De Kroontjes

Dorpsstraat 233 1796 CD De Koog Nederland Kaart

Over het restaurant De Kroontjes

Voor de kleine en grote eter

Het grootste waddeneiland wordt opgesierd door de Kroontjes. Hier worden streekproducten van Texel geserveerd met een twist, zoals de haring in nori. De keuze om meerdere gerechtjes per gang te bestellen is niet alleen leuk, maar ook tegen verspilling. Geef je een (bruiloft)feest? Dan ook halen ze alles uit de kast om jou een heerlijke avond te bezorgen.

Meer informatie over restaurant De Kroontjes

Stopt bijna voor de deur (150 meter)
  • Kom je met de auto?

9,2
9,2
Daniëlle B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Wij hebben hier vandaag met een gezelschap van 10 heerlijk gegeten. Het eten was voortreffelijk, de opmaak van de borden was super, het personeel vriendelijk en de ambiance was gezellig. Alle 10 gerechten bevielen erg goed. We hebben erg gesmuld!
Enny V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Heerlijk gegeten bij dit familierestaurant. Alle gangen waren voortreffelijk en de bediening was aardig. Negeer de weg er naartoe en ga absoluut eten bij dit restaurant. Wij komen hier zeker terug als we weer op Texel zijn.
Ilonka O.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Dit restaurant lijkt van buiten een beetje op een voetbal kantine. Toen wij binnen kwamen geloofden we onze ogen niet en hebben direct gereserveerd bij de eigenaresse/serveerster. Wat een leuke familie, de restaurant houders. Vader en zoon in de keuken, moeder de vrouw in bediening. En wat hebben we super gegeten. We waren met z'n tweeën. Huis gerookte zalm met mierikswortel crème had mijn vriend. Ik had langzaam gegaarde kalfsnek. Overal is zorg en aandacht aan besteedt. De groenten, de saus, het vlees of de vis. Alles. Dit hadden wij niet willen missen. Ons bezoekje aan Texel was mede hierdoor geweldig!
aart E.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Heerlijk gegeten bij dit restaurant. Als voorgerecht kroketjes van bospaddestoelen. Drie mooie kroketjes en als hoofdgerecht drie bereidingen van lam. Alle drie even puur en goed van smaak. Mooie kleine porties groente bij het vlees: twee soorten wortel; fijne witlof en mooi gemarineerde courgette. Als dessert namen wij de Texelse kazen. Prachtige stukjes kaas waaronder de kaas met lamsoor ons het meest beviel.

De bedienning was prima. Geen flauwekul en erg hartelijk. Wanneer we de volgende keer weer naar Texel gaan, gaan we hier zeker eten. Een absolute aanrader!
Loura J.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Restaurant De Kroontjes; bij aankomst dachten we.. dit lijkt wel een kantine van een sportvereniging. Laat je daardoor niet misleiden en ga naar binnen!

Het eten was zeer goed. Wij hebben genoten van een 3 gangen menu en waren erg enthousiast. Het lam is een aanrader!

Er werd genoeg tijd gemaakt om een praatje te houden. Wij houden van de nuchterheid van de eigenaresse en wat wij ook erg leuk vonden was dat de koks (vader en zoon) zelf de gerechten kwamen serveren.

Wij hebben een TOP avond gehad en we hopen dat andere gasten net zo mogen genieten!

Bert O.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Vorige week hebben wij, echtpaar uit Vught, gegeten bij dit restaurant: een Brabants gemoedelijke, sfeervolle uitstraling heeft deze brasserie. Maar waar wij van onder de indruk waren was de gastvrijheid, de hartelijke bediening en het uitstekende eten. Heerlijke salade met gerookte poon en sprot vooraf, precies goed van smaakcombinatie en als hoofdgerecht sucadelam. nog niet eerder gegeten, uitstekend klaargemaakt en met de nodige goede omlijsting een fantastisch hoofdgerecht.
Compliment voor de kok en Gerda, gastvrouw en eigenaresse.
Eefke D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Ook wij hadden de vorige recensies gelezen dus op weg naar De Kroontjes.
En inderdaad zodra je het straatje inloopt zie je een appartementen complex. Ondanks de gelezen recensies waren wij ook erg huiverig om naar binnen te gaan. Binnen hebben ze het restaurant het mooi aangekleed. Wij waren als eerste en gelukkig hadden ze op een zaterdag nog 1 tafeltje vrij.....Ongelofelijk om 19.30 zat het hele restaurant vol!
Wat hebben wij heerlijk gegeten! Twijfel niet en laat je niet afschokken door de accommodatie maar laat je verwennen door een keuken, die met veel kundigheid en smaak je een heerlijk avond kunnen bezorgen.
Rick T.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Laat ik beginnen te zeggen dat we HEERLIJK hebben gegeten met een zeer vriendelijke gastvrouw. Een mooi op elkaar afgestemd menu met een lekkere en betaalbare huiswijn. Onze dochter die van de kaart bestelde was ook zeer te spreken over alle gerechten. De 6 voor de uitstraling is voor een groot gedeelte voor de buitenkant. Als u bij deze familie reserveerd ( zoonlief was nog maar een paar dagen in de zaak gestapt), moet u bij het afslaan van de hoofdweg even 3 minuten uw verstand op 0 zetten en gewoon verder lopen. U twijfelt, logisch deden wij ook, maar geloof me eenmaal binnen wordt u beloont. Niet omdat het binnen nu zo chique is, nee het is wat rommelig, huiselijk en je moet er van houden. Maar de familie Kroon doet erg z'n best om u een fijne avond te laten hebben. Ik zou zeggen nog even hier doorgaan en dan een mooi restaurant openen op de lage nummers van de dorpsstraat. Staan de mensen gewoon op straat te wachten tot er een tafeltje vrij komt.
Heel veel succes en bedankt voor het heerlijke eten en de fijne avond.
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Heerlijk gegeten. Uitgezocht hier op iens en er dus al op voorbereid dat de buitenkant geen recht doet aan de beleving binnen. Heerlijk gegeten. Van de texelse pate vooraf, via de steak en de heilbot met beide een heerlijk groentegarnituur, tot en met de heerlijke desserts. IJs met texelse advokaat en chocolademousse met limoncello-ijs, mmmm! Tel daarbij op de persoonlijke bediening, de gezellige entourage en de gweldige appelmoes en je weet zeker dat je nog lang niet van Texel weg wilt ;)

Ju-D .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Heerlijk gegeten in dit restaurant! Bij binnenkomst viel ons al op dat de sfeer hier heel gezellig en uitnodigend is. Overal kaarsjes dus zeker romantisch. De ontvangst was hartelijk en vriendelijk. Als ons glas leeg was werd er meteen gevraagd of we nog drinken wouden. Je kan a la carte bestellen of kiezen uit het maandmenu of wisselende gerechten die niet op de kaart stonden. Voldoende keuze. Alles was heel erg lekker en perfect klaargemaakt. Wel wat duurder als je meerdere gangen neemt maar dit is het absoluut waard. Prima prijs-kwaliteitsverhouding. Voor een culinaire top avond moet je hier zijn!
Wilinca .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Wij hebben tijdens ons verblijf op Texel twee keer bij De Kroontjes gegeten en het was een geweldige ervaring. Allereerst al de ontvangst; dit was hartelijk, spontaan en gaf een heel welkom gevoel. De eerste keer had ik kipfilet, gemarineerd in kerrie, met een kerriesaus en ananas en mijn man had schelvis. Dit was allebei een dusdanige ervaring dat we graag nog een keer terug kwamen. De tweede keer gingen we voor het maandmenu. Vooral gemarineerde zalmfilet met makreelmousse, als hoofdgerecht runderbavette en een aardbeidendessert als nagerecht. Het was in één woord: Grandioos. Dit zijn echt mensen met liefde voor het vak, zowel de gastvrouw als de kok. Als we weer naar Texel gaan komen we hier zeker terug. Waarschijnlijk niet één keer, maar hopelijk meerdere keren.
Gerda en Ronald, dank voor deze gezellige avonden met heerlijk eten!!!
Connie V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
wij komen al vele jaren naar texel,om onze vrienden te bezoeken.
Hebben daarbij al veel restaurants bezocht de meeste ook erg goed omdat onze vrienden dat goed weten te kiezen.
nu we bij de kroontjes hebben gegeten,kunnen we zeggen, SUPER,daar komen we nog eens terug.
Alles klopte en was perfect,tot de volgende keer.
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
Vanavond samen gegeten bij De Kroontjes.
Aspergesoep en de Asperge rolletjes met Noorse zalm en heilbot als voorgerecht waren heerlijk, hoofdgerecht kalfsentrecote met mosterdsaus ook uitstekend en lekker mals.
Aardbeien dessert als toetje was lekker en leuk opgediend.
Hebben een nieuwe afspraak gemaakt voor donderdag.
Prima kok en een uitstekende bediening.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
Goed dat ik gereserveerd had want restaurant zat helemaal vol, grappig om te ervaren dat er groot verschil zit in sfeer en entourage aan de buitenkant (beetje nietszeggend vakantiepark) en prettige inrichting en sfeer die je eenmaal binnen ervaart. Een gastvrouw die zichzelf is maar wel zeer gastvrij, bijzonder prettig. Aangevuld met heerlijke gerechten waar de kok zijn best op heeft gedaan, ook vegetarisch, goede huiswijn, hele prettige plek om lekker te eten voor een goede prijs!
Freetje .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
Van de restaurants in De Koog een goede keuze om te eten. Gastvrouw is goed, hartelijk en correct.
Fles water op tafel (en later nog fles besteld) bleek €5,50 te kosten, was jammer. Water naast wijn is toch gebruikelijk, in veel restaurants betaal je niets of is het goedkoper.
LexAnnelies .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2014
Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance, weg van de drukte in De Koog. Maandmenu: aspergesoep, ribeye en een proeverij van advocaat, allemaal top. Partner nam garnalenloempia's en lamsspiesjes en koos ook voor de advocaat. Alles dik in orde in De Kroontjes waar reserveren een must bleek zelfs op een maandagavond.
Proefmetsmaak .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Wij zaten met 2 kinderen in het Hogenboompark in de Koog waar dit restaurant een onderkomen heeft. Een klein intiem restaurant waar wij de laatste tafeltje mochten vullen. Mooie gerechten met een verfijnde smaak van het eiland. Lekker rustig tafelen. Helaas is de omgeving niet helemaal geweldig maar dat doet zeker geen afbreuk aan de gerechten. De prijs licht iets horen dan gemiddeld op de Koog.
Jolien Y.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2014
Wat fijn die iens recensies. Zonder deze recensies zou ik dit restaurant niet binnengestapt zijn. Afgelopen weekend heerlijk gegeten met mijn vriendinnengroep. Speciaal voor ons werd er van het maandmenu een keuzemenu (vis/vlees) samengesteld. Echt heerlijk gegeten voor een nette prijs (€27,50). Service is goed en gemoedelijk. Een echte aanrader voor wie verrast wil worden.
Jorge A.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2014
Na een hevige regenbui op dit restaurant afgestapt! De kookkunsten en liefde voor het vak hebben ons het weer snel doen vergeten. Het diner, verzorging, ontvangst was een bekroning op de dag! Een chefkok met passie voor zijn vak. Gaat voor het uiterste voor zijn gasten. Wie Texel bezoekt, moet dit restaurant zonder meer bezoeken!! Eerlijke producten, goede ingrediënten. Alles goed op elkaar afgestemd. Speciale wensen? Gewoon vragen, de chefkok zal vervolgens voor een streling op de tong verzorgen. Zeer correcte bediening. Zelfs goede alcoholvrije wijn had men in huis. Kom je elders zelden tegen!
Irmala .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Op Internet had ik al gelezen dat de buitenzijde van het restaurant er niet uitziet. Eenmaal binnen word je heel gastvrij ontvangen en zie je een geweldig gezellige inrichting. Vooraf een heerlijke tapenade met geweldig bruin brood. Als hoofdgerecht koos mijn man een lams mixgril en ik een "wat de zee ons brengt" Hierbij verschillende, niet te gare, groenten. Het was allebei heerlijk. Als dessert een kaasplankje met oude port. Als we weer op Texel komen gaan we gegarandeerd hier weer eten. Bedankt Gerda en Ronald!