De Kruidfabriek by Lute

De Oude Molen 5 1184 VW Amstelveen Nederland Kaart
31-204722462

Over het restaurant De Kruidfabriek by Lute

De Kruidfabriek by Lute is gevestigd op het terrein van een voormalige kruitfabriek. Het maakt onderdeel uit van de stelling van Amsterdam. Net buiten Amsterdam, gelegen aan de Amstel. Een ruim, industrieel, maar gezellig restaurant met een prachtig terras. Met onze eigen kruidenkas is de naam De Kruidfabriek een knipoog naar het verleden.
De gerechten van onze kaart zijn creatief, eigentijds en heel betaalbaar lekker. De keuken, onder leiding van chef Tim Buis, combineert pure en lokale producten met kruiden en specerijen uit eigen tuin en kas. Er is van alles mogelijk. Even een hapje voor de wedstrijd of concert, afspreken met vrienden of je grote liefde in de bar of ga voor een waanzinnige culinaire avond.

Een ander label onder de hoede van LUTE is Explore in Muiden. Ook een voormalig Kruitfabriek en nu de evenementenlocatie voor bedrijfsfeesten, diners, presentatie, trouwerijen, modeshows en tv opnames. De ligging is uniek, net buiten Amsterdam en aan de rand van 't Gooi. Parkeren voor de deur en de vertrouwde kwaliteit van Lute.

Meer informatie over restaurant De Kruidfabriek by Lute

maandag-vrijdag 12.00-22.00 / za 18.00 – 22.00 / zo 14.00 – 22.00
Gesloten: 27 april 2017 en 28 december 2017 tot 2 januari 2018

Jouw recensie over het restaurant De Kruidfabriek by Lute

Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Erg goed gegeten vanavond. Bediening uitstekend.
Lineke H.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Wat een topper.. leuke lokatie.. heerlijke banken/stoelen smakelijk eten wat prachtig opgemaakt was met bloemetjes en tierelantijntjes.
We deelden, met zijn 2-en, 5 voorgerechtjes die ze zo opgemaakt hadden dat wij ze makkelijk konden delen.
Personeel kwam zelf met het voorstel ze in 3 gangen te brengen.
1 minpuntje die wel weer goed bedoeld was... ze kwamen met 3 verschillende obers om de 5 minuten vragen alles nog naar wens was, of we nog wat wilde drinken, of de troepjes van het lege tafeltje van ons was of het smaakte of .. of...of...ergelijk als je in een gesprek zit.
Verder EEN AANRADER!
Wouter S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Heerlijke truffelrisotto met spekkoek/ananas desert; top!

Bediening attent en erg gastvrij.

Pinapparaat was stuk maar werd netjes opgelost dmv overmaken op rekeningnummer; geschreven op handgeschreven briefje :-)
Stephan B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Met kerst verwacht je een kerstsfeer. Helaas is daar totaal geen aandacht aan gegeven. Er mag ook wat beter opgelet worden of alles naar wens is. Het is ook prettig als iedereen ongeveer tegelijk de koffie krijgt ipv achter elkaar. Tot slot : ik begrijp niet dat je gasten een tafel geeft geheel afgezonderd van de andere gasten. Overleg hierover was wel prettig geweest. Personeel was verder wel aardig.
Elliswierks .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
We kwamen met de familie, 10 personen, voor een vroeg kerstdiner. In het kort: we werden behoorlijk teleurgesteld. We hebben meerdere malen om brood, thee en de friandises moeten vragen. Reactie: het brood ligt nog in de oven, de waterkoker moest nog aan (echt waar) en de chocolaatjes bij de koffie hebben ze maar van de rekening afgetrokken want die kwamen helemaal niet. Het eten was prima, maar erg aan de karige kant en niet conform de prijzen die ervoor gevraagd worden. De Snow Carb had letterlijk 1 heel dun plakje (kaasschaaf?) krab. Heel jammer maar voor ons de eerste en de laatste keer!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Slechte en niet goed getrainde bediening, lang wachten en zelf vragen, eten heel matig op een manier die pretentie heeft maar het lang niet haalt, merkwaardige ambiance die meer past bij een lounge op Schiphol dan in een restaurant, voor brood en water wordt helaas geld gevraagd, geen tafellinnen en ontworpen bestek dat je slecht kan vasthouden. Past in de provincie, maar haalt het niet bij het aanbod in Amsterdam.
Rosalinde V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Hele fijne kaart. Voor ieder wat wils. Mooie opgemaakte gerechten. Leuke details als bijvoorbeeld op dennennaalden gerookte zeebaars. Het bord komt op tafel en de zeebaars wordt er vanuit het rookdoosje apart op geserveerd aan tafel. Ik zou graag alle gerechtjes willen proberen hier. Fijne ambiance. Iets meer voor zakelijk dineren dan prive wat mij betreft. Maar zeker een aanrader. Ook als je gluten- en lactosesensitiviteit hebt is hier niets een probleem. Er is heerlijk glutenvrij brood. Echt Super!
Ferry M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Wij zijn hier al een aantal jaren niet meer geweest, maar hebben daar spijt van. Een uitstekende service met een geweldige kaart en mooie wijnen. Een absolute aanrader.
Livia V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Mooie ruimte (hoewel iets minder spectaculair dan het oude Lute). Iets te veel Peter Lute (foto’s aan de muur en op de tafels). Kwaliteit van het diner goed. Bediening in orde (tikkie onpersoonlijk). Uitgesproken storend was de muziek. Een ergerlijke discodreun. Voor de leden van ons gezelschap reden om niet terug te komen. Jammer! Zonder die muziek zou de Kruidfabriek een aanrader zijn.
Alian B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Prachtige tent met verrassend voer
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Gezellig restaurant. Op zondagavond blijkbaar rustig. Hoofdgerecht mag iets ruimer. Was een heuse en prettige ontdekking. Jammer dat men bij de koffie genen chocolade mee presenteerde ter afsluiting.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Mooie lokatie, goede ambiance! Leeftijd bezoekers redelijk hoog. Bediening mag professioneler, bij binnenkomst duurde het heel lang voordat we de vraag gesteld kregen wat te willen drinken en wisten niet iedere vraag te kunnen antwoorden. Eten is goed, maar de smaken waren niet explosief. Zesgangenmenu was wel goed uitgebalanceerd. Het concept kruiden, kwam niet helemaal uit de verf.
Wim F.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Plezierige avond
Trudi C.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
5- gangen Verrassingsmenu was veelzijdig en divers. Smaakvolle gerechtjes, geserveerd in mooie aardewerken kommen.
Bediening een beetje slordig, o.a. Bijschenken wijn of bestellen wijn bij volgende gang, ging niet geheel vlekkeloos.
Marlies G.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Mooie inrichting, heerlijje gerechten en super op wlkaar ingespwelde bediening. Bijna ster-waardig. Genoten
Henk-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Wat een ontzettende leuke locatie, met heerlijke gerechten in de juiste hoeveelheden en verrassende smaken . We hebben genoten en gaan snel weer terug. Toch een punt van aandacht: De locatie was vol, en daardoor was van de loungemuziek uitsluitende de hoge tonen = drums te horen, terwijl dat minder paste bij de setting.
Pauline V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Vieldeze keer tegen. Erg lawaaiig
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Heerlijk gegeten in. een zeer sfeervol ingericht restaurant . De smaken zijn goed en de prijs kwaliteit verhouding is keurig. De wijnen zijn wel aan de. prijs. De bediening is uitermate vriendelijk.
Hjsilso B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
De gerechten zijn kwalitatief hoogstaand, waar het voor mij fout gaat is de portionering. Heb 3 gangen gekozen (zwezerik,eend,crème brulee, brood ( lekkere dips) frietjes) maar heb de friandises bij de koffie besteld niet omdat ik daar nu zin in had maar eigenlijk gewoon nog trek. Dat vind ik jammer. Bediening was redelijk, eigenlijk teveel verschillende medewerkers aan tafel gehad . Kortom prima adres waar een paar punten op de i kunnnen.
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Geweldig genoten van zowel het eten als de bediening.
Tafel had iets ruimer gekund
Extra service was dat je mee kon genieten van de gesprekken van je buren