De Kroontjes

Dorpsstraat 233 1796 CD De Koog Nederland Kaart

Over het restaurant De Kroontjes

Voor de kleine en grote eter

Het grootste waddeneiland wordt opgesierd door de Kroontjes. Hier worden streekproducten van Texel geserveerd met een twist, zoals de haring in nori. De keuze om meerdere gerechtjes per gang te bestellen is niet alleen leuk, maar ook tegen verspilling. Geef je een (bruiloft)feest? Dan ook halen ze alles uit de kast om jou een heerlijke avond te bezorgen.

Meer informatie over restaurant De Kroontjes

Stopt bijna voor de deur (150 meter)
  • Kom je met de auto?

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Kroontjes

Samantha D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Tijdens Texel Culinair hier weer heerlijk gegeten! Als extra hadden ze deze keer de gerechtjes van Texel Culinair van de afgelopen 6 jaar. Erg leuk en erg lekker. Vooral de koud gerookte zalm en de haring met citroenmouse was heel erg lekker. Verder hadden wij de Sushi en de gado gado wrap. Allemaal heerlijk! Wat kan deze man koken!
Volgende keer zijn wij weer van de Partij!
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Op de cijfers op Iens afgegaan en gedacht dat we bij een hoogstaand restaurant gingen eten, mede gezien de prijzen die ze vragen. Bij binnenkomst bleek al dat men voor de inrichting geen vakman/vrouw had ingeschakeld. Alle stijlen die men kan bedenken, waren vertegenwoordigd, waardoor je de indruk kreeg in een doorsnee bistro te zitten, mede gezien de kleding van het bedienend personeel: bedrukt kantoenen bloesje op een jeans met sneakers. Dit had in een campingkantine niet misstaan, maar hier wel. Maar, dan zal het eten wel heel goed zijn, dachten we. Helaas bleek dit een misvatting. Het eten was oké voor een doorsnee bistro, maar niet voor de prijs van 9,50 per stuk. Toen ik vroeg waarom de koude sushi bij de warme gerechten op de menukaart stond, bleek dat deze lauwwarm had moeten zijn. Die van mij was net 15 minuten van te voren uit de koeling gehaald, zo leek het. De dame zou het doorgeven aan de keuken, maar kwam niet meer terug met een verklaring of excuus. Wij hebben het bij 3 gerechten ieder gelaten.
Freek V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Mooie smaken, goede prijs kwaliteit en vriendelijke bediening.
Samantha D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Vanavond weer heerlijk gegeten met zijn drieën! Het is een restaurant dat we nooit overslaan als wij op Texel zijn! Heerlijk eten en een ongedwongen sfeer.
Ze serveren allemaal kleine gerechtjes die stuk voor stuk heerlijk zijn. Vanavond begonnen wij met Vitello tonnato, pekelvlees en sushi, daarna een overheerlijke courgette soep die opgediend werd vanuit een grote bol courgette, en een gestoomd broodje met pulled pork en als hoofdgerecht gebakken Schartong, een flamkuche en een gerookt wroetvarken en niet te vergeten als nagerecht een knapperig bakje met gele room en aardbeien, geflambeerd ijs en tiramisu. Wederom een feestje.
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Heerlijke avond gehad. Laat je niet misleiden door de buitenkant van het gebouw. Binnenin zit een klein juweeltje. Het eten wordt met veel aandacht voor detail in smaak en uitvoering klaar gemaakt. De bediening is zeer gastvrij. Je ziet en proeft de toewijding die de chef en gastvrouw hebben. Super!
Fffsels .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Het geheim van de Koog kun je dit restaurant wel noemen. Als je er niet van weet kom je er ook niet. Kindvriendelijk, kinderen worden voor vol aangezien en niet meteen verwezen naar de friet met ... Kleine gerechten zijn niet echt klein, dus 4 gerechten is voor de meesten wel voldoende. 5 voor de wat grotere eters. Kwaliteit en bereiding zijn dik in orde. En als je met z'n tweeën wat verschillende keuzes maakt proef je op een avond al snel 8 verschillende gerechten.
Enige minpuntje was dat je extra friet en salade erbij kon bestellen tegen een meerprijs die het geleverde niet kon rechtvaardigen. En je kreeg het pas bij het laatste warme gerecht..
Heerlijk gegeten en een paar dagen later nog eens gegaan. Weer superlekker, zelfde goede kwaliteit ingrediënten.
Al met al een aanrader.
Erik N.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Op onze eerste avond op Texel, heerlijk gegeten bij De Kroontjes. We hebben ons echt te gast gevoeld en komen graag nog eens terug.
Cy B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Uitstekend diner, net buiten het centrum van Den Hoorn. De kok houd van zijn vak en de gastvrouw van haar gasten. In de ongedwonge sfeer kun je je laten verrassen, door culinaire hoogstandjes. Het is nog steeds een restaurant in een toeristische plaats neem opa en de kleinkinderen gerust mee. Als de dinerkaart net iets te spannend is hebben ze ook saté, spareribs en frietjes met een kroket.
Kortom wij zijn blij verrast, de wandeling van 10 minuten is goed beloond.
atze B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Wat hebben wij lekker gegeten. Eten wat ik zelf echt niet zo voor elkaar krijgt. Mooie combinaties van de ingrediënten. De kroontjes doet kleine gerechtjes. Vier of vijf zorgen samen voor een goed diner. De ontvangst was heel vriendelijk. We komen graag een keer terug.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Tsja, het eten is goed hier, geen haute cuisine maar zeker smakelijk. Prettige bediening, waarbij ik wel opmerk dat het heel rustig was. Het concept met een keuze is plezierig, jammer vond ik dat enkele van mijn gasten maar 5 gangetjes wilden (ipv de min of meer gebruikelijke 6) en dat daarmee geen enkele rekening werd gehouden bij het opstellen van de rekening. En dan nog wel 3 euro meer rekenen voor de gamba's pil...Dat is niet zoals het hoort en weinig gastvrij. De wijn is ook prijzig. Daarom maar eens de goedkope chileense sauvignon genomen; ik geef het restaurant in overweging om een wat minder zure variant op de kaart te zetten.
Edith M.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Na de goede ervaringen van 2 jaar geleden weer teruggekeerd naar De Kroontjes. Gelukkig was er veel het zelfde gebleven : de ontspannen sfeer, de vriendelijke bediening en de gezellige entourage. De menukaart was echter wel veranderd dus we waren benieuwd of het eten ook nog steeds zo goed zou bevallen. Het menu bevatte een flink aantal kleine gerechtjes en je kon een keuze maken uit het aantal. We kozen op advies van de gastvrouw voor 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 2 nagerechten per persoon. Dat bleek inderdaad een prima hoeveelheid voor gemiddelde eters. Wat werden we weer verrast en verwend. Vooraf smakelijke sushi, een huisgerookte zalmtompouce en originele warme waddenkokkels. Daarna o.a. gegaarde lamsnek en superlekkere Texelse asperges. Als desert een origineel kaasplankje met een verrukkelijke oude sherry, een warme brownie en lekker fris ijs. Alles even prachtig opgemaakt. De opvallend goede en persoonlijke service maakte het plaatje helemaal compleet. Opnieuw een topavond voor een hele schappelijke prijs.
Colinda B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Bijzonder prettig gegeten mede vanwege ontspannen,rustige sfeer. Erg vriendelijke bediening. Genoeg keuze, 2-2-2 menu was voor gemiddelde eter voldoende. Kwaliteit gerechten was ook prima, heerlijk gegeten!
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Geweldig genoten van dit leuke, kleine restaurant. De beide dames die de bediening deden en tevens gastvrouw waren, maakten dat het een speciale avond werd. Het eten wordt hier geserveerd in 3 gangen, en per gang bestel je 1, 2 of 3 gerechtjes van de kaart (kleine, gewone of grote eter). Ook zijn er een aantal 'normale' hoofdgerechten, hierbij kan je dan eventueel een voorgerecht of toetje kiezen uit de 'kleine' kaart. Wij kozen voor 3 keer 2 gerechtjes. Alles was heerlijk, mooi verzorgd, verrassende smaken en goede combinaties. Een echte aanrader!
E.A. H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
omdat wij niet van die grote eters zijn, kozen wij voor 1 voorgerecht, 1 hoofdgerecht en 1 dessert. Vooraf kregen eigen gebakken ciabatta broodjes met aioli. Het menu was meer dan genoeg bij elkaar en allemaal heerlijk van smaak en zelf zelfgemaakt.
Tijmen D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Restaurant ziet er van buiten uit als een snackbar. Binnen een beetje sfeerloos. Het eten is echter verrukkelijk! Wel een beetje raar dat je de kleine gerechtjes tegelijk geserveerd krijgt, terwijl er niet echt sprake is van een tapassfeer.
Eleonore K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Eten bij De Kroontjes is een aanrader bij een verblijf in De Koog.
Jermain S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Na alle goede recensies hier voor het eerst gegeten. De inrichting zal niet iedereen bekoren, maar wij vonden het in combinatie met de vriendelijke gastvrouw erg prettig. Het concept van kleinere gerechten is ons goed bevallen. Het eten was heerlijk. Echt een aanrader!r
t. N.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Met 4 personen hebben wij hier verrassend lekker gegeten.
Fijne ambiance. Gastvrij, en een mooie menukaart met een goed concept.
Elma L.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Voor de 3e maal hier gegeten. En weer aangenaam verrast voor de originaliteit en kwaliteit van het eten, en de vriendelijke ontvangst. Het is een heerlijk concept, met al die keuzes tussen de mooie, kleine gerechtjes. Ik kom hier graag terug.
Luc G.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Heerlijk genoten van pure gerechten! En ook de gastvrouw was bijzonder aardig. Een aanrader op het eiland