De La Soul

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Landsteeg .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Leuk plekje in Leiden. Heerlijk gegeten. Inrichting erg gezellig, had iets meer "Amerikaans/soul" gemogen, net als de muziek, maar het eten was heerlijk, en de bediening snel en vriendelijk. Leuk terras voor als de temperatuur het toelaat.
Faab_Coco .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We hebben nu twee keer gegeten bij De La Soul, de eerste keer met een high tea en dat was toen zo goed bevallen dat we deze zaak hebben onthouden voor als we nog eens in Leiden zouden zijn. Dit hebben we gedaan en daar hebben we geen spijt van gehad! Dit keer waren we er voor het diner. De kaart bestaat uit allemaal gerechten die de grootte hebben van een voorgerecht (plus een aantal bijgerechten), waardoor je dus makkelijk verschillende dingen kunt bestellen én nog ruimte over hebt voor het toetje. Het is allemaal typisch Amerikaans soulfood van goede kwaliteit en de sfeer in het restaurant (de inrichting en de muziek) passen er perfect bij. Voeg nog de vriendelijke en meedenkende bediening en de heerlijke wijnen toe en je hebt een topavond! Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat bij de producten geen rekening lijkt te worden gehouden met dierenwelzijn, terwijl juist dát ook zo goed voor de "soul" (en de smaak) zou zijn... Duurzaam vlees is inmiddels zo goed verkrijgbaar dat ik dit echt een gemiste kans vind. Maar verder dus zeker een aanrader!
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Wederom prima gegeten bij De La Soul! Het restaurant ziet er gezellig uit en de bediening is vriendelijk. De Zuid-Amerikaanse gerechten zijn heel leuk en lekker! Eindelijk eens iets anders dan de Chinees of Italiaan. Het eten is wel heel machtig, dus bestel niet te veel gerechten in 1 keer. Je kunt beter later nog iets bij bestellen, dan dat je een tafel met enorm veel eten overhoudt. Het eten is wel flink gekruid (zoals het hoort), dus als je daar niet van houdt, kun je een bezoekje aan De La Soul beter overslaan.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Op een donderdag avond gezellige drukte in het restaurant. Enthousiaste bediening, houden de tafels goed in de gaten. Netjes werd een kannetje water aangevuld zonder dat we het hebben gevraagd. We hebben combinatie genomen van gerechtjes op de gewone menukaart en op de "snack"kaart. Kippenlevertjes, steak, spareribs, patatjes, salade met gerookte kip, was prima. Lekker gegeten, wit wijntje erbij, helemaal prima. Prijs iets aan de hoge kant voor de gerechten maar dat maakt de bediening, de entourage en de sfeer helemaal goed.
Komen we zeker voor een derde keer terug!

Overigens ook leuke buurt van Leiden! net even buiten de drukte maar wel echt Leids.
Joed E.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Drukke avond maar toch vlotte bediening. Smakelijke jacobsschelpen en gumbo gegeten. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Verwacht geen culinaire hoogstandjes of enorme porties. Neem zeker wel een bijgerecht. Gewoon goed eten, fatsoenlijke koffie en wijn.
Robbert H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Voor het eerst hier gelunched en we hebben genoten. Een prima Soup of the moment vooraf met een goed stuk brood en vervolgens voor mij Philly cheese Steak op boerenbrood en mij partner een pittige Soul tosti vergezelt door een home made ice tea. Super lekker allemaal. En toen kwam de klapper van de dag,..... Koffie met een HOMEMADE SUPER BROWNIE !!!!!! WOHOOOW daar mogen ze mij onder begraven zo lekker. VERBETERPUNT..... Deze zaak heeft een echte Soul en Blues uitstraling, maar dat is in de muziek absoluut NIET terug te vinden! Veel teveel moderne herrie. Erg jammer.
Fayinni .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Al een paar keer hier wezen eten. Het concept werkt prima en de bediening is erg attent en sympathiek. De "blackened salmon" is grote favoriet en erg lekker op smaak, maar ook de pulled pork en fried chicken waren heerlijk. Alle gerechten komen snel en tegelijkertijd op tafel, perfect om te delen en overal van te proven. Enige minpuntje qua eten waren de coquilles, waren wat te ver doorgebakken en geserveerd op een hele grote berg aardappelpuree die qua smaak niet goed paste bij de coquilles. Al met al een aanrader om met weer een nieuwe keuken in aanraking te komen.
Martijn22222 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Wij hebben genoten van een zeer smakelijke lunch. We begonnen beiden met een heerlijk pittige Peruaanse wortelsoep en daarna een prima hamburger en zalmburger. Mooi opgemaakt, met lekkere patat erbij en met wat groen versierde mayonaise. Het geheel wordt met zorg bereid en op tafel gezet. De bediening is vriendelijk en de locatie en inrichting vinden wij sfeervol. We komen graag terug.
Wilmahogendoorn .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
We hebben met 10 personen van een high wine xl bij De La Soul genoten.
Je begint met prosecco en krijgt daarna 3 gerechten met een wijn naar keuze. Daarna een dessert naar keuze met eventueel een dessertwijn of een ander drankje naar keuze. Echt een aanrader. De wijn is voortreffelijk en de hapjes zijn verrukkelijk: soepje met brood, smeersels en crabkoekjes, spareribs, chickenwings en bbqgarnalen, nacho's met gesmolten kaas en guacomole, salsa en totilla
Je kan er karaf water bij bestellen (zoveel als je wilt)
Van deze high wine heb ik al verschillende keren genoten!
T.E. K.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Op 17 september jl. hier gegeten. We hadden gereserveerd met de restaurantkaart. Toen we binnen kwamen, hebben we dit nogmaals genoemd en bleek dat ook bij de reservering te staan. Een tweede persoon kwam ons vervolgens vertellen dat met de restaurantkaart alleen geluncht kan worden bij de la Soul. Omdat we geen zin hadden onze avond te laten verpesten, zijn we niet de discussie aangegaan. Het blijft vreemd dat je een telefonische reservering met restaurantkaart maakt voor 17.30 uur (dan kan er niet meer geluncht worden) en dat dan niet en niet direct bij binnenkomst wordt gezegd dat dit niet kan. Kan het zijn dat tussen de reservering (ca. 2 weken ervoor) en afgelopen donderdag de mogelijkheden van het gebruik van de restaurantkaart zijn veranderd?
Wat betreft het eten: prima van smaak en gevarieerd (we hadden het menu), dessert had iets meer mogen zijn (erg lekkere "smoothie") en gezellige ruimte. De soulmuziek mag wat harder zo vroeg in de avond, omdat er dan ook veel borrelaars zijn.
Eva_Bikkers .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Eet hier geregeld! Leuke en verrassende kaart. Momenteel is de vegetarian wonderpot m'n favoriet. Ook de home made ice tea is aan te raden. Erg vriendelijke bediening en ze weten inmiddels dat die ice tea altijd op tafel komt :).
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Het eten was van zeer teleurstellende kwaliteit. Bij de steak, die overigens lauw was, werd "pompoenratatouille" geserveerd die qua smaak niet veel verschilt van een goedkoop pakje tomatensoep met harde stukjes pompoen er bij. De 'jacked potatoe' was ook lauw van temperatuur en dat terwijl de dish zelf ook teleurstellend was; je zou toch meer kunnen doen dan één gepofte aardappel met één saus serveren. De visgerechten die de vriend waarmee ik mijn tafel deelde had bestelt, waren tevens eentonig van smaak en alles behalve pittig/rijk aan smaak.
Dat terwijl je bij soulfood meteen moet denken aan de Creoolse en de Caribische keuken. En die keukens staan toch bekend om het veelvuldig gebruik van kruiden. Het restaurant slaat de plank volledig mis in het concept soulfood EN het eten over het algemeen. De prijs-kwaliteitverhouding was slecht, waar je helaas pas achterkomt als je net wilt bestellen en de ober uitlegt dat het de bedoeling is dat je meerdere gerechten bestelt omdat je aan één hoofdgerechtje niet genoeg hebt. Dan is de teleurstelling toch groot als je een lauw stukje vlees voorgeschoteld krijgt voor elf euro.

De service was vriendelijk, maar het serveren duurde veel te lang. En dat terwijl de bereidingstijd van de summiere gerechten die wij op onze tafel gezet kregen toch vrij kort moeten duren. Heel druk was het ook niet.

Slechtste restaurantervaring in tijden!

Remco D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Het eten is echt lekker en de bediening heel vriendelijk. Het eten is alleen enorm overpriced. 11 euro voor 5
6 botjes spareribs...
Eat2eat .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Hier voor het eerst gegeten. We wisten niet wat ons te wachten zou staan maar bij binnenkomst werden we vriendelijk te woord gestaan. We kregen een hoog tafeltje wat onze voorkeur had dus dat was erg fijn. Na uitleg van de kaart hebben we besteld...Eerst een mandje brood met tapenade. Na uitleg van de kaart met de kleinere gerechten hebben we beide 2 halve gerechten besteld. De spareribs waren botermals en goed van smaak en de kip in krokant jasje was echt verrassend en erg goed. Mijn partner nam een salade en was ook erg tevreden. Kortom voor ens een adres om zeker nog eens naar toe te gaan.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Leuk restaurant op een hoek van leuk straatje. Vriendelijke gastvrije ontvangst en personeel dat het leuk vind dat je er bent. Eten uitstekend en goed van smaak.
Om het nog meer de naam eer te laten aandoen, zou de soulmuziek en artiesten nog iets meer in de aankleding tot uiting kunnen komen.
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Leuke plek! Het restaurant ziet er gezellig uit en de bediening is vriendelijk. Op de kaart staan veel Zuid-Amerikaanse gerechten. Heel leuk, want dit kom je zelden tegen in restaurants! De bediening legt keurig het concept uit (3 kleine gerechtjes maken ongeveer 1 complete maaltijd). Heel fijn, want zo kun je veel verschillende dingen proeven. De prijs-kwaliteit verhouding is prima en het lekkere kruidige eten is heel leuk voor de afwisseling!
Pjotr V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
De La Soul verandert zelden iets aan haar geestig in lp-hoezen verstopte cayun-kaart dus is typisch iets om eens in de zoveel tijd opnieuw te bezoeken. Maar dan heb je ook wat. Sympathieke, vlotte bediening. Fijne sfeer. Lekker eten uit de kruidige keuken van het zuiden van de Verenigde Staten. En dat alles voor een schappelijke prijs. Je betaalt ongeveer tien euro per gerechtje en hebt voor een diner aan twee à drie gerechtjes een volwaardige maaltijd. Delen natuurlijk. Echt iets voor met familie en vrienden.
Xoxo_annet .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Op een vrijdagavond samen met nog iemand anders voor het eerst bij De La Soul gegeten. Ondanks de drukte was de bediening erg vriendelijk, maar we moesten soms wel erg lang wachten voordat ze bij ons tafeltje langskwamen.

We hadden nacho's vooraf genomen, die voorzien waren van heerlijke guacamole. Verder de jambalaya (niet heel bijzonder, wel lekker vullend), het stoofpotje (prima), spareribs (botergaar en goed gemarineerd!) en chicken & waffels (voorzien van een heerlijke puree) besteld, met als bijgerecht aardappelwedges (lekker, maar de sour cream was m.i. niet zuur genoeg en voegde dus weinig toe). Dit was meer dan genoeg voor twee personen, maar het toetje van kokoscake met bananenchips ging er ook zeker in, hoewel de bananenchips weinig smaak hadden. Al met al wel voor herhaling vatbaar!
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Ter voorbereiding op onze reis naar Jazz and Heritagefestival in New Orleans alvast cajunfood bij De La Soul gegeten. Smaakvol ingericht, mooi uitzicht op de verlichte Morspoort en uitermate plezierige bediening. Plezierig om te kiezen tussen niet al te grote en betaalbare gerechten. Catfish, seefood gumbo, black salmon, chili s carne zijn bijzonder smaakvol en deden ons herinneren aan een eerdere reis naar New Orleans. Een aanrader!
Bram G.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Het concept van wat kleinere gerechten waardoor je verschillende dingen kan proeven klinkt goed, maar als dan maar een gerecht de moeite waard blijkt valt het toch erg tegen. Wij hadden de zalm, de jambalaya en het rundvleesstoofpotje als hoofdgerechten en de aardappelwedges en mais als side dishes. De zalm vond ik erg lekker (mijn vriendin veel te zout) maar de jambalaya en het rundvleesstoofpotje waren niets bijzonders. Dit maken wij zelf lekkerder. De wedges en mais waren oke, daar kan ook weinig fout aan gaan.
De bediening was goed en vriendelijk, maar ik ga hier niet meer eten.