De Kroontjes

Dorpsstraat 233 1796 CD De Koog Nederland Kaart

Over het restaurant De Kroontjes

Voor de kleine en grote eter

Het grootste waddeneiland wordt opgesierd door de Kroontjes. Hier worden streekproducten van Texel geserveerd met een twist, zoals de haring in nori. De keuze om meerdere gerechtjes per gang te bestellen is niet alleen leuk, maar ook tegen verspilling. Geef je een (bruiloft)feest? Dan ook halen ze alles uit de kast om jou een heerlijke avond te bezorgen.

Meer informatie over restaurant De Kroontjes

Stopt bijna voor de deur (150 meter)
  • Kom je met de auto?

9,2
9,2
M. B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Onze eerste keer in De Kroontjes. Het was even zoeken vanwege verbouwing en ontbrekend buiten licht maar wát een verrassing toen we binnenkwamen. Het warme welkom van de gastvrouw, het heerlijke, mooi opgemaakte eten en de ruime plekken die ons veel privacy gaven.
Culinair eten zonder poespas en veel aandacht voor de gasten.
De liefde voor hun vak was aan alles te merken.
We komen zéker terug.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
We werden zeer hartelijk ontvangen. We hadden op de site gelezen dat ze een nieuw concept hadden. Hier werden wij nieuwsgierig door.
Je kon nl kiezen uit kleine gerechtjes.
Verrassende smaken. BV heerlijke pompoensoep, rode poon, kalfsbiefstuk, peer met caramel ijs.
Maar oh wat was het heerlijk. De kok en gastvrouw hebben duidelijk liefde voor het vak.
Hier komen wij graag nog eens terug.
Samantha D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Op aanraden van mijn ouders hier gegeten. Wat jammer dat we dit niet eerder hadden ontdekt. Vanaf nu staat de Kroontjes op ons lijstje. Wij hebben genoten van hun nieuwe concept van kleine gerechtjes. 2 voor-, 2 hoofd- en 2 nagerechten. Haring, en gerookte runder ribeye carpaccio, kaassoep, en een salade van zoetzure groenten. Allemaal heel verfijnd van smaak. Als hoofdgerechten hadden we sliptong, oosterse eendenborst, flamkuche en zalm/schol met spinazie. Ook dit was allemaal heel verfijnd van smaak, alleen de eendenborst had ons inziens iets te veel ster anijs, maar prachtig klaar gemaakt. Als dessert een heel mooi kaasplankje met een paprikagelei, wat een uitvinding was dat, niet zo zoet, maar heel mooi in balans. En de 2 zoete desserts waren ook heel erg lekker. Wij komen hier zeker terug! Dank voor de fijne avond.
Foppe B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Op 15 oktober bij de Kroontjes gegeten vlgs het nieuwe concept: meerdere hapjes van de kaart, hoewel je ook gewoon het normale portie kon bestellen. De borden waren bijzonder mooi opgemaakt en de smaken weer verrassend op elkaar afgestemd. De aanbevolen wijnen smaakten perfect bij de verschillende combinaties.
De service was correct, ongedwongen en zaken kundig.
Dorien V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Met onze vriendengroep heerlijk ontspannen gegeten. Moes van gerookte makreel met garnalen van de. TX65. Heerlijk streek producten van Texel.
Anneke K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Heerlijk gegeten bij de kroontjes . Natuurlijk was ik benieuwd naar de gerechtjes van het weekend Texel culinair ........
We hebben voor amuse hapjes gekozen 3 x 2 zodat we genoeg konden proeven ! De haring gerookt en gemarineerd was echt mmmmmmm. Met name de varkenswang met zuurkool en appel was echt verassend lekker, mmmm .En als dessert creme catalana was super lekker mmmmm ! En dit waren zo maar enkele voorbeelden , eigenlijk weet ik nergens een plek waar je voor dit geld zo lekker kunt eten , echt mmmm. De bediening was uitstekend ! Hoop volgend jaar zeker nog eens terug te komen ....Ga vooral zo door !!!!!
RonGevers .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Als je in De Koog opzoek bent naar dat ietsje meerwaarde dan ben je bij de Kroontjes op het juiste adres. Proeven van verschillende gerechten binnen éénzelfde menu, goed klaargemaakt en gecombineerd, origineel gepresenteerd en bovendien democratisch van prijs. Erg genoten van de kaasschotel met aangepast oud bockbier.
L. S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij " de drie kroontjes" . Volgens ons verdienen ze een grote kroon! Heerlijk gegeten, de voorgerechten waren ware cadeautjes, de hoofdgerechten prima verzorgd, ( entrecote en vis) en royaal. De gastvrouw wist er veel over te vertellen en straalde enthousiasme uit. Ze heeft niets teveel gezegd! Heerlijk dat de tafeltjes niet zo dicht op elkaar staan, daarmee is ook je privacy gewaarborgd. Snelle en vriendelijke bediening. Kortom: als we weer in de buurt zijn, gaan we terug! Bedankt!
Rennie1959 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Als wij op Texel zijn, moeten we tenminste één keer eten bij De Kroontjes. Ook deze keer was het weer prima! Heerlijke gastvrijheid en een uitstekend begin met een prijswinnend voorgerecht met haring in nori. Hoofdgerecht kalfsvlees, perfect gegaard. Beetje jammer dat de frietjes onder het vlees lagen. Daardoor waren ze wat slap, maar wel uitstekend van smaak, dus geen reden om te mopperen. Het toetje met wafels en sorbetijs was heerlijk! Waarschijnlijk gaan we deze vakantie nog een keer!
Wilinca .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
We kwamen met plezier hier weer eten. Allereerst zijn we bij Texel Culinair geweest en ook daar staken De Kroontjes er - wat ons betreft - met vlag en wimpel bovenuit. De gerechtjes waren voortreffelijk. Op donderdag zijn we toen ook weer naar het restaurant geweest. Het was er weer gezellig binnenkomen, een vriendelijke ontvangst en het zag er ook heel goed uit. Het eten was echt uit de kunst; ik heb er geen andere woorden voor. Zowel het voorgerecht (carpaccio voor mij en Thaise kippensoep voor mijn man) als het hoofdgerecht (mijn man had vis en ik parelhoenfilet) was geweldig. Uitstekend van smaak en heel mooi opgemaakt. Het was zo lekker dat er haast geen plek meer overbleef voor een dessert. Maar ook dat hebben we wel genomen (parfait van jutter en creme brulee). Het was in één woord grandioos. We hebben echt genoten, zowel van het eten als van de gastvrijheid.
Ronald, Gerda en Sander, hartelijk bedankt voor de fijne avond!!!!
BeeLouis .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Wij waren er voor een dinertje om onze negende huwelijksdag te vieren. We wonen inmiddels 10 jaar op Texel en hadden hier nog nooit gegeten! Het was een prima ervaring. Er werd uitstekend op mijn dieet wensen ingespeeld, de bediening was erg vriendelijk en hartelijk. Goed wijnadvies bij de gerechten, en het eten zelf was erg lekker.
Wij zullen hier zeker nog eens terugkomen.
Rob C.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Echt heerlijk gegegeten met een uitstekende gastvrouw, die het goed weet te mannen in haar eentje! Absolute aanrader. Gegeten met twee kindjes, er is een leuke speelhoeken en ook kinderen hebben keuze uit een kindermenu.
JodeKok .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Een geweldige service van de gastvrouw, als vanzelfsprekend kon de wijn voorgeproefd worden en een andere keuze was geen probleem. Ook later op de avond tijdens het hoofdgerecht dezelfde ervaring. De start met het warme versgebakken broodje met aioli, kruidenboter en tapenade was veelbelovend. Het voorgerecht van salade met vis was perfect, alleen waren de bospaddenstoelen kroketjes van mijn partner onduidelijk van smaak. Wij kozen allebei voor het lams pallet, lam op 3 manieren bereid, een heerlijke overvloed aan smaken met ruim voldoende groenten. De bijpassende Pinot Noir was een prima keuze. Eigenlijk waren we verzadigd, maar uiteindelijk hebben we samen het ‘dessert van de week’ verorberd. Wij hebben van het eten genoten!
Een beetje storend waren de biljartgeluiden op de achtergrond, maar ja dat hoort wel bij het huiskamer gevoel….
Arno E.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Dit restaurant ligt op 10 minuten lopen buiten het centrum van de Koog aan de bosrand en appartementencomplex. Parkeren ook eenvoudig voor het restaurant. Inrichting is netjes en sfeervol. Warme huiselijke sfeer. Tafels staan niet dicht op elkaar, dat is prettig. Kaart is standaard en beperkt, maar voor ieder wat wils. Entrecote van de grill en zeebaars van goede kwaliteit en smaakten heerlijk. Bijgerechten zijn gevarieerd met groenten, maar niet bijzonder. Wijnen bij het gerecht smaakvol. Aangezien het pand van buiten en het terras zeer standaard zijn, zou ik dit restaurant vooral aanraden bij minder weer. Lekker binnen genieten. Verblijf je op het complex dan zeker aan te raden om een keer te gaan eten.
Fffsels .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Een donker maar gezellig ingerichte woonkamer, leuke plekjes, niet op elkaars bord. Gewoon fijn zitten. De kaart bied voor elk wat wils. Redelijk aan de prijs, maar je krijgt wel een smaakvol en vers product. Het broodplankje is een aanrader. Waarachtig Prachtig broodje met smaakvolle smeersels. De gerookte kipsalade was prima op smaak maar niet verrassend. Huiswijn was erg fijn. Hoofdgerecht. Trio van lam, schitterend worstje, heerlijk lamsrack. Een toch te taaie bavette. Geserveerd met diverse goed gegaarde groentes en een wel heel lekkere saus. De gebakken aardappels en de appelcompote waren van een niveautje lager. Helaas was de garnituur niet afgestemd op het gerecht. Bij een 2e bezoek kregen we hetzelfde. Met een kleine twist. Dit vind ik een gemiste kans. De zeer goed bereiding van het vlees wordt zo naar beneden gehaald. Maar ondanks de wat negatieve puntjes is de Kroontjes de aanrader, ga 1 keer in het centrum eten en je weet waarom. De Kroontjes is echt een positieve uitschieter.
Luc J.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
De vorig recensies waarschuwden al dat De Kroontjes er van buiten niet echt uitziet als een klasse-restaurant. We besloten ons niet hierdoor te laten afschrikken en -zin als we hadden in een heerlijk avondje uit eten- voor de kwaliteit van het eten te gaan. Daarin werden we beslist niet teleurgesteld. Integendeel. Ik durf hier te zeggen dat De Kroontjes met afstand het beste restaurant van de Dorpsstraat in De Koog is. Gezellig interieur van binnen. Een gastvrouw die het helemaal in de vingers heeft met rust en aandacht voor de klant, productkennis en plezier in haar werk (dat straalde werkelijk van haar af). En dan het eten! Vurrukkelijk: vol smaaknuances en met stijl opgemaakt. We waren echt een avondje uit en hebben er enorm van genoten. Een echte aanrader!
Ruud M.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Toen ik kwam aanlopen dacht ik: "dat kan niet kloppen, op een vakantiepark." Toch naar binnen gegaan, op aandringen van mijn vrouw. Het enige juiste besluit! Lekkere kaart, geweldig bereid. En een gastvrouw waarbij ik me vanaf 1e moment welkom voelde. Ook enkele wensen op menu afwijkingen werden met plezier (ipv "gedoe") opgepakt. Aanrader.
Ruud M.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Heerlijk gegeten. Goede kaart. Super vriendelijke bediening. Bij aankomst dachten we dat het niks kon zijn door de buitenkant van het pand en de omgeving. Maar laat je niet afschrikken. Binnen is het meteen helemaal prima.
Dominique M.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Toen we hier binnenkwamen leek het net of we in een gezellige huiskamer terechtgekomen waren. Zeer knus allemaal. We kregen een mooie tafel met plaats genoeg voor de hond. De gastvrouw was ook zeer aangenaam en vriendelijk, zij gaf heel veel uitleg over de menukaart en de wijnen.
We hebben het voorgerecht van het huis genomen dat uit een toren bestond van allerlei lekkers, de kok komt uitleggen wat het allemaal is. Het ene hapje al iets lekkerder dan het andere, maar dat is kwestie van smaak.
Als hoofdgerecht hadden we de asperges op klassieke wijze met beenham, een enorme grote portie en het kalfsvlees met asperges, heel lekker en mals vlees.
We hebben geen nagerecht genomen omdat we niet meer konden.
De wijnen die we gedronken hebben waren ook zeer lekker en de prijs die we op het einde betaalden viel zeer goed mee!
Doe zo voort, we komen terug als we in Texel zijn.
Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
We kwamen binnen in een leeg restaurant, dat is niet zo gezellig. De aankleding en de gastvrouw waren dat gelukkig wel. Het uitzicht is niet denderend, een bakstenen vakantiekamp, vandaar toch mijn lage waardering voor het decor. Ik was verrast dat men hier alcoholvrij wijn in huis had, dus besteld, helaas niet zo lekker. Het eten was verder prima! Ik had het rundvlees stoofpotje met groene asperges en de huisgemaakte appelmoes was erg lekker. Mijn partner koos voor de dagvis, Heek, de vis was o.k. en de garnering maakte het helemaal af: doperwten-spruit, gezond en bijzonder. De bediening was attent, een beetje 'te' misschien, maar dat kwam waarschijnlijk omdat we in het begin de enige gasten waren. Later op de avond kwamen wat meer mensen. Leuk om eens een keer hier gegeten te hebben.