De Kurk

• : Parkeerplaats

Jouw recensie over het restaurant De Kurk

Els S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Prima restaurant, alles was vers klaargemaakt. Gerechten waren eenvoudig zonder pretenties. De prijs/kwaliteitsverhouding klopte. Een minpunt was het dessert, de creme brulee van hazelnoot met donkere suiker was geen goede combi helaas. De tarte tatin was overvloedig met poedersuiker besneeuwd, dit kwam de smaak niet ten goede. Wijnen bij het eten waren van goede kwaliteit! We komen zeker weer terug!
Philip C.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Het eten is hier altijd goed, de Culinaire Maandag fantastisch zolang je van hun keuzes houdt (voor mee bijv. geen wild). De sfeer komt langzaam terug na de lang nodige opknapbeurt. Wordt weer een van onze favorieten.
Marieke001 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Voor de eerste keer na de verbouwing weer eens bij de Kurk gegeten: geen drie-gangen voor 27,50 meer maar prijs per gang. Wellicht komt het door de vakantieperiode, maar het viel een beetje tegen: eten was best, maar ook niet meer dan dat. De nieuwe stoelen waren wat mij betreft niet heel comfortabel in de rug (maar dat is uiteraard heel persoonlijk) wat niet utinodigd tot nog even nazitten. Bediening vriendelijk, niets op aan te merken. Al met al was het eten best maar wel wat te duur voor de bijbehorende prijs en in combinatie met de onplezierige zit komen we voorlopig helaas niet snel terug.
Begtus1967 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Ik heb gisteren met me kameraad heerlijk gegeten bij de kurk.
We hadden een voorgerecht met haring, toen een heerlijk e kreeften soep met een zalig rivierkreeftje er naast. Toen een heerlijke pekingeend met een zalige saus, en een heerlijk stoofpotje, toen een zalige lamsrack, met een stukje ossenhaas. Daarna genoten van een heerlijk kaasplankje, en als klap op de vuurpijl een zalig dessert(warm pancake met watermeloen besprenkeld met limoencelli.Het was in 1 woord fantastisch.
David T.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Ben hier gister wezen eten met drie man. Ik had het drie-gangen verrassingsmenu. Uitstekend! Gevarieerd (het menu bevatte kleine samples van bijna alle menuutjes), met zorg gemaakt, het ziet er erg mooi uit, en erg lekker. Het was asperge-tijd, dus veel asperges. Heerlijk.
Tenslotte een extra compliment aan de bediening. Erg attent. Toen we weg gingen en ik wat was vergeten, kwam de serveerster achter ons aan rennen om het te brengen. Echt heel vriendelijk.
Begtus1967 .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Heb hier 2e kerstdag gegeten met 6 personen,het was echt top.
Had het kerstmenu,met het wijn arrangement genomen.Ik had carpaccio van kalfshaas met een mosterd velouté, grietfilet meuniere met chardonnay saus, Filet mignon op een jagersaus,en een kerst suprisse als dessert.Het was in een woord voortreffelijk wat deze kok je voorschoteld,ik kom hier vaker,maar chef kok Huub de Bruijn stelt mijn nooit teleur,top 2e kerstdag gehad.
livretto .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Wij hebben met z'n tweeën een 3 gangen menu gegeten, wij zaten aan een tweepersoonstafel in een gezellig hoekje. Vooraf carpaccio met pesto dressing, hoofdgerecht gefileerde zeebaars met risotto, met allergieën wordt goed rekening gehouden, de Chef kwam zelfs aan tafel om goede afstemming te verkrijgen, het dessert bevatte kokos en een passievrucht dressing. Het was weer genieten van de mooie gerechten, met een zeer vriendelijke kundige bediening. Petje af voor al het bedienend personeel en bijzondere dank aan de Chef en zijn brigade die aan onze wensen tegemoet kwam. TOP!!!
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Op een koude winteravond is de met glas overdekte binnenplaats redelijk comfortable verwarmd, maar het is toch verstandig om een lekker vest aan te trekken. Op een zwoele zomeravond moet deze locatie nog een stuk aantrekkelijker zijn. We komen daar zeker nog eens voor terug.
Bediening is attent en vriendelijk; niks mis mee.
Eten is prima! Niet alleen een smakelijk stuk vlees en vis, maar ook zeer goed bereide groenten erbij; dat maak ik zelden zo goed mee.
R H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Hier met collega's gegeten. Ik vond de gerechten niet bijzonder. De kabeljauw vooraf was smaakloos. Als hoofdgerecht had ik curry, deze was lekker van smaak maar er zat maar een klein beetje rijst bij en de 'pittige boontjes' die er bij zaten waren alles behalve pittig. Als dessert heb je 2 keuzes: Petit Grand Dessert of speciale koffie. Petit Grand Dessert vond ik ook niet bijzonder, eens met vorige recensies dat de keuken iets te 'makkelijk' is.
Tijs T.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Te makkelijke keuken. Voorafje met kabeljauw was te weinig en bestond voornamelijk uit aardappel en nauwelijks kabeljauw. Hoofdgerecht was met veel te veel vlees. Bediening was vrij traag.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Na jaren weer eens bij de Kurk gegeten. Sfeer en inrichting onveranderd. Gemoedelijk en gevoel van in de serre bij de open haard onder de druiven is gebleven. Kaart en Prijsniveau vertonen weinig verassingen. Ons gezelschap had verschillende gerechten en zo goed beeld gekregen van de hele kaart. Vooral de visgerechten vielen goed in de smaak. Bediening wel wat slordig en communicatie niet optimaal. Zo kregen wij een verkeerd gerecht en werd in de keuken gecontroleerd of wij dat toch echt wel zeker wisten. En gelukkig, wij wisten het zeker en werd alsnog het juiste gerecht geserveerd!
jannetje neeltje .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Zonder reservering op een vrijdag toch een tafeltje. Twee voorgerechten genomen, was heerlijk en genoeg. Herontdekt! Leuk
veau1 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Deze week op maandag weer heerlijk gegeten in de Kurk . het vlees, de primesteak was zeer mals en perfect gebakken. bediening was zeer vriendelijk en attent , er werd op tijd aandacht geschonken. prima restaurant met warme ambiance . zeker vervolg bezoek waard.
Hspanjers .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Wij komen met oud collega's al sinds mensenheugenis twee keer per jaar eten bij de Kurk. Het eten is fijn maar afgelopen keer was toch echt de service zwaar beneden de maat: opstaan van tafel omdat ons wenken niet gezien werd voor een ronde drankjes. Een uur wachten voordat de rekening gebracht werd etc.
Dit kan echt beter. .we willen onze traditie wel voort kunnen zetten bij dit restaurant! !
marco D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Gisteren met mijn schoonzoon heerlijk gegeten bij de Kurk.
Wij zijn door topkok Huub helemaal verwend, hij vroeg ons of we al besteld hadden, ik zei nee nog niet. Huub heeft voor ons een combinatie gemaakt van meerdere voor en hoofdgerechten vd kaart, om ons de diversiteit van de gerechten te laten proeven(beleven).
En met zijn enthousiasme, gaf hij uitleg wat er geserveerd werd.
Wat hebben wij genoten van deze speciale behandeling, waar kom je dat nog tegen.
Huub ga zo door, je bent een kanjer.
Een aanrader om hier te gaan eten, in een ongedwongen en ontspannen sfeer, met dito bediening.
Shelly J.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Afgelopen vrijdag heb ik heerlijk gegeten in de kurk. De verschillende gangen volgden elkaar in goed tempo op en waren stuk voor stuk tot in de puntjes verzorgd en uitgekiend qua smaak. De lamsrack als hoofdgerecht viel zeer goed in de smaak en ook de vegetarische gerechten waren top! De wijn die geschonken werd was heerlijk en paste perfect bij het lamsvlees. De bediening was zeer attent, oplettend en vriendelijk. En tot slot, met zomers weer zit je heerlijk onder het open dak.
Al met al een zeer goede ervaring, ik kom zeker terug.
DENW .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Gezellig restaurant met prima keuken en uitstekende bediening ! Met 4 personen van diverse gerechten uit het keuzemenu genoten, alles was prima bereid en werd met zorg opgediend. Het bedienend personeel is opvallend vlot, goed gehumeurd, en ook kundig bij het serveren van de heerlijke wijn (Conte di Campiano, Primitivo di Manduria, Puglia). Ook symphatiek dat een van de gerechten naar wens kon worden aangepast i.v.m. een dieet. Bijzonder in de ambiance is het glazen dak waardoor je binnen zittend toch een beetje het gevoel krijgt op een terras te zitten. Een aanrader dus.
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Op een zaterdagavond met vrouw en kind hier gegeten.

Eerst op de website gekeken of er een kindermenu geserveerd kan worden. Staat niet op de website en die m.i. niet op alle facetten actueel is bijgewerkt.
Na een telefoontje vooraf is er een toch een kindermenu mogelijk (kipnuggets of kroket).

Het keuzemenu bestaat uit 5 voorgerechten, 5 hoofdgerechten en 5 nagerechten. En er is nog een extra keuzemenu mogelijk. Voor een ieder wat wils.
Aan onze tafel geen amuse, aan andere tafels wel.

Het eten is van een niveau van een goed eetcafe, waarbij er enkele verrassende twists mogelijk zijn. Het eten is smaakvol en komt redelijk snel door, behalve het dessert.
Porties zijn bijna normaal te noemen, zeker niet meer. De standaard hoeveelheid groente is karig, kan beter.

Beperkte keuze in losse glaasjes (rode) wijn.
Uiteraard wel veel keuze om een fles wijn te bestellen. Maar niet iedereen wil/kan dat.

Personeel dient meer rond te kijken om vragende klanten tijdig op te merken. Nu te vaak en te lang wachten. En niet met lege handen naar de keuken teruglopen !
Wel vriendelijk personeel.

Kortom er zijn m.i. nog wel enkele zaken te verbeteren.
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Weer een keer bij De Kurk gegeten, prijs/kwaliteit verhouding is altijd goed en (kelder)wijnen prima. Deze keer gingen we vooral voor de asperges, omdat deze altijd goed zijn bij De Kurk. Vooraf had ik een mini-pizza, was niet heel bijzonder. Daarna asperges met vis, was erg lekker. Aan onze tafel was er ook gekozen voor asperges met ham, ham werd helaas niet rauw geserveerd, maar ook deze asperges waren prima. Wijn die geadviseerd werd door bediening was ook weer dik in orde. Helaas geen plaats meer voor een toetje, daarvoor komen we later nog een keer terug. Bediening was ook nu weer erg vriendelijk.
Pieter_50 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
We waren al een jaar niet mer bij de Kurk geweest. Het was altijd een plaats waar je prima even kon binnenvallen voor een prima diner zonder poespas.
We werden verrast door de gestegen kwaliteit.
Het eten was nog beter van kwaliteit dan voorheen, de bediening was vlot, ondanks de grote drukte (we hadden het laatste vrije tafeltje weten te bemachtigen, latere binnekomers moesten wachten).
Glutenvrij eten is daar heel goed mogelijk zonder dat ze bijvoorbeeld de sausen weglaten, zoals je wel eens ziet. Ook zonder voorafgaande aankondiging, wat wijst op een goed georganiseerde keuken.
Extra compliment voor de crème brulee met gieten en blauwschimmelkaas. Een volmaakt dessert, nog verbeterd door de combinatie met vanille ijs.
Ik schrijf niet vaak recensie, maar nu staat bovenaan de slechte ervaring van jcneijs, en die verdient de Kurk niet