De Kruidfabriek by Lute

De Oude Molen 5 1184 VW Amstelveen Nederland Kaart
31-204722462

Over het restaurant De Kruidfabriek by Lute

De Kruidfabriek by Lute is gevestigd op het terrein van een voormalige kruitfabriek. Het maakt onderdeel uit van de stelling van Amsterdam. Net buiten Amsterdam, gelegen aan de Amstel. Een ruim, industrieel, maar gezellig restaurant met een prachtig terras. Met onze eigen kruidenkas is de naam De Kruidfabriek een knipoog naar het verleden.
De gerechten van onze kaart zijn creatief, eigentijds en heel betaalbaar lekker. De keuken, onder leiding van chef Tim Buis, combineert pure en lokale producten met kruiden en specerijen uit eigen tuin en kas. Er is van alles mogelijk. Even een hapje voor de wedstrijd of concert, afspreken met vrienden of je grote liefde in de bar of ga voor een waanzinnige culinaire avond.

Een ander label onder de hoede van LUTE is Explore in Muiden. Ook een voormalig Kruitfabriek en nu de evenementenlocatie voor bedrijfsfeesten, diners, presentatie, trouwerijen, modeshows en tv opnames. De ligging is uniek, net buiten Amsterdam en aan de rand van 't Gooi. Parkeren voor de deur en de vertrouwde kwaliteit van Lute.

Meer informatie over restaurant De Kruidfabriek by Lute

maandag-vrijdag 12.00-22.00 / za 18.00 – 22.00 / zo 14.00 – 22.00
Gesloten: 27 april 2017 en 28 december 2017 tot 2 januari 2018
9,1

Jouw recensie over het restaurant De Kruidfabriek by Lute

Eric M.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
We namen 1gerecht van de kaart; de zeebaars met 1 glas wijn. Heerlijk gerecht. Goede bediening en dito sfeer.
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Heerlijk vier gangen lunch menu in aangename omgeving. Aanbevelenswaardig.
Mini B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2018
Omdat we niet geheel tevreden waren over het voorgerecht werden ons heerlijke sweets aangeboden bij de koffie. Bijzonder sympathiek waardoor we geheel tevreden vertrokken. Om nog eens terug te komen!
Hanny B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Jammer dat ze zo weinig doen met de kruidentuin en de gerechten
Ilonka D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Fijne bediening en smaakvol eten.
Esme B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Gisteravond met een groep collega's genoten van een overheerlijk verrassingsmenu in de prachtige tuin van De Kruidfabriek. We zijn helemaal in de watten gelegd door Peter en zijn team. Alles klopte, van de gerechten & bijpassende wijnen tot aan de vriendelijke bediening. Kortom: een heerlijke avond.
Maria D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Een pareltje in restaurantland! Peter en Marieke Lute weten met De Kruidfabriek een restaurant neer te zetten zoals een restaurant hoort te zijn. Het restaurant bevindt zich op nog geen 10 minuten rijden van station Bijlmer, het is dus in Amstelveen, maar je bent er met e auto echt zo vanuit de stad.

Als het lekker weer is zit je heerlijk in de tuin naast de vijver of onder de schaduw van de bomen. Bij kou of regen zit je binnen, bijvoorbeeld aan een van de gezellige ronde tafels. Bijzonder aan het restaurant is de kruidenkas waar Peter en Marieke eigen kruiden kweken die ze verwerken in de gerechten.

Het menu bestaat uit bijzondere gerechten, waarvan de risotto het absolute hoogtepunt is. Maar wij lieten ons verrassen met een 5-gangen menu. De bediening is erg gastvrij en de sfeer gewoon compleet relaxed. Bij iedere gang werd rekening gehouden met onze dieetwensen. Hier kom je eten omdat je iets te vieren hebt, omdat je een zakendiner hebt of omdat je gewoon heerlijk wilt genieten van een goede avond uit eten.
Tessa H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Het was een heerlijke ervaring. Het vegetarische 5-gangen menu was verrassend en anders dan wat ik tot nu toe vaak ervaren heb in restaurants, met mooie smaakcombinaties met de kruiden uit eigen tuin. De gerookte boksoi was voor mij het hoogtepunt! Bediening was zeer vriendelijk en gastvrij, gingen goed om met eventuele uitzonderingen en bij elk gerecht werd een passende lekkere wijn geserveerd.
Maria D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018

Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Mooie omgeving, kwaliteit van het eten op goed niveau maar het bedienend personeel kan wat persoonlijker zijn. Het beschrijven van de samenstelling van de gerechten moet niet als een bandje worden afgedraaid. Pas aan het eind deed de sommelier het wat beter. Bij het afrekenen de vreemde opmerking dat ik niet tevreden zou zijn geweest, zonder enige aanleiding maar degene die dat noemde was er van overtuigd dat zijn directheid altijd op prijs wordt gesteld. Dat is zo mits het klopt en niet ergens vanuit gaan dat niet in overeenstemming is met de werkelijkheid.
Mario L.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Heerlijk gegeten. Mooi restaurant, waar met passie wordt gekookt. De vriendelijke tafeldame maakt het compleet. Veel wijnen per glas verkrijgbaar, daar ben ik een voorstander van! En gewoon water in een karaf, super daar kunnen vele restaurants wat van leren.
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
leuke ambiance, goed eten lekker wijnarrangement prima
Henry R.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Het eten was verrassend; de diverse smaken gingen erg goed met elkaar. Het brood was verrukkelijk.
Ron R.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Prima kwaliteit, alleen de hoeveelheid per gerecht laat iets te wensen over.
Emile D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
We hebben genoten van een licht lunchmenu met een heerlijke Duitse Viognier uit de Pfalz. Dat laatste was zeer verrassend en verfrissend omdat de meeste Franse Viogniers zo volvet zijn. Het weer zat natuurlijk mee en dan is het bij de Kruidfabriek goed toeven op het grote schaduwrijke terras met een paar prachtige oude plataanbomen. Maitre Kevin is een goed gastheer en straalt veel rust uit. Wij blijven terugkomen naar dit restaurant waar de keuken echt meer waardering zou moeten ontvangen want er wordt al jarenlang een solide en creatieve kwaliteit geleverd.
Nick S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Heerlijk gegeten, mooie smaken en opmaken. Erg mooie inrichting waarbij alles klopt, daar bovenop vriendelijk en gastvrij personeel...kortom dikke aanrader!
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Een heerlijke smaak sensatie - alle 5 gangen. Service was goed, komen zeker terug.
Janine Van Diggelen V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Lekker buiten gegeten in leuke ambiance aan vijver. Eten zoals eerder was erg goed.
Dennis R.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
We hebben hier geluncht
Eten was heerlijk vond de zetting wat minder geslaagd
Jammer dat als de chef er is dat hij alleen oog heeft voor bekenden
Neem even de tijd om mensen welkom te heten
Maar het eten was goed en zou anderen het restaurant zeker aanraden.
Marieke M.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Goed eten en goede ontvangst. Personeel af en toe wat onhandig met weghalen borden: tegen je aanstoten, voorlangs borden weghalen. Timing niet altijd top.