De Kwizzenjer

Dinsdag t/m Zondag

7,1
Sigrid Z.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Begonnen met een cocktail, erg lekker. Daarna menuutje genomen. Heerlijk gegeten! Voorafje met verse tonijn en hoofdgerecht was echt perfect klaargemaakte lamsrack. Ook de borden van de tafelgeniten waren prima in orde. Geen ruimte meer over voor het toetje, maar koffie met likeurtje. Uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding. Vriendelijke service, duurde alleen wat lang voordat we de kaart kregen na de cocktail. We komen zeker terug!
Jef1964 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Vandaag met ons gezin hier gegeten. De bediening was zeer vriendelijk en wees ons op hun 3 gangenmenu voor een goede prijs. Alles wat we hiervan bestelden zag er even lekker en verzorgd uit. Portie's waren zeer zeker groot genoeg. Dit terwijl we allen toch goede eters zijn. Ook de getapte pilsjes zagen er zeer goed verzorgd uit. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Regelematig lekker eten bij de Kwizzenjer. Geen poespas en gewoon super lekker eten tegen een zachte prijs. Kaart wisselt mooi met het seizoen mee en bevat naast standaard gerechten ook wat luxere gerechten waarmee je je menu eenvoudig (tegen bijbetaling) kunt opplussen. Bediening altijd vriendelijk en in voor een gesprekje of grapje. Ook de chef die trouw aan het eind van de avond zijn rondje maakt of alles naar wens is geweest vinden wij top. Wijn, aparetiefjes en toetjes ook altijd prima. Prijs-kwaliteit wat mij betreft de beste in de regio.
Dree S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Konijn op zijn Limburgs als stoofpotje.Lekker zoetig door appelstroop denk ik. mis dan wel wat
kruidigheid als tegenhanger van het zoetje. Nette bediening. Eerste etage is schraal en doods
ingericht niet te vergelijken met de sfeervol ingerichte benedenverdieping. Volgende keer maar
reserveren.
Veel keuze uit wijnen.
Prijs kwaliteitsverhouding zoals de meeste collega's in Zuid-Limburg
Jeal .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
Bij toeval terecht gekomen, in België zijn de meeste restaurants dicht op maandag, en een 3 gangen maaltijd besteld. Ravioli als voorgerecht met een heerlijke vers gemaakte saus, een Tournedos als hoofdgerecht, deze was van zeer goede kwaliteit en vanille ijs als nagerecht. Mijn conclusie; goede prijs kwaliteit verhouding.
Jenspost H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Na reservering bij de Kwizzenjer gegeten. Er wordt goed gekookt. Zowel mijn eigen gerechten als die van mijn tafelgenoten zagen er verzorgd uit, en smaakten prima. Zelf had ik pompoensoep vooraf en Portobello als hoofdgerecht. Porties zijn aan de grote kant, maar dat zal voor de meeste mensen geen probleem zijn. Minpuntje was dat er erg veel (te veel) tijd tussen de gangen zat. Of dit aan de keuken of aan de bediening lag weet ik niet, maar het was niet prettig. De prijs/prestatieverhouding was overigens prima; je krijgt een prima menu voor een aantrekkelijke prijs.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
afgelopen weekend met zijn viertjes gegeten, hadden niet gereserveerd. Gelukkig waren we wat later op de avond en was er nog een tafeltje vrij. Na het voortreffelijke diner was ons wel duidelijk waarom het hier zo druk was. Eend was voortreffelijk vooral de saus met kersen. Ook de kreeft zag er goed uit met de scampi's en mijn tafelgenoten vonden deze ook erg goed smaken. Een pluspunt vind ik dat je ipv dessert ook een lekker kopje koffie kunt nemen. Bediening was zeer correct en behulpzaam (tafel naast ons werd zelfs de frikandel van een kind aan tafel klein gesneden !).
Wij komen hier zeker terug als we weer in de buurt zijn.

Nogmaals een zeer aan te prijzen eetcafe
Jules B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Lekker gegeten bij dit huiselijke restaurant. Een driegangen menu voor 22 euro, met voldoende keuzes, gut bürgerliche küche, eenvoudige gerechten goed bereid.

Als voorgerecht de salade van. Kreeft, die kon net, de sla was te (ijs) koud en de halve kreeft was te gaar. Eigenlijk kan dat niet voor een gerecht dat door de bediening aangeprezen wordt als de aanrader van de chef. De smaak was gelukkig wel in orde. Jammer en een gemiste kans.. De overige voorgerechten waren wel goed. Eigenlijk wel voorspelbaar, uit ervaring weet ik dat je bij dit soort eenvoudigere keukens het best af bent door nou net niet dat ene gerecht te kiezen wat net iets meer finesse eist

De hoofdgerechten waren allemaal perfect gegaard, de Ossehaas was midden doorgesneden waardoor de perfect rose garing heel mooi zichtbaar was. Bij het lamsrack zat een heerlijke rooie wijn saus en ook de scholfilet was mooi gegaard. Enige minpunt, de pasta bij de scholfilet was veel te gaar en niet mooi al dente.

Het ijs als desert was heerlijk, alleen waren de porties veel te groot.

De bediening was chaotisch, er werden dingen vergeten, er viel regelmatig ( zeker drie keer) iets op de grond in het restaurant of achter de bar door onhandigheden. En dan kun je nog zo goed je best doen, de klanten merken gewoon dat er veel onervaren vakantie personeel rond loopt.

Als je een keer geen zin hebt om te koken op een doordeweekse avond kan ik dit restaurant wel adviseren, als je een keer echt lekker wil eten dan zou ik een andere keuze maken.
A. V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Een fijne avond.

Op vakantie in Gronsveld is een aanrader, zeker gezien het feit dat het eetcafé De Kwizzenjer er is gevestigd. Bij aankomst leek het erg druk te zijn en we bereidden ons al voor om een andere eetlocatie te moeten gaan zoeken, maar gelukkig was er nog een tafeltje voor twee beschikbaar. Gelukkig stonden er ook enkele gerechten op de kaart die enigszins onderscheidend zijn t.o.v. de inwisselbare menu's van de meeste eetcafés.
Een driegangenmenu voor een zeer schappelijke prijs leek ons wel wat en het heeft niet teleurgesteld. De porties waren ruim, maar het was ook gewoon goed klaargemaakt, dus het kwam allemaal geheel op (ondanks een zwaar op de maag vallende lunch eerder die dag in Valkenburg.)
De gebakken baramundi en hoenderfilet waren prima bereid en de sausen waren niet laf en plomp.
Samen met de gedegen bediening en de algehele gezellige drukte was het een diner waar je met genoegen naar terug kunt kijken. Dat de chef aan de eind van de avond nog kwam vragen of het allemaal naar wens was geweest zie ik als een dikke vette plus!
Hollender .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Lekker en op het gemak gegeten, goed gegeten!!!
Geen opjagen, alles op het gemak.
De bestelde bief was bleu, zoals besteld, had gerust, zoals het hoort en was super mals. Kom je niet vaak tegen, zo goed.
Tafelgenoten hebben ook genoten van hun gerechten en de ambiance.
We komen zeker terug!
Edwin .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Leuk restaurant, alleen de gemiddelde leeftijd van de bezoekers in 65 plus. Het eten is wel echt heel goed, aardige kok en de bediening is een beetje "boers" maar dat past wel bij de locatie.
Een driegangenmenu kost ongeveer € 20,00 en voor dat bedrag heb je heel goed gegeten!
JacquesJ .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
We zijn met vrienden hier gaan eten, de eerste entree was twee glazen palm die vervolgens dood in het glas vielen, geen schuim op te krijgen, waarschijnlijk door het spoelmiddel op de glazen , dit gemeld en direct twee biertjes van de tap in schone glazen gekregen, dit was ok, vervolgens hadden we twee medium biefstuk besteld en tot onze verbazing werd deze half doormidden gesneden geserveerd op het bord, een doodzonde, later kwam de kok en hem hierop aangesproken, dit was het eerste restaurant waarbij ze de bief doorsneden, nog nooit gezien dat een bief zo de vernieling in werd geholpen, later de kok hierop aangesproken en deze vond het helemaal normaal om deze zo te serveren, rest was redelijk op de halve liter smaakloze en ongebonden aspergewater (lees aspergesoep) . Voor een one time and never again ervaring.
Hautbages .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Een multifunctioneel horecabedrijf, overdag o.a broodjes, salades en patisserie en s'avonds dineren met als 'trekker' een drie-gangenmenu voor 22 euro met voldoende keuzemogelijkheden. Wij kozen voor de huisgemaakte vissoep, de scampi's (supplement 4 euro) en het chocolade dessert. De kwaliteit is redelijk tot goed, de bediening is eenvoudig (veelal studenten) en het kan er ook behoorlijk rumoerig zijn want de zaak zit vaak vol met grotere gezelschappen. In de zomermaanden is er ook een aparte ijsbar. Een knappe prestatie van de uitbater om hier in Gronsveld een bruisende zaak te exploiteren!
Wilma P.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
Met een groepje geluncht bij de dit eetcafé. Het is gezellig ingericht en de bediening is vriendelijk en voorkomend. Tomatensoep vooraf was zo te zien huisgemaakt met veel groenten en tomaten. De soep was alleen vreselijk gezouten. Ik heb de hele middag water gedronken om dit te verwerken. Daarna brood met huisgemaakte tonijnsalade. Deze was niet bijzonder en niet slecht. Drie sneetjes brood met wat salade met drie bolletjes tonijn erop. Ernaast wat dressing gesprenkeld en zongedroogde tomaten. De opmaak zag er veelbelovender uit dan de smaak waarmaakte. Wat ik wel ergerlijk vond was dat het na de soep ongeveer drie kwartier duurde voordat we het brood kregen. Voor een lunch vind ik dat wat lang. Ik zeg niet dat ik er nooit meer naartoe ga, maar ik zal er ook niet voor omrijden.
Sjoske1 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Lekker gegeten. Gekozen voor het 3 gangen menu. Ruime porties voor een goede prijs. Het voorgerecht was een heerlijke schotel met Italiaanse vleeswaren. Het hoofdgerecht was een malse biefstuk en het nagerecht chocolademouse. Jonge en vriendelijke bediening.
Lambertsmeets .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2012
Heb er op verschillende momenten gegeten met mijn echtgenote en steeds andere gerechten genomen. De prijs-kwaliteitverhouding van zowel de gerechten, als ook de wijnen is voortreffelijk. Grote porties en goed warm. De opmaak is OK. De bediening is vlot en vriendelijk. Heel leuk is het zeer grote assortiment van wijnen per glas
Gooswout .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Ik kan niet zeggen dat het eten niet goed was.
Ik vind alleen soms hele rare smaakbelevingen; maar geef meteen toe dat dit heel persoonlijk is.
Vooraf een garnalen cocktail die heel anders van smaak was dan verwacht en daardoor voor mij teleurstellend vreemd.
Als hoofdgerecht een schotse kogelbiefstuk. Toevallig pas een programma gezien waarin duidelijk werd dat het heel vaak geen echte kogelbiefstuk betreft.
Dat gevoel kreeg ik hier ook; alhoewel medium de vraag was, was het vlees droog en naar mening geen malse kogelbiefstuk.
Als nagerecht dame blanche; ondanks verzoek en toezegging
geen "warme"chocoladesaus.
Tot slot; stop met apart mayonaise aanbieden en apart op de rekening zetten! Wat kneuterig! Wat kost nou een pot mayonaise??
Idem voor het stukje stokbrood vooraf!
Kaspers .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2012
Altijd lekker eten bij Ron (de chef) tegen een goede eerlijk prijs, heerlijke sauzen en mooi stukken vlees. Porties zijn zeker niet misselijk en je gaat dus nooit met een gevoel van "te weinig" naar huis. Lunch is ook heerlijk (broodjes, soepen, salades) en daarbij wordt een goede kop koffie geserveerd. Sinds vorige zomer (geloof ik) ook een ijszaak naast het restaurant waar je na een lange wandeling of op een hete zomerdag terecht kan voor een lekker ijsje!