Over het restaurant De Kruidfabriek by Lute

De Kruidfabriek by Lute is gevestigd op het terrein van een voormalige kruitfabriek. Het maakt onderdeel uit van de stelling van Amsterdam. Net buiten Amsterdam, gelegen aan de Amstel. Een ruim, industrieel, maar gezellig restaurant met een prachtig terras. Met onze eigen kruidenkas is de naam De Kruidfabriek een knipoog naar het verleden.
De gerechten van onze kaart zijn creatief, eigentijds en heel betaalbaar lekker. De keuken, onder leiding van chef Tim Buis, combineert pure en lokale producten met kruiden en specerijen uit eigen tuin en kas. Er is van alles mogelijk. Even een hapje voor de wedstrijd of concert, afspreken met vrienden of je grote liefde in de bar of ga voor een waanzinnige culinaire avond.

Een ander label onder de hoede van LUTE is Explore in Muiden. Ook een voormalig Kruitfabriek en nu de evenementenlocatie voor bedrijfsfeesten, diners, presentatie, trouwerijen, modeshows en tv opnames. De ligging is uniek, net buiten Amsterdam en aan de rand van 't Gooi. Parkeren voor de deur en de vertrouwde kwaliteit van Lute.

Meer informatie over restaurant De Kruidfabriek by Lute

maandag-vrijdag 12.00-22.00 / za 18.00 – 22.00 / zo 14.00 – 22.00
Gesloten: 27 april 2017 en 28 december 2017 tot 2 januari 2018

Jouw recensie over het restaurant De Kruidfabriek by Lute

Frits B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
De gerechten waren matig. Niet met liefde bereid. Het hoofdgerecht werd door de aanwezigen als zeer zout beoordeeld. De ober kon je haast niet verstaan en had niet de altijd de discretie die daarbij normaal is.
Patrick T.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Fantastisch gegeten. Heerlijke unieke gerechten, prachtige presentatie en vriendelijke bediening. Restaurant gelegen op een unieke locatie.
Hans-Peter W.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Heerlijk gegeten, perfecte en kundige bediening. Jammer dat er kruimels op mijn stoel lagen en jammer van het ontbreken van het glaasje water bij de espresso.
Sonja G.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Overheerlijk gegeten, relaxde sfeer, vriendelijke service. We hadden een 5 gangen chef menu en komen zeker nog een keer voor 6 gangen terug.
Anneth V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Ik vind de Kruidfabriek altijd lekker en bijzonder om te eten. Vond het restaurant toen het nog gewoon Lute heette ook al top. Jammer dat het niet de tijd van het jaar was om buiten te zitten. Helaas woon ik tegenwoordig te ver weg om regelmatig te komen. Met groet en tot gauw, Anneth
E O.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
De ambiance was prima. Het eten was subliem. De bedoening was heel vriendelijk.
Rita W.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Bediening somd niet alert, heerlijke risotto, mooie lokatie. Goed bereikbaar.
Dominique V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Erg lekker, maar wel veel geld voor wat het is.
Eric M.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
We namen 1gerecht van de kaart; de zeebaars met 1 glas wijn. Heerlijk gerecht. Goede bediening en dito sfeer.
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Heerlijk vier gangen lunch menu in aangename omgeving. Aanbevelenswaardig.
Mini B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2018
Omdat we niet geheel tevreden waren over het voorgerecht werden ons heerlijke sweets aangeboden bij de koffie. Bijzonder sympathiek waardoor we geheel tevreden vertrokken. Om nog eens terug te komen!
Hanny B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Jammer dat ze zo weinig doen met de kruidentuin en de gerechten
Ilonka D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Fijne bediening en smaakvol eten.
Esme B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Gisteravond met een groep collega's genoten van een overheerlijk verrassingsmenu in de prachtige tuin van De Kruidfabriek. We zijn helemaal in de watten gelegd door Peter en zijn team. Alles klopte, van de gerechten & bijpassende wijnen tot aan de vriendelijke bediening. Kortom: een heerlijke avond.
Maria D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Een pareltje in restaurantland! Peter en Marieke Lute weten met De Kruidfabriek een restaurant neer te zetten zoals een restaurant hoort te zijn. Het restaurant bevindt zich op nog geen 10 minuten rijden van station Bijlmer, het is dus in Amstelveen, maar je bent er met e auto echt zo vanuit de stad.

Als het lekker weer is zit je heerlijk in de tuin naast de vijver of onder de schaduw van de bomen. Bij kou of regen zit je binnen, bijvoorbeeld aan een van de gezellige ronde tafels. Bijzonder aan het restaurant is de kruidenkas waar Peter en Marieke eigen kruiden kweken die ze verwerken in de gerechten.

Het menu bestaat uit bijzondere gerechten, waarvan de risotto het absolute hoogtepunt is. Maar wij lieten ons verrassen met een 5-gangen menu. De bediening is erg gastvrij en de sfeer gewoon compleet relaxed. Bij iedere gang werd rekening gehouden met onze dieetwensen. Hier kom je eten omdat je iets te vieren hebt, omdat je een zakendiner hebt of omdat je gewoon heerlijk wilt genieten van een goede avond uit eten.
Tessa H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Het was een heerlijke ervaring. Het vegetarische 5-gangen menu was verrassend en anders dan wat ik tot nu toe vaak ervaren heb in restaurants, met mooie smaakcombinaties met de kruiden uit eigen tuin. De gerookte boksoi was voor mij het hoogtepunt! Bediening was zeer vriendelijk en gastvrij, gingen goed om met eventuele uitzonderingen en bij elk gerecht werd een passende lekkere wijn geserveerd.
Maria D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018

Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Mooie omgeving, kwaliteit van het eten op goed niveau maar het bedienend personeel kan wat persoonlijker zijn. Het beschrijven van de samenstelling van de gerechten moet niet als een bandje worden afgedraaid. Pas aan het eind deed de sommelier het wat beter. Bij het afrekenen de vreemde opmerking dat ik niet tevreden zou zijn geweest, zonder enige aanleiding maar degene die dat noemde was er van overtuigd dat zijn directheid altijd op prijs wordt gesteld. Dat is zo mits het klopt en niet ergens vanuit gaan dat niet in overeenstemming is met de werkelijkheid.
Mario L.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Heerlijk gegeten. Mooi restaurant, waar met passie wordt gekookt. De vriendelijke tafeldame maakt het compleet. Veel wijnen per glas verkrijgbaar, daar ben ik een voorstander van! En gewoon water in een karaf, super daar kunnen vele restaurants wat van leren.
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
leuke ambiance, goed eten lekker wijnarrangement prima