De Lach

Kleine Berg 23 5611 JS Eindhoven Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Lach

Lala_ .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Een aantal weken geleden bij De Lach gegeten samen met een collega.
Als vooraf een kleine amuse van het huis. Als voorgerecht de coquilles met pata negra en ganzenlever. Heerlijk voorgerecht. Een echte aanrader.
Als hoofdgerecht de truffelrisotto. Goed van smaak. Portie was wel erg groot, een kleinere portie met groenten on the side was voor mij persoonlijk beter geweest.

De bediening hield erg goed rekening met persoonlijke wensen (weglaten van ingredienten) en serveerde deze zonder problemen. De bediening is erg correct. Een vies lepeltje bij de cappuchino werd door ons gemeld en direct werd de cappuchino van de rekening afgehaald.

De sfeer in het restaurant is prima. Ook later op de avond kwamen er mensen binnen, voor Nederlandse begrippen op late tijdstippen (half 10 aanschuiven). Persoonlijk vond ik dat prettig zodat je je als gast niet genoodzaakt voelt het restaurant te verlaten "omdat de keuken sluit" of wanneer je alleen in het restaurant zit. Het terras buiten helpt daar natuurlijk ook bij.

Voor iedereen die lekker wil eten en goede service wenst, dit is je restaurant.
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Dwalend door de kleine berg in Eindhoven vinden wij 'de Lach'. We besloten om hier te gaan eten. De ontvangst was uitermate hartelijk. We werden eg vriendelijk welkom geheten en, gezeten aan de bar werd ons het aperitief ingeschonken. Kijkend om ons heen constateerden we dat we in een restaurant zaten dat uiterst smaakvol is ingericht. De kaart werd gebracht. Maar niet nadat we een heerlijke amuse kregen van geitenkaas met abrikoos. nadat we een blik op de kaart geworpen hadden keken we elkaar aan: Werkelijk het merendeel van de gerechten op de kaart zouden we willen bestellen! Wat een superkaart! Vooraf werd ons een aantal bereidingen van oester voorgesteld. Daar gingen we graag op in! Cru en gegratineerd. Het enige dat jammer was is dat we er te weinig van besteld hadden...... Echt subliem waren ze! Verse, mooie, en kraakverse smaakvolle oesters! Een echte aanrader! Daarna: carpaccio (bijna overal te verkrijgen maar alleen hier ECHT lekker!) en mijn partner koos voor risotto met truffel. (Echt een aanrader! Rijke, romige risotto royale portie en sublieme smaak) ik koos voor de heilbot. Mooie, verse moot heilbot met een voortreffelijke cuisson. (Er werden ook nog frietjes met huisgemaakte mayo bij geserveerd. Super!) als afsluiter een lekkere (maar dan ook ECHT lekkere koffie) waarna wij voldaan naar huis gingen. 'De Lach' is echt een aanrader en wij komen zeker vaker terug. (Speciale pluim voor de vriendelijke bediening en de 'Brabantse' gastvrijheid waarmee je wordt ontvangen)
Jeroen G.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Fijn restaurant, fijne bediening met oog voor detail. Voor een donderdagavond wat rustig wat de score voor de sfeer verklaart. Culinair gezien zéér de moeite waard. We hadden het 6-gangen amuse diner besteld. Hoge kwaliteit van het eten zowel in smaak als presentatie. Fijne pairing van wijn met elke gang waarbij een paar zeer leuke wijnen voorbij kwamen. Leuk detail was dat toen bleek dat een hoofdingrediënt niet voorradig bleek bij 1 van de gangen, de al inschonken wijn 'die er op zich best goed bij paste' alsnog vervangen werd voor een wijn die er 'toch beter bij paste' volgens de gastheer.

Aanrader.
Noreen V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Een gezellige restaurant met vriendelijk personeel. We kozen het 'Amusediner', een diner van alleen amusehapjes. Heerlijk en precies de goede porties om de diverse kookkunsten van de koks te proeven. Een goede reden om hier weer terug te komen.
Annefleur126 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Wel dit was nog eens een verrassing. wij dachten een hapje te doen in een wijnbar maar wat blijkt tot onze verbazing, het niveau van de gerechten ligt dermate hoog dat we zeer blij verrast waren. Mooie maar compacte kaart maar hierbij nog een verrassingsmenu 3,4 of 5 gangen een 6 gangen amuse diner (waar wij heerlijk van hebben genoten) en nog diverse gerechten buiten de kaart om. Het wijnarrangement sloot erg goed aan bij de gerechten, echt complimenten voor de keukenbrigade maar ook zeker voor de correcte maar vlotte bediening. wij komen zeker vaker terug. het was werkelijk geweldig.
Angelique G.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Na een eerdere positieve ervaring, net nadat de zaak was geopend, ben ik hier met mijn man terecht gekomen om het weekend in te luiden. En dat lukt prima met al het heerlijks wat je hier geserveerd krijgt. Buiten de (kleine) vaste kaart om zijn er een aantal extra gerechten en serveren ze een zesgangen 'amusemenu'. Wij kozen voor dit laatste menu en hebben van alle gangen genoten.
Bij de gerechten werd een wijnarrangement aangeboden. Hierbij worden mooie, soms verrassende wijnen geschonken die goed - en in twee gevallen uitzonderlijk goed - passen bij de kleine gerechten (gelukkig niet té klein, want de wijn werd voldoende royaal geserveerd). Een paar mooie combinaties: gerookte zwaardvis met een droge Riesling, rilette van eend met soyacrème en een redelijk frisse Chianti.

Helaas bleek het niet mogelijk om kraanwater geserveerd te krijgen. Op onze vraag hierom gaf de bediening aan 'we hebben alleen flessen water'. Jammer, want dat scheelt een puntje voor de service.

Prima plek om terug te komen, het is niet goedkoop - wat we natuurlijk zelf veroorzaakten door het wijnarrangement te kiezen - maar is het zeker waard.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Ogenschijnlijk kleine zaak, maar schijnt bedriegt want het geheel is verdeelt over twee verdiepingen. Beneden meer wijnbar, boven meer restaurant. Eigentijdse, vlotte en warme inrichting. Bij goed weer is het terras aan de zijkant van de zaak aan te bevelen. Goed afgeschermd en toch heb je het gevoel dat je midden in de stad zit, maar de geluiden die daarbij horen worden goed afgeschermd.

Uiterst correct vlot en attent personeel, wel wat 'pusherig' op het gebied van de drank, maar dat kun je natuurlijk eenvoudig afwijzen. Gelukkig geen ellenlange verhalen bij het uitschenken van wijnen.

Beknopte en goed gevarieerde menukaart en met speciale wensen wordt goed rekening gehouden.
Wij gingen voor het zomermenu/wandeling door de kaart en dat beviel uitstekend. Gevarieerde smaken en een en ander werd goed gepresenteerd.

Kortom: een uitstekend adres.

Een puntje van kritiek, verwijder (in ieder geval op het herentoilet) de vrouwonvriendelijke wanddecoraties, die zijn puberaal en passen niet een zaak op dit niveau.