Over restaurant de Lachende Gans

Een culinaire glimlach

Na een bezoekje aan de Lachende Gans is het bijna niet mogelijk om chagrijnig naar huis te gaan. Ten eerste omdat de naam van het restaurant je al doet glimlachen. Ten tweede omdat het personeel er alles aan doet om het jou naar de zin te maken en ten derde omdat de chef er een groot culinair feest van maakt. Hier zit je absoluut gebakken als je behoefte hebt aan een informeel avondje uit met smaakmakend goede gerechten!

Meer informatie over restaurant de Lachende Gans

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Amy V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Christie V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
We wonen in de buurt en besloten snel een hapje te eten. Eten was prima, niet heel bijzonder. Het was echter zo verschrikkelijk koud in het restaurant, dat we de koffie voor thuis hebben bewaard...brrr niet aangenaam!! Voor ons niet voor herhaling vatbaar, jammer!
Elsvog .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten!! De temperatuur in het restaurant was echter te laag. Na het dessert wilde we gauw naar huis omdat we het onbehaaglijk koud hadden. Jammer, het heeft onze ervaring om bij jullie te eten negatief beïnvloed.
Misschien een verwarmingsbron plaatsen?
Wouter H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Leuk, ontspannen restaurant.

Jammer dat het erg koud is in de rug in het "AH actie" deel.

We merkten echt dat dat de gereserveerde plaatsen waren en onze gastheer en gastvrouwen hadden daardoor wellicht minder aandacht voor ons. Jammer want we wilden het eigenlijk niet bij 1 drankje bij het eten houden
Jadegeus .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wij waren hier eerder, hetgeen aangeeft dat wij al tevreden waren. Eten was goed, het visgerecht had iets meer smaak mogen hebben, was iets te vlak. De soep was iets te koud, waardoor de rauwe ingrediënten te rauw bleven. Personeel was zeer vriendelijk, zou alleen wat efficiënter kunnen werken, waardoor zij minder loop bewegingen behoeven te maken. Is helaas een verschijnsel dat mensen harder menen te moeten praten, wanneer men met meerdere personen is. Daar kan het restaurant weinig aan doen, anders dan geluiddempende materialen te gebruiken. Wij hebben al weer gereserveerd voor tweede kerstdag.
Willem W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Kleinschalig restaurant met prettige bediening. Weten van eenvoudige (lokale) groenten erg verrassende gerechtjes op tafel te zetten.
Nelleke P.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Fijne service, goed eten, mooi gepresenteerde borden. Wij zijn tevreden!
Het enige wat ik vervelend vond, is dat de kraan in het damestoilet kapot is waardoor het water er met kracht uitkomt en je kleren natsproeit. Verder alleen lof voor dit restaurant.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Zou het zo zijn dat, als je een superleuke ervaring hebt gehad en je terug gaat om die reden, het altijd tegen valt?!... We maken het aan de lopende band mee. In juni nog erg enthousiast over deze zaak, kochten we een groupon met een mooie aanbieding: 2 x 5-gangenmenu en een fles wijn voor 59,00 euro. Deze eindelijk gisteren eens verzilverd.
We werden door de dame hartelijk welkom geheten en ze vroeg welk wijn. Ja dan moet je eerst weten wat je gaat eten, toch ?. Een verrassingsmenu.. Ik gruwel ervan, lust best veel, maar sommige dingen echt niet en een verrassing pakt dan ook heel vaak uit als een teleurstelling. 5 gangen waarvan de eerste 3 vegetarisch (ook al geen fan van..) Dus witte wijn.
1e gang : tomaat/paprika soep met wat groente als tauge vulling. Ik ben geen soepliefhebber en heb royaal de helft laten staan. 2. Ravioli met wat groentes en zuurkoolschuim. Tja...
3. Een cocktailglas met onderin een gelei van gerookte biet, daarop mousse van biet en bovenop een koekje van biet. Ik haat biet en heb 2 happen genomen om te proberen. 4e gang : Langzaam gegaard varkensbuikspek met 3 soorten groenten (waarvan de spruitjes te ongaar waren), wortels en rode kool, wat knolselderpuree en een chip. Was alles: wat karig maar ook weer niet lekker. Het buikspek was met lange draden die zo lekker tussen je kiezen blijven steken en het spek was zompig, vet en zacht. Ook weer half laten staan en op de ontstelde blik van de dame, zei ik eerlijk dat ik het allemaal niet lekker vond en juist vorige keer zo heerlijk had gegeten. Ze vond het heel jammer. Wat nu? Ik zei maak het maar goed met een heel fijn dessert. Nou we kregen exact hetzelfde als de andere gasten die allemaal hetzelfde menu aten, voor zover wij het konden zien. Nu 5. Een warme (!) mousse van cocos, schuim met veel suiker, wat gewelde rozijnen en daar kwam een sausje bij met wat drank en een Marokkaans specerij. Ik houd niet van warme toetjes, kan er niks aan doen, heb liever iets fris, kouds. Nu kwam de ober afruimen. Hoe vond u het? Nee sorry ook niet lekker. Kunnen we het dan een beetje goedmaken met een kop koffie?Wij drinken nooit koffie na een menu maar ik dacht dat het werd aangeboden en wilde de man niet voor het hoofd stoten. Je raadt het al: de koffie gewoon op de rekening. Gelukkig kwamen goede vrienden nog even gezellig langs in het etablissement en hebben dus een lekker drankje genomen en een leuke avond gehad. Maar de Lachende Gans is wat ons betreft uitgelachen. Wat een deceptie ! Al met al ben je dan toch een dikke 75 euro kwijt en echt helemaal niet lekker gegeten en een verrassingsmenu? Ik begin er niet meer aan...
Jorinde G.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Prettige en vriendelijke bediening die echt bij het restaurant past, een soort woonkamer gevoel. Neem daarbij de heerlijke gerechten die je voorgeschoteld krijgt en je hebt een top avond. Dit is de tweede keer dat we hier waren, ditmaal met de AH actie, en ook dit keer weer tevreden.
Jaco.h .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Met AH kaart gegeten.Heel lekker gegeten en de bediening was er goed en gaf goed uitleg over het menu.
De gerechten waren verrassend en lekker
Henk G.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wat een ervaring. Niet gedacht dat er op deze locatie zo'n geweldig restaurant achter de gevel schuilde. Dit was zeker niet de laatste keer. Geweldige bediening en het gesprekje met de chefkok was erg prettig. Alles wat op je bord kwam was voorzien van een toelichting van de bediening.
Mariska F.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Vlotte vriendelijke bediening. Lekker eten. Volle glazen bij het wijnarrangement. Gerechten met relatief eenvoudige producten maar dan origineel geserveerd en met oog voor detail. Top!
Guido S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Fantastisch hier! Wij zijn met zijn tweetjes in de watten gelegd. Het eten was heerlijk, ruim voldoende porties en werd op maat gemaakt voor allergieën. Hadden wij in Dordrecht gewoond dan zouden wij hier zeker vaker terugkomen. Bedankt voor de fijne avond!
Claudiamvandenheuvel .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Mijn verwachtingen waren niet zo hoog gespannen gezien de locatie van het restaurant, maar het was super!! De bediening was erg attent, de gerechten heel verrassend & zeer smaakvol, en de timing van de geserveerde gerechten was prima! De locatie was niet chique, maar had een brasserie uitstraling. Een ongedwongen en heel ontspannen sfeer. Wij vonden het top, hebben echt genoten van deze avond!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Voortreffelijk gegeten . Verrassende gerechten
Uitstekende bediening
Bas T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Het eten is van een veel hoger niveau dat de buitenkant van het pand doet vermoeden. Een mooie ambiance, maar neigt naar eetcafe. Het eten daarentegen is grandioos. Als dessert uiteraard de souffle, nergens beter in de Drechtsteden.
Hanjo M.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
We hadden besloten hier mijn verjaardag te vieren. Gewapend met een AH bon, kozen we voor het 3 gangen menu. Over de kwaliteit hebben we geen enkele opmerking, alles smaakte prima. Waar wij over vallen, zijn de porties. Te beginnen met het broodje, daar wordt een dip bij geserveerd, lekker, maar veel te weinig, echt veel te weinig! De soep was prima, ook een mooie portie, kortom veelbelovend. Als hoofdgerecht hadden we alle2 de big .Die was lachwekkend, het lijkt wel of men hier de nouvelle cuisine weer heeft ontdekt! Gelukkig was de lokale frietzaak nog open, op zulke kleine porties kan een normaal mens niet leven. De moraal van het verhaal? Kwaliteit alleen , is niet voldoende voor een geslaagde avond. Komen wij hier nog terug? Ik denk het niet.
A L.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Vanavond de 8ste september, een dine bon gekregen van mijn dochter en schoonzoon vanuit Belgie, en gegeten bij de lachende gans. Een onvergetelijke avond, het eten was verrukkelijk, een grote pluim voor de keuken, heerlijke en ook nog aparte gerechten, als je van verrassingen houd moet je toch een keer Daar heengaan, en het is een herhaling waard. Mijn verjaardag was ook dank zij dit diner zeer geslaagd, tot een volgede keer beste mensen, ook de uitleg was prima.Als de bediening tijd heeft kan er ook nog een praatje met hun af geweldig!
Avandersteur .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Jammer van die extreme prijs van het water, dat hebben we dus gewoon niet gedaan.
Het eten was heerlijk, heel verfijnd!
Flbenjaminsen .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Voor- en nagerecht uitstekend, Hoofdgerecht matig, Zeer kleine portie en tonijn was niet goed.
Voor de friet moet apart betaald worden en een fles water 5,95.