Over het restaurant De Kust

Niet zomaar een visrestaurant

Vis is duidelijk de ster van dit restaurant. Ze hebben het leuk gedecoreerd met schelpen en gedroogde zeesterren. Leuk is dat er op de kaart wortels en garnalen getekend zijn -het zijn vooral de speciale visgerechten die indruk maken, denk aan zwaardvissteak met zeekraal en huisgemaakte makreelkroketjes. Maar ook voor vega's en vleesliefhebbers is er voldoende keuze. Geniet van een heerlijke maaltijd nabij het Oorsprongpark!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Kust

Maandag t/m Zondag

Joost O.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Een matige ervaring. De jongeman die de bestelling opnam had geen idee welke soort oesters er geserveerd werden en na herhaaldelijke navraag bleken er alleen "Grevelingen-oesters te zijn", hij kon niet vertellen of dat Zeeuwse platte waren of creuses. Nu, de gok genomen en het betrof een doorsnee creuse zonder uitgesproken smaak. Bij een blik in de keuken zag ik de kok aan zijn vinger likken, vervolgens een snuf zout nemen en dat over een gerecht strooien. Toen ik vroeg naar het likken zei hij: even proeven of ik er al wel zout op had gedaan. Bah!

Ik nam zeebaars die op zich prima was, alleen wat ondermaats. Voor 19,50 verwachtte ik er wel wat meer bij dan een paar droge blaadjes sla en een kwart tomaatje. Mijn disgenoot bestelde wild zwijn ragout. Dat werd een deceptie. In iedere hap die hij nam zaten kardemompitjes, er was iemand uitgeschoten kennelijk.

Voor verbetering vatbaar dus!
M1988 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
De Kust.. Wat een (oester)pareltje voor Wittevrouwen en Oudwijk. Je waant je eventjes in Zuid-Frankrijk. Maar dan voor een fractie van de prijs, want waar ik in St. Tropez de daurade voor de prijs van een paar leren laarzen koop, vind ik de variant die De Kust laatst als dagvis serveerde, tien keer beter.
De Kust is er echt op vooruit gegaan qua interieur en kaart. Een paar jaar geleden werd je bij binnenkomst vrijwel direct geattendeerd op zo'n tiental gerechten die niet meer voorradig waren - sinds ze een kleinere kaart hanteren, vermijden ze dit irritatiepunt. De dagvis is bijna altijd uitmuntend..! Echt top! Bediening is gastvrij. Je krijgt gewoon een broodje bij binnenkomst.. Lekkere wijnen.. Al met al echt een fijn restaurant voor de locals, waar het de hele week door vol zit. En waar het op het terras op de Biltstraat goed toeven is 's zomers. Complimenten!
Martijn N.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijk gegeten, kleine kaart maar met mooie gerechten erop. Het is duidelijk dat er met liefde wordt gekookt en dat er aandacht aan wordt besteed. Keep up the good work!
J.A. W.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Het eten was erg lekker. Compliment aan de kok! De bediening was echter onder de maat.
Kaart kwam laat en na een half uur kwam de bediening melden dat ze ons vergeten waren. Excuus aanvaard en een gratis drankje toegezegd. Daarna moesten we twee keer om water vragen en toen we de rekening vroegen werd dit eveneens vergeten en moesten we er opnieuw naar vragen.
Verder zaten we erg krap, was het rumoerig en de hygiene in de toiletten laat ruimte voor verbetering. Ook zou een buffer van buitendeur naar het restaurant wenselijk zijn zodat er niet steeds een golf kou naar binnen waait.
Marjolein M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Samen met ouders, schoonouders, oma en partner heb ik op Tweede Kerstdag bij Restaurant de Kust gegeten. We werden zeer hartelijk ontvangen, al het personeel was de hele avond heel vriendelijk en gezellig ondanks de drukte. Doordat het kleine restaurant bomvol zat was het wel rumoerig binnen.
Het eten was heerlijk. Er was een speciaal kerstmenu met 3 of 4 gangen, maar er kon ook gewoon van de kaart besteld worden. De porties waren van goed formaat voor meerdere gangen; na afloop waren we voldaan maar niet propvol. De gerechten waren mooi, bijzonder en erg smaakvol. Hoge kwaliteit eten voor hele normale prijzen.
Zeker de moeite waard; wij komen zeker nog een keer!
Kevin O.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
3 gangen verrassingsmenu van de chef voor Eur 25,=. Mosselen in groene curry!!!!!!!!!
Reindert D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Wat fijn om een restaurant als de Kust in de buurt te hebben. De ontvangst is altijd erg prettig en het personeel neemt graag de tijd. Een ander sterk punt is de uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Het kunnen kiezen tussen kleine en grote porties bevalt mij altijd erg goed. De kust profileert zich als een laagdrempelig vis restaurant en dit is helaas niet het concept waar je komt voor een goede koffie of een borrel met vrienden. Gezien de locatie, service en sfeer zou er denk ik toch meer in zitten en doen ze zichzelf op dit moment nog te kort.
Marc T.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wat een ervaring! Als je al aankomt bij dit historische pand heb je al het gevoel dat je een mooie avond te gemoed gaat. Het personeel ontvang je met een glimlach. Wij genoten hier een 4 gangen menu. In een woord "fantastisch". In mijn leven in meerdere sterren restaurants gegeten, maar dit doet zeker niet onder voor de Librije. Als je in de buurt bent is dit zeker het bezoeken waard. Vraag aan de ober "Daan" voor de wijnsuggesties!
Friso V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
ongedwongen en gezellig! lekker gegeten en de bediening (Daan) hielp ons qua apperative, zag lege glazen tijdig en vertelde goede verhalen. aanradertje hoor!
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Vanmiddag wezen lunchen. We kozen de mosselen. Kregen een groot bord vol. Helaas waren het van die erg kleine, verkookte exemplaren en er zat naast mosselgroente een of andere scherpe paprika/peperachtige saus (?) doorheen die zeer dominant was en de eigen smaak van de mossels wegdrukte. Waarom werd die saus niet samen met bijvoorbeeld een dille mosterd sausje er naast geserveerd? Dan kan je zelf kiezen. Met twee stukken brood er naast was die gerecht zeker geen € 16.50 waard. Erg jammer. maar wij komen niet meer terug.
Hermine D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Gezellig restaurantje; alle gerechten zijn in kleine of iets grotere porties te bestellen. Hierdoor neem je al snel 2 verschillende gerechten. Mooi opgemaakte desserts; je kunt aan de kok altijd vragen of er iets kan veranderen aan het gerecht zoals dat op de kaart staat. Wij komen zeker weer eens terug
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Afgelopen week heerlijk gegeten bij Restaurant de Kust. Lieve mensen in de bediening en heerlijke vis en vlees gerechten. gezellige sfeer op het terras. Zeker een aanrader en kom hier graag nog een keer terug.
Joop R.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Lunch, kiezen vanaf de lunchkaart ( zie website ) het "plateau de Kust" van alles wat. Ziet er niet echt kraakvers uit. Het aanbevolen supplement niet aanwezig, dan maar een frietje erbij. Krijgen een groot bord, door de Patron geserveerd, waar ieder met zijn eigen bestek van moet eten. Vinden dit niet prettig, vragen borden, krijgen die ook, in eerste instantie niet hygiënisch schoon, worden gewisseld. De glazen Italiaanse Pinot Grigio smaakten zeer vlak, de fles heeft te lang open gestaan of de kwaliteit was discutabel. De 7 voor de service heeft met de zeer aardige dame te maken. Niet echt een leuke lunch. Hebben terras waar we hebben gegeten, bij een stoplicht. Geen aanrader regelmatig uitlaatgassen stank.
pieter S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Tja. Lang naar uitgekeken om hier een keer te eten omdat het er van buiten gezellig uit ziet. Het eten viel helaas een beetje tegen. Qua smaken geen hoogstaande combinaties. Als ik vis eet, hoop ik op verse, smaakvolle combinaties. Zeg niet dat het niet vers was, maar geen diepgaande smaken geproefd. Ieder gerecht heeft 1 hoofdsmaak die je proeft en alle andere ingrediënten liggen er voor de sier. Prijs kwaliteitverhouding is niet goed. Bijna 20 euro voor 5 gamba's als hoofdgerecht vind ik te veel.
Marijke .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Prijs kwaliteit verhouding is hier dus niet goed in verhouding. De meeste vis zwemt in een badje van olie dus veel variatie in smaak is er daardoor niet bij. Ik wist trouwens niet dat je coquilles kon verpesten. Dat kan dus wel... Prima meiden in de service. Het eten was het geld alleen niet waard...
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Dinsdag gegeten bij restaurant de kust vooraf begonnen met de cerviche: Heerlijk !! Zoet , zuur, pittig botermalse kabeljauw en zachte mango daarna een plateau met van alles wat ook weer top vooral de pel garnalen waren heerlijk ! Simpel maar gewoon goed op smaak en met een lekkere dip ! Als hoofdgerecht 2 lekkere hele vissen een gepekelde dorade met gebakken venkel en zeebaars die gemarineerd was in ras el hanoud allebei Geweldig !! Het viel zo van de graat af en boterzacht De koks weten zeker hoe ze vis moeten bereiden ! Heerlijk eerst even gezeten op het leuke terras daarna na binnen gegaan waar een tafel voor ons was vrij gehouden wij hadden de kinderwagen bij ons maar dat werd perfect opgelost met een tafeltje waar ruimte bij was , goeie wijnen en bediening die weet wat ie doet ! Al met al een perfecte avond en ga hier snel terug komen !
Morrisj .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Ik kom regelmatig bij dit restaurant, alleen dit keer viel het tegen omdat ze de menukaart hebben veranderd en het gerecht dat ik vaak neem niet meer op de kaart stond. Dit is erg jammer! Verder een leuke avond gehad. Minpunt blijft dat de tafels te dicht op elkaar staan waardoor je weinig privacy hebt.
Beste

dat vinden wij jammer, alleen is het zo als er een nieuwe kaart komt dat er gerechten verdwijnen en nieuwe voor in de plaats komen, die hopelijk net zo lekker zijn zo niet beter.Maar als u de volgende keer komt en u geeft het van te voren aan kunnen wij uw favoriete gerecht speciaal voor u maken

mvrgr

De Kust
Julio B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
zaterdagavond hier gegeten

Octopus carpaccio en kangoeroe carpaccio, lekkere smaakcombinaties, gerechtjes allemaal middelgroot te bestellen, daarna een pasta met krab gegeten, goed op smaak

al met al, voor herhaling vatbaar
RobinF .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Waardeloze avond gehad, van alles was uitverkocht, werd voor en na bestellen gemeld, lang wachten, schelpgerecht zonder inhoud teruggestuurd, maar volgens 'de chef' was de inhoud op de bodem, nee dus, weer terug, frietjes salade werden als aparte gangen opgediend met extra wachten dus, een echte afrader.
Marion12345 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Bediening vriendelijk, eten oké, maar decor echt een dikke onvoldoende. Tafels staan veel te dicht op elkaar, waardoor je niet van je tafel weg kunt. Teveel bezette tafels in een kleine ruimte, dus moet je je best doen om je tafelgenoot te verstaan. Privacy is ver te zoeken.