De Kroontjes

Dorpsstraat 233 1796 CD De Koog Nederland Kaart

Over restaurant De Kroontjes

Voor de kleine en grote eter

Het grootste waddeneiland wordt opgesierd door de Kroontjes. Hier worden streekproducten van Texel geserveerd met een twist, zoals de haring in nori. De keuze om meerdere gerechtjes per gang te bestellen is niet alleen leuk, maar ook tegen verspilling. Geef je een (bruiloft)feest? Dan ook halen ze alles uit de kast om jou een heerlijke avond te bezorgen.

Meer informatie over restaurant De Kroontjes

Vrijdag t/m Zondag

9,1
Emmy V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Goede kwaliteit van het eten, mooi opgemaakte borden, heerlijkgegeten!
Joukje J.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Wat een feestje om hier te eten. De sfeer in het restaurant is zeer plezierig, de bediening was persoonlijk, vriendelijk en met veel aandacht en het eten was heerlijk! Het feit dat het kleine porties zijn, waardoor je van meerdere verschillende dingen kunt proeven is sowieso leuk en als het dan ook nog eens allemaal klopt met de smaak en de opmaak, top!!! Dit is echt een aanrader als je geniet van lekker en verzorgd eten.
G S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Verschillende gerechten in kleine porties. Allemaal prima. Wildzwijnnek perfect. Wijnen ok. Interieur wat oubollig. Overall een echte aanrader.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
De Kroontjes heeft een heel leuk concept voor het menu. Het is geen tapas en geen gewone kaart. Het zijn iets grotere gerechtjes dan tapas maar kleiner dan normaal. Hierdoor kan je meerdere keuzes maken en genieten van heerlijke gerechten. Enige minpuntje is het bijschenken van wijn in een nog niet leeg glas maar wel de prijs voor een volledig glas in rekening brengen. Dit is echter maar een klein minpuntje. De rest verdient echt een pluim.
Els J.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
DIt restaurant had ik zonder de goede recensies op Iens nooit gevonden, het ligt iets buiten het dorp aan de ingang van een vakantiepark. De hoge cijfers zijn terecht, we waren aangenaam verrast. Het personeel is hartelijk en attent, de gerechten zijn overheerlijk en worden mooi opgediend. Door te kiezen voor meerdere kleine gerechtjes kun je optimaal genieten van een verrassend etentje vol variatie. Een aanrader voor smulpapen!
De tafels zijn ruim en de sfeer is lekker rustig, dus zeer geschikt voor een romantische avond tafelen.
MinievD D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Vanavond kennisgemaakt met dit restaurant. Een erg leuk concept voor grote en kleine eters. Wij hebben gekozen voor 3 x 2. Als voorgerechten had ik koud gerookte zalm en sushi. Mijn man hertenham in de vorm van een carpaccio en uiensoep. Als hoofdgerechten hebben wij beide gekozen voor Wat de zee brengt (kabeljauw) en Coq au Vin. Wij vonden beide heerlijk met de opmerking: je moet wel van wijn houden want die was goed te proeven in de kip. De buurman naast ons miste de saus. Wij niet. Afsluitend dessert voor mij de Hangop, mijn man de omgekeerde dame blanche en beide de crème brulee. Conclusie: alles was heerlijk, werd mooi en zeer vriendelijk geserveerd door 2 vrolijke dames in een zeer gezellige ambiance. Komen hier zeker nog een keer terug.
Wilinca .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Ook dit jaar zijn we weer twee keer bij De Kroontjes gaan eten. Het is echt de moeite waard. Het idee van de verschillende kleine gerechten, waaruit je kan kiezen, is goed gevonden. Het geeft je de gelegenheid verschillende dingen te proberen. We zijn beide keren gegaan voor twee gerechten per gang. En dat is voor de normale eter echt meer dan voldoende. En alles wat we gegeten hebben was weer voortreffelijk. Geweldig goed bereid en mooi opgemaakt. De bediening was als altijd ook uit de kunst.
Gerda, Ronald en Sander, ontzettend bedankt voor het geweldige eten en de gezelligheid. Hopelijk komen we volgend jaar weer!!!!
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Nadat de zoveelste senior had aangegeven geen heel hoofdgerecht te kunnen wegwerken besloten de vriendelijke mensen van de Kroontjes hun gangen gewoon in lekkere kleine gerechtjes aan te bieden.

Daardoor bevonden wij ons in de uitzonderlijke situatie dat we opeens met zijn vieren acht voorgerechtjes op tafel hadden, plus een uitstekende Rioja.

Die gerechtjes waren echt heel erg lekker. Salade van lamsham met zilte aardappel, kaaskroketjes, zalm met Wasabi mayonaise en fijne verse oesters. Allemaal uitstekend en dus zo verdwenen. Als hoofd waren er oa zacht gegaarde kippedijen, een spiesje van heerlijk lamsvlees en ook een grote entrecote.

Zelf vond ik het wel erg prettig om gewoon een groot hoofdgerecht te kunnen eten. Al die keuze is geweldig en de hoeveelheid werk die de chef aan deze werkwijze heeft is prijzenswaardig, zeker gezien de hoeveelheid aandacht die elk afzonderlijk gerechtje op de kaart duidelijk heeft gehad.

Tegelijkertijd ben ikzelf niet bejaard en heel goed in staat mijn bord leeg te eten, en voelt het eten van twee verschillende gerechten tegelijkertijd (de kaart biedt zelfs de mogelijkheid voor 3 gerechtjes) een beetje gespleten en verwarrend aan. Wel weer eens wat anders, en bij de eveneens heerlijke toetjes had ik hier geen enkel probleem mee.
Dirk.dekker .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
pittige gamba's als voorgerecht, een malse lamspies als hoofdgerecht en ijsvariatie als dessert!
Alles voortreffelijk klaargemaakt en hartelijk en gastvrij opgediend. Kortom; voor herhaling aanbevolen !!
Claudia.dion .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten in een gastvrije omgeving. Beetje verborgen, maar de kookkunst maken dat meer dan goed! Originele gerechten, die allemaal zeer smaakvol waren. Ook de kinderen kwamen aan hun trekken. Aanrader om op Texel te gaan eten.
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Heerlijk gegeten hier op een zondagavond. We hadden het 2-2-2 menu (van elke gang twee). Vooraf de zalm welke heerlijk gerookt was en de courgette soep welke goed smaakte, maar te zout was. Als hoofdgerecht had ik de lamspies, deze smaakte uitstekend. De wrap met paddenstoelen had wat spannender qua smaken gemogen. De twee dessertgerechtjes waren allebei top: De macaron met rood fruit en de chocolade parfait.
De zaak is sfeervol ingericht en het personeel is super aardig en attent.
Al met al een aanrader als je in de buurt van de Koog zit.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
In leuke ambiance heerlijk gegeten voor een redelijke prijs. Het concept van kleine gerechten in een menu vonden we leuk. Alle gerechten waren goed en mooi opgemaakt. Een aanrader voor wie op Texel wat anders wil dan de vele restaurantjes in De Koog.
MaddyBer .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Een klein stukje lopen van het centrum, maar wat een verrassing dit restaurant. Leuk concept, je kiest meerdere kleine gerechtjes. Ideaal voor mensen die moeite hebben met keuzes maken. De bediening was vriendelijk en bekwaam. Sfeer in het restaurant gedeelte was prettig, alleen het bargedeelte met pooltafel deden daar een beetje afbreuk aan (als we dan toch een puntje van kritiek mogen noemen). Hier komen we zeker terug.
Trees R.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Wat kan Ronald koken zeg,we hebben vandaag wederom weer heerlijk gegeten.
Vandaag was Easy Thuesday ,waaruit we konden kiezen uit een vis of vlees menu.
Het was echt voortreffelijk.
Wij komen ieder jaar als we op Texel zijn in dit restaurant eten,en willen Ronald en Gerda super bedanken voor het heerlijke eten en de gastvrijheid,echt super.
JodeKok .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Logerend in het appartementencomplex Bosch en Zee, is een bezoek aan het aangrenzende Restaurant de Kroontjes niet te versmaden. De zeer goede ervaring van een jaar terug werd herbevestigd! Wat een heerlijkheden. Nieuw was de keuze uit 1, 2 of drie gerechtjes per gang. Wij kozen voor de gemiddelde eter, dus 2 gerechtjes per gang. (€ 32,50) Het voorgerecht gerookte zalm en lamsham was prachtig op smaak. Het hoofdgerecht bestond uit coq au vin en een lamsbiefstukje met bijpassende garnituur. Alles gemaakt van verse producten en de bijpassende wijnen waren zorgvuldig uitgekozen.
Een hilarisch moment was de uitruk van de kok, na het afgaan van het brandalarm in een van de huisjes. Haast was geboden, want een onnodige inzet van de brandweer zou een forse aanslag betekenen op de maandomzet….. Het was loos alarm.
Het dessert, een chocolade bol met een heerlijke dessertwijn en een kaasplankje met een 10 jaar oud glaasje port completeerde het diner. Wij hebben weer ouderwets lekker genoten, volgend jaar komen wij zeker weer.

K.R. L.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Op IENS gezocht naar een goed en betaalbaar restaurant voor de viering van mijn 70ste verjaring. Hoewel veel erg positieve recensies toch met 'gezonde' twijfel (ben erg kritisch) naar de Kroontjes. Volstrekt misplaatste argwaan! Familie Kroon verdient alle lof! Fantastisch eten, bediening, entourage en ook nog eens '200'% 'value for money' (32,50 euro voor 6 prima gerechten). De Chardonnay huiswijn was voor mijn vrouw een genoegen. Volgende keer Texel, zo wie zo het tweede bezoek aan de Kroontjes!
FrankvanHelden .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Prima gegeten en zaak is zowel aan binnen als buitenzijde keurig opgeknapt. Kon nu kiezen uit 1/2/3-keuzemenu. Wij hadden gekozen voor 2 gangenmenu, dit houdt in dat je kan kiezen uit 2 voorgerechten / 2 hoofdgerechten / 2 nagerechten. Alles smaakte prima en krijgt er ook wijnadvies bij per gang. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat je dan van alles iedere keer een kleinere portie krijgt. Had lekker stukje hertenvlees, echter is dan eigenlijk te klein om lekkere smak goed te proeven. Hebt al met al meer dan voldoende gegeten, dit is probleem niet. Zo liever van alles een grotere portie hebben en 1 deel. Bediening is altijd lekker vlot en leuk, niets over te zeggen en eten is verder gewoon goed. Kortom leuke avond gehad en gaan volgende keer zeker weer terug.
Baton .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Het concept van menu's met een, twee of drie voor- en hoofdgerechten met een, twee of drie deserts is bijzonder geslaagd. Porties zijn bescheiden en je kunt op deze manier genieten van meerdere uitstekende streekgerechten. Ook de kleine en grote eter komen op deze manier aan hun trekken. En als je samen bent kun je natuurlijk ook combineren. De lamsham als voorgerecht is wat mij betreft een aanrader. Ook de lamsbiefstuk was prima. Maar dat mag je ook verwachten als je op texel bent.
Wel jammer dat de fles water dan € 5,50 kost.
Cgolsteijn .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Leuk concept, lekker gegeten, aardige bediening welke iets vlotter had gemogen. Maar het was een gezellige avond met goed eten.
Meissi .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wat een leuk concept met al die kleine gerechtjes! Ook handig wanneer je niet zo'n grote eter bent, of juist wel! Prima smaken. Gezellige bediening en gemoedelijke sfeer. Je moet de zaak wel weten te vinden, ligt iets achteraf, maar gelukkig waren we getipt door vrienden!