De Laatste Kruimel

31-204230499

Meer informatie over restaurant De Laatste Kruimel

Gersyl .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Vriendelijke mensen, goed eten. Prijs redelijk.......het is amsterdam.
Toch........de hygiëne is niet goed.
De etalage is mooi maar vlgs. mij niet gekoeld. De quiches staan dus de gehele dag zo mooi te pronken in een etalage waar iedereen in kan kijken. De dode beestjes en kruimels zitten tussen de planken en het raam. Zo maken ze het aanrecht schoon met een vaatdoekje en zo pakken ze de etenswaren weer op. De kussentjes op de zitkratjes mogen ook wel iets vaker in de was. Smoezelig. De sfeer is perfekt en het eten is ook goed maar met een open keuken zie je als klant alles en helaas ook deze kleine onvolkomenheden. Niet heel erg hoor, ik blijf er toch wel komen. Maar ik kan me voorstellen dat andere zaken die wel op de vingers getikt zijn door een of andere instantie hier met verbazing naar kijken.
Jankitbrittes .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Fantastisch!!! wat hebben wij een heerlijk ontbijt op bij jullie, verse broodjes met overheerlijke jam en super sapje met een heerlijke koffie erbij...wat een lieve gastvrouwen staan er achter de balie ontzettend leuk om Danielle bezig te zien met haar" baksels" waar ze ook nog eens heel leuk over kan vertellen...van binnen ziet het er geweldig uit niks luxe maar gewoon niet te omschrijven zo leuk en knus...echt een aanrader als je een paar dagen in Amsterdam verblijft om daar even naar toe te gaan!!! groet Jan en Kitty
Valentine V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Fantastisch lekkere broodjes, quiches, taarten, noem maar op. Propvol zaakje, beter afhalen dan binnen eten. Heel vriendelijke, behulpzame jongedames achter de counter. Ondanks de drukte en ongeduld van sommige klanten rond lunchtijd blijven ze professioneel én vriendelijk, knap!
Anna .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Gisteren moest ik tussen verschillende afspraken door toch even iets eten. Ik fietste langs dit zaakje wat opviel door de immense hoeveelheid mensen binnen en de leuke etalage. Ben maar in de rij gaan staan en was toch wonderbaarlijk snel aan de beurt. Het broodje taleggio met een zoet tomaten/rozemarijn-geleitje en walnoten was serieus ZO enorm lekker, ik ben aan het eind van de dag gewoon terug gefietst om het live te melden (en te checken hoe het tentje eigenlijk heette om hier een recensie te kunnen neerzetten). Dezelfde dame wist zelfs nog welk broodje ik had besteld, bizar. Ik ben fan!
Renniepennie .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Ik liep hier naar binnen voor iets kleins en hartigs. Ik vond niet wat ik zocht, maar een medewerkster hielp me vriendelijk om wat opties door te nemen, waarna ik koos voor een croissantje met een plakje kaas. Ze vertelde dat het €2,- was en zei tegen haar collega: sla jij €2,- aan voor die mevrouw? Ze liep toen de andere kant op en ik maakte een babbeltje met medewerkster 2. So far, so good.
Daarna begon echter een heel vervelend gesteggel over de prijs met medewerkster 2. Ik wilde pinnen en er stond €2,80, dus ik zei: je collega vertelde net dat het €2,- was. Zij: nee hoor, een croissant met kaas is €2,80. - Ik: Maar je collega zegt net letterlijk tegen je dat je €2,- moest aanslaan. Zij: nee hoor, u moet nu wel gewoon €2,80 betalen. Dit ging nog een tijdje over en weer. Niet om 80 cent, maar door het principe was ik het er niet mee eens. Ze zei: 'Een gewone croissant kost €1,20, maar met kaas €2,80, een andere prijs kan ik niet aanslaan.' Ik zei dat ze het anders even aan haar collega moest vragen, maar dat deed ze niet. Uiteindelijk sloeg ze €1,20 aan. Ik zei: ik wil heus wel €2,- betalen hoor. Dat was volgens haar onmogelijk, terwijl op de toonbank cakejes lagen voor €1,-, dan had ze toch ook die 2x kunnen aanslaan?
Ik vond het allemaal nogal moeilijk doen als het makkelijk kan. Bovendien is echt echt raar dat een kale croissant €1,20 kost, terwijl het met één plakje kaas erop gelijk meer dan twee keer zo duur is.
Al met al heeft ze me toch gematst en de croissant was erg lekker, maar de discussie was niet aangenaam en niet professioneel.
Do_ .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Alles hier is echt goddelijk! Ik had de laatste keer een brownie en de beste die ik ooit heb gegeten. Hij smelt gewoon in je mond en de etalage ziet er ook geweldig uit. Alleen jammer dat je met wegwerpservies/bestek moet eten, dat is toch minder lekker. Ook moet je hier niet willen komen om te zitten, want er is weinig plek en het zit ook niet heel fijn. Daarnaast is het ook minder prettig dat alles met de handen wordt gedaan: afrekenen, vuilnisbak verschonen en dan wordt het eten klaargemaakt.....
Matsuza .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Studentikoze tent in 'alternatieve' stijl, compleet met schilderwerk aan de muren en vintage tafeltjes. De broodjes die we bestelden toen we kwamen lunchen waren lekker, maar het was erg druk. De houten dozen met kussens als stoelen zijn zeker leuk, maar zitten niet erg lekker. Weinig bewegingsruimte, wel leuk voor een snelle hap.
Anne-Meike B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Leuk tentje waar je moet vechten voor een plekje. De etalage is dan ook heel uitnodigend, waar alle taartjes en hartige snacks mooi zijn uitgestald. Zeker de rabarbertaart is zalig! Daarnaast is de bediening aardig en vlot.
Altijd goed voor een kop koffie en iets lekkers.
BolusdePauskabouter V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Voorafgaand aan de Illuminated wandeling op koude winderige avond moed verzameld bij de laatste kruimel. Lekkere koffie, maar je moet er vooral zijn voor de taart (zowel zoet als hartig). Wij hadden de zuchinni taart met lemon curd, de worteltjestaart en de champignon quiche met hazelnootpesto. in een woord 'heerlijk' (allemaal). Leuke jongedames in de bediening en een sfeervolle inrichting. Eenvoudig maar erg gezellig. Met opgewekt gemoed de wandeling vervolgens kunnen volbrengen. Slechts een puntje van aandacht, er is geen toilet. Daarom voor decor (klein) puntje minder.
Kristel V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2014
Leuk tentje, met lekkere taart. Zo kozen wij voor worteltaart en broodpudding, die beide echt lekker waren. Het is alleen jammer dat het niet is ingericht om langer te blijven zitten,zo zit je op krukjes en wordt alles geserveerd met wegwerpservies.
Barbara A.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2014
Erg gezellige tent, lekkere broodjes tegen redelijke prijzen en pittoske locatie. Je moet er alleen niet met kleine kinderen heen willen gaan, want de buggy mag niet mee naar het tafeltje (ook wel begrijpelijk gezien het feit dat de ruimte vrij smal is) maar helaas zijn er ook geen kinderstoelen voorhanden.

Toen ik vervolgens dan maar noodgedwongen met mijn dochter op schoot zat, was het eigenlijk niet mogelijk om een broodje bij de tafel te bestellen ('de broodjes vindt u op het krijtbord bij de bar'). Een paar keuzes opnoemen was ook niet mogelijk. Zonder de lunchkaart te hebben gezien bestelde ik dan maar een broodje kaas dat na 30 minuten werd gebracht, maar desalniettemin wel erg lekker was.

Kom overigens ook niet met een volle blaas; toilet is niet aanwezig.
Mee D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2014
Simpel tentje met heerlijke dingen! Niet veel zitgelegenheid, maar als je een plekje ah kanaal weet te bemachtigen is t echt heel fijn. Portugese eigenaar, die invloed proef je ook echt. Goede koffie, lekkere broodjes, eigenlijk vind ik alles heerlijk hier!
Ajr .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2014
Haal er vaak een broodje. Altijd even lekker. Kaart wisselt af en toe, maar tot nu toe nog geen echte tegenvallers meegemaakt. Ook helemaal niet duur, en als student zelfs nog een korting. Klein zaakje, dus vaak geen plek om te zitten. Even wachten, of gewoon meenemen. Taarten zijn er ook erg lekker, carrot cake mmmm!
Camilo S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
wat een heerlijk tentje, lekker rommelig ingericht met dat gebruikte hout, aardig meisje in de bediening, die gelijk het krijtbord begon uit te leggen. de etalage vol met alle lekkere quiches, die overigens heerlijk smaken, lekkere koffie erbij. top. nieuwe favoriet erbij.
Ize B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2013
Dit zaakje zit praktisch naast de UvA (Faculteit Geesteswetenschappen), dus ik loop hier zeker twee à drie keer per week naar binnen - meestal voor de (wisselende) soep en een scone. Als student ontvang je ook nog eens 10% korting. Vriendelijk personeel, en je bestelling is over het algemeen snel klaar. Blijven zitten voor een kop koffie kan ook prima!
Matthijs K.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2013
Wow wow wow, wat lekker daar zeg. vandaag geweest en heerlijk brrodje kalkoen truffel gegeten. Brood is vers, beleg royaal, presentatie top en bediening tja gewoon zoals het hoort, bijna of je thuis bij Pavel & Ivi bent. gezellig hartelijk en snel.
toch nog zin in iets kleins zoets na mijn broodje en toen heerlijk portuguees custard verrassinkje genomen... ik kom zeker terug!
Richelle B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
Vanochtend hebben we lekker ontbeten bij De Laatste Kruimel. Altijd al van plan omdat de etalage er zoo lekker uitziet. We bestelden een cappuccino en een soja koffie verkeerd(de soja koste overigens niks extra, top!). Als ontbijt bestelden we een klein broodje makreel en een klein broodje kalkoen filet, komkommer en truffelmayo. Toen de broodjes op tafel kwamen vroegen wij verbaasd: "Is dit een klein broodje?". Want wij kregen een behoorlijke (kwart)bagette voorgezet met lekker veel beleg. Echt een royale portie voor slechts €3,50 per broodje. De broodjes smaakten heerlijk. Ook de zelf gemaakte sapjes waren vers en lekker geen extra suiker toegevoegd. Helemaal top deze tent!
Jenne .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Snellere service bestaat bijna niet, ideaal als je tijdens je lunchpauze even snel een broodje wil halen dus. Ruime keus, heerlijke combinaties en aardige bediening. Tot nu toe alleen take-away gedaan, dus heb er nooit gezeten, maar ziet er gezellig uit. Studenten krijgen 10% korting, sympathiek!
Trilce N.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2012
Lovely little place for lunch, delicious soups, tasty scones, amazing desserts and excellent coffee. A bit small so not always a place to sit. Always great music.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2012
Even tussen de middag hier een broodje eten is een ervaring. Heel erg druk en vol, maar de doorloop is wel groot. Je gaat hier niet heen om lang en gezellig te zitten, wel om een heel erg lekker broodje te eten. Op een beetje ongemakkelijk wiebelig krukje aan de toonbank waar achter kei hard gewerkt wordt. Wij hadden een broodje met warme geitenkaas en een broodje salami. Allebei heel erg lekker maar vullend en echt heel veel. maak niet de fout meteen 2 broodjes pp te bestellen, want die krijg je echt niet op. Heel erg vriendelijke bediening die zijn best doet je zo snel mogelijk te helpen, maar alles wordt na de bestelling vers bereid dus het duurt gewoon even. De taarten en quiches zagen er zo lekker uit dat wij zeker nog eens terug gaan komen. En dat alles voor een wel heel redelijke prijs.