De Kroontjes

Dorpsstraat 233 1796 CD De Koog Nederland Kaart

Over het restaurant De Kroontjes

Voor de kleine en grote eter

Het grootste waddeneiland wordt opgesierd door de Kroontjes. Hier worden streekproducten van Texel geserveerd met een twist, zoals de haring in nori. De keuze om meerdere gerechtjes per gang te bestellen is niet alleen leuk, maar ook tegen verspilling. Geef je een (bruiloft)feest? Dan ook halen ze alles uit de kast om jou een heerlijke avond te bezorgen.

Meer informatie over restaurant De Kroontjes

Stopt bijna voor de deur (150 meter)
  • Kom je met de auto?

Vrijdag
Zaterdag en Zondag

Anja G.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Aan de buitenkant van dit restaurant (gelegen bij een hotel en net buiten De Koog) verwacht je niet de warmte en gezelligheid die het restaurant als decor heeft te zullen ervaren. Wederom een bewijs dat je niet alleen op de buitenkant af moet gaan.
De ontvangst was zoals het hoort, vriendelijk en uitnodigend. Het eten was heerlijk. En de bediening was attent en persoonlijk.
Kortom, een echte aanrader!
Roos B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
We hebben genoten van de kleine gerechtjes en de hartelijke ontvangst.
Van het eten tijdens onze drie dagen op Texel spande De Kroontjes de kroon!
Lisa C.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Rustige ambiance en heerlijk eten. Leuk de optie dat je verschillende gerechten kan eten. De keuze van 1, 2 of 3 gerechten in hoofd- voor- en nagerecht.
Lau R.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Samen met mijn vriend hier gedineerd en het concept is 1,2 of 3 kleine gerechten per 3 gangen. Ik eet vegetarisch en was erg blij met een alternatief op de reguliere salade met geitenkaas! Heerlijke bospaddestoelenkroketjes en witlofsoep gehad met een macaron dessert als afsluiter. Naast lekker was de presentatie ook een lust voor het oog.

De inrichting is warm en knus en de bediening vriendelijk en kundig. De weg er naartoe was wel even zoeken en heeft ook wel iets weg van een horrorfilm, maar het heeft de pret niet mogen drukken. Zeker een aanrader.
Elsblauw .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Wij hebben hier 21 januari verrukkelijk gegeten leuk concept. Wij hebben van alles 2 gangen gehad. Voorgerecht makreelmousse met garnalen was heerlijk. Hoofdgerecht met eend was ook heerlijk en het toetje met peer en karamel ijs was ook weer ontzettend lekker de rest was ook heerlijk. Hele leuke bediening. Vriendelijke mensen. We gaan er zeker als we op texel zijn weer heen
Niels S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Met jarige schoonmoeder (kleine eter!) heerlijk gegeten. Juist door het concept van "kleinere" porties en vele keuzes van verschillende smaken, was het voor ons een perfecte keus! Ja, ligt een klein stukje buiten de gangbare paden van De Koog, maar een groot contrast met de andere "vreetsschuren"....chapeau aan het hele team van De Kroontjes!!
Jack P.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Buitenkant niet aantrekkelijk, eten geweldig!! Bediening uitstekend! Klein minnetje: na 45 minuten pas eerste hapjes op tafel. Te lang!! Toch een dikke 9; eten was super!!
madeinjune .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Wat een sterk concept! Prijs kwaliteit en sfeer was heel verrassend goed. Je proeft de liefde van de gastvrouw en gastheer(kok). Echt een familie bedrijf. Zeer aan te raden.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
We hebben met vier vrienden op Oudejaarsavond heerlijk gegeten bij De Kroontjes. Wat een goede gastvrouw! We kozen voor 2 voor, 2 hoofd en 2 nagerechtjes. Een goede keuze qua hoeveelheid. De gerechten waren allemaal overheerlijk en prachtig gestyled op het bord. Elk gerecht was verfijnd van smaak en mooi van kleur. Wanneer we weer naar Texel gaan, gaan we zeker weer terug naar De Kroontjes. De buitenkant van het restaurant is geen afspiegeling van de hoge kwaliteit die ze hier serveren. Hier kunnen ze wel wat aandacht aan besteden volgens ons.
Garmiek K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
We hebben hier met de kerst gegeten en hebben een geweldige avond gehad. Eten verrassend en zeer lekker. Vanwege de kerst was het niet het normale concept van het restaurant daarom zijn we een paar dagen later terug geweest en weer was het bijzonder goed. Erg leuk concept. Goede gastvrouw en leuk dat de koks ( vader en zoon) een gang serveren. Zeker een aanrader.
Calijn R.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Een verrassende ontdekking vond ik het. En het werd een bijzondere avond. We waren met 6 personen en dat is altijd best een grote groep voor een keuken om te behappen. En dan ook nog meerdere gerechtjes per gang. Maar dat ging helemaal goed.

Eerst iets over het concept. Zoals ze zelf zeggen, er is een drie gangen menu en als je een kleine eter bent, kies je voor 1 gerechtje per gang, een medium eter kiest er 2 en een grote eter kiest er 3. Dan buig je je over de uitgebreide kaart. Vis, vlees en vegetarische keuzes en ook nog wat buiten de kaart om. Bijna teveel om te kiezen, maar oh zo leuk om meerdere smaken te mogen bestellen. De gastvrouw had ook nog een goede tip, schrijf je keuzes op je placemet, dan weet je wat je bestelde. Handig met zo'n grote groep!

Wij kozen voor ieder 2 gerechtjes en dat is echt meer dan genoeg. Alles werd gezamenlijk en tegelijkertijd opgediend. Het zag er prachtig uit en smaakte ook dito. Wel vond ik in iedere gang een topper en een "ok". Wellicht dat dit aan mijn keuzes lag. De bospaddestoelenkroketjes waren bijzonder, de kalfspaté ok. De worstjes van haas en eend echt goddelijk, de wildstoof prima, maar niet spannend. En zo ook het dessert. Wat mij zeer positief verraste was de keuze in wijnen. Alleen zeer goed betaalbaar, maar ook echt goede wijnen. De witte Macon Villages - vieilles vignes was 27,50 en heerlijk, en ook de simpele merlot uit de Languedoc was heerlijk en slecht 16.50. Echt? Ja echt en goed!

Kortom, erg leuk en lekker gegeten. Wat nog wel een puntje is, dit lijkt me voor dit vakantie-eiland een winterrestaurant. In de zomer wil ik graag licht, lucht en zee of bos zien. (En een terras)
Mathilde B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Onze eerste keer in De Kroontjes. Het was even zoeken vanwege verbouwing en ontbrekend buiten licht maar wát een verrassing toen we binnenkwamen. Het warme welkom van de gastvrouw, het heerlijke, mooi opgemaakte eten en de ruime plekken die ons veel privacy gaven.
Culinair eten zonder poespas en veel aandacht voor de gasten.
De liefde voor hun vak was aan alles te merken.
We komen zéker terug.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
We werden zeer hartelijk ontvangen. We hadden op de site gelezen dat ze een nieuw concept hadden. Hier werden wij nieuwsgierig door.
Je kon nl kiezen uit kleine gerechtjes.
Verrassende smaken. BV heerlijke pompoensoep, rode poon, kalfsbiefstuk, peer met caramel ijs.
Maar oh wat was het heerlijk. De kok en gastvrouw hebben duidelijk liefde voor het vak.
Hier komen wij graag nog eens terug.
Samantha D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Op aanraden van mijn ouders hier gegeten. Wat jammer dat we dit niet eerder hadden ontdekt. Vanaf nu staat de Kroontjes op ons lijstje. Wij hebben genoten van hun nieuwe concept van kleine gerechtjes. 2 voor-, 2 hoofd- en 2 nagerechten. Haring, en gerookte runder ribeye carpaccio, kaassoep, en een salade van zoetzure groenten. Allemaal heel verfijnd van smaak. Als hoofdgerechten hadden we sliptong, oosterse eendenborst, flamkuche en zalm/schol met spinazie. Ook dit was allemaal heel verfijnd van smaak, alleen de eendenborst had ons inziens iets te veel ster anijs, maar prachtig klaar gemaakt. Als dessert een heel mooi kaasplankje met een paprikagelei, wat een uitvinding was dat, niet zo zoet, maar heel mooi in balans. En de 2 zoete desserts waren ook heel erg lekker. Wij komen hier zeker terug! Dank voor de fijne avond.
Foppe B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Op 15 oktober bij de Kroontjes gegeten vlgs het nieuwe concept: meerdere hapjes van de kaart, hoewel je ook gewoon het normale portie kon bestellen. De borden waren bijzonder mooi opgemaakt en de smaken weer verrassend op elkaar afgestemd. De aanbevolen wijnen smaakten perfect bij de verschillende combinaties.
De service was correct, ongedwongen en zaken kundig.
Dorien V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Met onze vriendengroep heerlijk ontspannen gegeten. Moes van gerookte makreel met garnalen van de. TX65. Heerlijk streek producten van Texel.
Anneke K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Heerlijk gegeten bij de kroontjes . Natuurlijk was ik benieuwd naar de gerechtjes van het weekend Texel culinair ........
We hebben voor amuse hapjes gekozen 3 x 2 zodat we genoeg konden proeven ! De haring gerookt en gemarineerd was echt mmmmmmm. Met name de varkenswang met zuurkool en appel was echt verassend lekker, mmmm .En als dessert creme catalana was super lekker mmmmm ! En dit waren zo maar enkele voorbeelden , eigenlijk weet ik nergens een plek waar je voor dit geld zo lekker kunt eten , echt mmmm. De bediening was uitstekend ! Hoop volgend jaar zeker nog eens terug te komen ....Ga vooral zo door !!!!!
RonGevers .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Als je in De Koog opzoek bent naar dat ietsje meerwaarde dan ben je bij de Kroontjes op het juiste adres. Proeven van verschillende gerechten binnen éénzelfde menu, goed klaargemaakt en gecombineerd, origineel gepresenteerd en bovendien democratisch van prijs. Erg genoten van de kaasschotel met aangepast oud bockbier.
L. S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij " de drie kroontjes" . Volgens ons verdienen ze een grote kroon! Heerlijk gegeten, de voorgerechten waren ware cadeautjes, de hoofdgerechten prima verzorgd, ( entrecote en vis) en royaal. De gastvrouw wist er veel over te vertellen en straalde enthousiasme uit. Ze heeft niets teveel gezegd! Heerlijk dat de tafeltjes niet zo dicht op elkaar staan, daarmee is ook je privacy gewaarborgd. Snelle en vriendelijke bediening. Kortom: als we weer in de buurt zijn, gaan we terug! Bedankt!
Rennie1959 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Als wij op Texel zijn, moeten we tenminste één keer eten bij De Kroontjes. Ook deze keer was het weer prima! Heerlijke gastvrijheid en een uitstekend begin met een prijswinnend voorgerecht met haring in nori. Hoofdgerecht kalfsvlees, perfect gegaard. Beetje jammer dat de frietjes onder het vlees lagen. Daardoor waren ze wat slap, maar wel uitstekend van smaak, dus geen reden om te mopperen. Het toetje met wafels en sorbetijs was heerlijk! Waarschijnlijk gaan we deze vakantie nog een keer!