De Kurk

• : Parkeerplaats

• Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen
Els B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Ik heb er met mijn familie heerlijk gegeten en we hadden eigenlijk bijna allemaal een ander gerecht wat ons allemaal goed beviel het zag er leuk opgediend uit en er was werk aan besteed en smaakte heerlijk .De bediening was vriendelijk het enige min puntje was dat de drankjes niet allemaal tegelijk kwamen en een koffie vergeten was ...maar zeker voor herhaling vatbaar
Livretto .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Wij hebben met z'n tweeën een 3 gangen menu gegeten, wij zaten aan een tweepersoonstafel in een gezellig hoekje. Vooraf carpaccio met pesto dressing, hoofdgerecht gefileerde zeebaars met risotto, met allergieën wordt goed rekening gehouden, de Chef kwam zelfs aan tafel om goede afstemming te verkrijgen, het dessert bevatte kokos en een passievrucht dressing. Het was weer genieten van de mooie gerechten, met een zeer vriendelijke kundige bediening. Petje af voor al het bedienend personeel en bijzondere dank aan de Chef en zijn brigade die aan onze wensen tegemoet kwam. TOP!!!
Lekkerbek-Jos .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Op een koude winteravond is de met glas overdekte binnenplaats redelijk comfortable verwarmd, maar het is toch verstandig om een lekker vest aan te trekken. Op een zwoele zomeravond moet deze locatie nog een stuk aantrekkelijker zijn. We komen daar zeker nog eens voor terug.
Bediening is attent en vriendelijk; niks mis mee.
Eten is prima! Niet alleen een smakelijk stuk vlees en vis, maar ook zeer goed bereide groenten erbij; dat maak ik zelden zo goed mee.
R H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Hier met collega's gegeten. Ik vond de gerechten niet bijzonder. De kabeljauw vooraf was smaakloos. Als hoofdgerecht had ik curry, deze was lekker van smaak maar er zat maar een klein beetje rijst bij en de 'pittige boontjes' die er bij zaten waren alles behalve pittig. Als dessert heb je 2 keuzes: Petit Grand Dessert of speciale koffie. Petit Grand Dessert vond ik ook niet bijzonder, eens met vorige recensies dat de keuken iets te 'makkelijk' is.
Tijs T.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Te makkelijke keuken. Voorafje met kabeljauw was te weinig en bestond voornamelijk uit aardappel en nauwelijks kabeljauw. Hoofdgerecht was met veel te veel vlees. Bediening was vrij traag.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Na jaren weer eens bij de Kurk gegeten. Sfeer en inrichting onveranderd. Gemoedelijk en gevoel van in de serre bij de open haard onder de druiven is gebleven. Kaart en Prijsniveau vertonen weinig verassingen. Ons gezelschap had verschillende gerechten en zo goed beeld gekregen van de hele kaart. Vooral de visgerechten vielen goed in de smaak. Bediening wel wat slordig en communicatie niet optimaal. Zo kregen wij een verkeerd gerecht en werd in de keuken gecontroleerd of wij dat toch echt wel zeker wisten. En gelukkig, wij wisten het zeker en werd alsnog het juiste gerecht geserveerd!
Jannetje Neeltje .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Zonder reservering op een vrijdag toch een tafeltje. Twee voorgerechten genomen, was heerlijk en genoeg. Herontdekt! Leuk
Veau1 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Deze week op maandag weer heerlijk gegeten in de Kurk . het vlees, de primesteak was zeer mals en perfect gebakken. bediening was zeer vriendelijk en attent , er werd op tijd aandacht geschonken. prima restaurant met warme ambiance . zeker vervolg bezoek waard.
Hspanjers .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Wij komen met oud collega's al sinds mensenheugenis twee keer per jaar eten bij de Kurk. Het eten is fijn maar afgelopen keer was toch echt de service zwaar beneden de maat: opstaan van tafel omdat ons wenken niet gezien werd voor een ronde drankjes. Een uur wachten voordat de rekening gebracht werd etc.
Dit kan echt beter. .we willen onze traditie wel voort kunnen zetten bij dit restaurant! !
Marcodemos .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Gisteren met mijn schoonzoon heerlijk gegeten bij de Kurk.
Wij zijn door topkok Huub helemaal verwend, hij vroeg ons of we al besteld hadden, ik zei nee nog niet. Huub heeft voor ons een combinatie gemaakt van meerdere voor en hoofdgerechten vd kaart, om ons de diversiteit van de gerechten te laten proeven(beleven).
En met zijn enthousiasme, gaf hij uitleg wat er geserveerd werd.
Wat hebben wij genoten van deze speciale behandeling, waar kom je dat nog tegen.
Huub ga zo door, je bent een kanjer.
Een aanrader om hier te gaan eten, in een ongedwongen en ontspannen sfeer, met dito bediening.
Shelly J.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Afgelopen vrijdag heb ik heerlijk gegeten in de kurk. De verschillende gangen volgden elkaar in goed tempo op en waren stuk voor stuk tot in de puntjes verzorgd en uitgekiend qua smaak. De lamsrack als hoofdgerecht viel zeer goed in de smaak en ook de vegetarische gerechten waren top! De wijn die geschonken werd was heerlijk en paste perfect bij het lamsvlees. De bediening was zeer attent, oplettend en vriendelijk. En tot slot, met zomers weer zit je heerlijk onder het open dak.
Al met al een zeer goede ervaring, ik kom zeker terug.
DENW .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Gezellig restaurant met prima keuken en uitstekende bediening ! Met 4 personen van diverse gerechten uit het keuzemenu genoten, alles was prima bereid en werd met zorg opgediend. Het bedienend personeel is opvallend vlot, goed gehumeurd, en ook kundig bij het serveren van de heerlijke wijn (Conte di Campiano, Primitivo di Manduria, Puglia). Ook symphatiek dat een van de gerechten naar wens kon worden aangepast i.v.m. een dieet. Bijzonder in de ambiance is het glazen dak waardoor je binnen zittend toch een beetje het gevoel krijgt op een terras te zitten. Een aanrader dus.
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Op een zaterdagavond met vrouw en kind hier gegeten.

Eerst op de website gekeken of er een kindermenu geserveerd kan worden. Staat niet op de website en die m.i. niet op alle facetten actueel is bijgewerkt.
Na een telefoontje vooraf is er een toch een kindermenu mogelijk (kipnuggets of kroket).

Het keuzemenu bestaat uit 5 voorgerechten, 5 hoofdgerechten en 5 nagerechten. En er is nog een extra keuzemenu mogelijk. Voor een ieder wat wils.
Aan onze tafel geen amuse, aan andere tafels wel.

Het eten is van een niveau van een goed eetcafe, waarbij er enkele verrassende twists mogelijk zijn. Het eten is smaakvol en komt redelijk snel door, behalve het dessert.
Porties zijn bijna normaal te noemen, zeker niet meer. De standaard hoeveelheid groente is karig, kan beter.

Beperkte keuze in losse glaasjes (rode) wijn.
Uiteraard wel veel keuze om een fles wijn te bestellen. Maar niet iedereen wil/kan dat.

Personeel dient meer rond te kijken om vragende klanten tijdig op te merken. Nu te vaak en te lang wachten. En niet met lege handen naar de keuken teruglopen !
Wel vriendelijk personeel.

Kortom er zijn m.i. nog wel enkele zaken te verbeteren.
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Weer een keer bij De Kurk gegeten, prijs/kwaliteit verhouding is altijd goed en (kelder)wijnen prima. Deze keer gingen we vooral voor de asperges, omdat deze altijd goed zijn bij De Kurk. Vooraf had ik een mini-pizza, was niet heel bijzonder. Daarna asperges met vis, was erg lekker. Aan onze tafel was er ook gekozen voor asperges met ham, ham werd helaas niet rauw geserveerd, maar ook deze asperges waren prima. Wijn die geadviseerd werd door bediening was ook weer dik in orde. Helaas geen plaats meer voor een toetje, daarvoor komen we later nog een keer terug. Bediening was ook nu weer erg vriendelijk.
Pieter_50 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
We waren al een jaar niet mer bij de Kurk geweest. Het was altijd een plaats waar je prima even kon binnenvallen voor een prima diner zonder poespas.
We werden verrast door de gestegen kwaliteit.
Het eten was nog beter van kwaliteit dan voorheen, de bediening was vlot, ondanks de grote drukte (we hadden het laatste vrije tafeltje weten te bemachtigen, latere binnekomers moesten wachten).
Glutenvrij eten is daar heel goed mogelijk zonder dat ze bijvoorbeeld de sausen weglaten, zoals je wel eens ziet. Ook zonder voorafgaande aankondiging, wat wijst op een goed georganiseerde keuken.
Extra compliment voor de crème brulee met gieten en blauwschimmelkaas. Een volmaakt dessert, nog verbeterd door de combinatie met vanille ijs.
Ik schrijf niet vaak recensie, maar nu staat bovenaan de slechte ervaring van jcneijs, en die verdient de Kurk niet
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Tja, een maand later had ik na de fantastische ervaring de Kurk uitgezocht om te gaan eten om onze vijfde trouwdag te vieren. De dag vantevoren rozen gehaald en toen we binnenkwamen stonden die inderdaad klaar op een leuke tafel. Maar vanaf dat moment ging alles wel fout. Het was erg druk en er was minder personeel dan de vorige keer (terwijl het toen rustiger was). Het voorgerechtje was goed (maar niet zo top als de keer er voor, leek een beetje afgeraffeld) en terwijl we daar mee bezig waren werd het hoofdgerecht gebracht. Zelf de surf en turf genomen en die zag er niet uit. De gamba was nauwelijks meer herkenbaar (gewoon kapot gebakken) en wat voor een tournedos door moest gaan was meer de muis (ok, dat is slagerstaal, stukje voorbij de rosbief) en compleet doorgebakken. Dat gemeld maar daar kwam als reactie alleen op terug dat het erg druk was. Ja, sorry, maar als betalende klant is dat niet mijn probleem. Vervolgens begon het lange wachten op het dessert. Toen dat na ruim een uur arriveerde (creme catalana) schrok ik pas echt. De creme was een laagje vanillesaus van echt een paar millimeter en de suikerlaag (veels te dik ook) was aan de ene kant van de schaal niet gesmolten maar gewoon nog suiker en aan de andere kant verbrand. Weer geklaagd, er werd een nieuwe aangeboden maar vanwege de drukte kon dat wel een uurtje duren. Maar afgerekend, nogmaals een mijn beklag gedaan waarbij er voor het eerst een kop koffie werd aangeboden. Nu heb ik naderhand mijn beklag ook op hun website gedaan maar daar heb ik nu na enige weken niets op teruggehoord en dat vind ik dieptriest. Een uitglijder kan maar zo met klanten omgaan getuigt dat je het niet begrijpt. Een hele dikke onvoldoende dus.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
40 jaar de Kurk dus een mooie aanleiding om te reserveren en er binnen te gaan. Decor is een plantenkas waar je, als je op tijd bent, een leuke tafel kan uitzoeken. Maar we kwamen voor het eten. We kozen voor het feestmenu van 25 euro.

Voorgerechten: mijn vrouw nam de hertencarpaccio en die was helemaal af, met gebakken spekjes en een heerlijke dressing. Zelf had ik gekozen voor de tortilla met krab en zalm. Smaakexplosie, heerlijk begin voor ons allebei.

Hoofdgerechten: mijn vrouw nam de parelhoenfilet met het pootje. Dat zag er goed met een mooi garnituur en de calvadossaus was perfect in balans. Ik nam de hazerugfilet (als extra gerecht bij het menu te bestellen) en die was heerlijk aangezet op de grill maar voldoende rosé. Geserveerd op aardappelpuree en spruitjes en rode kool. Een jus met kaneel en (naar mijn idee five spices) was zo lekker dat ik er nog een kommetje van bij heb besteld en dat gebeurt gewoon gratis. Heerlijk was de Siciliaanse wijn die we er voor 16,50 (hele fles) bij hadden besteld.

1,50 p.p. extra uitgegeven voor het grand dessert en daar was geen woord teveel aan.

Tel daarbij de prettige bediening en ik ben weer een hele goede eetervaring rijker. We gaan hier zeker terugkomen en ik ben blij dat we dit soort zaken in Delft hebben.
Sasja R.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Wij aten hier op een zaterdagavond met de familie en hadden het Jubileum menu ivm het 40 jarige bestaan. De witte wijn was zalig, niks op aan te merken alleen vonden wij allen het menu erg karig. Wij hebben hier al vaker gegeten en dit was eigenlijk de eerste keer dat het echt tegenviel. Als voorgerecht had ik tortilla met gerookte zalm en krab en misschien was het mijn eigen misinterpretatie maar ik verwachte een spaanse tortilla en geen wrap. Als hoofdgerecht hadden meerdere de entrecote welke echt heel lekker en mals was alleen we kregen er bijna geen groenten en/of aardappeltjes bij. Hierdoor vroegen wij om nog wat patatjes/aardappelen erbij maar deze kregen wij pas toen onze borden al afgeruimd waren. Met eigenlijk nog voldoende ruimte in onze magen begonnen wij aan het toetje. Ik had de crème brulee van witte chocolade maar de brulee was nergens te bekennen, het was een soort dunne vla met een beetje witte chocolade smaak. Normaal zijn de toetjes echt fantastisch maar wij hadden helaas het idee dat het de aanbieding voor het menu van 20 euro ook daar op aangepast was. Hopelijk volgende keer een betere ervaring want wij zijn nog steeds van plan om terug te komen.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
We wilde een simpel diner op de zondagavond zonder lang na te tafelen of poes pas. De Kurk bleek een goede keuze te zijn. Het restaurant ziet er erg leuk uit van binnen, een beetje Frans voelt het aan. De jonge man in bediening was erg vriendelijk en had goede suggesties.

Vanwege hun jubileum (20 jarig bestaan) hadden ze een speciaal menu voor 3 gangen 20,-. Ik koos de witlofsoep als voorgerecht die erg smakelijk was. De garnalen van mijn tafelgenoot was wat aan de kleine kant en simpel. Het vegetarische hoofdgerecht van haar daarentegen was wel weer erg lekker. Mijn lam was ietsje te gaar. Al met al voor de prijs goed gegeten.
Livretto .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Wij hebben 9-08-2014 met z'n vieren een 3 gangen diner genuttigd in de Kurk. Het voorgerecht dat ik en mijn vrouw namen was in de oven gegaarde Kalfsmuis dun gesneden geserveerd met een saus en een bedje van sla, was heel erg lekker en goed uitgebalanceerd qua smaak. Ik nam als hoofdgerecht Zeeduivel met gemengde groeten en pasta, ook dit gerecht was goed uitgebalanceerd. Het dessert was verassing van de Chef, rood fruit, zelfgemaakte Chocoladetruffel, kaneelijs ook dit was zeer lekker. De bediening is ter zake kundig en uitermate vriendelijk. Onze zoon is zelf ook kok, en eet graag bij de Kurk waar de Chef ons iedere keer weer weet te verassen.