De Kroontjes

Dorpsstraat 233 1796 CD De Koog Nederland Kaart

Over het restaurant De Kroontjes

Voor de kleine en grote eter

Het grootste waddeneiland wordt opgesierd door de Kroontjes. Hier worden streekproducten van Texel geserveerd met een twist, zoals de haring in nori. De keuze om meerdere gerechtjes per gang te bestellen is niet alleen leuk, maar ook tegen verspilling. Geef je een (bruiloft)feest? Dan ook halen ze alles uit de kast om jou een heerlijke avond te bezorgen.

Meer informatie over restaurant De Kroontjes

Stopt bijna voor de deur (150 meter)
  • Kom je met de auto?

9,2

Jouw recensie over het restaurant De Kroontjes

De tafel van Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Een verborgen culinaire parel van het eiland Texel. Je zou het misschien niet verwachten van een restaurant bij een vakantiepark, maar dit restaurant is kleinschalig, gezellig en je kunt er heerlijk eten. Wij waren hier voor de 2e keer. Genoten van schaaldieren, vis Texels lam en boerderijkip. Stuk voor stuk smaakvolle gerechten, mooi opgemaakt en met een glimlach geserveerd.
Ingrid S.
Verrassende gerechtjes. Vriendelijk bediening!
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Perfecte sfeer, perfect eten.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
Een restaurant met veel kleine gerechten. Vriendelijke ontvangst en bediening.
Gerechten zijn dik in orde. Kortom : een aanrader
Cora W.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Geweldig gegeten, de bediening was super gezellig. Even door de buitenkant heenkijken, kom je een heerlijk restaurant tegen!
Dionne S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Als je aankomst lopen ziet het er minder aantrekkelijk uit, maar eenmaal binnen werden we hartelijk ontvangen en goed bediend. Leuk idee met de kleine gerechtjes. Goed gegeten en lekkere wijn.
Erik N.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Na een geweldige ervaring vorig jaar opnieuw naar De Kroontje. En opnieuw was het puur genieten van de heerlijke gerechten, smaakvol en een lust voor het oog. We hebben ons geweldig te gast gevoeld en komen absoluut nog eens terug.
Trigger H.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Fantastisch gegeten. Keuze uit kleine gerechtjes waar wij zeker voldoende aan hadden. Er werd rekening gehouden met mijn wensen en dat is natuurlijk altijd prettig. 1 minpuntje; in deze periode verwacht je lam en asperge op de kaart en dat was er helaas niet.
Mitch M.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Alles smakte heel goed! De tafelbediening was uitstekend. We kunnen de soepen aanbevelen. De diverse gerechten waren heerlijk.
Marion L.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
We hebben er heerlijk gegeten. De gerechten waren smakelijk, soms met verrassende combinaties, en de porties waren voor ons precies goed. Erg fijne bediening. Kortom, geslaagde avond.
Hereboer .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Tijdens de kerst bij restaurant de kroontjes wezen eten.Het was in een woord Geweldig! Prachtig gedekte tafels.mooi serviesgoed.Het eten was super en bij elk gerecht een bijpassende wijn.wij komen hier zeker nog vaak eten.Een dikke pluim voor de kok en zijn staf en de bediening.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
goed verzorgd en lekker
Samantha D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Tijdens Texel Culinair hier weer heerlijk gegeten! Als extra hadden ze deze keer de gerechtjes van Texel Culinair van de afgelopen 6 jaar. Erg leuk en erg lekker. Vooral de koud gerookte zalm en de haring met citroenmouse was heel erg lekker. Verder hadden wij de Sushi en de gado gado wrap. Allemaal heerlijk! Wat kan deze man koken!
Volgende keer zijn wij weer van de Partij!
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Op de cijfers op Iens afgegaan en gedacht dat we bij een hoogstaand restaurant gingen eten, mede gezien de prijzen die ze vragen. Bij binnenkomst bleek al dat men voor de inrichting geen vakman/vrouw had ingeschakeld. Alle stijlen die men kan bedenken, waren vertegenwoordigd, waardoor je de indruk kreeg in een doorsnee bistro te zitten, mede gezien de kleding van het bedienend personeel: bedrukt kantoenen bloesje op een jeans met sneakers. Dit had in een campingkantine niet misstaan, maar hier wel. Maar, dan zal het eten wel heel goed zijn, dachten we. Helaas bleek dit een misvatting. Het eten was oké voor een doorsnee bistro, maar niet voor de prijs van 9,50 per stuk. Toen ik vroeg waarom de koude sushi bij de warme gerechten op de menukaart stond, bleek dat deze lauwwarm had moeten zijn. Die van mij was net 15 minuten van te voren uit de koeling gehaald, zo leek het. De dame zou het doorgeven aan de keuken, maar kwam niet meer terug met een verklaring of excuus. Wij hebben het bij 3 gerechten ieder gelaten.
Freek V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Mooie smaken, goede prijs kwaliteit en vriendelijke bediening.
Samantha D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Vanavond weer heerlijk gegeten met zijn drieën! Het is een restaurant dat we nooit overslaan als wij op Texel zijn! Heerlijk eten en een ongedwongen sfeer.
Ze serveren allemaal kleine gerechtjes die stuk voor stuk heerlijk zijn. Vanavond begonnen wij met Vitello tonnato, pekelvlees en sushi, daarna een overheerlijke courgette soep die opgediend werd vanuit een grote bol courgette, en een gestoomd broodje met pulled pork en als hoofdgerecht gebakken Schartong, een flamkuche en een gerookt wroetvarken en niet te vergeten als nagerecht een knapperig bakje met gele room en aardbeien, geflambeerd ijs en tiramisu. Wederom een feestje.
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Heerlijke avond gehad. Laat je niet misleiden door de buitenkant van het gebouw. Binnenin zit een klein juweeltje. Het eten wordt met veel aandacht voor detail in smaak en uitvoering klaar gemaakt. De bediening is zeer gastvrij. Je ziet en proeft de toewijding die de chef en gastvrouw hebben. Super!
Fffsels .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Het geheim van de Koog kun je dit restaurant wel noemen. Als je er niet van weet kom je er ook niet. Kindvriendelijk, kinderen worden voor vol aangezien en niet meteen verwezen naar de friet met ... Kleine gerechten zijn niet echt klein, dus 4 gerechten is voor de meesten wel voldoende. 5 voor de wat grotere eters. Kwaliteit en bereiding zijn dik in orde. En als je met z'n tweeën wat verschillende keuzes maakt proef je op een avond al snel 8 verschillende gerechten.
Enige minpuntje was dat je extra friet en salade erbij kon bestellen tegen een meerprijs die het geleverde niet kon rechtvaardigen. En je kreeg het pas bij het laatste warme gerecht..
Heerlijk gegeten en een paar dagen later nog eens gegaan. Weer superlekker, zelfde goede kwaliteit ingrediënten.
Al met al een aanrader.
Erik N.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Op onze eerste avond op Texel, heerlijk gegeten bij De Kroontjes. We hebben ons echt te gast gevoeld en komen graag nog eens terug.
Cy B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Uitstekend diner, net buiten het centrum van Den Hoorn. De kok houd van zijn vak en de gastvrouw van haar gasten. In de ongedwonge sfeer kun je je laten verrassen, door culinaire hoogstandjes. Het is nog steeds een restaurant in een toeristische plaats neem opa en de kleinkinderen gerust mee. Als de dinerkaart net iets te spannend is hebben ze ook saté, spareribs en frietjes met een kroket.
Kortom wij zijn blij verrast, de wandeling van 10 minuten is goed beloond.
Atze B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Wat hebben wij lekker gegeten. Eten wat ik zelf echt niet zo voor elkaar krijgt. Mooie combinaties van de ingrediënten. De kroontjes doet kleine gerechtjes. Vier of vijf zorgen samen voor een goed diner. De ontvangst was heel vriendelijk. We komen graag een keer terug.