De la Frontière

Woensdag t/m Zondag 12:00 - 20:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras
Belle P.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Heel leuke bediening, lekkere muziek, fantastisch eten. La charcuterie als voorgerecht/bij de borrel: aanrader. Dan de heerlijke pasta met parmaham, cherry tomaatjes en blauwaderkaas. Dessert cheesecake met frambozenijs. Aardige en attente geïnteresseerde bediening met interessante achtergrond/levenservaring.
Ayzha .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Een paar weken geleden zijn we voor de 3e/4e in het weekende bij de la frontiére geweest, het was er echt super druk. Hartstikke gezellig zo met 'vreemden' een tafel delen, krijg je leuke contacten door. De jongedame van de bediening deed uitstekend haar best, kortom gewoon echt leuk. Lekker gegeten, en gedronken niets op aan te merken. Toch moet ik iets kwijt, de baas van dit restaurant is zeer onvriendelijk na een paar keer te hebben gedacht dat hij vast een slechte dag had is de maat vol. Deze meneer vind het schijnbaar nodig gasten na te roepen voor f*cking idiot waar ik dus echt erg van schrok. Ook is meneer de baas zeer zeer zeer onbeleefd naar zijn personeel dus ook die worden aangebruld in het bijzijn van anderen. En die arme vrouw van m staat maar wat te kijken aan de bar en haalt haar schouders op, ja idd ook ik zou dan niets durven te zeggen. Het is een mooie locatie met lekker eten en goeie bediening maar helaas voor ons geen gun factor meer, wij komen nooit meer.
Dick G.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Wat een mooie carpaccio en een lamsschenkel die zo van het bot af valt. Mmm. En dan ook nog eens omlijst met mooie wijnen. Als je een paar dagen in Slenaken verblijft kom je er wel achter waar je wel kunt eten met een culinaire touch. De la Frontiere presenteert zich bescheiden. Maar het geheel was met aandacht bereid en werd met zorg opgediend. Een genoegen om later nog eens te gaan beleven.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
We hebben heerlijk genoten van het wildmenu, met heerlijke kwarteltjes vooraf, een perfecte malse filet van wildzwijn met overheerlijke krokante gebakken balletjes van zoete aardappelpuree. een aangeklede creme brulée toe, wat wil je nog meer. De Zuidafrikaanse wijn was prima op smaak en goed op temperatuur. De bediening is hier altijd attent. Als westerlingen komen we elk jaar graag een keer hier eten. Aanrader!
JannieenHans V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Ik heb afgelopen weekend uitstekend gegeten bij de la Frontiere. De forel was heerlijk en ook de Pompoensoep was zalig. We hebben er heerlijke wijnen bij gedronken het restaurant heeft een uitstekende wijnkaart met heerlijke Zuid Afrikaanse wijnen. De bediening is er ook goed, vriendelijk en gastvrij. Ik kom hier een paar keer per jaar en heb nooit een slechte ervaring gehad. Ik kom voornamelijk wandelen in de mooie omgeving en vind deze lokatie heerlijk voor een weekendje weg. Ook maak ik dan gebruik van het hotel. Als het mooi weer is het een uitstekende lokatie om even een rustpauze te nemen tijdens een wandeling of een fietstocht. Ik vind het een aanrader het is in een woord TOP!!!!!!
Alicia V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Dit weekend was ik voor de derde keer in dit prachtige hotel / restaurant. We worden hier altijd ontvangen met een warm welkom. Wanneer de zon schijnt is het terras heerlijk, maar als het weer wat minder is kun je binnen heerlijk genieten van en hapje en drankje. De Zuid- Afrikaanse wijnen zijn top! De menukaart is heerlijk divers. Het lam en de forel waren onze keuzes, beiden super mals, ze gleden zo van het bot. (of de graat). De gastvrouw en heer zijn zeer vriendelijk en hebben verstand van zaken. De Zuid-Afrikaanse chefkok weet altijd wat bijzonders op tafel te zetten. Bij het brood serveert men bijvoorbeeld dukka, een Z-A kruidenmengsel.

Je kunt zien en proeven dat de eigenaren hart voor de zaak hebben! Een fijne plek in een prachtige omgeving. Een echte aanrader! Je waant je op vakantie in Zuid-(Limburg)Afrika.

Dolly38 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Twee maal per jaar eet ik bij De La frontiere. Wij gaan dan daar uitgebreid lunchen met een heerlijke witte wijn. Altijd kies ik daar voor de Zuid Afrikaanse geitenkaas, simpel omdat die het beste is van alle restaurants waar ik dit gegeten heb. Dat behoort ook Frankrijk bij.
De bediening is uitstekend en zeer vriendelijk.
Ik kom er graag twee maal per jaar voor terug, ik zal dat blijven doen! En mensen, het is echt Zuid Afrikaans!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sssssandra .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Wij kwamen eigenlijk voor een borrel en bittergarnituurtje, serveerster heb ik niet zien lachen, bitterballen hadden zo lang in de frituur gezeten dat het ragout er uitgelopen was, stokbroodje kon niet gemaakt worden, totaal niet communicatief. Wijn en bier smaakten prima, mooie locatie,
Hellenvg .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Met 6 vrouwen vierden we mijn verjaardag bij De la Frontiere in Slenaken. We zaten heerlijk in het avondzonnetje onder het gefilterde licht van een notenboom. De forel was heerlijk mals en de lamsschenkel ook. Het was daar heel gezellig toeven!
Babyface .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
Na een fietstocht van zestig kilometer, (de start lag ten zuiden van Luik) op fietsen met volle bepakking, kwamen we hier lunchen. De bediening ontving ons zonder enig enthousiasme, met een overdreven dienstbare houding waar je je direct ongemakkelijk bij voelde.
We hadden de fietsen aan de zijkant van het restaurant geparkeerd, in de openbare ruimte op de stoep waar niemand er hinder van zou kunnen hebben. Toen we net zaten en de thee besteld hadden, werden we verzocht de fietsen te verplaatsen naar de zijkant van het restaurant waar een heel kleine parkeerplaats voor fietsen is waarvoor je twee treden op moet. Lekker met zulke bepakte fietsen. Bovendien zijn de treden gemaakt van beton met ingemetselde brokken steen. Sommige stenen ontbraken (niet ongevaarlijk) en andere waren behoorlijk scherp (kans op lekke band).
De broodjes kwamen. De bediening kwam vragen of alles naar wens was. Wij gaven aan dat we toch niet zo enthousiast waren over de actie om de fietsen te verplaatsen. Dat we het niet erg gastvrij vonden en al helemaal niet omdat de alternatieve parkeerplaats zo slecht georganiseerd was. De reden hiervoor zou de buurman zijn. De reactie van de bediening was ronduit onbeschoft. Hij vertelde ons er niet van gediend te zijn hier commentaar op te krijgen. Er ontstond een woordenwisseling. We kregen het hem niet aan het verstand gepeuterd.
We hebben de broodjes opgegeten, geld achtergelaten en zijn snel vertrokken. De broodjes waren deugdelijk, maar niet meer dan dat. Het broodje geitenkaas bestond uit een witte pistolet, met daarop vijf schijfjes geitenkaas, een handvol rucola en vijf schijven tomaat. Dat is wel heel gemakkelijk. Prijs, € 7,50.

Wat het Zuid Afrikaanse karakter betreft, er is geen enkele reden WAAROM dit accent een meerwaarde aan de tent zou geven. En het bordje dat aangaf dat men ons verzocht niet voor het huis van de buren te parkeren, was door het Zuid Afrikaanse opschrift schier onleesbaar. Bovendien kwamen we vanaf de andere kant aangefietst en hebben we het hele bordje nooit gezien.
Nu lees ik onderstaande recensies en zie dat we niet de enige zijn met deze ervaringen.

Dezelfde avond aten we in Maastricht. Daar vroeg de eigenaar of hij één van onze fietsen iets mocht verplaatsen. Hij deed het zelf en verzocht ons lekker te blijven zitten. Kijk dat is dus gastvrijheid.

Kallie_32 .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Belachelijke ontvangst. slecht personeel dat totaal niet bekwaam is.
Hadden een opmerking over de soep maar er werd ons verteld dat we soep uit blik gewend waren. Ronduit arrogante houding van de chefkok.

Eens maar nooit meer, zitten zat betere plekken in de omgeving!
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
Na een dagje wandelen gingen we eten in restaurant de la Frontière in Slenaken. We kozen voor het menu van de chef à 38,50€ pp. een ravioli met zalm en kreeftejus, aspergesoep, gebakken tartaar van struisvogel met een chalottenjus, surprise van de chef als dessert. De ravioli van lauw, de zalm die erin zat leek uit blik te koken en was overgaar en dus erg droog. De kreeftenjus was uitgesmeerd over het bord en inmiddels koud. Het lijkt of ze hier de borden niet verwarmen. De aspergesoep smaakte goed maar werd opgediend in een hip bord waar in het midden zo 'n kuiltje zit. De hoeveelheid soep zal moeiteloos in een cappucinokopje gepast hebben. De struisvogeltartaar leek qua smaak en consistentie op een zoutige gehaktbal. De chalottenjus was ook zout. Obligate vlaamse frietjes erbij en wat gekookte groenten. Het geheel ging ons snel tegen staan en we hebben ins bordje dan ook niet leeggegeten. Het dessert bleek een aardbeien-ijsje met één aardbei in schijfjes gesneden en wat aardbeiencoulis uitgesmeerd over het bord. De wijn was oké maar werd echt te zuinig ingeschonken. Het voorgerecht kwam al voordat we ons aperitief opgedronken hadden. De volgende gerechten lieten juist te lang op zich wachten. We mochten 95€ afrekenen toen we naar huis gingen. We hebben heel vaak heel veel beter gegeten voor heel wat minder geld. Naar de la frontière in slenaken gaan we niet meer terug.
Joed E.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
De vorige keer (2012) was ik onder de indruk, maar het personeel is nieuw en nu is dit restaurant diep gezakt in mijn waardering. Arrogante ober, geen spannende (Zuid-Afrikaanse) gerechten meer of in ieder geval niets dat erop lijkt (alleen de namen van de gerechten zijn gehandhaafd). Alleen de Zandvliet en Kleine Zalze wijnen zijn er nog. jammer, dit is een mooie plek.
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Na een tijdje weer eens terug gekeerd in Slenaken en hier gegeten. Hoewel het wel de indruk geeft dat er ZA gerechten op het menu staan is de werkelijkheid anders. Niks nie Zuid Afrikaans nie. En dat is jammer. Met zijn vieren gegeten en allemaal een goed hoofd- en nagerecht. Zelf had ik asperges, die hadden wel iets meer mogen worden door gegaard. Verder was alles prima en ook de bediening was erg vriendelijk. Echt goedkoop is het niet, 150 euro voor met zijn vieren zonder voorgerecht en koffie is best wel aan de prijs. Maar om nou te zeggen dat ik er nooit meer kom is ook wat kort door de bocht. Ze zouden alleen hun naam wat meer eer aan mogen doen door Zuid Afrikaanse gerechten op het menu te zetten.
Gijs V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Heerlijk eten hier met lekkere wijn en fijne bediening. Fijne plek midden in het dorp en sfeervolle inrichting met zuid Afrikaanse twist.

Na een lange wandeling een lokaal biertje gedronken en daarna het 3 gangen menu met huiswijn.
Goed verzorgde gerechten die prima smaken. Het brood met de 'zadenmix' is helemaal prima bij bier of wijn.
BrunovanHasselt .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Enige tijd geleden zijn wij wezen logeren in Slenaken en op aanraden van onze hotelier gaan eten in De La Frontiere. Het zou Zuid Afrikaans zijn en een absolute aanrader.

Na een kleine wandeling, waren we samen met een ander koppel verrast door de leuke en vooral warme inrichting met de Afrikaanse toets. Zelf maar een tafeltje uitgezocht en de jassen opgehangen aangezien we niet ontvangen en begeleid werden. Geen probleem, zolang de rest maar goed is dachten we.

Dat viel dus tegen. Menukaart ontvangen en tot onze spijt zagen we geen enkel Zuid Afrikaans gerecht op de kaart staan maar een selectie van Limburgse gerechten. Wat een domper! Toch maar blijven zitten en besteld. We begonnen met o.a. soep en een ravioli van kreeft. Beide redelijk op smaak. Het hoofdgerecht wij mannen een stukje tournedos en de vrouwen een pasta gerecht en een stukje zalm. Stukje vlees was goed gebakken maar alle vier de hoofdgerechten waren niet bijzonder. De wijn was wel Afrikaans en smaakvol. Het dessert/koffie overgeslagen iets wat de bediening niet kon waarderen en dat ook duidelijk liet blijken. Dat vonden wij zelfs een beetje onbeschoft.

Kortom (te)veel verwachtingen en teleurgesteld naar buiten. Ze doen hun best maar daar is ook alles mee gezegd. Het was onze keuze om te blijven zitten maar terugkomen nooit meer.
Arlo P.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Op een zaterdagavond hier heerlijk geeten met vrienden wel wat jammer dat er niet meer zo veel zuid Afrikaanse gerechten op het menu staan. Een kritiek punt na tafelen ; om 22.30 gaat het licht uit . Maar zeker een plaats om terug te komen
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
na de dag hiervoor elders gegeten was dit een zeer aangename verassing, zowel voor de kinderen(huis gemaakte tomatensoep, als een pasta met rode saus) vol van smaak en als grote portionering ook voor een volwassen. mijn vrouw en ik hadden allebei een tournedos en die was perfect gebakken, een zuid Afrikaanse wijn sloot hier goed bij aan.
Nagerecht kaas, wat soms wel eens een teleurstelling kan zijn, maar niets was hier minder waar. Nadeel is aan de doorgaande weg, maar qua eten top. Aanrader!!
CorienH .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Gegeten in de restaurantweek. Vriendelijke bediening. Eten was lekker, vooral de amuse was heerlijk (Suid Africaans gerechtje) en het dessert was voortreffelijk (parfait, yammie).
Danielle P.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2013
Mooie ruimte, fijne gashaard, vriendelijke bediening. Lekker gegeten, maar door vele lovende recensies had ik er meer van verwacht. Eten heeft totaal geen indruk gemaakt, we kunnen nu samen, na drie weken, niet meer bedenke wat het was. Ik had vlees, mijn tafelgenoot pasta. Lekkere wijn, dat wel. En goede porties. Als hotelgast heb ik me er over verbaasd dat de broodkorsten die een peutertje van een ander gezelschap op onze eerste avond tijdens het diner in het rond strooide, na drie nachten slapen nog op de grond lagen (het restaurant was op maandag en dinsdag niet open voor diner), terwijl wij steeds in het restaurant ook ons ontbijt kregen, slordig. En doordat het restaurant dicht was op de dagen dat wij er verbleven, en we onverwacht door omstandigheden eerder moesten vertrekken dan gepland, konden wij de high tea niet (mee)krijgen, die in onze deal hoorde. Ik reken dat aan een gebrekkige service van het restaurant, hoewel dat misschien meer een puntje is voor een hotelrecensie?