De Lachende Gans

Meer informatie over restaurant De Lachende Gans

Jouw recensie over het restaurant De Lachende Gans

J51 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
De lachende gans werd voor ons een sjaggerijnige gans, want een ontvangst....het is dat we graag een broodje wilde eten op een mooi terras maar dachten achteraf we hadden beter gelijk weer om kunnen draaien! We werden dus ontvangen met uuhhhh een broodje om 14.44 nouuuu dat kan eigenlijk maar tot 15.00 dat is onze lunchtijd (???) dus jee wat fijn we mochten snel gaan zitten, kregen ook snel een keiharde tosti op tafel gesmeten...wat een ontzettende arrogantie, voor ons nooit meer!
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Wij hebben hier na een fietstocht van 43 km heerlijk gegeten! Kwaliteit en service is top! Daarnaast hebben zij een mooi terras aan de Linge en verhuur van sloepen.
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Gisteren gegeten bij De Lachende Gans. Beetje koelontvangst. Mooi ingericht restaurant, maar een beetje projectmatig en uit een boekje inrichting. Brabants Chique zal maar zeggen,...maar dan in de Betuwe. Veel kroonluchters en gecapitioneerde banken. We hebben een menu genomen. De gerechtjes waren allemaal volwaardige bistrogerechten, kwamen keurig door .... op goed tempo.... maar we mistte de personal touch in zowel de bediening als de algehele uitstraling van het restaurant. We zijn gegaan voor een eendeborst salade vooraf, sissende ossenhaaspuntjes en speculaas met ijs na. Allemaal niks van te zeggen. Goede kwaliteit en ruime porties. Na het afrekeken moesten we zelf maar naar onze jassen zoeken.... ook weer koel afscheid. Leuk om een keer gegeten te hebben..... maar niet echt iets voor ons.
Ton W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Gisteren met een groep van 25 personen een heerlijke avond gehad op het prachtige terras aan de Linge. Het was een hete dag, maar de goed aangesloten parasols gaven heerlijke schaduw. Het opnemen van de bestellingen en het bedienen verliep zeer soepel. Ook was er voldoende en prettig personeel aanwezig. De problemen die met deze grote groep ontstonden werden prettig en vakkundig opgelost. En dan natuurlijk de gerechten. Ik heb van mijn gezelschap zeer veel complimenten gekregen en heb zelf heerlijk gegeten. Dus de gerechten waren ook helemaal super. Ook blij verrast was ik dat we linnen servetten kregen. Waar gebeurt dat nog. Alles bij elkaar: Bravo voor de Lachende Gans.
Arjen R.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Als verrassing hier gegeten nadat de locatie ons opgevallen was. Heerlijk weer en plaats genomen op terras. We bestelden het maandmenu voor 29,50 euro en eerlijk is eerlijk, we hebben heerlijk gegeten. Carpaccio, kervelsoep, rib eye en frozen bloedsinasappel met hugo.
Prijzen op de menukaart zijn stevig en daarvoor zou er ook wel een karaf kraanwater naast de gebruikelijke drankjes mogen staan. Personeel is vriendelijk en brengt de gerechten/drankjes in een juist tempo. De prijs/kwaliteit is prima voor het menu, wat hoog voor de afzonderlijke gerechten.
Simone B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Met een groep van 20 personen gegeten. We begonnen op het terras met een mooi uitzicht op de linge. Helaas door de regen die eraan zat te komen naar binnen gehaald door het personeel.

Binnen zag er ook alles goed uit. Mooie opgewekte tafels. Goed personeel, goede service.

En dan het eten. Wat kan ik daarover zeggen. Van voorgerecht tot dessert was het top. Mooie opgemaakte borden en de smaakcombinaties waren ook goed.

Mocht ik ooit weer in de buurt komen, dan weet ik nu al waar ik ga eten...
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Heerlijk gegeten Helaas binnen vanwege regen maar wel mooi uitzicht op de Linge. Aparte bereiding van tonijncarpaccio was erg lekker. Ook pulled porc was heerlijk van smaak. Aardige en vlotte bediening Babette goed bereid op de green egg.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Tijdens Lingefietstocht `geland` op een van de mooiste terrassen aan de Linge. Het is altijd een plezier om hier op een zomerse dag te lunchen. Deze lunch bestond uit een prima Caesar Salade met zeer royale hoeveelheid vers gebakken malse kipstukjes. De begeleidende hoeveelheid warm Turks brood met knoflook boter is ook prima en kwantitatief zeer fors te noemen. De Petit Pain met kwalitatief uitstekende zalm ,was ook zeer royaal belegd. Gezien de hoeveelheid van de genoemde gerechten, geen ruimte meer voor het appelgebak. Prijzen worden soms als wat pittig ervaren, maar wij klagen niet . Het zonnetje schijnt. Het terras is comfortabel en prettig . Het belangrijkste... er wordt een uitstekende en royale lunch geserveerd.
Jippie13 D.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Kwaliteit eten en wijn is goed. Geen spannende gerechten maar wel goed klaargemaakt. De vegetarische gerechten mogen wel een tikkeltje prikkelender, maar voordeel is dat er sowieso keuze is.
Wilhelm V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Ogenschijnlijk lijkt alles hier oké en menigeen zal zich hier prima vermaken. De grote vraag is of je hier in een dure brasserie zit (qua smaak en portionering van de gerechten) of in een verfijnd restaurant (qua prijs en ambiance ): voorbeelden:
-de kok houdt duidelijk van sla, maar voor mij was het veel te veel
-de gerechten zijn veel te groot, temeer wanneer je 3 gangen eet
-ik hoef geen doorgebakken friet met mayo
-ik had een zeetong voor maar liefst 39 euro en dat is best veel voor een gebakken vis

De wijn en de bediening waren gewoon goed.
De prijs / kwaliteit qua eten is niet goed, maar je betaalt waarschijnlijk voor de lokatie.

Sander H.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Na een heerlijke fietsdag langs de Linge hier neergestreken voor een diner, op het terras aan diezelfde Linge. Vooraf knapperig warm brood met kruidenboter van het huis, lekker. We hadden nog geen twee stukjes op of het hoofdgerecht werd al geserveerd, dat is snel! Helaas maakten de hoofdgerechten de verwachting niet helemaal waar. Ik had eend met mandarijnsaus, eend was prima (al had 'ie wat langer mogen rusten getuige de flinke plas bloederig vleessap op het bord), maar de saus was een dikke melige bedoening, echt niet goed. Bij de groenten was de kok flink uitgeschoten met de knoflook, de bimitoppen zaten er vol mee.
Mijn vriendin had speenvarkenfilet, die was ronduit droog. Ook hier een melig metselwerk als saus, en de beloofde appelstroop was niet terug te proeven.
Frieten en salade waren prima.
Ober vroeg of het smaakte, wij vertelden eerlijk dat we niet met alles even gelukkig waren. Daar werd niets mee gedaan; de dame die later de rekening kwam brengen wist van niets.
Laten we hopen dat het koksmaatje was uitgeschoten met de bloem en de knoflook, want als dit het niveau is van de chef zal het lachen de gans snel vergaan.
vanwoudenberg .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Genoten van het 4 gangen maand menu. Het voorgerecht was erg lekker, de soep matig, het zou pompoensoep moeten zijn, maar de smaak werd overheerst door kerrie, als hoofdgerecht wildzwijnhaas, erg lekker, mooi gebakken, en een goede wijn geadviseerd. Het nagerecht, bavaroise van wel erg pure chocolade was te zwaar als afsluiting.
Nadeel erg lawaaierig, en wordt er geen karaf water geserveerd, jammer!
Fredenzo V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Na een fietstocht hier neergestreken op het mooie terras aan het water. Wij namen de etagere met diverse gerechten waar onder garnalen en geitenkaas. Prima gerechten..
Er werd heerlijk brood bij geserveerd.
Later bleek dat het brood wel in rekening werd gebracht...
Wij hadden vooraf de online menukaart bekeken en kregen tijdens het afrekenen geen bon.
Daarover nog contact gehad en specificatie opgevraagd (rekening was ca 15e meer dan vlgns online menukaart) maar kregen de mededeling dat hun rekening klopte.
Geen excuus dat wellicht de online menukaart niet meer up to date was. Jammer, gemiste kans.
Charles M. G.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
De Lachende Gans bestaat al weer ruim vijf jaar en wordt geleid door Reinout en Gerrit. Vanaf het begin hebben zij de zaak tot in de puntjes voor elkaar en in de loop der jaren uitgebouwd tot een Top Bistro. Aan alles is gedacht. Buiten of binnen eten? Alles is mogelijk. Ook voor de ondernemer of vertegenwoordiger die goed willen lunchen is dit een geweldig restaurant. Goed bereikbaar vanaf de A2 of vanaf Geldermalsen. Binnen is er ook klimaatregeling. Heel fijn als het buiten zo warm is. De kaart is altijd heel divers en voor iedereen staat er wel iets lekkers op. Het maandmenu is altijd een aanrader om te overwegen. Kwaliteit / prijs verhouding is uitstekend. Wij komen hier altijd weer terug en constateren elke keer weer dat het eten, de bediening en de sfeer heel erg goed is. Ga zo door.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Wat een leuke verrassing dit restaurant. zo maar tegengekomen tijdens onze rit door de betuwe en heerlijke lunch gedaan. Eten, bediening, ligging, helemaal goed.
we komen zeker een keertje terug.
H.l. W.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
De ligging is goed, aangezien het terras aan de Linge ligt. Dat is ook het enige dat voor deze tent pleit. Ober weigerde "onze" parasol op te halen van een tafeltje aan het water.
Voorgerechten: tomatensoep was goed. Geitenkaassalade met spek en dadels bevatte maar 3 bolletjes geitenkaas, en dat was ook het enige dat er warm was aan dit warme voorgerecht.
Vreselijk slechte en dure hoofdmaaltijden (tussen 26 € en 28 €). Taaie ossenhaaspuntjes, niet warm. Oneetbaar, niet te snijden lamsrack. Livar varkensrack bestond uit één redelijk dikke carbonade, maar op de kwaliteit ervan geen aanmerkingen. Klein bakje frites voor 4 man, klein bakje sla voor 4 man. Koude borden. Diepe borden voor de ossenhaaspuntjes zodanig van vorm dat er geen bestek op kon worden neergelegd, dus geknoei op kleding.
Brutale obers die niet wachtten tot ze geroepen werden, maar uit zichzelf herhaaldelijk kwamen "informeren" of er nog drank moest worden besteld. Mannelijke ober ongevoelig voor klachten. Teleurstelling over het rack van het Livarvarken, dat maar één carbonade was, weggewoven alsof wij de beschrijving niet goed hadden gelezen.
Kortom, vreselijke tent, een eetcafé geeft aanzienlijk meer value for money. Wegblijven dus!
duif56 .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Het restaurant is ruim van opzet. De kleuren van het interieur zijn smaakvol op elkaar afgestemd, prachtige kroonluchters maken het geheel af. We hadden een tafel aan het raam, met uitzicht op de Linge en op een boomgaard. Na een cappuccino, kozen we als lunch voor de etagère. Deze etagère is opgebouwd uit drie lagen. Op de bovenste schaal lag een heerlijke carpaccio. De tweede laag bestond uit salade met gerookte zalm. De onderste schaal bevatte salade en lauwwarme geitenkaas. Ook kregen we een mandje warm Turks brood.
Bij dit alles dronken we chardonnay. Het geheel smaakte heerlijk. Daarbij was de bediening zeer vriendelijk. We sloten het geheel af met een cappuccino. De lach van die gans is wat ons betreft heel terecht!
Victor M.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Door een stel vrienden meegenomen naar de Lachende Gans om eens kennis te maken. En een hele fijne avond gehad. Mooie gerechten op de kaart, een fijne chef die aan tafel komt voor een praatje en het uitleggen van de kaasplank en vriendelijke gastheer en vrouw.

Als voorgerecht deelde ik een vlees en vis plateau. Erg smaakvol maar wel overdadig veel sla garnituur erbij, vind ik overbodig bij zo'n voorgerecht. Als hoofd een karbonade van het Livar varken. Zeer goed bereid. Natuurlijk is het van zichzelf al smaakvol maar de bereiding was spot on! Daarna volgde voor mij het mango taartje, heerlijk fris. Tafelgenoot had het bekende kaasplankje, de chef kwam het persoonlijk presenteren en toonde heel veel kennis van zaken.

We voelden ons hier zeer welkom en komen zeker nog eens terug.

(Wij hebben hier donderdag 26 februari gegeten, maar kon dat niet aangeven bij de recensie)
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Tweede kerstdag super lekker gegeten volgende keer gaan we er weer heen.
je hoeft niet verder te zoeken gewoon goed en gezellig
Eimerd D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Door omstandigheden niet eerder bij deze symphatieke uitbaters gegeten. Je gaat hier echt een avondje uit je voelt je dan ook gast. Aan kwaliteit van bediening en eten mankeert niets maar...
Jammer van de akoestiek, bij een vol restaurant zou de slechte akoestische van wand en plafond en stuk minder opvallend moeten zijn maar helaas waren tafelgenoten bijna niet te verstaan. Hier moet een deskundige naar kijken.