Over restaurant De Kust

Niet zomaar een visrestaurant

Vis is duidelijk de ster van dit restaurant. Ze hebben het leuk gedecoreerd met schelpen en gedroogde zeesterren. Leuk is dat er op de kaart wortels en garnalen getekend zijn -het zijn vooral de speciale visgerechten die indruk maken, denk aan zwaardvissteak met zeekraal en huisgemaakte makreelkroketjes. Maar ook voor vega's en vleesliefhebbers is er voldoende keuze. Geniet van een heerlijke maaltijd nabij het Oorsprongpark!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Kust

Maandag t/m Zondag

7,1
Marc T.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wat een ervaring! Als je al aankomt bij dit historische pand heb je al het gevoel dat je een mooie avond te gemoed gaat. Het personeel ontvang je met een glimlach. Wij genoten hier een 4 gangen menu. In een woord "fantastisch". In mijn leven in meerdere sterren restaurants gegeten, maar dit doet zeker niet onder voor de Librije. Als je in de buurt bent is dit zeker het bezoeken waard. Vraag aan de ober "Daan" voor de wijnsuggesties!
Friso V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
ongedwongen en gezellig! lekker gegeten en de bediening (Daan) hielp ons qua apperative, zag lege glazen tijdig en vertelde goede verhalen. aanradertje hoor!
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Vanmiddag wezen lunchen. We kozen de mosselen. Kregen een groot bord vol. Helaas waren het van die erg kleine, verkookte exemplaren en er zat naast mosselgroente een of andere scherpe paprika/peperachtige saus (?) doorheen die zeer dominant was en de eigen smaak van de mossels wegdrukte. Waarom werd die saus niet samen met bijvoorbeeld een dille mosterd sausje er naast geserveerd? Dan kan je zelf kiezen. Met twee stukken brood er naast was die gerecht zeker geen € 16.50 waard. Erg jammer. maar wij komen niet meer terug.
Hermine D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Gezellig restaurantje; alle gerechten zijn in kleine of iets grotere porties te bestellen. Hierdoor neem je al snel 2 verschillende gerechten. Mooi opgemaakte desserts; je kunt aan de kok altijd vragen of er iets kan veranderen aan het gerecht zoals dat op de kaart staat. Wij komen zeker weer eens terug
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Afgelopen week heerlijk gegeten bij Restaurant de Kust. Lieve mensen in de bediening en heerlijke vis en vlees gerechten. gezellige sfeer op het terras. Zeker een aanrader en kom hier graag nog een keer terug.
Joop R.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Lunch, kiezen vanaf de lunchkaart ( zie website ) het "plateau de Kust" van alles wat. Ziet er niet echt kraakvers uit. Het aanbevolen supplement niet aanwezig, dan maar een frietje erbij. Krijgen een groot bord, door de Patron geserveerd, waar ieder met zijn eigen bestek van moet eten. Vinden dit niet prettig, vragen borden, krijgen die ook, in eerste instantie niet hygiënisch schoon, worden gewisseld. De glazen Italiaanse Pinot Grigio smaakten zeer vlak, de fles heeft te lang open gestaan of de kwaliteit was discutabel. De 7 voor de service heeft met de zeer aardige dame te maken. Niet echt een leuke lunch. Hebben terras waar we hebben gegeten, bij een stoplicht. Geen aanrader regelmatig uitlaatgassen stank.
Pieter S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Tja. Lang naar uitgekeken om hier een keer te eten omdat het er van buiten gezellig uit ziet. Het eten viel helaas een beetje tegen. Qua smaken geen hoogstaande combinaties. Als ik vis eet, hoop ik op verse, smaakvolle combinaties. Zeg niet dat het niet vers was, maar geen diepgaande smaken geproefd. Ieder gerecht heeft 1 hoofdsmaak die je proeft en alle andere ingrediënten liggen er voor de sier. Prijs kwaliteitverhouding is niet goed. Bijna 20 euro voor 5 gamba's als hoofdgerecht vind ik te veel.
Marijke .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Prijs kwaliteit verhouding is hier dus niet goed in verhouding. De meeste vis zwemt in een badje van olie dus veel variatie in smaak is er daardoor niet bij. Ik wist trouwens niet dat je coquilles kon verpesten. Dat kan dus wel... Prima meiden in de service. Het eten was het geld alleen niet waard...
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Dinsdag gegeten bij restaurant de kust vooraf begonnen met de cerviche: Heerlijk !! Zoet , zuur, pittig botermalse kabeljauw en zachte mango daarna een plateau met van alles wat ook weer top vooral de pel garnalen waren heerlijk ! Simpel maar gewoon goed op smaak en met een lekkere dip ! Als hoofdgerecht 2 lekkere hele vissen een gepekelde dorade met gebakken venkel en zeebaars die gemarineerd was in ras el hanoud allebei Geweldig !! Het viel zo van de graat af en boterzacht De koks weten zeker hoe ze vis moeten bereiden ! Heerlijk eerst even gezeten op het leuke terras daarna na binnen gegaan waar een tafel voor ons was vrij gehouden wij hadden de kinderwagen bij ons maar dat werd perfect opgelost met een tafeltje waar ruimte bij was , goeie wijnen en bediening die weet wat ie doet ! Al met al een perfecte avond en ga hier snel terug komen !
Morrisj .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Ik kom regelmatig bij dit restaurant, alleen dit keer viel het tegen omdat ze de menukaart hebben veranderd en het gerecht dat ik vaak neem niet meer op de kaart stond. Dit is erg jammer! Verder een leuke avond gehad. Minpunt blijft dat de tafels te dicht op elkaar staan waardoor je weinig privacy hebt.
Beste

dat vinden wij jammer, alleen is het zo als er een nieuwe kaart komt dat er gerechten verdwijnen en nieuwe voor in de plaats komen, die hopelijk net zo lekker zijn zo niet beter.Maar als u de volgende keer komt en u geeft het van te voren aan kunnen wij uw favoriete gerecht speciaal voor u maken

mvrgr

De Kust
Julio B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
zaterdagavond hier gegeten

Octopus carpaccio en kangoeroe carpaccio, lekkere smaakcombinaties, gerechtjes allemaal middelgroot te bestellen, daarna een pasta met krab gegeten, goed op smaak

al met al, voor herhaling vatbaar
RobinF .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Waardeloze avond gehad, van alles was uitverkocht, werd voor en na bestellen gemeld, lang wachten, schelpgerecht zonder inhoud teruggestuurd, maar volgens 'de chef' was de inhoud op de bodem, nee dus, weer terug, frietjes salade werden als aparte gangen opgediend met extra wachten dus, een echte afrader.
Marion12345 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Bediening vriendelijk, eten oké, maar decor echt een dikke onvoldoende. Tafels staan veel te dicht op elkaar, waardoor je niet van je tafel weg kunt. Teveel bezette tafels in een kleine ruimte, dus moet je je best doen om je tafelgenoot te verstaan. Privacy is ver te zoeken.
Kees-Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Op 22 december 2015 geluncht bij De Kust, een alleraardigste eetgelegenheid in Utrecht. Het frisse interieur was vertaald naar het bord. De tataki van tonijn was heerlijk, maar te weinig als lunchgerecht. Ook al had ik gekozen voor de grote variant. Hierdoor was ik genoodzaakt om een tweede lunchgerecht te kiezen, ditmaal de kleine lamsboutsalade met tabouleh. Qua smaak was er op beide gerechten niets af te dingen. Die was dik in orde.

Qua lunchgelegenheid is De Kust een aanrader en zeker een volgend bezoek waard.
Loeloe .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Gezellig ingericht & leuk en lekker dat je van de gehele kaart zowel kleine als grote/normale porties kunt bestellen. Zo kun je van alles wat proeven, wat ook erg fijn is aangezien de kaart best origineel is en ik zelf zeer benieuwd was naar de verschillende gerechten. Zelf de kleine porties kunnen nog best groot uitvallen (beter teveel dan te weinig!). Geen opmerkingen over het eten, gewoon goed en smullenn. Daarnaast zijn er best wat wijnen per glas te verkrijgen. Dat vind ik altijd fijn! Geen standaard keuze als chardonnay of sauvignon blanc. Vriendelijke en goede bediening maakte de avond compleet! Voor herhaling vatbaar.
Rosa M.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Meermaals bij de Kust gegeten, altijd zalig. Mijn ultieme lievelingsgerecht hier: Gamba's Pil Pil. Hier kom ik vaak voor terug. Los een scholletje erbij bestellen vind ik ook een fantastisch idee. Buiten zit je overigens heel fijn in alle seizoenen. Een aanrader!
Evertberger .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Heerlijk gegeten met mijn broer! Een echte aanrader verassend chef choice menu, alle gerechten was zonder poespas maar gewoon heel goed klaar gemaakt en met verrukkelijk toetje. We komen zeker terug!
Jorrit85 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Paar biertjes en wat bitterballen gedaan. Nadat we een kwartier buiten hadden gezeten gingen we maar naar binnen om onze bestelling te doen, waar bleek dat ze onze bestelling buiten wilde opnemen. De biertjes waren vrij snel klaar maar de bitterballen duurden erg lang. Toen ik na ongeveer 20 minuten zelf maar naar binnen ging om te vragen waarom het zo lang duurde kreeg ik te horen dat de eerste portie die ze in de frituur had gedaan waren mislukt. Dit had ook wel even gemeld kunnen worden. Toen ik wilde betalen moest ik weer 5 minuten binnen wachten.
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Leuk restaurantje met veel visgerechten. Tafels staan wel heel erg op elkaar gepropt zodat de serveersters zich echt er tussen moeten wurmen om te serveren. Dat heeft ook wel zo zijn charme.
Wat me aanspreekt is dat je bijna alle gerechten ook in kleinere porties kan bestellen. Bouillabaise smaakte goed, helaas wel veel zand. Entrecote was niet bijzonder maar wel ok.
Minpunt is dat restaurant geen voorportaal heeft en op deze gure dag komt er telkens een koude windvlaag voorbij als de deur geopend wordt. Lijkt me niet prettig zitten als het buiten -10 is.
Animo69 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Na een paar mislukte horecapogingen op deze fijne locatie lijkt het De Kust toch te lukken. Hoewel drukbezet is het er aangenaam toeven, niet in de laatste plaats door de prettige en attente bediening. Dranken zijn prima, maar ik kwam eerlijk gezegd niet in het reine met het 'concept'.

Nadruk ligt erg op de 'hoofdmoot', veelal vis. Ik liet me verrassen door de chef – altijd leuk. De heilbot was op zich prima op- en klaargemaakt, maar dat je dan apart nog groenten moet bestellen om nog een beetje aan een evenwichtige maaltijd te komen, daar hou ik niet van. Zeker niet als ze zo vet en zout op tafel verschijnen. Het mandje met dunne, bleke frietjes en de saus in een horecazakje ben ik ook niet kapot van. Verder was het chocoladetoetje best smakelijk en mooi opgemaakt.

Het terras is trouwens geweldig, ook in de winter. Alleen jammer dat ze dit jaar de windscheidingen goeddeels hebben weggelaten.