in het menu, als je iets anders wil moet je bijbetalen. Voorgerecht was redelijk, eendenborst, hoofdgerecht viel tegen, zowel de speenvarken als de kip van de Green Egg (tegen bijbetaling). Tussengerecht en nagerecht waren prima. Prijs is behoorlijk hoog gezien de kwaliteit.
Victor M.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Door een stel vrienden meegenomen naar de Lachende Gans om eens kennis te maken. En een hele fijne avond gehad. Mooie gerechten op de kaart, een fijne chef die aan tafel komt voor een praatje en het uitleggen van de kaasplank en vriendelijke gastheer en vrouw.

Als voorgerecht deelde ik een vlees en vis plateau. Erg smaakvol maar wel overdadig veel sla garnituur erbij, vind ik overbodig bij zo'n voorgerecht. Als hoofd een karbonade van het Livar varken. Zeer goed bereid. Natuurlijk is het van zichzelf al smaakvol maar de bereiding was spot on! Daarna volgde voor mij het mango taartje, heerlijk fris. Tafelgenoot had het bekende kaasplankje, de chef kwam het persoonlijk presenteren en toonde heel veel kennis van zaken.

We voelden ons hier zeer welkom en komen zeker nog eens terug.

(Wij hebben hier donderdag 26 februari gegeten, maar kon dat niet aangeven bij de recensie)
Totonsgenoegen .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Afgelopen weekend weer een keer hier gegeten.
we kozen voor het maandmenu, 4 gangen.
Het voorgerecht krokante schelvis, waren 2 gefrituurde vissticks. Als voorgerecht veel te zwaar.
Het tussengerecht, licht gebonden preisoep, in een woord goed, want soep kunnen ze hier maken
Hoofdgerecht, diamanthaas, perfect gebakken met een voortreffelijke jus met paddenstoelen.
Dessert, custard met bitterkoekjes en boerenjongens, mmmmmmm

De huiswijnen (keuze uit diverse) zijn top. Had ieder restaurant maar zo'n keuze.
Alleen mis ik nog de karaf kraanwater. Komt misschien nog wel. Dan is het helemaal TOP!!
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Tweede kerstdag super lekker gegeten volgende keer gaan we er weer heen.
je hoeft niet verder te zoeken gewoon goed en gezellig