De Kroontjes

Dorpsstraat 233 1796 CD De Koog Nederland Kaart

Over het restaurant De Kroontjes

Voor de kleine en grote eter

Het grootste waddeneiland wordt opgesierd door de Kroontjes. Hier worden streekproducten van Texel geserveerd met een twist, zoals de haring in nori. De keuze om meerdere gerechtjes per gang te bestellen is niet alleen leuk, maar ook tegen verspilling. Geef je een (bruiloft)feest? Dan ook halen ze alles uit de kast om jou een heerlijke avond te bezorgen.

Meer informatie over restaurant De Kroontjes

Donderdag 17:00 - 21:00
Vrijdag t/m Zondag

Erik N.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Op onze eerste avond op Texel, heerlijk gegeten bij De Kroontjes. We hebben ons echt te gast gevoeld en komen graag nog eens terug.
Cy B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Uitstekend diner, net buiten het centrum van Den Hoorn. De kok houd van zijn vak en de gastvrouw van haar gasten. In de ongedwonge sfeer kun je je laten verrassen, door culinaire hoogstandjes. Het is nog steeds een restaurant in een toeristische plaats neem opa en de kleinkinderen gerust mee. Als de dinerkaart net iets te spannend is hebben ze ook saté, spareribs en frietjes met een kroket.
Kortom wij zijn blij verrast, de wandeling van 10 minuten is goed beloond.
atze B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Wat hebben wij lekker gegeten. Eten wat ik zelf echt niet zo voor elkaar krijgt. Mooie combinaties van de ingrediënten. De kroontjes doet kleine gerechtjes. Vier of vijf zorgen samen voor een goed diner. De ontvangst was heel vriendelijk. We komen graag een keer terug.
Booby T.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Tsja, het eten is goed hier, geen haute cuisine maar zeker smakelijk. Prettige bediening, waarbij ik wel opmerk dat het heel rustig was. Het concept met een keuze is plezierig, jammer vond ik dat enkele van mijn gasten maar 5 gangetjes wilden (ipv de min of meer gebruikelijke 6) en dat daarmee geen enkele rekening werd gehouden bij het opstellen van de rekening. En dan nog wel 3 euro meer rekenen voor de gamba's pil...Dat is niet zoals het hoort en weinig gastvrij. De wijn is ook prijzig. Daarom maar eens de goedkope chileense sauvignon genomen; ik geef het restaurant in overweging om een wat minder zure variant op de kaart te zetten.
Edith M.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Na de goede ervaringen van 2 jaar geleden weer teruggekeerd naar De Kroontjes. Gelukkig was er veel het zelfde gebleven : de ontspannen sfeer, de vriendelijke bediening en de gezellige entourage. De menukaart was echter wel veranderd dus we waren benieuwd of het eten ook nog steeds zo goed zou bevallen. Het menu bevatte een flink aantal kleine gerechtjes en je kon een keuze maken uit het aantal. We kozen op advies van de gastvrouw voor 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 2 nagerechten per persoon. Dat bleek inderdaad een prima hoeveelheid voor gemiddelde eters. Wat werden we weer verrast en verwend. Vooraf smakelijke sushi, een huisgerookte zalmtompouce en originele warme waddenkokkels. Daarna o.a. gegaarde lamsnek en superlekkere Texelse asperges. Als desert een origineel kaasplankje met een verrukkelijke oude sherry, een warme brownie en lekker fris ijs. Alles even prachtig opgemaakt. De opvallend goede en persoonlijke service maakte het plaatje helemaal compleet. Opnieuw een topavond voor een hele schappelijke prijs.
Colinda B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Bijzonder prettig gegeten mede vanwege ontspannen,rustige sfeer. Erg vriendelijke bediening. Genoeg keuze, 2-2-2 menu was voor gemiddelde eter voldoende. Kwaliteit gerechten was ook prima, heerlijk gegeten!
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Geweldig genoten van dit leuke, kleine restaurant. De beide dames die de bediening deden en tevens gastvrouw waren, maakten dat het een speciale avond werd. Het eten wordt hier geserveerd in 3 gangen, en per gang bestel je 1, 2 of 3 gerechtjes van de kaart (kleine, gewone of grote eter). Ook zijn er een aantal 'normale' hoofdgerechten, hierbij kan je dan eventueel een voorgerecht of toetje kiezen uit de 'kleine' kaart. Wij kozen voor 3 keer 2 gerechtjes. Alles was heerlijk, mooi verzorgd, verrassende smaken en goede combinaties. Een echte aanrader!
E.A. H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
omdat wij niet van die grote eters zijn, kozen wij voor 1 voorgerecht, 1 hoofdgerecht en 1 dessert. Vooraf kregen eigen gebakken ciabatta broodjes met aioli. Het menu was meer dan genoeg bij elkaar en allemaal heerlijk van smaak en zelf zelfgemaakt.
Tijmen D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Restaurant ziet er van buiten uit als een snackbar. Binnen een beetje sfeerloos. Het eten is echter verrukkelijk! Wel een beetje raar dat je de kleine gerechtjes tegelijk geserveerd krijgt, terwijl er niet echt sprake is van een tapassfeer.
Eleonore K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Eten bij De Kroontjes is een aanrader bij een verblijf in De Koog.
Jermain S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Na alle goede recensies hier voor het eerst gegeten. De inrichting zal niet iedereen bekoren, maar wij vonden het in combinatie met de vriendelijke gastvrouw erg prettig. Het concept van kleinere gerechten is ons goed bevallen. Het eten was heerlijk. Echt een aanrader!r
t. N.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Met 4 personen hebben wij hier verrassend lekker gegeten.
Fijne ambiance. Gastvrij, en een mooie menukaart met een goed concept.
Elma L.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Voor de 3e maal hier gegeten. En weer aangenaam verrast voor de originaliteit en kwaliteit van het eten, en de vriendelijke ontvangst. Het is een heerlijk concept, met al die keuzes tussen de mooie, kleine gerechtjes. Ik kom hier graag terug.
Luc G.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Heerlijk genoten van pure gerechten! En ook de gastvrouw was bijzonder aardig. Een aanrader op het eiland
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Kleine, smakelijke gerechtjes, 2 pp per gang: marbré van eendenlever en eendenborst/ wilde kokkels in knoflook/kruiden nat/ hertenham met zoete aardappelsalade en bospaddestoelen kroketjes vooraf: heerlijk! Wildstoofpotje met stoofpeertje, haricots verts in spek en aardappeltjes in schil/kalfssucade met gestoofde kool en kruising tussen bloemkool en broccoli/ cocq au vin met spek/champignons en albondigas met aardappels in schil: iets minder spannend, maar ook prima. Desserts o.i. minst spannend: crème brulee/duindoorn-, karamel ijs en mandarijnen parfait/ hangop met kersen/ stoofpeertje met karamel ijs. Zeer vriendelijke dames, naar onze smaak ietwat gedateerd interieur. Leuk concept!
Madelon K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Het was gezellig en lekker.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Heerlijk kerstdiner. Prachtig opgemaakte gerechten, heerlijk en zacht van smaak. Daarom kon je van ieder gerecht en iedere hap genieten.
De sfeerr en bediening weer erg goed als ook de gehele aankleding. Een echte topper.
Emmy V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Goede kwaliteit van het eten, mooi opgemaakte borden, heerlijkgegeten!
Joukje J.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Wat een feestje om hier te eten. De sfeer in het restaurant is zeer plezierig, de bediening was persoonlijk, vriendelijk en met veel aandacht en het eten was heerlijk! Het feit dat het kleine porties zijn, waardoor je van meerdere verschillende dingen kunt proeven is sowieso leuk en als het dan ook nog eens allemaal klopt met de smaak en de opmaak, top!!! Dit is echt een aanrader als je geniet van lekker en verzorgd eten.
G S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Verschillende gerechten in kleine porties. Allemaal prima. Wildzwijnnek perfect. Wijnen ok. Interieur wat oubollig. Overall een echte aanrader.