De Kruidfabriek by Lute

De Oude Molen 5 1184 VW Amstelveen Nederland Kaart
31-204722462

Over het restaurant De Kruidfabriek by Lute

De Kruidfabriek by Lute is gevestigd op het terrein van een voormalige kruitfabriek. Het maakt onderdeel uit van de stelling van Amsterdam. Net buiten Amsterdam, gelegen aan de Amstel. Een ruim, industrieel, maar gezellig restaurant met een prachtig terras. Met onze eigen kruidenkas is de naam De Kruidfabriek een knipoog naar het verleden.
De gerechten van onze kaart zijn creatief, eigentijds en heel betaalbaar lekker. De keuken, onder leiding van chef Tim Buis, combineert pure en lokale producten met kruiden en specerijen uit eigen tuin en kas. Er is van alles mogelijk. Even een hapje voor de wedstrijd of concert, afspreken met vrienden of je grote liefde in de bar of ga voor een waanzinnige culinaire avond.

Een ander label onder de hoede van LUTE is Explore in Muiden. Ook een voormalig Kruitfabriek en nu de evenementenlocatie voor bedrijfsfeesten, diners, presentatie, trouwerijen, modeshows en tv opnames. De ligging is uniek, net buiten Amsterdam en aan de rand van 't Gooi. Parkeren voor de deur en de vertrouwde kwaliteit van Lute.

Meer informatie over restaurant De Kruidfabriek by Lute

Pauline V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Heerlijk gegeten in. een zeer sfeervol ingericht restaurant . De smaken zijn goed en de prijs kwaliteit verhouding is keurig. De wijnen zijn wel aan de. prijs. De bediening is uitermate vriendelijk.
Hjsilso B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
De gerechten zijn kwalitatief hoogstaand, waar het voor mij fout gaat is de portionering. Heb 3 gangen gekozen (zwezerik,eend,crème brulee, brood ( lekkere dips) frietjes) maar heb de friandises bij de koffie besteld niet omdat ik daar nu zin in had maar eigenlijk gewoon nog trek. Dat vind ik jammer. Bediening was redelijk, eigenlijk teveel verschillende medewerkers aan tafel gehad . Kortom prima adres waar een paar punten op de i kunnnen.
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Geweldig genoten van zowel het eten als de bediening.
Tafel had iets ruimer gekund
Extra service was dat je mee kon genieten van de gesprekken van je buren
Pascale G.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Wat een fantastische plek! Heerlijke gerechten, verfijnde smaken en spannende combinaties. Bediening vriendelijk en bescheiden. Een aanrader!
Harm Jan V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Uitstekend gegeten. Prachtig restaurant. Modern klassiek. Groot maar toch intiem. Het verrassingsmenu is een aanrader. kom zeker terug.
Martijn E.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Heerlijk gegeten, eindelijk weer eens iets verrassend op ons bord na de vele overbekende eetcafe concepten. Michelin kwaliteit keuken en nog best betaalbaar. Mooi ingericht restaurant, prima lekker vlotte bediening. Viergangen chef's menu genomen: een culinair feestje. Aanrader!
Chantal R.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Het was onze eerste keer bij Lute en wij zijn erg positief over de ambiance; mooie inrichting, eigentijds, fijne sfeer en verlichting. De gerechten waren allemaal even lekker en met veel zorg bereid. Een luxe restaurant. De bediening vonden we wat zakelijk, afstandelijk. Dat begrijp ik wel voor zakenlunches en zakendiners, maar als je daar prive dineert mag het wel wat persoonlijker. Wij gaan hier zeker terug komen, het is een knus en kwalitatief zeer goed restaurant! We hebben echt een heerlijke avond gehad.
Aad N.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Heerlijk gegeten, leuke sfeer. Ik kom hier zeker nog eens terug
judith P.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Prima eten, geode sfeer, voldeed aan onze verwachtingen
peter B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Porties mogen iets groter
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijk gegeten echt een super avond gehad...
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Mooie en lekkere gerechten. De sfeer is zakelijk evenals de bediening.
Geraldine en Edwin J.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Prima restaurant. Heerlijk avondje uit gehad.
Marije M.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk gegeten, mooie smaaksensaties, aardige bediening, kortom heerlijk avondje uit.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
We hadden gereserveerd voor een 6-gangen verrassingsmenu en begonnen de avond met de wijn die we ook de rest van deze avond beleven drinken, een Franse Sauvignon Blanc Le Hameau uit Charantes.
Verder een fles bruisend water bij het eten.
Al snel kregen we een kleine amuse:een olijfje met vadouvanmayonaise, munt en een krokantje van tapioca.
1e gerecht:
Sashimi van snoekbaars, crème van makreel met dille-wasabi mayonaise, appel en quinoa.
Prima gerechtje. Makreel had wat mij betreft wat hoger op smaak mogen zijn.
2e gerecht:
Een Argentijnse geroosterde gamba met bisque van gamba en paprika, een komutatomaat, bearnaiseschuim en stukjes chorizo. Heel erg lekker!
3e gerecht:
Een knipoog naar Indisch eten: rendang van het staartstuk van rund, schuim van kokos, zure witte kool, geschaafde pinda's en glasnoedels.
Weer prima van smaak.
4e gerecht:
Eendenborst met hoisinsaus, wortel-wasabischuim, pastinaak, een kingboleet, een Dauphin aardappeltje en weer bearnaisesaus.
Heerlijk allemaal en vooral de kruidige blaadjes erbij.
5e gerecht(je):
Een (erg klein) stukje tarte tatin van vijg met een lepeltje Saint Félicienkaas uit de Dordogne en wat rode mosterd. Een 1-hapsgerechtje als een soort pré-dessertamuse.
6e gerecht:
Een dessert met bolletjes galiameloen, sorbetijs van framboos, limoencurd, crumble van oreo en citroenschuim.

Conclusie:
Goede moderne smaken met verse ingrediënten en kruiden, attente bediening in een mooie omgeving.
De portionering zou wat ruimer mogen zijn, het zijn nu echt vrij kleine gerechten..
Het zou ons niet verbazen als Lute met dit restaurant nog eens een Michelinster gaat krijgen.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Heerlijk gegeten, met vriendelijke bediening.
Lily S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Ik heb met mijn vriend heerlijk gegeten.Mijn vriend is Italiaans en extremely picky....Wij zijn allebei gewend aan luxe dus onze verwachtingen zijn hoog... Super chique restaurant, gerechten gemaakt met veel passie en bio ingredienten van eigen tuin;presentatie van het eten en uitleg van personeel is buitenproportioneel goed.Service is zeer vriendelijk en beschaafd.Decor en comfort evenals muziek well and beyond every expectation.Wijn is aan de dure kant maar de rest is werkelijk uitmuntend.Wij hadden een top avond en zullen in de toekomst zeker terugkomen.
Anneke R.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Voor het eerst hier gegeten. Mooi en sfeervol restaurant en je zit heel gezellig en lekker op de bank. Vooraf had ik de snow crab, echt een aanrader. Mijn man had steak tartaar en ook dat zag er heerlijk uit. Als hoofdgerecht had ik de zalm en mijn man zeebaars, als bijgerecht kozen wij voor een salade met een caesar dressing en gegrilde groene asperges met hazelnoten. Een ware traktatie. Als enige had ik nog een nagerecht te weten een creme brulee met basilicum ijs op crunch van koek (ben even vergeten welke). De creme brulee zelden zo lekker gegeten. Super aardig personeel. Echt een aanrader. Wij komen zeker terug!
Thea B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Het eten en drinken was prima en de bediening eveneens. Wel vonden we dat we in een heel (te) rustig deel van het restaurant zaten. In een hoekje zonder enig uitzicht. De sfeer van een restaurant vinden wij ook belangrijk. Over dat punt waren wij niet enthousiast.