De Kust

F.C. Dondersstraat 2 3572 JG Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Kust

Niet zomaar een visrestaurant

Vis is duidelijk de ster van dit restaurant. Ze hebben het leuk gedecoreerd met schelpen en gedroogde zeesterren. Leuk is dat er op de kaart wortels en garnalen getekend zijn -het zijn vooral de speciale visgerechten die indruk maken, denk aan zwaardvissteak met zeekraal en huisgemaakte makreelkroketjes. Maar ook voor vega's en vleesliefhebbers is er voldoende keuze. Geniet van een heerlijke maaltijd nabij het Oorsprongpark!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Kust

Maandag t/m Zondag

Margriet B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Gezellig restaurant,super vriendelijke bediening en voor een goeie prijs heerlijk gegeten
Echt een aanrader,ook lekker om buiten te zitten met evt terras verwarming
Fatima-Zohra R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Door taalbarriere een misverstand over we wilden zitten. De serveerster sprak geen Nederlands. Waardoor ze ons niet helemaal goed begreep. Gelukkig sprongen andere collega's haar te hulp. Al bij al een top plek.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Ik kom zeer regelmatig bij de Kust en ben nog nooit teleurgesteld. Altijd een ontspannen sfeer, fijne locatie, goed vers eten en prima prijzen.
Ariette R.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Leuke locatie, vriendelijk personeel, maar gerechten zijn bijzonder klein en niet alle verfijnd. Vitello Tonato erg simpel.
Jaap W.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Het was enige tijd geleden dat ik in De Kust ben geweest maar ik vond het tegenvallen. Het personeel was weinig alert op de Engelstalige gast die in ons gezelschap was (pas bij bestellen kwam men met een wat smoezelige Engelstalige kaart). Het personeel zag er ook niet erg verzorgd uit (echt vieze kleding met soep (?) spatten op een overhemd). De porties zijn zeker niet groot te noemen en de kwaliteit was niet bijzonder. In het kort: ik vind het op dit moment geen aanrader.
Afke P.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Echt heeerlijk gegeten! Lekkere gerechten, goede producten en smakelijke wijnen. Favoriet blijft Gamba's PilPil, fijn dat deze ook op de nieuwe kaart terug is gekomen
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Leuk restaurant, vriendelijke bediening en goeie sfeer. Spaghetti vongole was een beetje saai, maar bouillabase en paddestoelen risotto waren erg lekker. Misschien fractie duurder dan ik zou verwachten maar leuke avond gehad hier met mijn vriendin.
paul V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk fingerfood in gezellige en ongedwongen huiskameratmosfeer. Heb hier met mijn ouders en zus gegeten en nog een keer met een vriendin uit Duitsland speciaalbiertjes zitten drinken. Fijne inrichting en kleuren die uiteraard aan de zee doen denken. Je kunt ook lekker buiten zitten bij goed weer. Vriendelijk personeel, aanrader!
Coby O.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
We misten de bijgerechten
Huub B.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Zeer goed bereikbaar, ongedwongen sfeer en prima visgerechten
F D.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Attent dat de ober gelijk wist dat ik (via iens) had gevraagd om een rustig tafeltje....
Joost O.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Een matige ervaring. De jongeman die de bestelling opnam had geen idee welke soort oesters er geserveerd werden en na herhaaldelijke navraag bleken er alleen "Grevelingen-oesters te zijn", hij kon niet vertellen of dat Zeeuwse platte waren of creuses. Nu, de gok genomen en het betrof een doorsnee creuse zonder uitgesproken smaak. Bij een blik in de keuken zag ik de kok aan zijn vinger likken, vervolgens een snuf zout nemen en dat over een gerecht strooien. Toen ik vroeg naar het likken zei hij: even proeven of ik er al wel zout op had gedaan. Bah!

Ik nam zeebaars die op zich prima was, alleen wat ondermaats. Voor 19,50 verwachtte ik er wel wat meer bij dan een paar droge blaadjes sla en een kwart tomaatje. Mijn disgenoot bestelde wild zwijn ragout. Dat werd een deceptie. In iedere hap die hij nam zaten kardemompitjes, er was iemand uitgeschoten kennelijk.

Voor verbetering vatbaar dus!
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Genoten van een heerlijke avond bij restaurant De Kust.
een gezellige sfeer met een goede bediening.
Bovenal genoten van de heerlijke visgerechten.
Een uitstekende plek om een gezellige avond te hebben en goed te eten.
M1988 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
De Kust.. Wat een (oester)pareltje voor Wittevrouwen en Oudwijk. Je waant je eventjes in Zuid-Frankrijk. Maar dan voor een fractie van de prijs, want waar ik in St. Tropez de daurade voor de prijs van een paar leren laarzen koop, vind ik de variant die De Kust laatst als dagvis serveerde, tien keer beter.
De Kust is er echt op vooruit gegaan qua interieur en kaart. Een paar jaar geleden werd je bij binnenkomst vrijwel direct geattendeerd op zo'n tiental gerechten die niet meer voorradig waren - sinds ze een kleinere kaart hanteren, vermijden ze dit irritatiepunt. De dagvis is bijna altijd uitmuntend..! Echt top! Bediening is gastvrij. Je krijgt gewoon een broodje bij binnenkomst.. Lekkere wijnen.. Al met al echt een fijn restaurant voor de locals, waar het de hele week door vol zit. En waar het op het terras op de Biltstraat goed toeven is 's zomers. Complimenten!
Martijn N.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijk gegeten, kleine kaart maar met mooie gerechten erop. Het is duidelijk dat er met liefde wordt gekookt en dat er aandacht aan wordt besteed. Keep up the good work!
J.A. W.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Het eten was erg lekker. Compliment aan de kok! De bediening was echter onder de maat.
Kaart kwam laat en na een half uur kwam de bediening melden dat ze ons vergeten waren. Excuus aanvaard en een gratis drankje toegezegd. Daarna moesten we twee keer om water vragen en toen we de rekening vroegen werd dit eveneens vergeten en moesten we er opnieuw naar vragen.
Verder zaten we erg krap, was het rumoerig en de hygiene in de toiletten laat ruimte voor verbetering. Ook zou een buffer van buitendeur naar het restaurant wenselijk zijn zodat er niet steeds een golf kou naar binnen waait.
Marjolein M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Samen met ouders, schoonouders, oma en partner heb ik op Tweede Kerstdag bij Restaurant de Kust gegeten. We werden zeer hartelijk ontvangen, al het personeel was de hele avond heel vriendelijk en gezellig ondanks de drukte. Doordat het kleine restaurant bomvol zat was het wel rumoerig binnen.
Het eten was heerlijk. Er was een speciaal kerstmenu met 3 of 4 gangen, maar er kon ook gewoon van de kaart besteld worden. De porties waren van goed formaat voor meerdere gangen; na afloop waren we voldaan maar niet propvol. De gerechten waren mooi, bijzonder en erg smaakvol. Hoge kwaliteit eten voor hele normale prijzen.
Zeker de moeite waard; wij komen zeker nog een keer!
Kevin O.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
3 gangen verrassingsmenu van de chef voor Eur 25,=. Mosselen in groene curry!!!!!!!!!
Reindert D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Wat fijn om een restaurant als de Kust in de buurt te hebben. De ontvangst is altijd erg prettig en het personeel neemt graag de tijd. Een ander sterk punt is de uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Het kunnen kiezen tussen kleine en grote porties bevalt mij altijd erg goed. De kust profileert zich als een laagdrempelig vis restaurant en dit is helaas niet het concept waar je komt voor een goede koffie of een borrel met vrienden. Gezien de locatie, service en sfeer zou er denk ik toch meer in zitten en doen ze zichzelf op dit moment nog te kort.
Friso V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
ongedwongen en gezellig! lekker gegeten en de bediening (Daan) hielp ons qua apperative, zag lege glazen tijdig en vertelde goede verhalen. aanradertje hoor!