De Kroontjes

Dorpsstraat 233 1796 CD De Koog Nederland Kaart

Over het restaurant De Kroontjes

Voor de kleine en grote eter

Het grootste waddeneiland wordt opgesierd door de Kroontjes. Hier worden streekproducten van Texel geserveerd met een twist, zoals de haring in nori. De keuze om meerdere gerechtjes per gang te bestellen is niet alleen leuk, maar ook tegen verspilling. Geef je een (bruiloft)feest? Dan ook halen ze alles uit de kast om jou een heerlijke avond te bezorgen.

Meer informatie over restaurant De Kroontjes

Stopt bijna voor de deur (150 meter)
  • Kom je met de auto?

9,1
9,2
Karin-Jeromin .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Na 9 maanden waren wij eindelijk weer eens in de gelegenheid om "op herhaling" te gaan bij ons favoriete restaurant op Texel, en wij vielen dan ook meteen met de neus in de boter! Naast de vaak wisselende kaart was er buiten het maandmenu, en de Vangst van de Dag (gebakken heilbot) nog een derde optie : ossobuco met tagliatelle.....en laten wij nou net de afgelopen tijd zo vaak gedroomd hebben van ossobuco! De keuze was dus gauw gemaakt, en even later werd deze heerlijkheid door de chef zelve voor ons neer gezet. De geur alleen al deed ons watertanden en het boord was schitterend opgemaakt in italiaanse kleuren.
Een overmalse kalfsschenkel op bijna witte tagliatelle, een rode tomatensaus die begeleid werd door gestoomde broccoli en groene asperges, precies goed al dente! Het vlees was zo zacht dat een zuigeling het nog had kunnen veroberen, de saus was zeer smaakvol en het geheel werd dan ook nog vergezeld van een waanzinnig lekkere salade met beansprouts en mini-kaantjes, een een bakje overheerlijke rhabarbercompotte....om van te dromen, zo lekker! Ook al hadden wij eigenlijk geen plek meer voor een toetje, die moest en zou er komen! Mijn man koos voor het aardbeidessert, bestaande uit aardbeien-kwarktaart, verse aardbei, aardbeisorbetijs, aardbeimousse en aardbeiencoulis, en dat zag er niet alleen schitterend uit, maar smaakte ook zo! Ikzelf had voor de heerlijke chocolademousse gekozen, gemaakt van de puurste aller chocolades! Een MUST voor elke chocoladeliefhebber! Gelukkig waren wij lopend, zodat het toetje niet de kans kreeg zich op mijn heupen te nestelen....Het was weer een geweldige avond met super-eten! In september komen we weer, Gerda en Ronald!
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
Vanavond samen gegeten bij De Kroontjes.
Aspergesoep en de Asperge rolletjes met Noorse zalm en heilbot als voorgerecht waren heerlijk, hoofdgerecht kalfsentrecote met mosterdsaus ook uitstekend en lekker mals.
Aardbeien dessert als toetje was lekker en leuk opgediend.
Hebben een nieuwe afspraak gemaakt voor donderdag.
Prima kok en een uitstekende bediening.
Dannydouwma .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Wij werden gezellige ontvangen in een mooie ambiance. Wij namen aspergesoep, lamsspiesjes en ribeye. De smaak van de gerechten waren dik in orde, heerlijk op smaak, alleen de garnituur viel wel iets tegen. Service was dik in orde, heel erg attent en alles dik in orde. Absolute aanrader, wij komen snel weer terug! Groet, familie Douwma
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
Goed dat ik gereserveerd had want restaurant zat helemaal vol, grappig om te ervaren dat er groot verschil zit in sfeer en entourage aan de buitenkant (beetje nietszeggend vakantiepark) en prettige inrichting en sfeer die je eenmaal binnen ervaart. Een gastvrouw die zichzelf is maar wel zeer gastvrij, bijzonder prettig. Aangevuld met heerlijke gerechten waar de kok zijn best op heeft gedaan, ook vegetarisch, goede huiswijn, hele prettige plek om lekker te eten voor een goede prijs!
Freetje .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
Van de restaurants in De Koog een goede keuze om te eten. Gastvrouw is goed, hartelijk en correct.
Fles water op tafel (en later nog fles besteld) bleek €5,50 te kosten, was jammer. Water naast wijn is toch gebruikelijk, in veel restaurants betaal je niets of is het goedkoper.
LexAnnelies .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2014
Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance, weg van de drukte in De Koog. Maandmenu: aspergesoep, ribeye en een proeverij van advocaat, allemaal top. Partner nam garnalenloempia's en lamsspiesjes en koos ook voor de advocaat. Alles dik in orde in De Kroontjes waar reserveren een must bleek zelfs op een maandagavond.
Proefmetsmaak .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Wij zaten met 2 kinderen in het Hogenboompark in de Koog waar dit restaurant een onderkomen heeft. Een klein intiem restaurant waar wij de laatste tafeltje mochten vullen. Mooie gerechten met een verfijnde smaak van het eiland. Lekker rustig tafelen. Helaas is de omgeving niet helemaal geweldig maar dat doet zeker geen afbreuk aan de gerechten. De prijs licht iets horen dan gemiddeld op de Koog.
Jolanda L.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Voor een relaxed avondje genieten is dit een echte aanrader. Van buiten verwacht je niet dat dit kleine paradijs achter die deuren zit. Na de gastvrije ontvangst zijn we van a tot z in de watten gelegd. Niets is te gek, schoonmama die graag vegetarisch eet? Maakt de kok een verrassings menu! Ons kleine meisje van 5 kon, terwijl wij van het voorgerecht genoten, al aan haar kindermenu beginnen en daarna heerlijk spelen zodat wij heerlijk op ons gemak konden eten. De gamba pil pil, overheerlijk! De Texelse entrecote was 'om te zuigen' zoals wij dat zeggen. De 'verrassingsgerechten' die buiten de kaart gaan zijn echt overheerlijk. De gastvrouw maakte voor iedereen tijd, en ze was zó lief voor onze dochter. Ze zorgden echt dat we niets te kort kwamen en écht een avond uit waren. Zeer zeker een aanrader!
Jolien Y.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2014
Wat fijn die iens recensies. Zonder deze recensies zou ik dit restaurant niet binnengestapt zijn. Afgelopen weekend heerlijk gegeten met mijn vriendinnengroep. Speciaal voor ons werd er van het maandmenu een keuzemenu (vis/vlees) samengesteld. Echt heerlijk gegeten voor een nette prijs (€27,50). Service is goed en gemoedelijk. Een echte aanrader voor wie verrast wil worden.
Jorge A.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2014
Na een hevige regenbui op dit restaurant afgestapt! De kookkunsten en liefde voor het vak hebben ons het weer snel doen vergeten. Het diner, verzorging, ontvangst was een bekroning op de dag! Een chefkok met passie voor zijn vak. Gaat voor het uiterste voor zijn gasten. Wie Texel bezoekt, moet dit restaurant zonder meer bezoeken!! Eerlijke producten, goede ingrediënten. Alles goed op elkaar afgestemd. Speciale wensen? Gewoon vragen, de chefkok zal vervolgens voor een streling op de tong verzorgen. Zeer correcte bediening. Zelfs goede alcoholvrije wijn had men in huis. Kom je elders zelden tegen!
lauco .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Wij voor het eerst op Texel, wat te vieren en een weekend Texel geboekt, hotel Googhen in de Koog, zatterdag aangekomen, en voor de avond uit gekeken voor een restaurant. zondag gefietst en verder Texel als gastvrij ervaren, s, avonds gaan eten bij de Kroontjes, wel even buiten het centrum, maar na 1 kilometer lopen, maar dit is zeker de moeite waard, wij zijn gastvrij ontvangen, en hebben heerlijk gegeten, wij kunne dit aan iedereen die wat meer wil dan het touristen menu aanraden.
Cock en Laura
Sandra W.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Ook wij zijn na het lezen van de recensies gaan eten bij de Kroontjes. We hebben genoten van de heerlijke soep vooraf! De lamsspiesjes waren supermals en heerlijk! Ook de entercote die mijn man gekozen had was perfect! Gelukkig paste er nog net een nagerecht bij, anders hadden we die moeten missen! Gezelllig kunnen kletsen over onze muzikale ervaringen!
Bedankt!
Jacq en Sandra wijngaarde
Oudheusden
José R.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Op basis van de IENS recensies hebben we voor De Kroontjes gekozen om de 75e verjaardag van mijn schoonvader te vieren. En daar hebben we geen spijt van! De locatie is wel echt jammer, want op deze plek komen zeker geen toevallige voorbijgangers en moet je het echt hebben van sites als deze en natuurlijk mond tot mond reclame. Het interieur is nogal vol, maar ook erg doordacht, knus en huiselijk.
Het eten was heerlijk, niet standaard, mooi opgediend en met veel Texelse ingrediënten zoals Texels rund (in paté en stoofpotje). Ook heerlijke visgerechten (Skrei filet, fruits de mer salade). De kinderen hebben ook genoten van het kindermenu en konden tussen de gangen door lekker spelen in de speelhoek. Ontvangst en bediening waren hartelijk en men had echt aandacht besteed aan dit voor ons speciale jubileum. Als we nog eens op Texel komen, gaan we zeker weer naar De Kroontjes!
glmjstevens .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Leuk en gezellig ingericht restaurant. Een echte verrassing bij het binnenkomen. Plezierige ontvangst en bediening met een persoonlijke noot van de kok. Gerechten zeer verzorgd en erg lekker. Redelijke gewaagde keuze voor schelvis, maar pakte zeer goed uit. Een heerlijk avondje uit eten!
Irmala .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Op Internet had ik al gelezen dat de buitenzijde van het restaurant er niet uitziet. Eenmaal binnen word je heel gastvrij ontvangen en zie je een geweldig gezellige inrichting. Vooraf een heerlijke tapenade met geweldig bruin brood. Als hoofdgerecht koos mijn man een lams mixgril en ik een "wat de zee ons brengt" Hierbij verschillende, niet te gare, groenten. Het was allebei heerlijk. Als dessert een kaasplankje met oude port. Als we weer op Texel komen gaan we gegarandeerd hier weer eten. Bedankt Gerda en Ronald!
Tijmen V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Volstrekt onverwacht heerlijk gegeten! In vier woorden onze ervaringen bij dit restaurant. Op basis van de IENS recensies hier naartoe gelopen, en zoals elders ook aangegeven doet de buitenzijde niet veel goeds vermoeden. Eenmaal binnen tref je een decor waar zeker aandacht aan besteed is, maar wat niet ieders smaak zal zijn: in elk hoekje en op elk plankje staat "iets", van koffiemolen en theeblik tot servies en set vazen. Bij het eerste bord ben je dit echter snel vergeten! Als je denkt dat een carpaccio overal hetzelfde smaakt nodig ik je uit hier eens te gaan eten. Mooi vol bord, heerlijke smaken met Texelse kaas, smaakt naar meer. Hoofdgerecht - een stoofpotje van wild zijn met wild-zwijn-rookworst - biedt meer! Mooie smaken, heerlijk bereid, mooi opgediend, met verrassende elementen als een zuurkool-loempia die het helemaal afmaken. Ook de biefstuk met rode wijn saus klinkt misschien afgezaagd maar is het niet. Erg veel, vooral omdat er naast de volle borden ook nog schaaltjes met aardappel en groente werden geserveerd. Allemaal erg lekker en mooi verzorgd. Naar verhouding was het dessert iets meer standaard, maar dat maakte al niet meer uit: we zaten stiekem toch al vol.
De bediening was erg vriendelijk, in de categorie kordaat en correct: dat heb ik persoonlijk veel liever dan iemand die ongevraagd hele verhalen komt vertellen. Mijn advies aan dit restaurant: geef meer ruchtbaarheid aan hoe enorm lekker het eten is bij jullie en doe iets aan de uitstraling van gebouw, website en menukaart. Kies een identiteit, het eten is al fantastisch... de meeste restaurants hebben dat probleem andersom, dus de basis is er. Wij komen de volgende keer zeker terug!
Nikolien S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Aan de buitenkant zie je inderdaad niet hoe leuk dit restaurant binnen is. We hadden het maandmenu wat bestond uit een makreel/garnalenmousse met gerookte zalm, kogelbiefstuk met een rode wijn saus en een nagerecht welke we mochten inruilen tegen een irish coffee. Zowel her voor- als hoofdgerecht was prachtig opgemaakt en smaakte super lekker. Je proeft dat er iemand in de keuken staar met hart voor zijn vak. Ook de bediening is ontzettend aardig. Ondanks dat wij de enige in de zaak waren werden we zeer gastvrij ontvangen en bedient. Een aanrader als je een keer op Texel bent en lekker wilt eten.
ronaldmaritha .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Vanavond uit eten geweest bij De Kroontjes. Het was een heerlijk ontspannen avond en onze smaakpapillen zijn ernstig verwend. Zelden zo'n lekkere zalm gegeten! De bediening was erg fijn. Ook onze 1 jaar oude zoon heeft zich uitstekend vermaakt en zijn buikje rond gegeten. Een echte aanrader!
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Heerlijk gegeten. Mooi menu, goede keus uit lokale gerechten. Vriendelijke bediening en kok. Je voelt en proeft dat ze hier houden van hun vak. Aanrader. De extra's als appelcompote en andere bijgerechten maken het helemaal af. Het ligt op 5-10 min lopen van centrum de koog, maar zeker de wandeling waard.
Jan Peter K.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2014
Een prachtig restaurant, erg gezellig aangekleed. Een topkok die maaltijden berijd die een streling zijn voor de tong. Ik ben er meerdere malen geweest, maar zal er nog vaak weer terug komen.
Een echte aanrader. Je kunt er echt voor naar texel rijden, dat is het meer dan waard.