De Kroontjes

Dorpsstraat 233 1796 CD De Koog Nederland Kaart

Over het restaurant De Kroontjes

Voor de kleine en grote eter

Het grootste waddeneiland wordt opgesierd door de Kroontjes. Hier worden streekproducten van Texel geserveerd met een twist, zoals de haring in nori. De keuze om meerdere gerechtjes per gang te bestellen is niet alleen leuk, maar ook tegen verspilling. Geef je een (bruiloft)feest? Dan ook halen ze alles uit de kast om jou een heerlijke avond te bezorgen.

Meer informatie over restaurant De Kroontjes

Stopt bijna voor de deur (150 meter)
  • Kom je met de auto?

9,2
9,2
Snakkertje .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Concept keuze uit kleine gerechtjes past helemaal bij ons, dus extra van genoten.
Heerlijke en eerlijke gerechten, goed op smaak en heerlijke bijpassende wijnen. Dat alles in een leuke en gezellige ambiance (huiskamergevoel) met hartelijke gastvrouw(en). Het zit een beetje verscholen van de weg af, je loopt er niet zo naar binnen. Maar, wel doen dus!! (loopafstand van centrum De Koog).
Favorieten van mij waren de lamskarbo en zalm en van partner de leng en de coq au vin. We komen zeker terug!
Robert L.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Wat een leuk restaurant en wat een fijne sfeer. En het allerbelangrijkste: fantastisch eten! Ik had oester van perfecte kwaliteit en als hoofdgerecht de lekkerste Tong Schar die ik ooit heb gegeten. Voor herhaling vatbaar.
mirjamklerk .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Echt een avondje uit. Heerlijk gegeten. Super leuk concept. Allemaal kleine gerechtjes. Je kunt kiezen tussen een voorn een hoofd en een nagerecht. Of voor de grotere eters twee twee twee en voor de grote eters onder ons drie drie drie.
Alles fijn van smaak. We komen hier zeker bog eens terug.
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heel fijne avond gehad. Prima sfeer en heel attente aardige bediening die ons prima adviseerde.
De menukaart bestaat uit maxi tapas (mijn omschrijving) keuze uit 1-1-1 1x voor-,1x tussen- en 1x nagerecht. Verder 2-2-2 normaal en voor de grote eter 3-3-3.
Voldoende vlees en vis variaties en aan de vegetariër is ook gedacht.
Jammer dat bij keuze voor 2-2-2 de 2 gerechten gelijk geserveerd worden, al zijn de borden wel loei heet.
Een aanrader dus.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Dat van het uiterlijk van het restaurant kan ik bevestigen, maar binnen is het gezellig.
De gastvrouw is ontspannen en vriendelijk. We kiezen voor het 3 gangen diner van de 2 gerechtjes.
Echtgenoot wil graag 2x 2 oesters, geen probleem. Ik ga voor 2 oesters en de bospaddestoelencroquetjes. Wat een smaaksensatie. De hoofdgerechten zijn kabeljauw met rode mul en als tweede lamskoteletjes voor de een en kalfsoester en een kalfsworstje, als tweede ook de lamskoteletjes voor de ander. Overheerlijk.
We kiezen kaas toe, 5 soorten met o.a een Ierse kaas, een blauwschimmel en een oude Beemster.
We zijn niet van de zoete toeten maar aan een belendende tafel werd een chocoladebol geserveerd met een aan tafel bijgeschonken saus, waardoor de bol openging. De serverende jongeman nam de tijd om op mijn nieuwsgierige vraag wat dat toch was te antwoorden.
Wat een prettige sfeer hangt hier , wij komen zeker terug. Prima prijs/kwaliteit verhouding
Henrik S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Echt een toprestaurant met ontzettend vriendelijke bediening en heerlijke gerechten!

Toen wij hier aankwamen, dachten wij eerst dat we fout zaten. De buitenkant van het restaurant had iets weg van een voetbalkantine. Toen we eenmaal binnen waren, bleek het tegenovergestelde;

Een super sfeervol restaurantje waar wij vriendelijk werden ontvangen door mevrouw Kroon.
Bij "de Kroontjes" kun je meerdere gerechtjes (wij hadden elk 2 voor, 2 hoofd en 2 na voor €32.50 pp) bestellen met als bedoeling meer uit de keuken te kunnen proeven.
Voor ons een nieuw concept maar we hebben van elk gerecht weer opnieuw genoten.
De gerechten zien er perfect uit en smaken nog beter.
De gemoedelijke en rustige sfeer (met de muziek op precies het juiste volume) maakt het helemaal compleet.

Kortom: Echt een aanrader en bij ons volgende bezoek aan Texel komen wij zeker terug!
pauldegroot996 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
We hebben hier erg lekker gegeten. Het was met veel aandacht gemaakt.
Bediening was super. Kortom: een echte aanrader !
Originele menukaart.
Annemieke.vankampen V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Gezellig sfeer met typisch Texelse decoratie! Knus restaurantje.
Gerechten waren heerlijk! Jammer dat de schol op was. Bediening was geweldig. Gastvrij en geduldig met ons om te communiceren vanwege ons doofheid. Echt aanrader om daar lekker te eten ook voor gezelligheid!
Elma L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Wij hebben hier een week geleden heerlijk gegeten. Wat een feestje. Geweldig idee, allerlei kleine gerechtjes, dwz voor een normale eter kun je 2 voorgerechtjes kiezen, 2 hoofdgerechtjes en 2 toetjes. Wij kozen makreelmoes en bospaddestoelenkroketjes vooraf. Skrei, varkensoester, als hoofd, en als toetje de chocoladesurprise en ijsbombe. Wat mij opviel was dat alles, ook de groentes die de gerechten begeleiden van een heerlijke smaak waren, en waren met liefde bereid. En huisgemaakte appelcompote. Alles met een vriendelijke glimlach geserveerd. Wij komen hier zeker terug.
douwe.pals P.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Leuk concept om te kunnen kiezen uit kleine gerechten. Hierdoor kan je optimaal genieten van de kunsten van de kok. Vriendelijk en gastvrij en borden waren mooi opgemaakt.
Anja G.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Aan de buitenkant van dit restaurant (gelegen bij een hotel en net buiten De Koog) verwacht je niet de warmte en gezelligheid die het restaurant als decor heeft te zullen ervaren. Wederom een bewijs dat je niet alleen op de buitenkant af moet gaan.
De ontvangst was zoals het hoort, vriendelijk en uitnodigend. Het eten was heerlijk. En de bediening was attent en persoonlijk.
Kortom, een echte aanrader!
Roos B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
We hebben genoten van de kleine gerechtjes en de hartelijke ontvangst.
Van het eten tijdens onze drie dagen op Texel spande De Kroontjes de kroon!
Lisa C.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Rustige ambiance en heerlijk eten. Leuk de optie dat je verschillende gerechten kan eten. De keuze van 1, 2 of 3 gerechten in hoofd- voor- en nagerecht.
Lau R.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Samen met mijn vriend hier gedineerd en het concept is 1,2 of 3 kleine gerechten per 3 gangen. Ik eet vegetarisch en was erg blij met een alternatief op de reguliere salade met geitenkaas! Heerlijke bospaddestoelenkroketjes en witlofsoep gehad met een macaron dessert als afsluiter. Naast lekker was de presentatie ook een lust voor het oog.

De inrichting is warm en knus en de bediening vriendelijk en kundig. De weg er naartoe was wel even zoeken en heeft ook wel iets weg van een horrorfilm, maar het heeft de pret niet mogen drukken. Zeker een aanrader.
Elsblauw .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Wij hebben hier 21 januari verrukkelijk gegeten leuk concept. Wij hebben van alles 2 gangen gehad. Voorgerecht makreelmousse met garnalen was heerlijk. Hoofdgerecht met eend was ook heerlijk en het toetje met peer en karamel ijs was ook weer ontzettend lekker de rest was ook heerlijk. Hele leuke bediening. Vriendelijke mensen. We gaan er zeker als we op texel zijn weer heen
Niels S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Met jarige schoonmoeder (kleine eter!) heerlijk gegeten. Juist door het concept van "kleinere" porties en vele keuzes van verschillende smaken, was het voor ons een perfecte keus! Ja, ligt een klein stukje buiten de gangbare paden van De Koog, maar een groot contrast met de andere "vreetsschuren"....chapeau aan het hele team van De Kroontjes!!
Jack P.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Buitenkant niet aantrekkelijk, eten geweldig!! Bediening uitstekend! Klein minnetje: na 45 minuten pas eerste hapjes op tafel. Te lang!! Toch een dikke 9; eten was super!!
madeinjune .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Wat een sterk concept! Prijs kwaliteit en sfeer was heel verrassend goed. Je proeft de liefde van de gastvrouw en gastheer(kok). Echt een familie bedrijf. Zeer aan te raden.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
We hebben met vier vrienden op Oudejaarsavond heerlijk gegeten bij De Kroontjes. Wat een goede gastvrouw! We kozen voor 2 voor, 2 hoofd en 2 nagerechtjes. Een goede keuze qua hoeveelheid. De gerechten waren allemaal overheerlijk en prachtig gestyled op het bord. Elk gerecht was verfijnd van smaak en mooi van kleur. Wanneer we weer naar Texel gaan, gaan we zeker weer terug naar De Kroontjes. De buitenkant van het restaurant is geen afspiegeling van de hoge kwaliteit die ze hier serveren. Hier kunnen ze wel wat aandacht aan besteden volgens ons.
Garmiek K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
We hebben hier met de kerst gegeten en hebben een geweldige avond gehad. Eten verrassend en zeer lekker. Vanwege de kerst was het niet het normale concept van het restaurant daarom zijn we een paar dagen later terug geweest en weer was het bijzonder goed. Erg leuk concept. Goede gastvrouw en leuk dat de koks ( vader en zoon) een gang serveren. Zeker een aanrader.